abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46102938
Nederland is welvarender dan ooit. Toch komt het nieuwe kabinet op het onzalige idee dat ouders niet langer de schoolboeken voor hun kinderen hoeven te betalen.

Nee, het nieuwe kabinet vindt dat voortaan de belastingbetaler daarvoor gaat opdraaien.
En dus betaal je voortaan ook mee als je zelf geen kinderen hebt.
Net als voor de kinderbijslag, de kinderkorting bij de inkomenstenbelasting, de "gratis" zorgverzekering voor kinderen, enz.

En als je net 6 jaar lang dure schoolboeken voor 4 kinderen van je zuur verdiende inkomen betaald hebt, mag je nu ook nog eens gaan meebetalen voor de boeken van de huidige generatie schoolkinderen.

Dat noemen ze een christelijk-sociale oplossing: mensen neem maar gerust kinderen, wij zorgen er wel voor dat de rekening zoveel mogelijk wordt afgeschoven op de samenleving als geheel.

Kan iemand mij eens uitleggen waarom de klok in Nederland weer wordt teruggedraaid?

Er komen steeds meer huishoudens zonder kinderen. Maar inplaats van dat CDA, PvdA en CU eens erkennen dat het niet uitmaakt of je nu alleen woont, alleen met een partner of met een heel gezin, schuiven ze toch zoveel mogelijk kosten van kinderen af op de samenleving, zodat alleenstaanden en samenwonenden zonder kinderen via de belasting daar fors aan mogen meebetalen.

[ Bericht 1% gewijzigd door rebel6 op 08-02-2007 13:14:26 ]
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:07:51 #2
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_46102984
Ben je lekker aan het zoeken pessimist?
852002IWASTHERE
pi_46103043
Misschien heeft het te maken met het feit dat schoolboeken gewoon steeds duurder worden en dus in feite steeds meer onbetaalbaar worden voor een grote groep mensen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:09:52 #4
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_46103068
Beetje tegenstrijdig allemaal, gezien het feit dat ook de anticonceptiepil weer in het ziekenfonds komt
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_46103099
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:06 schreef rebel6 het volgende:
Nederland is welvarender dan ooit. Toch komt het nieuwe kabinet op het onzalige idee dat ouders niet langer de schoolboeken voor hun kinderen hoeven te betalen.

Nee, het nieuwe kabinet vindt dat voortaan de belastingbetaler daarvoor gaat opdraaien.
En dus betaal je voortaan ook mee als je zelf geen kinderen hebt.
Net als voor de kinderbijslag, de kinderkorting bij de inkomenstenbelasting, de "gratis" zorgverzekering voor kinderen, enz.

En als je net 6 jaar lang dure schoolboeken voor 4 kinderen van je zuur verdiende inkomen betaald hebt, mag je nu ook nog eens gaan meebetalen voor de boeken van de huidige generatie schoolkinderen.

Dat noemen ze een christelijk-sociale oplossing: mensen neem maar gerust kinderen, wij zorgen er wel voor dat de rekening zoveel mogelijk wordt afgeschoven op de samenleving als geheel.

Kan iemand mij eens uitleggen waarom de klok in Nederland weer wordt teruggedraaid?

Er komen steeds meer huishoudens zonder kinderen. Maar inplaats van dat CDA, PvdA en CU eens erkennen dat het niet uitmaakt of je nu alleen woont, alleen met een partner of met een heel gezin, schuiven ze toch zoveel mogelijk kosten van kinderen af op de samenleving, zodat alleenstaanden en samenwonenden zonder kinderen via de belasting fors mogen meebetalen aan andermans kinderen.
ben het helemaal met je eens....
wat dacht je van kinderbelasting?
Waarom wel voor een hond, en niet voor een kind?
> Be Yourself; everyone else is taken <
pi_46103117
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:07 schreef F1908 het volgende:
ben het met hem eens, ik heb godverdomme 2 banen, anders kom ik niet rond en ik heb geen kinderen.
Ik word daar fucking ziek van.
History became legend, legend became myth.
pi_46103122
Hoe meer goedkoop onderwijs, hoe meer mensen opgeleid werk krijgen, hoe meer mensen later voor je kunne zorgen als je oud en krakkemikkig in het verpleeghuis ligt met een 10voudig gebypassed hart...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_46103146
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:07 schreef F1908 het volgende:
Heb jij het nieuws niet gevolgd?

http://www.rtl.nl/(/actue(...)ratis_schoolboek.xml
pi_46103152
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:09 schreef jpg97 het volgende:
Beetje tegenstrijdig allemaal, gezien het feit dat ook de anticonceptiepil weer in het ziekenfonds komt
3 dagen bedenktijd voor de morning after pil

Anyway, ik ben het redelijk eens met de TS. Gelukkig wordt de kinderopvang niet helemaal gratis. Als je voor kinderen plant moet ook het financiele plaatje kloppend zijn imo. Maarja...
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:12:40 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_46103172
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:09 schreef jpg97 het volgende:
Gezien de overbevolking een goede zaak!
censuur :O
pi_46103175
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:10 schreef Peekaboo het volgende:

[..]

ben het helemaal met je eens....
wat dacht je van kinderbelasting?
Waarom wel voor een hond, en niet voor een kind?
  Donald Duck held donderdag 8 februari 2007 @ 13:13:11 #12
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_46103190
Zo werkt belasting gewoon zeikstraal. Je betaalt aan dingen mee waarvan je zelf nooit zult profiteren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:13:59 #13
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_46103215
Ja, dat is een fantastisch idee, iedereen neemt gewoon geen kinderen meer, en die verplegers, bejaardenverzorgers en nieuwe werkenden die de AOW voor ons gaan dokken, importeren we wel uit Polen of zo...
Kinderen zijn duur, maar als samenleving kun je niet zonder, we hebben een volgende generatie nodig, als je geen behoorlijk verrotte oude dag wil hebben.
Jij gaat later als je oud bent profiteren van de belasting die mijn kinderen later zullen betalen als ze groot zijn, vuile egoist.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_46103220
Ik word trouwens ook gestraft voor het feit dat mijn huis niet in brand staat, dat ik sinds 1986 geen ongeluk heb veroorzaakt, ik sinds 1988 mijn huisarts niet meer heb gezien, nog nooit in het ziekenhuis heb gelegen en ik nog niet ben doodgegaan.
pi_46103233
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Zo werkt belasting gewoon zeikstraal. Je betaalt aan dingen mee waarvan je zelf nooit zult profiteren.
en daar mag je dan ook best wel eens over zeiken vind ik
pi_46103257
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ja, dat is een fantastisch idee, iedereen neemt gewoon geen kinderen meer, en die verplegers, bejaardenverzorgers en nieuwe werkenden die de AOW voor ons gaan dokken, importeren we wel uit Polen of zo...
Kinderen zijn duur, maar als samenleving kun je niet zonder, we hebben een volgende generatie nodig, als je geen behoorlijk verrotte oude dag wil hebben.
Jij gaat later als je oud bent profiteren van de belasting die mijn kinderen later zullen betalen als ze groot zijn, vuile egoist.
Maar het zou toch eerlijker zijn als mensen met kinderen een stuk meer belasting betalen voor hun EIGEN kinderen, ipv mensen die geen kinderen hebben?
History became legend, legend became myth.
pi_46103311
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:11 schreef valek het volgende:

[..]

ben het met hem eens, ik heb godverdomme 2 banen, anders kom ik niet rond en ik heb geen kinderen.
Ik word daar fucking ziek van.
Wat voor banen zijn dat dan?
pi_46103348
Gaat heen en vermenigvuldig u!
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:17:59 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_46103358
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:14 schreef Lucille het volgende:
Ik word trouwens ook gestraft voor het feit dat mijn huis niet in brand staat, dat ik sinds 1986 geen ongeluk heb veroorzaakt, ik sinds 1988 mijn huisarts niet meer heb gezien, nog nooit in het ziekenhuis heb gelegen en ik nog niet ben doodgegaan.
Geeft niet, ooit haal je dit er dubbel en dwars uit
censuur :O
pi_46103375
He, er zitten twee Christelijke Partijen in de regering. Die willen gewoon meer zieltjes!
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  Donald Duck held donderdag 8 februari 2007 @ 13:18:50 #21
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_46103388
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:14 schreef Peekaboo het volgende:
en daar mag je dan ook best wel eens over zeiken vind ik
Maar het is zo nutteloos dom zeiken. Zo zit het systeem gewoon in elkaar en daardoor draait het land.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_46103389
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:17 schreef Evil_Jur het volgende:
Gaat heen en vermenigvuldig u!
Bezint eer u begint!
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:20:19 #23
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_46103446
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:09 schreef Lucille het volgende:
Misschien heeft het te maken met het feit dat schoolboeken gewoon steeds duurder worden en dus in feite steeds meer onbetaalbaar worden voor een grote groep mensen.
Behalve dat zie ik het als een investering in de toekomst.
Een investering waar mensen zonder kinderen óók wat aan hebben
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_46103461
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik hoef ook geen AOW van andermans kinderen, ik heb liever lagere belastingen zodat ik daar zélf voor kan sparen.
pi_46103509
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:17 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Geeft niet, ooit haal je dit er dubbel en dwars uit
Ik hoop het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: