abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:08:32 #101
3542 Gia
User under construction
pi_46107189
Dat de klagende juppen wel hebben kunnen studeren op kosten van de belastingbetaler en gebruik hebben mogen maken van gratis OV, op kosten van de belastingbetaler, DAT vinden ze maar heel normaal. Uiteraard hebben hun ouders ook nooit hun kinderbijslag teruggestort en kostten hun schoolboeken vroeger slechts 80 GULDEN voor een heel jaar.
Maar nu ze zelf werken willen ze verder niet meer meebetalen voor de nieuwe generatie.
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:08:52 #102
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_46107197
Hier heb je wat daar laat je wat.

Volgens mij willen sommige mensen hier van elke situatie meeprofiteren.

Beetje vreemd vind ik.
852002IWASTHERE
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:17:58 #103
3542 Gia
User under construction
pi_46107447
Inderdaad. Ze betalen zonder problemen mee aan de inboedelverzekering, brandverzekering en noem nog maar wat zijstraten, waar ook anderen van profiteren. Maar als het om kinderen gaat, nu ze zelf volwassen zijn, dan is het ineens oneerlijk!!
pi_46107458
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:55 schreef diamant het volgende:
Die kinderen waar jenu aan meebetaalt zullen later voor een betere pensioen voor je zorgen. Niet zeiken.
Pensioen betaal je zelf voor.

Maar als je de AOW bedoelt, iedereen die werkt of een uitkering heeft betaalt premies volksverzekeringen en betaalt dus uiteindelijk zélf voor de AOW.

Door het omslagstelsel ligt het allemaal iets ingewikkelder maar het is in ieder geval onzin om te beweren dat wij later AOW "krijgen" van jongere generaties, we hebben daar dan zelf heel lang premie voor betaald.

En daarmee valt je argument weg.
pi_46107499
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:44 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Nee, verzekeringsmaatschappijen worden geil van deze samenleving waarin een overheid haar burgers kan verplichten een bepaalde verzekering af te sluiten.
Ja ,m sinds vorig jaar de Zorgverzekering is onderworden aan "marktwerking" is er een vast percentage 6,5% over 300632 is 165,87 daarnaast betaal ik nog de nominale premie van 1120, beiden zijn verplicht gesteld. Vorig jaar in 2005 betaald ik alleen 140 euro , nu dank zij de marktwerking van Hoogervorst en Wiegel en de collectieve Zorgverzekeraars betaal ik dus 100% meer
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:21:41 #106
3542 Gia
User under construction
pi_46107562
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:18 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Pensioen betaal je zelf voor.

Maar als je de AOW bedoelt, iedereen die werkt of een uitkering heeft betaalt premies volksverzekeringen en betaalt dus uiteindelijk zélf voor de AOW.

Door het omslagstelsel ligt het allemaal iets ingewikkelder maar het is in ieder geval onzin om te beweren dat wij later AOW "krijgen" van jongere generaties, we hebben daar dan zelf heel lang premie voor betaald.

En daarmee valt je argument weg.
Iedereen krijgt pensioen, heeft niks te maken met al dan niet werken.
En ja er is inderdaad een omslagstelsel, waarmee de werkende van nu betaalt voor de AOW-er van nu. Het is geen premie die je voor jezelf betaalt. Het betalen van de premie geeft je ook nergens recht op. Dat recht bouw je op puur en alleen door in Nederland te wonen. Totdat men de AOW afschaft. En dat zouden ze zomaar kunnen doen. Het is namelijk geen verzekering.
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:23:35 #107
3542 Gia
User under construction
pi_46107622
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:19 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja ,m sinds vorig jaar de Zorgverzekering is onderworden aan "marktwerking" is er een vast percentage 6,5% over 300632 is 165,87 daarnaast betaal ik nog de nominale premie van 1120, beiden zijn verplicht gesteld. Vorig jaar in 2005 betaald ik alleen 140 euro , nu dank zij de marktwerking van Hoogervorst en Wiegel en de collectieve Zorgverzekeraars betaal ik dus 100% meer
En als je het aan je hart krijgt, nu of in de toekomst, haal je die kosten er dubbel en dwars uit en betalen anderen mee voor jouw operatie en herstel.
pi_46107812
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:08 schreef Gia het volgende:
Dat de klagende juppen wel hebben kunnen studeren op kosten van de belastingbetaler en gebruik hebben mogen maken van gratis OV, op kosten van de belastingbetaler, DAT vinden ze maar heel normaal.
Uiteraard hebben hun ouders ook nooit hun kinderbijslag teruggestort en kostten hun schoolboeken vroeger slechts 80 GULDEN voor een heel jaar.
Maar nu ze zelf werken willen ze verder niet meer meebetalen voor de nieuwe generatie.
Oh, alleen mensen zónder kinderen hebben deels op kosten van de samenleving gestudeerd?
Nee he?
Onzinargument dus.

En 80 gulden per jaar voor schoolboeken , jij zat zeker in de jaren 50 voor het laatst op school?
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:43:35 #109
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_46108247
Rebel lees je eigen post is na man
852002IWASTHERE
pi_46108417
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:43 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Je kunt alles prima privatiseren. Juist het winstbejag van bedrijven zorgt voor goede, goedkope produkten en klantvriendelijkheid. Een bedrijf dat haar klanten naait zal niet lang bestaan. Alleen een overheid komt daar mee weg.
Dat is waar, mits er geen monopoliepositie ontstaat. Neem een bedrijf als Microsoft. Ik heb wel degelijk het gevoel dat dit bedrijf mij als consument naait. Toch heb ik geen keus dan hun producten te blijven gebruiken, al was het maar omdat alle mensen met wie ik moet werken deze producten gebruiken.

De vraag is dus hoe je gaat voorkomen dat dergelijke monopolieposities ontstaan in een volledig vrije markt, zoals jij voorstaat.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:51:25 #111
3542 Gia
User under construction
pi_46108557
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:29 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Oh, alleen mensen zónder kinderen hebben deels op kosten van de samenleving gestudeerd?
Nee he?
Onzinargument dus.

En 80 gulden per jaar voor schoolboeken , jij zat zeker in de jaren 50 voor het laatst op school?
Nee, tot 1982. En toen kostte de boekenhuur 85 gulden.

Overigens kankeren de juppen het hardst op de gezinnen die het boekengeld moeilijk kunnen betalen en dat zijn dus inderdaad de mensen die niet op kosten van de staat hebben gestudeerd, maar op hun 16de al meebetaalden aan jouw studie en die van de andere klagers.
pi_46108637
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, tot 1982. En toen kostte de boekenhuur 85 gulden.

Overigens kankeren de juppen het hardst op de gezinnen die het boekengeld moeilijk kunnen betalen en dat zijn dus inderdaad de mensen die niet op kosten van de staat hebben gestudeerd, maar op hun 16de al meebetaalden aan jouw studie en die van de andere klagers.
Dat is natuurlijk volledig irrelevant, want hoewel die juppen later zijn begonnen met werken, verdienen ze wel veel meer, waardoor ze automatisch meer afdragen aan belasting. Dat niet alleen, maar mensen in de hoogste belastingschaal betalen ook nog eens de hoofdprijs, waardoor ze over hun hele werkzame leven meer zullen afdragen dan die andere mensen ooit zullen doen.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_46108768
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:53 schreef Seneca het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk volledig irrelevant, want hoewel die juppen later zijn begonnen met werken, verdienen ze wel veel meer, waardoor ze automatisch meer afdragen aan belasting. Dat niet alleen, maar mensen in de hoogste belastingschaal betalen ook nog eens de hoofdprijs, waardoor ze over hun hele werkzame leven meer zullen afdragen dan die andere mensen ooit zullen doen.
Dus hebben ze meer recht van spreken?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_46109234
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:57 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dus hebben ze meer recht van spreken?
Nee, dat concludeer ik nergens, dat leg jij me in de mond. Gia daarentegen impliceerde het omgekeerde, dat yuppen minder recht van spreken zouden hebben omdat de mensen over wie ze klagen al veel eerder bijdraagden aan deze maatschappij, en dat wilde ik weerleggen.
  donderdag 8 februari 2007 @ 18:12:04 #115
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_46113620
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:51 schreef Gia het volgende:

[..]
maar op hun 16de al meebetaalden aan jouw studie en die van de andere klagers.
En als ze daar niet aan mee hadden hoeven te betalen hadden ze geld over gehouden en de boeken nu zelf kunnen betalen...
pi_46113829
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:23 schreef Gia het volgende:

[..]

En als je het aan je hart krijgt, nu of in de toekomst, haal je die kosten er dubbel en dwars uit en betalen anderen mee voor jouw operatie en herstel.
Dat maakt niet uit, dan hoeft die Hoogervorst met zijn dikke vrienden toch niet de premie verplicht met 100% te laten stijgen. Dit heeft niets met Marktwerking te maken, dit is een ziektekostenmaffia die zijn weerga niet kent in de geschiedenis.
pi_46113949
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:09 schreef Lucille het volgende:
Misschien heeft het te maken met het feit dat schoolboeken gewoon steeds duurder worden en dus in feite steeds meer onbetaalbaar worden voor een grote groep mensen.
Veel gezinnen hebben een dure hypotheek en 2 auto's voor de deur, je gaat toch niet beweren dat die geen geld hebben om schoolboeken te betalen voor hun eigen kroost?
pi_46114100
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:23 schreef Nouk het volgende:
TS:

Ze straffen dus ook mensen die niet van sport houden, immers er gaan ook miljoenen naar sport.
Goed gezien!
Laat degene die wil sporten daar gewoon zelf voor betalen ipv de samenleving. (en ja, ik sport zelf ook)
quote:
Eveneens worden kinderen met ouders ook gestraft want weeskinderen krijgen ook zomaar geld. Daar moeten wij ook aan meebetalen.

Die ouders hebben er vast voor gekozen om hun kinderen wees te maken.
  donderdag 8 februari 2007 @ 19:06:05 #119
3542 Gia
User under construction
pi_46115398
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:11 schreef Seneca het volgende:

[..]

Nee, dat concludeer ik nergens, dat leg jij me in de mond. Gia daarentegen impliceerde het omgekeerde, dat yuppen minder recht van spreken zouden hebben omdat de mensen over wie ze klagen al veel eerder bijdraagden aan deze maatschappij, en dat wilde ik weerleggen.
Hey, ik heb geen topic geopend dat ik niet wil bijdragen aan de stufi en ov-kaarten!!
  donderdag 8 februari 2007 @ 19:08:31 #120
3542 Gia
User under construction
pi_46115494
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 18:24 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Veel gezinnen hebben een dure hypotheek en 2 auto's voor de deur, je gaat toch niet beweren dat die geen geld hebben om schoolboeken te betalen voor hun eigen kroost?
Nee, die kunnen dat wellicht nog wel betalen. Wij hebben een goedkope hypotheek en maar één auto en kunnen het waarschijnlijk nog makkelijker betalen. Maar toch is het veel geld. Ruim 350 euro huur voor de oudste en 530 euro koop voor de jongste. Dat is bijna 900 euro. Daar kunnen we 2 weken van op vakantie.
  donderdag 8 februari 2007 @ 19:12:49 #121
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46115668
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 18:24 schreef rebel6 het volgende:
Idd, want als ze dat hard genoeg roepen dan betaald de overheid dat uit eindelijk voor hun

Want het gezin is nu eenmaal de hoeksteen van de samenleving voor 2 van de 3 partijen uit de coalitie.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_46115701
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 19:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, die kunnen dat wellicht nog wel betalen. Wij hebben een goedkope hypotheek en maar één auto en kunnen het waarschijnlijk nog makkelijker betalen. Maar toch is het veel geld. Ruim 350 euro huur voor de oudste en 530 euro koop voor de jongste. Dat is bijna 900 euro. Daar kunnen we 2 weken van op vakantie.
En anderen mogen die 900 euro betalen omdat?
  donderdag 8 februari 2007 @ 19:22:24 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_46116025
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:33 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Het wordt alleen een chaos omdat je de samenleving zo inricht dat je almaar meer en meer belastingen zult moeten afdwingen om het nog te kunnen betalen. Kies voor een andere inrichting en niemand hoeft nog gedwongen te worden zijn eerlijk verdiende geld aan een ander af te staan.
Maar dan is de macht van de overheid veel kleiner, want zij kan van minder mensen het geld ontnemen, en er zijn ook minder mensen afhankelijk van haar. En dat is nu juist wat de overheid niet wil.

Heel veel dingen die vroeger door mensen onder elkaar geregeld werden zijn nu in handen van de overheid. Op een oneindig minder efficiënte en effectieve wijze. Wanneer je de samenleving anders inricht, zoals jij voorstelt, moet het mogelijk zijn dat iedereen met 20 uurtjes werk per week klaar is, terwijl het welvaartsniveau gelijk blijft.
The End Times are wild
  donderdag 8 februari 2007 @ 21:11:12 #124
166328 Bellarmine
Amicus verus est rara avis.
pi_46119821
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 19:22 schreef LXIV het volgende:
Maar dan is de macht van de overheid veel kleiner, want zij kan van minder mensen het geld ontnemen, en er zijn ook minder mensen afhankelijk van haar. En dat is nu juist wat de overheid niet wil.

Heel veel dingen die vroeger door mensen onder elkaar geregeld werden zijn nu in handen van de overheid. Op een oneindig minder efficiënte en effectieve wijze. Wanneer je de samenleving anders inricht, zoals jij voorstelt, moet het mogelijk zijn dat iedereen met 20 uurtjes werk per week klaar is, terwijl het welvaartsniveau gelijk blijft.
Zolang de overheid maar het geweldsmonopolie houdt, evenals de scheidsrechterfunctie.
Astra non mentiuntur, sed astrologi bene mentiuntur de astris.
  donderdag 8 februari 2007 @ 21:29:29 #125
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_46120505
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 19:22 schreef LXIV het volgende:
Heel veel dingen die vroeger door mensen onder elkaar geregeld werden zijn nu in handen van de overheid. Op een oneindig minder efficiënte en effectieve wijze.
Wat dat betreft begint Nederland eigenlijk steeds meer op een communistische staat te lijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')