abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46102938
Nederland is welvarender dan ooit. Toch komt het nieuwe kabinet op het onzalige idee dat ouders niet langer de schoolboeken voor hun kinderen hoeven te betalen.

Nee, het nieuwe kabinet vindt dat voortaan de belastingbetaler daarvoor gaat opdraaien.
En dus betaal je voortaan ook mee als je zelf geen kinderen hebt.
Net als voor de kinderbijslag, de kinderkorting bij de inkomenstenbelasting, de "gratis" zorgverzekering voor kinderen, enz.

En als je net 6 jaar lang dure schoolboeken voor 4 kinderen van je zuur verdiende inkomen betaald hebt, mag je nu ook nog eens gaan meebetalen voor de boeken van de huidige generatie schoolkinderen.

Dat noemen ze een christelijk-sociale oplossing: mensen neem maar gerust kinderen, wij zorgen er wel voor dat de rekening zoveel mogelijk wordt afgeschoven op de samenleving als geheel.

Kan iemand mij eens uitleggen waarom de klok in Nederland weer wordt teruggedraaid?

Er komen steeds meer huishoudens zonder kinderen. Maar inplaats van dat CDA, PvdA en CU eens erkennen dat het niet uitmaakt of je nu alleen woont, alleen met een partner of met een heel gezin, schuiven ze toch zoveel mogelijk kosten van kinderen af op de samenleving, zodat alleenstaanden en samenwonenden zonder kinderen via de belasting daar fors aan mogen meebetalen.

[ Bericht 1% gewijzigd door rebel6 op 08-02-2007 13:14:26 ]
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:07:51 #2
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_46102984
Ben je lekker aan het zoeken pessimist?
852002IWASTHERE
pi_46103043
Misschien heeft het te maken met het feit dat schoolboeken gewoon steeds duurder worden en dus in feite steeds meer onbetaalbaar worden voor een grote groep mensen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:09:52 #4
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_46103068
Beetje tegenstrijdig allemaal, gezien het feit dat ook de anticonceptiepil weer in het ziekenfonds komt
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_46103099
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:06 schreef rebel6 het volgende:
Nederland is welvarender dan ooit. Toch komt het nieuwe kabinet op het onzalige idee dat ouders niet langer de schoolboeken voor hun kinderen hoeven te betalen.

Nee, het nieuwe kabinet vindt dat voortaan de belastingbetaler daarvoor gaat opdraaien.
Net als voor de kinderbijslag, de kinderkorting bij de inkomenstenbelasting, de "gratis" zorgverzekering voor kinderen, enz.

En als je net 6 jaar lang dure schoolboeken voor 4 kinderen van je zuur verdiende inkomen betaald hebt, mag je nu ook nog eens gaan meebetalen voor de boeken van de huidige generatie schoolkinderen.

Dat noemen ze een christelijk-sociale oplossing: mensen neem maar gerust kinderen, wij zorgen er wel voor dat de rekening zoveel mogelijk wordt afgeschoven op de samenleving als geheel.

Kan iemand mij eens uitleggen waarom de klok in Nederland weer wordt teruggedraaid?

Er komen steeds meer huishoudens zonder kinderen. Maar inplaats van dat CDA, PvdA en CU eens erkennen dat het niet uitmaakt of je nu alleen woont, alleen met een partner of met een heel gezin, schuiven ze toch zoveel mogelijk kosten van kinderen af op de samenleving, zodat alleenstaanden en samenwonenden zonder kinderen via de belasting fors mogen meebetalen aan andermans kinderen.
ben het helemaal met je eens....
wat dacht je van kinderbelasting?
Waarom wel voor een hond, en niet voor een kind?
> Be Yourself; everyone else is taken <
pi_46103117
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:07 schreef F1908 het volgende:
ben het met hem eens, ik heb godverdomme 2 banen, anders kom ik niet rond en ik heb geen kinderen.
Ik word daar fucking ziek van.
History became legend, legend became myth.
pi_46103122
Hoe meer goedkoop onderwijs, hoe meer mensen opgeleid werk krijgen, hoe meer mensen later voor je kunne zorgen als je oud en krakkemikkig in het verpleeghuis ligt met een 10voudig gebypassed hart...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_46103146
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:07 schreef F1908 het volgende:
Heb jij het nieuws niet gevolgd?

http://www.rtl.nl/(/actue(...)ratis_schoolboek.xml
pi_46103152
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:09 schreef jpg97 het volgende:
Beetje tegenstrijdig allemaal, gezien het feit dat ook de anticonceptiepil weer in het ziekenfonds komt
3 dagen bedenktijd voor de morning after pil

Anyway, ik ben het redelijk eens met de TS. Gelukkig wordt de kinderopvang niet helemaal gratis. Als je voor kinderen plant moet ook het financiele plaatje kloppend zijn imo. Maarja...
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:12:40 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_46103172
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:09 schreef jpg97 het volgende:
Gezien de overbevolking een goede zaak!
censuur :O
pi_46103175
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:10 schreef Peekaboo het volgende:

[..]

ben het helemaal met je eens....
wat dacht je van kinderbelasting?
Waarom wel voor een hond, en niet voor een kind?
  Donald Duck held donderdag 8 februari 2007 @ 13:13:11 #12
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_46103190
Zo werkt belasting gewoon zeikstraal. Je betaalt aan dingen mee waarvan je zelf nooit zult profiteren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:13:59 #13
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_46103215
Ja, dat is een fantastisch idee, iedereen neemt gewoon geen kinderen meer, en die verplegers, bejaardenverzorgers en nieuwe werkenden die de AOW voor ons gaan dokken, importeren we wel uit Polen of zo...
Kinderen zijn duur, maar als samenleving kun je niet zonder, we hebben een volgende generatie nodig, als je geen behoorlijk verrotte oude dag wil hebben.
Jij gaat later als je oud bent profiteren van de belasting die mijn kinderen later zullen betalen als ze groot zijn, vuile egoist.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_46103220
Ik word trouwens ook gestraft voor het feit dat mijn huis niet in brand staat, dat ik sinds 1986 geen ongeluk heb veroorzaakt, ik sinds 1988 mijn huisarts niet meer heb gezien, nog nooit in het ziekenhuis heb gelegen en ik nog niet ben doodgegaan.
pi_46103233
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Zo werkt belasting gewoon zeikstraal. Je betaalt aan dingen mee waarvan je zelf nooit zult profiteren.
en daar mag je dan ook best wel eens over zeiken vind ik
pi_46103257
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ja, dat is een fantastisch idee, iedereen neemt gewoon geen kinderen meer, en die verplegers, bejaardenverzorgers en nieuwe werkenden die de AOW voor ons gaan dokken, importeren we wel uit Polen of zo...
Kinderen zijn duur, maar als samenleving kun je niet zonder, we hebben een volgende generatie nodig, als je geen behoorlijk verrotte oude dag wil hebben.
Jij gaat later als je oud bent profiteren van de belasting die mijn kinderen later zullen betalen als ze groot zijn, vuile egoist.
Maar het zou toch eerlijker zijn als mensen met kinderen een stuk meer belasting betalen voor hun EIGEN kinderen, ipv mensen die geen kinderen hebben?
History became legend, legend became myth.
pi_46103311
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:11 schreef valek het volgende:

[..]

ben het met hem eens, ik heb godverdomme 2 banen, anders kom ik niet rond en ik heb geen kinderen.
Wat voor banen zijn dat dan?
pi_46103348
Gaat heen en vermenigvuldig u!
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:17:59 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_46103358
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:14 schreef Lucille het volgende:
Ik word trouwens ook gestraft voor het feit dat mijn huis niet in brand staat, dat ik sinds 1986 geen ongeluk heb veroorzaakt, ik sinds 1988 mijn huisarts niet meer heb gezien, nog nooit in het ziekenhuis heb gelegen en ik nog niet ben doodgegaan.
Geeft niet, ooit haal je dit er dubbel en dwars uit
censuur :O
pi_46103375
He, er zitten twee Christelijke Partijen in de regering. Die willen gewoon meer zieltjes!
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  Donald Duck held donderdag 8 februari 2007 @ 13:18:50 #21
46149 __Saviour__
pi_46103388
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:14 schreef Peekaboo het volgende:
en daar mag je dan ook best wel eens over zeiken vind ik
Maar het is zo nutteloos dom zeiken. Zo zit het systeem gewoon in elkaar en daardoor draait het land.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46103389
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:17 schreef Evil_Jur het volgende:
Gaat heen en vermenigvuldig u!
Bezint eer u begint!
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:20:19 #23
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_46103446
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:09 schreef Lucille het volgende:
Misschien heeft het te maken met het feit dat schoolboeken gewoon steeds duurder worden en dus in feite steeds meer onbetaalbaar worden voor een grote groep mensen.
Behalve dat zie ik het als een investering in de toekomst.
Een investering waar mensen zonder kinderen óók wat aan hebben
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_46103461
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik hoef ook geen AOW van andermans kinderen, ik heb liever lagere belastingen zodat ik daar zélf voor kan sparen.
pi_46103509
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:17 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Geeft niet, ooit haal je dit er dubbel en dwars uit
Ik hoop het.
pi_46103538
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:15 schreef valek het volgende:

[..]

Maar het zou toch eerlijker zijn als mensen met kinderen een stuk meer belasting betalen voor hun EIGEN kinderen, ipv mensen die geen kinderen hebben?
Eerlijker wel; maar echt eerlijk zal het toch nooit zijn. Het is een noodzakelijk kwaad dat wij het onderwijs (en nog wel meer) moeten financieren, maar zonder dat zal de samenleving in zijn geheel slechter af zijn dan dat het nu het geval is.

Betekent niet dat je niet mag zeiken over onnodige subsidies, dat doe ik ook....
We are born crying, live complaining, and die disappointed.
pi_46103589
TS:

Ze straffen dus ook mensen die niet van sport houden, immers er gaan ook miljoenen naar sport. Eveneens worden kinderen met ouders ook gestraft want weeskinderen krijgen ook zomaar geld. Daar moeten wij ook aan meebetalen.

Donald Duck held donderdag 8 februari 2007 @ 13:24:10 #28
46149 __Saviour__
pi_46103597
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:20 schreef rebel6 het volgende:
Ik hoef ook geen AOW van andermans kinderen, ik heb liever lagere belastingen zodat ik daar zélf voor kan sparen.
Jij snapt dus gewoon niet hoe een land werkt.
Stel nou eens dat jij werkeloos raakt. Of zelfs arbeidsongeschikt. Dan ben je toch maar ineens blij dat je nog een inkomen hebt, dankzij andere belastingbetalers.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46103602
Gratis schoolboeken is nou iets waar ik totaal geen problemen mee heb Het is alleen jammer dat die grap betaald wordt door het opnieuw verhogen van de accijnzen op benzine en sigaretten.

Laten ze es ophouden met het steeds verder uitknijpen van bepaalde melkkoeien
Big dick.
pi_46103603
quote:

[..]

Ik zie echt niet wat het probleem is, of je er nu zelf voor spaar, of als collectief.
pi_46103614
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:15 schreef valek het volgende:

[..]

Da's goed, maar dan hoeven mijn kinderen later ook niet aan jouw AOW bij te dragen oké
Is it wrong to talk to myself even when there’s nobody else?
It's just a state of mind.
pi_46103624
Het is ook het kabinet van het gezin he, krijg toch wel steeds meer het idee dat alleenstaande zijn in Nederland ongewenst gedrag is.
stupidity has become as common as common sense was before
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:25:21 #33
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_46103641
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:11 schreef valek het volgende:

[..]

En als je uiteindelijk dan in de WAO beland (of misschien wel de AOW als je het haalt), dan mogen de kinderen die nu goed kunnen leren met gratis schoolboeken je uitkering betalen.
pi_46103651
quote:

[..]

Leg je ook ff een eigen straat aan als je ff naar de supermarkt moet?
pi_46103662
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:09 schreef Lucille het volgende:
En de kinderen zelf kun je niet echt kwalijk nemen dat hun ouders de boeken niet meer zouden kunnen betalen natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_46103683
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Zover zijn we dus al gekomen dat we dat heel gewoon vinden.

Ik vind er, samen met TS, helemaal niets gewoons aan dat ik gedwongen moet meebetalen aan de schoolboeken van een ander. Ik vind dat gewoon diefstal.
pi_46103713
quote:

[..]

Ach joh, hadden jou ouders maar geen kinderen genomen !

Ik plande het plaatje prima, financieel ging het allemaal, dus ik nam kinderen, en ja hoor, alles word opeens duurder, en DAN komen de problemen, maarja, kortzichtig zijn is zoooo makkelijk !

Na de 2e wereldoorlog hadden de mensen eigenlijk ook geen kinderen moeten nemen he !, oeps dan waren je ouders nooit geboren, achja.

En net wat iemand hierboven zegt, ik betaal ook allerlei verzekeringen voor dingen die me niet zullen of zijn overkomen, niet zeuren gewoon, een heleboel mensen zijn hier erg blij mee, GUN het die mensen gewoon !
There's no such thing in the world as absolute reality. Most of what they call real is actually fiction. What you think you see is only as real as your brain tells you it is.
pi_46103734
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:18 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Maar het is zo nutteloos dom zeiken. Zo zit het systeem gewoon in elkaar en daardoor draait het land.
Het is geen nutteloos zeiken, elke regering wijzigt het systeem.
En met een nieuwe regering in zicht kan het toch geen kwaad om eens te melden dat het systeem alweer een stapje in de verkeerde richting gaat?

Weg met mensen afrekenen op hun eigen keuzes, we gaan weer iedereen over 1 kam scheren...
pi_46103735
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:26 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Ik vind er, samen met TS, helemaal niets gewoons aan dat ik gedwongen moet meebetalen aan de schoolboeken van een ander. Ik vind dat gewoon diefstal.
Je betaalt toch ook mee aan de aanleg van wegen waar je nooit komt?
pi_46103794
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:28 schreef Nouk het volgende:
Je betaalt toch ook mee aan de aanleg van wegen waar je nooit komt?
Dat vind ik dus net zo oneerlijk. Maar laten we ons in dit topic tot schoolboeken beperken.
pi_46103827
quote:

[..]

Tja, jammer voor je dat een groot deel van Nederland dat niet vind.
pi_46103856
quote:

[..]

Er is niemand die je dwingt hoor, ik wed dat ze in irak geen gratis schoolboeken hebben, veel plezier
There's no such thing in the world as absolute reality. Most of what they call real is actually fiction. What you think you see is only as real as your brain tells you it is.
  Donald Duck held donderdag 8 februari 2007 @ 13:30:47 #43
46149 __Saviour__
pi_46103860
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:28 schreef rebel6 het volgende:
Het is geen nutteloos zeiken, elke regering wijzigt het systeem.
En met een nieuwe regering in zicht kan het toch geen kwaad om eens te melden dat het systeem alweer een stapje in de verkeerde richting gaat?

Weg met mensen afrekenen op hun eigen keuzes, we gaan weer iedereen over 1 kam scheren...
Ze herschikken de verdeling van inkomsten. Maar het systeem op zich blijft gewoon staan hoor.
Begrijp je nou echt niet dat het hele land alleen maar dankzij dit kan draaien?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46103915
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:30 schreef _RaZoRBlaDe_ het volgende:
Tja, jammer voor je dat een groot deel van Nederland dat niet vind.
Jammer voor Nederland ja, want nu zijn ze duurder uit, voor slechtere produkten en diensten. Tevens zijn ze een deel van hun vrijheid kwijt.
pi_46103917
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:30 schreef thesnake het volgende:

[..]

Er is niemand die je dwingt hoor, ik wed dat ze in irak geen gratis schoolboeken hebben, veel plezier
Nou ja, gedwongen word hij wel, maar het is niet anders....

Als iedereen die een beetje goed verdient stopt met belasting te betalen, dan wordt het een chaos.
pi_46103919
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:29 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Dat vind ik dus net zo oneerlijk. Maar laten we ons in dit topic tot schoolboeken beperken.
Hoezo oneerlijk?

Hoe wil je het dan gaan doen?

Voor elke inwoner apart een systeem maken waarbij het aantal km's wordt bijgehouden dat ze op bepaalde wegen rijden en na elk jaar daar een bijdrage aan leveren?
pi_46103932
quote:

[..]

Inderdaad, dat het gewoon wordt gevonden geeft al te denken.

Een kabinet met ambitie kijkt niet naar het verleden, toen het gezin nog de hoeksteen van de samenleving was, maar naar de toekomst. En de trend is dat er steeds meer alleenstaanden bijkomen.
en nu moet ik weer werken, later reageer ik wel weer
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:33:18 #48
153506 Captain_Fabulous
pi_46103944
quote:
als al die mensen zonder kinderen dan ook beloven om zodra ze hulp nodig hebben als ze ouder worden, dit geheel uit eigen middelen te bekostigen, en anders letterlijk direct doodvallen zodra ze niet meer kunnen werken, vind ik het best.

maar wat bedoel je nou, dat ik meer belasting betaal als ik kinderen heb, zodat uit die opbrengsten ik een hogere kinderbijslag en gratis schoolboeken krijg? dat is lekker efficient
Vroeger betaalden we inderdaad in verhouding veel minder belasting, omdat je als je oud werd of door je kinderen onderhouden werd (onder andere daarom nam men er een dozijntje)
of als je die niet had of ze wilden dat niet en je had geen geld (pensioenen waren ook bnog niet echt geweldig geregeld), mocht je het oude arme mensen huis in.
Creperen op straat was ook een veel voorkomende hobbie van oude mensen.

Ik herhaal, mijn kinderen gaan jouw AOW betalen en in ruil betaal jij nu mee aan hun kinderbijslag en schoolboeken. Wat is hier mis mee?
pi_46103958
Dit kabinet heeft een christelijke moraal, en discrimineert hiermee mensen die niet in de christelijke denkwijze passen.

Je kan het ook een a-sociaal beleid noemen en zo zie ik het ook.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_46103966
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:32 schreef _RaZoRBlaDe_ het volgende:
Als iedereen die een beetje goed verdient stopt met belasting te betalen, dan wordt het een chaos.
Het wordt alleen een chaos omdat je de samenleving zo inricht dat je almaar meer en meer belastingen zult moeten afdwingen om het nog te kunnen betalen. Kies voor een andere inrichting en niemand hoeft nog gedwongen te worden zijn eerlijk verdiende geld aan een ander af te staan.
pi_46104002
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:32 schreef Nouk het volgende:

[..]

Hoezo oneerlijk?

Voor elke inwoner apart een systeem maken waarbij het aantal km's wordt bijgehouden dat ze op bepaalde wegen rijden en na elk jaar daar een bijdrage aan leveren?
KIJK DAT is is nu een goed idee, net als in sommige andere landen, geen wegenbelasting, maar de belasting in de brandstof, wat een gaaf idee zeg !!!
pi_46104003
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:32 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Jammer voor Nederland ja, want nu zijn ze duurder uit, voor slechtere produkten en diensten. Tevens zijn ze een deel van hun vrijheid kwijt.
Duurder uit? Soms is een vrijemarkt gewoon niet mogelijk

En vrijheid? Als ik naar school ga, wil ik verdomme goed onderwijs; en het kan me niet schelen hoe.
pi_46104033
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:33 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Het wordt alleen een chaos omdat je de samenleving zo inricht dat je almaar meer en meer belastingen zult moeten afdwingen om het nog te kunnen betalen. Kies voor een andere inrichting en niemand hoeft nog gedwongen te worden zijn eerlijk verdiende geld aan een ander af te staan.
Doe eens een suggestie?
  Donald Duck held donderdag 8 februari 2007 @ 13:37:23 #54
46149 __Saviour__
pi_46104125
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:33 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Je snapt het echt niet. Je hebt liever een ieder voor zich situatie blijkbaar. Ok. WIe betaalt dan jouw uitkering als je werkeloos raakt? Wie betaalt jouw huursubsidie dan, waar zonder je het niet kunt betalen? Stel, je moet voor de rechter verschijnen wegens een misdaad maar je kunt geen advocaat betalen. Dan zou je toch ineens heel erg graag een met belastinggeld betaalde advocaat hebben
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46104138
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:32 schreef Nouk het volgende:
Hoezo oneerlijk?

Wegen privatiseren. Maar daar zijn andere topics voor. Het is in elk geval lang niet zo onvoorstelbaar als je denkt, je hebt er alleen nog nooit serieus over nagedacht. Er is je wijs gemaakt dat het niet kán zodat je trouw je belasting blijft betalen.
pi_46104155
Oh, dan neem ik er gewoon nóg één!

.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Donald Duck held donderdag 8 februari 2007 @ 13:39:13 #57
46149 __Saviour__
pi_46104181
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:37 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Wegen privatiseren. Maar daar zijn andere topics voor. Het is in elk geval lang niet zo onvoorstelbaar als je denkt, je hebt er alleen nog nooit serieus over nagedacht. Er is je wijs gemaakt dat het niet kán zodat je trouw je belasting blijft betalen.
Je kunt niet alles privatiseren hoor. Bedrijven hebben maar 1 doel voor ogen: winst. Dat ze klanten keihard naaien interesseert ze niet. Dit soort zaken moeten echt in overheidshanden blijven.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:40:09 #58
153506 Captain_Fabulous
pi_46104207
Ik krijg een dejavu van een topic van baggelhole over ziektekostenverzekeringen...
kan leuk worden dit
pi_46104235
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:37 schreef __Saviour__ het volgende:
Je snapt het echt niet.
Ik snap het heel goed, dank u.
quote:
Je hebt liever een ieder voor zich situatie blijkbaar. Ok. WIe betaalt dan jouw uitkering als je werkeloos raakt?
Die betaal ik zelf door een werkeloosheidsverzekering af te sluiten.
quote:
Wie betaalt jouw huursubsidie dan, waar zonder je het niet kunt betalen?
Die heb ik niet nodig omdat in een geliberaliseerde huizenmarkt de huizenprijzen (en dus ook de huurprijzen) niet zo achterlijk hoog zouden zijn.
quote:
Stel, je moet voor de rechter verschijnen wegens een misdaad maar je kunt geen advocaat betalen. Dan zou je toch ineens heel erg graag een met belastinggeld betaalde advocaat hebben
Nee want ik zorg voor een rechtsbijstandverzekering.

Ongelooflijk hoezeer mensen inmiddels gewend zijn hun verantwoordelijkheden op anderen af te schuiven.
pi_46104266
Volgens mij worden verzekeringsmaatschappijen enorm geil van zo'n samenleving. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_46104301
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:39 schreef __Saviour__ het volgende:
Je kunt niet alles privatiseren hoor. Bedrijven hebben maar 1 doel voor ogen: winst. Dat ze klanten keihard naaien interesseert ze niet. Dit soort zaken moeten echt in overheidshanden blijven.
Je kunt alles prima privatiseren. Juist het winstbejag van bedrijven zorgt voor goede, goedkope produkten en klantvriendelijkheid. Een bedrijf dat haar klanten naait zal niet lang bestaan. Alleen een overheid komt daar mee weg.
pi_46104311
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:42 schreef Jarno het volgende:
Volgens mij worden verzekeringsmaatschappijen enorm geil van zo'n samenleving. .
Vooral de verzekering tegen 'verzekeringsmaatschappijen die hun beloftes niet nakomen' zal het goed gaan doen.
pi_46104338
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:42 schreef Jarno het volgende:
Nee, verzekeringsmaatschappijen worden geil van deze samenleving waarin een overheid haar burgers kan verplichten een bepaalde verzekering af te sluiten.
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:44:19 #64
153506 Captain_Fabulous
pi_46104342
quote:
door een werkeloosheidsverzekering af te sluiten.
als jij denkt dat je op de particuliere markt goedkoper uit bent voor zoiets dan je huidige ww premie, leef je in een mooie droomwereld.
pi_46104370
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:35 schreef Nouk het volgende:
Doe eens een suggestie?
Nieuw hier? Google maar 'ns op libertarisme en anarcho-kapitalisme.
  Donald Duck held donderdag 8 februari 2007 @ 13:46:11 #66
46149 __Saviour__
pi_46104398
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:41 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Ik snap het heel goed, dank u.
[..]

Die betaal ik zelf door een werkeloosheidsverzekering af te sluiten.
[..]

Die heb ik niet nodig omdat in een geliberaliseerde huizenmarkt de huizenprijzen (en dus ook de huurprijzen) niet zo achterlijk hoog zouden zijn.
[..]

Nee want ik zorg voor een rechtsbijstandverzekering.

Ongelooflijk hoezeer mensen inmiddels gewend zijn hun verantwoordelijkheden op anderen af te schuiven.
En dat is dus nog steeds exact hetzelfde, voor alles van die verzekeringen afsluiten. Je betaalt dan ook voor anderen en krijgt de hulp als je het zelf nodig hebt. Met belastingen precies hetzelfde. Je betaalt voor anderen, en als je het zelf nodig hebt, kun je er aanspraak op maken.
En in een vrije huurmarkt zouden de prijzen juist enorm stijgen. Want, bedrijven interesseert alleen winst. Daarom is het ook goed dat het nederlandse kabinet heeft besloten om de markt niet vrij te geven.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Donald Duck held donderdag 8 februari 2007 @ 13:48:26 #67
46149 __Saviour__
pi_46104455
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:43 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Je kunt alles prima privatiseren. Juist het winstbejag van bedrijven zorgt voor goede, goedkope produkten en klantvriendelijkheid. Een bedrijf dat haar klanten naait zal niet lang bestaan. Alleen een overheid komt daar mee weg.
Bedrijven zijn echt niet zo braaf en op de klant gericht hoor. Smerige prijsafspraken en kartelvorming komen overal voor. Stel nou dat een bedrijf álle wegen rondom jouw woning bezit. Dan moet je er wel gebruik van maken en ze kunnen de prijs rekenen die ze maar willen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:48:34 #68
153506 Captain_Fabulous
pi_46104463
quote:
Winstbejag zorgt voor zo goedkoop mogelijk gemaakte en zo goedkoop mogelijke oplossingen. Als jij dat graag op sociale verzekeringen toegepast ziet, emigreer dan effe als je wil...
pi_46104467
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:46 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

En in een vrije huurmarkt zouden de prijzen juist enorm stijgen. Want, bedrijven interesseert alleen winst. Daarom is het ook goed dat het nederlandse kabinet heeft besloten om de markt niet vrij te geven.
En als er 2 bedrijven in dezelfde stad zitten, waarbij bedrijf A 2 keer zo goedkoop is als bedrijf B?

Je kunt het vergelijken met de supermarkten. Blijven de prijzen immers stijgen met bedrijven als Aldi, Lidl tegenover AH?
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:49:04 #70
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_46104481
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:24 schreef tbl1966 het volgende:

[..]

Da's goed, maar dan hoeven mijn kinderen later ook niet aan jouw AOW bij te dragen oké
Dat is goed, na 40 jaar werken heb ik meer dan genoeg geld aan de overheid gegeven waarmee ze gemakkelijk -indien nodig- een paar jaar AOW voor mij kunnen betalen.

Zolang in NL het aantal inwoners blijft toenemen lijkt mij een subsidie absoluut overbodig.

Zodra in NL het aantal inwoners gaat afnemen kun je gaan kijken hoe je mensen kunt stimuleren om meer kinderen te krijgen. Voorlopig is dat nog niet het probleem.

Door juist nu subsidie te geven op kinderen loop je het risico dat er teveel kinderen bij komen. Als over 8 jaar bepaalde subsidies weer (terecht) worden ingetrokken en er minder mensen kinderen zullen gaan nemen dan is het mogelijk dat je de komende 8 jaar relatief gezien een baby-boom krijgt ten opzichte van de daarop volgende jaren. En ja hoor, dan zit je over 65 jaar weer met een vergrijzing probleem.

Je moet zorgen dat een samenleving niet groeit want dan moet je wel kinderen blijven fokken. Met andere woorden als er 1 mens dood gaat dan mag er weer 1 nieuw mens geboren worden. Dat zou ideaal zijn Wil je een kind maar is er nog niet iemand dood gegaan? Is goed, maar dan moet je er zelf voor betalen.
pi_46104516
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
als jij denkt dat je op de particuliere markt goedkoper uit bent voor zoiets dan je huidige ww premie, leef je in een mooie droomwereld.
Dat denk ik niet, dat weet ik wel zeker. De overheid doet alles wat zij doet ongeveer een factor 2 a 3 keer te duur. Niet zo verwonderlijk aangezien ze geen concurrentie heeft en dus in het geheel niet op de kosten of de kwaliteit van haar diensten hoeft te letten.
pi_46104534
Het is juist nu in een "dichte markt" dat men prijzen kan opdrijven omdat er geen concurrentie is. Naar wie kan de klant immers gaan als hij/zij de prijs te hoog vindt?
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_46104585
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:50 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, dat weet ik wel zeker. De overheid doet alles wat zij doet ongeveer een factor 2 a 3 keer te duur. Niet zo verwonderlijk aangezien ze geen concurrentie heeft en dus in het geheel niet op de kosten of de kwaliteit van haar diensten hoeft te letten.
Onzin. Tien tot twintig jaar geleden had je misschien nog een punt, tegenwoordig is het efficiency denken ook in de overheid tot in den treure aanwezig. Niet dat het perfect is, maar er wordt zeker niet met geld gesmeten op de manier waarop jij nu voorstelt. Dat er soms geld wordt uitgegeven aan zaken waar jij het niet mee eens bent, tsja, dát is wat anders.
  Donald Duck held donderdag 8 februari 2007 @ 13:53:44 #74
46149 __Saviour__
pi_46104632
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:49 schreef Dlocks het volgende:
Dat is goed, na 40 jaar werken heb ik meer dan genoeg geld aan de overheid gegeven waarmee ze gemakkelijk -indien nodig- een paar jaar AOW voor mij kunnen betalen.
Nee dus. Gedurende die 40 jaar is dat geld uitgegeven. Voor jouw AOW is nieuw geld nodig, van de generatie die dan belasting betaalt. Het is gewoon een doorlopend systeem. Jouw geld wordt echt niet opgepot totdat je het nodig hebt.
quote:
Je moet zorgen dat een samenleving niet groeit want dan moet je wel kinderen blijven fokken. Met andere woorden als er 1 mens dood gaat dan mag er weer 1 nieuw mens geboren worden. Dat zou ideaal zijn Wil je een kind maar is er nog niet iemand dood gegaan? Is goed, maar dan moet je er zelf voor betalen.
Domste idee tot zover in dit topic.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46104719
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:51 schreef Jarno het volgende:
Onzin. Tien tot twintig jaar geleden had je misschien nog een punt, tegenwoordig is het efficiency denken ook in de overheid tot in den treure aanwezig. Niet dat het perfect is, maar er wordt zeker niet met geld gesmeten op de manier waarop jij nu voorstelt.
Dat is misschien wat ze je wijsmaken maar het is simpelweg niet waar. Efficiency kun je niet regelen of eventjes instellen. Efficiency bereik je alleen door de tucht van de markt.
quote:
Dat er soms geld wordt uitgegeven aan zaken waar jij het niet mee eens bent, tsja, dát is wat anders.
En niet eerlijk.
pi_46104729
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:55 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

En niet eerlijk.
Die calimero act kennen we nu wel.
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:56:13 #77
18159 Dlocks
pi_46104736
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:53 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nee dus. Gedurende die 40 jaar is dat geld uitgegeven.
Ja inderdaad, bijvoorbeeld aan andermans kinderen...
quote:
Domste idee tot zover in dit topic.
En dat kun je ook beargumenteren?
pi_46104844
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:56 schreef Jarno het volgende:
Die calimero act kennen we nu wel.
Jij vindt het wél eerlijk mensen onder dwang meer dan de helft van hun inkomen af te nemen en ze daar inferieure diensten voor te leveren waar ze niet om gevraagd hebben?
pi_46104879
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:59 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Jij vindt het wél eerlijk mensen onder dwang meer dan de helft van inkomen af te nemen en ze daar inferieure diensten voor te leveren waar ze niet om gevraagd hebben?
Nee, ik vind dat 'we' de samenleving nu op een aardig eerlijke manier hebben ingeregeld, met kansen en mogelijkheden voor iedereen en een bepaalde borging aan de onderkant. Ik sta niet negatief tegenover de vrije markt, maar met mate aub.
pi_46104907
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:56 schreef Dlocks het volgende:
Ik wel, je vrouw/vriendin wordt onbedoeld zwanger, ach ja abortus maar he want er is nog niemand overleden.

Doe toch niet zo dom joh, je doet net alsof je alles weet, ga verhuizen met je villa, of je woont nog bij pappie en mammie.
pi_46104946
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:00 schreef Jarno het volgende:
Nee, ik vind dat 'we' de samenleving nu op een aardig eerlijke manier hebben ingeregeld, met kansen en mogelijkheden voor iedereen en een bepaalde borging aan de onderkant. Ik sta niet negatief tegenover de vrije markt, maar met mate aub.
Mensen aan de onderkant hebben alleen maar te winnen bij een vrijere markt. Het zijn de mensen aan de top die er bij te verliezen hebben.
  Donald Duck held donderdag 8 februari 2007 @ 14:03:21 #82
46149 __Saviour__
pi_46104974
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:56 schreef Dlocks het volgende:

Een samenleving moet gewoon op groei gericht zijn. Da's de enige manier om zelfhandhaving te kunnen garanderen. Alleen al vanwege puur biologisch opzicht. Vermeningvuldigen is het doel van al het leven.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 8 februari 2007 @ 14:05:09 #83
153506 Captain_Fabulous
pi_46105054
quote:
Zolang in NL het aantal inwoners blijft toenemen lijkt mij een subsidie absoluut overbodig.
Ja, maar die toename is vooral van mensen die wel beslag leggen op algemene middelen, en niet daaraan meebetalen...
quote:
Je moet zorgen dat een samenleving niet groeit want dan moet je wel kinderen blijven fokken. Met andere woorden als er 1 mens dood gaat dan mag er weer 1 nieuw mens geboren worden
Theoretisch klinkt dat logisch, geef even een praktische invulling hiervan, rekening houdend met de mensen die overlijden in het verkeer, door ziektes ed? En zorg dat die cijfers precies kloppen, anders heb je in de toekomst een groot probleem...
quote:
na 40 jaar werken heb ik meer dan genoeg geld aan de overheid gegeven waarmee ze gemakkelijk -indien nodig- een paar jaar AOW voor mij kunnen betalen
Nog iemand die het omslag principe niet wenst te snappen...
pi_46105238
Ik ben het met topicstarter eens. Ook mijn ouders hebben pakweg 8-15 jaar geleden steeds de schoolboeken van mijn broer en mij betaald. Nu kunnen ze gaan meebetalen aan de boeken van een ander. What's next? Kleding? Playstation?

Ik chargeer, ik weet het. Maar mensen die kinderen op de wereld zetten, zijn zelf verantwoordelijk voor de opvoeding ervan en de kosten die erbij horen. De kinderbijslag is al een mooie tegemoetkoming en voor minima die ECHT de schoolboeken niet kunnen betalen, kun je prima regelingen treffen. Maar ik snap echt niet dat huishoudens met een riant inkomen niet zelf die boeken kunnen betalen. Bovendien valt niet uit te sluiten dat deze aanpak een prijsopdrijvende werking heeft. Slechte zaak dus.
pi_46105486
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:24 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Jij snapt dus gewoon niet hoe een land werkt.
Stel nou eens dat jij werkeloos raakt. Of zelfs arbeidsongeschikt. Dan ben je toch maar ineens blij dat je nog een inkomen hebt, dankzij andere belastingbetalers.
WW krijg je alleen bij onvrijwillige werkloosheid.
Voor arbeidsongeschiktheid kies je meestal ook niet.
Bovendien betaal je daar premie voor.

Je kunt uitkeringen dus niet vergelijken met het gemeenschapsgeld dat ouders ontvangen nadat ze (meestal bewust) een kind hebben genomen.
  donderdag 8 februari 2007 @ 14:19:54 #86
153506 Captain_Fabulous
pi_46105574
quote:
Maar ik snap echt niet dat huishoudens met een riant inkomen niet zelf die boeken kunnen betalen
Mischien is het wel heel simpel zo, dat de kosten voor het bijhouden wie wel gratis boeken mag, het opslaan van die gegevsn etc etc duurder is dan gewoon elk kind gratis schoolboeken geven?
Soms is het economisch gewoon slimmer om te zeggen dat het niet erg is dat ook mensen met wat meer geld profiteren van een regeling die bedoeld is voor de armeren, omdat contriole hierop meer kost dan het oplevert.
Maar gezien het Calimero gehalte van TS en ziijn vriendjes, zullen ze het daar wel weer niet mee eens zijn. Dat soort mensen roept dan liever, dat je de hele regeling maar moet afschaffen.
  donderdag 8 februari 2007 @ 14:21:11 #87
18159 Dlocks
pi_46105625
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:03 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Een samenleving moet gewoon op groei gericht zijn. Da's de enige manier om zelfhandhaving te kunnen garanderen. Alleen al vanwege puur biologisch opzicht. Vermeningvuldigen is het doel van al het leven.
Maar er is groei. Het is dus niet nodig om groei extra te stimuleren als er al groei is.

Overigens zal groei op lange termijn problemen geven. Een samenleving kan niet onbeperkt blijven groeien. Je zal dus op een gegeven moment moeten bepalen of er genoeg mensen zijn en groei niet meer mogelijk is. Zodra een samenleving stabiel is kan het zich beter handhaven. Je hebt dan o.a geen problemen met onverwachte zaken als een baby-boom (kost erg veel geld) en vergrijzing (kost wederom erg veel geld).

Kijk bijvoorbeeld eens naar China. Daar doen ze aan geboortebeperking. Je kunt niet zeggen dat het slecht gaat met de econie in China (al paar jaar ruim 10% groei per jaar).

Kijk, tuurlijk is mijn voorbeeld van 1 dood 1 geboren een extreem voorbeeld Echter het andere extreme is kinderen nemen stimuleren/subsidieeren terwijl dit niet nodig is aangezien er al een groei is.
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Theoretisch klinkt dat logisch, geef even een praktische invulling hiervan, rekening houdend met de mensen die overlijden in het verkeer, door ziektes ed? En zorg dat die cijfers precies kloppen, anders heb je in de toekomst een groot probleem...
Het is ook puur theoretisch bedoeld om aan te geven dat het onzinnig en overbodig is om op dit moment het nemen van kinderen te stimuleren. De samenleving heeft dat helemaal niet nodig en het is dus alles behalve nodig om wederom met extra subsidies (naast de al bestaande subsidies) te komen.
  donderdag 8 februari 2007 @ 14:22:48 #88
153506 Captain_Fabulous
pi_46105692
quote:
Voor arbeidsongeschiktheid kies je meestal ook niet.
Bovendien betaal je daar premie voor.
Jij dacht dat de WAO betaalt wordt uit je verzekeringspremie van je (particuliere) wao verzekering. Wat schattig...
Jij betaalt nu voldoende WAO premie aan het rijk, om de huidige WAO'ers te betalen, niet als spaarpot voor jezelf.
  donderdag 8 februari 2007 @ 14:29:08 #89
153506 Captain_Fabulous
pi_46105920
quote:
Je hebt dan o.a geen problemen met onverwachte zaken als een baby-boom (kost erg veel geld) en vergrijzing (kost wederom erg veel geld).
Dus ze hadden na de oorlog heel Nederland aan de verplichte anti-conceptie moeten zetten?

Zonder de babyboom waren de puinhopen van WO2 veel minder snel opgeruimd, en hadden we het nu een stuk minder.
Maar goed iemand die zegt dat we iets kunnen leren van de bevolkingspolitiek van China...
  donderdag 8 februari 2007 @ 14:41:48 #90
18159 Dlocks
pi_46106352
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dus ze hadden na de oorlog heel Nederland aan de verplichte anti-conceptie moeten zetten?
[quote]Nee hoor, maar wat minder kinderen had geen probleem probleem geweest voor de samenleving. We zitten nu met de lasten.

[quote]
Zonder de babyboom waren de puinhopen van WO2 veel minder snel opgeruimd, en hadden we het nu een stuk minder.
Welnee, die babybommers konden pas op zijn vroegst in de jaren '60 aan de slag. Toen waren 'we' al bijna klaar met de wederopbouw.
quote:
Maar goed iemand die zegt dat we iets kunnen leren van de bevolkingspolitiek van China...
Ik zeg niet dat je de zelfde politiek moet hanteren. Iemand in dit topic schreef dat bevolking moet groeien wil het zichzelf kunnen handhaven. Het voorbeeld van China laat zien dat dit niet het geval is. Wat ik tevens bedoelde is dat je bevolkingsgroei niet moet stimuleren op moment dat dit helemaal niet nodig is. Op dit moment groeit de bevolking nog steeds en is het overbdig en kostbaar om het nemen van kinderen de stimuleren.

Nogmaals, geboortebeperking ala China is het ene uiterste, maar geboorte stimuleren terwijl dit niet nodig is is het andere uiterste.

Ik heb nog geen enkele reden gelezen waarom we op dit moment het nemen van kinderen zouden moeten stimuleren. Kun jij die geven?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Babyboom
Daar zie je een mooi overzicht van levendgeborenen per jaar sinds 1925 (loopt helaas maar tot 2000).
pi_46106456
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:

Maar gezien het Calimero gehalte van TS en ziijn vriendjes, zullen ze het daar wel weer niet mee eens zijn. Dat soort mensen roept dan liever, dat je de hele regeling maar moet afschaffen.
Beetje makkelijk om Calimero er bij te halen vind je niet?
Terwijl HenriOsewoudt, dVTB, ik en anderen onze punten toch heel netjes onderbouwen.

Jij kunt het dan wel heel normaal vinden als de kosten van kinderen steeds meer worden afgeschoven op de samenleving als geheel, er zijn ook nog mensen die vinden dat er zoiets bestaat als eigen verantwoordelijkheid.

Behalve "gratis" schoolboeken gaat er trouwens ook weer een hoop gemeenschapsgeld naar "gratis" of bijna "gratis" (weet even niet uit mn hoofd wat er in het akkoord staat) kinderopvang, gaat de kinderbijslag nog verder omhoog enz. Alsof gezinnen met kinderen een vergeten groep zijn in dit land...
  donderdag 8 februari 2007 @ 14:46:30 #92
153506 Captain_Fabulous
pi_46106489
het aantal werkende tov het aantal niet werkende neemt af in ons land, en dat zal zich doorzetten. dat elders in de wereld wel kinderen geboren worden is leuk, maar daar hebben we niets aan.

En verder kosten kinderen echt wel meer dan de kinderbijslag en eventueel gratis schoolboeken ouders opleveren hoor, het is bepaald geen winstgevende hobbie!
quote:
Ik heb nog geen enkele reden gelezen waarom we op dit moment het nemen van kinderen zouden moeten stimuleren. Kun jij die geven?
Die is al een aantal keren gegeven, jij bent gewoon Oost-Iindisch doof.
pi_46106685
Ik voel met geen calimero, Captain_Fabulous. Mijn ouders zijn altijd uitstekend in staat geweest om die schoolboeken te bekostigen, onder meer door allebei te werken. Ik ben prima terechtgekomen en heb zelf voldoende financiële middelen om mezelf te redden en zelfs om voor een kind te zorgen, mocht dat er zijn of ooit komen.

Het bezwaarpunt is gewoon precies wat rebel6 aangeeft: in toenemende mate worden kosten van kinderen op de samenleving afgewenteld. We kenden al kinderbijslag, er werd al gesproken over gratis kinderopvang (gelukkig van de baan), gratis meeverzekerd bij zorgverzekering en nu gratis schoolboeken. Het is heel legitiem om dan de vraag te stellen: waar en wanneer houdt deze trend op?
  donderdag 8 februari 2007 @ 14:55:30 #94
153506 Captain_Fabulous
pi_46106778
Kinderen waren volgens mij in het oude ziekenfonds ook gratis meeverzekerd, dus hoezo recentelijk afgewenteld?
quote:
HenriOsewoudt, dVTB, ik en anderen onze punten toch heel netjes onderbouwen
Daar verschillen we nu juist van mening...
pi_46106782
Die kinderen waar jenu aan meebetaalt zullen later voor een betere pensioen voor je zorgen. Niet zeiken.
pi_46106806
Grutjes, doet de overheid eens iets wat enigszins lijkt op iets in de richting van het stumileren van de kenniseconomie, wordt het wéér asociaal genoemd. Nee, we moeten vooral méér ongeletterde breezers hebben met ouders die ze zich a) zien doorzuipen en dan b) ook nog moeten betalen voor boeken die ze niet eens kunnen lezen.

[neuzeltoontje]Ik wil niet meebetalen aan andermans kinderen [/brilsmurftoontje]
Nou en? ik wil ook niet meebetalen aan rokers met longkanker, dikkerds met verstopte vaten etc. En die dikkers willen vast ook niet meebetalen aan mijn derde nier enzo. en zo nog 3 miljoen dingen . Maar nee, die kínderen, die zijn storend.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 8 februari 2007 @ 14:57:58 #97
18159 Dlocks
pi_46106847
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
het aantal werkende tov het aantal niet werkende neemt af in ons land, en dat zal zich doorzetten. dat elders in de wereld wel kinderen geboren worden is leuk, maar daar hebben we niets aan.
Dat komt door de vorige baby-boom. Het aantal kinderen dat geboren wordt neemt nog steeds toe en dus is het niet nodig om het nemen van kinderen te stimuleren.
quote:
En verder kosten kinderen echt wel meer dan de kinderbijslag en eventueel gratis schoolboeken ouders opleveren hoor, het is bepaald geen winstgevende hobbie!
Dat zeg ik ook niet, echter zolang er nog steeds aantal geboren kinderen aan het toenemen is hoef je dit niet nog eens extra te stimuleren. Men kan het schijnbaar betalen er is er dus geen probleem
quote:
Die is al een aantal keren gegeven, jij bent gewoon Oost-Iindisch doof.
Nou, ik zie nergens staan waarom het noodzakelijk zou zijn dat we het nemen van kinderen zouden moeten stimuleren. Er is groei en de vergrijzing zal op den duur afnemen en er is dus geen reden om geboorte te stimuleren (eerder het tegenovergestelde). Dus wat is het probleem?

Gebruik het geld -wat ze nu gaan stoppen in het onnodig extra stimuleren van het nemen van kinderen- om het probleem van de huidige vergrijzing op te vangen.
pi_46106941
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:57 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Dat komt door de vorige baby-boom. Het aantal kinderen dat geboren wordt neemt nog steeds toe en dus is het niet nodig om het nemen van kinderen te stimuleren.
[..]

Dat zeg ik ook niet, echter zolang er nog steeds aantal geboren kinderen aan het toenemen is hoef je dit niet nog eens extra te stimuleren. Men kan het schijnbaar betalen er is er dus geen probleem
[..]

Nou, ik zie nergens staan waarom het noodzakelijk zou zijn dat we het nemen van kinderen zouden moeten stimuleren. Er is groei en de vergrijzing zal op den duur afnemen en er is dus geen reden om geboorte te stimuleren (eerder het tegenovergestelde). Dus wat is het probleem?
Het probleem is er wel, namelijk dat de kosten voor kinderen gestegen zijn op niet voorziene wijze. Zo zijn schoolkosten en die voor schoolboeken meer dan verdrievoudigd vergeleken met 12 jaar geleden. Nou, das lekker als je eerst "veilig" 3 kinderen kon "nemen", en dat je dan 12 jaar later tot de ontdekking komt dat je geld op is.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_46107118
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:06 schreef rebel6 het volgende:

Er komen steeds meer huishoudens zonder kinderen. Maar inplaats van dat CDA, PvdA en CU eens erkennen dat het niet uitmaakt of je nu alleen woont, alleen met een partner of met een heel gezin, schuiven ze toch zoveel mogelijk kosten van kinderen af op de samenleving, zodat alleenstaanden en samenwonenden zonder kinderen via de belasting daar fors aan mogen meebetalen.
Heb jij enig idee hoeveel kinderen kosten per maand?? DE mensen die in de toekomst jouw AOW moeten gaan betalen, moeten die niet recht van leven hebben?? In deze maatscappij waar nauwelijks nog kindderen woprden gemaakt?? Heel dom. joh/.
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:06:53 #100
153506 Captain_Fabulous
pi_46107139
quote:
Jij kunt het dan wel heel normaal vinden als de kosten van kinderen steeds meer worden afgeschoven op de samenleving als geheel, er zijn ook nog mensen die vinden dat er zoiets bestaat als eigen verantwoordelijkheid
Julie hebben jezelf ervan overtuigd dat kinderen alleen een kostenpost zijn, ik ben van mening dat een land zonder kinderen geen toekomst heeft. Daar komen we nooit uit.
Als mensen zoals jij hun zin krijgen wordt de samenleving verdeeld in mensen zonder kinderen, die uitsluitend leven voor hun eigen genotszucht, en mensen met kinderen die als gevolg daarvan de eerste 20 jaar erg weinig over houden.
Het grappige zal dan bijvoorbeeld zijn dat de tweeverdieners in lekkere ruime huizen wonen, omdat ze een leuke hypotheek kunnen betalen, en de gezinnen met kinderen hun kont niet kunnen keren omdat ze helaas door de kinderopvang, schoolkosten, supermarkt uitgaven en hogere vaste lasten 1 van de twee inkomens aan dat soort zaken besteden. Of nog kleiner moeten wonen, omdat ze zo debiel zijn te denken dat kinderen bij het opgroeien een moeder/vader die meestal thuis is als zij van school komen, mischien wel goed kunnen gebruiken...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')