quote:Op vrijdag 7 december 2007 12:22 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Ooooooo.. wat klinkt dit allemaal lekker!!!!
Denk dat ik zaterdag maar weer eens voor mijn nieuwe vriendin allemaal lekkere dingtjes ga maken in de magnetron ga stoppen!!!!
favo 's : - dadels in ontbijtspek van de AH (versafdeling) eventueel gevuld met kaas)
- teriyaki kipspiesjes ( vriezer AH) ( kan nergens die saus/marinade vinden en zelf maken is teveel moeite)
Zelf gemaakt:quote:
Tortilla? Gevulde parikaatjes? Gegrilde-auberginerolletjes? (OK, dat laatste is niet echt spaans)quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:07 schreef ano.niempje het volgende:
Goed topic. Hier ga ik zeker gebruik van maken.
Iemand nog goede tapas voor vegatarische mensen? Want ook die krijgen we hier (te) vaak op visite
http://www.giessenborch.com/tapasmetgroente.htmquote:Op woensdag 25 juni 2008 12:07 schreef ano.niempje het volgende:
Goed topic. Hier ga ik zeker gebruik van maken.
Iemand nog goede tapas voor vegatarische mensen? Want ook die krijgen we hier (te) vaak op visite
Jah geweldige site is dat.quote:Op woensdag 25 juni 2008 14:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
http://www.giessenborch.com/tapasmetgroente.htm
tadaa
nom nom nomquote:Op woensdag 2 juli 2008 15:08 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Jah geweldige site is dat.
Ik vier zaterdag met 10 fok-cul-dames mijn verjaardag. Iedereen maakt wat tapas, dus dat wordt een hele avond eten
Misschien een heel late reactie, maar ik denk dat het gerookte en pittig zoete smaakje komt door Pimenton. Het wordt in Spanje heel veel gebruikt, maar is hier relatief onbekend. Ik hoop dat ik misschien nog iemand help met deze tip.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 17:02 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Weet iemand het recept van een beetje pittige patatas bravas? ik heb ze regelmatig gegeten in restaurants, maar als ik ze zelf wil maken lukt het me niet om ze zo te krijgen. Het zijn dan aardappelpartjes met schil, paprika (Groen, rood en geel), rode ui, knoflook en chillipeper. Ik krijg alleen nooit een soort rokerige en zoet-pittige smaak eraan.
Tevens een verkapte TVP want ik wil binnenkort weer tapas maken maar raak steeds de lekkere recpten kwijt!
Als iemand me zou kunnen helpen aan bovenstaand recept, dan zou ik dat heel fijn vinden.
mijn zus was ook al een hele tijd op zoek naar het recept, en die vond bij de oil en vinegar een kruidenmix die er heeeeel erg in de buurt kwam zei zequote:Op zondag 9 november 2008 19:07 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Misschien een heel late reactie, maar ik denk dat het gerookte en pittig zoete smaakje komt door Pimenton. Het wordt in Spanje heel veel gebruikt, maar is hier relatief onbekend. Ik hoop dat ik misschien nog iemand help met deze tip.
Wij hebben vet lekker spul voor de feestdagenquote:
Het kan zomaar zijn dat ik vóór de kerst nog even in de winkel sta.quote:Op zondag 21 december 2008 19:37 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Wij hebben vet lekker spul voor de feestdagenVandaag ongeveer 30 kilo Franse kaas voorbereid.
Onder andere:
- De klassieke Blue Stilton met port
- Verschillende Brie's gevuld met peper, peppadew, napoli, zwarte truffel, bieslook
- Cheddar met cranberries
- Geitenkaasjes met in Armagnac gewelde rozijnen, cranberries, as
- Een Tomme de Savoir gerijpt in druivenpulp
- De standaard kazen: Roquefort Papillon Noir, Brie de Meaux, Camembert cru, Vacherin Mont d'or etc. etc.
En verder...
- Handgemaakte roomboters met oa truffel, zongedroogde tomaatjes, pepers
- Olijven gevuld met geitenkaas, een roomkaas met pesto, piment, etc. etc.
- Goede paté: zwijn, haas, fazant, frambozen etc. etc.
Nouja, goed, als ik alles opnoem ben ik nog wel even bezigDe kerstdagen zijn zo leuk
Knetterhard werken, maar wel héél gezellig!
Maak jezelf dan eens kenbaarquote:Op zondag 21 december 2008 19:40 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Het kan zomaar zijn dat ik vóór de kerst nog even in de winkel sta.
Hebben jullie overigens de Applewood Smoked cheddar op het moment? Of moet ik het even bestellen?
Ja zal ik doenquote:Op zondag 21 december 2008 19:43 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Maak jezelf dan eens kenbaarWe hebben hem op het moment niet, hoeveel heb je nodig? Kan je niet garanderen dat 'ie voor de kerst nog te krijgen is.
Dat moet wel lukken jaquote:Op zondag 21 december 2008 20:27 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja zal ik doen
Ik ben trouwens nog niet binnen geweest sinds je terug bent van je reis hoor
Nou, volgens mij gaat het per wieltjes van 3 KG ofso. En dat is opzich gewoon goed. "Dinges" verpakt ze dan vacuum voor me in kleinere stukken. Als het niet gaat lukken is het geen ramp
Dan kom ik morgen denk ik wel even. Maar dan kom ik wel in mijn klusklerenquote:Op zondag 21 december 2008 20:33 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Dat moet wel lukken jaIk wilde zeggen; we kunnen het wel bestellen alleen is het geen gangbaar product en zou het niet rendabel zijn als je slechts één stukje zou willen.
Ben er morgen, dinsdagavond en woensdag de hele dag. Als je de drukte wil vermijden moet je morgen of dinsdagavond komen. Woensdag wordt een gekkenhuis.
je vleesjes in kerstboomvorm snijdenquote:Op dinsdag 23 december 2008 14:28 schreef Espabilado het volgende:
Bestaan er ook traditionele kerst-tapas?
ik zou ze opwarmen in de oven en dan een lekker licht sausje eroverheen, iets met witte wijn en lichte room ofzoquote:Op dinsdag 23 december 2008 15:38 schreef motorbloempje het volgende:
en zoek nog iets om met de hollandse garnalen te doen, iemand een leuk idee dat aansluit bij bovenstaande?
bij dezequote:Op dinsdag 23 december 2008 15:46 schreef motorbloempje het volgende:
wittewijnroomsaus, bestaat dat?
dressing zou ik eenvoudig laten, iets met citroen en een beetje peterselie ofzo?quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:38 schreef motorbloempje het volgende:
morgen doe ik dus een vistapastrio
ik ga een tongfiletspiesje maken met citroenmarinade denk ik (andere ideeen zijn ook welkom!)
met wat sockeye zalm ga ik een mini carpaccio maken met wat rucolablaadjes en pijnboompitten en wat flinterdunne romatomaatplakjes. Zoek hiervoor alleen nog een dressing.
en zoek nog iets om met de hollandse garnalen te doen, iemand een leuk idee dat aansluit bij bovenstaande?
wat cool, het bestaat nog echt ookquote:Op dinsdag 23 december 2008 15:50 schreef Bluezz het volgende:
http://www.smulweb.nl/945450/koken/recept/Witte-wijn-roomsaus
Klinkt lekker
klinkt goedquote:Op dinsdag 23 december 2008 15:51 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
dressing zou ik eenvoudig laten, iets met citroen en een beetje peterselie ofzo?
naais!quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:50 schreef Bluezz het volgende:
http://www.smulweb.nl/945450/koken/recept/Witte-wijn-roomsaus
Klinkt lekker
Needless to say, het is vooralsnog niet gelukt langs te komenquote:Op zondag 21 december 2008 20:33 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Dat moet wel lukken jaIk wilde zeggen; we kunnen het wel bestellen alleen is het geen gangbaar product en zou het niet rendabel zijn als je slechts één stukje zou willen.
Ben er morgen, dinsdagavond en woensdag de hele dag. Als je de drukte wil vermijden moet je morgen of dinsdagavond komen. Woensdag wordt een gekkenhuis.
Neequote:Op woensdag 24 december 2008 08:50 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Needless to say, het is vooralsnog niet gelukt langs te komen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |