abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46231534
Zoals bekend wil de overheid dat we minder CO2 gaan uitstoten. Onder meer het verkeer moet minder gaan uitstoten. Waar verkeer staat mag je rustig auto's lezen, aangezien dit soort maatregels vooral over autoverkeer gaan.

De overheid ziet veel in rekeningrijden. Hiermee wordt vooral woon-werk verkeer belast. Dat kan niet echt gaan leiden tot minder verkeer, want de meeste werkgevers hebben er een probleem mee als werknemers thuis blijven... Bovendien is het een beetje vreemd om nuttig gebruik van de auto zwaarder te belasten en recreatief gebruik met rust te laten.

Hoewel ik begrijp dat men gebruik wil belasten en niet het bezit denk ik dat juist het autobezit terugbrengen tot de beste resultaten zal leiden.

Iedereen moet natuurlijk met de auto naar het werk kunnen blijven gaan. Ergo: werknemers moeten worden ontzien.

Het volgende voorstel dus: wegenbelasting gaat omhoog met 2500 euro per jaar. Ter compensatie krijg je fiscaal een extra arbeidskorting van 2500 euro gebaseerd op 24 uur werken per week (minder uren per week = minder arbeidskorting). Per jaar mag je drie maanden in de ww zitten of ziek zijn, zorgverlof, enz. zonder dat dit gevolgen heeft voor de arbeidskorting.

Tevens krijg je de mogelijkheid om de auto deels te schorsen. Je kan kiezen voor deels schorsing zonder zaterdag (dus je mag dan alleen op zaterdag rijden...), deels zonder zondag en deels zonder het weekend. Bij alleen een zaterdag of zondag betaal je 1.000 euro meer dan nu en bij een heel weekend 1.500 euro meer.

Voor 60+-ers geldt dat de jaren waarin gewerkt is tellen als een uur per week werken. Je verdient dit op basis van 36 uur, dus bij 18 uur per week werken is 2 jaar werk 1 uur. Zelfs bij 24 uur per week werken hoef je zo maar 36 jaar arbeid te verrichten, hetgeen in een leven niet zo heel lastig is, om na je 60-ste onbezorgd te kunnen rijden.

Vrijstellingen moeten er dan natuurlijk nog komen voor b.v. mensen in de WIA.

Op deze manier wordt het autobezit en daarmee gebruik ingedamd. Goed voor het milieu.
Bijkomend voordeel is dat werken zo wordt gestimuleerd. Hobbybaantjes (1 a 2 dgn per week werken) zijn ongunstiger. In de bijstand zitten gaat zo effectief inhouden dat je geen auto kan betalen, waardoor m.i. hele volksstammen eindelijk eens een voor hun goede reden krijgen om een te overwegen om wel te werken.

Ergo: goed voor EN milieu EN economie EN het kost de belastingbetaler eens gewoon geen cent. Nou ja, niet helemaal: minder autogebruik = minder belastinginkomsten. Maar omdat er meer mensen gaan werken zal het effect m.i. eerder positief zien.

Ps het is geen volledig uitgewerkt plan, maar een echte proefballon. Ik ben benieuwd naar de reacties, maar hoop dat ze niet over de details gaan. Even nog niet belangrijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 12 februari 2007 @ 11:04:37 #2
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46231547
Gewoon rijbewijzen afnemen van mensen die er niks van kunnen. Werkt veel beter.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  maandag 12 februari 2007 @ 11:09:49 #3
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_46231690
quote:
Ps het is geen volledig uitgewerkt plan, maar een echte proefballon. Ik ben benieuwd naar de reacties, maar hoop dat ze niet over de details gaan. Even nog niet belangrijk.
Dat kun je wel zeggen, want hier:
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:04 schreef DS4 het volgende:

Het volgende voorstel dus: wegenbelasting gaat omhoog met 2500 euro per jaar. Ter compensatie krijg je fiscaal een extra arbeidskorting van 2500 euro gebaseerd op 24 uur werken per week (minder uren per week = minder arbeidskorting). Per jaar mag je drie maanden in de ww zitten of ziek zijn, zorgverlof, enz. zonder dat dit gevolgen heeft voor de arbeidskorting.
ga je al de mist in. Met een 36 of 40 uurige werkweek geld verdienen op je koerting

Verder gaat het compleet mis met die 3 maanden, want bv. zwangerschapsverlof is al langer. En dat zijn dan nog niet eens de details

Verder denk ik dat er wel wat volksopstanden zullen komen met een belasting van 2500 per jaar
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  maandag 12 februari 2007 @ 11:14:46 #4
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46231800
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:04 schreef DS4 het volgende:

In de bijstand zitten gaat zo effectief inhouden dat je geen auto kan betalen, waardoor m.i. hele volksstammen eindelijk eens een voor hun goede reden krijgen om een te overwegen om wel te werken.
In de bijstand zitten houdt nu al effectief in dat je meestal geen auto kunt betalen. Wil je in de bijstand wel een auto, dan moet je of flink bezuinigen op andere kostenposten, of frauderen. Gemeenten hebben wel eens lijsten met bijstandstrekkers aan de RDW-bestanden gekoppeld, om fraude op te sporen.
pi_46231812
Waarom niet wegenbelasting afschaffen en dat verwerken in de benzineprijzen dus als je veel of duur rijd dan betaal je meer

Dit is gewoon bullshit dit voorstel en lijkt me veels te omslachtig
pi_46231816
Ik zie geen heil in het wegpesten van de automoblisten, het heeft de afgelopen jaren ook niet gewerkt terwijl het bezit en rijden van een auto toch echt veel duurder geworden is. Investeer liever in schonere auto's (belast vervuilende auto's en geef een bonus op schone auto's).
Eehm...
pi_46231872
Ik vind dat mensen in de WIA, WAO, Wajong e.d. geen vrijstelling hoeven. Wel zouden ze een korting kunnen krijgen middels belastingaftrek omdat ze meer van de auto afhankelijk zijn maar ze mogen net als ieder ander best betalen voor het gebruik van de auto.

Maar goed, ik voel sowieso niet zoveel voor je regeling. Ik zie meer heil in rekening rijden, wil je niet zoveel betalen ga je maar met het openbaar vervoer, carpoolen, of je gaat dichter bij huis werken of dichter bij het werk wonen.
There is no love sincerer than the love of food.
  maandag 12 februari 2007 @ 11:19:04 #8
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46231911
Dit wordt een hoop extra controlewerk, vooral in het weekend. Een hoop extra bureaucratie.

Ook vraag ik me af of het mensen stimuleert om aan het werk te gaan. Als deeltijdarbeid wordt ontmoedigd, vraag ik me af of mensen dan meer gaan werken. Als het inkomen niet strikt noodzakelijk omdat de partner ook werkt, kan ik me voorstellen dat mensen juist ophouden met hun baan. Als je er amper wat mee verdient, is het in wezen bezigheidstherapie geworden.
pi_46231986
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarom niet wegenbelasting afschaffen en dat verwerken in de benzineprijzen dus als je veel of duur rijd dan betaal je meer

Dit is gewoon bullshit dit voorstel en lijkt me veels te omslachtig
Dat vind ik nog een beter idee inderdaad.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_46232092
thuiswerken op grote schaal moet veel aantrekkelijiker gemaakt worden.

dat is de enige echte oplossing en steeds beter mogelijke met de huidige ICT mogelijkheden.
boe
pi_46232303
Gewoon terug naar vroeger, toen mannen een auto hadden en vrouwen een fiets.
pi_46232460
Wat is er ook al weer mis met rekeningrijden? Geen standaard wegenbelasting meer, maar betalen voor hetgene wat je rijdt. Ik vind het een geweldig idee in ieder geval. (en dat zeg ik terwijl ik nu voor mn auto niet eens wegenbelasting hoef te betalen..)
Big dick.
pi_46232547
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:09 schreef stinkie het volgende:

ga je al de mist in. Met een 36 of 40 uurige werkweek geld verdienen op je koerting
Even inlezen ten aanzien van het systeem van de heffingskortingen en je zal zien dat ik hier niet de mist in ben gegaan.
quote:
Verder gaat het compleet mis met die 3 maanden, want bv. zwangerschapsverlof is al langer. En dat zijn dan nog niet eens de details
Dit is natuurlijk wel een detail. En makkelijk op te lossen: zwangerschapsverlof telt als werken.
quote:
Verder denk ik dat er wel wat volksopstanden zullen komen met een belasting van 2500 per jaar
Waarom? Velen krijgen deze (deels) terug. En rekeningrijden gaat ook geld kosten.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46232553
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarom niet wegenbelasting afschaffen en dat verwerken in de benzineprijzen dus als je veel of duur rijd dan betaal je meer

Dit is gewoon bullshit dit voorstel en lijkt me veels te omslachtig
Maar ik begrijp dat TS het nodig vindt om een onderscheid te maken tussen noodzakelijk (lees: zakelijk) gebruik en recreatief gebruik.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_46232559
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:39 schreef HassieBassie het volgende:
Wat is er ook al weer mis met rekeningrijden? Geen standaard wegenbelasting meer, maar betalen voor hetgene wat je rijdt. Ik vind het een geweldig idee in ieder geval. (en dat zeg ik terwijl ik nu voor mn auto niet eens wegenbelasting hoef te betalen..)
Lijkt me ook verstandiger, het gebruik belasten en niet het bezit.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46232589
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:14 schreef freako het volgende:

In de bijstand zitten houdt nu al effectief in dat je meestal geen auto kunt betalen.
In de praktijk blijkt dat velen het toch doen. Met deze extra opslag heb je zo langzamerhand wel wat uit te leggen als je in de bijstand zit. Zo kun je ook makkelijker zwartwerken opsporen...
quote:
Wil je in de bijstand wel een auto, dan moet je of flink bezuinigen op andere kostenposten, of frauderen. Gemeenten hebben wel eens lijsten met bijstandstrekkers aan de RDW-bestanden gekoppeld, om fraude op te sporen.
Precies. Maar ik zie het probleem niet. Zij die geen auto hebben worden niet geraakt door dit plan.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46232628
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarom niet wegenbelasting afschaffen en dat verwerken in de benzineprijzen dus als je veel of duur rijd dan betaal je meer
Omdat het duurder maken van het gebruik al decennia lang niet blijkt te werken, pomphouders in de grensstreek de dupe worden en ik juist recreatief gebruik aan wil pakken.
quote:
Dit is gewoon bullshit dit voorstel en lijkt me veels te omslachtig
Onderbouw het eens netjes. Omslachtig is het niet. Het is zeer eenvoudig te implementeren.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46232629
We hebben geen wegenbelasting. We hebben wel houderschapsbelasting.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_46232661
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:15 schreef CoolKappie het volgende:
Ik zie geen heil in het wegpesten van de automoblisten, het heeft de afgelopen jaren ook niet gewerkt terwijl het bezit en rijden van een auto toch echt veel duurder geworden is. Investeer liever in schonere auto's (belast vervuilende auto's en geef een bonus op schone auto's).
Het bezit is niet duurder geworden. En het tarief van 2500 euro zou je naar zuinigheid enigszins kunnen differentiëren.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46232663
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Lijkt me ook verstandiger, het gebruik belasten en niet het bezit.
Precies, en als dan ook even die schandalig hoge BPM wordt afgeschaft ben ik een tevreden mens.
Big dick.
pi_46232677
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:39 schreef HassieBassie het volgende:
Wat is er ook al weer mis met rekeningrijden? Geen standaard wegenbelasting meer, maar betalen voor hetgene wat je rijdt. Ik vind het een geweldig idee in ieder geval.
Helemaal mee eens!
pi_46232699
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:42 schreef Argento het volgende:

[..]

Maar ik begrijp dat TS het nodig vindt om een onderscheid te maken tussen noodzakelijk (lees: zakelijk) gebruik en recreatief gebruik.
Er bestaat niet zoiets als noodzakelijk verkeer. Nou ja, Ambulances en brandweerauto's, de rest is allemaal optioneel.
Big dick.
pi_46232721
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het bezit is niet duurder geworden. En het tarief van 2500 euro zou je naar zuinigheid enigszins kunnen differentiëren.
Maar met deze belasting wordt de werknemer die met het OV naar zn werk gaat, maar een auto heeft voor familiebezoek in het weekend even zwaar bestraft als een werknemer die op fietsafstand van zn werk woont en te lam is om op de fiets te stappen....
pi_46232727
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:19 schreef freako het volgende:
Dit wordt een hoop extra controlewerk, vooral in het weekend. Een hoop extra bureaucratie.
Jij wil niet weten hoe vaak jij wordt gecontroleerd op de snelwegen ten aanzien van wegenbelasting. Volledig geautomatiseerd... Daarnaast helpt Spee een handje mee (ook die koppeling is er al lang).
quote:
Ook vraag ik me af of het mensen stimuleert om aan het werk te gaan. Als deeltijdarbeid wordt ontmoedigd, vraag ik me af of mensen dan meer gaan werken.
P'don? 3 dagen in de week werken is deeltijd. Tenminste, de laatste keer dat ik keek.
quote:
Als het inkomen niet strikt noodzakelijk omdat de partner ook werkt, kan ik me voorstellen dat mensen juist ophouden met hun baan. Als je er amper wat mee verdient, is het in wezen bezigheidstherapie geworden.
Men wil die tweede auto toch houden, denk je niet? Je krijgt de extra arbeidskorting maar 1x.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 12 februari 2007 @ 11:49:54 #25
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_46232740
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:04 schreef DS4 het volgende:
De overheid ziet veel in rekeningrijden. Hiermee wordt vooral woon-werk verkeer belast. Dat kan niet echt gaan leiden tot minder verkeer, want de meeste werkgevers hebben er een probleem mee als werknemers thuis blijven...

(..)

Iedereen moet natuurlijk met de auto naar het werk kunnen blijven gaan. Ergo: werknemers moeten worden ontzien.
Op dit punt ben ik het niet met je eens en daarom zie ik niet zoveel in je, overigens wel goed uitgewerkte, plan. Juist op het punt van woon- werkverkeer kunnen goede prikkels gegeven worden. Dat werkgevers een probleem hebben met thuiswerk, is geen absolute grootheid. Het is het gevolg van een kosten- batenanalyse en je ziet momenteel een toename van thuiswerk. Duurder woon- werkverkeer biedt een stimulance voor de ontwikkeling van technologie die thuiswerk steeds aantrekkelijker maakt.

Daarnaast wordt een prikkel gegeven om dicht bij je werk te gaan wonen en eventueel de fiets te pakken. Ook stimuleert het carpoolen en andere goede initiatieven.
pi_46232741
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Omdat het duurder maken van het gebruik al decennia lang niet blijkt te werken, pomphouders in de grensstreek de dupe worden en ik juist recreatief gebruik aan wil pakken.
Als duurder maken niet werkt, waarom zou je autorijden dan duurder gaan maken?
Big dick.
pi_46232761
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:25 schreef rbwg het volgende:
thuiswerken op grote schaal moet veel aantrekkelijiker gemaakt worden.

dat is de enige echte oplossing en steeds beter mogelijke met de huidige ICT mogelijkheden.
Thuiswerken is voor heel veel branches niet geschikt. En bovendien: wie met de trein gaat of thuis werkt en de auto alleen in het weekend gebruikt krijgt zo een fiscaal voordeel.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46232801
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:39 schreef HassieBassie het volgende:
Wat is er ook al weer mis met rekeningrijden?
Recreatief gebruik met rust laten en mensen die naar hun werk gaan extra belasten, waarmee je werken nog ongunstiger maakt dan het nu het geval is bijvoorbeeld?
quote:
Geen standaard wegenbelasting meer, maar betalen voor hetgene wat je rijdt. Ik vind het een geweldig idee in ieder geval. (en dat zeg ik terwijl ik nu voor mn auto niet eens wegenbelasting hoef te betalen..)
Ik vind het een zeer slecht idee. En dat terwijl ik zeer waarschijnlijk een omweg weet waardoor ik goedkoper uit ben. Met mijn vuilspuitende auto...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46232823
Gewoon dieselrijden aantrekkelijker maken. Een dieselauto stoot véél minder co2 uit dan een benzineauto. Roetfilter erop en we halen Kyoto nog wel. maarja, auto=melkkoe.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_46232829
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:45 schreef charon het volgende:
We hebben geen wegenbelasting. We hebben wel houderschapsbelasting.
Maar je begrijpt precies waar het over gaat, nietwaar? We (ik) houd(en) het lekker bij de spreektaal en niet bij de officiële term vandaag.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46232853
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:47 schreef HassieBassie het volgende:

Precies, en als dan ook even die schandalig hoge BPM wordt afgeschaft ben ik een tevreden mens.
Jij wil goedkoper autorijden? Dat gaat niet gebeuren hoor...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46232876
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij wil goedkoper autorijden? Dat gaat niet gebeuren hoor...
Nee hij wil goedkoper autobezit....
pi_46232897
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:42 schreef du_ke het volgende:

het gebruik belasten en niet het bezit.
Maar het gebruik belasten heeft nog nooit gewerkt. Een auto die je niet hebt of niet mag gebruiken doordeweeks, dat zal het aantal kilometers wel beperken. Een gezin met twee auto's rijdt altijd meer dan een gezin met één auto. Simpelweg omdat de auto af en toe niet voorhanden is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46232915
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:42 schreef DS4 het volgende:Dit is natuurlijk wel een detail. En makkelijk op te lossen: zwangerschapsverlof telt als werken.
Ik denk dat er vrij veel geld gaat zitten in al die uitzonderingsregeltjes die je moet bedenken en registreren om dit plan haalbaar te maken.

Een uitzondering voor zakelijk gebruik, een uitzondering voor WIA, WAO en Wajong, een uitzondering voor zwangere vrouwen, een uitzondering voor de vrijwillige brandweer, een uitzondering voor ouders met een gehandicapt kind, ...
There is no love sincerer than the love of food.
pi_46232940
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:48 schreef HassieBassie het volgende:

Er bestaat niet zoiets als noodzakelijk verkeer. Nou ja, Ambulances en brandweerauto's, de rest is allemaal optioneel.
Dat is natuurlijk gelul. Ik noem de vertegenwoordiger, de reparateur aan huis, DHL, iemand die met het OV 4 uur onderweg is, enz.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  Licht Ontvlambaar maandag 12 februari 2007 @ 11:58:40 #36
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_46232957
Strak plan!!! Dan gaan we er hier 2500 op vooruit per jaar... Tweeverdieners met 1 auto...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_46232974
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:49 schreef ikke_ook het volgende:

Maar met deze belasting wordt de werknemer die met het OV naar zn werk gaat, maar een auto heeft voor familiebezoek in het weekend even zwaar bestraft als een werknemer die op fietsafstand van zn werk woont en te lam is om op de fiets te stappen....
Nee, want alleen in het weekend rijden kost maar 1.500 euro en je krijgt 2.500 euro terug. Dus 1.000 euro winst...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46233014
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Thuiswerken is voor heel veel branches niet geschikt. En bovendien: wie met de trein gaat of thuis werkt en de auto alleen in het weekend gebruikt krijgt zo een fiscaal voordeel.
Maar thuiswerken is voor heel veel branches wel mogelijk, wat weer positieve gevolgen zou hebben voor de automobilisten die wel moeten.

Overigens is jouw maatregel natuurlijk ook een verkapte stimulans om te gaan thuiswerken.
boe
pi_46233029
De overheid wil dat we minder CO2 uitstoten. Sinds wanneer geeft de overheid om het milieu?

De overheid wil meer geld verdienen en misbruikt het milieu daarvoor dat lijkt me dichterbij de waarheid te komen.

Ik vind het een erg vrijheidsberovend idee. Maar dat past in de nieuwe trend van War on Freedom. Sinds de milieugekte compleet is toegeslagen. Wat voor Stasi systeem heb je hiervoor nodig om toe te zien dat mensen zich keurig schikken naar de wil van de overheid?
pi_46233159
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:01 schreef MrX1982 het volgende:
De overheid wil dat we minder CO2 uitstoten. Sinds wanneer geeft de overheid om het milieu?

De overheid wil meer geld verdienen en misbruikt het milieu daarvoor dat lijkt me dichterbij de waarheid te komen.
Right on, uiteindelijk rijd niemand er minder om, het enige resultaat is dat ouderen en mensen met een laag inkomen, die slechts weinig rijden, geen auto meer kunnen betalen, de kilometer vretende werkende mensch krijgt het toch wel vergoed. Heel simpel is het dus een extra belasting voor het bedrijfsleven, wat weer slecht is voor de concurentiepositie van NL, die toch al tanende is.
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_46233161
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:01 schreef MrX1982 het volgende:
De overheid wil dat we minder CO2 uitstoten. Sinds wanneer geeft de overheid om het milieu?
Dit begon zo in de tweede helft van de jaren '60 met een paar doorbraken in de jaren '70.
quote:
De overheid wil meer geld verdienen en misbruikt het milieu daarvoor dat lijkt me dichterbij de waarheid te komen.
Denk je echt dat de Oosterscheldekering er is gekomen omdat dit geld op zo leveren? Of dat het opjagen van de kosten voor industrie geld (verplichting tot extra filters en zuiveringen enzo) oplevert?
quote:
Ik vind het een erg vrijheidsberovend idee. Maar dat past in de nieuwe trend van War on Freedom. Sinds de milieugekte compleet is toegeslagen.
Is iemand anders ziek maken niet vrijheidsberovend?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46233162
Ik vind het wel een goed idee, ik heb 4 autos en twee motoren. Als ik rijd, rijd ik maar op/in één voertuig tegelijkertijd. Toch betaal ik zes keer.
pi_46233198
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:57 schreef MinderMutsig het volgende:

Ik denk dat er vrij veel geld gaat zitten in al die uitzonderingsregeltjes die je moet bedenken
Goh, zeg... 10 ambtenaren een maand lang denken. Kost ong. 100.000 euro. Dat is niets.
quote:
en registreren om dit plan haalbaar te maken.
Vrijwel alles wordt al lang geregistreerd. Controle op betalen wegenbelasting is er al lang. Of je werkt of niet is al lang geregistreerd. Welke uitkering je krijgt idem. Echt, zo moeilijk is het niet.

Wie denkt dat dit plan moeilijker is om te implementeren dan het miljardenplan dat we rekeningrijden noemen, die kan echt niet rekenen.
quote:
Een uitzondering voor zakelijk gebruik,
Lezen: je krijgt gewoon een hogere arbeidskorting. Kwestie van 1 wetsartikel en een extra regel in de programmatuur van de fiscus. Niet moeilijk.
quote:
een uitzondering voor WIA, WAO en Wajong,
Simpel, want ook die kunnen dan recht krijgen op die verhoogde korting (die je dan een andere naam moet geven, om verwarring te voorkomen).
quote:
een uitzondering voor zwangere vrouwen,
Extra lid bij het wetsartikel. Sim-pel.
quote:
een uitzondering voor de vrijwillige brandweer, een uitzondering voor ouders met een gehandicapt kind, ...
Wederom, indien en voor zover nodig: kost niet zo heel veel moeite. Alleen al in de fiscale wetgeving produceerde de overheid in het afgelopen (niet enorm drukke jaar) een pakket aan papier in mijn boekenkast van ik schat 30 cm breed. De regelzucht in NL is enorm en dan valt dit in het niet daarbij.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46233224
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:55 schreef ikke_ook het volgende:

Nee hij wil goedkoper autobezit....
Waar haal jij dat vandaan?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46233262
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:58 schreef Sjeen het volgende:
Strak plan!!! Dan gaan we er hier 2500 op vooruit per jaar... Tweeverdieners met 1 auto...
Eindelijk iemand die iets ziet in het plan, is deze voor omdat het geld oplevert...

Maar goed, misschien is de rest voor een groot deel tegen omdat ze verwachten dat ze zelf meer moeten betalen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46233280
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:00 schreef rbwg het volgende:

Overigens is jouw maatregel natuurlijk ook een verkapte stimulans om te gaan thuiswerken.
Precies!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  Licht Ontvlambaar maandag 12 februari 2007 @ 12:11:00 #47
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_46233327
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die iets ziet in het plan, is deze voor omdat het geld oplevert...

Maar goed, misschien is de rest voor een groot deel tegen omdat ze verwachten dat ze zelf meer moeten betalen...
Het is toch ook krom... wij zouden omdat we beiden verdienen, maar slechts 1 auto hebben er op vooruit gaan... Op de een of andere manier lijkt me dat nou net niet de bedoeling
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_46233340
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:01 schreef MrX1982 het volgende:

Ik vind het een erg vrijheidsberovend idee.
Ja, dat heb je met goede milieubelastingen. Die remmen het gebruik van ongewenste zaken af. Ik ben erg voor vrijheid, maar ik realiseer mij dat je nooit tot een volledige vrijheid kan komen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 12 februari 2007 @ 12:12:18 #49
14922 Keerzijde
heeft altijd gelijk
pi_46233363
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarom niet wegenbelasting afschaffen en dat verwerken in de benzineprijzen dus als je veel of duur rijd dan betaal je meer
Dit is gewoon bullshit dit voorstel en lijkt me veels te omslachtig
Dit roep ik al jaren, dus ik ben het geheel met je eens!

Bovendien denk ik dat de regering het rekeningrijden gaat invoeren
door WEL extra geld te vangen voor de gereden kilometers,
maar NIET gehoor te geven aan de beloofde afschaffing van
wegenbelasting, BPM en benzine accijns.
Oftewel, ik verwacht geen oplossing van het fileprobleem, maar alleen
weer een verhoging van de kosten.

Bovendien ben ik erg bang voor de invoering van allerlei enge kastjes
in je auto die ALLES gaan loggen
An open mind is a joy forever!
pi_46233405
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:05 schreef Sjonnjoop het volgende:

Right on, uiteindelijk rijd niemand er minder om, het enige resultaat is dat ouderen en mensen met een laag inkomen, die slechts weinig rijden, geen auto meer kunnen betalen,
Dan rijden ze dus minder. En dus spreek je jezelf tegen...
quote:
de kilometer vretende werkende mensch krijgt het toch wel vergoed. Heel simpel is het dus een extra belasting voor het bedrijfsleven, wat weer slecht is voor de concurentiepositie van NL, die toch al tanende is.
Hoezo extra belasting voor het bedrijfsleven? Die wordt nu dus juist ontzien, in plaats van met het rekeningrijden wat het bedrijfsleven WEL geld kost.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')