Uiteraard mag er ook gediscussieerd worden over mogelijke staatssecretarissen.quote:CDA:
Premier: Jan Peter Balkenende
Buitenlandse Zaken: Maxime Verhagen
Sociale Zaken: Piet Hein Donner
Justitie: Ernst Hirsch Ballin
Onderwijs: Maria van der Hoeven
Milieu: Pieter van Geel/Liesbeth Spies
Verkeer & Waterstaat: Camiel Eurlings
Landbouw: Gerda Verburg
PVDA:
Financiën: Wouter Bos
Binnenlandse Zaken: Guusje ter Horst
Integratie & Volkshuisvesting: Ahmed Aboutaleb
Economische Zaken: Trude Maas-de Brouwer
Ontwikkelingssamenwerking: Bert Koenders
Volksgezondheid, Welzijn & Sport: Ella Vogelaar/Margo Vliegenthart/Louise Gunning
CU:
Jeugd en Gezin: André Rouvoet
Defensie: Eimert van Middelkoop
Ik vraag me af of de rest van het kabinet daarop zit te wachten; Rottenberg blijft natuurlijk een potentiele bron van onrust. Voor de PvdA zou hij dan wel weer de ideale kandidaat zijn, omdat hij het PvdA-smaldeel binnen het kabinet de nodige kleur kan geven, en - laten we dat niet vergeten - veel affiniteit heeft met cultuur en media.quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:32 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Rottenberg heeft (of had) de auto-immuunziekte sarcoïdose. Dit speelde met name in 1997 en 2003, maar kennelijk is hij daar weer min of meer van hersteld: http://nl.wikipedia.org/wiki/Felix_Rottenberg
Sophie Hilbrand beweerde in DWDD met grote stelligheid dat Rottenberg in het kabinet zou komen.
Het is iemand met een hoog bla-bla-gehalte. Maar je hebt gelijk dat Cultuur en Media een goede post voor hem zou zijn.quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:43 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de rest van het kabinet daarop zit te wachten; Rottenberg blijft natuurlijk een potentiele bron van onrust. Voor de PvdA zou hij dan wel weer de ideale kandidaat zijn, omdat hij het PvdA-smaldeel binnen het kabinet de nodige kleur kan geven, en - laten we dat niet vergeten - veel affiniteit heeft met cultuur en media.
Nu Wijn is afgehaakt als 'kroonprins' is de come-back van Eurlings volgens mij welhaast zeker.quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:48 schreef du_ke het volgende:
Verhagen ipv Bot. Eurling, v.d. Hoeven
.
Goed punt.quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:37 schreef Kozzmic het volgende:
Uiteraard mag er ook gediscussieerd worden over mogelijke staatssecretarissen.
Wordt dat niet een hele minimale portefeuille?quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:52 schreef Kozzmic het volgende:
Wellicht een staatssecretariaat RO ofzo.
Defensie is een middelzware portefeuille, en bovendien een van de expertises van de genoemde CU-ministerskandidaat Van Middelkoop.quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:01 schreef dVTB het volgende:
En wat de CU betreft, ik heb geen voorkeuren. Zolang het Leen van Dijke niet wordt, vind ik alles best. Ik snap trouwens niet wat CU moet met een ministerspost als defensie. Het lijkt me niet iets waarop ze zich kunnen profileren. Ik zie ze nog eerder landbouw krijgen ofzo.
16.quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:26 schreef Ringo het volgende:
Hoeveel ministersposten zijn er eigenlijk te verdelen?
Was dat de Balkenende-II-verdeling?quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:35 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
En waarschijnlijk 10 staatssecretarissen; verhouding 5-4-1.
Zou goed kunnen.quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:40 schreef freako het volgende:
[..]
Was dat de Balkenende-II-verdeling?
Ik weet niet of Aboutaleb wel zo goed valt bij de CU, het is wel een moslim in een christenkabinet dan...quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:01 schreef dVTB het volgende:
Verder VREES ik de terugkeer van Piet Hein Donner. Als het maar NIET justitie wordt, dan vind ik het prima. In Verhagen op Buitenlandse Zaken heb ik wél veel vertrouwen. Pieter van Geel werd genoemd als nieuws CDA-fractievoorzitter, dus dan valt hij af als minister.
Aboutaleb lijkt me een prima minister, maar ik vind het jammer dat hij dan op zo'n clichépost als 'integratie' moet komen. Waarom niet minister van Binnenlandse Zaken? En waarom zou Klaas de Vries eigenlijk niet kunnen terugkeren?
En wat de CU betreft, ik heb geen voorkeuren. Zolang het Leen van Dijke niet wordt, vind ik alles best. Ik snap trouwens niet wat CU moet met een ministerspost als defensie. Het lijkt me niet iets waarop ze zich kunnen profileren. Ik zie ze nog eerder landbouw krijgen ofzo.
Ik heb het even gecheckt en de verdeling zou dan inderdaad exact hetzelfde zijn, zowel voor ministersposten als staatssecretariaten.quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:42 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Zou goed kunnen.
Dit is de verdeling die van de week in de pers werd genoemd.
De ChristenUnie zet tegenwoordig katholieken op kandidatenlijsten. Als ze dat doen, hebben ze echt geen problemen met een moslim als minister, als die van een andere partij komt.quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:58 schreef Ludger het volgende:
[..]
Ik weet niet of Aboutaleb wel zo goed valt bij de CU, het is wel een moslim in een christenkabinet dan...
Da's waar, in Limburg dan, zonder katholieke kandidaten daar, blijft 'r niet veel over..quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:02 schreef freako het volgende:
[..]
De ChristenUnie zet tegenwoordig katholieken op kandidatenlijsten. Als ze dat doen, hebben ze echt geen problemen met een moslim als minister, als die van een andere partij komt.
Binnen de partij waren er overigens wel wat protesten, maar daar is snel overheen gestapt.quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:07 schreef Ludger het volgende:
[..]
Da's waar, in Limburg dan, zonder katholieke kandidaten daar, blijft 'r niet veel over..
Zoveel??quote:
In de ideeën van de PvdA was er sprake was een totale herstructurering en een verschuiving van uitvoerende taken naar staatssecretarissen (waarvan het aantal fors uitgebreid zou worden). Ik denk dat (1) het CDA daar niet aan wil en (2) het te lastig is om op korte termijn te realiseren. Er is wel sprake van inkrimping op de ministeries, wellicht dat er een onderzoek volgt naar bestuurlijke veranderingen in de top van de ministeries en tussen de ministeries, waarin dit soort zaken kan worden meegenomen?!quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:24 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zoveel??
Hoeveel is er van Bos' ambitieuze plan over? Die wilde er in eerste instantie niet meer dan 6. Inkrimping van de overheid et cetera.
quote:Post Aboutaleb onzeker
Van onze politieke redactie
DEN HAAG - Het is lang niet zeker dat wethouder Ahmed Aboutaleb minister wordt in het nieuwe kabinet. Er zal hem mogelijk een staatssecretariaat worden aangeboden.
De algemene verwachting was dat Bos hem een ministerspost in het vooruitzicht had gesteld. Officieel zegt Bos er nu niets over.
In het boekje Wat Wouter wil zei hij over Aboutaleb: ''Ik zou hem graag naar Den Haag halen. Ik zou hem niet op Integratie zetten, maar op Onderwijs of Sociale Zaken.'' Daaruit werd afgeleid dat Aboutaleb minister zou worden als de PvdA zou gaan regeren.
Dat staat nu echter allerminst vast. ''Sommige staatssecretariaten zijn vele malen zwaarder dan een ministerspost,'' wordt binnen de PvdA gezegd.
Aboutaleb wil niet reageren. Maar het is zeer de vraag of hij een staatssecretariaat aanvaardt, omdat hij zijn werk als wethouder van Sociale Zaken en Onderwijs in Amsterdam erg belangrijk vindt.
quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:24 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zoveel??
Hoeveel is er van Bos' ambitieuze plan over? Die wilde er in eerste instantie niet meer dan 6. Inkrimping van de overheid et cetera.
Van der Hoeven zal wel fractievoorzitter worden als Verhagen minister wordt...quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:57 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik had uit betrekkelijk betrouwbare bron een paar maanden geleden vernomen dat er werkelijk helemaal niemand nog te wachten zat op v.d. Hoeven.
Nee, dat heeft ze gisteren uitgesloten.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:13 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Van der Hoeven zal wel fractievoorzitter worden als Verhagen minister wordt...
Een beetje zoals Bos uitsloot ooit minister te worden, of écht uitgesloten?quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat heeft ze gisteren uitgesloten.
Het klonk als dat ze het echt niet wilde.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:15 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Een beetje zoals Bos uitsloot ooit minister te worden, of écht uitgesloten?![]()
Onderwijs gaat niet alleen over wetenschap. Maar jij hebt liever Plasterk?quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:19 schreef speknek het volgende:
Alsjeblieft niet weer van der Hoeven op Onderwijs.
Alleen wetenschappers op een departement voor Wetenschap.
Dat klopt, maar ik denk dat iemand die de universiteit heeft afgemaakt een completer beeld van het vakgebied heeft.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:21 schreef SCH het volgende:
Onderwijs gaat niet alleen over wetenschap.
Hell yeah.quote:Maar jij hebt liever Plasterk?
Plasterkquote:Op woensdag 7 februari 2007 13:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Onderwijs gaat niet alleen over wetenschap. Maar jij hebt liever Plasterk?
Maar heeft zo iemand dan weer enig zicht op het VMBO?quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:25 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik denk dat iemand die de universiteit heeft afgemaakt een completer beeld van het vakgebied heeft.
[..]
Ben ik ook voorquote:Hell yeah.
quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:26 schreef kantoorslaaf het volgende:
Ik vind Ter Horst wel leuk op BZK.
Na een minister die verbonden is met het jenevergenootschap lijkt een minister die wel van een glaasje houdt me een logische keuze![]()
Ik ril vooral van de gedachte aan Koenders als minister. Die man heeft nooit een consistente goede indruk op me gemaakt als woordvoerder Buitenlandse Zaken. Lijkt me een waardeloze minister.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:25 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Plasterkdat zou super zijn!
ik ril een beetje bij de gedachte van Verhagen, Eurlings en van der Hoeven in één kabinet
Doe die maar ja, geeft wel wat strubbelingen, niet zoveel aandacht meer voor het creationisme (tegenhanger van de evolutietheorie)quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Onderwijs gaat niet alleen over wetenschap. Maar jij hebt liever Plasterk?
Dat hangt er een beetje vanaf of diegene op een scholengemeenschap heeft gezeten. Maar goed, het onderscheid wat ik wou maken is regulier onderwijs en wetenschappelijke studie. Het vmbo is een soort havo/vwo, net zoals het mbo en hbo vervolgopleidingen zijn.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:26 schreef du_ke het volgende:
Maar heeft zo iemand dan weer enig zicht op het VMBO?
Jan Pronk of Marcel van Dam?quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:26 schreef kantoorslaaf het volgende:
Na een minister die verbonden is met het jenevergenootschap lijkt een minister die wel van een glaasje houdt me een logische keuze![]()
We kunnen dan beter gelijk onze capitulatie aan Belgie aanbieden.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:25 schreef rubbereend het volgende:
ik ril een beetje bij de gedachte van Verhagen, Eurlings en van der Hoeven in één kabinet
Een glaasje, niet verre staat van korsakoff.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:30 schreef freako het volgende:
Jan Pronk of Marcel van Dam?
Van parlement.com:quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:29 schreef sp3c het volgende:
wie is die Eimert van Middelkoop
quote:Alom gerespecteerde afgevaardigde, eerst voor het GPV, later voor de ChristenUnie. Zijn prestige als Tweede-Kamerlid bleek onder andere uit het feit dat hij voorzitter werd van de commissie die onderzoek deed naar klimaatverandering en van de tijdelijke commissie die de enquête Srebrenica voorbereidde. Had belangstelling voor parlementaire geschiedenis en kwam op voor de Nederlandse taal. Een door hem ingediend voorstel om dit laatste in de Grondwet te verankeren, werd echter verworpen. Voltooide diverse (halve) marathons. Sinds 10 juni 2003 Eerste-Kamerlid. Hij houdt zich daar bezig met onder meer Buitenlandse Zaken, Financiën, Defensie, Cultuur en Milieu.
Jarenlang Tweede Kamerlid geweest: http://nl.wikipedia.org/wiki/Eimert_van_Middelkoopquote:Op woensdag 7 februari 2007 13:29 schreef sp3c het volgende:
Ze zouden wel een fris en nieuw geluid zijn.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Een glaasje, niet verre staat van korsakoff.
senator voor de CU. En daarvoor jaren kamerlid en omdat hij altijd in een kleine fractie zit is hij breed georienteerd. Denk dat hij minder dan Kamp gecharmeerd is van mooie speeltjes als Tomohawks enzo maar meer de humanitaire functie van het leger gaat profileren.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:29 schreef sp3c het volgende:
ik weet dat hij in de vaste kamercommssie voor defensie zit maar voor de rest houd hij vooral van bloemetjes en bijtjes geloof ik
debatten met Eurlings zullen leuk worden... als hij geen gelijk krijgt gaat hij altijd harder praten en boos kijkenquote:Op woensdag 7 februari 2007 13:28 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik ril vooral van de gedachte aan Koenders als minister. Die man heeft nooit een consistente goede indruk op me gemaakt als woordvoerder Buitenlandse Zaken. Lijkt me een waardeloze minister.
Verhagen vind ik een kwal maar zou wel een goede minister zijn denk ik, Eurlings verwacht ik veel van.
Ja, alsof er geen andere katholieken dan Limburgers zijn.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:31 schreef speknek het volgende:
[..]
We kunnen dan beter gelijk onze capitulatie aan Belgie aanbieden.
Ja, van mierlo is alweer een paar jaar de kamer uit.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:33 schreef freako het volgende:
[..]
Ze zouden wel een fris en nieuw geluid zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |