Ja, want de mannen op fok doen nooit aan persoonlijke aanvallen!quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:34 schreef Shreyas het volgende:
Floripas, je begon goed, maar helaas begin je steeds meer als een vrouw te discussiëren, plotseling een reeks aan persoonlijke aanvallen:
En jij bent een trolmachine met een pathologische obsessie.
Ken jij uberhaupt vrouwen? En schikken die zich gewllig naar jouw wensen?
Jijhebt
zeker
geen
vriendin,
he ?
Oh, je hebt jezelf zo'n gedwee vrouwtje aangemeten?
Weet ze van je kindersterretje-stalkneiginen?
![]()
![]()
Dat heb ik niet onderzocht, maar is niet ter sprake in dit topic. Vind je dat ze dat ook doen, post dan iets dergelijks in dat topic.quote:Op woensdag 7 februari 2007 21:56 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ja, want de mannen op fok doen nooit aan persoonlijke aanvallen!![]()
![]()
![]()
Ja, maar eveneens de vrouwen die er op hun 50e achterkomen dat ze liever ook hadden willen werken in plaats van full-time moeder te zijn geweest. Acht zeg nou eerlijk, vrouwens weten nooit wat ze willen en dit heb ik vernomen van vrouwen zelf!quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:27 schreef Kaalhei het volgende:
Feministen, zijn dat niet die vrouwen die er op hun 50e achterkomen dat ze hun kinderen toch liever hadden zien opgroeien ipv te werken?
Ik denk dat veel mannen niet de volledige verantwoordelijkheid op zich willen nemen wat het is om vrij mens te zijn. Ze scharen zich achter hun vrouw om hun kleding te strijken, hun kinderen op te voeden en brood voor ze te smeren. Ik denk dat ze het wel lekker makkelijk vinden.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:54 schreef decock het volgende:
Ik denk dat veel vrouwen niet de volledige verantwoordelijkheid op zich willen nemen wat het is om vrij mens te zijn. Ze scharen zich achter hun man om het lekkende dak te maken, om brood op de plank te brengen en de wilde katten uit de grot te houden. Ik denk dat ze het wel lekker makkelijk vinden.
Dat vind ik persoonlijk wel eng.
Dresselhuys is helaas zo lelijk als de nacht. Maar zij is, als persoon, geen typisch voorbeeld van een onaangename feminste. Lippestift, charmant mantelpakje, en zéér zorgzaam en attent in de omgang, zeker met mannen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:37 schreef DS4 het volgende:
Ja, die associatie heb ik dan niet met feministen. Maar zoals gezegd, ik ben denk ik bevooroordeeld. Die Dresselhuys is ook geen best uithangbord vind ik.
Laten we het hier bij houden. Het moet ook wel een vereiste zijn als je zo'n hardcore feministe bent.quote:Op donderdag 8 februari 2007 07:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Dresselhuys is helaas zo lelijk als de nacht.
De grap is een beetje dat Dresselhuys erg geliefd is bij mannen, alleen mannen die haar nog nooit ontmoet hebben denken dat ze een manonvriendelijke gefrustreerde lelijkerd is.quote:Op donderdag 8 februari 2007 08:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Laten we het hier bij houden. Het moet ook wel een vereiste zijn als je zo'n hardcore feministe bent.
Het bevestigt wel het beeld van een gefrusteerde vrouw die zich door haar ultieme lelijkheid maar afzet tegen de groep die haar niet aantrekkelijk vindt, de mannen.
Het zou goed kunnen, ik heb haar nooit ontmoet. Een paar keer op t.v. gezien en toen kwam ze op mij niet goed over. Dat had overigens niets met haar uiterlijk te maken...quote:Op donderdag 8 februari 2007 07:58 schreef sigme het volgende:
Dresselhuys is helaas zo lelijk als de nacht. Maar zij is, als persoon, geen typisch voorbeeld van een onaangename feminste. Lippestift, charmant mantelpakje, en zéér zorgzaam en attent in de omgang, zeker met mannen.
Ben jij het zusje van Cisco of de advocate?quote:Op donderdag 8 februari 2007 08:39 schreef sigme het volgende:
[..]
De grap is een beetje dat Dresselhuys erg geliefd is bij mannen, alleen mannen die haar nog nooit ontmoet hebben denken dat ze een manonvriendelijke gefrustreerde lelijkerd is.
Daarmee meer over zichzelf zeggend dan over Dresselhuys. En ook meer over eigen motiveringen blootgeven dan over die van haar. Met name die geclaimde 'bevestiging', aangezien die bevestiging alleen maar binnen de eigen (volstrekt op aanname rustende, en dan nog foutieve ook) waarneming bestaat.
Tegen slechte argumenten en rederingen? Ja, natuurlijkquote:Op donderdag 8 februari 2007 09:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ben jij het zusje van Cisco of de advocate?
Wat straks? Ga je ook Osama en Bohler verdedigen?
Trollen moet je meppen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:34 schreef Shreyas het volgende:
Floripas, je begon goed, maar helaas begin je steeds meer als een vrouw te discussiëren, plotseling een reeks aan persoonlijke aanvallen:
Wat dacht je van "helaas begin je steeds meer als een vrouw te discussiëren, plotseling een reeks aan persoonlijke aanvallen" ..?quote:
Dan ken jij toch een heel ander type vrouwen dan ik. Vrouwen die hogeropgeleid zijn en normaal werk hebben zijn net zulke rationele wezens als mannen. Ik heb net zo vaak conflicten met vrouwen als met mannen, en ik kan het net zo vaak door gewoon een goeie afsprakenlijst dingen oplossen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:17 schreef decock het volgende:
Er was nog iets wat ik vergeten was.
Vrouwen zoeken naar consensus.
Hoe ze dat allemaal doen,
Elkaar beconcurreren, vetes laten voort zieken, mannen manipuleren met seks en kinderen baren weet ik niet, daarvoor heeft 'God' vrouwen voor bedacht
Maar het is allemaal wel erg inefficiënt, ik krijg er koppijn van
Ga aub Moslima's lopen bekeren of koop de Quote die vorige week is uitgekomen!quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dan ken jij toch een heel ander type vrouwen dan ik. Vrouwen die hogeropgeleid zijn en normaal werk hebben zijn net zulke rationele wezens als mannen. Ik heb net zo vaak conflicten met vrouwen als met mannen, en ik kan het net zo vaak door gewoon een goeie afsprakenlijst dingen oplossen.
Wat vindt jouw HO dan van de situaties in de OP?quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:08 schreef Lyrebird het volgende:
Brrrrr. Feministen. IMHO is het feminisme al zo'n 30 jaar volkomen achterhaald.
Dat is dan ook erg Amerikaans, dat komt in Nederland niet voor. In Amerika heb je daardoor overigens wel meer vrouwen in de top. Je kunt je afvragen of het de moeite waard is. Ik ben daar zelf nog niet over uit - ik ben tegen discriminatie, maar je laat een boel economisch of intellectueel potentieel liggen als je vrouwen links laat liggen.quote:Ik heb niets tegen gelijke rechten voor vrouwen. Maar dat betekent dan ook geen extra geld voor vrouwlijke sprekers, prijzen voor vrouwlijke professoren die de vrouw vooruit helpen en studiebeurzen voor alleen vrouwen.
Ik erger me daar ook aan, je moet niet doorslaan.quote:Ik irriteer me overigens in het BIJZONDER aan vrouwen die alle problemen in de wereld bij de man zoeken.
Maar je ziet bijvoorbeeld dat zaken in de wereld ook kunnen verergeren. In China gaat het al vijftig jaar bergafwaarts met vrouwenrechten. Moslims die strenger worden geloven ook niet in gelijke rechten tussen man en vrouw.quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:41 schreef descendent1 het volgende:
Het is nog niet helemaal klaar denk ik; ook gezien de voorbeelden die TS aanhaalt.
Maar of alle vrouwen nu weer gezamenlijk de barricades opmoeten? denk het niet. SOmmige maatschappelijke veranderingen moet je ook even 'tijd geven om te wennen'; met evolutie bereik je vaak meer dan met revolutie. Want ik denk dat de komende generaties wel behoorlijk wat geamncipeerder zullen zijn dan de generaties die nu tegen de bejaardheid aanlopen...
Amerika zal altijd onze voorloper zijn. Wij zijn pseudo-amerikanen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:46 schreef Floripas het volgende:
Dat is dan ook erg Amerikaans, dat komt in Nederland niet voor. In Amerika heb je daardoor overigens wel meer vrouwen in de top. Je kunt je afvragen of het de moeite waard is. Ik ben daar zelf nog niet over uit - ik ben tegen discriminatie, maar je laat een boel economisch of intellectueel potentieel liggen als je vrouwen links laat liggen.
[..]
Ik denk dat de generatie van mijn moeder dit een uiterst sexistische reactie had gevonden. De tijden veranderen, blijkbaar.quote:Op donderdag 8 februari 2007 07:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Dresselhuys is helaas zo lelijk als de nacht. Maar zij is, als persoon, geen typisch voorbeeld van een onaangename feminste. Lippestift, charmant mantelpakje, en zéér zorgzaam en attent in de omgang, zeker met mannen.
ja en geen kiesrecht want dat gaat van de wastijd afquote:Op woensdag 7 februari 2007 17:30 schreef Floripas het volgende:
[..]
Vrouwen verdienen minder dan mannen en nemen de meeste klusjes in huis op zich. Denk je dat vrouwen graag minder geld en meer afwas hebben?
[..]
----> TRU
Pardon?? Zo praten vrouwen toch ook over mannen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:49 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik denk dat de generatie van mijn moeder dit een uiterst sexistische reactie had gevonden. De tijden veranderen, blijkbaar.
Je spreekt jezelf nu tegen. Amerikanen doen dus aan de lopende band aan positieve discriminatie van vrouwen. Ben je daar nu voor of niet?quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:49 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Amerika zal altijd onze voorloper zijn. Wij zijn pseudo-amerikanen.
Laatst nog die Iraanse vrouw, die arm naar amerika kwam en daar miljardair is geworden om vervolgens even een ruimtereisje te maken, dat kan alleen in Amerika.
Nee Amerikanen schuiven alleen de besten naar voren.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf nu tegen. Amerikanen doen dus aan de lopende band aan positieve discriminatie van vrouwen. Ben je daar nu voor of niet?
Ik schroom dan ook nooit sexistische reacties te geven.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:49 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik denk dat de generatie van mijn moeder dit een uiterst sexistische reactie had gevonden. De tijden veranderen, blijkbaar.
Heb je het topic maar half gelezen? Amerikanen streven juist heel erg naar een evenwichtige samenstelling aan de top! Positieve discriminatie is een in- en in-Amerikaans verschijnsel.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:53 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee Amerikanen schuiven alleen de besten naar voren.
Ik moest lachen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik schroom dan ook nooit sexistische reacties te geven.
Het sexisme van feministen is bijna onevenaarbaar, dat kostte nogal wat geloofwaardigheid. Zoals gewoonlijk doet extremisme de zaak geen goed.
Ik vind dat een beetje denigrerende opmerking naar Vrouwen toe. Amerika schuift gewoon alleen de beste naar voren en dan maakt het niet uit of het een man of vrouw is.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
Heb je het topic maar half gelezen? Amerikanen streven juist heel erg naar een evenwichtige samenstelling aan de top! Positieve discriminatie is een in- en in-Amerikaans verschijnsel.
Geert Wilders is helaas zo fout als politiek mogelijk. Maar hij is, als parlementariër, geen typisch voorbeeld van een onaangenaam politicus. Welbespraakt, to the point, op de hoogte van parlementaire bevoegdheden en verdediger daarvan.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:54 schreef Floripas het volgende:
Geert Wilders is helaas zo lelijk als de nacht. Maar hij is, als persoon, geen typisch voorbeeld van een onaangename politicus. Bleekkleurtje, charmant pak, en zéér zorgzaam en attent in de omgang, zeker met vrouwen.
Dan denk je toch: tsja.
Relevant vlak? Dus bij Cisca D. op haar vrouw-zijn en bij Geert W. op zijn politicus-zijn?quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Geert Wilders is helaas zo fout als politiek mogelijk. Maar hij is, als parlementariër, geen typisch voorbeeld van een onaangenaam politicus. Welbespraakt, to the point, op de hoogte van parlementaire bevoegdheden en verdediger daarvan.
Je moet de vergelijking wel op het relevante vlak maken.
Het is een beetje eencrappy wiki, maar het geeft wel aardig weer hoeveel er al met positieve discriminatie is gedaan in de VS.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:57 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik vind dat een beetje denigrerende opmerking naar Vrouwen toe. Amerika schuift gewoon alleen de beste naar voren en dan maakt het niet uit of het een man of vrouw is.
Floripas je kan het wel weer goed proberen te praten, maar die opmerking van jou was gewoon net denigrerend voor vrouwen, jij doet alsof ze niks kunnen en constant voor getrokken moeten worden.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het is een beetje eencrappy wiki, maar het geeft wel aardig weer hoeveel er al met positieve discriminatie is gedaan in de VS.
In geval van feminisme? Ja, nogal. Het schijnt dat dat iets met feminien te maken heeft.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:00 schreef Floripas het volgende:
[..]
Relevant vlak? Dus bij Cisca D. op haar vrouw-zijn en bij Geert W. op zijn politicus-zijn?
humm bron?quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar je ziet bijvoorbeeld dat zaken in de wereld ook kunnen verergeren. In China gaat het al vijftig jaar bergafwaarts met vrouwenrechten. Moslims die strenger worden geloven ook niet in gelijke rechten tussen man en vrouw.
Als feminisme streeft naar gelijke kansen voor opleiding, en functies met autoriteit voor gemiddelde vrouw in vergelijking met de gemiddelde man, en ondertussen de individuele vrouw voor zichzelf een slimmere sterkere en dominatere man wil, dan jaagt dat via sexuele selectie maatschappelijke vooruitgang aan.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:49 schreef Musketeer het volgende:
Bovendien willen de meeste vrouwen welliswaar niet onder doen voor de gemiddelde man, maar vinden ze voor zichzelf wel een man die intelligenter, sterker en dominanter zijn dan zijzelf, dus als ons feminisme gedrocht succesvol zou zijn waren we onszelf snel aan het uitroeien.
Hier sla je de plank toch weer volledig mis.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dan ken jij toch een heel ander type vrouwen dan ik. Vrouwen die hogeropgeleid zijn en normaal werk hebben zijn net zulke rationele wezens als mannen. Ik heb net zo vaak conflicten met vrouwen als met mannen, en ik kan het net zo vaak door gewoon een goeie afsprakenlijst dingen oplossen.
Dus omdat JIJ deze ervaringen hebt geldt dat voor alle mannen en vrouwen in Nederland.quote:Ik heb net zo vaak conflicten met vrouwen als met mannen, en ik kan het net zo vaak door gewoon een goeie afsprakenlijst dingen oplossen.
Ik vind je hele post behoorlijk de plank misslaan op verschillende punten, het zit oa vol vooroordelen, maar deze uitspraak vind ik toch wel het ergst. Drie van de vier door jou genoemde eigenschappen zijn helemaal niet typisch mannelijk. Als je het wil beargumenteren horen vooral loyaliteit en verantwoordelijkheidsgevoel meer bij vrouwen dan bij mannen, maar ik hou het erop dat je dat niet aan een sexe maar een persoon moet toekennen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:49 schreef Musketeer het volgende:
bij werken zijn vaak typisch mannelijke eigenschappen (doorzettingsvermogen, loyaliteit, verantwoordelijkheidsgevoel, analytisch vermogen) nu eenmaal handiger, en daarmee succesvoller.
Omerta Code of Silence, honor and loyalty.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:03 schreef Elseetje het volgende:
Als je het wil beargumenteren horen vooral loyaliteit en verantwoordelijkheidsgevoel meer bij vrouwen dan bij mannen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |