abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 8 februari 2007 @ 15:20:32 #126
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_46107524
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:15 schreef SCH het volgende:

[..]

wat wil je dan wel zeggen? Kijk uit het afgelopen kabinet zijn sowieso weinig ministers op te noemen die het goed deden, al was de populairste dan wel weer een vrouw. Het begon ooit met Marga Klompe en daarna zijn er heel veel goede en minder goede vrouwen geweest, of deels goede. Maar ik denk dat een vrouw het altijd wat zwaarder heeft, de lat ligt hoger.

Maar een hele goede, als je dat wilt weten was natuurlijk Ien Dales
ik wil alleen zeggen doordat er de laatste kabinetten nogal wat missers inzatten qua vrouwelijke ministers dat het ze het imago natuurlijk niet mee hebben
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_46107553
Vraagje:
Kan Aboutaleb überhaubt wel minister worden, gezien zijn dubbele nationaliteit?
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:22:43 #128
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46107591
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:21 schreef postmodern het volgende:
Vraagje:
Kan Aboutaleb überhaubt wel minister worden, gezien zijn dubbele nationaliteit?
Ja.
pi_46107743
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:22 schreef freako het volgende:

[..]

Ja.
Ok,
Lijkt me wel een riskante operatie dan.

Als minister heeft Abutaleb inzicht in zo'n beetje alle belangrijke staats-documenten en geheime informatie van dit land. Zijn Marokkaanse nationaliteit gebied hem 100% loyaal te zijn aan de Marokkaanse koning, die dit recht ten alle tijden kan verzilveren. Indirect zou je dus kunnen stellen dat iemand als Abutaleb een potentieel gevaar vormt voor de staatsveiligheid.
pi_46107760
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:20 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ik wil alleen zeggen doordat er de laatste kabinetten nogal wat missers inzatten qua vrouwelijke ministers dat het ze het imago natuurlijk niet mee hebben
Nee, dat vind ik onzin. Er zaten gewoon missers tussen. Of het nou mannen of vrouwen waren. Alsof Hoogervorst beter was dan Dekker of Zalm beter dan Peijs?

Zo uit mijn hoofd kom ik tot redelijjke tot goede vrouwelijke bewindslieden als Els Borst, Annemarie Jorritsma, Margreet de Boer,. Agnes van Ardenne, Neelie Smit-Kroes, Ien Dales, Eegje Schoo , Maij Weggen.

In de kabinetten van Lubbers zaten echt nauwelijks vrouwen volgens mij.

en dan nog maar even de staatssecretarissen niet meegerekend

Maar ik vind het onzin dat vrouwen het nou slechter zouden hebben gedaan mannen. Dat geldt vooral voor Verdonk maar dat was dan weer de enige vent
pi_46107804
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:27 schreef postmodern het volgende:
Indirect zou je dus kunnen stellen dat iemand als Abutaleb een potentieel gevaar vormt voor de staatsveiligheid.
Tuurlijk joh
pi_46107847
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Tuurlijk joh
Jammer dat je je reactie niet onderbouwd.
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:32:50 #133
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_46107915
quote:

Indirect zou je dus kunnen stellen dat iemand als Abutaleb een potentieel gevaar vormt voor de staatsveiligheid.
Tja, indirect kan je ook zeggen dat elke katholiek een potentieel gevaar vormt voor de staatsveiligheid, gezien zijn of haar loyaliteit naar het staatshoofd van een ander land. Toch maakt in de praktijk niemand zich daar zorgen om, zoals ook bij Aboutaleb niemand zich daar zorgen over maakt, op wat paranoide gasten na
pi_46108109
quote:

[..]

Ok,
Lijkt me wel een riskante operatie dan.

Als minister heeft Abutaleb inzicht in zo'n beetje alle belangrijke staats-documenten en geheime informatie van dit land. Zijn Marokkaanse nationaliteit gebied hem 100% loyaal te zijn aan de Marokkaanse koning, die dit recht ten alle tijden kan verzilveren. Indirect zou je dus kunnen stellen dat iemand als Abutaleb een potentieel gevaar vormt voor de staatsveiligheid.
Iedere minister kan idirect een potentieel gevaar vormen voor de staatsveiligheid.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:40:48 #135
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46108157
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:32 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Tja, indirect kan je ook zeggen dat elke katholiek een potentieel gevaar vormt voor de staatsveiligheid, gezien zijn of haar loyaliteit naar het staatshoofd van een ander land.
D66 en de SGP zouden maar wat graag de diplomatieke banden met de Heilige Stoel verbreken.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 8 februari 2007 @ 15:41:45 #136
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_46108186
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, dat vind ik onzin. Er zaten gewoon missers tussen. Of het nou mannen of vrouwen waren. Alsof Hoogervorst beter was dan Dekker of Zalm beter dan Peijs?

Zo uit mijn hoofd kom ik tot redelijjke tot goede vrouwelijke bewindslieden als Els Borst, Annemarie Jorritsma, Margreet de Boer,. Agnes van Ardenne, Neelie Smit-Kroes, Ien Dales, Eegje Schoo , Maij Weggen.

In de kabinetten van Lubbers zaten echt nauwelijks vrouwen volgens mij.

en dan nog maar even de staatssecretarissen niet meegerekend

Maar ik vind het onzin dat vrouwen het nou slechter zouden hebben gedaan mannen. Dat geldt vooral voor Verdonk maar dat was dan weer de enige vent
omg, Jorritsma mag je niet eens redelijk noemen, wat een ramp was dat op economische zaken!

In de kabinetten van Lubbers had je:
Dales, de Graaf Nauta, Maij Weggen, d' Ancona, Kroes

inderdaad vrij weinig ja
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_46108190
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:32 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Tja, indirect kan je ook zeggen dat elke katholiek een potentieel gevaar vormt voor de staatsveiligheid, gezien zijn of haar loyaliteit naar het staatshoofd van een ander land. Toch maakt in de praktijk niemand zich daar zorgen om, zoals de gevraagde inforook bij Aboutaleb niemand zich daar zorgen over maakt, op wat paranoide gasten na
De loyaliteit naar de leider van een geloofsgemeenschap is persoonlijk.

Aboutaleb is wettelijk verplicht loyaal te zijn aan zijn Marokkaanse koning. Sterker nog: hij is strafbaar als hij de gevraagde informatie niet aan zijn Marokkaanse koning overdraagt wanneer deze daarom vraagt. Indirect zou dit kunnen betekenen dat zijn familieleden in de problemen komen en/of dat hij straks gechanteerd wordt door de Marokkaanse regering. Kortom: Aboutaleb is erg kwetsbaar en dat is geen goede uitgangspositie voor iemand op zo'n post.
pi_46108243
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:41 schreef rubbereend het volgende:

[..]

omg, Jorritsma mag je niet eens redelijk noemen, wat een ramp was dat op economische zaken!

In de kabinetten van Lubbers had je:
Dales, de Graaf Nauta, Maij Weggen, d' Ancona, Kroes

inderdaad vrij weinig ja
Dan is het toch wel goed dat er nu wat extra op gelet wordt!!!
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:43:54 #139
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_46108257
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:40 schreef freako het volgende:

[..]

D66 en de SGP zouden maar wat graag de diplomatieke banden met de Heilige Stoel verbreken.
Maar niet om redenen van staatsveiligheid hoor.
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:45:12 #140
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46108311
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:43 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Maar niet om redenen van staatsveiligheid hoor.
. Nee, dat is waar.
pi_46108371
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:41 schreef postmodern het volgende:
Aboutaleb is wettelijk verplicht loyaal te zijn aan zijn Marokkaanse koning. Sterker nog: hij is strafbaar als hij de gevraagde informatie niet aan zijn Marokkaanse koning overdraagt wanneer deze daarom vraagt.
Nou, reken maar dat hij daar geen donder om geeft, maar het is ook sterk overdreven.
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:47:40 #142
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46108412
quote:

[..]

Aboutaleb is wettelijk verplicht loyaal te zijn aan zijn Marokkaanse koning. Sterker nog: hij is strafbaar als hij de gevraagde informatie niet aan zijn Marokkaanse koning overdraagt wanneer deze daarom vraagt. Indirect zou dit kunnen betekenen dat zijn familieleden in de problemen komen en/of dat hij straks gechanteerd wordt door de Marokkaanse regering. Kortom: Aboutaleb is erg kwetsbaar en dat is geen goede uitgangspositie voor iemand op zo'n post.
Als er vanuit Marokko druk wordt uitgeoefend op Aboutaleb, lijkt me dat een kwestie van een persberichtje, en de Marokkaanse regering heeft heel wat uit te leggen. Kan een leuk diplomatiek incident worden.
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:47:55 #143
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_46108424
quote:

[..]

Wederom kan je prachtige theoretische verhalen ophangen over Marokkaanse wetten, maar de praktijk is toch echt anders. Volgens de Nederlandse wet is het Aboutaleb verboden om informatie door te geven. Wat zijn familieleden met dit verhaal te maken hebben is me compleet onduidelijk.
Daarnaast is het nog eens zo dat Marokko nooit zo stom zal zijn om dit open en bloot aan een Nederlandse minister te eisen hoor. Dat Aboutaleb een dagvaardingsbriefje op z'n deurmat vindt met het verzoek om informatie is een gegarandeerd doodvonnis voor de diplomatieke verhoudingen met Nederland en Europa.

Aboutaleb is dus helemaal niet kwetsbaar voor dit soort juridische fratsen. Als je tegen zijn ministerschap bent is het prima, maar kom dan niet met dit soort zaken aan. Ik ben ook tegen Maxime Verhagen, maar niet omdat ie loyaal is naar de Paus.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 8 februari 2007 @ 15:49:20 #144
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_46108483
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan is het toch wel goed dat er nu wat extra op gelet wordt!!!
als ze maar gewoon de beste kandidaat per ministerie kiezen.
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:49:59 #145
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46108506
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:47 schreef Hephaistos. het volgende:

Ik ben ook tegen Maxime Verhagen, maar niet omdat ie loyaal is naar de Paus.
Hij werd ergens ooit omschreven als "gladde jezuiet". Dat vond ik wel een aardige omschrijving. .
pi_46108535
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:49 schreef rubbereend het volgende:

[..]

als ze maar gewoon de beste kandidaat per ministerie kiezen.
Naiefje
pi_46108997
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:47 schreef freako het volgende:

[..]

Als er vanuit Marokko druk wordt uitgeoefend op Aboutaleb, lijkt me dat een kwestie van een persberichtje, en de Marokkaanse regering heeft heel wat uit te leggen. Kan een leuk diplomatiek incident worden.
Wie zegt dat Aboutaleb meer loyaal is naar Nederland als naar Marokko? Dat is hooguit een aanname...
Zeker als daarbij chantage om de hoek komt kijken (wat bij dit soort diplomatieke verhoudingen niet uitzonderlijk is) is zijn loyaliteit niet gewaarborgd. Officieel is hij loyaal aan twee regeringen....
  donderdag 8 februari 2007 @ 16:06:42 #148
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46109091
quote:

[..]

Maar uiteindelijk schuiven die wetten toch naar een hyperreële status toe waarin ze hun betekenis en zin zijn verloren.
  donderdag 8 februari 2007 @ 16:08:31 #149
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_46109156
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:06 schreef Reya het volgende:

[..]

Maar uiteindelijk schuiven die wetten toch naar een hyperreële status toe waarin ze hun betekenis en zin zijn verloren.
pi_46109247
De Marokkaanse koning kan zijn vingers aflikken: een staatsspion op het allerhoogste niveau.
PvdA, tel uw zegeningen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')