quote:Van Wikipedia
Derde feministische golf: Momenteel (2006) is voorzichtig sprake van een derde feministische golf: enerzijds de strijd voor gelijke beloning voor gelijk werk, anderzijds ontstaan er feministische bewegingen onder migrantenvrouwen (Dolle Zina) die strijden tegen cultureel en/of religieus gemotiveerde achterstelling van vrouwen afkomstig uit bijvoorbeeld het Caribisch gebied, Somalië, Turkije en Marokko. Maar omgekeerd zijn er in het Westen ook stilaan wat jonge allochtone (vooral van islamitische afkomst) vrouwen in protest getreden tegen het vaak voorkomende vooroordeel dat ze systematisch zouden gediscrimineerd worden vanuit de familiale kring. Niet zelden wordt vanuit een "westerse" visie de conclusie getrokken dat ze onderdrukt worden, bij het willen manifesteren van hun identiteit. Vooral over de hoofddoek woedden en woeden er serieuze discussies. Opmerkelijk is dat, hoe heviger de discussie wordt, hoe sterker deze jonge vrouwen zich gaan manifesteren.
Vrouwen verdienen minder dan mannen en nemen de meeste klusjes in huis op zich. Denk je dat vrouwen graag minder geld en meer afwas hebben?quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:29 schreef Daniel1976 het volgende:
Feminisme heeft tijdelijk gewonnen. Europesche man en vrouw zijn gelijk en verschillen op momenten dat men dat graag wil.
----> TRUquote:Echter binnen enkele decennia zijn we hier een moslimland en dan is het vast afgelopen.
Dan is het wel een fluistergolf, want ik hoor er zelden over.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:30 schreef Elvanera het volgende:
Er is toch een 3e feministische golf aan de gang?
[..]
Mja, ik merk er ook niet veel van. Het is dat ik er een profielwerkstuk over moest maken, anders had ik het ook niet geweten..quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:31 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dan is het wel een fluistergolf, want ik hoor er zelden over.
Ik snap níks van je post.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:32 schreef EgoTrippin het volgende:
Waarom heet het eigenlijk feminisme? Het zou masculinisme moeten heten; Vrouwen die opkomen voor alles wat mannelijk is. Maar we zitten in een mannelijk tijdperk dat spoedig ten einde loopt, en dan wordt duidelijk wat voor een onzin het is.
Feministen zijn vrouwen die mannen willen zijn. Het gaat helemaal niet over gelijke rechten; Het gaat over vrouwen die jaloers zijn op mannelijkheid van mannen. Dit is vergelijkbaar met mannen die vrouwen onderdrukken omdat zij bang zijn voor hun vrouwelijkheid.quote:
Vrouwen moeten ook niet zo zeuren als ze moeten onderhandelen over het contract. Ik ben er zelf ook geen held in maar ik ga er tenminste niet over klagen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:05 schreef Floripas het volgende:
Nog steeds verdienen in Nederland vrouwen bij gelijk werk verschillende lonen.
Bron? Welk terrein?quote:We hebben minder procent vrouwelijke hoogleraren dan Iran.
Wat is daar de oorzaak van volgens jou.quote:Hoewel geweld tegen vrouwen niet minder wordt, sluiten blijf-van-mijn-lijfhuizen en netwerken om vrouwen te helpen toch.
Lang leve het internet.. lijkt me dat vrouwen de anonimiteit prefereren boven het bezoek aan een Riagg, of persoonlijk bellen of corresponderen. Zelfs als de vader des huizes zichzelf Administrator waant en Filternet van de EO 'installeert' kan zo'n meisje toch bij vriendinnen terecht?quote:Het Riagg, waar meisjes uit conservatieve gezinnen altijd terechtkonden met vragen over sex en hulp, is opgedoekt.
Volgens mij zijn hoge posities met veel macht en invloed voor de meeste vrouwen nu eenmaal niet of minder aantrekkelijk dan andere posities. Dat is niet omdat een vrouw in wezen niet geschikt is maar omdat je duizenden jaren mannenwereld niet zomaar even in enkele decennia kunt veranderen.quote:En tenslotte nog een vraag aan zowel man als vrouw in het post-emancipatietijdperk: zouden jullie jezelf feministisch beschouwen?
Wat een dikke nonsens.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:54 schreef decock het volgende:
Ik denk dat veel vrouwen niet de volledige verantwoordelijkheid op zich willen nemen wat het is om vrij mens te zijn. Ze scharen zich achter hun man om het lekkende dak te maken, om brood op de plank te brengen en de wilde katten uit de grot te houden. Ik denk dat ze het wel lekker makkelijk vinden.
Maar waarom krijgen vrouwen dan structureel minder dan mannen, denk je?quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:51 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Vrouwen moeten ook niet zo zeuren als ze moeten onderhandelen over het contract. Ik ben er zelf ook geen held in maar ik ga er tenminste niet over klagen.
[..]
Hoplaquote:Bron? Welk terrein?
[..]
Heb ik al gezegd.quote:Wat is daar de oorzaak van volgens jou.
[..]
Blijkbaar niet - er was nog steeds veel animo voor.quote:Lang leve het internet.. lijkt me dat vrouwen de anonimiteit prefereren boven het bezoek aan een Riagg, of persoonlijk bellen of corresponderen. Zelfs als de vader des huizes zichzelf Administrator waant en Filternet van de EO 'installeert' kan zo'n meisje toch bij vriendinnen terecht?
Nou, de vader van een meisje dat vermoord wordt wegens haar geschonden eer, bijvoorbeeld.quote:Conservatief is trouwens ook maar relatief. Wat voor mij kinky is is misschien voor een ander nauwelijks interessant en/of andersom. Wie ben ik om een ander te vertellen hoe je sexleven eruit hoort te zien.
Dat hangt er van af naar welke school je gaat en welke bronnen je hebt.quote:Goede voorlichting is wel belangrijk en volgens mij is dat voldoende aanwezig in Nederland (voorlichting op school en media als tv en internet).
Ik dacht dat je je er niet mee wilde bemoeien?quote:Desondanks zijn er toch nog altijd tienermoeders. Ik heb geen cijfers en weet er weinig van maar het lijkt me dat er zowel in conservatieve gezinnen tienermoeders zijn als ook juist de "moderne" met een vrijere sexuele moraal die het nu eenmaal meer doen waardoor de kans groter is dat er een keer een zwangerschap gebeurt en waarna de man de benen neemt (het was immers toch maar voor een nachtje). Doet me denken aan die ene vrouw in Tirol die 13 mannen hun dna wil testen
Hoe komen mannen er toch bij dat vrouwen geen toppositie zouden willen?quote:[..]
Volgens mij zijn hoge posities met veel macht en invloed voor de meeste vrouwen nu eenmaal niet of minder aantrekkelijk dan andere posities. Dat is niet omdat een vrouw in wezen niet geschikt is maar omdat je duizenden jaren mannenwereld niet zomaar even in enkele decennia kunt veranderen.
Omdat ze sociaal, economisch, cultureel en politiek sterk in de minderheid zijn.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:58 schreef decock het volgende:
Als er drie miljard vrouwen zijn, hoe komt het dan dat het zo slecht met hun rechten is geregeld?
Dat in ieder geval niet. Gelijke rechten enz. is wat mij beteft vanzelfsprekend. Maar vrouwen en mannen zijn niet gelijk en dat moet ook vooral zo blijven. Zo doe ik netjes de deur open houden, jas aangeven, enz. zie ik mijn vriendin graag zinloos haar tigste paar schoenen kopen, wederom de noodzaak creëren om een kledingkast erbij te kopen, met totaal onbegrip mij gadeslaan als ik champions league kijk, niet begrijpen waar een entertainment-room voor is (maar er wel mee akkoord gaanquote:Op woensdag 7 februari 2007 17:05 schreef Floripas het volgende:
zouden jullie jezelf feministisch beschouwen?
Ik zeg niet dat je hetzelfde moet zijn, maar gelijkwaardig zou al heel aardig zijn.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat in ieder geval niet. Gelijke rechten enz. is wat mij beteft vanzelfsprekend. Maar vrouwen en mannen zijn niet gelijk en dat moet ook vooral zo blijven. Zo doe ik netjes de deur open houden, jas aangeven, enz. zie ik mijn vriendin graag zinloos haar tigste paar schoenen kopen, wederom de noodzaak creëren om een kledingkast erbij te kopen, met totaal onbegrip mij gadeslaan als ik champions league kijk, niet begrijpen waar een entertainment-room voor is (maar er wel mee akkoord gaan), enz.
Omdat ze er genoegen mee nemen? Geen idee eigenlijk. Ik betaal als startsalaris hetzelfde en hoe je doorgroeit heb je aan je inzet te danken. Zwanger raken is eigenlijk de enige vrouwelijk hickup die ik daarin kan ontdekken. Maar dat is ook wel logisch, in die periode ben je minder productief en leer je niet zo veel bij. Beetje stilstand dus en dat merk je in het salaris.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:01 schreef Floripas het volgende:
Maar waarom krijgen vrouwen dan structureel minder dan mannen, denk je?
De sociaal economische positie van vrouwen wordt, helaas, dus bepaalt door die van hun man. Of van de mannen die de cultuur/politiek bepalen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
Omdat ze sociaal, economisch, cultureel en politiek sterk in de minderheid zijn.
Zoals gezegd, daar ben ik voor. Maar feministen gaan meestal een stapje verder.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:06 schreef Floripas het volgende:
Ik zeg niet dat je hetzelfde moet zijn, maar gelijkwaardig zou al heel aardig zijn.
Maar is dat fair? Vrouwen zullen nu eenmaal altijd kinderen blijven baren.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Omdat ze er genoegen mee nemen? Geen idee eigenlijk. Ik betaal als startsalaris hetzelfde en hoe je doorgroeit heb je aan je inzet te danken. Zwanger raken is eigenlijk de enige vrouwelijk hickup die ik daarin kan ontdekken. Maar dat is ook wel logisch, in die periode ben je minder productief en leer je niet zo veel bij. Beetje stilstand dus en dat merk je in het salaris.
Ik niet, hoor. Hirsi Ali ook niet.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zoals gezegd, daar ben ik voor. Maar feministen gaan meestal een stapje verder.
Als jullie dat het prettigst vindenquote:Het zal je misschien deugd doen dat van het beetje huishouden wat we zelf doen ik het meeste doe en mijn vriendin meer winst draait dan ik.
En dat is dus gewoon hun natuurlijke functie: babymachinequote:Op woensdag 7 februari 2007 18:10 schreef Floripas het volgende:
Maar is dat fair? Vrouwen zullen nu eenmaal altijd kinderen blijven baren.
En jij bent een trolmachine met een pathologische obsessie.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:13 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
En dat is dus gewoon hun natuurlijke functie: babymachine
Ik dacht anders dat godsdiensten en materialisme en ideologie en nationalisme en xenofobie ook nog wel een flinke rol speelde.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Feminisme
Alles wat er in de wereld aan ellende bestaat is het gevolg van feminisme.
Homoseksualiteit is ouder dan het feminisme.quote:Mannen zijn verworden tot wijven, met als subcultuur de opkomst van homo's, en vrouwen zijn verworden tot manwijven, met als subcultuur de opkomst van lesbo's.
Kèn jij überhaupt vrouwen? En schikken die zich gewllig naar jouw wensen?quote:Wat straks? Krijgen we een vrouw aan het hoofd van het machtigste land ter wereld? Brrr, ik moet er niet aan denken. Maar goed, liever een vrouw dan de aap die er nu zit.
Het is fiar vanuit mijn onderneming. Iemand die een (deel van het) jaar stilstaat staat ook stil met het salaris. En mij maakt het niet uit waarom iemand stil staat. Dat kan vanalles zijn, maar zwangerschap is (logischerwijs) voorbehouden aan vrouwen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:10 schreef Floripas het volgende:
Maar is dat fair? Vrouwen zullen nu eenmaal altijd kinderen blijven baren.
Nee hoor. Maar zo is het wel gewoon bedoeld. Vrouwen baren kinderen en zorgen ervoor. En mannen zorgen ervoor dat de echte wereld blijft draaien. Maar da's toch een mooie verdeling, ieder z'n taak.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:19 schreef Floripas het volgende:
En jij bent een trolmachine met een pathologische obsessie.
De vraag is dan of jullie wel voldoen aan de "norm"... Ik weet eigenlijk niet waar de grens ligt. Misschien denk ik wel te stereotyp over feministen. Geen idee, ik ken eigenlijk geen vrouwen die zichzelf feminist noemen.quote:
Ik wel, want het betreft het koken en zo bepaal ik wat ik te eten krijg.quote:Als jullie dat het prettigst vinden
Ik noem eens wat: AIDS. Leg eens uit...quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Alles wat er in de wereld aan ellende bestaat is het gevolg van feminisme.
In Zweden zijn de salarissen veel gelijker, omdat ook mannen een lang zorgverlof krijgen. Dat zou ik niet eens een unfaire oplossing vinden.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is fiar vanuit mijn onderneming. Iemand die een (deel van het) jaar stilstaat staat ook stil met het salaris. En mij maakt het niet uit waarom iemand stil staat. Dat kan vanalles zijn, maar zwangerschap is (logischerwijs) voorbehouden aan vrouwen.
Ik weet ook niet of ik mezelf zo zou noemen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
De vraag is dan of jullie wel voldoen aan de "norm"... Ik weet eigenlijk niet waar de grens ligt. Misschien denk ik wel te stereotyp over feministen. Geen idee, ik ken eigenlijk geen vrouwen die zichzelf feminist noemen.
quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:24 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nee hoor. Maar zo is het wel gewoon bedoeld. Vrouwen baren kinderen en zorgen ervoor. En mannen zorgen ervoor dat de echte wereld blijft draaien. Maar da's toch een mooie verdeling, ieder z'n taak.
Jawel. Maar die jaagt niet van die achterlijke feministische ideeën achterna.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:29 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij
hebt
zeker
geen
vriendin,
hè?
![]()
Oh, je hebt jezelf zo'n gedwee vrouwtje aangemeten? Weet ze van je kindersterretje-stalkneiginen?quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:30 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Jawel. Maar die jaagt niet van die achterlijke feministische ideeën achterna.
Ik ook niet. Maar dan wil ik eerst het antwoord zien op de voorvraag: willen mannen dat?quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:27 schreef Floripas het volgende:
In Zweden zijn de salarissen veel gelijker, omdat ook mannen een lang zorgverlof krijgen. Dat zou ik niet eens een unfaire oplossing vinden.
Ze lijken niet te klagen in Zweden. Ze vinden het leuk om de eerste maanden van hun pasgeboren kindje zo actief mee te maken.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar dan wil ik eerst het antwoord zien op de voorvraag: willen mannen dat?
Da's weer een ander uiterste. Jij overdrijft het gewoon met je constante vrouwengejank.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:32 schreef Floripas het volgende:
Oh, je hebt jezelf zo'n gedwee vrouwtje aangemeten? Weet ze van je kindersterretje-stalkneiginen?
quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Feminisme
Alles wat er in de wereld aan ellende bestaat is het gevolg van feminisme. Mannen zijn verworden tot wijven, met als subcultuur de opkomst van homo's, en vrouwen zijn verworden tot manwijven, met als subcultuur de opkomst van lesbo's.
Wat straks? Krijgen we een vrouw aan het hoofd van het machtigste land ter wereld? Brrr, ik moet er niet aan denken. Maar goed, liever een vrouw dan de aap die er nu zit.
Nee, femisme, kapitalisme, communisme en gebrek aan geloof voornamelijk. O ja, drang naar pure macht scoort ook altijd goed.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik dacht anders dat godsdiensten en materialisme en ideologie en nationalisme en xenofobie ook nog wel een flinke rol speelde.
Daarom had ik het over de opkomst.quote:[..]
Homoseksualiteit is ouder dan het feminisme.
Buiten mijn moeder, zusje, nichtjes en eigen vrouw om? Nee.quote:[..]
Kèn jij überhaupt vrouwen?
Ja, daar heb ik mijn vrouw op gekozen.quote:En schikken die zich gewllig naar jouw wensen?
Nou ja... als het niet waar is.quote:
Ja, die associatie heb ik dan niet met feministen. Maar zoals gezegd, ik ben denk ik bevooroordeeld. Die Dresselhuys is ook geen best uithangbord vind ik.quote:Gezellig.![]()
OMFGquote:Op woensdag 7 februari 2007 18:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ja, daar heb ik mijn vrouw op gekozen.
Nou, toevallig weet ik dat niet iedere Zweed even enthousiast is over dit systeem. Het zou vreemd zijn indien iedereen dat zou zijn, maar dat er niet wordt geklaagd klopt dus niet.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:34 schreef Floripas het volgende:
Ze lijken niet te klagen in Zweden. Ze vinden het leuk om de eerste maanden van hun pasgeboren kindje zo actief mee te maken.
Wat is daar mis mee? Ik gebruik dat niet op mijn werk, hoor. Alleen in de kroeg.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:40 schreef decock het volgende:
Floripas, kijk is naar je eigen avatar.
Voor veel vrouwen is seks macht.
Niets. Trekt wel de belangstelling...quote:
Ja ik gebruik ook alleen mijn avatar in de kroeg...quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Ik gebruik dat niet op mijn werk, hoor. Alleen in de kroeg.![]()
Natuurlijk. En mannen ook. Zo gaat dat.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:43 schreef decock het volgende:
[..]
Ja ik gebruik ook alleen mijn avatar in de kroeg...
Maar het is wel je probleem.
Vrouwen beconcurreren elkaar en laten vetes bestaan.
Mannen beslechten vetes en sluiten pacten, soms verliest er éénquote:Op woensdag 7 februari 2007 18:44 schreef Floripas het volgende:
[..]
Natuurlijk. En mannen ook. Zo gaat dat.
Ja, want de mannen op fok doen nooit aan persoonlijke aanvallen!quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:34 schreef Shreyas het volgende:
Floripas, je begon goed, maar helaas begin je steeds meer als een vrouw te discussiëren, plotseling een reeks aan persoonlijke aanvallen:
En jij bent een trolmachine met een pathologische obsessie.
Ken jij uberhaupt vrouwen? En schikken die zich gewllig naar jouw wensen?
Jijhebt
zeker
geen
vriendin,
he ?
Oh, je hebt jezelf zo'n gedwee vrouwtje aangemeten?
Weet ze van je kindersterretje-stalkneiginen?
![]()
![]()
Dat heb ik niet onderzocht, maar is niet ter sprake in dit topic. Vind je dat ze dat ook doen, post dan iets dergelijks in dat topic.quote:Op woensdag 7 februari 2007 21:56 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ja, want de mannen op fok doen nooit aan persoonlijke aanvallen!![]()
![]()
![]()
Ja, maar eveneens de vrouwen die er op hun 50e achterkomen dat ze liever ook hadden willen werken in plaats van full-time moeder te zijn geweest. Acht zeg nou eerlijk, vrouwens weten nooit wat ze willen en dit heb ik vernomen van vrouwen zelf!quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:27 schreef Kaalhei het volgende:
Feministen, zijn dat niet die vrouwen die er op hun 50e achterkomen dat ze hun kinderen toch liever hadden zien opgroeien ipv te werken?
Ik denk dat veel mannen niet de volledige verantwoordelijkheid op zich willen nemen wat het is om vrij mens te zijn. Ze scharen zich achter hun vrouw om hun kleding te strijken, hun kinderen op te voeden en brood voor ze te smeren. Ik denk dat ze het wel lekker makkelijk vinden.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:54 schreef decock het volgende:
Ik denk dat veel vrouwen niet de volledige verantwoordelijkheid op zich willen nemen wat het is om vrij mens te zijn. Ze scharen zich achter hun man om het lekkende dak te maken, om brood op de plank te brengen en de wilde katten uit de grot te houden. Ik denk dat ze het wel lekker makkelijk vinden.
Dat vind ik persoonlijk wel eng.
Dresselhuys is helaas zo lelijk als de nacht. Maar zij is, als persoon, geen typisch voorbeeld van een onaangename feminste. Lippestift, charmant mantelpakje, en zéér zorgzaam en attent in de omgang, zeker met mannen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:37 schreef DS4 het volgende:
Ja, die associatie heb ik dan niet met feministen. Maar zoals gezegd, ik ben denk ik bevooroordeeld. Die Dresselhuys is ook geen best uithangbord vind ik.
Laten we het hier bij houden. Het moet ook wel een vereiste zijn als je zo'n hardcore feministe bent.quote:Op donderdag 8 februari 2007 07:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Dresselhuys is helaas zo lelijk als de nacht.
De grap is een beetje dat Dresselhuys erg geliefd is bij mannen, alleen mannen die haar nog nooit ontmoet hebben denken dat ze een manonvriendelijke gefrustreerde lelijkerd is.quote:Op donderdag 8 februari 2007 08:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Laten we het hier bij houden. Het moet ook wel een vereiste zijn als je zo'n hardcore feministe bent.
Het bevestigt wel het beeld van een gefrusteerde vrouw die zich door haar ultieme lelijkheid maar afzet tegen de groep die haar niet aantrekkelijk vindt, de mannen.
Het zou goed kunnen, ik heb haar nooit ontmoet. Een paar keer op t.v. gezien en toen kwam ze op mij niet goed over. Dat had overigens niets met haar uiterlijk te maken...quote:Op donderdag 8 februari 2007 07:58 schreef sigme het volgende:
Dresselhuys is helaas zo lelijk als de nacht. Maar zij is, als persoon, geen typisch voorbeeld van een onaangename feminste. Lippestift, charmant mantelpakje, en zéér zorgzaam en attent in de omgang, zeker met mannen.
Ben jij het zusje van Cisco of de advocate?quote:Op donderdag 8 februari 2007 08:39 schreef sigme het volgende:
[..]
De grap is een beetje dat Dresselhuys erg geliefd is bij mannen, alleen mannen die haar nog nooit ontmoet hebben denken dat ze een manonvriendelijke gefrustreerde lelijkerd is.
Daarmee meer over zichzelf zeggend dan over Dresselhuys. En ook meer over eigen motiveringen blootgeven dan over die van haar. Met name die geclaimde 'bevestiging', aangezien die bevestiging alleen maar binnen de eigen (volstrekt op aanname rustende, en dan nog foutieve ook) waarneming bestaat.
Tegen slechte argumenten en rederingen? Ja, natuurlijkquote:Op donderdag 8 februari 2007 09:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ben jij het zusje van Cisco of de advocate?
Wat straks? Ga je ook Osama en Bohler verdedigen?
Trollen moet je meppen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:34 schreef Shreyas het volgende:
Floripas, je begon goed, maar helaas begin je steeds meer als een vrouw te discussiëren, plotseling een reeks aan persoonlijke aanvallen:
Wat dacht je van "helaas begin je steeds meer als een vrouw te discussiëren, plotseling een reeks aan persoonlijke aanvallen" ..?quote:
Dan ken jij toch een heel ander type vrouwen dan ik. Vrouwen die hogeropgeleid zijn en normaal werk hebben zijn net zulke rationele wezens als mannen. Ik heb net zo vaak conflicten met vrouwen als met mannen, en ik kan het net zo vaak door gewoon een goeie afsprakenlijst dingen oplossen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:17 schreef decock het volgende:
Er was nog iets wat ik vergeten was.
Vrouwen zoeken naar consensus.
Hoe ze dat allemaal doen,
Elkaar beconcurreren, vetes laten voort zieken, mannen manipuleren met seks en kinderen baren weet ik niet, daarvoor heeft 'God' vrouwen voor bedacht
Maar het is allemaal wel erg inefficiënt, ik krijg er koppijn van
Ga aub Moslima's lopen bekeren of koop de Quote die vorige week is uitgekomen!quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dan ken jij toch een heel ander type vrouwen dan ik. Vrouwen die hogeropgeleid zijn en normaal werk hebben zijn net zulke rationele wezens als mannen. Ik heb net zo vaak conflicten met vrouwen als met mannen, en ik kan het net zo vaak door gewoon een goeie afsprakenlijst dingen oplossen.
Wat vindt jouw HO dan van de situaties in de OP?quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:08 schreef Lyrebird het volgende:
Brrrrr. Feministen. IMHO is het feminisme al zo'n 30 jaar volkomen achterhaald.
Dat is dan ook erg Amerikaans, dat komt in Nederland niet voor. In Amerika heb je daardoor overigens wel meer vrouwen in de top. Je kunt je afvragen of het de moeite waard is. Ik ben daar zelf nog niet over uit - ik ben tegen discriminatie, maar je laat een boel economisch of intellectueel potentieel liggen als je vrouwen links laat liggen.quote:Ik heb niets tegen gelijke rechten voor vrouwen. Maar dat betekent dan ook geen extra geld voor vrouwlijke sprekers, prijzen voor vrouwlijke professoren die de vrouw vooruit helpen en studiebeurzen voor alleen vrouwen.
Ik erger me daar ook aan, je moet niet doorslaan.quote:Ik irriteer me overigens in het BIJZONDER aan vrouwen die alle problemen in de wereld bij de man zoeken.
Maar je ziet bijvoorbeeld dat zaken in de wereld ook kunnen verergeren. In China gaat het al vijftig jaar bergafwaarts met vrouwenrechten. Moslims die strenger worden geloven ook niet in gelijke rechten tussen man en vrouw.quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:41 schreef descendent1 het volgende:
Het is nog niet helemaal klaar denk ik; ook gezien de voorbeelden die TS aanhaalt.
Maar of alle vrouwen nu weer gezamenlijk de barricades opmoeten? denk het niet. SOmmige maatschappelijke veranderingen moet je ook even 'tijd geven om te wennen'; met evolutie bereik je vaak meer dan met revolutie. Want ik denk dat de komende generaties wel behoorlijk wat geamncipeerder zullen zijn dan de generaties die nu tegen de bejaardheid aanlopen...
Amerika zal altijd onze voorloper zijn. Wij zijn pseudo-amerikanen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:46 schreef Floripas het volgende:
Dat is dan ook erg Amerikaans, dat komt in Nederland niet voor. In Amerika heb je daardoor overigens wel meer vrouwen in de top. Je kunt je afvragen of het de moeite waard is. Ik ben daar zelf nog niet over uit - ik ben tegen discriminatie, maar je laat een boel economisch of intellectueel potentieel liggen als je vrouwen links laat liggen.
[..]
Ik denk dat de generatie van mijn moeder dit een uiterst sexistische reactie had gevonden. De tijden veranderen, blijkbaar.quote:Op donderdag 8 februari 2007 07:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Dresselhuys is helaas zo lelijk als de nacht. Maar zij is, als persoon, geen typisch voorbeeld van een onaangename feminste. Lippestift, charmant mantelpakje, en zéér zorgzaam en attent in de omgang, zeker met mannen.
ja en geen kiesrecht want dat gaat van de wastijd afquote:Op woensdag 7 februari 2007 17:30 schreef Floripas het volgende:
[..]
Vrouwen verdienen minder dan mannen en nemen de meeste klusjes in huis op zich. Denk je dat vrouwen graag minder geld en meer afwas hebben?
[..]
----> TRU
Pardon?? Zo praten vrouwen toch ook over mannen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:49 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik denk dat de generatie van mijn moeder dit een uiterst sexistische reactie had gevonden. De tijden veranderen, blijkbaar.
Je spreekt jezelf nu tegen. Amerikanen doen dus aan de lopende band aan positieve discriminatie van vrouwen. Ben je daar nu voor of niet?quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:49 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Amerika zal altijd onze voorloper zijn. Wij zijn pseudo-amerikanen.
Laatst nog die Iraanse vrouw, die arm naar amerika kwam en daar miljardair is geworden om vervolgens even een ruimtereisje te maken, dat kan alleen in Amerika.
Nee Amerikanen schuiven alleen de besten naar voren.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf nu tegen. Amerikanen doen dus aan de lopende band aan positieve discriminatie van vrouwen. Ben je daar nu voor of niet?
Ik schroom dan ook nooit sexistische reacties te geven.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:49 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik denk dat de generatie van mijn moeder dit een uiterst sexistische reactie had gevonden. De tijden veranderen, blijkbaar.
Heb je het topic maar half gelezen? Amerikanen streven juist heel erg naar een evenwichtige samenstelling aan de top! Positieve discriminatie is een in- en in-Amerikaans verschijnsel.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:53 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee Amerikanen schuiven alleen de besten naar voren.
Ik moest lachen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik schroom dan ook nooit sexistische reacties te geven.
Het sexisme van feministen is bijna onevenaarbaar, dat kostte nogal wat geloofwaardigheid. Zoals gewoonlijk doet extremisme de zaak geen goed.
Ik vind dat een beetje denigrerende opmerking naar Vrouwen toe. Amerika schuift gewoon alleen de beste naar voren en dan maakt het niet uit of het een man of vrouw is.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
Heb je het topic maar half gelezen? Amerikanen streven juist heel erg naar een evenwichtige samenstelling aan de top! Positieve discriminatie is een in- en in-Amerikaans verschijnsel.
Geert Wilders is helaas zo fout als politiek mogelijk. Maar hij is, als parlementariër, geen typisch voorbeeld van een onaangenaam politicus. Welbespraakt, to the point, op de hoogte van parlementaire bevoegdheden en verdediger daarvan.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:54 schreef Floripas het volgende:
Geert Wilders is helaas zo lelijk als de nacht. Maar hij is, als persoon, geen typisch voorbeeld van een onaangename politicus. Bleekkleurtje, charmant pak, en zéér zorgzaam en attent in de omgang, zeker met vrouwen.
Dan denk je toch: tsja.
Relevant vlak? Dus bij Cisca D. op haar vrouw-zijn en bij Geert W. op zijn politicus-zijn?quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Geert Wilders is helaas zo fout als politiek mogelijk. Maar hij is, als parlementariër, geen typisch voorbeeld van een onaangenaam politicus. Welbespraakt, to the point, op de hoogte van parlementaire bevoegdheden en verdediger daarvan.
Je moet de vergelijking wel op het relevante vlak maken.
Het is een beetje eencrappy wiki, maar het geeft wel aardig weer hoeveel er al met positieve discriminatie is gedaan in de VS.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:57 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik vind dat een beetje denigrerende opmerking naar Vrouwen toe. Amerika schuift gewoon alleen de beste naar voren en dan maakt het niet uit of het een man of vrouw is.
Floripas je kan het wel weer goed proberen te praten, maar die opmerking van jou was gewoon net denigrerend voor vrouwen, jij doet alsof ze niks kunnen en constant voor getrokken moeten worden.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het is een beetje eencrappy wiki, maar het geeft wel aardig weer hoeveel er al met positieve discriminatie is gedaan in de VS.
In geval van feminisme? Ja, nogal. Het schijnt dat dat iets met feminien te maken heeft.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:00 schreef Floripas het volgende:
[..]
Relevant vlak? Dus bij Cisca D. op haar vrouw-zijn en bij Geert W. op zijn politicus-zijn?
humm bron?quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar je ziet bijvoorbeeld dat zaken in de wereld ook kunnen verergeren. In China gaat het al vijftig jaar bergafwaarts met vrouwenrechten. Moslims die strenger worden geloven ook niet in gelijke rechten tussen man en vrouw.
Als feminisme streeft naar gelijke kansen voor opleiding, en functies met autoriteit voor gemiddelde vrouw in vergelijking met de gemiddelde man, en ondertussen de individuele vrouw voor zichzelf een slimmere sterkere en dominatere man wil, dan jaagt dat via sexuele selectie maatschappelijke vooruitgang aan.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:49 schreef Musketeer het volgende:
Bovendien willen de meeste vrouwen welliswaar niet onder doen voor de gemiddelde man, maar vinden ze voor zichzelf wel een man die intelligenter, sterker en dominanter zijn dan zijzelf, dus als ons feminisme gedrocht succesvol zou zijn waren we onszelf snel aan het uitroeien.
Hier sla je de plank toch weer volledig mis.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dan ken jij toch een heel ander type vrouwen dan ik. Vrouwen die hogeropgeleid zijn en normaal werk hebben zijn net zulke rationele wezens als mannen. Ik heb net zo vaak conflicten met vrouwen als met mannen, en ik kan het net zo vaak door gewoon een goeie afsprakenlijst dingen oplossen.
Dus omdat JIJ deze ervaringen hebt geldt dat voor alle mannen en vrouwen in Nederland.quote:Ik heb net zo vaak conflicten met vrouwen als met mannen, en ik kan het net zo vaak door gewoon een goeie afsprakenlijst dingen oplossen.
Ik vind je hele post behoorlijk de plank misslaan op verschillende punten, het zit oa vol vooroordelen, maar deze uitspraak vind ik toch wel het ergst. Drie van de vier door jou genoemde eigenschappen zijn helemaal niet typisch mannelijk. Als je het wil beargumenteren horen vooral loyaliteit en verantwoordelijkheidsgevoel meer bij vrouwen dan bij mannen, maar ik hou het erop dat je dat niet aan een sexe maar een persoon moet toekennen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:49 schreef Musketeer het volgende:
bij werken zijn vaak typisch mannelijke eigenschappen (doorzettingsvermogen, loyaliteit, verantwoordelijkheidsgevoel, analytisch vermogen) nu eenmaal handiger, en daarmee succesvoller.
Omerta Code of Silence, honor and loyalty.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:03 schreef Elseetje het volgende:
Als je het wil beargumenteren horen vooral loyaliteit en verantwoordelijkheidsgevoel meer bij vrouwen dan bij mannen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |