abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 februari 2007 @ 17:05:32 #1
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46079132
Dat er in de beweging van het feminisme sec niet veel rek meer zit lijkt me evident. Er zijn geen emancipatieraden meer, het lijkt geen issue meer in het dagelijks debat. Is het dood?

Nog steeds verdienen in Nederland vrouwen bij gelijk werk verschillende lonen. We hebben minder procent vrouwelijke hoogleraren dan Iran. Hoewel geweld tegen vrouwen niet minder wordt, sluiten blijf-van-mijn-lijfhuizen en netwerken om vrouwen te helpen toch. Het Riagg, waar meisjes uit conservatieve gezinnen altijd terechtkonden met vragen over sex en hulp, is opgedoekt.

Als er nu iets aan vrouwenrechten gebeurt, gebeurt het daar waar Nederland veel te lang over gezwegen heeft: vrouwen in machoculturen waar de vrouw als minder handelingsbekwaam, irrationeel, vervelend wordt beschouwd. Vrouwenbesnijdenis. Tienermoeders die het allemaal alleen moeten doen. Ernstige belemmeringen van de seksuele vrijheid en expressie van moeders, dochters, zussen, echtgenotes. Terecht vroeg Ayaan Hirsi Ali daar aandacht voor. Onterecht liepen moslimbashers ermee weg waarvan ik soms dacht: jij geeft geen drol om moslimvrouwen, antilliaansen en surinaamsen. Maar goed, dat is weer een ander verhaal.

Dan is er nog de prostitutie, dat waar een klein land groot in is. In die sector wemelt het van de mishandelingen, verkrachtingen, slavernij, mensenhandel, enzovoorts. Zelfstandige prostituées, zonder pooier, bestaan bijna niet meer omdat de overheid weigert op te treden tegen geweld in de sector.

Zijn dit gewoon een symptomen van een moderne samenleving? Of heeft feminisme als beweging de kracht verloren die het ooit had?

En tenslotte nog een vraag aan zowel man als vrouw in het post-emancipatietijdperk: zouden jullie jezelf feministisch beschouwen?
  woensdag 7 februari 2007 @ 17:29:05 #2
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_46079925
Feminisme heeft tijdelijk gewonnen. Europesche man en vrouw zijn gelijk en verschillen op momenten dat men dat graag wil.

Echter binnen enkele decennia zijn we hier een moslimland en dan is het vast afgelopen.
pi_46079974
Er is toch een 3e feministische golf aan de gang?
quote:
Van Wikipedia
Derde feministische golf: Momenteel (2006) is voorzichtig sprake van een derde feministische golf: enerzijds de strijd voor gelijke beloning voor gelijk werk, anderzijds ontstaan er feministische bewegingen onder migrantenvrouwen (Dolle Zina) die strijden tegen cultureel en/of religieus gemotiveerde achterstelling van vrouwen afkomstig uit bijvoorbeeld het Caribisch gebied, Somalië, Turkije en Marokko. Maar omgekeerd zijn er in het Westen ook stilaan wat jonge allochtone (vooral van islamitische afkomst) vrouwen in protest getreden tegen het vaak voorkomende vooroordeel dat ze systematisch zouden gediscrimineerd worden vanuit de familiale kring. Niet zelden wordt vanuit een "westerse" visie de conclusie getrokken dat ze onderdrukt worden, bij het willen manifesteren van hun identiteit. Vooral over de hoofddoek woedden en woeden er serieuze discussies. Opmerkelijk is dat, hoe heviger de discussie wordt, hoe sterker deze jonge vrouwen zich gaan manifesteren.
  woensdag 7 februari 2007 @ 17:30:26 #4
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46079982
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 17:29 schreef Daniel1976 het volgende:
Feminisme heeft tijdelijk gewonnen. Europesche man en vrouw zijn gelijk en verschillen op momenten dat men dat graag wil.
Vrouwen verdienen minder dan mannen en nemen de meeste klusjes in huis op zich. Denk je dat vrouwen graag minder geld en meer afwas hebben?
quote:
Echter binnen enkele decennia zijn we hier een moslimland en dan is het vast afgelopen.
----> TRU
  woensdag 7 februari 2007 @ 17:31:04 #5
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46080007
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 17:30 schreef Elvanera het volgende:
Er is toch een 3e feministische golf aan de gang?
[..]
Dan is het wel een fluistergolf, want ik hoor er zelden over.
  woensdag 7 februari 2007 @ 17:32:00 #6
64108 EgoTrippin
what I mean, not what I say
pi_46080040
Waarom heet het eigenlijk feminisme? Het zou masculinisme moeten heten; Vrouwen die opkomen voor alles wat mannelijk is. Maar we zitten in een mannelijk tijdperk dat spoedig ten einde loopt, en dan wordt duidelijk wat voor een onzin het is.
of niet
pi_46080045
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 17:31 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dan is het wel een fluistergolf, want ik hoor er zelden over.
Mja, ik merk er ook niet veel van. Het is dat ik er een profielwerkstuk over moest maken, anders had ik het ook niet geweten..
  woensdag 7 februari 2007 @ 17:34:21 #8
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46080104
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 17:32 schreef EgoTrippin het volgende:
Waarom heet het eigenlijk feminisme? Het zou masculinisme moeten heten; Vrouwen die opkomen voor alles wat mannelijk is. Maar we zitten in een mannelijk tijdperk dat spoedig ten einde loopt, en dan wordt duidelijk wat voor een onzin het is.
Ik snap níks van je post.
  woensdag 7 februari 2007 @ 17:39:46 #9
64108 EgoTrippin
what I mean, not what I say
pi_46080285
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 17:34 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik snap níks van je post.
Feministen zijn vrouwen die mannen willen zijn. Het gaat helemaal niet over gelijke rechten; Het gaat over vrouwen die jaloers zijn op mannelijkheid van mannen. Dit is vergelijkbaar met mannen die vrouwen onderdrukken omdat zij bang zijn voor hun vrouwelijkheid.

Met andere woorden, het is vuur met vuur bestrijden en zal zeker niet leiden tot een vreedzame harmonie tussen de seksen. Feit is dat vrouwen en mannen ongelijk zijn, en de vraag wie er meer rechten heeft of 'meer waard' is, is absurd. Waarom zou er iets in al het bestaan meer waard zijn dan iets anders?
of niet
pi_46080650
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 17:05 schreef Floripas het volgende:
Nog steeds verdienen in Nederland vrouwen bij gelijk werk verschillende lonen.
Vrouwen moeten ook niet zo zeuren als ze moeten onderhandelen over het contract. Ik ben er zelf ook geen held in maar ik ga er tenminste niet over klagen.
quote:
We hebben minder procent vrouwelijke hoogleraren dan Iran.
Bron? Welk terrein?
quote:
Hoewel geweld tegen vrouwen niet minder wordt, sluiten blijf-van-mijn-lijfhuizen en netwerken om vrouwen te helpen toch.
Wat is daar de oorzaak van volgens jou.
quote:
Het Riagg, waar meisjes uit conservatieve gezinnen altijd terechtkonden met vragen over sex en hulp, is opgedoekt.
Lang leve het internet.. lijkt me dat vrouwen de anonimiteit prefereren boven het bezoek aan een Riagg, of persoonlijk bellen of corresponderen. Zelfs als de vader des huizes zichzelf Administrator waant en Filternet van de EO 'installeert' kan zo'n meisje toch bij vriendinnen terecht?

Conservatief is trouwens ook maar relatief. Wat voor mij kinky is is misschien voor een ander nauwelijks interessant en/of andersom. Wie ben ik om een ander te vertellen hoe je sexleven eruit hoort te zien. Goede voorlichting is wel belangrijk en volgens mij is dat voldoende aanwezig in Nederland (voorlichting op school en media als tv en internet). Desondanks zijn er toch nog altijd tienermoeders. Ik heb geen cijfers en weet er weinig van maar het lijkt me dat er zowel in conservatieve gezinnen tienermoeders zijn als ook juist de "moderne" met een vrijere sexuele moraal die het nu eenmaal meer doen waardoor de kans groter is dat er een keer een zwangerschap gebeurt en waarna de man de benen neemt (het was immers toch maar voor een nachtje). Doet me denken aan die ene vrouw in Tirol die 13 mannen hun dna wil testen
quote:
En tenslotte nog een vraag aan zowel man als vrouw in het post-emancipatietijdperk: zouden jullie jezelf feministisch beschouwen?
Volgens mij zijn hoge posities met veel macht en invloed voor de meeste vrouwen nu eenmaal niet of minder aantrekkelijk dan andere posities. Dat is niet omdat een vrouw in wezen niet geschikt is maar omdat je duizenden jaren mannenwereld niet zomaar even in enkele decennia kunt veranderen.
pi_46080744
Ik denk dat veel vrouwen niet de volledige verantwoordelijkheid op zich willen nemen wat het is om vrij mens te zijn. Ze scharen zich achter hun man om het lekkende dak te maken, om brood op de plank te brengen en de wilde katten uit de grot te houden. Ik denk dat ze het wel lekker makkelijk vinden.

Dat vind ik persoonlijk wel eng.

sorry voor m'n nick-name
  woensdag 7 februari 2007 @ 17:56:45 #12
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46080826
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 17:54 schreef decock het volgende:
Ik denk dat veel vrouwen niet de volledige verantwoordelijkheid op zich willen nemen wat het is om vrij mens te zijn. Ze scharen zich achter hun man om het lekkende dak te maken, om brood op de plank te brengen en de wilde katten uit de grot te houden. Ik denk dat ze het wel lekker makkelijk vinden.
Wat een dikke nonsens.
pi_46080870
Als er drie miljard vrouwen zijn, hoe komt het dan dat het zo slecht met hun rechten is geregeld?
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:01:31 #14
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46080954
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 17:51 schreef The_Shining het volgende:

[..]

Vrouwen moeten ook niet zo zeuren als ze moeten onderhandelen over het contract. Ik ben er zelf ook geen held in maar ik ga er tenminste niet over klagen.
[..]
Maar waarom krijgen vrouwen dan structureel minder dan mannen, denk je?
quote:
Bron? Welk terrein?
[..]
Hopla
quote:
Wat is daar de oorzaak van volgens jou.
[..]
Heb ik al gezegd.
quote:
Lang leve het internet.. lijkt me dat vrouwen de anonimiteit prefereren boven het bezoek aan een Riagg, of persoonlijk bellen of corresponderen. Zelfs als de vader des huizes zichzelf Administrator waant en Filternet van de EO 'installeert' kan zo'n meisje toch bij vriendinnen terecht?
Blijkbaar niet - er was nog steeds veel animo voor.
quote:
Conservatief is trouwens ook maar relatief. Wat voor mij kinky is is misschien voor een ander nauwelijks interessant en/of andersom. Wie ben ik om een ander te vertellen hoe je sexleven eruit hoort te zien.
Nou, de vader van een meisje dat vermoord wordt wegens haar geschonden eer, bijvoorbeeld.
quote:
Goede voorlichting is wel belangrijk en volgens mij is dat voldoende aanwezig in Nederland (voorlichting op school en media als tv en internet).
Dat hangt er van af naar welke school je gaat en welke bronnen je hebt.
quote:
Desondanks zijn er toch nog altijd tienermoeders. Ik heb geen cijfers en weet er weinig van maar het lijkt me dat er zowel in conservatieve gezinnen tienermoeders zijn als ook juist de "moderne" met een vrijere sexuele moraal die het nu eenmaal meer doen waardoor de kans groter is dat er een keer een zwangerschap gebeurt en waarna de man de benen neemt (het was immers toch maar voor een nachtje). Doet me denken aan die ene vrouw in Tirol die 13 mannen hun dna wil testen
Ik dacht dat je je er niet mee wilde bemoeien?
quote:
[..]
Volgens mij zijn hoge posities met veel macht en invloed voor de meeste vrouwen nu eenmaal niet of minder aantrekkelijk dan andere posities. Dat is niet omdat een vrouw in wezen niet geschikt is maar omdat je duizenden jaren mannenwereld niet zomaar even in enkele decennia kunt veranderen.
Hoe komen mannen er toch bij dat vrouwen geen toppositie zouden willen?
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:02:07 #15
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46080969
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 17:58 schreef decock het volgende:
Als er drie miljard vrouwen zijn, hoe komt het dan dat het zo slecht met hun rechten is geregeld?
Omdat ze sociaal, economisch, cultureel en politiek sterk in de minderheid zijn.
pi_46081025
quote:
zouden jullie jezelf feministisch beschouwen?
Dat in ieder geval niet. Gelijke rechten enz. is wat mij beteft vanzelfsprekend. Maar vrouwen en mannen zijn niet gelijk en dat moet ook vooral zo blijven. Zo doe ik netjes de deur open houden, jas aangeven, enz. zie ik mijn vriendin graag zinloos haar tigste paar schoenen kopen, wederom de noodzaak creëren om een kledingkast erbij te kopen, met totaal onbegrip mij gadeslaan als ik champions league kijk, niet begrijpen waar een entertainment-room voor is (maar er wel mee akkoord gaan ), enz.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:06:15 #17
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46081084
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat in ieder geval niet. Gelijke rechten enz. is wat mij beteft vanzelfsprekend. Maar vrouwen en mannen zijn niet gelijk en dat moet ook vooral zo blijven. Zo doe ik netjes de deur open houden, jas aangeven, enz. zie ik mijn vriendin graag zinloos haar tigste paar schoenen kopen, wederom de noodzaak creëren om een kledingkast erbij te kopen, met totaal onbegrip mij gadeslaan als ik champions league kijk, niet begrijpen waar een entertainment-room voor is (maar er wel mee akkoord gaan ), enz.
Ik zeg niet dat je hetzelfde moet zijn, maar gelijkwaardig zou al heel aardig zijn.
pi_46081125
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:01 schreef Floripas het volgende:

Maar waarom krijgen vrouwen dan structureel minder dan mannen, denk je?
Omdat ze er genoegen mee nemen? Geen idee eigenlijk. Ik betaal als startsalaris hetzelfde en hoe je doorgroeit heb je aan je inzet te danken. Zwanger raken is eigenlijk de enige vrouwelijk hickup die ik daarin kan ontdekken. Maar dat is ook wel logisch, in die periode ben je minder productief en leer je niet zo veel bij. Beetje stilstand dus en dat merk je in het salaris.
pi_46081138
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:02 schreef Floripas het volgende:

[..]

Omdat ze sociaal, economisch, cultureel en politiek sterk in de minderheid zijn.
De sociaal economische positie van vrouwen wordt, helaas, dus bepaalt door die van hun man. Of van de mannen die de cultuur/politiek bepalen.
Maar ze zijn niet in de minderheid, ze zijn op die gebieden minder vertegenwoordigt.
pi_46081180
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:06 schreef Floripas het volgende:

Ik zeg niet dat je hetzelfde moet zijn, maar gelijkwaardig zou al heel aardig zijn.
Zoals gezegd, daar ben ik voor. Maar feministen gaan meestal een stapje verder.

Het zal je misschien deugd doen dat van het beetje huishouden wat we zelf doen ik het meeste doe en mijn vriendin meer winst draait dan ik.
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:10:24 #21
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46081213
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Omdat ze er genoegen mee nemen? Geen idee eigenlijk. Ik betaal als startsalaris hetzelfde en hoe je doorgroeit heb je aan je inzet te danken. Zwanger raken is eigenlijk de enige vrouwelijk hickup die ik daarin kan ontdekken. Maar dat is ook wel logisch, in die periode ben je minder productief en leer je niet zo veel bij. Beetje stilstand dus en dat merk je in het salaris.
Maar is dat fair? Vrouwen zullen nu eenmaal altijd kinderen blijven baren.
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:11:15 #22
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46081229
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zoals gezegd, daar ben ik voor. Maar feministen gaan meestal een stapje verder.
Ik niet, hoor. Hirsi Ali ook niet.
quote:
Het zal je misschien deugd doen dat van het beetje huishouden wat we zelf doen ik het meeste doe en mijn vriendin meer winst draait dan ik.
Als jullie dat het prettigst vinden
  Donald Duck held woensdag 7 februari 2007 @ 18:13:31 #23
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_46081289
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:10 schreef Floripas het volgende:
En dat is dus gewoon hun natuurlijke functie: babymachine
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_46081447
Feminisme

Alles wat er in de wereld aan ellende bestaat is het gevolg van feminisme. Mannen zijn verworden tot wijven, met als subcultuur de opkomst van homo's, en vrouwen zijn verworden tot manwijven, met als subcultuur de opkomst van lesbo's.

Wat straks? Krijgen we een vrouw aan het hoofd van het machtigste land ter wereld? Brrr, ik moet er niet aan denken. Maar goed, liever een vrouw dan de aap die er nu zit.
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:19:41 #25
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46081450
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:13 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

En dat is dus gewoon hun natuurlijke functie: babymachine
En jij bent een trolmachine met een pathologische obsessie.
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:21:30 #26
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46081504
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Feminisme

Alles wat er in de wereld aan ellende bestaat is het gevolg van feminisme.
Ik dacht anders dat godsdiensten en materialisme en ideologie en nationalisme en xenofobie ook nog wel een flinke rol speelde.
quote:
Mannen zijn verworden tot wijven, met als subcultuur de opkomst van homo's, en vrouwen zijn verworden tot manwijven, met als subcultuur de opkomst van lesbo's.
Homoseksualiteit is ouder dan het feminisme.
quote:
Wat straks? Krijgen we een vrouw aan het hoofd van het machtigste land ter wereld? Brrr, ik moet er niet aan denken. Maar goed, liever een vrouw dan de aap die er nu zit.
Kèn jij überhaupt vrouwen? En schikken die zich gewllig naar jouw wensen?
pi_46081552
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:10 schreef Floripas het volgende:

Het is fiar vanuit mijn onderneming. Iemand die een (deel van het) jaar stilstaat staat ook stil met het salaris. En mij maakt het niet uit waarom iemand stil staat. Dat kan vanalles zijn, maar zwangerschap is (logischerwijs) voorbehouden aan vrouwen.
  Donald Duck held woensdag 7 februari 2007 @ 18:24:26 #28
46149 __Saviour__
pi_46081574
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:19 schreef Floripas het volgende:
Nee hoor. Maar zo is het wel gewoon bedoeld. Vrouwen baren kinderen en zorgen ervoor. En mannen zorgen ervoor dat de echte wereld blijft draaien. Maar da's toch een mooie verdeling, ieder z'n taak.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46081616
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:11 schreef Floripas het volgende:

Ik niet, hoor. Hirsi Ali ook niet.
De vraag is dan of jullie wel voldoen aan de "norm"... Ik weet eigenlijk niet waar de grens ligt. Misschien denk ik wel te stereotyp over feministen. Geen idee, ik ken eigenlijk geen vrouwen die zichzelf feminist noemen.
quote:
Als jullie dat het prettigst vinden
Ik wel, want het betreft het koken en zo bepaal ik wat ik te eten krijg.
pi_46081650
quote:

Alles wat er in de wereld aan ellende bestaat is het gevolg van feminisme.
Ik noem eens wat: AIDS. Leg eens uit...
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:27:55 #31
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46081669
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is fiar vanuit mijn onderneming. Iemand die een (deel van het) jaar stilstaat staat ook stil met het salaris. En mij maakt het niet uit waarom iemand stil staat. Dat kan vanalles zijn, maar zwangerschap is (logischerwijs) voorbehouden aan vrouwen.
In Zweden zijn de salarissen veel gelijker, omdat ook mannen een lang zorgverlof krijgen. Dat zou ik niet eens een unfaire oplossing vinden.
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:28:46 #32
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46081681
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

De vraag is dan of jullie wel voldoen aan de "norm"... Ik weet eigenlijk niet waar de grens ligt. Misschien denk ik wel te stereotyp over feministen. Geen idee, ik ken eigenlijk geen vrouwen die zichzelf feminist noemen.
Ik weet ook niet of ik mezelf zo zou noemen.

Ach, waarom ook niet. Gezellig.
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:29:20 #33
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46081697
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:24 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Nee hoor. Maar zo is het wel gewoon bedoeld. Vrouwen baren kinderen en zorgen ervoor. En mannen zorgen ervoor dat de echte wereld blijft draaien. Maar da's toch een mooie verdeling, ieder z'n taak.
Jij hebt zeker geen vriendin, hè?
  Donald Duck held woensdag 7 februari 2007 @ 18:30:45 #34
46149 __Saviour__
pi_46081737
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:29 schreef Floripas het volgende:

[..]

Jij hebt zeker geen vriendin, hè?
Jawel. Maar die jaagt niet van die achterlijke feministische ideeën achterna.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:32:53 #35
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46081796
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:30 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Jawel. Maar die jaagt niet van die achterlijke feministische ideeën achterna.
Oh, je hebt jezelf zo'n gedwee vrouwtje aangemeten? Weet ze van je kindersterretje-stalkneiginen?
pi_46081819
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:27 schreef Floripas het volgende:

In Zweden zijn de salarissen veel gelijker, omdat ook mannen een lang zorgverlof krijgen. Dat zou ik niet eens een unfaire oplossing vinden.
Ik ook niet. Maar dan wil ik eerst het antwoord zien op de voorvraag: willen mannen dat?
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:34:59 #37
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46081854
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ook niet. Maar dan wil ik eerst het antwoord zien op de voorvraag: willen mannen dat?
Ze lijken niet te klagen in Zweden. Ze vinden het leuk om de eerste maanden van hun pasgeboren kindje zo actief mee te maken.
  Donald Duck held woensdag 7 februari 2007 @ 18:35:16 #38
46149 __Saviour__
pi_46081861
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:32 schreef Floripas het volgende:
Oh, je hebt jezelf zo'n gedwee vrouwtje aangemeten? Weet ze van je kindersterretje-stalkneiginen?
Da's weer een ander uiterste. Jij overdrijft het gewoon met je constante vrouwengejank.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:35:45 #39
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46081880
quote:
Feminisme

Alles wat er in de wereld aan ellende bestaat is het gevolg van feminisme. Mannen zijn verworden tot wijven, met als subcultuur de opkomst van homo's, en vrouwen zijn verworden tot manwijven, met als subcultuur de opkomst van lesbo's.

Thatcher bijvoorbeeld, of Barbara Bush ?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_46081915
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:21 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik dacht anders dat godsdiensten en materialisme en ideologie en nationalisme en xenofobie ook nog wel een flinke rol speelde.
Nee, femisme, kapitalisme, communisme en gebrek aan geloof voornamelijk. O ja, drang naar pure macht scoort ook altijd goed.
quote:
[..]
Homoseksualiteit is ouder dan het feminisme.
Daarom had ik het over de opkomst.
quote:
[..]

Kèn jij überhaupt vrouwen?
Buiten mijn moeder, zusje, nichtjes en eigen vrouw om? Nee.
quote:
En schikken die zich gewllig naar jouw wensen?
Ja, daar heb ik mijn vrouw op gekozen.
pi_46081948
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:28 schreef Floripas het volgende:

Ach, waarom ook niet.
Nou ja... als het niet waar is.
quote:
Gezellig.
Ja, die associatie heb ik dan niet met feministen. Maar zoals gezegd, ik ben denk ik bevooroordeeld. Die Dresselhuys is ook geen best uithangbord vind ik.
pi_46082008
Floripas, kijk is naar je eigen avatar.
Voor veel vrouwen is seks macht.

Die ze ontlenen aan mannen en hun eigen onderlinge concurrentie positie.
Niet dat het fair is.
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:40:12 #43
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46082013
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ja, daar heb ik mijn vrouw op gekozen.
OMFG
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:40:50 #44
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46082031
maar goed, feminisme komt natuurlijk gewoon voort uit de individualisering die tot ver in de jaren 90 is doorgevoerd. Het is op zijn retour, de Einsteingeneratie van 1988 neemt het zo langzamerhand over en die zijn meer van de wij-cultuur.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_46082037
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:34 schreef Floripas het volgende:

Ze lijken niet te klagen in Zweden. Ze vinden het leuk om de eerste maanden van hun pasgeboren kindje zo actief mee te maken.
Nou, toevallig weet ik dat niet iedere Zweed even enthousiast is over dit systeem. Het zou vreemd zijn indien iedereen dat zou zijn, maar dat er niet wordt geklaagd klopt dus niet.

Maar de vraag is dus: indien men kan kiezen, wat wil men dan? Zweden zijn overigens raar hoor. Die denken dat Ikea waar ook ter wereld de beste keuze is voor woninginrichting... En dat Volvo de beste auto's maakt. Geinig, dat wel.
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:41:02 #46
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46082043
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:40 schreef decock het volgende:
Floripas, kijk is naar je eigen avatar.
Voor veel vrouwen is seks macht.
Wat is daar mis mee? Ik gebruik dat niet op mijn werk, hoor. Alleen in de kroeg.
pi_46082111
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:41 schreef Floripas het volgende:

Wat is daar mis mee?
Niets. Trekt wel de belangstelling...
pi_46082140
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:41 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Ik gebruik dat niet op mijn werk, hoor. Alleen in de kroeg.
Ja ik gebruik ook alleen mijn avatar in de kroeg...
Maar het is wel je probleem.
Vrouwen beconcurreren elkaar en laten vetes bestaan.
  woensdag 7 februari 2007 @ 18:44:41 #49
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46082162
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:43 schreef decock het volgende:

[..]

Ja ik gebruik ook alleen mijn avatar in de kroeg...
Maar het is wel je probleem.
Vrouwen beconcurreren elkaar en laten vetes bestaan.
Natuurlijk. En mannen ook. Zo gaat dat.
pi_46082225
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:44 schreef Floripas het volgende:

[..]

Natuurlijk. En mannen ook. Zo gaat dat.
Mannen beslechten vetes en sluiten pacten, soms verliest er één
pi_46083373
Er was nog iets wat ik vergeten was.
Vrouwen zoeken naar consensus.
Hoe ze dat allemaal doen,
Elkaar beconcurreren, vetes laten voort zieken, mannen manipuleren met seks en kinderen baren weet ik niet, daarvoor heeft 'God' vrouwen voor bedacht
Maar het is allemaal wel erg inefficiënt, ik krijg er koppijn van
pi_46084035
Floripas, je begon goed, maar helaas begin je steeds meer als een vrouw te discussiëren, plotseling een reeks aan persoonlijke aanvallen:

Ken jij uberhaupt vrouwen? En schikken die zich gewllig naar jouw wensen?
Jij hebt zeker geen vriendin, he ?
Oh, je hebt jezelf zo'n gedwee vrouwtje aangemeten?
Weet ze van je kindersterretje-stalkneiginen?

Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_46087825
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 19:34 schreef Shreyas het volgende:
Floripas, je begon goed, maar helaas begin je steeds meer als een vrouw te discussiëren, plotseling een reeks aan persoonlijke aanvallen:

Ken jij uberhaupt vrouwen? En schikken die zich gewllig naar jouw wensen?
Jij hebt zeker geen vriendin, he ?
Weet ze van je kindersterretje-stalkneiginen?

Ja, want de mannen op fok doen nooit aan persoonlijke aanvallen!
pi_46088161
Brrrrr. Feministen. IMHO is het feminisme al zo'n 30 jaar volkomen achterhaald.

Wij hebben op onze universiteit een krantje voor feministen. Het staat vol met hoera verhalen over vrouwelijke professoren en met ideeen om meer vrouwlijke studenten te interesseren voor wetenschap. Dat krantje wordt naar alle faculty & staff gestuurd. Ik heb het krantje teruggestuurd en gevraagd of ze me van hun verzendlijst konden schrappen. Het antwoord was dat de versturing van de krantjes niet onder controle staat van de feministen, maar van de postkamer. Verander de wereld, begin bij de postkamer.

Ik heb niets tegen gelijke rechten voor vrouwen. Maar dat betekent dan ook geen extra geld voor vrouwlijke sprekers, prijzen voor vrouwlijke professoren die de vrouw vooruit helpen en studiebeurzen voor alleen vrouwen.

Ik irriteer me overigens in het BIJZONDER aan vrouwen die alle problemen in de wereld bij de man zoeken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 7 februari 2007 @ 22:27:46 #55
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_46088661
Feministen, zijn dat niet die vrouwen die er op hun 50e achterkomen dat ze hun kinderen toch liever hadden zien opgroeien ipv te werken?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 7 februari 2007 @ 22:41:37 #56
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_46089043
Het is nog niet helemaal klaar denk ik; ook gezien de voorbeelden die TS aanhaalt.
Maar of alle vrouwen nu weer gezamenlijk de barricades opmoeten? denk het niet. SOmmige maatschappelijke veranderingen moet je ook even 'tijd geven om te wennen'; met evolutie bereik je vaak meer dan met revolutie. Want ik denk dat de komende generaties wel behoorlijk wat geamncipeerder zullen zijn dan de generaties die nu tegen de bejaardheid aanlopen...
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_46089638
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 21:56 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ja, want de mannen op fok doen nooit aan persoonlijke aanvallen!
Dat heb ik niet onderzocht, maar is niet ter sprake in dit topic. Vind je dat ze dat ook doen, post dan iets dergelijks in dat topic.
pi_46089692
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 22:27 schreef Kaalhei het volgende:
Feministen, zijn dat niet die vrouwen die er op hun 50e achterkomen dat ze hun kinderen toch liever hadden zien opgroeien ipv te werken?
Ja, maar eveneens de vrouwen die er op hun 50e achterkomen dat ze liever ook hadden willen werken in plaats van full-time moeder te zijn geweest. Acht zeg nou eerlijk, vrouwens weten nooit wat ze willen en dit heb ik vernomen van vrouwen zelf!
pi_46094218
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 17:54 schreef decock het volgende:

Ik denk dat veel mannen niet de volledige verantwoordelijkheid op zich willen nemen wat het is om vrij mens te zijn. Ze scharen zich achter hun vrouw om hun kleding te strijken, hun kinderen op te voeden en brood voor ze te smeren. Ik denk dat ze het wel lekker makkelijk vinden.

pi_46095169
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 18:37 schreef DS4 het volgende:

Ja, die associatie heb ik dan niet met feministen. Maar zoals gezegd, ik ben denk ik bevooroordeeld. Die Dresselhuys is ook geen best uithangbord vind ik.
Dresselhuys is helaas zo lelijk als de nacht. Maar zij is, als persoon, geen typisch voorbeeld van een onaangename feminste. Lippestift, charmant mantelpakje, en zéér zorgzaam en attent in de omgang, zeker met mannen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46095548
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 07:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Dresselhuys is helaas zo lelijk als de nacht.
Laten we het hier bij houden. Het moet ook wel een vereiste zijn als je zo'n hardcore feministe bent.

Het bevestigt wel het beeld van een gefrusteerde vrouw die zich door haar ultieme lelijkheid maar afzet tegen de groep die haar niet aantrekkelijk vindt, de mannen.

En nee Cisco, een rechtse vrouw is al erg, feministisch en rechts zijn maakt je al helemaal tot een gedrocht.

Nog zo een
pi_46095631
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 08:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Laten we het hier bij houden. Het moet ook wel een vereiste zijn als je zo'n hardcore feministe bent.

Het bevestigt wel het beeld van een gefrusteerde vrouw die zich door haar ultieme lelijkheid maar afzet tegen de groep die haar niet aantrekkelijk vindt, de mannen.
De grap is een beetje dat Dresselhuys erg geliefd is bij mannen, alleen mannen die haar nog nooit ontmoet hebben denken dat ze een manonvriendelijke gefrustreerde lelijkerd is.

Daarmee meer over zichzelf zeggend dan over Dresselhuys. En ook meer over eigen motiveringen blootgeven dan over die van haar . Met name die geclaimde 'bevestiging', aangezien die bevestiging alleen maar binnen de eigen (volstrekt op aanname rustende, en dan nog foutieve ook) waarneming bestaat.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46096834
Zo lang mijn vrouw geen strap on omhangt , om haar penisneid te articuleren is er niets mis met feminisme.

Ik vind het een vreemde discussie , want feminisme is niets anders als de "Emancipatie " ( no na net) van de vrouw. Dat is een niet tegen te houdende ontwikkeling.

Wat ik wel vreemd vgind , is dat wanneer de politiek feministisch gaat doen en allerlei regeltjes gaat bedenken om de vrouwen te helpen hun zware "lot" beter te kunnen (ver)dragen. Zoals bij alle regeltjes, zorgen die alleen maar voor averrechste ontwikkelingen.

Feminisme begint bij de vrouw en eindigt bij de man . Dat is een tussenmenselijk process, wat bij vele tot omdenken heeft geleid. Echter waar veel feministen uit de jaren 70 van droomden , een man met een baarmoeder, zal nooit realitiet worden.

Ja , er zijn grenzen , en dat zijn natuurlijke grenzen.
pi_46097153
quote:

Dresselhuys is helaas zo lelijk als de nacht. Maar zij is, als persoon, geen typisch voorbeeld van een onaangename feminste. Lippestift, charmant mantelpakje, en zéér zorgzaam en attent in de omgang, zeker met mannen.
Het zou goed kunnen, ik heb haar nooit ontmoet. Een paar keer op t.v. gezien en toen kwam ze op mij niet goed over. Dat had overigens niets met haar uiterlijk te maken...
pi_46097174
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 08:39 schreef sigme het volgende:

[..]

De grap is een beetje dat Dresselhuys erg geliefd is bij mannen, alleen mannen die haar nog nooit ontmoet hebben denken dat ze een manonvriendelijke gefrustreerde lelijkerd is.

Daarmee meer over zichzelf zeggend dan over Dresselhuys. En ook meer over eigen motiveringen blootgeven dan over die van haar . Met name die geclaimde 'bevestiging', aangezien die bevestiging alleen maar binnen de eigen (volstrekt op aanname rustende, en dan nog foutieve ook) waarneming bestaat.
Ben jij het zusje van Cisco of de advocate?

Wat straks? Ga je ook Osama en Bohler verdedigen?
pi_46097706
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 09:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ben jij het zusje van Cisco of de advocate?

Wat straks? Ga je ook Osama en Bohler verdedigen?
Tegen slechte argumenten en rederingen? Ja, natuurlijk .
pi_46099754
Feministen zijn uit de tijd! Laat mensen lekker de quote van deze week kopen, daar staan een Xaantal mooie succesvolle vrouwen in.

En er zat maar 1 tuinbroek tussen: Marianne Thieme. Zij leest de op-zij De rest had duidelijke afkeer tegen feministen.

Die potten zij ZOOOO achterhaald voor westerse vrouwen.

Misschien dat ze onder de ouderwetse hoofddoeken && theedoeken, nog wat successen kunnen boeken. Amen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 8 februari 2007 @ 11:39:43 #68
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46100065
quote:
Trollen moet je meppen.
pi_46100127
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:39 schreef Floripas het volgende:

[..]

Trollen moet je meppen.
Wat dacht je van "helaas begin je steeds meer als een vrouw te discussiëren, plotseling een reeks aan persoonlijke aanvallen" ..?
  donderdag 8 februari 2007 @ 11:42:57 #70
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46100167
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 19:17 schreef decock het volgende:
Er was nog iets wat ik vergeten was.
Vrouwen zoeken naar consensus.
Hoe ze dat allemaal doen,
Elkaar beconcurreren, vetes laten voort zieken, mannen manipuleren met seks en kinderen baren weet ik niet, daarvoor heeft 'God' vrouwen voor bedacht
Maar het is allemaal wel erg inefficiënt, ik krijg er koppijn van
Dan ken jij toch een heel ander type vrouwen dan ik. Vrouwen die hogeropgeleid zijn en normaal werk hebben zijn net zulke rationele wezens als mannen. Ik heb net zo vaak conflicten met vrouwen als met mannen, en ik kan het net zo vaak door gewoon een goeie afsprakenlijst dingen oplossen.
pi_46100262
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:42 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dan ken jij toch een heel ander type vrouwen dan ik. Vrouwen die hogeropgeleid zijn en normaal werk hebben zijn net zulke rationele wezens als mannen. Ik heb net zo vaak conflicten met vrouwen als met mannen, en ik kan het net zo vaak door gewoon een goeie afsprakenlijst dingen oplossen.
Ga aub Moslima's lopen bekeren of koop de Quote die vorige week is uitgekomen!

Hoe Moslima's er bij lopen, dat is Staphorst tot de macht 7.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 8 februari 2007 @ 11:46:05 #72
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46100273
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 22:08 schreef Lyrebird het volgende:
Brrrrr. Feministen. IMHO is het feminisme al zo'n 30 jaar volkomen achterhaald.
Wat vindt jouw HO dan van de situaties in de OP?
quote:
Ik heb niets tegen gelijke rechten voor vrouwen. Maar dat betekent dan ook geen extra geld voor vrouwlijke sprekers, prijzen voor vrouwlijke professoren die de vrouw vooruit helpen en studiebeurzen voor alleen vrouwen.
Dat is dan ook erg Amerikaans, dat komt in Nederland niet voor. In Amerika heb je daardoor overigens wel meer vrouwen in de top. Je kunt je afvragen of het de moeite waard is. Ik ben daar zelf nog niet over uit - ik ben tegen discriminatie, maar je laat een boel economisch of intellectueel potentieel liggen als je vrouwen links laat liggen.
quote:
Ik irriteer me overigens in het BIJZONDER aan vrouwen die alle problemen in de wereld bij de man zoeken.
Ik erger me daar ook aan, je moet niet doorslaan.
  donderdag 8 februari 2007 @ 11:47:44 #73
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46100325
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 22:41 schreef descendent1 het volgende:
Het is nog niet helemaal klaar denk ik; ook gezien de voorbeelden die TS aanhaalt.
Maar of alle vrouwen nu weer gezamenlijk de barricades opmoeten? denk het niet. SOmmige maatschappelijke veranderingen moet je ook even 'tijd geven om te wennen'; met evolutie bereik je vaak meer dan met revolutie. Want ik denk dat de komende generaties wel behoorlijk wat geamncipeerder zullen zijn dan de generaties die nu tegen de bejaardheid aanlopen...
Maar je ziet bijvoorbeeld dat zaken in de wereld ook kunnen verergeren. In China gaat het al vijftig jaar bergafwaarts met vrouwenrechten. Moslims die strenger worden geloven ook niet in gelijke rechten tussen man en vrouw.
pi_46100385
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:46 schreef Floripas het volgende:

Dat is dan ook erg Amerikaans, dat komt in Nederland niet voor. In Amerika heb je daardoor overigens wel meer vrouwen in de top. Je kunt je afvragen of het de moeite waard is. Ik ben daar zelf nog niet over uit - ik ben tegen discriminatie, maar je laat een boel economisch of intellectueel potentieel liggen als je vrouwen links laat liggen.
[..]
Amerika zal altijd onze voorloper zijn. Wij zijn pseudo-amerikanen.

Laatst nog die Iraanse vrouw, die arm naar amerika kwam en daar miljardair is geworden om vervolgens even een ruimtereisje te maken, dat kan alleen in Amerika.
  donderdag 8 februari 2007 @ 11:49:41 #75
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46100395
quote:

[..]

Ik denk dat de generatie van mijn moeder dit een uiterst sexistische reactie had gevonden. De tijden veranderen, blijkbaar.
pi_46100445
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 17:30 schreef Floripas het volgende:

[..]

Vrouwen verdienen minder dan mannen en nemen de meeste klusjes in huis op zich. Denk je dat vrouwen graag minder geld en meer afwas hebben?
[..]

----> TRU
ja en geen kiesrecht want dat gaat van de wastijd af
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_46100459
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:49 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik denk dat de generatie van mijn moeder dit een uiterst sexistische reactie had gevonden. De tijden veranderen, blijkbaar.
Pardon?? Zo praten vrouwen toch ook over mannen.
  donderdag 8 februari 2007 @ 11:53:04 #78
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46100535
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:49 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Amerika zal altijd onze voorloper zijn. Wij zijn pseudo-amerikanen.

Laatst nog die Iraanse vrouw, die arm naar amerika kwam en daar miljardair is geworden om vervolgens even een ruimtereisje te maken, dat kan alleen in Amerika.
Je spreekt jezelf nu tegen. Amerikanen doen dus aan de lopende band aan positieve discriminatie van vrouwen. Ben je daar nu voor of niet?
pi_46100569
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:53 schreef Floripas het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf nu tegen. Amerikanen doen dus aan de lopende band aan positieve discriminatie van vrouwen. Ben je daar nu voor of niet?
Nee Amerikanen schuiven alleen de besten naar voren.
  donderdag 8 februari 2007 @ 11:54:45 #80
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46100610
Geert Wilders is helaas zo lelijk als de nacht. Maar hij is, als persoon, geen typisch voorbeeld van een onaangename politicus. Bleekkleurtje, charmant pak, en zéér zorgzaam en attent in de omgang, zeker met vrouwen.

Dan denk je toch: tsja.
pi_46100634
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:49 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik schroom dan ook nooit sexistische reacties te geven.

Het sexisme van feministen is bijna onevenaarbaar, dat kostte nogal wat geloofwaardigheid. Zoals gewoonlijk doet extremisme de zaak geen goed.
  donderdag 8 februari 2007 @ 11:56:00 #82
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46100665
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:53 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee Amerikanen schuiven alleen de besten naar voren.
Heb je het topic maar half gelezen? Amerikanen streven juist heel erg naar een evenwichtige samenstelling aan de top! Positieve discriminatie is een in- en in-Amerikaans verschijnsel.
  donderdag 8 februari 2007 @ 11:56:32 #83
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46100685
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik schroom dan ook nooit sexistische reacties te geven.

Het sexisme van feministen is bijna onevenaarbaar, dat kostte nogal wat geloofwaardigheid. Zoals gewoonlijk doet extremisme de zaak geen goed.
Ik moest lachen.
pi_46100707
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:56 schreef Floripas het volgende:

[..]

Heb je het topic maar half gelezen? Amerikanen streven juist heel erg naar een evenwichtige samenstelling aan de top! Positieve discriminatie is een in- en in-Amerikaans verschijnsel.
Ik vind dat een beetje denigrerende opmerking naar Vrouwen toe. Amerika schuift gewoon alleen de beste naar voren en dan maakt het niet uit of het een man of vrouw is.
pi_46100731
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:54 schreef Floripas het volgende:
Geert Wilders is helaas zo lelijk als de nacht. Maar hij is, als persoon, geen typisch voorbeeld van een onaangename politicus. Bleekkleurtje, charmant pak, en zéér zorgzaam en attent in de omgang, zeker met vrouwen.

Dan denk je toch: tsja.
Geert Wilders is helaas zo fout als politiek mogelijk. Maar hij is, als parlementariër, geen typisch voorbeeld van een onaangenaam politicus. Welbespraakt, to the point, op de hoogte van parlementaire bevoegdheden en verdediger daarvan.

Je moet de vergelijking wel op het relevante vlak maken.
  donderdag 8 februari 2007 @ 12:00:38 #86
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46100826
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Geert Wilders is helaas zo fout als politiek mogelijk. Maar hij is, als parlementariër, geen typisch voorbeeld van een onaangenaam politicus. Welbespraakt, to the point, op de hoogte van parlementaire bevoegdheden en verdediger daarvan.

Je moet de vergelijking wel op het relevante vlak maken.
Relevant vlak? Dus bij Cisca D. op haar vrouw-zijn en bij Geert W. op zijn politicus-zijn?
pi_46100876
Geef mij eens een complete naam, dan ga ik die vrouw wel even analyseren..... Volgens mij klopt er weer helemaal niks van.
Het zal me niks verbazen als zij gewoon in het rijtje van wilders thuis hoort wat uiterlijk en uitstraling betreft.
pi_46100969
Jezus Christus

donderdag 8 februari 2007 @ 12:04:24 #89
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46100987
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:57 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik vind dat een beetje denigrerende opmerking naar Vrouwen toe. Amerika schuift gewoon alleen de beste naar voren en dan maakt het niet uit of het een man of vrouw is.
Het is een beetje eencrappy wiki, maar het geeft wel aardig weer hoeveel er al met positieve discriminatie is gedaan in de VS.
  donderdag 8 februari 2007 @ 12:05:21 #90
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46101020
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:04 schreef JohnDope het volgende:
Jezus Christus

[afbeelding]
En je weet niks van wat ze schreef of zei?
pi_46101055
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:04 schreef Floripas het volgende:

[..]

Het is een beetje eencrappy wiki, maar het geeft wel aardig weer hoeveel er al met positieve discriminatie is gedaan in de VS.
Floripas je kan het wel weer goed proberen te praten, maar die opmerking van jou was gewoon net denigrerend voor vrouwen, jij doet alsof ze niks kunnen en constant voor getrokken moeten worden.

Amerikanen (zowel mannen als vrouwen) zijn gewoon superieur.
pi_46101217
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:00 schreef Floripas het volgende:

[..]

Relevant vlak? Dus bij Cisca D. op haar vrouw-zijn en bij Geert W. op zijn politicus-zijn?
In geval van feminisme? Ja, nogal. Het schijnt dat dat iets met feminien te maken heeft.
Je voerde Wilders op als voorbeeld van politicus. Voer 'm op als macho en dan kom ik met:

Geert Wilders is helaas zo lelijk als de nacht. Maar hij is, als persoon, geen typisch voorbeeld van een onaangename macho. Bleekkleurtje, charmant pak, en zéér zorgzaam en attent in de omgang, zeker met vrouwen.

Zo beter?
pi_46101539
Ik denk dat een belangrijk verschil tussen mannen en vrouwen, in hun concurrentie positie van het maatschappelijk verkeer, is dat mannen 24 7 met hun werk bezig zijn. Vrouwen zijn veel al naast hun werk bezig met vele andere dingen, zorg taken voor vrienden en familie. Een vlak waar mannen dan weer sterk onder vertegenwoordigt zijn.
Het zou goed zijn, in mijn optiek, als mannen zich daar wat vaker zouden laten zien. En dat vrouwen zich wat vaker in de publieke arena zouden tonen. Als dat wat positieve financiële stimuleringsmaatregelen kost, zo be it.
pi_46102415
Het feminisme zoals het hier opgekomen is is een karikatuur van zichzelf. In plaats van waardering te kweken voor vrouwelijke eigenschappen en vrouwen in het algemeen probeert het hen te veranderen in mannen met een kut, een extreem patriarchale, en daarmee vrouwonvrindelijke oplossing. Feministen hadden een aantal punten in de jaren 50 en 60, maar inmiddels is het in bijna elke organisatie makkelijker binnen te komen en op te klimmen als vrouw dan als man. Vrouwen leggen alleen gemiddeld minder prioriteit bij hun werk, helemaal als er eenmaal kinderen zijn of komen, en bij werken zijn vaak typisch mannelijke eigenschappen (doorzettingsvermogen, loyaliteit, verantwoordelijkheidsgevoel, analytisch vermogen) nu eenmaal handiger, en daarmee succesvoller.

Bovendien willen de meeste vrouwen welliswaar niet onder doen voor de gemiddelde man, maar vinden ze voor zichzelf wel een man die intelligenter, sterker en dominanter zijn dan zijzelf, dus als ons feminisme gedrocht succesvol zou zijn waren we onszelf snel aan het uitroeien.

Waar het aan ligt is dat wij meer waardering hebben voor typische mannenberoepen, en iemands status en positie vooral wordt afgemeten aan welk gebouwtje er dagelijks tussen 9 en 5 bezocht wordt, en de cijfertjes die op het papiertje staan dat aan het eind van de maand uitgereikt wordt.

Als ik nu mensen hoor blaten dat 50% van de tweede kamer, 50% van de ministers en 50% van de raden van bestuur uit vrouwen moet bestaan hebben die mensen helemaal niet begrepen wat feminisme eigenlijk hoort te zijn. Eigenlijk hoort feiminsme te zijn dat je de kans krijgt het leven te leiden dat jij gaaf vindt, als je graag carriere wilt maken probeer je het, maar het is net als voor een man moeilijk, zwaar en je moet er dingen voor opofferen, maar als je graag (zoals toch wel een zeer flink deel van de vrouwen) een mooi huis hebt dat je nog mooier kunt maken (en goed bijhoudt), een stel leuke kinderen om op te voeden en een vent die ervoor zorgt dat de financiele ondersteuning van dit plaatje klopt, en je gewoon een lekker sterk en veilig gevoel geeft ben je niks minder waard dan de carrieredame.

Dat laatste hebben de feministen niet begrepen, voor hun ben je een verrader als je kinderen krijgt en stopt met werken om ze op te voeden, en financieel op je man steunt. De enige (self-proclaimed) feministen die ik ken zijn stiekem erg verbitterd, of bejaard of allebei.
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
pi_46102521
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:47 schreef Floripas het volgende:

[..]

Maar je ziet bijvoorbeeld dat zaken in de wereld ook kunnen verergeren. In China gaat het al vijftig jaar bergafwaarts met vrouwenrechten. Moslims die strenger worden geloven ook niet in gelijke rechten tussen man en vrouw.
humm bron?

mij viel in China juist op dat vrouwen er alles konden en deden. De meeste mensen die ik daar bij textielfabriken sprak (de directie) waren vrouwen. Sommigen hadden zelfs hun man de hele dag achter zich aanlopen om chauffeur te spelen.
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
pi_46102725
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:49 schreef Musketeer het volgende:

Bovendien willen de meeste vrouwen welliswaar niet onder doen voor de gemiddelde man, maar vinden ze voor zichzelf wel een man die intelligenter, sterker en dominanter zijn dan zijzelf, dus als ons feminisme gedrocht succesvol zou zijn waren we onszelf snel aan het uitroeien.
Als feminisme streeft naar gelijke kansen voor opleiding, en functies met autoriteit voor gemiddelde vrouw in vergelijking met de gemiddelde man, en ondertussen de individuele vrouw voor zichzelf een slimmere sterkere en dominatere man wil, dan jaagt dat via sexuele selectie maatschappelijke vooruitgang aan.

Het is niet voor niets dat vrouwenrechten hand-in-hand gaan met vooruitgang: er is niets wat mannen zo opzweept tot presteren als ambitieuze vrouwen in z'n nek en veeleisende vrouwen om te veroveren .
pi_46102771
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:42 schreef Floripas het volgende:

[..]

Hier sla je de plank toch weer volledig mis.
Opleiding en kennis zegt weinig over de verhouding tussen emotie en rationaliteit. Het is gewoon medisch bewezen dat vrouwens vaker last hebben van hun gevoelens en emoties en die ook vaker betrekkingen bij het nemen van beslissingen en het doen van handelingen. Mannen zijn doorgaans rationeler, uitzonderingen aan beide kanten daargelaten.
quote:
Ik heb net zo vaak conflicten met vrouwen als met mannen, en ik kan het net zo vaak door gewoon een goeie afsprakenlijst dingen oplossen.
Dus omdat JIJ deze ervaringen hebt geldt dat voor alle mannen en vrouwen in Nederland.
Ik zou bijna willen zeggen: zie hier het bewijs van mijn eerste stuk in deze post
pi_46102846
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:49 schreef Musketeer het volgende:
bij werken zijn vaak typisch mannelijke eigenschappen (doorzettingsvermogen, loyaliteit, verantwoordelijkheidsgevoel, analytisch vermogen) nu eenmaal handiger, en daarmee succesvoller.
Ik vind je hele post behoorlijk de plank misslaan op verschillende punten, het zit oa vol vooroordelen, maar deze uitspraak vind ik toch wel het ergst. Drie van de vier door jou genoemde eigenschappen zijn helemaal niet typisch mannelijk. Als je het wil beargumenteren horen vooral loyaliteit en verantwoordelijkheidsgevoel meer bij vrouwen dan bij mannen, maar ik hou het erop dat je dat niet aan een sexe maar een persoon moet toekennen.
pi_46103049
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:03 schreef Elseetje het volgende:
Als je het wil beargumenteren horen vooral loyaliteit en verantwoordelijkheidsgevoel meer bij vrouwen dan bij mannen
Omerta Code of Silence, honor and loyalty.
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:15:43 #100
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46103267
Ik denk dat het feminisme een radikaal verkeerde koers heeft gevaren in NL en daarom de resultaten zo mager zijn. In NL werken vrouwen (als ze al werken) voornamelijk in deeltijd en in ondersteunende rollen, triest, diep triest.
In een Iers bedrijf waar ik voor werkte waren de helft van de Ingenieurs vrouwen, iets wat in NL een witte raaf zou zijn.
Heb wel eens begrepen dan NL de laagste emancipatiegraad van alle westerse landen had, of dat nog zo is weet ik niet, maar hoog is het niet, en kan me ook een onderzoek herinneren waar uit bleek dat allochtone meisjes vaker wilde werken en carriere maken dan autochtone meisjes.

Wou dus het vaderlands zeikfeminisme hartelijk danken voor hun mislukking en de hoop uitspreken dat we het eens anders gaan doen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_46103270
Ja, feminisme is op sterven na dood. Buiten een paar gelijke behandelings issues binnen het wettelijke kader is er simpelweg niets meer.

Een hoop van de huidige generatie vrouwen is mondig en redelijk zelfstandig, maar accepteert de vrouwelijkheid en de notie dat mannen dingen kunnen bieden die vrouwen ze niet kunnen bieden. Echter kiest de vrouw bewust voor de man. Omdat ze dat zélf wil.

Dan ben je er wel denk ik. Want dergelijke dames hebben een broertje dood aan gezwets in de marge.

Er is een commissie gelijke behandeling. Er zijn 1001 manieren om je stem te laten horen. Als vrouwen er mee zitten dat ze te weinig verdienen... Waarom gebeurt er dan nooit iets?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_46103491
quote:

[..]

Ik vind je hele post behoorlijk de plank misslaan op verschillende punten, het zit oa vol vooroordelen, maar deze uitspraak vind ik toch wel het ergst. Drie van de vier door jou genoemde eigenschappen zijn helemaal niet typisch mannelijk. Als je het wil beargumenteren horen vooral loyaliteit en verantwoordelijkheidsgevoel meer bij vrouwen dan bij mannen, maar ik hou het erop dat je dat niet aan een sexe maar een persoon moet toekennen.
Mannen laten zich wat makkelijker als slaaf voor een bepaald doel in zetten, zie het ministerie van defensie. Of anders de voetbal supporters.

Het lijkt mij afhankelijk van welk doel je na wilt streven.
Ik bedoel, we zijn al op de maan geweest, wat nu?
pi_46103615
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik denk dat het feminisme een radikaal verkeerde koers heeft gevaren in NL en daarom de resultaten zo mager zijn. In NL werken vrouwen (als ze al werken) voornamelijk in deeltijd en in ondersteunende rollen, triest, diep triest.
In een Iers bedrijf waar ik voor werkte waren de helft van de Ingenieurs vrouwen, iets wat in NL een witte raaf zou zijn.
Heb wel eens begrepen dan NL de laagste emancipatiegraad van alle westerse landen had, of dat nog zo is weet ik niet, maar hoog is het niet, en kan me ook een onderzoek herinneren waar uit bleek dat allochtone meisjes vaker wilde werken en carriere maken dan autochtone meisjes.

Wou dus het vaderlands zeikfeminisme hartelijk danken voor hun mislukking en de hoop uitspreken dat we het eens anders gaan doen
Ik denk dat het feminisme nodig was om een bepaald doel te bereiken, maar dat het zijn doel voorbij geschoten is. Zie hoeveel aversie het oproept.
Het heeft wel veel betekend voor vrouwen rechten.
pi_46103667
quote:

[..]

Grappig je beticht mij van vooroordelen maar zegt vervolgens dat loyaliteit en en verantwoordelijkheidszin meer bij vrouwen horen?

En het hoort absoluut bij een persoon niet bij een sexe, maar dat wil niet zeggen dat de verhoudingen per sexe niet anders liggen, en die verhoudingen bepalen hoeveel % van de topfuncties enz-

Verder is het wel grappig dat alles dat over vrouwen dan wel mannen in het algemeen gezegd kan worden een vooroordeel is, dat mensen met een bril zonder bril slechter zien dan mensen die helemaal geen bril hebben is ook een vooroordeel, het zou immers best kunnen dan de brildragers alleen vensterglas erin hebben en een modieus montuur, terwijl de niet-bril-bezitters allemaal sterke lenzen hebben. Hard, maar vooroordelen kunnen (evt. gedeeltelijk) waar zijn.

Mannen en vrouwen hebben gemiddeld gezen nu eenmaal andere sterke en zwakke punten. Dat fix je niet door te doen alsof deze niet bestaan, en heel hard te schreeuwen dat vrouwen gemiddeld gezien overal minstens even goed in zijn als mannen, en ze keihard te pushen dit ook nog te worden, daar krijg je alleen maar een hele hoop mensen met een identiteitscrisis en/of een burnout van. Wat ze moeten doen is eigenschappen herwaarderen, en eigenschappen die veel vrouwen hebben die nu niet gewaardeerd worden wel waarderen, en dan niet in financiele maar in maatschappelijke zin.
pi_46103686
Ik denk inderdaad dat omtrent de emancipatie de theorie nogal verschilt met de praktijk. In algemene zin ben ik van mening dat in de Nederlandse samenleving er de gedachte heerst dat mannen en vrouwen naar aanleg en capaciteiten elkaars gelijken zijn
Verder heeft Nederland het VN-vrouwenverdrag geratificeerd en heeft zich gecommitteerd aan andere verdragen en is er ook politieke emancipatie maar aan de andere kant is de beloningsongelijkheid en de lage bekleding door vrouwen van belangrijke maatschappelijke en politieke (top)functies een feit.
Volgens mij heeft het vooral te maken met de arbeidsparticipatie en de instrumenten die de overheid aanbiedt om voor vrouwen het werk in combinatie met zorg aantrekkelijk te maken. Vrouwen zijn dan vaak financieel niet onafhankelijk en kunnen niet of nauwelijks hun pensioen en andere sociale voorzieningen opbouwen. Van financiële zelfstandigheid, mijn inziens toch een belangrijke voorwaarde voor emancipatie, is dan geheel geen sprake.
Het is ook het beeld van de traditionele rol van de vrouw dat nog niet geheel is doorbroken en dat door culturele migratie juist in deze samenleving groeit.
Dat het feminisme nog niet voltooid is bewijst de derde feministische golf.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_46103783
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:26 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Grappig je beticht mij van vooroordelen maar zegt vervolgens dat loyaliteit en en verantwoordelijkheidszin meer bij vrouwen horen?

En het hoort absoluut bij een persoon niet bij een sexe, maar dat wil niet zeggen dat de verhoudingen per sexe niet anders liggen, en die verhoudingen bepalen hoeveel % van de topfuncties enz-

Verder is het wel grappig dat alles dat over vrouwen dan wel mannen in het algemeen gezegd kan worden een vooroordeel is, dat mensen met een bril zonder bril slechter zien dan mensen die helemaal geen bril hebben is ook een vooroordeel, het zou immers best kunnen dan de brildragers alleen vensterglas erin hebben en een modieus montuur, terwijl de niet-bril-bezitters allemaal sterke lenzen hebben. Hard, maar vooroordelen kunnen (evt. gedeeltelijk) waar zijn.

Mannen en vrouwen hebben gemiddeld gezen nu eenmaal andere sterke en zwakke punten. Dat fix je niet door te doen alsof deze niet bestaan, en heel hard te schreeuwen dat vrouwen gemiddeld gezien overal minstens even goed in zijn als mannen, en ze keihard te pushen dit ook nog te worden, daar krijg je alleen maar een hele hoop mensen met een identiteitscrisis en/of een burnout van. Wat ze moeten doen is eigenschappen herwaarderen, en eigenschappen die veel vrouwen hebben die nu niet gewaardeerd worden wel waarderen, en dan niet in financiele maar in maatschappelijke zin.
Dat is allemaal prima en wel, maar dan moet je wel eigenschappen noemen die echt bij mannen horen. Anders kan je je argument beter schrappen.
  donderdag 8 februari 2007 @ 13:29:28 #107
45206 Pietverdriet
pi_46103795
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:24 schreef decock het volgende:

[..]

Ik denk dat het feminisme nodig was om een bepaald doel te bereiken, maar dat het zijn doel voorbij geschoten is. Zie hoeveel aversie het oproept.
Het heeft wel veel betekend voor vrouwen rechten.
Het vaderlands "zeikfeminisme" heeft ergens in de jaren 70 een kras op de plaat gekregen en speelt sindsdien hetzelfde riedeltje wat je iedere maand in de Opzij kan lezen.
pi_46103809
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:21 schreef decock het volgende:

[..]

Mannen laten zich wat makkelijker als slaaf voor een bepaald doel in zetten, zie het ministerie van defensie.
Tuurlijk zitten daar mensen tussen die niet beter weten. Maar ook genoeg die er bewust voor kiezen.

quote:
Of anders de voetbal supporters.
  Donald Duck held donderdag 8 februari 2007 @ 13:33:09 #109
46149 __Saviour__
pi_46103935
quote:
Mja en vooral deze vind ik apart:
quote:
Ze denkt alleen in extremen blijkbaar. Elke vrouw die niet jankend de aandacht trekt over d'r o zo zielige positie is blijkbaar een gedwee vrouwtje ofzo dat zich helemaal schikt naar de boze mannen?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46103946
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 12:59 schreef sigme het volgende:

[..]

Als feminisme streeft naar gelijke kansen voor opleiding, en functies met autoriteit voor gemiddelde vrouw in vergelijking met de gemiddelde man, en ondertussen de individuele vrouw voor zichzelf een slimmere sterkere en dominatere man wil, dan jaagt dat via sexuele selectie maatschappelijke vooruitgang aan.

Het is niet voor niets dat vrouwenrechten hand-in-hand gaan met vooruitgang: er is niets wat mannen zo opzweept tot presteren als ambitieuze vrouwen in z'n nek en veeleisende vrouwen om te veroveren .
Hm dan ga je aan 1 belangrijk ding voorbij, namelijk dat gelijke kansen niet tot gelijke resultaten leidt of hoeft te leiden. Wij willen gelijke resultaten, namelijk 50% vrouwen in functie X. Dat dat met gelijke kansen niet lukt zien we hier in west-europa.

Verder moet ik zeggen dat ik die sterke ambitieuze vrouwen wel eens wil leren kennen, doen alsof is heel makkelijk, komt veel voor en je komt er vaak ver mee, maar niet helemaal. Des te slapper mn leuter als blijkt dat het net zo labiele dozen zijn als het kassameisje bij de aldi met een xtc habit en opengekraste polsen. Ik ben gezegend met een flink aantal vrouwelijke vrienden met hbo+ niveau en mooi weer spelen wat dat sterke onafhankelijke en ambitieuze betreft is eerder regel dan uitzondering.
pi_46103987
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:15 schreef Pappie_Culo het volgende:

Er zijn 1001 manieren om je stem te laten horen. Als vrouwen er mee zitten dat ze te weinig verdienen... Waarom gebeurt er dan nooit iets?
Waarom zijn zoveel mensen toch te $#@$ om het verschil te zien tussen individu en groep? Dat iets voor een groep gemiddeld is, statistisch, zegt NIETS over een individuele positie van een van de groepsleden.

Ik kan als vrouw niet klagen over de verdiensten van vrouwen. Dat is nietszeggend.
Terwijl de gemiddeld lagere verdienste van de groep vrouwen vergeleken met groep mannen in vergelijkbare postie veelzeggend voor de gehele groep (mannen + vrouwen).
pi_46104136
En wat te denken van de Gouden Kooi; de Blonde Nena die op televisie Brian een trap gaf.

Die feministen zijn allemaal zo bekrompen. Ze creëren gewoon een probleem dat er niet is.
pi_46104220
De enige groep vrouwen die nog moet emanciperen, dat zijn die ouderwetse moslima's.
pi_46104252
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:34 schreef sigme het volgende:

[..]

Waarom zijn zoveel mensen toch te $#@$ om het verschil te zien tussen individu en groep? Dat iets voor een groep gemiddeld is, statistisch, zegt NIETS over een individuele positie van een van de groepsleden.
What about sisterhood?
quote:
Ik kan als vrouw niet klagen over de verdiensten van vrouwen. Dat is nietszeggend.
Terwijl de gemiddeld lagere verdienste van de groep vrouwen vergeleken met groep mannen in vergelijkbare postie veelzeggend voor de gehele groep (mannen + vrouwen).
Samenvattend: Ik heb er geen last van, vrouwen die dat wel hebben moeten het zelf maar regelen.

Wat een solidariteit. Maar goed, daar zijn jullie vrouwen voor
pi_46104422
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het vaderlands "zeikfeminisme" heeft ergens in de jaren 70 een kras op de plaat gekregen en speelt sindsdien hetzelfde riedeltje wat je iedere maand in de Opzij kan lezen.
er zit wel wat in , in wat Piet zegt.

In tegenstelling to bijv Engeland maar ook Duitsland is het Feminsime in Nederland toentertijd gekapert door lebische PSPers , die bij Sonja Barend verf op Porno-shop bezitters gooiden.

Dank deze gekke wijven heeft het feminisme in Nederland een onzalig stempel gekregen, waardoor het echte emancipatie -gebeuren ( Michels zijn dank) is blijven haken bij Broekpakken, Mannenkapsel en Korfbal.
pi_46104462
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:33 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Hm dan ga je aan 1 belangrijk ding voorbij, namelijk dat gelijke kansen niet tot gelijke resultaten leidt of hoeft te leiden. Wij willen gelijke resultaten, namelijk 50% vrouwen in functie X. Dat dat met gelijke kansen niet lukt zien we hier in west-europa.
Nee hoor, daaraan ging ik niet voorbij .
Ik weet niet welke wij precies 50% vrouwen in functie X wil, ik heb dat volgens mij nooit in enig ietsjepietsje serieus feministisch geschrift zien staan.

Maar ik noemde ook niet voor niets de gelijke kansen. Ik persoonlijk hecht aan gelijke kansen, of precieser gezegd: gelijke rechten. De resultaten -groepsgewijs- boeien me niet zo.

Wel vind ik resultaten die erg afwijken van andere landen de moeite van het bespreken waard, maar niet per se afkeurenswaardig.
quote:
Verder moet ik zeggen dat ik die sterke ambitieuze vrouwen wel eens wil leren kennen, doen alsof is heel makkelijk, komt veel voor en je komt er vaak ver mee, maar niet helemaal. Des te slapper mn leuter als blijkt dat het net zo labiele dozen zijn als het kassameisje bij de aldi met een xtc habit en opengekraste polsen. Ik ben gezegend met een flink aantal vrouwelijke vrienden met hbo+ niveau en mooi weer spelen wat dat sterke onafhankelijke en ambitieuze betreft is eerder regel dan uitzondering.
Niettemin dwingt het mannen tot meer actie: als ze een hbo-dame in plaats van een kassameisje willen veroveren moeten ze gemiddeld toch hbo-universiteit doen. Zolang de hbo-dames gemiddeld, maatschappelijk, begeerlijker geacht worden dan kassameisjes stuwt dat het totale ambitieniveau omhoog.
pi_46104564
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nou heb ik de Opzij met enige regelmaat gelezen, zeker vanaf '79 / '80 ofzo, en je kan echt met de beste wil van de wereld niet een nummer uit die tijd naast een nummer van nu (of 10 jaar terug) leggen en zeggen dat daarin hetzelfde plaatje grijs gedraaid wordt.
pi_46104595
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:51 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou heb ik de Opzij met enige regelmaat gelezen, zeker vanaf '79 / '80 ofzo, en je kan echt met de beste wil van de wereld niet een nummer uit die tijd naast een nummer van nu (of 10 jaar terug) leggen en zeggen dat daarin hetzelfde plaatje grijs gedraaid wordt.
Dat is geen goed teken, want dan kom je niet snel in de Quote.
pi_46104671
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:29 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Dat is allemaal prima en wel, maar dan moet je wel eigenschappen noemen die echt bij mannen horen. Anders kan je je argument beter schrappen.
oke englighten me, wat zijn dan typisch mannelijke eigenschappen?

Even mijn argumenatie voor degenen die ik noemde:
- loyaliteit dit vind je onder andere terug in vriendschappen, mannen gunnen elkaar veel meer, houden indien gevraagd actually hun bek over dingen en zijn bereid veel meer voor hun vrienden te doen, terwijl ze minder van hun vrienden vragen. Ook zie je dat teamsporten meer door mannen dan door vrouwen worden gedaan.
- doorzettingsvermogen dit zie je in allerlei sporten bijvoorbeeld, en ook aan de top van typische vrouwenberoepen. Hoe kan het dat de beste vrouwelijke darters nooit de voorronde bij de mannen overleven, waarom zijn er überhaupt aparte competities voor mannen en vrouwen in sporten als curling, schaken, darten, zelfs bij autoraces is fysieke kracht niet echt een factor. Dit komt puur omdat mannen gemiddeld over meer doorzettingsvermogen beschikken, of anders gezegd bereid zijn meer op te geven om hun doel te bereiken.
- analytisch vermogen de vroege iq-tests waren bijna uitsluitend analytische tests, en hierop scoorden mannen ook consistent stukken beter dan vrouwen.
- verantwoordelijkheidsgevoel, dit zie je bijvoorbeeld bij ziekmeldingen, zelfs als je de erge menstruatiepijn gevallen eruit filtert blijven vrouwen zich vaker ziekmelden dan mannen (check maar op het CBS), terwijl ze een (veel) sterker afweersysteem hebben en over het algemeen in fysiek minder zware beroepen werken, ook het gedrag tegenover vrienden is hier een indicatie van. Er zijn toruwens 2 grote uitzonderingen, dat zijn zorg en kinderen, op die (belangrijke) gebieden hebben vrouwen duidelijk meer verantwoordelijkheidsgevoel, dit helpt alleen niet met je carriere.
pi_46104720
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:52 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat is geen goed teken, want dan kom je niet snel in de Quote.
Mijn beste Johannes, ik zou niet graag doen wat je moet doen om in de Quote te komen. Ik ben zeer tevreden met mijn schamele verdienste en streef naar minder verdienen.
pi_46104777
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Mijn beste Johannes, ik zou niet graag doen wat je moet doen om in de Quote te komen. Ik ben zeer tevreden met mijn schamele verdienste en streef naar minder verdienen.
Keej, je moet maar kijken, je kan het best volgens mij.....
pi_46104792
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:48 schreef sigme het volgende:

Niettemin dwingt het mannen tot meer actie: als ze een hbo-dame in plaats van een kassameisje willen veroveren moeten ze gemiddeld toch hbo-universiteit doen. Zolang de hbo-dames gemiddeld, maatschappelijk, begeerlijker geacht worden dan kassameisjes stuwt dat het totale ambitieniveau omhoog.
Mwah... Zo ervaar ik dat helemaal niet. Maar goed, ik heb ook een HBO diploma, dus misschien heeft dat er wat mee te maken.

Maar wat mij op het HBO erg opviel, is dat met 90% van de HBO dames net zo min een intelligent, gevat, leuk gesprek te voeren valt als met de eerste de beste zeer moeilijk opvoedbare breezer hoer van het VMBO.

Om het maar even plat te zeggen.
pi_46105144
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:58 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Mwah... Zo ervaar ik dat helemaal niet. Maar goed, ik heb ook een HBO diploma, dus misschien heeft dat er wat mee te maken.

Maar wat mij op het HBO erg opviel, is dat met 90% van de HBO dames net zo min een intelligent, gevat, leuk gesprek te voeren valt als met de eerste de beste zeer moeilijk opvoedbare breezer hoer van het VMBO.

Om het maar even plat te zeggen.
Je platte beschrijving van het VMBO-meisje onderstreept mijn punt .
pi_46105188
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:48 schreef sigme het volgende:
Umm nee dat dwingt het helemaal niet, hbo-dames blijken in principe dus hetzelfde spul te zijn als de niet-hbo dames, hooguit is het sausje anders. De echte typische alfa types met uni+ niveau die ik ken weten donders goed hoe ze in de markt liggen, die neuken veel en binden zich pas als ze midden 30 zijn, en dan vooral met een vrouw die lekker en lief is. Geld en ambitie hebben ze zelf wel genoeg.

De typische carrieredame heeft dus tussen haar 20ste en haar 30ste aardig wat afgeneukt met de topmannetjes maar staat vervolgens met haar klapperende eierstokjes (niet gemeen bedoeld) voor de keus voor of infereiuer genetisch materiaal (een man die zich wel wil binden, maar lelijk, dom of asociaaal is) of een zaaddonatie van de alfa, en kindje alleen opvoeden. Daar word je echt niet blij van.
pi_46105236
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:07 schreef sigme het volgende:

[..]

Je platte beschrijving van het VMBO-meisje onderstreept mijn punt .
Ik zie je punt. Maar dommig blijft dommig.

Ach ja, ik vind de meeste vrouwen gewoon helemaal niks eigenlijk
pi_46105419
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:09 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Umm nee dat dwingt het helemaal niet, hbo-dames blijken in principe dus hetzelfde spul te zijn als de niet-hbo dames, hooguit is het sausje anders. De echte typische alfa types met uni+ niveau die ik ken weten donders goed hoe ze in de markt liggen, die neuken veel en binden zich pas als ze midden 30 zijn, en dan vooral met een vrouw die lekker en lief is. Geld en ambitie hebben ze zelf wel genoeg.
Individueel vast waar, gemiddeld genomen niet . En daar gaat het over: de grote groep.
Gemiddeld genomen paren mensen met redelijk vergelijkbare opleiding, voor het echie.
quote:
De typische carrieredame heeft dus tussen haar 20ste en haar 30ste aardig wat afgeneukt met de topmannetjes maar staat vervolgens met haar klapperende eierstokjes (niet gemeen bedoeld) voor de keus voor of infereiuer genetisch materiaal (een man die zich wel wil binden, maar lelijk, dom of asociaaal is) of een zaaddonatie van de alfa, en kindje alleen opvoeden. Daar word je echt niet blij van.
Wederom: helemaal waar, voor individuen, maar gemiddeld genomen nemen vrouwen als vader voor hun kinderen er eentje met gelijk of hoger opleidingsniveau. En zijn daarin de zaaddonaties bepaald geen regel. Het gaat ook niet over typische carrieredames (daar hebben we in Nederland er nou juist gemiddeld zo weinig van), maar over het effect van vrije opleidings- en carrierekeuze voor vrouwen op het gedrag van de mannelijke populatie.
pi_46105489
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:10 schreef Pappie_Culo het volgende:

Ach ja, ik vind de meeste vrouwen gewoon helemaal niks eigenlijk
Eens. Vind ik overigens sowieso van de meeste mensen hoor. Dom volk .
pi_46105843
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Individueel vast waar, gemiddeld genomen niet . En daar gaat het over: de grote groep.
Gemiddeld genomen paren mensen met redelijk vergelijkbare opleiding, voor het echie.
[..]

Wederom: helemaal waar, voor individuen, maar gemiddeld genomen nemen vrouwen als vader voor hun kinderen er eentje met gelijk of hoger opleidingsniveau. En zijn daarin de zaaddonaties bepaald geen regel. Het gaat ook niet over typische carrieredames (daar hebben we in Nederland er nou juist gemiddeld zo weinig van), maar over het effect van vrije opleidings- en carrierekeuze voor vrouwen op het gedrag van de mannelijke populatie.
Deel 1 klopt, maar dat is volgens mij ook vooral omdat mensen met een vergelijkbare opleiding elkaar vaker tegenkomen.

Verder paren vrouwen over het algmeneen met mannen met meer geld en opleiding dan zijzelf. Als de gemiddelde vrouw t.o.v. de gemiddelde man aan opleiding en geld wint, wordt de poel van potentiele partners kleiner, waardoor de compettite om de schaarse (sterke, dominante, intelligente, goed opgeleide, mooie, zelfverzekerde) man alleen maar sterker wordt. Hoe is de verdere beperking van een toch al schaarse bron een vooruitgang?

Verder zijn zaaddonaties sociaal niet geaccepteerd, maar zeer zeker veel voorkomend. (rond de 15%, dus 2 miljoen mensen in Nederland)
pi_46106032
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:17 schreef sigme het volgende:

[..]

Eens. Vind ik overigens sowieso van de meeste mensen hoor. Dom volk .
Mwah, met mannen kan ik dan vaak wel weer lachen.

Maar niet van die middle of the road gasten. Saaie sappies.
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:07:46 #130
124377 pmb_rug
salvation received
pi_46107162
quote:
Dat er in de beweging van het feminisme sec niet veel rek meer zit lijkt me evident. Er zijn geen emancipatieraden meer, het lijkt geen issue meer in het dagelijks debat. Is het dood?

Nog steeds verdienen in Nederland vrouwen bij gelijk werk verschillende lonen. We hebben minder procent vrouwelijke hoogleraren dan Iran. Hoewel geweld tegen vrouwen niet minder wordt, sluiten blijf-van-mijn-lijfhuizen en netwerken om vrouwen te helpen toch. Het Riagg, waar meisjes uit conservatieve gezinnen altijd terechtkonden met vragen over sex en hulp, is opgedoekt.

Als er nu iets aan vrouwenrechten gebeurt, gebeurt het daar waar Nederland veel te lang over gezwegen heeft: vrouwen in machoculturen waar de vrouw als minder handelingsbekwaam, irrationeel, vervelend wordt beschouwd. Vrouwenbesnijdenis. Tienermoeders die het allemaal alleen moeten doen. Ernstige belemmeringen van de seksuele vrijheid en expressie van moeders, dochters, zussen, echtgenotes. Terecht vroeg Ayaan Hirsi Ali daar aandacht voor. Onterecht liepen moslimbashers ermee weg waarvan ik soms dacht: jij geeft geen drol om moslimvrouwen, antilliaansen en surinaamsen. Maar goed, dat is weer een ander verhaal.

Dan is er nog de prostitutie, dat waar een klein land groot in is. In die sector wemelt het van de mishandelingen, verkrachtingen, slavernij, mensenhandel, enzovoorts. Zelfstandige prostituées, zonder pooier, bestaan bijna niet meer omdat de overheid weigert op te treden tegen geweld in de sector.

Zijn dit gewoon een symptomen van een moderne samenleving? Of heeft feminisme als beweging de kracht verloren die het ooit had?

feminisme is dood en dat moeten we vooral zo houden. vrouwen hebben genoeg macht om hun rechten af te dwingen inmiddels.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:28:43 #131
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46107784
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:07 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

feminisme is dood en dat moeten we vooral zo houden. vrouwen hebben genoeg macht om hun rechten af te dwingen inmiddels.
Kun je me dan een manier bieden om van de problemen die ik in de OP schetste af te komen?
pi_46108944
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:58 schreef Pappie_Culo het volgende:

Het is maar een idee: zou je de oorzaak van dat probleem dan niet eens bij jezelf gaan zoeken?
pi_46109044
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:26 schreef Musketeer het volgende:

Verder zijn zaaddonaties sociaal niet geaccepteerd, maar zeer zeker veel voorkomend. (rond de 15%, dus 2 miljoen mensen in Nederland)
Hoeveel procent daarvan gaat naar lesbische paren en heterosexuele paren waarbij de man onvruchtbaar is?
pi_46110876
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:28 schreef Floripas het volgende:

[..]

Kun je me dan een manier bieden om van de problemen die ik in de OP schetste af te komen?
We zitten momenteel in een bijtertjes samenleving, het is eten of gegeten worden. Zodoende dat er ook veel vrouwen zijn die hun lichaam verkopen voor vleselijke lusten. Aan de andere kant zij er ook veel mannen die bang zijn voor bijtende vrouwen.
Er zijn nog steeds veel mannen die niet hebben begrepen dat vrouwen ook poepen. Er zijn ook nog steeds veel vrouwen die dat dan weer bewust in stand houden door voor elkaar een soort hygiëne cultus in stand te houden. Met schoonmaak doekjes en middeltjes. Dit is slechts ter illustratie. De soap's vinden gretig aftrek.
Aan de andere kant zijn er ook mensen die vinden dat vrouwen onrein zijn.
En er zijn ook vrouwen die geloven dat als ze hun lichaam niet volledig bedekken ze besprongen zullen worden door mannen.
En ze hebben allemaal gelijk.

Dit is een spanningsveld dat zal blijven bestaan, ook al gaan we allemaal in onze blote kont lopen.

Ik denk dat het zal helpen als we de spanningen in dat veld wat zouden verkleinen.
pi_46111119
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is maar een idee: zou je de oorzaak van dat probleem dan niet eens bij jezelf gaan zoeken?
Nee. Want de 10% die wel echt intelligent, gevat, openminded, etc is, daar kan ik het prima mee vinden
pi_46112235
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:57 schreef Pappie_Culo het volgende:

Nee. Want de 10% die wel echt intelligent, gevat, openminded, etc is, daar kan ik het prima mee vinden
Toch heb ik aanmerkelijk minder moeite om met vrouwen een intelligent, gevat, leuk gesprek te voeren. En om nu te zeggen dat je met iedere man een fatsoenlijk gesprek kan voeren... nou, nee.
pi_46112276
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:50 schreef decock het volgende:

ook al gaan we allemaal in onze blote kont lopen.
Doe effe normaal!

Het sneeuwt buiten!
pi_46112383
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Toch heb ik aanmerkelijk minder moeite om met vrouwen een intelligent, gevat, leuk gesprek te voeren. En om nu te zeggen dat je met iedere man een fatsoenlijk gesprek kan voeren... nou, nee.
Nee, maar met mannen kan ik gewoon lachen. Ik ben zelf ook een man, alle daarbij horende zegeningen incluis.

Maar vrouwen... Zijn er maar weinig van.
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:31:30 #139
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46112423
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:29 schreef Pappie_Culo het volgende:
Dan ken je gewoon geen goeie vrouwen.
pi_46113237
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:29 schreef Pappie_Culo het volgende:

Jouw ervaring. Die van mij is anders.
pi_46113295
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jouw ervaring. Die van mij is anders.
Tsja, dat kan.
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:31 schreef Floripas het volgende:

[..]

Een paar dus... Maar niet veel.
pi_46115523
Ik denk dat het steeds zwakker wordt. Ik ben er ook blij mee. Als je zo vreselijk feministisch bent, dan wil je naar mijn idee gelijke rechten / plichten (logisch vind ik ook) maar je gaat juist een verschil creeeren die ik niet zie.
pi_46115841
Ik denk dat de emancipatie nog niet volledig is, echter zijn er geen grote problemen. Er zijn ook veel mannen slachtoffer van geworden, bijvoorbeeld een vrouw die een baan krijgt vanwege haar geslacht terwijl een man betere kwalificaties had.

Er zijn nou eenmaal verschillen tussen man en vrouw, dat willen sommige feministen volgens mij niet slikken. Er is vast nog ruimte voor verbetering, echter, ik denk dat feminisme niet het juiste middel is om dat te bevorderen, het wekt tegenwoordig teveel wrijving en weerstand op.
pi_46122920
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:31 schreef Floripas het volgende:

[..]

Vrouwen zijn over het algemeen echt minder grappig. Kijk bijvoorbeeld naar cabaretiers: veel en veel minder grappige vrouwen dan mannen.

Desalniettemin ken ik wel grappige vrouwen, daar niet van. Maar ik ken dan ook veel vrouwen.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:54:15 #145
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_46124036
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 13:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is daar precies het probleem mee? Ik ken genoeg vrouwen die ervoor kiezen om part-time te werken omdat ze niet 24/7 bij de kids willen zitten, maar ook niet elke dag op hun werk willen zitten. Als je dan als vrouw 2-3 dagen per week werkt, is het een mooi compromis. Het spreekt voor zich dat deze vrouwen minder carriere zullen maken, maar ze krijgen er veel immaterieels voor terug.

Het zou pas in-en-in-triest zijn als vrouwen economisch gedwongen zouden zijn om te moeten werken terwijl ze hun kinderen 10 uur per dag in een creche stoppen. Rigide feminisme legt vrouwen op om dit wel te doen, terwijl excessieve belastingmaatregelen en een slechte incentivestructuur (gratis kinderopvang; zie Scandinavie) het probleem verergeren. Laat vrouwen zelf hun keuze maken en je zal zien dat veel ervoor kiezen om part-time te werken. Goed, een gedeelte kiest ervoor om 24/7 thuis te zitten maar als de partner dit ook goedkeurt zie ik hier geen probleem in. Idem voor vrouwen die full-time werken.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_46127757
Vrouwen emancipatie is op zich prima. Helaas lijkt er een correlatie te bestaan tussen het aantal kinderen dat op de wereld wordt gezet en de emancipatie van de vrouw. Misschien is dit een onderwerp voor een nieuwe draad, maar volgens mij hebben we een monster gecreeerd dat niet te temmen valt. Want wie gaat al die leuke dingen voor de mensen betalen, als er geen kinderen meer zijn die later belasting gaan betalen?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_46128643
Ik vraag me wel af wat JohnDope zoal voor de kost doet, vast over betaald.
Een publieke functie? het representeren van de democratie?
Een beetje op de kosten van de maatschappij onze discussie verzieken?
Nu de vraag van Lyrebird.
Is de oplossing meer kinderen of juist minder kinderen.
Persoonlijk zie ik geen causaal verband tussen meer kinderen en meer geld.
Behalve dan dat er meer christen strijders zouden zijn, dus toch meer oorlog?
pi_46129456
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 00:51 schreef Lyrebird het volgende:
Vrouwen emancipatie is op zich prima. Helaas lijkt er een correlatie te bestaan tussen het aantal kinderen dat op de wereld wordt gezet en de emancipatie van de vrouw. Misschien is dit een onderwerp voor een nieuwe draad, maar volgens mij hebben we een monster gecreeerd dat niet te temmen valt. Want wie gaat al die leuke dingen voor de mensen betalen, als er geen kinderen meer zijn die later belasting gaan betalen?
Zodra de mannen-emanicipatie gelijk wordt (in dat zij ook evenredig voor kinderen en huishouden gaan zorgen) is dat probleem vanzelf opgelost.
pi_46129597
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 04:49 schreef jaoka het volgende:

[..]

Zodra de mannen-emanicipatie gelijk wordt (in dat zij ook evenredig voor kinderen en huishouden gaan zorgen) is dat probleem vanzelf opgelost.
Mja. En wie gaan die kindertjes baren?
  vrijdag 9 februari 2007 @ 06:58:39 #150
78918 SeLang
Black swans matter
pi_46129647
Het ligt gewoon aan de vrouwen zelf.
Het is 100% eigen keuze dat ze slecht opgeleid zijn. Hoeveel vrouwen zitten er op de TU ?
Ga eens kijken in moderne landen zoals India of China, dan krijg je een heel ander beeld
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_46130198
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 06:58 schreef SeLang het volgende:
Het ligt gewoon aan de vrouwen zelf.
Het is 100% eigen keuze dat ze slecht opgeleid zijn. Hoeveel vrouwen zitten er op de TU ?
Ga eens kijken in moderne landen zoals India of China, dan krijg je een heel ander beeld
Vrouwen en techniek blijft in de Westerse wereld een weirde combinatie
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_46130650
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 00:51 schreef Lyrebird het volgende:
Gewoonlijk wordt die correlatie gelegd bij welvaart | kindertal. Ook zonder "emancipatie" daalt kindertal heel rap bij stijgende welvaart.

De vraag is of je die prijs wil betalen voor meer kindertjes: terug naar armoede.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 12:34:57 #153
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_46135621
heb alleen de titel gelezen en zou zeggen dat er best nog wat werk is aan de winkel in het westen en europa omdat mijn overtuiging is dat vrouwen en mannen 100 % gelijkwaardig zijn.

maar wellicht dat hoe gevaarlijk ook de aandacht om te beginnen deels kan verplaatsen naar islamitische landen en achter gestelde landen in zuid amerika, azie en afrika.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 12:37:02 #154
45206 Pietverdriet
pi_46135684
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 09:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Gewoonlijk wordt die correlatie gelegd bij welvaart | kindertal. Ook zonder "emancipatie" daalt kindertal heel rap bij stijgende welvaart.

De vraag is of je die prijs wil betalen voor meer kindertjes: terug naar armoede.
Ik dacht dat de correlatie opleidingsniveau van vrouwen was.
pi_46136375
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 12:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik dacht dat de correlatie opleidingsniveau van vrouwen was.
Bij mijn weten hebben de "hogere klassen" sinds mensenheugnis minder kinderen dan de armere sloebers.

En hadden rijkere samenlevingen ook ver voor het opleidingsniveau van vrouwen vergelijkbaar was met dat van mannen een lager kindertal dan landen met diezelfde opleidingsgemiddelden voor vrouwen maar met grotere armoede.
pi_46136396
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 08:35 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Vrouwen en techniek blijft in de Westerse wereld een weirde combinatie
Je zou het welvaart kunnen noemen dat we hier ons veel schoonheidsspecialistes, manicures enz. kunnen veroorloven. Ik denk dat vrouwen in china, india en iran hier geen brood in zien en liever iets kiezen waarmee ze wel een toekomst hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')