abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46231534
Zoals bekend wil de overheid dat we minder CO2 gaan uitstoten. Onder meer het verkeer moet minder gaan uitstoten. Waar verkeer staat mag je rustig auto's lezen, aangezien dit soort maatregels vooral over autoverkeer gaan.

De overheid ziet veel in rekeningrijden. Hiermee wordt vooral woon-werk verkeer belast. Dat kan niet echt gaan leiden tot minder verkeer, want de meeste werkgevers hebben er een probleem mee als werknemers thuis blijven... Bovendien is het een beetje vreemd om nuttig gebruik van de auto zwaarder te belasten en recreatief gebruik met rust te laten.

Hoewel ik begrijp dat men gebruik wil belasten en niet het bezit denk ik dat juist het autobezit terugbrengen tot de beste resultaten zal leiden.

Iedereen moet natuurlijk met de auto naar het werk kunnen blijven gaan. Ergo: werknemers moeten worden ontzien.

Het volgende voorstel dus: wegenbelasting gaat omhoog met 2500 euro per jaar. Ter compensatie krijg je fiscaal een extra arbeidskorting van 2500 euro gebaseerd op 24 uur werken per week (minder uren per week = minder arbeidskorting). Per jaar mag je drie maanden in de ww zitten of ziek zijn, zorgverlof, enz. zonder dat dit gevolgen heeft voor de arbeidskorting.

Tevens krijg je de mogelijkheid om de auto deels te schorsen. Je kan kiezen voor deels schorsing zonder zaterdag (dus je mag dan alleen op zaterdag rijden...), deels zonder zondag en deels zonder het weekend. Bij alleen een zaterdag of zondag betaal je 1.000 euro meer dan nu en bij een heel weekend 1.500 euro meer.

Voor 60+-ers geldt dat de jaren waarin gewerkt is tellen als een uur per week werken. Je verdient dit op basis van 36 uur, dus bij 18 uur per week werken is 2 jaar werk 1 uur. Zelfs bij 24 uur per week werken hoef je zo maar 36 jaar arbeid te verrichten, hetgeen in een leven niet zo heel lastig is, om na je 60-ste onbezorgd te kunnen rijden.

Vrijstellingen moeten er dan natuurlijk nog komen voor b.v. mensen in de WIA.

Op deze manier wordt het autobezit en daarmee gebruik ingedamd. Goed voor het milieu.
Bijkomend voordeel is dat werken zo wordt gestimuleerd. Hobbybaantjes (1 a 2 dgn per week werken) zijn ongunstiger. In de bijstand zitten gaat zo effectief inhouden dat je geen auto kan betalen, waardoor m.i. hele volksstammen eindelijk eens een voor hun goede reden krijgen om een te overwegen om wel te werken.

Ergo: goed voor EN milieu EN economie EN het kost de belastingbetaler eens gewoon geen cent. Nou ja, niet helemaal: minder autogebruik = minder belastinginkomsten. Maar omdat er meer mensen gaan werken zal het effect m.i. eerder positief zien.

Ps het is geen volledig uitgewerkt plan, maar een echte proefballon. Ik ben benieuwd naar de reacties, maar hoop dat ze niet over de details gaan. Even nog niet belangrijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 12 februari 2007 @ 11:04:37 #2
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46231547
Gewoon rijbewijzen afnemen van mensen die er niks van kunnen. Werkt veel beter.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  maandag 12 februari 2007 @ 11:09:49 #3
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_46231690
quote:
Ps het is geen volledig uitgewerkt plan, maar een echte proefballon. Ik ben benieuwd naar de reacties, maar hoop dat ze niet over de details gaan. Even nog niet belangrijk.
Dat kun je wel zeggen, want hier:
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:04 schreef DS4 het volgende:

Het volgende voorstel dus: wegenbelasting gaat omhoog met 2500 euro per jaar. Ter compensatie krijg je fiscaal een extra arbeidskorting van 2500 euro gebaseerd op 24 uur werken per week (minder uren per week = minder arbeidskorting). Per jaar mag je drie maanden in de ww zitten of ziek zijn, zorgverlof, enz. zonder dat dit gevolgen heeft voor de arbeidskorting.
ga je al de mist in. Met een 36 of 40 uurige werkweek geld verdienen op je koerting

Verder gaat het compleet mis met die 3 maanden, want bv. zwangerschapsverlof is al langer. En dat zijn dan nog niet eens de details

Verder denk ik dat er wel wat volksopstanden zullen komen met een belasting van 2500 per jaar
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  maandag 12 februari 2007 @ 11:14:46 #4
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46231800
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:04 schreef DS4 het volgende:

In de bijstand zitten gaat zo effectief inhouden dat je geen auto kan betalen, waardoor m.i. hele volksstammen eindelijk eens een voor hun goede reden krijgen om een te overwegen om wel te werken.
In de bijstand zitten houdt nu al effectief in dat je meestal geen auto kunt betalen. Wil je in de bijstand wel een auto, dan moet je of flink bezuinigen op andere kostenposten, of frauderen. Gemeenten hebben wel eens lijsten met bijstandstrekkers aan de RDW-bestanden gekoppeld, om fraude op te sporen.
pi_46231812
Waarom niet wegenbelasting afschaffen en dat verwerken in de benzineprijzen dus als je veel of duur rijd dan betaal je meer

Dit is gewoon bullshit dit voorstel en lijkt me veels te omslachtig
pi_46231816
Ik zie geen heil in het wegpesten van de automoblisten, het heeft de afgelopen jaren ook niet gewerkt terwijl het bezit en rijden van een auto toch echt veel duurder geworden is. Investeer liever in schonere auto's (belast vervuilende auto's en geef een bonus op schone auto's).
Eehm...
pi_46231872
Ik vind dat mensen in de WIA, WAO, Wajong e.d. geen vrijstelling hoeven. Wel zouden ze een korting kunnen krijgen middels belastingaftrek omdat ze meer van de auto afhankelijk zijn maar ze mogen net als ieder ander best betalen voor het gebruik van de auto.

Maar goed, ik voel sowieso niet zoveel voor je regeling. Ik zie meer heil in rekening rijden, wil je niet zoveel betalen ga je maar met het openbaar vervoer, carpoolen, of je gaat dichter bij huis werken of dichter bij het werk wonen.
There is no love sincerer than the love of food.
  maandag 12 februari 2007 @ 11:19:04 #8
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46231911
Dit wordt een hoop extra controlewerk, vooral in het weekend. Een hoop extra bureaucratie.

Ook vraag ik me af of het mensen stimuleert om aan het werk te gaan. Als deeltijdarbeid wordt ontmoedigd, vraag ik me af of mensen dan meer gaan werken. Als het inkomen niet strikt noodzakelijk omdat de partner ook werkt, kan ik me voorstellen dat mensen juist ophouden met hun baan. Als je er amper wat mee verdient, is het in wezen bezigheidstherapie geworden.
pi_46231986
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarom niet wegenbelasting afschaffen en dat verwerken in de benzineprijzen dus als je veel of duur rijd dan betaal je meer

Dit is gewoon bullshit dit voorstel en lijkt me veels te omslachtig
Dat vind ik nog een beter idee inderdaad.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_46232092
thuiswerken op grote schaal moet veel aantrekkelijiker gemaakt worden.

dat is de enige echte oplossing en steeds beter mogelijke met de huidige ICT mogelijkheden.
boe
pi_46232303
Gewoon terug naar vroeger, toen mannen een auto hadden en vrouwen een fiets.
pi_46232460
Wat is er ook al weer mis met rekeningrijden? Geen standaard wegenbelasting meer, maar betalen voor hetgene wat je rijdt. Ik vind het een geweldig idee in ieder geval. (en dat zeg ik terwijl ik nu voor mn auto niet eens wegenbelasting hoef te betalen..)
Big dick.
pi_46232547
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:09 schreef stinkie het volgende:

ga je al de mist in. Met een 36 of 40 uurige werkweek geld verdienen op je koerting
Even inlezen ten aanzien van het systeem van de heffingskortingen en je zal zien dat ik hier niet de mist in ben gegaan.
quote:
Verder gaat het compleet mis met die 3 maanden, want bv. zwangerschapsverlof is al langer. En dat zijn dan nog niet eens de details
Dit is natuurlijk wel een detail. En makkelijk op te lossen: zwangerschapsverlof telt als werken.
quote:
Verder denk ik dat er wel wat volksopstanden zullen komen met een belasting van 2500 per jaar
Waarom? Velen krijgen deze (deels) terug. En rekeningrijden gaat ook geld kosten.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46232553
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarom niet wegenbelasting afschaffen en dat verwerken in de benzineprijzen dus als je veel of duur rijd dan betaal je meer

Dit is gewoon bullshit dit voorstel en lijkt me veels te omslachtig
Maar ik begrijp dat TS het nodig vindt om een onderscheid te maken tussen noodzakelijk (lees: zakelijk) gebruik en recreatief gebruik.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_46232559
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:39 schreef HassieBassie het volgende:
Wat is er ook al weer mis met rekeningrijden? Geen standaard wegenbelasting meer, maar betalen voor hetgene wat je rijdt. Ik vind het een geweldig idee in ieder geval. (en dat zeg ik terwijl ik nu voor mn auto niet eens wegenbelasting hoef te betalen..)
Lijkt me ook verstandiger, het gebruik belasten en niet het bezit.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46232589
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:14 schreef freako het volgende:

In de bijstand zitten houdt nu al effectief in dat je meestal geen auto kunt betalen.
In de praktijk blijkt dat velen het toch doen. Met deze extra opslag heb je zo langzamerhand wel wat uit te leggen als je in de bijstand zit. Zo kun je ook makkelijker zwartwerken opsporen...
quote:
Wil je in de bijstand wel een auto, dan moet je of flink bezuinigen op andere kostenposten, of frauderen. Gemeenten hebben wel eens lijsten met bijstandstrekkers aan de RDW-bestanden gekoppeld, om fraude op te sporen.
Precies. Maar ik zie het probleem niet. Zij die geen auto hebben worden niet geraakt door dit plan.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46232628
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarom niet wegenbelasting afschaffen en dat verwerken in de benzineprijzen dus als je veel of duur rijd dan betaal je meer
Omdat het duurder maken van het gebruik al decennia lang niet blijkt te werken, pomphouders in de grensstreek de dupe worden en ik juist recreatief gebruik aan wil pakken.
quote:
Dit is gewoon bullshit dit voorstel en lijkt me veels te omslachtig
Onderbouw het eens netjes. Omslachtig is het niet. Het is zeer eenvoudig te implementeren.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46232629
We hebben geen wegenbelasting. We hebben wel houderschapsbelasting.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_46232661
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:15 schreef CoolKappie het volgende:
Ik zie geen heil in het wegpesten van de automoblisten, het heeft de afgelopen jaren ook niet gewerkt terwijl het bezit en rijden van een auto toch echt veel duurder geworden is. Investeer liever in schonere auto's (belast vervuilende auto's en geef een bonus op schone auto's).
Het bezit is niet duurder geworden. En het tarief van 2500 euro zou je naar zuinigheid enigszins kunnen differentiëren.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46232663
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Lijkt me ook verstandiger, het gebruik belasten en niet het bezit.
Precies, en als dan ook even die schandalig hoge BPM wordt afgeschaft ben ik een tevreden mens.
Big dick.
pi_46232677
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:39 schreef HassieBassie het volgende:
Wat is er ook al weer mis met rekeningrijden? Geen standaard wegenbelasting meer, maar betalen voor hetgene wat je rijdt. Ik vind het een geweldig idee in ieder geval.
Helemaal mee eens!
pi_46232699
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:42 schreef Argento het volgende:

[..]

Maar ik begrijp dat TS het nodig vindt om een onderscheid te maken tussen noodzakelijk (lees: zakelijk) gebruik en recreatief gebruik.
Er bestaat niet zoiets als noodzakelijk verkeer. Nou ja, Ambulances en brandweerauto's, de rest is allemaal optioneel.
Big dick.
pi_46232721
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het bezit is niet duurder geworden. En het tarief van 2500 euro zou je naar zuinigheid enigszins kunnen differentiëren.
Maar met deze belasting wordt de werknemer die met het OV naar zn werk gaat, maar een auto heeft voor familiebezoek in het weekend even zwaar bestraft als een werknemer die op fietsafstand van zn werk woont en te lam is om op de fiets te stappen....
pi_46232727
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:19 schreef freako het volgende:
Dit wordt een hoop extra controlewerk, vooral in het weekend. Een hoop extra bureaucratie.
Jij wil niet weten hoe vaak jij wordt gecontroleerd op de snelwegen ten aanzien van wegenbelasting. Volledig geautomatiseerd... Daarnaast helpt Spee een handje mee (ook die koppeling is er al lang).
quote:
Ook vraag ik me af of het mensen stimuleert om aan het werk te gaan. Als deeltijdarbeid wordt ontmoedigd, vraag ik me af of mensen dan meer gaan werken.
P'don? 3 dagen in de week werken is deeltijd. Tenminste, de laatste keer dat ik keek.
quote:
Als het inkomen niet strikt noodzakelijk omdat de partner ook werkt, kan ik me voorstellen dat mensen juist ophouden met hun baan. Als je er amper wat mee verdient, is het in wezen bezigheidstherapie geworden.
Men wil die tweede auto toch houden, denk je niet? Je krijgt de extra arbeidskorting maar 1x.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 12 februari 2007 @ 11:49:54 #25
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_46232740
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:04 schreef DS4 het volgende:
De overheid ziet veel in rekeningrijden. Hiermee wordt vooral woon-werk verkeer belast. Dat kan niet echt gaan leiden tot minder verkeer, want de meeste werkgevers hebben er een probleem mee als werknemers thuis blijven...

(..)

Iedereen moet natuurlijk met de auto naar het werk kunnen blijven gaan. Ergo: werknemers moeten worden ontzien.
Op dit punt ben ik het niet met je eens en daarom zie ik niet zoveel in je, overigens wel goed uitgewerkte, plan. Juist op het punt van woon- werkverkeer kunnen goede prikkels gegeven worden. Dat werkgevers een probleem hebben met thuiswerk, is geen absolute grootheid. Het is het gevolg van een kosten- batenanalyse en je ziet momenteel een toename van thuiswerk. Duurder woon- werkverkeer biedt een stimulance voor de ontwikkeling van technologie die thuiswerk steeds aantrekkelijker maakt.

Daarnaast wordt een prikkel gegeven om dicht bij je werk te gaan wonen en eventueel de fiets te pakken. Ook stimuleert het carpoolen en andere goede initiatieven.
pi_46232741
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Omdat het duurder maken van het gebruik al decennia lang niet blijkt te werken, pomphouders in de grensstreek de dupe worden en ik juist recreatief gebruik aan wil pakken.
Als duurder maken niet werkt, waarom zou je autorijden dan duurder gaan maken?
Big dick.
pi_46232761
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:25 schreef rbwg het volgende:
thuiswerken op grote schaal moet veel aantrekkelijiker gemaakt worden.

dat is de enige echte oplossing en steeds beter mogelijke met de huidige ICT mogelijkheden.
Thuiswerken is voor heel veel branches niet geschikt. En bovendien: wie met de trein gaat of thuis werkt en de auto alleen in het weekend gebruikt krijgt zo een fiscaal voordeel.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46232801
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:39 schreef HassieBassie het volgende:
Wat is er ook al weer mis met rekeningrijden?
Recreatief gebruik met rust laten en mensen die naar hun werk gaan extra belasten, waarmee je werken nog ongunstiger maakt dan het nu het geval is bijvoorbeeld?
quote:
Geen standaard wegenbelasting meer, maar betalen voor hetgene wat je rijdt. Ik vind het een geweldig idee in ieder geval. (en dat zeg ik terwijl ik nu voor mn auto niet eens wegenbelasting hoef te betalen..)
Ik vind het een zeer slecht idee. En dat terwijl ik zeer waarschijnlijk een omweg weet waardoor ik goedkoper uit ben. Met mijn vuilspuitende auto...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46232823
Gewoon dieselrijden aantrekkelijker maken. Een dieselauto stoot véél minder co2 uit dan een benzineauto. Roetfilter erop en we halen Kyoto nog wel. maarja, auto=melkkoe.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_46232829
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:45 schreef charon het volgende:
We hebben geen wegenbelasting. We hebben wel houderschapsbelasting.
Maar je begrijpt precies waar het over gaat, nietwaar? We (ik) houd(en) het lekker bij de spreektaal en niet bij de officiële term vandaag.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46232853
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:47 schreef HassieBassie het volgende:

Precies, en als dan ook even die schandalig hoge BPM wordt afgeschaft ben ik een tevreden mens.
Jij wil goedkoper autorijden? Dat gaat niet gebeuren hoor...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46232876
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij wil goedkoper autorijden? Dat gaat niet gebeuren hoor...
Nee hij wil goedkoper autobezit....
pi_46232897
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:42 schreef du_ke het volgende:

het gebruik belasten en niet het bezit.
Maar het gebruik belasten heeft nog nooit gewerkt. Een auto die je niet hebt of niet mag gebruiken doordeweeks, dat zal het aantal kilometers wel beperken. Een gezin met twee auto's rijdt altijd meer dan een gezin met één auto. Simpelweg omdat de auto af en toe niet voorhanden is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46232915
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:42 schreef DS4 het volgende:Dit is natuurlijk wel een detail. En makkelijk op te lossen: zwangerschapsverlof telt als werken.
Ik denk dat er vrij veel geld gaat zitten in al die uitzonderingsregeltjes die je moet bedenken en registreren om dit plan haalbaar te maken.

Een uitzondering voor zakelijk gebruik, een uitzondering voor WIA, WAO en Wajong, een uitzondering voor zwangere vrouwen, een uitzondering voor de vrijwillige brandweer, een uitzondering voor ouders met een gehandicapt kind, ...
There is no love sincerer than the love of food.
pi_46232940
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:48 schreef HassieBassie het volgende:

Er bestaat niet zoiets als noodzakelijk verkeer. Nou ja, Ambulances en brandweerauto's, de rest is allemaal optioneel.
Dat is natuurlijk gelul. Ik noem de vertegenwoordiger, de reparateur aan huis, DHL, iemand die met het OV 4 uur onderweg is, enz.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  Licht Ontvlambaar maandag 12 februari 2007 @ 11:58:40 #36
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_46232957
Strak plan!!! Dan gaan we er hier 2500 op vooruit per jaar... Tweeverdieners met 1 auto...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_46232974
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:49 schreef ikke_ook het volgende:

Maar met deze belasting wordt de werknemer die met het OV naar zn werk gaat, maar een auto heeft voor familiebezoek in het weekend even zwaar bestraft als een werknemer die op fietsafstand van zn werk woont en te lam is om op de fiets te stappen....
Nee, want alleen in het weekend rijden kost maar 1.500 euro en je krijgt 2.500 euro terug. Dus 1.000 euro winst...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46233014
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Thuiswerken is voor heel veel branches niet geschikt. En bovendien: wie met de trein gaat of thuis werkt en de auto alleen in het weekend gebruikt krijgt zo een fiscaal voordeel.
Maar thuiswerken is voor heel veel branches wel mogelijk, wat weer positieve gevolgen zou hebben voor de automobilisten die wel moeten.

Overigens is jouw maatregel natuurlijk ook een verkapte stimulans om te gaan thuiswerken.
boe
pi_46233029
De overheid wil dat we minder CO2 uitstoten. Sinds wanneer geeft de overheid om het milieu?

De overheid wil meer geld verdienen en misbruikt het milieu daarvoor dat lijkt me dichterbij de waarheid te komen.

Ik vind het een erg vrijheidsberovend idee. Maar dat past in de nieuwe trend van War on Freedom. Sinds de milieugekte compleet is toegeslagen. Wat voor Stasi systeem heb je hiervoor nodig om toe te zien dat mensen zich keurig schikken naar de wil van de overheid?
pi_46233159
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:01 schreef MrX1982 het volgende:
De overheid wil dat we minder CO2 uitstoten. Sinds wanneer geeft de overheid om het milieu?

De overheid wil meer geld verdienen en misbruikt het milieu daarvoor dat lijkt me dichterbij de waarheid te komen.
Right on, uiteindelijk rijd niemand er minder om, het enige resultaat is dat ouderen en mensen met een laag inkomen, die slechts weinig rijden, geen auto meer kunnen betalen, de kilometer vretende werkende mensch krijgt het toch wel vergoed. Heel simpel is het dus een extra belasting voor het bedrijfsleven, wat weer slecht is voor de concurentiepositie van NL, die toch al tanende is.
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_46233161
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:01 schreef MrX1982 het volgende:
De overheid wil dat we minder CO2 uitstoten. Sinds wanneer geeft de overheid om het milieu?
Dit begon zo in de tweede helft van de jaren '60 met een paar doorbraken in de jaren '70.
quote:
De overheid wil meer geld verdienen en misbruikt het milieu daarvoor dat lijkt me dichterbij de waarheid te komen.
Denk je echt dat de Oosterscheldekering er is gekomen omdat dit geld op zo leveren? Of dat het opjagen van de kosten voor industrie geld (verplichting tot extra filters en zuiveringen enzo) oplevert?
quote:
Ik vind het een erg vrijheidsberovend idee. Maar dat past in de nieuwe trend van War on Freedom. Sinds de milieugekte compleet is toegeslagen.
Is iemand anders ziek maken niet vrijheidsberovend?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46233162
Ik vind het wel een goed idee, ik heb 4 autos en twee motoren. Als ik rijd, rijd ik maar op/in één voertuig tegelijkertijd. Toch betaal ik zes keer.
pi_46233198
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:57 schreef MinderMutsig het volgende:

Ik denk dat er vrij veel geld gaat zitten in al die uitzonderingsregeltjes die je moet bedenken
Goh, zeg... 10 ambtenaren een maand lang denken. Kost ong. 100.000 euro. Dat is niets.
quote:
en registreren om dit plan haalbaar te maken.
Vrijwel alles wordt al lang geregistreerd. Controle op betalen wegenbelasting is er al lang. Of je werkt of niet is al lang geregistreerd. Welke uitkering je krijgt idem. Echt, zo moeilijk is het niet.

Wie denkt dat dit plan moeilijker is om te implementeren dan het miljardenplan dat we rekeningrijden noemen, die kan echt niet rekenen.
quote:
Een uitzondering voor zakelijk gebruik,
Lezen: je krijgt gewoon een hogere arbeidskorting. Kwestie van 1 wetsartikel en een extra regel in de programmatuur van de fiscus. Niet moeilijk.
quote:
een uitzondering voor WIA, WAO en Wajong,
Simpel, want ook die kunnen dan recht krijgen op die verhoogde korting (die je dan een andere naam moet geven, om verwarring te voorkomen).
quote:
een uitzondering voor zwangere vrouwen,
Extra lid bij het wetsartikel. Sim-pel.
quote:
een uitzondering voor de vrijwillige brandweer, een uitzondering voor ouders met een gehandicapt kind, ...
Wederom, indien en voor zover nodig: kost niet zo heel veel moeite. Alleen al in de fiscale wetgeving produceerde de overheid in het afgelopen (niet enorm drukke jaar) een pakket aan papier in mijn boekenkast van ik schat 30 cm breed. De regelzucht in NL is enorm en dan valt dit in het niet daarbij.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46233224
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:55 schreef ikke_ook het volgende:

Nee hij wil goedkoper autobezit....
Waar haal jij dat vandaan?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46233262
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:58 schreef Sjeen het volgende:
Strak plan!!! Dan gaan we er hier 2500 op vooruit per jaar... Tweeverdieners met 1 auto...
Eindelijk iemand die iets ziet in het plan, is deze voor omdat het geld oplevert...

Maar goed, misschien is de rest voor een groot deel tegen omdat ze verwachten dat ze zelf meer moeten betalen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46233280
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:00 schreef rbwg het volgende:

Overigens is jouw maatregel natuurlijk ook een verkapte stimulans om te gaan thuiswerken.
Precies!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  Licht Ontvlambaar maandag 12 februari 2007 @ 12:11:00 #47
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_46233327
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die iets ziet in het plan, is deze voor omdat het geld oplevert...

Maar goed, misschien is de rest voor een groot deel tegen omdat ze verwachten dat ze zelf meer moeten betalen...
Het is toch ook krom... wij zouden omdat we beiden verdienen, maar slechts 1 auto hebben er op vooruit gaan... Op de een of andere manier lijkt me dat nou net niet de bedoeling
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_46233340
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:01 schreef MrX1982 het volgende:

Ik vind het een erg vrijheidsberovend idee.
Ja, dat heb je met goede milieubelastingen. Die remmen het gebruik van ongewenste zaken af. Ik ben erg voor vrijheid, maar ik realiseer mij dat je nooit tot een volledige vrijheid kan komen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 12 februari 2007 @ 12:12:18 #49
14922 Keerzijde
heeft altijd gelijk
pi_46233363
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarom niet wegenbelasting afschaffen en dat verwerken in de benzineprijzen dus als je veel of duur rijd dan betaal je meer
Dit is gewoon bullshit dit voorstel en lijkt me veels te omslachtig
Dit roep ik al jaren, dus ik ben het geheel met je eens!

Bovendien denk ik dat de regering het rekeningrijden gaat invoeren
door WEL extra geld te vangen voor de gereden kilometers,
maar NIET gehoor te geven aan de beloofde afschaffing van
wegenbelasting, BPM en benzine accijns.
Oftewel, ik verwacht geen oplossing van het fileprobleem, maar alleen
weer een verhoging van de kosten.

Bovendien ben ik erg bang voor de invoering van allerlei enge kastjes
in je auto die ALLES gaan loggen
An open mind is a joy forever!
pi_46233405
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:05 schreef Sjonnjoop het volgende:

Right on, uiteindelijk rijd niemand er minder om, het enige resultaat is dat ouderen en mensen met een laag inkomen, die slechts weinig rijden, geen auto meer kunnen betalen,
Dan rijden ze dus minder. En dus spreek je jezelf tegen...
quote:
de kilometer vretende werkende mensch krijgt het toch wel vergoed. Heel simpel is het dus een extra belasting voor het bedrijfsleven, wat weer slecht is voor de concurentiepositie van NL, die toch al tanende is.
Hoezo extra belasting voor het bedrijfsleven? Die wordt nu dus juist ontzien, in plaats van met het rekeningrijden wat het bedrijfsleven WEL geld kost.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46233414
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij wil goedkoper autorijden? Dat gaat niet gebeuren hoor...
Nee, ik wil duurder autorijden. Ik wil alleen in staat zijn om meer auto's te kunnen bezitten, zonder te balen dat ik er niet in rij terwijl ik er toch grof geld voor betaal.
Big dick.
pi_46233443
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:05 schreef IBAZ het volgende:
Ik vind het wel een goed idee, ik heb 4 autos en twee motoren. Als ik rijd, rijd ik maar op/in één voertuig tegelijkertijd. Toch betaal ik zes keer.
In mijn plan ook. Jij gaat dus tegen zijn.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46233478
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:11 schreef Sjeen het volgende:

Het is toch ook krom... wij zouden omdat we beiden verdienen, maar slechts 1 auto hebben er op vooruit gaan... Op de een of andere manier lijkt me dat nou net niet de bedoeling
Het is de bedoeling dat de buurman jaloers wordt dat jij erop vooruit gaat en ook een auto wegmikt omdat deze hetzelfde voordeel wil...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46233557
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:12 schreef Keerzijde het volgende:

Bovendien denk ik dat de regering het rekeningrijden gaat invoeren
door WEL extra geld te vangen voor de gereden kilometers,
maar NIET gehoor te geven aan de beloofde afschaffing van
wegenbelasting, BPM en benzine accijns.
Oftewel, ik verwacht geen oplossing van het fileprobleem, maar alleen
weer een verhoging van de kosten.
Die verhoging van de kosten is standaard bij rekeningrijden. Dat kost nl. vele miljarden en budgetneutraal kun je op twee manieren uitleggen...
quote:
Bovendien ben ik erg bang voor de invoering van allerlei enge kastjes
in je auto die ALLES gaan loggen
Daar hou ik ook niet van. Maar die zijn niet nodig. Op iedere straathoek staat wel een amateurfotograaf te slapen met een donut half hangend uit zijn lelijke smoel, dus de controle is al lang geregeld (immers, die wegenbelasting bestaat al lang en wordt al lang gecontroleerd).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46233637
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:13 schreef HassieBassie het volgende:
Ik wil alleen in staat zijn om meer auto's te kunnen bezitten, zonder te balen dat ik er niet in rij terwijl ik er toch grof geld voor betaal.
Als het gaat om klassiekers: geen probleem, die hebben al een vrijstelling. Voorts kun je je auto's schorsen. Daarnaast: veel auto's bezitten is maatschappelijk langzamerhand ongewenst. Dus of er voor die hobby (het is ook de mijne, daar niet van) een vrijstelling moet komen... nou, nee.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46233686
Jammer overigens dat ik alleen maar afwijzingen hoor en niemand meedenkt hoe het wel beter kan. Ja, gebruik extra belasten, maar zoals gezegd: dat blijkt al decennia lang niet te werken en nogmaals: het ging om recreatief gebruik. Kan er eens iemand met iets anders komen dat botweg: nee?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46233691
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:05 schreef Sjonnjoop het volgende:
Right on, uiteindelijk rijd niemand er minder om, het enige resultaat is dat ouderen en mensen met een laag inkomen, die slechts weinig rijden, geen auto meer kunnen betalen, de kilometer vretende werkende mensch krijgt het toch wel vergoed. Heel simpel is het dus een extra belasting voor het bedrijfsleven, wat weer slecht is voor de concurentiepositie van NL, die toch al tanende is.
Uiteindelijk wordt het leven inderdaad duurder. Maar dat is iets wat dogmatici niet lijken te beseffen. Zolang de mensen maar hun auto uit worden gejaagd zijn ze blij. Kortzichtig en dom zeker als je beseft dat het komt van mensen die zelf nog nooit hebben gewerkt maar wel haarfijn "weten" hoe mensen van en naar hun werk moeten gaan.
pi_46233777
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarom niet wegenbelasting afschaffen en dat verwerken in de benzineprijzen dus als je veel of duur rijd dan betaal je meer

Dit is gewoon bullshit dit voorstel en lijkt me veels te omslachtig
Is dat nog niet dan? Dacht altijd dat dat al was aangezien de brandstof zelf maar ongeveer 40% van de prijs aan de pomp is

Ben het wel met je eens hoor. Je betaald dan gewoon wat je verbruikt en je betaald dan niet voor een auto die alleen maar stil staat.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  Licht Ontvlambaar maandag 12 februari 2007 @ 12:26:53 #59
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_46233806
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is de bedoeling dat de buurman jaloers wordt dat jij erop vooruit gaat en ook een auto wegmikt omdat deze hetzelfde voordeel wil...
Ok... nou, goed uitvoeren dan maar?

Om het geld via de benzine binnen te halen, gaat nooit lukken... dan ga ik gewoon de grens over om te tanken. Keuze genoeg, Duitsland en Belgie op steenworp afstand.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_46233849
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die verhoging van de kosten is standaard bij rekeningrijden. Dat kost nl. vele miljarden en budgetneutraal kun je op twee manieren uitleggen...
Die miljarden moet je zien als investering in de bereikbaarheid van Nederland. Het is overigens volledig terecht dat werkgevers moeten meebetalen hieraan; zij zijn namelijk het meest gebaat bij het verminderen van de filedruk.
quote:
Daar hou ik ook niet van. Maar die zijn niet nodig. Op iedere straathoek staat wel een amateurfotograaf te slapen met een donut half hangend uit zijn lelijke smoel, dus de controle is al lang geregeld (immers, die wegenbelasting bestaat al lang en wordt al lang gecontroleerd).
Er zijn echt geen mensen in dienst van de overheid die dagelijks auto's controleren of al dan niet de wegenbelasting is betaald. Wegenbelasting wordt nou eenmaal betaald per acceptgiro, betaal je niet, dan volgt de deurwaarder.
Big dick.
pi_46233852
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:11 schreef DS4 het volgende:
Ja, dat heb je met goede milieubelastingen. Die remmen het gebruik van ongewenste zaken af. Ik ben erg voor vrijheid, maar ik realiseer mij dat je nooit tot een volledige vrijheid kan komen.
Autogebruik is ongewenst?

Het feit dat je autogebruik als ongewenst beschouwd betekent dat je het met vrijheden ook niet zo nauw neemt. Je idee zou niet misstaan in een socialistisch land. Socialisme en vrijheid gaat barslecht samen.
pi_46233993
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:22 schreef DS4 het volgende:
Jammer overigens dat ik alleen maar afwijzingen hoor en niemand meedenkt hoe het wel beter kan. Ja, gebruik extra belasten, maar zoals gezegd: dat blijkt al decennia lang niet te werken en nogmaals: het ging om recreatief gebruik. Kan er eens iemand met iets anders komen dat botweg: nee?
Ik denk dat je het probleem onderschat, alleen recreatief gebruik aanpakken is echt niet genoeg om de CO2 uitstoot te verminderen. Daarvoor moet je juist ook het bedrijfsleven aanpakken.
Daarmee stimuleer je dat er meer thuis gewerkt wordt, dat er meer zuinige auto's op de weg komen, dat meer mensen gaan carpoolen, dat bedrijven op locaties gaan zitten waar het mogelijk is voor de werknemers om dichter bij het werk te gaan wonen enz. en dat zet pas echt zoden aan de dijk.
Die opa's en oma's die iedere zondag 15 kilometer gaan rijden om op bezoek te gaan bij de kinderen doen het hem echt niet.

Ik ben inderdaad voor het belasten van gebruik. De wegenbelasting afschaffen en opnemen in de brandstofprijs of rekeningrijden. De grootste verbruiker betaald het meest.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_46234073
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:28 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Autogebruik is ongewenst?

Het feit dat je autogebruik als ongewenst beschouwd betekent dat je het met vrijheden ook niet zo nauw neemt. Je idee zou niet misstaan in een socialistisch land. Socialisme en vrijheid gaat barslecht samen.
DS4 en socialisme !
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46234158
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:28 schreef HassieBassie het volgende:

Die miljarden moet je zien als investering in de bereikbaarheid van Nederland.
Het is niet eens dat ik niet geloof dat het de bereikbaarheid gaat verbeteren, het is dat ik zeker weet dat dit niet het geval zal zijn. Niemand staat voor zijn lol in de file. Ja, die ene dag dat het 35 gr. is in de file naar Scheveningen, maar verder?
quote:
Het is overigens volledig terecht dat werkgevers moeten meebetalen hieraan; zij zijn namelijk het meest gebaat bij het verminderen van de filedruk.
Het gaat niet om files, dan moet je wegen bouwen. Het gaat om het milieu. En om het terugdringen van recreatief gebruik.
quote:
Er zijn echt geen mensen in dienst van de overheid die dagelijks auto's controleren of al dan niet de wegenbelasting is betaald. Wegenbelasting wordt nou eenmaal betaald per acceptgiro, betaal je niet, dan volgt de deurwaarder.
Nee, dat doen inderdaad computers. En die zijn gekoppeld aan camera's boven de wegen en tevens aan het systeem van het CJIB. En bij staandehouding wordt het ook vaak gecontroleerd.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46234166
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:22 schreef DS4 het volgende:
Jammer overigens dat ik alleen maar afwijzingen hoor en niemand meedenkt hoe het wel beter kan. Ja, gebruik extra belasten, maar zoals gezegd: dat blijkt al decennia lang niet te werken en nogmaals: het ging om recreatief gebruik. Kan er eens iemand met iets anders komen dat botweg: nee?
Als extra belasten niet werkt, waar hebben we het dan nog over? Kennelijk laten mensen hun auto niet vrijwillig staan. Wil je als overheid dan toch de mensen uit de auto krijgen, kan je eigenlijk maar 1 ding doen en dat is: verbieden. Maar of je zo ver moet willen gaan.. ik denk het niet.

Het alternatief is dan: betalen voor hetgene wat je gebruikt. En dan niet door de wegenbelasting omhoog te gooien of de benzine verder te belasten; dat werkt namelijk niet waren we net achter.

Dus wat doe je dan? De mensen bewust maken van iedere kilometer die ze rijden, door ze gewoon per kilometer te laten betalen. Het liefst nog met een soort van taximeter in de auto, waardoor pijnlijk duidelijk wordt hoeveel dat ritje naar de supermarkt nou eigenlijk kost, en hoeveel het nou eigenlijk kost om in de file te staan terwijl de treinen langs je zoeven.

Ik mag ook wel even zeggen: een auto die stilstaat vervuilt niet. Bezit is dus niet erg, het gebruik moet worden aangepakt.
Big dick.
pi_46234235
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:28 schreef MrX1982 het volgende:

Autogebruik is ongewenst?
Vanuit een milieuoogpunt: ja.
quote:
Het feit dat je autogebruik als ongewenst beschouwd betekent dat je het met vrijheden ook niet zo nauw neemt. Je idee zou niet misstaan in een socialistisch land. Socialisme en vrijheid gaat barslecht samen.
Let wel: iedereen mag een auto hebben. We beprijzen het alleen en dat is niet nieuw. Dat doet men niet alleen in socialistische landen. Ook in de VS betaal je milieubelastingen.

Vrijheid houdt op waar je de vrijheid van een ander aantast. Milieuschade hoort daarbij. In een echt vrij land mag je afgewerkte olie in de goot laten lopen. In Nederland zijn we dat station inmiddels gepasseerd. Gelukkig maar, want een echt succes is dat soort vervuiling niet...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46234270
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:36 schreef du_ke het volgende:

DS4 en socialisme !
Mooi is dat, nietwaar? De ene dag word ik beschuldigd van het zijn van een rechtse rakker, de andere dag ben ik een socialist...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46234305
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mooi is dat, nietwaar? De ene dag word ik beschuldigd van het zijn van een rechtse rakker, de andere dag ben ik een socialist...
Voor mij blijf je gewoon een rechtse rakker hoor .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46234354
je kan beter de schone auto goedkoper en aantrekkelijk van maken, dan gaat ze wel over de milieuvriendelijker auto.
je moet ze niet pesten, maar betere bieden
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_46234361
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is niet eens dat ik niet geloof dat het de bereikbaarheid gaat verbeteren, het is dat ik zeker weet dat dit niet het geval zal zijn. Niemand staat voor zijn lol in de file. Ja, die ene dag dat het 35 gr. is in de file naar Scheveningen, maar verder?
NIemand voor de lol in de file? Ok, maar dan:
quote:
Het gaat niet om files, dan moet je wegen bouwen. Het gaat om het milieu. En om het terugdringen van recreatief gebruik.
Recreatief zou toch voor de lol moeten zijn? Ergo, files bestaan alleen uit auto's van mensen die voor hun werk op de weg zitten. Dan kan je opa en oma wel gaan straffen als ze op zondagmiddag een stukje willen gaan rijden, maar daar schiet je dus sowieso geen donder mee op.
quote:
Nee, dat doen inderdaad computers. En die zijn gekoppeld aan camera's boven de wegen en tevens aan het systeem van het CJIB. En bij staandehouding wordt het ook vaak gecontroleerd.
De enige camera's die kentekens herkennen zijn de camera's bij trajectcontrolles, en die mogen ivm de wet op de privacy geen verdere gegevens doorspelen aan justitie. Maar goed, dit deel van de discussie is verder volledig irrelevant, dus hier wil ik het graag bij laten.
Big dick.
pi_46234381
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:40 schreef HassieBassie het volgende:
Als extra belasten niet werkt, waar hebben we het dan nog over? Kennelijk laten mensen hun auto niet vrijwillig staan. Wil je als overheid dan toch de mensen uit de auto krijgen, kan je eigenlijk maar 1 ding doen en dat is: verbieden. Maar of je zo ver moet willen gaan.. ik denk het niet.

Het alternatief is dan: betalen voor hetgene wat je gebruikt. En dan niet door de wegenbelasting omhoog te gooien of de benzine verder te belasten; dat werkt namelijk niet waren we net achter.

Dus wat doe je dan? De mensen bewust maken van iedere kilometer die ze rijden, door ze gewoon per kilometer te laten betalen. Het liefst nog met een soort van taximeter in de auto, waardoor pijnlijk duidelijk wordt hoeveel dat ritje naar de supermarkt nou eigenlijk kost, en hoeveel het nou eigenlijk kost om in de file te staan terwijl de treinen langs je zoeven.

Ik mag ook wel even zeggen: een auto die stilstaat vervuilt niet. Bezit is dus niet erg, het gebruik moet worden aangepakt.
Hoe denk je dat die langs zoevende treinen worden betaald? Niet door de OV reiziger die steen en been klaagt als zijn subsidie iets wordt verlaagd. Laten die eerst maar eens gaan betalen voor wat ze gebruiken.

Nee zo'n taximeter is hilarisch of wil je dat bij meer dingen invoeren om mensen bewust te maken wat het kost?
pi_46234531
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:40 schreef HassieBassie het volgende:

Als extra belasten niet werkt, waar hebben we het dan nog over?
Kennelijk is lezen heel moeilijk. Ik schrijf keer op keer belasten van gebruik. En vervolgens houdt men op met lezen bij belasten...
quote:
Kennelijk laten mensen hun auto niet vrijwillig staan. Wil je als overheid dan toch de mensen uit de auto krijgen, kan je eigenlijk maar 1 ding doen en dat is: verbieden. Maar of je zo ver moet willen gaan.. ik denk het niet.
Ik ben dus tegen een verbod. Dat gaat in tegen mijn principes dat mensen vrijheid dienen te hebben. Maar ontmoediging van bezit mag m.i. wel, zeker indien dat nodig blijkt te zijn.
quote:
Het alternatief is dan: betalen voor hetgene wat je gebruikt. En dan niet door de wegenbelasting omhoog te gooien of de benzine verder te belasten; dat werkt namelijk niet waren we net achter.
Het punt is alleen dat een mens een raar wezen is. Als het gebruik duurder wordt, dan gaat men per rit rationaliseren. Even naar de Appie... ach, dat ritje kan ik wel betalen. Nu naar ome Ted in Groningen vanaf Maastricht. Dat is te ver om te fietsen en OV is k*t. Dan weer een kort ritje... ach, dat kost niet zoveel. Enz.

Juist die korte ritjes kennen een prima alternatief: de fiets. Als je voor dat alternatief ieder jaar in één klap meer dan 2.500 euro moet lappen, dan denk je misschien: laat ik die auto maar de deur uit doen, naar ome Ted ga ik wel met de Greenwheels en de rest doe ik wel op de fiets.

Het is m.i. het proberen waard.
quote:
Dus wat doe je dan? De mensen bewust maken van iedere kilometer die ze rijden, door ze gewoon per kilometer te laten betalen. Het liefst nog met een soort van taximeter in de auto, waardoor pijnlijk duidelijk wordt hoeveel dat ritje naar de supermarkt nou eigenlijk kost, en hoeveel het nou eigenlijk kost om in de file te staan terwijl de treinen langs je zoeven.
Die kleine ritjes kosten nog steeds geen drol. De Appie is misschien 5 km op en neer voor de meeste mensen. Zelfs tegen een euro per kilometer zul je zien dat mensen denken: ach, de boodschappen kosten 100 euro, ik neem wat Euroshopper spul = 95 euro. Plus 5 is even duur uit...

Men WIL die auto niet uit.
quote:
Ik mag ook wel even zeggen: een auto die stilstaat vervuilt niet. Bezit is dus niet erg, het gebruik moet worden aangepakt.
Een auto produceren kost geld. Benzine in de tank verdampt hetgeen niet goed is voor het milieu. Per gereden kilometer is er geen vuilere auto dan een stilstaande auto...

Maar goed: het gaat mij niet om het stil staan van de auto, maar om het feit dat je niet kan gebruiken wat je niet hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door DS4 op 12-02-2007 13:03:38 ]
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46234550
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:42 schreef DS4 het volgende:
Vanuit een milieuoogpunt: ja.
En wat is dat milieuoogpunt? Ik heb nog nooit een auto uit zichzelf zien rijden. Dus wat je hier zegt is dat mensen ongewenst zijn vanuit een milieuoogpunt. Het zijn immers mensen die vervuilen. Zeker Westerse mensen maar dat is weer onderdeel van de welvaart die wij hier kennen. Wil je de welvaart terugdraaien?
quote:
Let wel: iedereen mag een auto hebben. We beprijzen het alleen en dat is niet nieuw. Dat doet men niet alleen in socialistische landen. Ook in de VS betaal je milieubelastingen.

Vrijheid houdt op waar je de vrijheid van een ander aantast. Milieuschade hoort daarbij. In een echt vrij land mag je afgewerkte olie in de goot laten lopen. In Nederland zijn we dat station inmiddels gepasseerd. Gelukkig maar, want een echt succes is dat soort vervuiling niet...
Het gaat mij om je idee. Ik vraag me af hoe je denkt zoiets te kunnen uitvoeren zonder een verdere vergroting van de overheid en of zo'n invloed van de overheid op het leven van een individu wenselijk is.
pi_46234575
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:45 schreef du_ke het volgende:

Voor mij blijf je gewoon een rechtse rakker hoor .
En toch zit ik bij een linkse partij... Maar dat even terzijde.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46234609
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:47 schreef Captain_Ghost het volgende:
je kan beter de schone auto goedkoper en aantrekkelijk van maken, dan gaat ze wel over de milieuvriendelijker auto.
je moet ze niet pesten, maar betere bieden
Ok. Vind ik een zeer zinnige opmerking. Maar hoe wil jij dat doen? En welke auto is volgens jou die verbetering? Ik hoop niet dat we met een hybride-auto op de proppen gaan komen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46234771
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:47 schreef HassieBassie het volgende:

Dan kan je opa en oma wel gaan straffen als ze op zondagmiddag een stukje willen gaan rijden, maar daar schiet je dus sowieso geen donder mee op.
Waarom schiet ik er niets mee op als opa en oma besluiten om in het vervolg te gaan wandelen? Ies gezond. En eigenlijk is de term recreatief verkeerd. Ik wil ook de dagelijkse Appie v.v. tegengaan. Of koffieleuten aan de andere kant van het dorp. Naar het café met de auto (en vooral de weg terug indien de bestuurder bbb is).
quote:
De enige camera's die kentekens herkennen zijn de camera's bij trajectcontrolles, en die mogen ivm de wet op de privacy geen verdere gegevens doorspelen aan justitie. Maar goed, dit deel van de discussie is verder volledig irrelevant, dus hier wil ik het graag bij laten.
Dit dient slechts ter voorbeeld.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 12 februari 2007 @ 13:04:34 #77
14922 Keerzijde
heeft altijd gelijk
pi_46234807
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:18 schreef DS4 het volgende:
Daar hou ik ook niet van. Maar die zijn niet nodig. Op iedere straathoek staat wel een amateurfotograaf te slapen met een donut half hangend uit zijn lelijke smoel, dus de controle is al lang geregeld (immers, die wegenbelasting bestaat al lang en wordt al lang gecontroleerd).
Die controle op de wegenbelasting is incidenteel en niet erg, want ik betaal toch al keurig.
Waar ik het over heb zijn de kastjes die moeten registreren wat het exact gereden aantal kilometers is.
Daar zijn verschillende oplossingen voor.
De allersimpelste is gewoon in de benzineprijs.
Maar ik zie het gebeuren dat de overheid verschillende prijzen voor verschillende wegen wil gaan
hanteren en DUS precies moet weten waar je gereden hebt.
Vervolgens weten ze ook precies je gemiddelde snelheid en krijg je (althans IK in ieder geval)
na iedere rit een acceptgiro voor snelheidsbelasting in de bus.
(en aub niet de discussie: "Dan moet je maar niet te hard rijden" want dat de aangegeven max. snelheden
in NL vaak niet meer van deze tijd zijn moge duidelijk zijn)

Verder denk ik dat het doel ook niet moet zijn om het autogebruik terug te willen dringen.
Laat de mensen die lekker in de file willen staan dat gewoon lekker doen!
Verzin liever alternatieven zoals:
- CO2 vrije auto's (met behoud van PK/Torque uiteraard)
- Alternatieve arbeidstijden
- Doorgaande wegen (ZONDER afslagen) door of om steden
- Creeer nieuwe arbeidscentra in het noord-oosten van NL zodat het daar drukker
en in de rest van NL minder druk wordt
- Stimuleer het wonen in de omgeving van je werk voor mensen met een vast werkplek
- etc.

Het hoeft niet standaard het eeuwige liedje van "De auto(mobilist) is slecht!" te zijn.
An open mind is a joy forever!
pi_46234839
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:54 schreef MrX1982 het volgende:

En wat is dat milieuoogpunt? Ik heb nog nooit een auto uit zichzelf zien rijden.
Hoe vaak moet ik zeggen dat een auto die er niet staat ook niet kan worden gebruikt. Het is hetzelfde als voor de t.v. iedere dag een bak chips neerzetten. Iedereen gaat er van eten. Als er niets staat heeft niemand honger...
quote:
Het gaat mij om je idee. Ik vraag me af hoe je denkt zoiets te kunnen uitvoeren zonder een verdere vergroting van de overheid en of zo'n invloed van de overheid op het leven van een individu wenselijk is.
De belastingdienst is er al. Controle op wegenbelasting is er al. Er hoeft niet zoveel ingevoerd te worden omdat alles er al is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 12 februari 2007 @ 13:08:49 #79
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_46234906
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:04 schreef DS4 het volgende:
Zoals bekend wil de overheid dat we minder CO2 gaan uitstoten. Onder meer het verkeer moet minder gaan uitstoten. Waar verkeer staat mag je rustig auto's lezen, aangezien dit soort maatregels vooral over autoverkeer gaan.
Geef eens een grafiekje waar dat uit blijkt. Ik denk dat vrachtwagens, treinen, schepen, ect. zeker 80% van de verkeersvervuiling voor hun rekening nemen.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_46234971
Tegen.

Ten eerste maak je autorijden veel te individueel (gekoppeld aan werk.. van wie? Mag alleen de eigenaar erin rijden?)

Ten tweede ben ik erg tegen een overheid die via allerlei maatregelen mensen tot arbeid dwingt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46234990
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:54 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

En wat is dat milieuoogpunt? Ik heb nog nooit een auto uit zichzelf zien rijden. Dus wat je hier zegt is dat mensen ongewenst zijn vanuit een milieuoogpunt. Het zijn immers mensen die vervuilen. Zeker Westerse mensen maar dat is weer onderdeel van de welvaart die wij hier kennen. Wil je de welvaart terugdraaien?
[..]
Je hebt je stokpaardje teruggevonden ?
Meer aandacht voor de milieukwaliteit hoeft helemaal niet ten koste te gaan van de welvaart. We zijn nu toch ook stukken welvarender dan 30 jaar terug?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46234993
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:08 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Geef eens een grafiekje waar dat uit blijkt. Ik denk dat vrachtwagens, treinen, schepen, ect. zeker 80% van de verkeersvervuiling voor hun rekening nemen.
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:04 schreef DS4 het volgende:
Zoals bekend wil de overheid dat we minder CO2 gaan uitstoten. Onder meer het verkeer moet minder gaan uitstoten. Waar verkeer staat mag je rustig auto's lezen, aangezien dit soort maatregels vooral over autoverkeer gaan.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46235025
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:05 schreef DS4 het volgende:
Hoe vaak moet ik zeggen dat een auto die er niet staat ook niet kan worden gebruikt. Het is hetzelfde als voor de t.v. iedere dag een bak chips neerzetten. Iedereen gaat er van eten. Als er niets staat heeft niemand honger...
De keuze om de auto te gebruiken of niet laat ik graag aan mensen over. Niet aan een almachtige overheid zoals in jouw idee die bepaalt wat ik wel en niet mag doen. Waarom weet de overheid wat goed is voor mij. Ik bepaal dat graag zelf. Maar jij denkt volgens mij in de termen van ouder -> kind als je de relatie overheid individu ziet.
quote:
De belastingdienst is er al. Controle op wegenbelasting is er al. Er hoeft niet zoveel ingevoerd te worden omdat alles er al is.
Oh maar ik lees dat je ook recreatief gebruik van de auto wilt tegen gaan. Hoe wil je dat controleren?
pi_46235060
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:08 schreef Kadesh het volgende:

Geef eens een grafiekje waar dat uit blijkt. Ik denk dat vrachtwagens, treinen, schepen, ect. zeker 80% van de verkeersvervuiling voor hun rekening nemen.
Ik heb het erover dat de maatregelen vooral de automobilisten treffen. Om een voorbeeld te geven: toen de brandstoffen in korte tijd duurder werden, kreeg het vrachtvervoer een compensatie... het tijdelijke kwartje van Kok is echter wel permanent gebleven.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 12 februari 2007 @ 13:17:11 #85
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_46235123
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb het erover dat de maatregelen vooral de automobilisten treffen. Om een voorbeeld te geven: toen de brandstoffen in korte tijd duurder werden, kreeg het vrachtvervoer een compensatie... het tijdelijke kwartje van Kok is echter wel permanent gebleven.
Klopt, maatregelen treffen vooral de automobilist, in mijn ogen onterecht. Die maatregelen hebben ook niets met een beter milieu te maken, die zijn er alleen maar om de schatkist te vullen.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_46235133
als je autogebruik wil indammen moet je met een alternatief komen. en OV is een slecht alternatief, want je wil van deur tot deur vervoerd worden.
pi_46235138
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:11 schreef sigme het volgende:
Tegen.

Ten eerste maak je autorijden veel te individueel (gekoppeld aan werk.. van wie? Mag alleen de eigenaar erin rijden?)
Natuurlijk niet. De heffingskorting krijg je sowieso, ongeacht of je wel of niet een auto hebt en als je wegenbelasting betaalt hebt, mag het voertuig de weg op.
quote:
Ten tweede ben ik erg tegen een overheid die via allerlei maatregelen mensen tot arbeid dwingt.
Ik bezie het dus anders. Rekeningrijden gaat m.i. vooral ten koste van de mensen die werken en weinig verdienen. Waarmee werken financieel dus nog ongunstiger wordt. Van mij hoeft niemand te werken. Maar werken moet wel lonend blijven (of worden...).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46235234
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:13 schreef MrX1982 het volgende:

De keuze om de auto te gebruiken of niet laat ik graag aan mensen over. Niet aan een almachtige overheid zoals in jouw idee die bepaalt wat ik wel en niet mag doen. Waarom weet de overheid wat goed is voor mij. Ik bepaal dat graag zelf. Maar jij denkt volgens mij in de termen van ouder -> kind als je de relatie overheid individu ziet.
De keuze blijft. Het gaat alleen om ontmoedigen. Nogmaals: dat zie je in de gehele wereld en is niets nieuws. Denken dat de overheid niet moet mogen is idioot. Jij verwacht waarschijnlijk wel veel van de overheid, maar wil ze niet de middelen daartoe geven. Dat kan natuurlijk niet.
quote:
Oh maar ik lees dat je ook recreatief gebruik van de auto wilt tegen gaan. Hoe wil je dat controleren?
Ik ga recreatief gebruik tegen door het autobezit tegen te gaan. Zoals gezegd: minder auto's maakt dat er minder gebruik van gemaakt kan worden. En men gaat altijd eerst het recreatief gebruik schrappen.

Controle is idioot, want dat zou impliceren dat het wordt verboden. Ajb niet zeg, het is mijn hobby. Maar als ik daarvoor moet betalen, so be it.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46235272
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. De heffingskorting krijg je sowieso, ongeacht of je wel of niet een auto hebt en als je wegenbelasting betaalt hebt, mag het voertuig de weg op.
Een stel dat samen een auto heeft, en samen 24 week/jaar werkt, die loopt de korting mis? Of niet?
quote:
[..]

Ik bezie het dus anders. Rekeningrijden gaat m.i. vooral ten koste van de mensen die werken en weinig verdienen. Waarmee werken financieel dus nog ongunstiger wordt. Van mij hoeft niemand te werken. Maar werken moet wel lonend blijven (of worden...).
Iemand die niet werkt kan, in jouw systeem, zich geen auto veroorloven vanwege de belastingen. Niet omdat de persoon veel rijdt (milieu belast), maar omdat je degenen die "onvoldoende" werken bizar belast.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46235310
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:17 schreef Kadesh het volgende:

Klopt, maatregelen treffen vooral de automobilist, in mijn ogen onterecht. Die maatregelen hebben ook niets met een beter milieu te maken, die zijn er alleen maar om de schatkist te vullen.
Ben ik het wel mee eens, maar vandaag hebben we niet te beslissen over de invoering hiervan of niet (de overheid zal het werkelijk jeuken wat wij hier bedenken), we hebben het over een wijze waarop autobeprijzing niet ten koste gaat van de inkomsten uit arbeid, waarbij plezierritjes minder snel gemaakt zullen worden, enz.

Gewoon een andere denkwijze. Wie weet komt er aan het eind wel een heel goed alternatief uit. En wie weet wordt het dan nog wel eens opgepikt. Maar voorlopig is het slechts discussiemateriaal.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46235327
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:17 schreef Byte_Me het volgende:
als je autogebruik wil indammen moet je met een alternatief komen. en OV is een slecht alternatief, want je wil van deur tot deur vervoerd worden.
Fiets. Te voet. Echt, ik heb hier niet lang over hoeven na te denken.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46235432
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:23 schreef sigme het volgende:

Een stel dat samen een auto heeft, en samen 24 week/jaar werkt, die loopt de korting mis? Of niet?
Nee, krijgen beiden samen voldoende korting. Immers: de korting wordt pro-rata berekend.
quote:
Iemand die niet werkt kan, in jouw systeem, zich geen auto veroorloven vanwege de belastingen. Niet omdat de persoon veel rijdt (milieu belast), maar omdat je degenen die "onvoldoende" werken bizar belast.
Dat geldt alleen voor iemand die weinig geld heeft. Niet werken kan ook betekenen: schaapjes op het droge. Laten we even wel zijn, een auto kost sowieso veel geld. 2.500 euro er bovenop is voor veel mensen nog wel te doen.

Daarnaast zul je meer Greenwheels-achtige alternatieven krijgen.

Hoe dan ook: rekeningrijden zal de armoedeval verder vergroten. DAT is in ieder geval ongewenst.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46235449
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ben ik het wel mee eens, maar vandaag hebben we niet te beslissen over de invoering hiervan of niet (de overheid zal het werkelijk jeuken wat wij hier bedenken), we hebben het over een wijze waarop autobeprijzing niet ten koste gaat van de inkomsten uit arbeid, waarbij plezierritjes minder snel gemaakt zullen worden, enz.
Waarom zouden er beduidend minder plezierritjes gemaakt worden als alle kantoorvolk alsnog een auto mag?
quote:
Gewoon een andere denkwijze. Wie weet komt er aan het eind wel een heel goed alternatief uit. En wie weet wordt het dan nog wel eens opgepikt. Maar voorlopig is het slechts discussiemateriaal.
Gooi de benzineprijs fors omhoog en geef een deel van de opbrengsten via bedrijven terug aan werknemers.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46235464
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:40 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Als extra belasten niet werkt, waar hebben we het dan nog over? Kennelijk laten mensen hun auto niet vrijwillig staan. Wil je als overheid dan toch de mensen uit de auto krijgen, kan je eigenlijk maar 1 ding doen en dat is: verbieden. Maar of je zo ver moet willen gaan.. ik denk het niet.

Het alternatief is dan: betalen voor hetgene wat je gebruikt. En dan niet door de wegenbelasting omhoog te gooien of de benzine verder te belasten; dat werkt namelijk niet waren we net achter.

Dus wat doe je dan? De mensen bewust maken van iedere kilometer die ze rijden, door ze gewoon per kilometer te laten betalen. Het liefst nog met een soort van taximeter in de auto, waardoor pijnlijk duidelijk wordt hoeveel dat ritje naar de supermarkt nou eigenlijk kost, en hoeveel het nou eigenlijk kost om in de file te staan terwijl de treinen langs je zoeven.

Ik mag ook wel even zeggen: een auto die stilstaat vervuilt niet. Bezit is dus niet erg, het gebruik moet worden aangepakt.
En dan weet ik 100% zeker dat mensen NOG de auto niet laten staan.
Garandeer ik je bij deze.

De overheid moet de miljarden opbrengsten die het autoverkeer in het laatje brengt maar eens gebruiken voor de invoering van milieuvriendelijke auto's. De techniek is er (waterstof, electra, biobrandstoffen), de consument is best bereid die te kopen (zie bv de prius) maar de overheid doet er geen klote mee.
En maar weer allemaal geldverslindende dingen verzinnen om de automobilist nog meer te pesten. Hoe kortzichtig ben je dan als overheid
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_46235524
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:29 schreef sigme het volgende:

Waarom zouden er beduidend minder plezierritjes gemaakt worden als alle kantoorvolk alsnog een auto mag?
Hoe minder auto's hoe minder er kan worden gereden. Het is zo simpel. De stijging van het verkeersaanbod zit voor een groot deel in het gestegen autobezit.
quote:
Gooi de benzineprijs fors omhoog en geef een deel van de opbrengsten via bedrijven terug aan werknemers.
Zou een plan kunnen zijn. Maar probleem is dat de benzineprijs in NL niet omhoog kan zonder gezeik in de grensstreek. Juist daarom is het rekeningrijden bedacht. Om de spons harder te kunnen knijpen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46235617
Wat is er mis met het verdisconteren van de milieukosten in de prijs van de brandstof? Veel simpeler, dan kan er eindelijk ook een wat gedaan worden aan het woud van regelingen, je moet onderhand fiscaal jurist zijn om je Belastingaangifte goed in te kunnen vullen.
pi_46235623
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Fiets. Te voet. Echt, ik heb hier niet lang over hoeven na te denken.
Ik zal volgende keer 60km gaan lopen naar mijn ouders ja. Goed plan.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_46235626
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:13 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De keuze om de auto te gebruiken of niet laat ik graag aan mensen over. Niet aan een almachtige overheid zoals in jouw idee die bepaalt wat ik wel en niet mag doen. Waarom weet de overheid wat goed is voor mij. Ik bepaal dat graag zelf. Maar jij denkt volgens mij in de termen van ouder -> kind als je de relatie overheid individu ziet.
[..]

Oh maar ik lees dat je ook recreatief gebruik van de auto wilt tegen gaan. Hoe wil je dat controleren?
De keuze om een eind in de rondte te vervuilen laat je ook graag aan mensen over? En de keuze om indirect de gezondheid van velen aan te tasten?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46235644
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat is er mis met het verdisconteren van de milieukosten in de prijs van de brandstof?
Dat is erg lastig te berekenen en je hebt het probleem dat België en DLD dan ook mee zouden moeten doen en die kans is minimaal.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46235724
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, krijgen beiden samen voldoende korting. Immers: de korting wordt pro-rata berekend.
Ik ben geen fiscalist. Kan je het Jip-en-jannekes uitleggen?
Mijn proefstel: A werkt 13 week/jaar, B werkt 13 week/jaar en de auto staat op naam van A.
quote:
[..]

Dat geldt alleen voor iemand die weinig geld heeft. Niet werken kan ook betekenen: schaapjes op het droge. Laten we even wel zijn, een auto kost sowieso veel geld. 2.500 euro er bovenop is voor veel mensen nog wel te doen.
Dat begrijp ik, dat de rijkelui er niet door gehinderd worden. Maar je hindert dus wel degenen die weinig geld hebben, en dat weinig geld nu dus juist wél voor een autootje over hebben. Degenen waarvoor het dus echt belangrijk is, anders lieten ze die afweging wel anders uitpakken.

En nee, 2500 euro er bovenop is dan niet makkelijk te doen .
quote:
Daarnaast zul je meer Greenwheels-achtige alternatieven krijgen.
Dat is geen echt alternatief. Ik ken nu mensen die min of meer collectief een auto bezitten. Omdat ze elk voor zich veels te weinig geld hebben. En op het platteland heb je niks aan een greenwheel waarvoor je eerst een uur moet fietsen.
quote:
Hoe dan ook: rekeningrijden zal de armoedeval verder vergroten. DAT is in ieder geval ongewenst.
Waarom zou dat de armoedeval vergroten? Is er een korting-op-rekening bedacht voor wie niet werkt?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')