abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46067534
Vervolg van CDA-PvdA-CU - Verdeel hier de ministersposten

Nog even het lijstje dat gisteren in de media werd genoemd...
quote:
CDA:
Premier: Jan Peter Balkenende
Buitenlandse Zaken: Maxime Verhagen
Sociale Zaken: Piet Hein Donner
Justitie: Ernst Hirsch Ballin
Onderwijs: Maria van der Hoeven
Milieu: Pieter van Geel/Liesbeth Spies
Verkeer & Waterstaat: Camiel Eurlings
Landbouw: Gerda Verburg

PVDA:
Financiën: Wouter Bos
Binnenlandse Zaken: Guusje ter Horst
Integratie & Volkshuisvesting: Ahmed Aboutaleb
Economische Zaken: Trude Maas-de Brouwer
Ontwikkelingssamenwerking: Bert Koenders
Volksgezondheid, Welzijn & Sport: Ella Vogelaar/Margo Vliegenthart/Louise Gunning

CU:
Jeugd en Gezin: André Rouvoet
Defensie: Eimert van Middelkoop
Uiteraard mag er ook gediscussieerd worden over mogelijke staatssecretarissen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kozzmic op 07-02-2007 10:39:37 (voornamen erbij) ]
  woensdag 7 februari 2007 @ 10:43:47 #2
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46067734
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 10:32 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Rottenberg heeft (of had) de auto-immuunziekte sarcoïdose. Dit speelde met name in 1997 en 2003, maar kennelijk is hij daar weer min of meer van hersteld: http://nl.wikipedia.org/wiki/Felix_Rottenberg

Sophie Hilbrand beweerde in DWDD met grote stelligheid dat Rottenberg in het kabinet zou komen.
Ik vraag me af of de rest van het kabinet daarop zit te wachten; Rottenberg blijft natuurlijk een potentiele bron van onrust. Voor de PvdA zou hij dan wel weer de ideale kandidaat zijn, omdat hij het PvdA-smaldeel binnen het kabinet de nodige kleur kan geven, en - laten we dat niet vergeten - veel affiniteit heeft met cultuur en media.
pi_46067851
Verhagen ipv Bot . Eurling, v.d. Hoeven .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46067975
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 10:43 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik vraag me af of de rest van het kabinet daarop zit te wachten; Rottenberg blijft natuurlijk een potentiele bron van onrust. Voor de PvdA zou hij dan wel weer de ideale kandidaat zijn, omdat hij het PvdA-smaldeel binnen het kabinet de nodige kleur kan geven, en - laten we dat niet vergeten - veel affiniteit heeft met cultuur en media.
Het is iemand met een hoog bla-bla-gehalte. Maar je hebt gelijk dat Cultuur en Media een goede post voor hem zou zijn.

Voor wat betreft het PvdA-deel had ik gehoopt op een terugkeer van Rick van der Ploeg naar Den Haag. En dan op Financiën uiteraard. Maar goed, dit sociaal-christelijk kabinet is waarschijnlijk niet het droomkabinet van de sociaal-liberaal Van der Ploeg.

Ook hoop ik op de komst van de Rotterdamse wethouder Dominic Schrijer. VROM was voor hem een mooie post, maar dat wordt vrijwel zeker uit elkaar getrokken. Wellicht een staatssecretariaat RO ofzo.
pi_46068029
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 10:48 schreef du_ke het volgende:
Verhagen ipv Bot . Eurling, v.d. Hoeven .
Nu Wijn is afgehaakt als 'kroonprins' is de come-back van Eurlings volgens mij welhaast zeker.
  woensdag 7 februari 2007 @ 11:01:22 #6
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46068220
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 10:37 schreef Kozzmic het volgende:

Uiteraard mag er ook gediscussieerd worden over mogelijke staatssecretarissen.
Goed punt. . Eerst maar eens inventariseren hoeveel staatssecretarissen het volgende kabinet zal tellen. Als ik uitga van de staatssecretariaten in Balkenende-II

Buitenlandse Zaken: 1, voor Europese Zaken
Sociale Zaken: 1
Justitie: Geen. Tenzij Vreemdelingenbeleid wordt afgesplitst van Integratie.
Onderwijs: 2. Een voor Cultuur, een voor Hoger Onderwijs
Milieu: Geen, nu Volkshuisvesting naar een minister zonder portefeuille gaat.
Verkeer & Waterstaat: Misschien 1. Een staatssecretaris hier kan als wisselgeld worden gebruikt in de formatie.
Landbouw: Waarschijnlijk niet. Zie ook V&W.

PVDA:
Financiën: 1, voor belastingen e.d.
Binnenlandse Zaken: 1, voor Koninkrijksrelaties bijvoorbeeld.
Integratie & Volkshuisvesting: minister zonder portefeuille, geen staatssecretaris
Economische Zaken: 1, de "minister van Handel"
Ontwikkelingssamenwerking: minister zonder portefeuille, geen staatssecretaris
Volksgezondheid, Welzijn & Sport: 1, voor Welzijn en Sport

CU:
Jeugd en Gezin: minister zonder portefeuille, geen staatssecretaris
Defensie: 1
pi_46068224
Lastig om de namen precies in te vullen. Ik heb wel wat wensen enzo.

Zo zou ik graag een MAN op Verkeer en Waterstaat zien. Afgezien van dat ene jaartje De Boer wordt die post naar mijn idee veel te vaak door vrouwen ingevuld. Smit-Kroes, May-Weggen, Jorritsma, Netelenbos, Peijs... - Niet zelden ging dat gepaard met grote mislukkingen en fileproblematiek die alleen maar is toegenomen. Tijd voor een andere aanpak.

Ik hoop verder dat Maria van der Hoeven NIET terugkeert op onderwijs. Ik vind dat ze te weinig heeft gepresteerd op die post en daarnaast houdt ze er wat opvattingen op na die mij niet zinnen voor iemand die onderwijsminister moet zijn. Ik zie haar dus liever op een andere post.

Verder VREES ik de terugkeer van Piet Hein Donner. Als het maar NIET justitie wordt, dan vind ik het prima. In Verhagen op Buitenlandse Zaken heb ik wél veel vertrouwen. Pieter van Geel werd genoemd als nieuws CDA-fractievoorzitter, dus dan valt hij af als minister.

Aboutaleb lijkt me een prima minister, maar ik vind het jammer dat hij dan op zo'n clichépost als 'integratie' moet komen. Waarom niet minister van Binnenlandse Zaken? En waarom zou Klaas de Vries eigenlijk niet kunnen terugkeren?

En wat de CU betreft, ik heb geen voorkeuren. Zolang het Leen van Dijke niet wordt, vind ik alles best. Ik snap trouwens niet wat CU moet met een ministerspost als defensie. Het lijkt me niet iets waarop ze zich kunnen profileren. Ik zie ze nog eerder landbouw krijgen ofzo.
  woensdag 7 februari 2007 @ 11:03:23 #8
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46068287
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 10:52 schreef Kozzmic het volgende:

Wellicht een staatssecretariaat RO ofzo.
Wordt dat niet een hele minimale portefeuille?

Zou er misschien een combinatie met een staatssecretaris van Landbouw mogelijk zijn? Kan ie ook bv. Natuurbeheer er bij doen.
  woensdag 7 februari 2007 @ 11:04:59 #9
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46068337
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 11:01 schreef dVTB het volgende:
En wat de CU betreft, ik heb geen voorkeuren. Zolang het Leen van Dijke niet wordt, vind ik alles best. Ik snap trouwens niet wat CU moet met een ministerspost als defensie. Het lijkt me niet iets waarop ze zich kunnen profileren. Ik zie ze nog eerder landbouw krijgen ofzo.
Defensie is een middelzware portefeuille, en bovendien een van de expertises van de genoemde CU-ministerskandidaat Van Middelkoop.
  woensdag 7 februari 2007 @ 11:26:44 #10
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_46068924
Hoeveel ministersposten zijn er eigenlijk te verdelen?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 7 februari 2007 @ 11:30:32 #11
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46069034
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 11:26 schreef Ringo het volgende:
Hoeveel ministersposten zijn er eigenlijk te verdelen?
16.

CDA 8, PvdA6, CU 2.
pi_46069184
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 11:30 schreef freako het volgende:

[..]

16.

CDA 8, PvdA6, CU 2.
En waarschijnlijk 10 staatssecretarissen; verhouding 5-4-1.
  woensdag 7 februari 2007 @ 11:40:47 #13
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46069336
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 11:35 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

En waarschijnlijk 10 staatssecretarissen; verhouding 5-4-1.
Was dat de Balkenende-II-verdeling?
pi_46069382
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 11:40 schreef freako het volgende:

[..]

Was dat de Balkenende-II-verdeling?
Zou goed kunnen.

Dit is de verdeling die van de week in de pers werd genoemd.
pi_46069808
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 11:01 schreef dVTB het volgende:
Verder VREES ik de terugkeer van Piet Hein Donner. Als het maar NIET justitie wordt, dan vind ik het prima. In Verhagen op Buitenlandse Zaken heb ik wél veel vertrouwen. Pieter van Geel werd genoemd als nieuws CDA-fractievoorzitter, dus dan valt hij af als minister.

Aboutaleb lijkt me een prima minister, maar ik vind het jammer dat hij dan op zo'n clichépost als 'integratie' moet komen. Waarom niet minister van Binnenlandse Zaken? En waarom zou Klaas de Vries eigenlijk niet kunnen terugkeren?

Ik weet niet of Aboutaleb wel zo goed valt bij de CU, het is wel een moslim in een christenkabinet dan...

Piet Hein Donner? Zet hem op Jeugd en Gezin en Rouvoet op justitie.

In de verkiezingswijzer profileerde de CU zich op defensie. Eimert van Middelkoop moeten ze zeker inzetten, laat Leen van Dijke en Kars Veling er maar buiten...

En Maria van der Hoeven.. tja.. het is wel een CDA-prominent, daar zullen ze toch ook wel wat mee moeten. Eurlings lijkt mij nog wel in Brussel te blijven.

Verder heb ik het niet zo op Samsom als ministerkandidaat, en een vrouw op Verkeer en Waterstaat, ka best, doe dan die voorganger van Thom de Graaf in Nijmegen , Guusje ter Horst, maar... ze lijkt me wel opgewassen tegen de Tweede Kamer.
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
  woensdag 7 februari 2007 @ 11:59:32 #16
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46069837
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 11:42 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Zou goed kunnen.

Dit is de verdeling die van de week in de pers werd genoemd.
Ik heb het even gecheckt en de verdeling zou dan inderdaad exact hetzelfde zijn, zowel voor ministersposten als staatssecretariaten.
  woensdag 7 februari 2007 @ 12:02:43 #17
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46069936
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 11:58 schreef Ludger het volgende:

[..]

Ik weet niet of Aboutaleb wel zo goed valt bij de CU, het is wel een moslim in een christenkabinet dan...
De ChristenUnie zet tegenwoordig katholieken op kandidatenlijsten. Als ze dat doen, hebben ze echt geen problemen met een moslim als minister, als die van een andere partij komt.
pi_46070082
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 12:02 schreef freako het volgende:

[..]

De ChristenUnie zet tegenwoordig katholieken op kandidatenlijsten. Als ze dat doen, hebben ze echt geen problemen met een moslim als minister, als die van een andere partij komt.
Da's waar, in Limburg dan, zonder katholieke kandidaten daar, blijft 'r niet veel over..
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
  woensdag 7 februari 2007 @ 12:16:37 #19
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46070340
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 12:07 schreef Ludger het volgende:

[..]

Da's waar, in Limburg dan, zonder katholieke kandidaten daar, blijft 'r niet veel over..
Binnen de partij waren er overigens wel wat protesten, maar daar is snel overheen gestapt.

Het is sowieso uniek dat de ChristenUnie in Limburg deelneemt aan de Statenverkiezingen. Dat hebben ze nog niet eerder gedaan. Voor de vorming van het CDA was er daar een gezamenlijke ARP/CHU-lijst, die haalde altijd met moeite 1 zetel. Al te veel natuurlijke achterban is er dus niet. Nu de partij in Limburg 1,15% heeft gehaald afgelopen november (0,33% in 2003) zien ze echter wel potentie.
  woensdag 7 februari 2007 @ 12:24:59 #20
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_46070589
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 11:30 schreef freako het volgende:

[..]

16.

CDA 8, PvdA6, CU 2.
Zoveel??

Hoeveel is er van Bos' ambitieuze plan over? Die wilde er in eerste instantie niet meer dan 6. Inkrimping van de overheid et cetera.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_46070811
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 12:24 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zoveel??

Hoeveel is er van Bos' ambitieuze plan over? Die wilde er in eerste instantie niet meer dan 6. Inkrimping van de overheid et cetera.
In de ideeën van de PvdA was er sprake was een totale herstructurering en een verschuiving van uitvoerende taken naar staatssecretarissen (waarvan het aantal fors uitgebreid zou worden). Ik denk dat (1) het CDA daar niet aan wil en (2) het te lastig is om op korte termijn te realiseren. Er is wel sprake van inkrimping op de ministeries, wellicht dat er een onderzoek volgt naar bestuurlijke veranderingen in de top van de ministeries en tussen de ministeries, waarin dit soort zaken kan worden meegenomen?!
pi_46071447
Aboutaleb is vrij onzeker geworden volgens het Parool.
  woensdag 7 februari 2007 @ 12:57:23 #23
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_46071491
Ik had uit betrekkelijk betrouwbare bron een paar maanden geleden vernomen dat er werkelijk helemaal niemand nog te wachten zat op v.d. Hoeven.

Aboutaleb zou ik erg graag in het kabinet zien.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_46071573
quote:
Post Aboutaleb onzeker

Van onze politieke redactie

DEN HAAG - Het is lang niet zeker dat wethouder Ahmed Aboutaleb minister wordt in het nieuwe kabinet. Er zal hem mogelijk een staatssecretariaat worden aangeboden.

De algemene verwachting was dat Bos hem een ministerspost in het vooruitzicht had gesteld. Officieel zegt Bos er nu niets over.

In het boekje Wat Wouter wil zei hij over Aboutaleb: ''Ik zou hem graag naar Den Haag halen. Ik zou hem niet op Integratie zetten, maar op Onderwijs of Sociale Zaken.'' Daaruit werd afgeleid dat Aboutaleb minister zou worden als de PvdA zou gaan regeren.

Dat staat nu echter allerminst vast. ''Sommige staatssecretariaten zijn vele malen zwaarder dan een ministerspost,'' wordt binnen de PvdA gezegd.

Aboutaleb wil niet reageren. Maar het is zeer de vraag of hij een staatssecretariaat aanvaardt, omdat hij zijn werk als wethouder van Sociale Zaken en Onderwijs in Amsterdam erg belangrijk vindt.
pi_46071592
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 12:24 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zoveel??

had ik toch gelijk, 16 stuks..

Je moet wel.. de CU wil net als D66 2 ministerposten

Alternatief (naar zetelaantal) is 7/6, 6/5, 1. Cda wenst verschil met Pvda, logisch qua verkiezingsuitslag.. en de PvdA eist ook terecht voldoende invloedssfeer.
  woensdag 7 februari 2007 @ 13:13:40 #26
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_46071883
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 12:57 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik had uit betrekkelijk betrouwbare bron een paar maanden geleden vernomen dat er werkelijk helemaal niemand nog te wachten zat op v.d. Hoeven.
Van der Hoeven zal wel fractievoorzitter worden als Verhagen minister wordt...
pi_46071898
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:13 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Van der Hoeven zal wel fractievoorzitter worden als Verhagen minister wordt...
Nee, dat heeft ze gisteren uitgesloten.
  woensdag 7 februari 2007 @ 13:15:59 #28
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_46071947
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, dat heeft ze gisteren uitgesloten.
Een beetje zoals Bos uitsloot ooit minister te worden, of écht uitgesloten?
pi_46072035
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:15 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Een beetje zoals Bos uitsloot ooit minister te worden, of écht uitgesloten?
Het klonk als dat ze het echt niet wilde.
  woensdag 7 februari 2007 @ 13:19:15 #30
8369 speknek
Another day another slay
pi_46072058
Alsjeblieft niet weer van der Hoeven op Onderwijs .
Alleen wetenschappers op een departement voor Wetenschap.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_46072134
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:19 schreef speknek het volgende:
Alsjeblieft niet weer van der Hoeven op Onderwijs .
Alleen wetenschappers op een departement voor Wetenschap.
Onderwijs gaat niet alleen over wetenschap. Maar jij hebt liever Plasterk?
  woensdag 7 februari 2007 @ 13:25:21 #32
8369 speknek
Another day another slay
pi_46072267
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:21 schreef SCH het volgende:
Onderwijs gaat niet alleen over wetenschap.
Dat klopt, maar ik denk dat iemand die de universiteit heeft afgemaakt een completer beeld van het vakgebied heeft.
quote:
Maar jij hebt liever Plasterk?
Hell yeah.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 7 februari 2007 @ 13:25:59 #33
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_46072286
quote:

[..]

Plasterk dat zou super zijn!

ik ril een beetje bij de gedachte van Verhagen, Eurlings en van der Hoeven in één kabinet
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_46072298
Ik vind Ter Horst wel leuk op BZK.
Na een minister die verbonden is met het jenevergenootschap lijkt een minister die wel van een glaasje houdt me een logische keuze
Don't follow me, I'm lost too
pi_46072306
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:25 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ik denk dat iemand die de universiteit heeft afgemaakt een completer beeld van het vakgebied heeft.
[..]
Maar heeft zo iemand dan weer enig zicht op het VMBO?
quote:
Hell yeah.
Ben ik ook voor .
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 7 februari 2007 @ 13:27:03 #36
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_46072321
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:26 schreef kantoorslaaf het volgende:
Ik vind Ter Horst wel leuk op BZK.
Na een minister die verbonden is met het jenevergenootschap lijkt een minister die wel van een glaasje houdt me een logische keuze
ik denk dat het een uitstekende keuze is. Ze heeft zich in Nijmegen echt bewezen!
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 7 februari 2007 @ 13:28:53 #37
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_46072377
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:25 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Plasterk dat zou super zijn!

ik ril een beetje bij de gedachte van Verhagen, Eurlings en van der Hoeven in één kabinet
Ik ril vooral van de gedachte aan Koenders als minister. Die man heeft nooit een consistente goede indruk op me gemaakt als woordvoerder Buitenlandse Zaken. Lijkt me een waardeloze minister.

Verhagen vind ik een kwal maar zou wel een goede minister zijn denk ik, Eurlings verwacht ik veel van.
pi_46072383
quote:

[..]

Doe die maar ja, geeft wel wat strubbelingen, niet zoveel aandacht meer voor het creationisme (tegenhanger van de evolutietheorie)
  Moderator woensdag 7 februari 2007 @ 13:29:42 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_46072403
wie is die Eimert van Middelkoop

ik weet dat hij in de vaste kamercommssie voor defensie zit maar voor de rest houd hij vooral van bloemetjes en bijtjes geloof ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 7 februari 2007 @ 13:30:28 #40
8369 speknek
Another day another slay
pi_46072431
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:26 schreef du_ke het volgende:
Maar heeft zo iemand dan weer enig zicht op het VMBO?
Dat hangt er een beetje vanaf of diegene op een scholengemeenschap heeft gezeten. Maar goed, het onderscheid wat ik wou maken is regulier onderwijs en wetenschappelijke studie. Het vmbo is een soort havo/vwo, net zoals het mbo en hbo vervolgopleidingen zijn.
  woensdag 7 februari 2007 @ 13:30:43 #41
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46072438
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:26 schreef kantoorslaaf het volgende:

Jan Pronk of Marcel van Dam?
  woensdag 7 februari 2007 @ 13:31:45 #42
8369 speknek
Another day another slay
pi_46072466
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:25 schreef rubbereend het volgende:
We kunnen dan beter gelijk onze capitulatie aan Belgie aanbieden.
  woensdag 7 februari 2007 @ 13:32:19 #43
8369 speknek
Another day another slay
pi_46072482
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:30 schreef freako het volgende:
Jan Pronk of Marcel van Dam?
Een glaasje, niet verre staat van korsakoff.
  woensdag 7 februari 2007 @ 13:32:57 #44
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46072499
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:29 schreef sp3c het volgende:
Van parlement.com:
quote:
Alom gerespecteerde afgevaardigde, eerst voor het GPV, later voor de ChristenUnie. Zijn prestige als Tweede-Kamerlid bleek onder andere uit het feit dat hij voorzitter werd van de commissie die onderzoek deed naar klimaatverandering en van de tijdelijke commissie die de enquête Srebrenica voorbereidde. Had belangstelling voor parlementaire geschiedenis en kwam op voor de Nederlandse taal. Een door hem ingediend voorstel om dit laatste in de Grondwet te verankeren, werd echter verworpen. Voltooide diverse (halve) marathons. Sinds 10 juni 2003 Eerste-Kamerlid. Hij houdt zich daar bezig met onder meer Buitenlandse Zaken, Financiën, Defensie, Cultuur en Milieu.
pi_46072520
quote:
Jarenlang Tweede Kamerlid geweest: http://nl.wikipedia.org/wiki/Eimert_van_Middelkoop
  woensdag 7 februari 2007 @ 13:33:44 #46
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46072523
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:32 schreef speknek het volgende:

[..]

Een glaasje, niet verre staat van korsakoff.
Ze zouden wel een fris en nieuw geluid zijn.
pi_46072552
quote:

ik weet dat hij in de vaste kamercommssie voor defensie zit maar voor de rest houd hij vooral van bloemetjes en bijtjes geloof ik
senator voor de CU. En daarvoor jaren kamerlid en omdat hij altijd in een kleine fractie zit is hij breed georienteerd. Denk dat hij minder dan Kamp gecharmeerd is van mooie speeltjes als Tomohawks enzo maar meer de humanitaire functie van het leger gaat profileren.
Maar dit is slechts gissen
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 7 februari 2007 @ 13:34:58 #48
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_46072558
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:28 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ik ril vooral van de gedachte aan Koenders als minister. Die man heeft nooit een consistente goede indruk op me gemaakt als woordvoerder Buitenlandse Zaken. Lijkt me een waardeloze minister.

Verhagen vind ik een kwal maar zou wel een goede minister zijn denk ik, Eurlings verwacht ik veel van.
debatten met Eurlings zullen leuk worden... als hij geen gelijk krijgt gaat hij altijd harder praten en boos kijken
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 7 februari 2007 @ 13:35:03 #49
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46072567
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:31 schreef speknek het volgende:

[..]

We kunnen dan beter gelijk onze capitulatie aan Belgie aanbieden.
Ja, alsof er geen andere katholieken dan Limburgers zijn. .
  woensdag 7 februari 2007 @ 13:35:18 #50
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_46072576
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:33 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, van mierlo is alweer een paar jaar de kamer uit.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_46072602
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:35 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, alsof er geen andere katholieken dan Limburgers zijn. .
Ben 'r ook een, wel met refo roots oorspronkelijk
pi_46072612
quote:

[..]

Dat zou ik van harte toejuichen. Dat roep ik al jaren (niet op fok overigens ). Hij heeft wel aangegeven ten tijde van het schrijven van het verkiezingsprogram van de PvdA geen politieke functies te ambieren. Ik hoop het wel.

Waarom Verhagen als je Bot hebt? Geef dan een leuk staatssecretariaatje op Defensie ofzo. En Van der Hoeven? Waarom? En die Camiel? Alsjeblieft. Sorry zit nu een beetje te hard Limburgers te bashen.

Ben trouwens zeer tevreden over de coalitie en de punten die ik tot nu toe gehoord heb. Kilometerheffing, veel geld naar milieu, AOW plannen, gratis schoolboeken allemaal prima vooruitstrevende zaken. Ik heb ook gemerkt in de tv programma's waar ik de oppositie gezien heb, dat het kabinet het niet heel lastig zal krijgen. Ze zitten wat te mierenneuken op kleine punten als "geen alcoholreclame voor 21 uur" (Rutte vond dat belachelijk, om maar gewoon tegen te zijn) en de SP was het met heel wat punten op de AOW en HRA na eens. GroenLinks was erg tevreden over milieu etc. Iedereen vindt dus wel wat goeds terug in het akkoord en het is dus moeilijk om alles neer te halen.

Hou het alsjeblieft 4 jaar vol, jongens en meisjes!
  woensdag 7 februari 2007 @ 13:36:23 #53
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46072613
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:34 schreef du_ke het volgende:

[..]

senator voor de CU. En daarvoor jaren kamerlid en omdat hij altijd in een kleine fractie zit is hij breed georienteerd. Denk dat hij minder dan Kamp gecharmeerd is van mooie speeltjes als Tomohawks enzo maar meer de humanitaire functie van het leger gaat profileren.
Maar dit is slechts gissen
Van Middelkoop is er een warm voorstander van dat de Kamer voor vredesmissies expliciet toestemming moet geven. Nu is dit formeel nog niet zo.
pi_46072647
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:28 schreef Hephaistos. het volgende:

Eurlings verwacht ik veel van.
Weet niet heb voor V&W liever iemand met wat praktijkervaring.
  woensdag 7 februari 2007 @ 13:37:56 #55
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46072668
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:37 schreef du_ke het volgende:

[..]

Weet niet heb voor V&W liever iemand met wat praktijkervaring.
Iemand die wel oud genoeg is om z'n rijbewijs te mogen halen?
pi_46072729
Ik zet mijn kaarten ook zeker op Ella Vogelaar.

Als ik Bos was zou ik kiezen voor Trude Maas en Vogelaar.

Ter Horst lekker laten zitte, te groot afbreukrisico.
pi_46072731
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:36 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:

[..]

Hou het alsjeblieft 4 jaar vol, jongens en meisjes!
Idd

Zijn we wel weer 's aan toe
pi_46072741
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:37 schreef freako het volgende:

[..]

Iemand die wel oud genoeg is om z'n rijbewijs te mogen halen?
Nou dat bijvoorbeeld.
  woensdag 7 februari 2007 @ 13:41:49 #59
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_46072780
tvp
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_46072800
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:33 schreef freako het volgende:

[..]

Op fris zitten we niet te wachten bij BZK. Alcohol moet het zijn
Don't follow me, I'm lost too
pi_46072802
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:36 schreef freako het volgende:

[..]

Van Middelkoop is er een warm voorstander van dat de Kamer voor vredesmissies expliciet toestemming moet geven. Nu is dit formeel nog niet zo.
Daarmee creëer j e wel een breed draagvlak

Over draagvlak gesproken, ik denk dat zowel VVD en SGP als GL en SP wel kunnen leven met deze coalitie. Bos, Balkenende en Rouvoet zijn zich er denk ik wel degelijk van bewust geweest dat 1/6e van de kamer uit Sp'ers bestaat..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')