Dat kun je wel zeggen, want hier:quote:Ps het is geen volledig uitgewerkt plan, maar een echte proefballon. Ik ben benieuwd naar de reacties, maar hoop dat ze niet over de details gaan. Even nog niet belangrijk.
ga je al de mist in. Met een 36 of 40 uurige werkweek geld verdienen op je koertingquote:Op maandag 12 februari 2007 11:04 schreef DS4 het volgende:
Het volgende voorstel dus: wegenbelasting gaat omhoog met 2500 euro per jaar. Ter compensatie krijg je fiscaal een extra arbeidskorting van 2500 euro gebaseerd op 24 uur werken per week (minder uren per week = minder arbeidskorting). Per jaar mag je drie maanden in de ww zitten of ziek zijn, zorgverlof, enz. zonder dat dit gevolgen heeft voor de arbeidskorting.
In de bijstand zitten houdt nu al effectief in dat je meestal geen auto kunt betalen. Wil je in de bijstand wel een auto, dan moet je of flink bezuinigen op andere kostenposten, of frauderen. Gemeenten hebben wel eens lijsten met bijstandstrekkers aan de RDW-bestanden gekoppeld, om fraude op te sporen.quote:Op maandag 12 februari 2007 11:04 schreef DS4 het volgende:
In de bijstand zitten gaat zo effectief inhouden dat je geen auto kan betalen, waardoor m.i. hele volksstammen eindelijk eens een voor hun goede reden krijgen om een te overwegen om wel te werken.
Dat vind ik nog een beter idee inderdaad.quote:Op maandag 12 februari 2007 11:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarom niet wegenbelasting afschaffen en dat verwerken in de benzineprijzendus als je veel of duur rijd dan betaal je meer
Dit is gewoon bullshit dit voorstel en lijkt me veels te omslachtig
Even inlezen ten aanzien van het systeem van de heffingskortingen en je zal zien dat ik hier niet de mist in ben gegaan.quote:Op maandag 12 februari 2007 11:09 schreef stinkie het volgende:
ga je al de mist in. Met een 36 of 40 uurige werkweek geld verdienen op je koerting![]()
Dit is natuurlijk wel een detail. En makkelijk op te lossen: zwangerschapsverlof telt als werken.quote:Verder gaat het compleet mis met die 3 maanden, want bv. zwangerschapsverlof is al langer. En dat zijn dan nog niet eens de details![]()
Waarom? Velen krijgen deze (deels) terug. En rekeningrijden gaat ook geld kosten.quote:Verder denk ik dat er wel wat volksopstanden zullen komen met een belasting van 2500 per jaar
Maar ik begrijp dat TS het nodig vindt om een onderscheid te maken tussen noodzakelijk (lees: zakelijk) gebruik en recreatief gebruik.quote:Op maandag 12 februari 2007 11:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarom niet wegenbelasting afschaffen en dat verwerken in de benzineprijzendus als je veel of duur rijd dan betaal je meer
Dit is gewoon bullshit dit voorstel en lijkt me veels te omslachtig
Lijkt me ook verstandiger, het gebruik belasten en niet het bezit.quote:Op maandag 12 februari 2007 11:39 schreef HassieBassie het volgende:
Wat is er ook al weer mis met rekeningrijden? Geen standaard wegenbelasting meer, maar betalen voor hetgene wat je rijdt. Ik vind het een geweldig idee in ieder geval. (en dat zeg ik terwijl ik nu voor mn auto niet eens wegenbelasting hoef te betalen..)
In de praktijk blijkt dat velen het toch doen. Met deze extra opslag heb je zo langzamerhand wel wat uit te leggen als je in de bijstand zit. Zo kun je ook makkelijker zwartwerken opsporen...quote:Op maandag 12 februari 2007 11:14 schreef freako het volgende:
In de bijstand zitten houdt nu al effectief in dat je meestal geen auto kunt betalen.
Precies. Maar ik zie het probleem niet. Zij die geen auto hebben worden niet geraakt door dit plan.quote:Wil je in de bijstand wel een auto, dan moet je of flink bezuinigen op andere kostenposten, of frauderen. Gemeenten hebben wel eens lijsten met bijstandstrekkers aan de RDW-bestanden gekoppeld, om fraude op te sporen.
Omdat het duurder maken van het gebruik al decennia lang niet blijkt te werken, pomphouders in de grensstreek de dupe worden en ik juist recreatief gebruik aan wil pakken.quote:Op maandag 12 februari 2007 11:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarom niet wegenbelasting afschaffen en dat verwerken in de benzineprijzendus als je veel of duur rijd dan betaal je meer
![]()
Onderbouw het eens netjes. Omslachtig is het niet. Het is zeer eenvoudig te implementeren.quote:Dit is gewoon bullshit dit voorstel en lijkt me veels te omslachtig
Het bezit is niet duurder geworden. En het tarief van 2500 euro zou je naar zuinigheid enigszins kunnen differentiëren.quote:Op maandag 12 februari 2007 11:15 schreef CoolKappie het volgende:
Ik zie geen heil in het wegpesten van de automoblisten, het heeft de afgelopen jaren ook niet gewerkt terwijl het bezit en rijden van een auto toch echt veel duurder geworden is. Investeer liever in schonere auto's (belast vervuilende auto's en geef een bonus op schone auto's).
Precies, en als dan ook even die schandalig hoge BPM wordt afgeschaft ben ik een tevreden mens.quote:Op maandag 12 februari 2007 11:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Lijkt me ook verstandiger, het gebruik belasten en niet het bezit.
Helemaal mee eens!quote:Op maandag 12 februari 2007 11:39 schreef HassieBassie het volgende:
Wat is er ook al weer mis met rekeningrijden? Geen standaard wegenbelasting meer, maar betalen voor hetgene wat je rijdt. Ik vind het een geweldig idee in ieder geval.
Er bestaat niet zoiets als noodzakelijk verkeer. Nou ja, Ambulances en brandweerauto's, de rest is allemaal optioneel.quote:Op maandag 12 februari 2007 11:42 schreef Argento het volgende:
[..]
Maar ik begrijp dat TS het nodig vindt om een onderscheid te maken tussen noodzakelijk (lees: zakelijk) gebruik en recreatief gebruik.
Maar met deze belasting wordt de werknemer die met het OV naar zn werk gaat, maar een auto heeft voor familiebezoek in het weekend even zwaar bestraft als een werknemer die op fietsafstand van zn werk woont en te lam is om op de fiets te stappen....quote:Op maandag 12 februari 2007 11:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het bezit is niet duurder geworden. En het tarief van 2500 euro zou je naar zuinigheid enigszins kunnen differentiëren.
Jij wil niet weten hoe vaak jij wordt gecontroleerd op de snelwegen ten aanzien van wegenbelasting. Volledig geautomatiseerd... Daarnaast helpt Spee een handje mee (ook die koppeling is er al lang).quote:Op maandag 12 februari 2007 11:19 schreef freako het volgende:
Dit wordt een hoop extra controlewerk, vooral in het weekend. Een hoop extra bureaucratie.
P'don? 3 dagen in de week werken is deeltijd. Tenminste, de laatste keer dat ik keek.quote:Ook vraag ik me af of het mensen stimuleert om aan het werk te gaan. Als deeltijdarbeid wordt ontmoedigd, vraag ik me af of mensen dan meer gaan werken.
Men wil die tweede auto toch houden, denk je niet? Je krijgt de extra arbeidskorting maar 1x.quote:Als het inkomen niet strikt noodzakelijk omdat de partner ook werkt, kan ik me voorstellen dat mensen juist ophouden met hun baan. Als je er amper wat mee verdient, is het in wezen bezigheidstherapie geworden.
Op dit punt ben ik het niet met je eens en daarom zie ik niet zoveel in je, overigens wel goed uitgewerkte, plan. Juist op het punt van woon- werkverkeer kunnen goede prikkels gegeven worden. Dat werkgevers een probleem hebben met thuiswerk, is geen absolute grootheid. Het is het gevolg van een kosten- batenanalyse en je ziet momenteel een toename van thuiswerk. Duurder woon- werkverkeer biedt een stimulance voor de ontwikkeling van technologie die thuiswerk steeds aantrekkelijker maakt.quote:Op maandag 12 februari 2007 11:04 schreef DS4 het volgende:
De overheid ziet veel in rekeningrijden. Hiermee wordt vooral woon-werk verkeer belast. Dat kan niet echt gaan leiden tot minder verkeer, want de meeste werkgevers hebben er een probleem mee als werknemers thuis blijven...
(..)
Iedereen moet natuurlijk met de auto naar het werk kunnen blijven gaan. Ergo: werknemers moeten worden ontzien.
Als duurder maken niet werkt, waarom zou je autorijden dan duurder gaan maken?quote:Op maandag 12 februari 2007 11:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Omdat het duurder maken van het gebruik al decennia lang niet blijkt te werken, pomphouders in de grensstreek de dupe worden en ik juist recreatief gebruik aan wil pakken.
Thuiswerken is voor heel veel branches niet geschikt. En bovendien: wie met de trein gaat of thuis werkt en de auto alleen in het weekend gebruikt krijgt zo een fiscaal voordeel.quote:Op maandag 12 februari 2007 11:25 schreef rbwg het volgende:
thuiswerken op grote schaal moet veel aantrekkelijiker gemaakt worden.
dat is de enige echte oplossing en steeds beter mogelijke met de huidige ICT mogelijkheden.
Recreatief gebruik met rust laten en mensen die naar hun werk gaan extra belasten, waarmee je werken nog ongunstiger maakt dan het nu het geval is bijvoorbeeld?quote:Op maandag 12 februari 2007 11:39 schreef HassieBassie het volgende:
Wat is er ook al weer mis met rekeningrijden?
Ik vind het een zeer slecht idee. En dat terwijl ik zeer waarschijnlijk een omweg weet waardoor ik goedkoper uit ben. Met mijn vuilspuitende auto...quote:Geen standaard wegenbelasting meer, maar betalen voor hetgene wat je rijdt. Ik vind het een geweldig idee in ieder geval. (en dat zeg ik terwijl ik nu voor mn auto niet eens wegenbelasting hoef te betalen..)
Maar je begrijpt precies waar het over gaat, nietwaar? We (ik) houd(en) het lekker bij de spreektaal en niet bij de officiële term vandaag.quote:Op maandag 12 februari 2007 11:45 schreef charon het volgende:
We hebben geen wegenbelasting. We hebben wel houderschapsbelasting.
Jij wil goedkoper autorijden? Dat gaat niet gebeuren hoor...quote:Op maandag 12 februari 2007 11:47 schreef HassieBassie het volgende:
Precies, en als dan ook even die schandalig hoge BPM wordt afgeschaft ben ik een tevreden mens.
Nee hij wil goedkoper autobezit....quote:Op maandag 12 februari 2007 11:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij wil goedkoper autorijden? Dat gaat niet gebeuren hoor...
Maar het gebruik belasten heeft nog nooit gewerkt. Een auto die je niet hebt of niet mag gebruiken doordeweeks, dat zal het aantal kilometers wel beperken. Een gezin met twee auto's rijdt altijd meer dan een gezin met één auto. Simpelweg omdat de auto af en toe niet voorhanden is.quote:Op maandag 12 februari 2007 11:42 schreef du_ke het volgende:
het gebruik belasten en niet het bezit.
Ik denk dat er vrij veel geld gaat zitten in al die uitzonderingsregeltjes die je moet bedenken en registreren om dit plan haalbaar te maken.quote:Op maandag 12 februari 2007 11:42 schreef DS4 het volgende:Dit is natuurlijk wel een detail. En makkelijk op te lossen: zwangerschapsverlof telt als werken.
Dat is natuurlijk gelul. Ik noem de vertegenwoordiger, de reparateur aan huis, DHL, iemand die met het OV 4 uur onderweg is, enz.quote:Op maandag 12 februari 2007 11:48 schreef HassieBassie het volgende:
Er bestaat niet zoiets als noodzakelijk verkeer. Nou ja, Ambulances en brandweerauto's, de rest is allemaal optioneel.
Nee, want alleen in het weekend rijden kost maar 1.500 euro en je krijgt 2.500 euro terug. Dus 1.000 euro winst...quote:Op maandag 12 februari 2007 11:49 schreef ikke_ook het volgende:
Maar met deze belasting wordt de werknemer die met het OV naar zn werk gaat, maar een auto heeft voor familiebezoek in het weekend even zwaar bestraft als een werknemer die op fietsafstand van zn werk woont en te lam is om op de fiets te stappen....
Maar thuiswerken is voor heel veel branches wel mogelijk, wat weer positieve gevolgen zou hebben voor de automobilisten die wel moeten.quote:Op maandag 12 februari 2007 11:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Thuiswerken is voor heel veel branches niet geschikt. En bovendien: wie met de trein gaat of thuis werkt en de auto alleen in het weekend gebruikt krijgt zo een fiscaal voordeel.
Right on, uiteindelijk rijd niemand er minder om, het enige resultaat is dat ouderen en mensen met een laag inkomen, die slechts weinig rijden, geen auto meer kunnen betalen, de kilometer vretende werkende mensch krijgt het toch wel vergoed. Heel simpel is het dus een extra belasting voor het bedrijfsleven, wat weer slecht is voor de concurentiepositie van NL, die toch al tanende is.quote:Op maandag 12 februari 2007 12:01 schreef MrX1982 het volgende:
De overheid wil dat we minder CO2 uitstoten. Sinds wanneer geeft de overheid om het milieu?
De overheid wil meer geld verdienen en misbruikt het milieu daarvoor dat lijkt me dichterbij de waarheid te komen.
Dit begon zo in de tweede helft van de jaren '60 met een paar doorbraken in de jaren '70.quote:Op maandag 12 februari 2007 12:01 schreef MrX1982 het volgende:
De overheid wil dat we minder CO2 uitstoten. Sinds wanneer geeft de overheid om het milieu?
Denk je echt dat de Oosterscheldekering er is gekomen omdat dit geld op zo leveren? Of dat het opjagen van de kosten voor industrie geld (verplichting tot extra filters en zuiveringen enzo) oplevert?quote:De overheid wil meer geld verdienen en misbruikt het milieu daarvoor dat lijkt me dichterbij de waarheid te komen.
Is iemand anders ziek maken niet vrijheidsberovend?quote:Ik vind het een erg vrijheidsberovend idee. Maar dat past in de nieuwe trend van War on Freedom. Sinds de milieugekte compleet is toegeslagen.
Goh, zeg... 10 ambtenaren een maand lang denken. Kost ong. 100.000 euro. Dat is niets.quote:Op maandag 12 februari 2007 11:57 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik denk dat er vrij veel geld gaat zitten in al die uitzonderingsregeltjes die je moet bedenken
Vrijwel alles wordt al lang geregistreerd. Controle op betalen wegenbelasting is er al lang. Of je werkt of niet is al lang geregistreerd. Welke uitkering je krijgt idem. Echt, zo moeilijk is het niet.quote:en registreren om dit plan haalbaar te maken.
Lezen: je krijgt gewoon een hogere arbeidskorting. Kwestie van 1 wetsartikel en een extra regel in de programmatuur van de fiscus. Niet moeilijk.quote:Een uitzondering voor zakelijk gebruik,
Simpel, want ook die kunnen dan recht krijgen op die verhoogde korting (die je dan een andere naam moet geven, om verwarring te voorkomen).quote:een uitzondering voor WIA, WAO en Wajong,
Extra lid bij het wetsartikel. Sim-pel.quote:een uitzondering voor zwangere vrouwen,
Wederom, indien en voor zover nodig: kost niet zo heel veel moeite. Alleen al in de fiscale wetgeving produceerde de overheid in het afgelopen (niet enorm drukke jaar) een pakket aan papier in mijn boekenkast van ik schat 30 cm breed. De regelzucht in NL is enorm en dan valt dit in het niet daarbij.quote:een uitzondering voor de vrijwillige brandweer, een uitzondering voor ouders met een gehandicapt kind, ...
Waar haal jij dat vandaan?quote:
Eindelijk iemand die iets ziet in het plan, is deze voor omdat het geld oplevert...quote:Op maandag 12 februari 2007 11:58 schreef Sjeen het volgende:
Strak plan!!! Dan gaan we er hier 2500 op vooruit per jaar... Tweeverdieners met 1 auto...
Precies!quote:Op maandag 12 februari 2007 12:00 schreef rbwg het volgende:
Overigens is jouw maatregel natuurlijk ook een verkapte stimulans om te gaan thuiswerken.
Het is toch ook krom... wij zouden omdat we beiden verdienen, maar slechts 1 auto hebben er op vooruit gaan... Op de een of andere manier lijkt me dat nou net niet de bedoelingquote:Op maandag 12 februari 2007 12:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die iets ziet in het plan, is deze voor omdat het geld oplevert...![]()
Maar goed, misschien is de rest voor een groot deel tegen omdat ze verwachten dat ze zelf meer moeten betalen...
Ja, dat heb je met goede milieubelastingen. Die remmen het gebruik van ongewenste zaken af. Ik ben erg voor vrijheid, maar ik realiseer mij dat je nooit tot een volledige vrijheid kan komen.quote:Op maandag 12 februari 2007 12:01 schreef MrX1982 het volgende:
Ik vind het een erg vrijheidsberovend idee.
Dit roep ik al jaren, dus ik ben het geheel met je eens!quote:Op maandag 12 februari 2007 11:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarom niet wegenbelasting afschaffen en dat verwerken in de benzineprijzendus als je veel of duur rijd dan betaal je meer
Dit is gewoon bullshit dit voorstel en lijkt me veels te omslachtig
Dan rijden ze dus minder. En dus spreek je jezelf tegen...quote:Op maandag 12 februari 2007 12:05 schreef Sjonnjoop het volgende:
Right on, uiteindelijk rijd niemand er minder om, het enige resultaat is dat ouderen en mensen met een laag inkomen, die slechts weinig rijden, geen auto meer kunnen betalen,
Hoezo extra belasting voor het bedrijfsleven? Die wordt nu dus juist ontzien, in plaats van met het rekeningrijden wat het bedrijfsleven WEL geld kost.quote:de kilometer vretende werkende mensch krijgt het toch wel vergoed. Heel simpel is het dus een extra belasting voor het bedrijfsleven, wat weer slecht is voor de concurentiepositie van NL, die toch al tanende is.
Nee, ik wil duurder autorijden. Ik wil alleen in staat zijn om meer auto's te kunnen bezitten, zonder te balen dat ik er niet in rij terwijl ik er toch grof geld voor betaal.quote:Op maandag 12 februari 2007 11:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij wil goedkoper autorijden? Dat gaat niet gebeuren hoor...
In mijn plan ook. Jij gaat dus tegen zijn.quote:Op maandag 12 februari 2007 12:05 schreef IBAZ het volgende:
Ik vind het wel een goed idee, ik heb 4 autos en twee motoren. Als ik rijd, rijd ik maar op/in één voertuig tegelijkertijd. Toch betaal ik zes keer.
Het is de bedoeling dat de buurman jaloers wordt dat jij erop vooruit gaat en ook een auto wegmikt omdat deze hetzelfde voordeel wil...quote:Op maandag 12 februari 2007 12:11 schreef Sjeen het volgende:
Het is toch ook krom... wij zouden omdat we beiden verdienen, maar slechts 1 auto hebben er op vooruit gaan... Op de een of andere manier lijkt me dat nou net niet de bedoeling![]()
Die verhoging van de kosten is standaard bij rekeningrijden. Dat kost nl. vele miljarden en budgetneutraal kun je op twee manieren uitleggen...quote:Op maandag 12 februari 2007 12:12 schreef Keerzijde het volgende:
Bovendien denk ik dat de regering het rekeningrijden gaat invoeren
door WEL extra geld te vangen voor de gereden kilometers,
maar NIET gehoor te geven aan de beloofde afschaffing van
wegenbelasting, BPM en benzine accijns.
Oftewel, ik verwacht geen oplossing van het fileprobleem, maar alleen
weer een verhoging van de kosten.
Daar hou ik ook niet van. Maar die zijn niet nodig. Op iedere straathoek staat wel een amateurfotograaf te slapen met een donut half hangend uit zijn lelijke smoel, dus de controle is al lang geregeld (immers, die wegenbelasting bestaat al lang en wordt al lang gecontroleerd).quote:Bovendien ben ik erg bang voor de invoering van allerlei enge kastjes
in je auto die ALLES gaan loggen![]()
Als het gaat om klassiekers: geen probleem, die hebben al een vrijstelling. Voorts kun je je auto's schorsen. Daarnaast: veel auto's bezitten is maatschappelijk langzamerhand ongewenst. Dus of er voor die hobby (het is ook de mijne, daar niet van) een vrijstelling moet komen... nou, nee.quote:Op maandag 12 februari 2007 12:13 schreef HassieBassie het volgende:
Ik wil alleen in staat zijn om meer auto's te kunnen bezitten, zonder te balen dat ik er niet in rij terwijl ik er toch grof geld voor betaal.
Uiteindelijk wordt het leven inderdaad duurder. Maar dat is iets wat dogmatici niet lijken te beseffen. Zolang de mensen maar hun auto uit worden gejaagd zijn ze blij. Kortzichtig en dom zeker als je beseft dat het komt van mensen die zelf nog nooit hebben gewerkt maar wel haarfijn "weten" hoe mensen van en naar hun werk moeten gaan.quote:Op maandag 12 februari 2007 12:05 schreef Sjonnjoop het volgende:
Right on, uiteindelijk rijd niemand er minder om, het enige resultaat is dat ouderen en mensen met een laag inkomen, die slechts weinig rijden, geen auto meer kunnen betalen, de kilometer vretende werkende mensch krijgt het toch wel vergoed. Heel simpel is het dus een extra belasting voor het bedrijfsleven, wat weer slecht is voor de concurentiepositie van NL, die toch al tanende is.
Is dat nog niet dan? Dacht altijd dat dat al was aangezien de brandstof zelf maar ongeveer 40% van de prijs aan de pomp isquote:Op maandag 12 februari 2007 11:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarom niet wegenbelasting afschaffen en dat verwerken in de benzineprijzendus als je veel of duur rijd dan betaal je meer
Dit is gewoon bullshit dit voorstel en lijkt me veels te omslachtig
Ok... nou, goed uitvoeren dan maar?quote:Op maandag 12 februari 2007 12:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat de buurman jaloers wordt dat jij erop vooruit gaat en ook een auto wegmikt omdat deze hetzelfde voordeel wil...
Die miljarden moet je zien als investering in de bereikbaarheid van Nederland. Het is overigens volledig terecht dat werkgevers moeten meebetalen hieraan; zij zijn namelijk het meest gebaat bij het verminderen van de filedruk.quote:Op maandag 12 februari 2007 12:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die verhoging van de kosten is standaard bij rekeningrijden. Dat kost nl. vele miljarden en budgetneutraal kun je op twee manieren uitleggen...
Er zijn echt geen mensen in dienst van de overheid die dagelijks auto's controleren of al dan niet de wegenbelasting is betaald. Wegenbelasting wordt nou eenmaal betaald per acceptgiro, betaal je niet, dan volgt de deurwaarder.quote:Daar hou ik ook niet van. Maar die zijn niet nodig. Op iedere straathoek staat wel een amateurfotograaf te slapen met een donut half hangend uit zijn lelijke smoel, dus de controle is al lang geregeld (immers, die wegenbelasting bestaat al lang en wordt al lang gecontroleerd).
Autogebruik is ongewenst?quote:Op maandag 12 februari 2007 12:11 schreef DS4 het volgende:
Ja, dat heb je met goede milieubelastingen. Die remmen het gebruik van ongewenste zaken af. Ik ben erg voor vrijheid, maar ik realiseer mij dat je nooit tot een volledige vrijheid kan komen.
Ik denk dat je het probleem onderschat, alleen recreatief gebruik aanpakken is echt niet genoeg om de CO2 uitstoot te verminderen. Daarvoor moet je juist ook het bedrijfsleven aanpakken.quote:Op maandag 12 februari 2007 12:22 schreef DS4 het volgende:
Jammer overigens dat ik alleen maar afwijzingen hoor en niemand meedenkt hoe het wel beter kan. Ja, gebruik extra belasten, maar zoals gezegd: dat blijkt al decennia lang niet te werken en nogmaals: het ging om recreatief gebruik. Kan er eens iemand met iets anders komen dat botweg: nee?
DS4 en socialismequote:Op maandag 12 februari 2007 12:28 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Autogebruik is ongewenst?
Het feit dat je autogebruik als ongewenst beschouwd betekent dat je het met vrijheden ook niet zo nauw neemt. Je idee zou niet misstaan in een socialistisch land. Socialisme en vrijheid gaat barslecht samen.
Het is niet eens dat ik niet geloof dat het de bereikbaarheid gaat verbeteren, het is dat ik zeker weet dat dit niet het geval zal zijn. Niemand staat voor zijn lol in de file. Ja, die ene dag dat het 35 gr. is in de file naar Scheveningen, maar verder?quote:Op maandag 12 februari 2007 12:28 schreef HassieBassie het volgende:
Die miljarden moet je zien als investering in de bereikbaarheid van Nederland.
Het gaat niet om files, dan moet je wegen bouwen. Het gaat om het milieu. En om het terugdringen van recreatief gebruik.quote:Het is overigens volledig terecht dat werkgevers moeten meebetalen hieraan; zij zijn namelijk het meest gebaat bij het verminderen van de filedruk.
Nee, dat doen inderdaad computers. En die zijn gekoppeld aan camera's boven de wegen en tevens aan het systeem van het CJIB. En bij staandehouding wordt het ook vaak gecontroleerd.quote:Er zijn echt geen mensen in dienst van de overheid die dagelijks auto's controleren of al dan niet de wegenbelasting is betaald. Wegenbelasting wordt nou eenmaal betaald per acceptgiro, betaal je niet, dan volgt de deurwaarder.
Als extra belasten niet werkt, waar hebben we het dan nog over? Kennelijk laten mensen hun auto niet vrijwillig staan. Wil je als overheid dan toch de mensen uit de auto krijgen, kan je eigenlijk maar 1 ding doen en dat is: verbieden. Maar of je zo ver moet willen gaan.. ik denk het niet.quote:Op maandag 12 februari 2007 12:22 schreef DS4 het volgende:
Jammer overigens dat ik alleen maar afwijzingen hoor en niemand meedenkt hoe het wel beter kan. Ja, gebruik extra belasten, maar zoals gezegd: dat blijkt al decennia lang niet te werken en nogmaals: het ging om recreatief gebruik. Kan er eens iemand met iets anders komen dat botweg: nee?
Vanuit een milieuoogpunt: ja.quote:
Let wel: iedereen mag een auto hebben. We beprijzen het alleen en dat is niet nieuw. Dat doet men niet alleen in socialistische landen. Ook in de VS betaal je milieubelastingen.quote:Het feit dat je autogebruik als ongewenst beschouwd betekent dat je het met vrijheden ook niet zo nauw neemt. Je idee zou niet misstaan in een socialistisch land. Socialisme en vrijheid gaat barslecht samen.
Mooi is dat, nietwaar? De ene dag word ik beschuldigd van het zijn van een rechtse rakker, de andere dag ben ik een socialist...quote:
Voor mij blijf je gewoon een rechtse rakker hoorquote:Op maandag 12 februari 2007 12:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mooi is dat, nietwaar? De ene dag word ik beschuldigd van het zijn van een rechtse rakker, de andere dag ben ik een socialist...![]()
NIemand voor de lol in de file? Ok, maar dan:quote:Op maandag 12 februari 2007 12:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is niet eens dat ik niet geloof dat het de bereikbaarheid gaat verbeteren, het is dat ik zeker weet dat dit niet het geval zal zijn. Niemand staat voor zijn lol in de file. Ja, die ene dag dat het 35 gr. is in de file naar Scheveningen, maar verder?
Recreatief zou toch voor de lol moeten zijn? Ergo, files bestaan alleen uit auto's van mensen die voor hun werk op de weg zitten. Dan kan je opa en oma wel gaan straffen als ze op zondagmiddag een stukje willen gaan rijden, maar daar schiet je dus sowieso geen donder mee op.quote:Het gaat niet om files, dan moet je wegen bouwen. Het gaat om het milieu. En om het terugdringen van recreatief gebruik.
De enige camera's die kentekens herkennen zijn de camera's bij trajectcontrolles, en die mogen ivm de wet op de privacy geen verdere gegevens doorspelen aan justitie. Maar goed, dit deel van de discussie is verder volledig irrelevant, dus hier wil ik het graag bij laten.quote:Nee, dat doen inderdaad computers. En die zijn gekoppeld aan camera's boven de wegen en tevens aan het systeem van het CJIB. En bij staandehouding wordt het ook vaak gecontroleerd.
Hoe denk je dat die langs zoevende treinen worden betaald? Niet door de OV reiziger die steen en been klaagt als zijn subsidie iets wordt verlaagd. Laten die eerst maar eens gaan betalen voor wat ze gebruiken.quote:Op maandag 12 februari 2007 12:40 schreef HassieBassie het volgende:
Als extra belasten niet werkt, waar hebben we het dan nog over? Kennelijk laten mensen hun auto niet vrijwillig staan. Wil je als overheid dan toch de mensen uit de auto krijgen, kan je eigenlijk maar 1 ding doen en dat is: verbieden. Maar of je zo ver moet willen gaan.. ik denk het niet.
Het alternatief is dan: betalen voor hetgene wat je gebruikt. En dan niet door de wegenbelasting omhoog te gooien of de benzine verder te belasten; dat werkt namelijk niet waren we net achter.
Dus wat doe je dan? De mensen bewust maken van iedere kilometer die ze rijden, door ze gewoon per kilometer te laten betalen. Het liefst nog met een soort van taximeter in de auto, waardoor pijnlijk duidelijk wordt hoeveel dat ritje naar de supermarkt nou eigenlijk kost, en hoeveel het nou eigenlijk kost om in de file te staan terwijl de treinen langs je zoeven.
Ik mag ook wel even zeggen: een auto die stilstaat vervuilt niet. Bezit is dus niet erg, het gebruik moet worden aangepakt.
Kennelijk is lezen heel moeilijk. Ik schrijf keer op keer belasten van gebruik. En vervolgens houdt men op met lezen bij belasten...quote:Op maandag 12 februari 2007 12:40 schreef HassieBassie het volgende:
Als extra belasten niet werkt, waar hebben we het dan nog over?
Ik ben dus tegen een verbod. Dat gaat in tegen mijn principes dat mensen vrijheid dienen te hebben. Maar ontmoediging van bezit mag m.i. wel, zeker indien dat nodig blijkt te zijn.quote:Kennelijk laten mensen hun auto niet vrijwillig staan. Wil je als overheid dan toch de mensen uit de auto krijgen, kan je eigenlijk maar 1 ding doen en dat is: verbieden. Maar of je zo ver moet willen gaan.. ik denk het niet.
Het punt is alleen dat een mens een raar wezen is. Als het gebruik duurder wordt, dan gaat men per rit rationaliseren. Even naar de Appie... ach, dat ritje kan ik wel betalen. Nu naar ome Ted in Groningen vanaf Maastricht. Dat is te ver om te fietsen en OV is k*t. Dan weer een kort ritje... ach, dat kost niet zoveel. Enz.quote:Het alternatief is dan: betalen voor hetgene wat je gebruikt. En dan niet door de wegenbelasting omhoog te gooien of de benzine verder te belasten; dat werkt namelijk niet waren we net achter.
Die kleine ritjes kosten nog steeds geen drol. De Appie is misschien 5 km op en neer voor de meeste mensen. Zelfs tegen een euro per kilometer zul je zien dat mensen denken: ach, de boodschappen kosten 100 euro, ik neem wat Euroshopper spul = 95 euro. Plus 5 is even duur uit...quote:Dus wat doe je dan? De mensen bewust maken van iedere kilometer die ze rijden, door ze gewoon per kilometer te laten betalen. Het liefst nog met een soort van taximeter in de auto, waardoor pijnlijk duidelijk wordt hoeveel dat ritje naar de supermarkt nou eigenlijk kost, en hoeveel het nou eigenlijk kost om in de file te staan terwijl de treinen langs je zoeven.
Een auto produceren kost geld. Benzine in de tank verdampt hetgeen niet goed is voor het milieu. Per gereden kilometer is er geen vuilere auto dan een stilstaande auto...quote:Ik mag ook wel even zeggen: een auto die stilstaat vervuilt niet. Bezit is dus niet erg, het gebruik moet worden aangepakt.
En wat is dat milieuoogpunt? Ik heb nog nooit een auto uit zichzelf zien rijden. Dus wat je hier zegt is dat mensen ongewenst zijn vanuit een milieuoogpunt. Het zijn immers mensen die vervuilen. Zeker Westerse mensen maar dat is weer onderdeel van de welvaart die wij hier kennen. Wil je de welvaart terugdraaien?quote:Op maandag 12 februari 2007 12:42 schreef DS4 het volgende:
Vanuit een milieuoogpunt: ja.
Het gaat mij om je idee. Ik vraag me af hoe je denkt zoiets te kunnen uitvoeren zonder een verdere vergroting van de overheid en of zo'n invloed van de overheid op het leven van een individu wenselijk is.quote:Let wel: iedereen mag een auto hebben. We beprijzen het alleen en dat is niet nieuw. Dat doet men niet alleen in socialistische landen. Ook in de VS betaal je milieubelastingen.
Vrijheid houdt op waar je de vrijheid van een ander aantast. Milieuschade hoort daarbij. In een echt vrij land mag je afgewerkte olie in de goot laten lopen. In Nederland zijn we dat station inmiddels gepasseerd. Gelukkig maar, want een echt succes is dat soort vervuiling niet...
En toch zit ik bij een linkse partij... Maar dat even terzijde.quote:Op maandag 12 februari 2007 12:45 schreef du_ke het volgende:
Voor mij blijf je gewoon een rechtse rakker hoor.
Ok. Vind ik een zeer zinnige opmerking. Maar hoe wil jij dat doen? En welke auto is volgens jou die verbetering? Ik hoop niet dat we met een hybride-auto op de proppen gaan komen...quote:Op maandag 12 februari 2007 12:47 schreef Captain_Ghost het volgende:
je kan beter de schone auto goedkoper en aantrekkelijk van maken, dan gaat ze wel over de milieuvriendelijker auto.
je moet ze niet pesten, maar betere bieden
Waarom schiet ik er niets mee op als opa en oma besluiten om in het vervolg te gaan wandelen? Ies gezond. En eigenlijk is de term recreatief verkeerd. Ik wil ook de dagelijkse Appie v.v. tegengaan. Of koffieleuten aan de andere kant van het dorp. Naar het café met de auto (en vooral de weg terug indien de bestuurder bbb is).quote:Op maandag 12 februari 2007 12:47 schreef HassieBassie het volgende:
Dan kan je opa en oma wel gaan straffen als ze op zondagmiddag een stukje willen gaan rijden, maar daar schiet je dus sowieso geen donder mee op.
Dit dient slechts ter voorbeeld.quote:De enige camera's die kentekens herkennen zijn de camera's bij trajectcontrolles, en die mogen ivm de wet op de privacy geen verdere gegevens doorspelen aan justitie. Maar goed, dit deel van de discussie is verder volledig irrelevant, dus hier wil ik het graag bij laten.
Die controle op de wegenbelasting is incidenteel en niet erg, want ik betaal toch al keurig.quote:Op maandag 12 februari 2007 12:18 schreef DS4 het volgende:
Daar hou ik ook niet van. Maar die zijn niet nodig. Op iedere straathoek staat wel een amateurfotograaf te slapen met een donut half hangend uit zijn lelijke smoel, dus de controle is al lang geregeld (immers, die wegenbelasting bestaat al lang en wordt al lang gecontroleerd).
Hoe vaak moet ik zeggen dat een auto die er niet staat ook niet kan worden gebruikt. Het is hetzelfde als voor de t.v. iedere dag een bak chips neerzetten. Iedereen gaat er van eten. Als er niets staat heeft niemand honger...quote:Op maandag 12 februari 2007 12:54 schreef MrX1982 het volgende:
En wat is dat milieuoogpunt? Ik heb nog nooit een auto uit zichzelf zien rijden.
De belastingdienst is er al. Controle op wegenbelasting is er al. Er hoeft niet zoveel ingevoerd te worden omdat alles er al is.quote:Het gaat mij om je idee. Ik vraag me af hoe je denkt zoiets te kunnen uitvoeren zonder een verdere vergroting van de overheid en of zo'n invloed van de overheid op het leven van een individu wenselijk is.
Geef eens een grafiekje waar dat uit blijkt. Ik denk dat vrachtwagens, treinen, schepen, ect. zeker 80% van de verkeersvervuiling voor hun rekening nemen.quote:Op maandag 12 februari 2007 11:04 schreef DS4 het volgende:
Zoals bekend wil de overheid dat we minder CO2 gaan uitstoten. Onder meer het verkeer moet minder gaan uitstoten. Waar verkeer staat mag je rustig auto's lezen, aangezien dit soort maatregels vooral over autoverkeer gaan.
Je hebt je stokpaardje teruggevondenquote:Op maandag 12 februari 2007 12:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
En wat is dat milieuoogpunt? Ik heb nog nooit een auto uit zichzelf zien rijden. Dus wat je hier zegt is dat mensen ongewenst zijn vanuit een milieuoogpunt. Het zijn immers mensen die vervuilen. Zeker Westerse mensen maar dat is weer onderdeel van de welvaart die wij hier kennen. Wil je de welvaart terugdraaien?
[..]
quote:Op maandag 12 februari 2007 13:08 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Geef eens een grafiekje waar dat uit blijkt. Ik denk dat vrachtwagens, treinen, schepen, ect. zeker 80% van de verkeersvervuiling voor hun rekening nemen.
quote:Op maandag 12 februari 2007 11:04 schreef DS4 het volgende:
Zoals bekend wil de overheid dat we minder CO2 gaan uitstoten. Onder meer het verkeer moet minder gaan uitstoten. Waar verkeer staat mag je rustig auto's lezen, aangezien dit soort maatregels vooral over autoverkeer gaan.
De keuze om de auto te gebruiken of niet laat ik graag aan mensen over. Niet aan een almachtige overheid zoals in jouw idee die bepaalt wat ik wel en niet mag doen. Waarom weet de overheid wat goed is voor mij. Ik bepaal dat graag zelf. Maar jij denkt volgens mij in de termen van ouder -> kind als je de relatie overheid individu ziet.quote:Op maandag 12 februari 2007 13:05 schreef DS4 het volgende:
Hoe vaak moet ik zeggen dat een auto die er niet staat ook niet kan worden gebruikt. Het is hetzelfde als voor de t.v. iedere dag een bak chips neerzetten. Iedereen gaat er van eten. Als er niets staat heeft niemand honger...
Oh maar ik lees dat je ook recreatief gebruik van de auto wilt tegen gaan. Hoe wil je dat controleren?quote:De belastingdienst is er al. Controle op wegenbelasting is er al. Er hoeft niet zoveel ingevoerd te worden omdat alles er al is.
Ik heb het erover dat de maatregelen vooral de automobilisten treffen. Om een voorbeeld te geven: toen de brandstoffen in korte tijd duurder werden, kreeg het vrachtvervoer een compensatie... het tijdelijke kwartje van Kok is echter wel permanent gebleven.quote:Op maandag 12 februari 2007 13:08 schreef Kadesh het volgende:
Geef eens een grafiekje waar dat uit blijkt. Ik denk dat vrachtwagens, treinen, schepen, ect. zeker 80% van de verkeersvervuiling voor hun rekening nemen.
Klopt, maatregelen treffen vooral de automobilist, in mijn ogen onterecht. Die maatregelen hebben ook niets met een beter milieu te maken, die zijn er alleen maar om de schatkist te vullen.quote:Op maandag 12 februari 2007 13:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb het erover dat de maatregelen vooral de automobilisten treffen. Om een voorbeeld te geven: toen de brandstoffen in korte tijd duurder werden, kreeg het vrachtvervoer een compensatie... het tijdelijke kwartje van Kok is echter wel permanent gebleven.
Natuurlijk niet. De heffingskorting krijg je sowieso, ongeacht of je wel of niet een auto hebt en als je wegenbelasting betaalt hebt, mag het voertuig de weg op.quote:Op maandag 12 februari 2007 13:11 schreef sigme het volgende:
Tegen.
Ten eerste maak je autorijden veel te individueel (gekoppeld aan werk.. van wie? Mag alleen de eigenaar erin rijden?)
Ik bezie het dus anders. Rekeningrijden gaat m.i. vooral ten koste van de mensen die werken en weinig verdienen. Waarmee werken financieel dus nog ongunstiger wordt. Van mij hoeft niemand te werken. Maar werken moet wel lonend blijven (of worden...).quote:Ten tweede ben ik erg tegen een overheid die via allerlei maatregelen mensen tot arbeid dwingt.
De keuze blijft. Het gaat alleen om ontmoedigen. Nogmaals: dat zie je in de gehele wereld en is niets nieuws. Denken dat de overheid niet moet mogen is idioot. Jij verwacht waarschijnlijk wel veel van de overheid, maar wil ze niet de middelen daartoe geven. Dat kan natuurlijk niet.quote:Op maandag 12 februari 2007 13:13 schreef MrX1982 het volgende:
De keuze om de auto te gebruiken of niet laat ik graag aan mensen over. Niet aan een almachtige overheid zoals in jouw idee die bepaalt wat ik wel en niet mag doen. Waarom weet de overheid wat goed is voor mij. Ik bepaal dat graag zelf. Maar jij denkt volgens mij in de termen van ouder -> kind als je de relatie overheid individu ziet.
Ik ga recreatief gebruik tegen door het autobezit tegen te gaan. Zoals gezegd: minder auto's maakt dat er minder gebruik van gemaakt kan worden. En men gaat altijd eerst het recreatief gebruik schrappen.quote:Oh maar ik lees dat je ook recreatief gebruik van de auto wilt tegen gaan. Hoe wil je dat controleren?
Een stel dat samen een auto heeft, en samen 24 week/jaar werkt, die loopt de korting mis? Of niet?quote:Op maandag 12 februari 2007 13:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. De heffingskorting krijg je sowieso, ongeacht of je wel of niet een auto hebt en als je wegenbelasting betaalt hebt, mag het voertuig de weg op.
Iemand die niet werkt kan, in jouw systeem, zich geen auto veroorloven vanwege de belastingen. Niet omdat de persoon veel rijdt (milieu belast), maar omdat je degenen die "onvoldoende" werken bizar belast.quote:[..]
Ik bezie het dus anders. Rekeningrijden gaat m.i. vooral ten koste van de mensen die werken en weinig verdienen. Waarmee werken financieel dus nog ongunstiger wordt. Van mij hoeft niemand te werken. Maar werken moet wel lonend blijven (of worden...).
Ben ik het wel mee eens, maar vandaag hebben we niet te beslissen over de invoering hiervan of niet (de overheid zal het werkelijk jeuken wat wij hier bedenken), we hebben het over een wijze waarop autobeprijzing niet ten koste gaat van de inkomsten uit arbeid, waarbij plezierritjes minder snel gemaakt zullen worden, enz.quote:Op maandag 12 februari 2007 13:17 schreef Kadesh het volgende:
Klopt, maatregelen treffen vooral de automobilist, in mijn ogen onterecht. Die maatregelen hebben ook niets met een beter milieu te maken, die zijn er alleen maar om de schatkist te vullen.
Fiets. Te voet. Echt, ik heb hier niet lang over hoeven na te denken.quote:Op maandag 12 februari 2007 13:17 schreef Byte_Me het volgende:
als je autogebruik wil indammen moet je met een alternatief komen. en OV is een slecht alternatief, want je wil van deur tot deur vervoerd worden.
Nee, krijgen beiden samen voldoende korting. Immers: de korting wordt pro-rata berekend.quote:Op maandag 12 februari 2007 13:23 schreef sigme het volgende:
Een stel dat samen een auto heeft, en samen 24 week/jaar werkt, die loopt de korting mis? Of niet?
Dat geldt alleen voor iemand die weinig geld heeft. Niet werken kan ook betekenen: schaapjes op het droge. Laten we even wel zijn, een auto kost sowieso veel geld. 2.500 euro er bovenop is voor veel mensen nog wel te doen.quote:Iemand die niet werkt kan, in jouw systeem, zich geen auto veroorloven vanwege de belastingen. Niet omdat de persoon veel rijdt (milieu belast), maar omdat je degenen die "onvoldoende" werken bizar belast.
Waarom zouden er beduidend minder plezierritjes gemaakt worden als alle kantoorvolk alsnog een auto mag?quote:Op maandag 12 februari 2007 13:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens, maar vandaag hebben we niet te beslissen over de invoering hiervan of niet (de overheid zal het werkelijk jeuken wat wij hier bedenken), we hebben het over een wijze waarop autobeprijzing niet ten koste gaat van de inkomsten uit arbeid, waarbij plezierritjes minder snel gemaakt zullen worden, enz.
Gooi de benzineprijs fors omhoog en geef een deel van de opbrengsten via bedrijven terug aan werknemers.quote:Gewoon een andere denkwijze. Wie weet komt er aan het eind wel een heel goed alternatief uit. En wie weet wordt het dan nog wel eens opgepikt. Maar voorlopig is het slechts discussiemateriaal.
En dan weet ik 100% zeker dat mensen NOG de auto niet laten staan.quote:Op maandag 12 februari 2007 12:40 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Als extra belasten niet werkt, waar hebben we het dan nog over? Kennelijk laten mensen hun auto niet vrijwillig staan. Wil je als overheid dan toch de mensen uit de auto krijgen, kan je eigenlijk maar 1 ding doen en dat is: verbieden. Maar of je zo ver moet willen gaan.. ik denk het niet.
Het alternatief is dan: betalen voor hetgene wat je gebruikt. En dan niet door de wegenbelasting omhoog te gooien of de benzine verder te belasten; dat werkt namelijk niet waren we net achter.
Dus wat doe je dan? De mensen bewust maken van iedere kilometer die ze rijden, door ze gewoon per kilometer te laten betalen. Het liefst nog met een soort van taximeter in de auto, waardoor pijnlijk duidelijk wordt hoeveel dat ritje naar de supermarkt nou eigenlijk kost, en hoeveel het nou eigenlijk kost om in de file te staan terwijl de treinen langs je zoeven.
Ik mag ook wel even zeggen: een auto die stilstaat vervuilt niet. Bezit is dus niet erg, het gebruik moet worden aangepakt.
Hoe minder auto's hoe minder er kan worden gereden. Het is zo simpel. De stijging van het verkeersaanbod zit voor een groot deel in het gestegen autobezit.quote:Op maandag 12 februari 2007 13:29 schreef sigme het volgende:
Waarom zouden er beduidend minder plezierritjes gemaakt worden als alle kantoorvolk alsnog een auto mag?
Zou een plan kunnen zijn. Maar probleem is dat de benzineprijs in NL niet omhoog kan zonder gezeik in de grensstreek. Juist daarom is het rekeningrijden bedacht. Om de spons harder te kunnen knijpen.quote:Gooi de benzineprijs fors omhoog en geef een deel van de opbrengsten via bedrijven terug aan werknemers.
Ik zal volgende keer 60km gaan lopen naar mijn ouders ja. Goed plan.quote:Op maandag 12 februari 2007 13:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Fiets. Te voet. Echt, ik heb hier niet lang over hoeven na te denken.
De keuze om een eind in de rondte te vervuilen laat je ook graag aan mensen over? En de keuze om indirect de gezondheid van velen aan te tasten?quote:Op maandag 12 februari 2007 13:13 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De keuze om de auto te gebruiken of niet laat ik graag aan mensen over. Niet aan een almachtige overheid zoals in jouw idee die bepaalt wat ik wel en niet mag doen. Waarom weet de overheid wat goed is voor mij. Ik bepaal dat graag zelf. Maar jij denkt volgens mij in de termen van ouder -> kind als je de relatie overheid individu ziet.
[..]
Oh maar ik lees dat je ook recreatief gebruik van de auto wilt tegen gaan. Hoe wil je dat controleren?
Dat is erg lastig te berekenen en je hebt het probleem dat België en DLD dan ook mee zouden moeten doen en die kans is minimaal.quote:Op maandag 12 februari 2007 13:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat is er mis met het verdisconteren van de milieukosten in de prijs van de brandstof?
Ik ben geen fiscalist. Kan je het Jip-en-jannekes uitleggen?quote:Op maandag 12 februari 2007 13:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, krijgen beiden samen voldoende korting. Immers: de korting wordt pro-rata berekend.
Dat begrijp ik, dat de rijkelui er niet door gehinderd worden. Maar je hindert dus wel degenen die weinig geld hebben, en dat weinig geld nu dus juist wél voor een autootje over hebben. Degenen waarvoor het dus echt belangrijk is, anders lieten ze die afweging wel anders uitpakken.quote:[..]
Dat geldt alleen voor iemand die weinig geld heeft. Niet werken kan ook betekenen: schaapjes op het droge. Laten we even wel zijn, een auto kost sowieso veel geld. 2.500 euro er bovenop is voor veel mensen nog wel te doen.
Dat is geen echt alternatief. Ik ken nu mensen die min of meer collectief een auto bezitten. Omdat ze elk voor zich veels te weinig geld hebben. En op het platteland heb je niks aan een greenwheel waarvoor je eerst een uur moet fietsen.quote:Daarnaast zul je meer Greenwheels-achtige alternatieven krijgen.
Waarom zou dat de armoedeval vergroten? Is er een korting-op-rekening bedacht voor wie niet werkt?quote:Hoe dan ook: rekeningrijden zal de armoedeval verder vergroten. DAT is in ieder geval ongewenst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |