quote:Boletes rellenos
Kastanjechampignons gevuld met gehakt
Ingrediënten
325 gr middelgrote kastanjechampignons, schoongeborsteld - vers citroensap - 5 el boter - 3 el gehakte ui - 1 teentje knoflook, geplet of uitgeperst - 125 gr mager varkensgehakt - versgemalen peper en zout - 3 el paneerpeel - 1/2 tl Spaanse brandy of cognac - 1 el gehakte peterselie - 1 el fijngehakte pijnboompitten
Bereiding
Verwarm de oven voor op 175° C. Haal de steeltjes van de paddestoelen en snijd deze fijn. Besprenkel de hoedjes met citroensap. Verhit 4 el van de boter in een middelgrote pan en fruit hierin de ui en de knoflook tot de ui glazig is. Voeg het gehakt, zout en peper toe en laat dit al roerend bakken tot het gehakt grijs wordt. Voeg dan de gehakte paddestoelsteeltjes toe en laat het geheel 3 minuten pruttelen. Draai dan de warmtebron uit en roer paneermeel, brandy, peterselie, pijnboompitten en zo nodig nog wat specerijen erdoor (het gerecht moet flink gekruid zijn). Vul de paddestoelhoedjes met dit mengsel, waarbij u met de bolle kant van een theelepel een bergje vormt. Leg er tenslotte iets van de resterende boter op.
Bak de gevulde kastanjeboleten in de voorverwarmde oven van 175° C in 15 a 20 minuten goudbruin.
Deze ga ik ZEKER maken over 2 wekenquote:Op zondag 10 april 2005 20:12 schreef MissyMirjaM het volgende:
Ja, mijn collega's nemen ook elk wat mee, en ik maak dan nog 3 of 4 dingetjes.quote:Op zondag 10 april 2005 20:22 schreef MissyMirjaM het volgende:
oh, en bluez, laat zeker even weten hoe het was, en wat je gemaakt hebt!
Middagquote:
dat is het ook niet. misschien dat tabasco erdoor wel iets helpt?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 17:26 schreef La_Guiri het volgende:
Dit recept heb ik van een Spaanse website.
Patatas bravas
Ingrediënten:
4 aardappelen
1/4 liter mayonaise
150 ml. tomato frito
tabasco
zout
peterselie
olijfolie.
Bereiding:
Schil de aardappelen en snijd ze in stukken, frituur ze in een pan met olijfolie ( neem aan dat het ook in een frituurpan kan) en als ze klaar zijn bestrooi ze met zout.
In een schaal meng de mayonaise, de tomato frito en een paar druppels tabasco. Doe wat van de saus over de aardappels en serveer de rest apart in een schaal.
Wat je zou kunnen doen is de paprika grillen op houtskool. De houtskool voor het rokerige smaakje, van grillen wordt de paprika over het algemeen wat zoeter.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 17:02 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Weet iemand het recept van een beetje pittige patatas bravas? ik heb ze regelmatig gegeten in restaurants, maar als ik ze zelf wil maken lukt het me niet om ze zo te krijgen. Het zijn dan aardappelpartjes met schil, paprika (Groen, rood en geel), rode ui, knoflook en chillipeper. Ik krijg alleen nooit een soort rokerige en zoet-pittige smaak eraan.
Tevens een verkapte TVP want ik wil binnenkort weer tapas maken maar raak steeds de lekkere recpten kwijt!
Als iemand me zou kunnen helpen aan bovenstaand recept, dan zou ik dat heel fijn vinden.
Ja, je kunt het er dan heel makkelijk afwrijvenquote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:04 schreef Charmian het volgende:
Ja maar ze wil een rokerig smaakje, vandaar de houtskool.
Dat van die plastic zak, waarvoor is dat? Gaat het velletje dan sneller los zitten?
Hoe moet het dan wel?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 23:10 schreef La_Guiri het volgende:
Ja maar, ja maar, in patatas bravas hoort helemaal geen paprika![]()
i know, maar ik heb ze al meerdere keren bij een restaurant gegeten waar ze zo werden geserveerd. maar zelfs als ik de paprika grill krijg ik die specifieke smaak niet. ik had zo gehoopt dat iemand t wistquote:Op dinsdag 17 mei 2005 23:44 schreef La_Guiri het volgende:
Ja precies! Bedankt voor je medewerking, dat je dat inziet, er is maar 1 goeie manier en dat is die ik gepost heb![]()
Nee, even serieus er zullen ongetwijfeld lokale varianten zijn, maar mijn recept is van de 'originele' patatas bravas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |