ja lijkt me ook, ik bedoel, in Nederland heb je toch niet van die hele armzalige baantjes waar je niet rond van kan komen als je niet al te uitbundig leeft? ik bedoel, zelfs de bijbaantjes die ik heb gehad als student, zou ik van rond kunnen komen als ik het full-time (40 urige ww) deed.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Essentiele levensbehoeftes als PLaystation3 en Wii koste natuurlijk vrij veel elke maand..![]()
Kun jij misschien nog even reageren op deze post?quote:Op maandag 12 februari 2007 15:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Essentiele levensbehoeftes als PLaystation3 en Wii koste natuurlijk vrij veel elke maand..![]()
+quote:Op zondag 11 februari 2007 21:39 schreef Elseetje het volgende:
Jij ja, maar jij bent een individu die zichzelf boven z'n natuur stelt.
Nee, nee, nee! Jij definieert natuur als iets dat zich voorplant tot in het oneindige. Een berg is dus geen natuur bij jou.quote:Op zondag 11 februari 2007 21:39 schreef Elseetje het volgende:
Als mensen het nut niet zagen, zou de meerderheid geen kinderen krijgen. Kinderen krijgen is natuurlijk, kiezen geen kinderen te nemen is egoïstisch, niet bevordelijk voor de soort, ergo tegennatuurlijk. En ik had het niet over eenden, ik had het over mensen als soort.
Komt rechtstreeks uit de van Dale.. Telt bij mij dan toch wel als een definitie.quote:Op zondag 11 februari 2007 21:39 schreef Elseetje het volgende:
Dat is geen definitie, een mening. Een feit is dat wij niet tot de planten horen niet tot stenen of water of wat dan ook, en onszelf alleen maar beter achten dan dieren. Verder zíjn wij gewoon dieren, of je het wilt of niet.
Hoho, grootste economische denkers als Adam Smith hebben bedacht dat het beste voor de maatschappij is als iedereen zoveel mogelijk zijn eigen nut nastreeft. http://en.wikipedia.org/w(...)f_The_Invisible_Handquote:Op zondag 11 februari 2007 21:39 schreef Elseetje het volgende:
Wederom, egoïstische doelstelling. Daar heeft de maatschappij helemaal niks aan, alleen jij.
Nee. als de uitgangssituatie niet geldig is, is de redenatie ook niet van toepassing.quote:Op zondag 11 februari 2007 21:39 schreef Elseetje het volgende:
Dat jij die stelling niet volgt zegt niks over de stelling, maar over jou.
Wat is je punt dan?quote:Op zondag 11 februari 2007 21:39 schreef Elseetje het volgende:
En verder negeer je m'n punt.
Inderdaad, al die proteststemmen hebben er uiteindelijk toe geleid dat de meeste kiezers tot de verliezers behoren.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 10:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat zeiken jullie nou? Iedereen die PvdD, SP, Wilders, GL of wat voor een protestpartij dan ook heeft gestemt heeft er voor gezorgt dat dit kabinet er kwam. Er viel niets anders te vormen. Dus heb je 3 partijen in de regering die menen dat de overheid het beter weet, en 2 van de drie hebben het gezin heilig verklaard.
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:09 schreef OFfSprngr het volgende:
Dus je moet maar wat anders stemmen dat je eigen ideaal?, rot toch op.
voor mijn part stem je op de partij voor de liquidatie van Nederland of de Partij van de vrije liefde, maar loop dan niet te zeiken als het niet mogelijk is een andere regering te vormen dan deze, die met zulke baggerplannen komen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:09 schreef OFfSprngr het volgende:
Dus je moet maar wat anders stemmen dat je eigen ideaal?, rot toch op.
Dan moet je meer met je verstand stemmen en minder met je lulquote:Op woensdag 14 februari 2007 12:59 schreef rebel6 het volgende:
@ Pietverdriet.
Dat was gewoon een domme beslissing van Halsema, konden de GL-stemmers ook niet van tevoren weten.
Het is wel zo, al die proteststemmers hebben ons opgescheept met dit kabinet.quote:En om nou mensen te verwijten dat ze niet strategisch genoeg hebben gestemd en we "dus" met een anti-alleenstaanden kabinet zitten opgescheept vind ik wel een beetje ver gaan.
En natuurlijk niet als ze waren thuisgebleven.quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan moet je meer met je verstand stemmen en minder met je lul
[..]
Het is wel zo, al die proteststemmers hebben ons opgescheept met dit kabinet.
als ze waren thuisgebleven was de zetelverdeling anders geweest.quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:08 schreef rebel6 het volgende:
[..]
En natuurlijk niet als ze waren thuisgebleven.![]()
Dat maak jij ervanquote:Op woensdag 14 februari 2007 15:49 schreef Elseetje het volgende:
Want iedereen die oppositie stemt is een proteststemmer
lezen is moeilijk, niet?quote:Zielig, die mensen die zelf zo weinig overtuiging hebben dat ze zeker weten dat andere mensen ook geen overtuiging kunnen hebben... Stel je voor zeg, stemmen op een partij omdat het voor jou de juiste partij is...![]()
IK maak dat er van??quote:Op dinsdag 13 februari 2007 10:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat zeiken jullie nou? Iedereen die PvdD, SP, Wilders, GL of wat voor een protestpartij dan ook heeft gestemt heeft er voor gezorgt dat dit kabinet er kwam.
Nee sorry, ik deel je ervaring niet. Voelde je je aangesproken dan?quote:Op woensdag 14 februari 2007 16:11 schreef Pietverdriet het volgende:
lezen is moeilijk, niet?
D66 en de kleine christelijke partijen ook niet..quote:Op woensdag 14 februari 2007 16:44 schreef Elseetje het volgende:
[..]
IK maak dat er van??Oh sorry, VVD staat er natuurlijk niet tussen, dus je hebt gelijk joh...
Volgens mij is het enkelvoud nu, SGP. Maareh, als jij serieus denkt dat mensen die op die partijen stemmen alleen proteststemmers zijn, dan moet je serieus wat meer interesse in je medemens tonen, want dan leef je wel heel erg in je eigen wereld.quote:Op woensdag 14 februari 2007 16:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
D66 en de kleine christelijke partijen ook niet..
Enne, ik heb altijd gelijk
Wil je een tempo?quote:Op woensdag 14 februari 2007 18:29 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Volgens mij is het enkelvoud nu, SGP. Maareh, als jij serieus denkt dat mensen die op die partijen stemmen alleen proteststemmers zijn, dan moet je serieus wat meer interesse in je medemens tonen, want dan leef je wel heel erg in je eigen wereld.
Ieder stemt op een partij wat zijn gedachtegoed het meest benadert. Als mij iemand probeert wijs te maken dat hij/zij uit solidariteit voor zijn medemens op een andere partij stemt maak ik hem of haar keihard uit voor LEUGENAAR.quote:Op woensdag 14 februari 2007 18:29 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Volgens mij is het enkelvoud nu, SGP. Maareh, als jij serieus denkt dat mensen die op die partijen stemmen alleen proteststemmers zijn, dan moet je serieus wat meer interesse in je medemens tonen, want dan leef je wel heel erg in je eigen wereld.
http://www.trouw.nl/hetni(...)_meer_kinderen_nodigquote:Europa heeft meer kinderen nodig
door Frans Dijkstra
Op de dag dat Nederland een minister voor gezinszaken kreeg, ging ook de Europese Unie zich bemoeien met het gezinsleven. Want Europa krijgt te weinig kinderen.
Minister Rouvoet moest bij de koningin zijn, dus miste hij de voorzet die EU-voorzitter Duitsland in Brussel gaf om het gezinsleven te stimuleren. Was hij er wel geweest, dan had hij zich achter de oren gekrabd. Anders dan het Nederlandse regeerakkoord, waarin het gezinsleven als een waarde op zichzelf wordt geschetst, stelt Duitsland dat het vooral economisch noodzakelijk is dat Europese vrouwen meer dan gemiddeld anderhalf kind krijgen. Dat soort gezinsbeleid met demografische doelen is taboe in Nederland.
„Gezinspolitiek is geen zacht onderwerp, het is een harde kwestie”, zei de Duitser minister Ursula von der Leyen (gezinszaken). „Als er niet meer kinderen komen kunnen we onze economie en ons sociaal stelsel vergeten.”
Zelf heeft de 48-jarige minister haar best gedaan: ze baarde zeven kinderen terwijl ze als arts een academische loopbaan volgde en in de christen-democratische partijpolitiek zat. Haar kinderrijkdom begon toen ze vijftien jaar geleden voor enkele jaren ging wonen in de Verenigde Staten, waar een goede kinderopvang was.
Om de EU-bevolking op peil te houden, zou elk gezin 2,1 kind moeten krijgen, bijna de helft meer dan nu. Dat zou geen probleem moeten zijn. Von der Leyen: „In alle EU-landen blijkt uit onderzoek dat jonge mensen meer kinderen zouden willen dan ze in werkelijkheid krijgen. We moeten hindernissen wegnemen, zodat beide ouders tijd hebben voor werk én kinderen.”
Ze stelde haar EU-collega’s voor een Europese Alliantie voor Gezinnen op te richten om ideeën uit te wisselen. Gezinsbeleid blijft in de eerste plaats een taak voor de nationale regeringen zelf, erkent Duitsland. Maar we kunnen wel leren van elkaars ervaringen en we zouden ook gezamenlijke doelen kunnen stellen, stelt Duitsland. ’Open coördinatie’, heet dat in omzichtig EU-jargon.
Nu lopen de voorbeelden in de EU heel erg uiteen. Tegenover landen zoals Groot-Brittannië en Nederland die geen bevolkingspolitiek voeren, staat bijvoorbeeld Griekenland dat streeft naar drie kinderen per gezin.
Die alliantie voor gezinnen zou ook over geld moeten kunnen beschikken, vinden de Duitsers. Lokale en nationale initiatieven zouden beloond moeten worden met geld uit de rijk gevulde EU-structuurfondsen. Die zijn eigenlijk bedoeld voor wegen en bruggen om achtergebleven gebieden binnen de EU te ontwikkeling te brengen.
Tijdens de ministersvergadering in Brussel bleken de andere EU-landen liever de kat uit de boom kijken. Met een gezinsvriendelijk beleid waren de ministers het natuurlijk allemaal eens. Maar ze lijken huiverig voor EU-bemoeienis. Geen nieuwe instituten, geen nieuwe potten met geld, waarschuwden de meesten.
Dat leek een domper op het Duitse enthousiasme. Von der Leyen liet dat niet merken: „Het is fascinerend om te zien hoeveel verschillende wegen in Europa leiden naar hetzelfde doel.”
Hier ga je de mist in! Er is geen sprake van het uitsterven van de mensheid... 2,1 babies per vrouw is nodig om de populatie in stand te houden, niet voor de soort! En juist het in stand houden van overbevolking in dit land waar de ecologische voetafdruk 16 keer het eigen land beslaat, is onzinnig. Met 1 miljoen inwoners zou dit land stukken beter zijn.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:23 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Per stel krijgen mensen nu 1,7 kind (per vrouw gerekend), dat zou 2,1 moeten zijn om de soort in stand te houden.
Inderdaad, met tijdelijke immigratie (en dan ook echt tijdelijk) kun je tekorten op de arbeidsmarkt altijd opvangen, dus de bevolking mag best afnemen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 10:57 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hier ga je de mist in! Er is geen sprake van het uitsterven van de mensheid... 2,1 babies per vrouw is nodig om de populatie in stand te houden, niet voor de soort! En juist het in stand houden van overbevolking in dit land waar de ecologische voetafdruk 16 keer het eigen land beslaat, is onzinnig. Met 1 miljoen inwoners zou dit land stukken beter zijn.
hahaha.. wat een onzin.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:49 schreef Dlocks het volgende:
Door juist nu subsidie te geven op kinderen loop je het risico dat er teveel kinderen bij komen. Als over 8 jaar bepaalde subsidies weer (terecht) worden ingetrokken en er minder mensen kinderen zullen gaan nemen dan is het mogelijk dat je de komende 8 jaar relatief gezien een baby-boom krijgt ten opzichte van de daarop volgende jaren. En ja hoor, dan zit je over 65 jaar weer met een vergrijzing probleem.
En jouw ouders pakten de kinderbijslag ook niet aan?quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:56 schreef Dlocks het volgende:
Ja inderdaad, bijvoorbeeld aan andermans kinderen...
Inderdaad. 400 EURO betaal ik voor de HUUR van 1 jaar studieboeken. Dat was toen ik op de middelbare school zat 400 GULDEN en dan mocht je ze nog houden ook.quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:08 schreef Gia het volgende:
Dat de klagende juppen wel hebben kunnen studeren op kosten van de belastingbetaler en gebruik hebben mogen maken van gratis OV, op kosten van de belastingbetaler, DAT vinden ze maar heel normaal. Uiteraard hebben hun ouders ook nooit hun kinderbijslag teruggestort en kostten hun schoolboeken vroeger slechts 80 GULDEN voor een heel jaar.
Maar nu ze zelf werken willen ze verder niet meer meebetalen voor de nieuwe generatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |