ben het helemaal met je eens....quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:06 schreef rebel6 het volgende:
Nederland is welvarender dan ooit. Toch komt het nieuwe kabinet op het onzalige idee dat ouders niet langer de schoolboeken voor hun kinderen hoeven te betalen.
Nee, het nieuwe kabinet vindt dat voortaan de belastingbetaler daarvoor gaat opdraaien.
En dus betaal je voortaan ook mee als je zelf geen kinderen hebt.
Net als voor de kinderbijslag, de kinderkorting bij de inkomenstenbelasting, de "gratis" zorgverzekering voor kinderen, enz.
En als je net 6 jaar lang dure schoolboeken voor 4 kinderen van je zuur verdiende inkomen betaald hebt, mag je nu ook nog eens gaan meebetalen voor de boeken van de huidige generatie schoolkinderen.
Dat noemen ze een christelijk-sociale oplossing: mensen neem maar gerust kinderen, wij zorgen er wel voor dat de rekening zoveel mogelijk wordt afgeschoven op de samenleving als geheel.![]()
Kan iemand mij eens uitleggen waarom de klok in Nederland weer wordt teruggedraaid?
Er komen steeds meer huishoudens zonder kinderen. Maar inplaats van dat CDA, PvdA en CU eens erkennen dat het niet uitmaakt of je nu alleen woont, alleen met een partner of met een heel gezin, schuiven ze toch zoveel mogelijk kosten van kinderen af op de samenleving, zodat alleenstaanden en samenwonenden zonder kinderen via de belasting fors mogen meebetalen aan andermans kinderen.
ben het met hem eens, ik heb godverdomme 2 banen, anders kom ik niet rond en ik heb geen kinderen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:07 schreef F1908 het volgende:
Ben je lekker aan het zoeken pessimist?
Heb jij het nieuws niet gevolgd?quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:07 schreef F1908 het volgende:
Ben je lekker aan het zoeken pessimist?
3 dagen bedenktijd voor de morning after pilquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:09 schreef jpg97 het volgende:
Beetje tegenstrijdig allemaal, gezien het feit dat ook de anticonceptiepil weer in het ziekenfonds komt
Gezien de overbevolking een goede zaak!quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:09 schreef jpg97 het volgende:
Beetje tegenstrijdig allemaal, gezien het feit dat ook de anticonceptiepil weer in het ziekenfonds komt
quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:10 schreef Peekaboo het volgende:
[..]
ben het helemaal met je eens....
wat dacht je van kinderbelasting?
Waarom wel voor een hond, en niet voor een kind?
en daar mag je dan ook best wel eens over zeiken vind ikquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Zo werkt belasting gewoon zeikstraal. Je betaalt aan dingen mee waarvan je zelf nooit zult profiteren.
Maar het zou toch eerlijker zijn als mensen met kinderen een stuk meer belasting betalen voor hun EIGEN kinderen, ipv mensen die geen kinderen hebben?quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ja, dat is een fantastisch idee, iedereen neemt gewoon geen kinderen meer, en die verplegers, bejaardenverzorgers en nieuwe werkenden die de AOW voor ons gaan dokken, importeren we wel uit Polen of zo...
Kinderen zijn duur, maar als samenleving kun je niet zonder, we hebben een volgende generatie nodig, als je geen behoorlijk verrotte oude dag wil hebben.
Jij gaat later als je oud bent profiteren van de belasting die mijn kinderen later zullen betalen als ze groot zijn, vuile egoist.
Wat voor banen zijn dat dan?quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:11 schreef valek het volgende:
[..]
ben het met hem eens, ik heb godverdomme 2 banen, anders kom ik niet rond en ik heb geen kinderen.
Ik word daar fucking ziek van.
Geeft niet, ooit haal je dit er dubbel en dwars uitquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:14 schreef Lucille het volgende:
Ik word trouwens ook gestraft voor het feit dat mijn huis niet in brand staat, dat ik sinds 1986 geen ongeluk heb veroorzaakt, ik sinds 1988 mijn huisarts niet meer heb gezien, nog nooit in het ziekenhuis heb gelegen en ik nog niet ben doodgegaan.
Maar het is zo nutteloos dom zeiken. Zo zit het systeem gewoon in elkaar en daardoor draait het land.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:14 schreef Peekaboo het volgende:
en daar mag je dan ook best wel eens over zeiken vind ik
Bezint eer u begint!quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:17 schreef Evil_Jur het volgende:
Gaat heen en vermenigvuldig u!
Behalve dat zie ik het als een investering in de toekomst.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:09 schreef Lucille het volgende:
Misschien heeft het te maken met het feit dat schoolboeken gewoon steeds duurder worden en dus in feite steeds meer onbetaalbaar worden voor een grote groep mensen.
Ik hoef ook geen AOW van andermans kinderen, ik heb liever lagere belastingen zodat ik daar zélf voor kan sparen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ja, dat is een fantastisch idee, iedereen neemt gewoon geen kinderen meer, en die verplegers, bejaardenverzorgers en nieuwe werkenden die de AOW voor ons gaan dokken, importeren we wel uit Polen of zo...
Kinderen zijn duur, maar als samenleving kun je niet zonder, we hebben een volgende generatie nodig, als je geen behoorlijk verrotte oude dag wil hebben.
Jij gaat later als je oud bent profiteren van de belasting die mijn kinderen later zullen betalen als ze groot zijn, vuile egoist.
Ik hoop het.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Geeft niet, ooit haal je dit er dubbel en dwars uit![]()
Eerlijker wel; maar echt eerlijk zal het toch nooit zijn. Het is een noodzakelijk kwaad dat wij het onderwijs (en nog wel meer) moeten financieren, maar zonder dat zal de samenleving in zijn geheel slechter af zijn dan dat het nu het geval is.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:15 schreef valek het volgende:
[..]
Maar het zou toch eerlijker zijn als mensen met kinderen een stuk meer belasting betalen voor hun EIGEN kinderen, ipv mensen die geen kinderen hebben?
Jij snapt dus gewoon niet hoe een land werkt.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:20 schreef rebel6 het volgende:
Ik hoef ook geen AOW van andermans kinderen, ik heb liever lagere belastingen zodat ik daar zélf voor kan sparen.
Ik zie echt niet wat het probleem is, of je er nu zelf voor spaar, of als collectief.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:20 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Ik hoef ook geen AOW van andermans kinderen, ik heb liever lagere belastingen zodat ik daar zélf voor kan sparen.
Da's goed, maar dan hoeven mijn kinderen later ook niet aan jouw AOW bij te dragen okéquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:15 schreef valek het volgende:
[..]
Maar het zou toch eerlijker zijn als mensen met kinderen een stuk meer belasting betalen voor hun EIGEN kinderen, ipv mensen die geen kinderen hebben?
En als je uiteindelijk dan in de WAO beland (of misschien wel de AOW als je het haalt), dan mogen de kinderen die nu goed kunnen leren met gratis schoolboeken je uitkering betalen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:11 schreef valek het volgende:
[..]
ben het met hem eens, ik heb godverdomme 2 banen, anders kom ik niet rond en ik heb geen kinderen.
Ik word daar fucking ziek van.
Leg je ook ff een eigen straat aan als je ff naar de supermarkt moet?quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:20 schreef rebel6 het volgende:
[..]
En de kinderen zelf kun je niet echt kwalijk nemen dat hun ouders de boeken niet meer zouden kunnen betalen natuurlijk.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:09 schreef Lucille het volgende:
Misschien heeft het te maken met het feit dat schoolboeken gewoon steeds duurder worden en dus in feite steeds meer onbetaalbaar worden voor een grote groep mensen.
Zover zijn we dus al gekomen dat we dat heel gewoon vinden.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Zo werkt belasting gewoon zeikstraal. Je betaalt aan dingen mee waarvan je zelf nooit zult profiteren.
Ach joh, hadden jou ouders maar geen kinderen genomen !quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:20 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Het is geen nutteloos zeiken, elke regering wijzigt het systeem.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:18 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Maar het is zo nutteloos dom zeiken. Zo zit het systeem gewoon in elkaar en daardoor draait het land.
Je betaalt toch ook mee aan de aanleg van wegen waar je nooit komt?quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:26 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Zover zijn we dus al gekomen dat we dat heel gewoon vinden.
Ik vind er, samen met TS, helemaal niets gewoons aan dat ik gedwongen moet meebetalen aan de schoolboeken van een ander. Ik vind dat gewoon diefstal.
Dat vind ik dus net zo oneerlijk. Maar laten we ons in dit topic tot schoolboeken beperken.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:28 schreef Nouk het volgende:
Je betaalt toch ook mee aan de aanleg van wegen waar je nooit komt?
Tja, jammer voor je dat een groot deel van Nederland dat niet vind.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:26 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Ik vind er, samen met TS, helemaal niets gewoons aan dat ik gedwongen moet meebetalen aan de schoolboeken van een ander. Ik vind dat gewoon diefstal.
Er is niemand die je dwingt hoor, ik wed dat ze in irak geen gratis schoolboeken hebben, veel plezierquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:26 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Ze herschikken de verdeling van inkomsten. Maar het systeem op zich blijft gewoon staan hoor.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:28 schreef rebel6 het volgende:
Het is geen nutteloos zeiken, elke regering wijzigt het systeem.
En met een nieuwe regering in zicht kan het toch geen kwaad om eens te melden dat het systeem alweer een stapje in de verkeerde richting gaat?
Weg met mensen afrekenen op hun eigen keuzes, we gaan weer iedereen over 1 kam scheren...![]()
Jammer voor Nederland ja, want nu zijn ze duurder uit, voor slechtere produkten en diensten. Tevens zijn ze een deel van hun vrijheid kwijt.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:30 schreef _RaZoRBlaDe_ het volgende:
Tja, jammer voor je dat een groot deel van Nederland dat niet vind.![]()
Nou ja, gedwongen word hij wel, maar het is niet anders....quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:30 schreef thesnake het volgende:
[..]
Er is niemand die je dwingt hoor, ik wed dat ze in irak geen gratis schoolboeken hebben, veel plezier
Hoezo oneerlijk?quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:29 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Dat vind ik dus net zo oneerlijk. Maar laten we ons in dit topic tot schoolboeken beperken.
Inderdaad, dat het gewoon wordt gevonden geeft al te denken.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:26 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
als al die mensen zonder kinderen dan ook beloven om zodra ze hulp nodig hebben als ze ouder worden, dit geheel uit eigen middelen te bekostigen, en anders letterlijk direct doodvallenquote:Maar het zou toch eerlijker zijn als mensen met kinderen een stuk meer belasting betalen voor hun EIGEN kinderen, ipv mensen die geen kinderen hebben?
Het wordt alleen een chaos omdat je de samenleving zo inricht dat je almaar meer en meer belastingen zult moeten afdwingen om het nog te kunnen betalen. Kies voor een andere inrichting en niemand hoeft nog gedwongen te worden zijn eerlijk verdiende geld aan een ander af te staan.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:32 schreef _RaZoRBlaDe_ het volgende:
Als iedereen die een beetje goed verdient stopt met belasting te betalen, dan wordt het een chaos.
KIJK DAT is is nu een goed idee, net als in sommige andere landen, geen wegenbelasting, maar de belasting in de brandstof, wat een gaaf idee zeg !!!quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:32 schreef Nouk het volgende:
[..]
Hoezo oneerlijk?
Hoe wil je het dan gaan doen?
Voor elke inwoner apart een systeem maken waarbij het aantal km's wordt bijgehouden dat ze op bepaalde wegen rijden en na elk jaar daar een bijdrage aan leveren?
Duurder uit? Soms is een vrijemarkt gewoon niet mogelijkquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:32 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Jammer voor Nederland ja, want nu zijn ze duurder uit, voor slechtere produkten en diensten. Tevens zijn ze een deel van hun vrijheid kwijt.
Doe eens een suggestie?quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:33 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Het wordt alleen een chaos omdat je de samenleving zo inricht dat je almaar meer en meer belastingen zult moeten afdwingen om het nog te kunnen betalen. Kies voor een andere inrichting en niemand hoeft nog gedwongen te worden zijn eerlijk verdiende geld aan een ander af te staan.
Je snapt het echt niet. Je hebt liever een ieder voor zich situatie blijkbaar. Ok. WIe betaalt dan jouw uitkering als je werkeloos raakt? Wie betaalt jouw huursubsidie dan, waar zonder je het niet kunt betalen? Stel, je moet voor de rechter verschijnen wegens een misdaad maar je kunt geen advocaat betalen. Dan zou je toch ineens heel erg graag een met belastinggeld betaalde advocaat hebbenquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:33 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Het wordt alleen een chaos omdat je de samenleving zo inricht dat je almaar meer en meer belastingen zult moeten afdwingen om het nog te kunnen betalen. Kies voor een andere inrichting en niemand hoeft nog gedwongen te worden zijn eerlijk verdiende geld aan een ander af te staan.
Wegen privatiseren. Maar daar zijn andere topics voor. Het is in elk geval lang niet zo onvoorstelbaar als je denkt, je hebt er alleen nog nooit serieus over nagedacht. Er is je wijs gemaakt dat het niet kán zodat je trouw je belasting blijft betalen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:32 schreef Nouk het volgende:
Hoezo oneerlijk?
Hoe wil je het dan gaan doen?
Voor elke inwoner apart een systeem maken waarbij het aantal km's wordt bijgehouden dat ze op bepaalde wegen rijden en na elk jaar daar een bijdrage aan leveren?
Je kunt niet alles privatiseren hoor. Bedrijven hebben maar 1 doel voor ogen: winst. Dat ze klanten keihard naaien interesseert ze niet. Dit soort zaken moeten echt in overheidshanden blijven.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:37 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Wegen privatiseren. Maar daar zijn andere topics voor. Het is in elk geval lang niet zo onvoorstelbaar als je denkt, je hebt er alleen nog nooit serieus over nagedacht. Er is je wijs gemaakt dat het niet kán zodat je trouw je belasting blijft betalen.
Ik snap het heel goed, dank u.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:37 schreef __Saviour__ het volgende:
Je snapt het echt niet.
Die betaal ik zelf door een werkeloosheidsverzekering af te sluiten.quote:Je hebt liever een ieder voor zich situatie blijkbaar. Ok. WIe betaalt dan jouw uitkering als je werkeloos raakt?
Die heb ik niet nodig omdat in een geliberaliseerde huizenmarkt de huizenprijzen (en dus ook de huurprijzen) niet zo achterlijk hoog zouden zijn.quote:Wie betaalt jouw huursubsidie dan, waar zonder je het niet kunt betalen?
Nee want ik zorg voor een rechtsbijstandverzekering.quote:Stel, je moet voor de rechter verschijnen wegens een misdaad maar je kunt geen advocaat betalen. Dan zou je toch ineens heel erg graag een met belastinggeld betaalde advocaat hebben
Je kunt alles prima privatiseren. Juist het winstbejag van bedrijven zorgt voor goede, goedkope produkten en klantvriendelijkheid. Een bedrijf dat haar klanten naait zal niet lang bestaan. Alleen een overheid komt daar mee weg.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:39 schreef __Saviour__ het volgende:
Je kunt niet alles privatiseren hoor. Bedrijven hebben maar 1 doel voor ogen: winst. Dat ze klanten keihard naaien interesseert ze niet. Dit soort zaken moeten echt in overheidshanden blijven.
Vooral de verzekering tegen 'verzekeringsmaatschappijen die hun beloftes niet nakomen' zal het goed gaan doen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:42 schreef Jarno het volgende:
Volgens mij worden verzekeringsmaatschappijen enorm geil van zo'n samenleving..
Nee, verzekeringsmaatschappijen worden geil van deze samenleving waarin een overheid haar burgers kan verplichten een bepaalde verzekering af te sluiten.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:42 schreef Jarno het volgende:
Volgens mij worden verzekeringsmaatschappijen enorm geil van zo'n samenleving..
als jij denkt dat je op de particuliere markt goedkoper uit bent voor zoiets dan je huidige ww premie, leef je in een mooie droomwereld.quote:door een werkeloosheidsverzekering af te sluiten.
Nieuw hier? Google maar 'ns op libertarisme en anarcho-kapitalisme.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:35 schreef Nouk het volgende:
Doe eens een suggestie?
En dat is dus nog steeds exact hetzelfde, voor alles van die verzekeringen afsluiten. Je betaalt dan ook voor anderen en krijgt de hulp als je het zelf nodig hebt. Met belastingen precies hetzelfde. Je betaalt voor anderen, en als je het zelf nodig hebt, kun je er aanspraak op maken.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:41 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Ik snap het heel goed, dank u.
[..]
Die betaal ik zelf door een werkeloosheidsverzekering af te sluiten.
[..]
Die heb ik niet nodig omdat in een geliberaliseerde huizenmarkt de huizenprijzen (en dus ook de huurprijzen) niet zo achterlijk hoog zouden zijn.
[..]
Nee want ik zorg voor een rechtsbijstandverzekering.
Ongelooflijk hoezeer mensen inmiddels gewend zijn hun verantwoordelijkheden op anderen af te schuiven.
Bedrijven zijn echt niet zo braaf en op de klant gericht hoor. Smerige prijsafspraken en kartelvorming komen overal voor. Stel nou dat een bedrijf álle wegen rondom jouw woning bezit. Dan moet je er wel gebruik van maken en ze kunnen de prijs rekenen die ze maar willen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:43 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Je kunt alles prima privatiseren. Juist het winstbejag van bedrijven zorgt voor goede, goedkope produkten en klantvriendelijkheid. Een bedrijf dat haar klanten naait zal niet lang bestaan. Alleen een overheid komt daar mee weg.
Winstbejag zorgt voor zo goedkoop mogelijk gemaakte en zo goedkoop mogelijke oplossingen. Als jij dat graag op sociale verzekeringen toegepast ziet, emigreer dan effe als je wil...quote:Je kunt alles prima privatiseren. Juist het winstbejag van bedrijven zorgt voor goede, goedkope produkten en klantvriendelijkheid. Een bedrijf dat haar klanten naait zal niet lang bestaan. Alleen een overheid komt daar mee weg.
En als er 2 bedrijven in dezelfde stad zitten, waarbij bedrijf A 2 keer zo goedkoop is als bedrijf B?quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:46 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
En in een vrije huurmarkt zouden de prijzen juist enorm stijgen. Want, bedrijven interesseert alleen winst. Daarom is het ook goed dat het nederlandse kabinet heeft besloten om de markt niet vrij te geven.
Dat is goed, na 40 jaar werken heb ik meer dan genoeg geld aan de overheid gegeven waarmee ze gemakkelijk -indien nodig- een paar jaar AOW voor mij kunnen betalen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:24 schreef tbl1966 het volgende:
[..]
Da's goed, maar dan hoeven mijn kinderen later ook niet aan jouw AOW bij te dragen oké![]()
Dat denk ik niet, dat weet ik wel zeker. De overheid doet alles wat zij doet ongeveer een factor 2 a 3 keer te duur. Niet zo verwonderlijk aangezien ze geen concurrentie heeft en dus in het geheel niet op de kosten of de kwaliteit van haar diensten hoeft te letten.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
als jij denkt dat je op de particuliere markt goedkoper uit bent voor zoiets dan je huidige ww premie, leef je in een mooie droomwereld.
Onzin. Tien tot twintig jaar geleden had je misschien nog een punt, tegenwoordig is het efficiency denken ook in de overheid tot in den treure aanwezig. Niet dat het perfect is, maar er wordt zeker niet met geld gesmeten op de manier waarop jij nu voorstelt. Dat er soms geld wordt uitgegeven aan zaken waar jij het niet mee eens bent, tsja, dát is wat anders.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:50 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, dat weet ik wel zeker. De overheid doet alles wat zij doet ongeveer een factor 2 a 3 keer te duur. Niet zo verwonderlijk aangezien ze geen concurrentie heeft en dus in het geheel niet op de kosten of de kwaliteit van haar diensten hoeft te letten.
Nee dus. Gedurende die 40 jaar is dat geld uitgegeven. Voor jouw AOW is nieuw geld nodig, van de generatie die dan belasting betaalt. Het is gewoon een doorlopend systeem. Jouw geld wordt echt niet opgepot totdat je het nodig hebt.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:49 schreef Dlocks het volgende:
Dat is goed, na 40 jaar werken heb ik meer dan genoeg geld aan de overheid gegeven waarmee ze gemakkelijk -indien nodig- een paar jaar AOW voor mij kunnen betalen.
Domste idee tot zover in dit topic.quote:Je moet zorgen dat een samenleving niet groeit want dan moet je wel kinderen blijven fokken. Met andere woorden als er 1 mens dood gaat dan mag er weer 1 nieuw mens geboren worden. Dat zou ideaal zijnWil je een kind maar is er nog niet iemand dood gegaan? Is goed, maar dan moet je er zelf voor betalen.
Dat is misschien wat ze je wijsmaken maar het is simpelweg niet waar. Efficiency kun je niet regelen of eventjes instellen. Efficiency bereik je alleen door de tucht van de markt.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:51 schreef Jarno het volgende:
Onzin. Tien tot twintig jaar geleden had je misschien nog een punt, tegenwoordig is het efficiency denken ook in de overheid tot in den treure aanwezig. Niet dat het perfect is, maar er wordt zeker niet met geld gesmeten op de manier waarop jij nu voorstelt.
En niet eerlijk.quote:Dat er soms geld wordt uitgegeven aan zaken waar jij het niet mee eens bent, tsja, dát is wat anders.
Die calimero act kennen we nu wel.quote:
Ja inderdaad, bijvoorbeeld aan andermans kinderen...quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:53 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nee dus. Gedurende die 40 jaar is dat geld uitgegeven.
En dat kun je ook beargumenteren?quote:Domste idee tot zover in dit topic.
Jij vindt het wél eerlijk mensen onder dwang meer dan de helft van hun inkomen af te nemen en ze daar inferieure diensten voor te leveren waar ze niet om gevraagd hebben?quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:56 schreef Jarno het volgende:
Die calimero act kennen we nu wel.
Nee, ik vind dat 'we' de samenleving nu op een aardig eerlijke manier hebben ingeregeld, met kansen en mogelijkheden voor iedereen en een bepaalde borging aan de onderkant. Ik sta niet negatief tegenover de vrije markt, maar met mate aub.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:59 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Jij vindt het wél eerlijk mensen onder dwang meer dan de helft van inkomen af te nemen en ze daar inferieure diensten voor te leveren waar ze niet om gevraagd hebben?
Ik wel, je vrouw/vriendin wordt onbedoeld zwanger, ach ja abortus maar he want er is nog niemand overleden.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:56 schreef Dlocks het volgende:
En dat kun je ook beargumenteren?
Mensen aan de onderkant hebben alleen maar te winnen bij een vrijere markt. Het zijn de mensen aan de top die er bij te verliezen hebben.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:00 schreef Jarno het volgende:
Nee, ik vind dat 'we' de samenleving nu op een aardig eerlijke manier hebben ingeregeld, met kansen en mogelijkheden voor iedereen en een bepaalde borging aan de onderkant. Ik sta niet negatief tegenover de vrije markt, maar met mate aub.
Een samenleving moet gewoon op groei gericht zijn. Da's de enige manier om zelfhandhaving te kunnen garanderen. Alleen al vanwege puur biologisch opzicht. Vermeningvuldigen is het doel van al het leven.quote:
Ja, maar die toename is vooral van mensen die wel beslag leggen op algemene middelen, en niet daaraan meebetalen...quote:Zolang in NL het aantal inwoners blijft toenemen lijkt mij een subsidie absoluut overbodig.
Theoretisch klinkt dat logisch, geef even een praktische invulling hiervan, rekening houdend met de mensen die overlijden in het verkeer, door ziektes ed? En zorg dat die cijfers precies kloppen, anders heb je in de toekomst een groot probleem...quote:Je moet zorgen dat een samenleving niet groeit want dan moet je wel kinderen blijven fokken. Met andere woorden als er 1 mens dood gaat dan mag er weer 1 nieuw mens geboren worden
Nog iemand die het omslag principe niet wenst te snappen...quote:na 40 jaar werken heb ik meer dan genoeg geld aan de overheid gegeven waarmee ze gemakkelijk -indien nodig- een paar jaar AOW voor mij kunnen betalen
WW krijg je alleen bij onvrijwillige werkloosheid.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:24 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Jij snapt dus gewoon niet hoe een land werkt.
Stel nou eens dat jij werkeloos raakt. Of zelfs arbeidsongeschikt. Dan ben je toch maar ineens blij dat je nog een inkomen hebt, dankzij andere belastingbetalers.
Mischien is het wel heel simpel zo, dat de kosten voor het bijhouden wie wel gratis boeken mag, het opslaan van die gegevsn etc etc duurder is dan gewoon elk kind gratis schoolboeken geven?quote:Maar ik snap echt niet dat huishoudens met een riant inkomen niet zelf die boeken kunnen betalen
Maar er is groei. Het is dus niet nodig om groei extra te stimuleren als er al groei is.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:03 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Een samenleving moet gewoon op groei gericht zijn. Da's de enige manier om zelfhandhaving te kunnen garanderen. Alleen al vanwege puur biologisch opzicht. Vermeningvuldigen is het doel van al het leven.
Het is ook puur theoretisch bedoeld om aan te geven dat het onzinnig en overbodig is om op dit moment het nemen van kinderen te stimuleren. De samenleving heeft dat helemaal niet nodig en het is dus alles behalve nodig om wederom met extra subsidies (naast de al bestaande subsidies) te komen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Theoretisch klinkt dat logisch, geef even een praktische invulling hiervan, rekening houdend met de mensen die overlijden in het verkeer, door ziektes ed? En zorg dat die cijfers precies kloppen, anders heb je in de toekomst een groot probleem...
Jij dacht dat de WAO betaalt wordt uit je verzekeringspremie van je (particuliere) wao verzekering. Wat schattig...quote:Voor arbeidsongeschiktheid kies je meestal ook niet.
Bovendien betaal je daar premie voor.
Dus ze hadden na de oorlog heel Nederland aan de verplichte anti-conceptie moeten zetten?quote:Je hebt dan o.a geen problemen met onverwachte zaken als een baby-boom (kost erg veel geld) en vergrijzing (kost wederom erg veel geld).
Welnee, die babybommers konden pas op zijn vroegst in de jaren '60 aan de slag. Toen waren 'we' al bijna klaar met de wederopbouw.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dus ze hadden na de oorlog heel Nederland aan de verplichte anti-conceptie moeten zetten?
[quote]Nee hoor, maar wat minder kinderen had geen probleem probleem geweest voor de samenleving. We zitten nu met de lasten.
[quote]
Zonder de babyboom waren de puinhopen van WO2 veel minder snel opgeruimd, en hadden we het nu een stuk minder.
Ik zeg niet dat je de zelfde politiek moet hanteren. Iemand in dit topic schreef dat bevolking moet groeien wil het zichzelf kunnen handhaven. Het voorbeeld van China laat zien dat dit niet het geval is. Wat ik tevens bedoelde is dat je bevolkingsgroei niet moet stimuleren op moment dat dit helemaal niet nodig is. Op dit moment groeit de bevolking nog steeds en is het overbdig en kostbaar om het nemen van kinderen de stimuleren.quote:Maar goed iemand die zegt dat we iets kunnen leren van de bevolkingspolitiek van China...
Beetje makkelijk om Calimero er bij te halen vind je niet?quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Maar gezien het Calimero gehalte van TS en ziijn vriendjes, zullen ze het daar wel weer niet mee eens zijn. Dat soort mensen roept dan liever, dat je de hele regeling maar moet afschaffen.
Die is al een aantal keren gegeven, jij bent gewoon Oost-Iindisch doof.quote:Ik heb nog geen enkele reden gelezen waarom we op dit moment het nemen van kinderen zouden moeten stimuleren. Kun jij die geven?
Daar verschillen we nu juist van mening...quote:HenriOsewoudt, dVTB, ik en anderen onze punten toch heel netjes onderbouwen
Dat komt door de vorige baby-boom. Het aantal kinderen dat geboren wordt neemt nog steeds toe en dus is het niet nodig om het nemen van kinderen te stimuleren.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
het aantal werkende tov het aantal niet werkende neemt af in ons land, en dat zal zich doorzetten. dat elders in de wereld wel kinderen geboren worden is leuk, maar daar hebben we niets aan.
Dat zeg ik ook niet, echter zolang er nog steeds aantal geboren kinderen aan het toenemen is hoef je dit niet nog eens extra te stimuleren. Men kan het schijnbaar betalen er is er dus geen probleemquote:En verder kosten kinderen echt wel meer dan de kinderbijslag en eventueel gratis schoolboeken ouders opleveren hoor, het is bepaald geen winstgevende hobbie!
Nou, ik zie nergens staan waarom het noodzakelijk zou zijn dat we het nemen van kinderen zouden moeten stimuleren. Er is groei en de vergrijzing zal op den duur afnemen en er is dus geen reden om geboorte te stimuleren (eerder het tegenovergestelde). Dus wat is het probleem?quote:Die is al een aantal keren gegeven, jij bent gewoon Oost-Iindisch doof.
Het probleem is er wel, namelijk dat de kosten voor kinderen gestegen zijn op niet voorziene wijze. Zo zijn schoolkosten en die voor schoolboeken meer dan verdrievoudigd vergeleken met 12 jaar geleden. Nou, das lekker als je eerst "veilig" 3 kinderen kon "nemen", en dat je dan 12 jaar later tot de ontdekking komt dat je geld op is.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:57 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Dat komt door de vorige baby-boom. Het aantal kinderen dat geboren wordt neemt nog steeds toe en dus is het niet nodig om het nemen van kinderen te stimuleren.
[..]
Dat zeg ik ook niet, echter zolang er nog steeds aantal geboren kinderen aan het toenemen is hoef je dit niet nog eens extra te stimuleren. Men kan het schijnbaar betalen er is er dus geen probleem
[..]
Nou, ik zie nergens staan waarom het noodzakelijk zou zijn dat we het nemen van kinderen zouden moeten stimuleren. Er is groei en de vergrijzing zal op den duur afnemen en er is dus geen reden om geboorte te stimuleren (eerder het tegenovergestelde). Dus wat is het probleem?
Heb jij enig idee hoeveel kinderen kosten per maand??quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:06 schreef rebel6 het volgende:
Nederland is welvarender dan ooit. Toch komt het nieuwe kabinet op het onzalige idee dat ouders niet langer de schoolboeken voor hun kinderen hoeven te betalen.
Nee, het nieuwe kabinet vindt dat voortaan de belastingbetaler daarvoor gaat opdraaien.
En dus betaal je voortaan ook mee als je zelf geen kinderen hebt.
Net als voor de kinderbijslag, de kinderkorting bij de inkomenstenbelasting, de "gratis" zorgverzekering voor kinderen, enz.
En als je net 6 jaar lang dure schoolboeken voor 4 kinderen van je zuur verdiende inkomen betaald hebt, mag je nu ook nog eens gaan meebetalen voor de boeken van de huidige generatie schoolkinderen.
Dat noemen ze een christelijk-sociale oplossing: mensen neem maar gerust kinderen, wij zorgen er wel voor dat de rekening zoveel mogelijk wordt afgeschoven op de samenleving als geheel.![]()
Kan iemand mij eens uitleggen waarom de klok in Nederland weer wordt teruggedraaid?
Er komen steeds meer huishoudens zonder kinderen. Maar inplaats van dat CDA, PvdA en CU eens erkennen dat het niet uitmaakt of je nu alleen woont, alleen met een partner of met een heel gezin, schuiven ze toch zoveel mogelijk kosten van kinderen af op de samenleving, zodat alleenstaanden en samenwonenden zonder kinderen via de belasting daar fors aan mogen meebetalen.
Julie hebben jezelf ervan overtuigd dat kinderen alleen een kostenpost zijn, ik ben van mening dat een land zonder kinderen geen toekomst heeft. Daar komen we nooit uit.quote:Jij kunt het dan wel heel normaal vinden als de kosten van kinderen steeds meer worden afgeschoven op de samenleving als geheel, er zijn ook nog mensen die vinden dat er zoiets bestaat als eigen verantwoordelijkheid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |