Een auto kan nooit uit zichzelf bestaan. Hoe weet je dat? Omdat je nog nooit een auto spontaan hebt zien ontstaan? Dat heb je God ook niet. En toch vind je dat God wel uit zichzelf kan bestaan. Waarom hou je er twee zulke dubbele standaarden op na? Wat voor het een niet kan, kan voor het ander opeens wel, en de enige reden die ik daarvoor hoor is 'dat het nu eenmaal zo is'.quote:Op woensdag 7 februari 2007 01:52 schreef Meki het volgende:
[..]
Omdat het niet kan .
Denk eens na .
een Auto kan nooit uit zichzelf bestaan of wel ??
En Waarom kunnen wij niet dichter bij de zon komen ??
Meki is de on(be)grijp(elijke)bare FOKker!quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:03 schreef Seneca het volgende:
[..]
Een auto kan nooit uit zichzelf bestaan. Hoe weet je dat? Omdat je nog nooit een auto spontaan hebt zien ontstaan? Dat heb je God ook niet. En toch vind je dat God wel uit zichzelf kan bestaan. Waarom hou je er twee zulke dubbele standaarden op na? Wat voor het een niet kan, kan voor het ander opeens wel, en de enige reden die ik daarvoor hoor is 'dat het nu eenmaal zo is'.
euhm, valt het je ook op .. geen enkele Jood te bekennen in dat verhaal ?quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:19 schreef Konlewicz het volgende:
[..]
Damn, wat is dit voor domme opmerking?
Tot de 4e eeuw was Jeruzalem in handen van de Romeinen.. In de 7e eeuw werd het veroverd door de Arabieren. In 1099 werden de Arabische sji'itische Fatamiden verslagen door het Kruisvaardersleger. In 1187 werd het weer terugveroverd door de legendarische Koerd Salah ad-Din. In 1517 namen de Ottomanen de stad over. Daarna is Jeruzalem nooit meer in handen van Arabieren geweest. Nooit meer, dus ik weet niet hoe je erbij komt dat de zogenaamde Palestijnen(niet meer dan een samenraapsel Egyptenaren en Jordaniërs(ook al zo'n mooie Britse uitvinding) recht hebben op Jeruzalem. Ja, Jordanië heeft 17 jaar een gedeelte in handen gehad( en gelijk vrijwel alle Joodse heiligdommen in het Joodse Kwartier vernietigd).
Als we zoals jou gaan praten hebben de Turken ook recht op Jeruzalem...
Ik hoorde dat Vlaanderen weer aanspraak maakt op Zeeuws Vlaanderen en Duitsland op Elzas-Lotharingen... pff...![]()
gast, de joden leefden er al die tijd, onder al die onderdrukkers.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:44 schreef moussie het volgende:
[..]
euhm, valt het je ook op .. geen enkele Jood te bekennen in dat verhaal ?
Dus met welk recht claimen die daar uberhaupt maar iets, omdat ze er al die jaren als een kleine minderheid hebben geleefd ? Omdat het 2000 jaar geleden wel van hun was, omdat het hun door "God" gegeven/beloofd is, staat in een boekje dat nog ouder is dan de Koran ?
Of is het eigenlijk hun land, altijd al geweest, ze zijn er alleen maar van verdreven, ze hebben "historische rechten" ?
Zelfde als met de Islam, alleen omdat Mohammed er op een wit paard naar toe is gevlogenquote:Op donderdag 8 februari 2007 12:44 schreef moussie het volgende:
[..]
Dus met welk recht claimen die daar uberhaupt maar iets, omdat ze er al die jaren als een kleine minderheid hebben geleefd ? Omdat het 2000 jaar geleden wel van hun was, omdat het hun door "God" gegeven/beloofd is, staat in een boekje dat nog ouder is dan de Koran ?
Of is het eigenlijk hun land, altijd al geweest, ze zijn er alleen maar van verdreven, ze hebben "historische rechten" ?
Net zo min als dat ik geloof dat dat de woonplaats van God was, afgeschermd door een voorhang die dan weer door Jezus door midden is gescheurdquote:Op donderdag 8 februari 2007 12:54 schreef buachaille het volgende:
[..]
Zelfde als met de Islam, alleen omdat Mohammed er op een wit paard naar toe is gevlogenis Jerusalem een heilige stad voor de moslims. Dat geloof je toch zelf niet?
Amerika dan ook maar terug geven aan de Indianen, Australië aan de Aboriginals etc .. die wonen daar ook "al die tijd" onder al die onderdrukkers ?quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:49 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
gast, de joden leefden er al die tijd, onder al die onderdrukkers.
Jij begrijpt het echt niet (of wil het niet begrijpen), er wonen toch 1 miljoen arabische israeliers in Israel? Dat zijn net als de joden Israelische aboriginals!quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:03 schreef moussie het volgende:
[..]
Amerika dan ook maar terug geven aan de Indianen, Australië aan de Aboriginals etc .. die wonen daar ook "al die tijd" onder al die onderdrukkers ?
Die wonen er nu ja .. toen wij hun dat land "terug" gaven waren het er 25.000 of zo, een minderhied !!quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:19 schreef buachaille het volgende:
[..]
Jij begrijpt het echt niet (of wil het niet begrijpen), er wonen toch 1 miljoen arabische israeliers in Israel? Dat zijn net als de joden Israelische aboriginals!
Er is ook geen enkele palastijn te te bekennen in dat verhaal, maar desondanks hebben zij meer recht op een claim? Veronderstel ik, althans.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:44 schreef moussie het volgende:
[..]
Idd, de Palestijnen als volk bestonden niet, dat stempeltje hebben ze van ons gekregen in de vorige eeuw, alsof hun daar wat aan kunnen doen .. pffquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:54 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Er is ook geen enkele palastijn te te bekennen in dat verhaal, maar desondanks hebben zij meer recht op een claim? Veronderstel ik, althans.
Ja, maar heb jij een hekel aan immigranten of zo? Je zegt toch ook niet dat alle migranten die na 1945 in Nederland zijn gaan wonen weg moeten omdat er toen nog geen 10.000 van in Nederland woonden?quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:48 schreef moussie het volgende:
[..]
Die wonen er nu ja .. toen wij hun dat land "terug" gaven waren het er 25.000 of zo, een minderhied !!
Ja, dat kun je ook zien aan het kleurtje van de israelische joden. Die komen echt van de noordpool.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:08 schreef moussie het volgende:
[..]
Idd, de Palestijnen als volk bestonden niet, dat stempeltje hebben ze van ons gekregen in de vorige eeuw, alsof hun daar wat aan kunnen doen .. pff
het is wel al die eeuwen de plaatselijke bevolking geweest, in tegenstelling tot de Israëlies waarvan de overgrote meerderheid import is van overal ter wereld
je bedoelt dat ze de raskenmerken hebben gehouden (want een echte jood vermengd niet met goy) en nu lekker bruin worden in het zonnetje of wat ?quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:10 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ja, dat kun je ook zien aan het kleurtje van de israelische joden. Die komen echt van de noordpool.
Ga nou toch fietsen met je "echte jood", dat verhaal ken ik nou wel van onze Islamitische "vrienden". Wat ik bedoel: zet de gemiddelde palestijn naast de gemiddelde joodse israelier en je ziet geen verschil (met het gemiddelde kaasoog). Ja, en ik weet er zijn russische joden bleekwit en ethiopische donkerzwart blahblah.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:17 schreef moussie het volgende:
[..]
je bedoelt dat ze de raskenmerken hebben gehouden (want een echte jood vermengd niet met goy) en nu lekker bruin worden in het zonnetje of wat ?
dat hoor ik anders nogal vaak, dat alle immigranten in Nederland liefst terug moeten naar waar ze vandaan komenquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:09 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ja, maar heb jij een hekel aan immigranten of zo? Je zegt toch ook niet dat alle migranten die na 1945 in Nederland zijn gaan wonen weg moeten omdat er toen nog geen 10.000 van in Nederland woonden?
zoals al eerder gezegd, de volkeren "Palestijnen" en "Israëlies" bestonden beiden niet .. het zijn gewoon stammen die er in de loop der tijden hebben gewoond, de een wat recenter dan de andere, dat wij met onze buitenlandse ogen daar weer eens zo'n stempeltje op moeten plakken en lukraak een paar grenzen trekken .. tjaquote:Enne, er woonden al helemaal geen "Palestijnen". Zoals al eerder uitgelegd zijn dat gewoon arabieren die door de omringende arabische staten bij Israel over de schutting zijn gegooid.
Ik vind het ergens meer reëel om de bestaansgrondkwestie niet bij dit 'akkefietje' te betrekken. Het is feitelijk uiterst opportuun van de palastijnse leiders de aanleg van een nieuwe brug politiek te misbruiken om daarmee de aandacht van de interne problemen (lees: geweldadigheden) tussen de palastijnse facties onderling af te leiden.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:08 schreef moussie het volgende:
[..]
Idd, de Palestijnen als volk bestonden niet, dat stempeltje hebben ze van ons gekregen in de vorige eeuw, alsof hun daar wat aan kunnen doen .. pff
het is wel al die eeuwen de plaatselijke bevolking geweest, in tegenstelling tot de Israëlies waarvan de overgrote meerderheid import is van overal ter wereld
dat komt anders gewoon uit een oud joods geschiedenisboek hoor, dat het vermengen van rassen wat in delen van Europa kortstondig werd toegestaan rond 1800 niet zo'n denderend succes was en dat men toch liever blijft bij "eigen soort"quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:22 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ga nou toch fietsen met je "echte jood", dat verhaal ken ik nou wel van onze Islamitische "vrienden". Wat ik bedoel: zet de gemiddelde palestijn naast de gemiddelde joodse israelier en je ziet geen verschil (met het gemiddelde kaasoog). Ja, en ik weet er zijn russische joden bleekwit en ethiopische donkerzwart blahblah.
'Nou dan zal dat in 1800 in europa het geval zijn geweest.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:28 schreef moussie het volgende:
[..]
dat komt anders gewoon uit een oud joods geschiedenisboek hoor, dat het vermengen van rassen wat in delen van Europa kortstondig werd toegestaan rond 1800 niet zo'n denderend succes was en dat men toch liever blijft bij "eigen soort"
Sterker nog, de laffe aanval vanmorgen vanuit Libanon behoort zeker ook bij hun oa vuile mediaoorlogquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:25 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind het ergens meer reëel om de bestaansgrondkwestie niet bij dit 'akkefietje' te betrekken. Het is feitelijk uiterst opportuun van de palastijnse leiders de aanleg van een nieuwe brug politiek te misbruiken om daarmee de aandacht van de interne problemen (lees: geweldadigheden) tussen de palastijnse facties onderling af te leiden.
Jammer ??? Erm hersendood was ie al monddood zou fijn zijn, typedood graag.quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:32 schreef Mr.J het volgende:
En opeens reageert Meki niet meer. Wat jammer nu.
Natuurlijk wel, man. Een periode waarin Palestijnse dorpen worden beschoten door het Israëlische leger wordt aangeduid als een relatief rustige periode, terwijl er in de Nederlandse media moord en brand wordt geschreeuwd als er een niet-legitieme Israëlische nederzetting in Palestijns gebied wordt aangevallen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:41 schreef feessie het volgende:
De media is pro palestijens. Er zijn echt wel twee schuldigen en niet alleen Israel. Israel wordt elke dag beschoten met rakketen .. hoor je daar wat van ? Nee...
Zonder provocaties door de Palestijnen? dan heb ik wat gemist. Geef eens een voorbeeld.quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:40 schreef retteketet het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, man. Een periode waarin Palestijnse dorpen worden beschoten door het Israëlische leger wordt aangeduid als een relatief rustige periode,
pff, krijgen we het kip-ei verhaal weer .. hoeveel huizen, boomgarden etc worden er, nog steeds, ook alweer onteigend/gesloopt tbv die muur ? En dat dan even afgezien van het feit dat dat land daar om te beginnen is verdeeld door een natte vinger in de lucht te houden of zoiets, hoevelen moesten er verkassen omdat hun geboortegrond ineens Israël was ?quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:47 schreef buachaille het volgende:
[..]
Zonder provocaties door de Palestijnen? dan heb ik wat gemist. Geef eens een voorbeeld.
Schei toch uit. Mensen zitten allemaal te janken om die Palestijnen. Vandaag zijn er bij de grens Israelische soldaten beschoten door Libanezen. Waar zie je dat in de media ? Nergens dus. Er worden genoeg raketten afgevuurd op Israel waar je niks van hoort, toch best wel vreemd? Ik bekijk alles van twee kanten , beide hebben schuld. Maar waarom iedereen zo pro Palestijns is , vraag ik me af.quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:22 schreef moussie het volgende:
[..]
pff, krijgen we het kip-ei verhaal weer .. hoeveel huizen, boomgarden etc worden er, nog steeds, ook alweer onteigend/gesloopt tbv die muur ? En dat dan even afgezien van het feit dat dat land daar om te beginnen is verdeeld door een natte vinger in de lucht te houden of zoiets, hoevelen moesten er verkassen omdat hun geboortegrond ineens Israël was ?
quote:Op donderdag 8 februari 2007 18:34 schreef feessie het volgende:
[..]
Schei toch uit. Mensen zitten allemaal te janken om die Palestijnen. Vandaag zijn er bij de grens Israelische soldaten beschoten door Libanezen. Waar zie je dat in de media ? Nergens dus. Er worden genoeg raketten afgevuurd op Israel waar je niks van hoort, toch best wel vreemd? Ik bekijk alles van twee kanten , beide hebben schuld. Maar waarom iedereen zo pro Palestijns is , vraag ik me af.
Ach wat maak ik me eigenlijk druk , de palestijen slachten elkaar toch wel af . ( in het kader van geloofsbeleving en macht)
Dat is natuurlijk iets wat van palestijnse zijde nooit zou worden overwogen. Stel je voor zeg, dan moet je overgaan tot opblazen van stadsbussen en toeristencentraquote:Op vrijdag 9 februari 2007 00:01 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarom pro Palestijns we kunnen ook allemaal pro Israel zijn maar dan kunnen we onze menselijkheid vergeten en hetzelfde doen wat Israel doet. namelijk doelgericht op de burgers
die hebben hun menselijkheid ook kwijt geraaktquote:Op vrijdag 9 februari 2007 00:04 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk iets wat van palestijnse zijde nooit zou worden overwogen. Stel je voor zeg, dan moet je overgaan tot opblazen van stadsbussen en toeristencentra
Klinkt toch wel bekend eigenlijk.
Oh, veelal worden deze figuren juist bejubbeld in eigen gelederen, mooi dat jij daar niet zo over denkt, ben alleen bang dat je dan toch echt ook de palestijnse samenleving eens onder de loep moet nemen.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 00:07 schreef Meki het volgende:
[..]
die hebben hun menselijkheid ook kwijt geraakt
heb ik gedaan maar zoals ik al eerder zeiquote:Op vrijdag 9 februari 2007 00:14 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Oh, veelal worden deze figuren juist bejubbeld in eigen gelederen, mooi dat jij daar niet zo over denkt, ben alleen bang dat je dan toch echt ook de palestijnse samenleving eens onder de loep moet nemen.
Jammer dat tussen die burgers ook terroristen zitten. Dat maakt de cirkel rond. Weet je trouwens dat Palestijen hun kinderen inzetten voor strategische doelen , als menselijk schild ?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 00:17 schreef Meki het volgende:
[..]
heb ik gedaan maar zoals ik al eerder zei
ik ben geen aanhanger van Hamas of van Fatah
ik ben een aanhanger voor de Palestijnse burgers en kinderen
En toen was het stil............quote:Op vrijdag 9 februari 2007 08:48 schreef feessie het volgende:
[..]
Jammer dat tussen die burgers ook terroristen zitten. Dat maakt de cirkel rond. Weet je trouwens dat Palestijen hun kinderen inzetten voor strategische doelen , als menselijk schild ?
"Ja en Palestijnen eten puppy's op, levend! echt!, en ze haten ook poezen en hamsters en.. en.. en.."quote:Op vrijdag 9 februari 2007 08:48 schreef feessie het volgende:
[..]
Jammer dat tussen die burgers ook terroristen zitten. Dat maakt de cirkel rond. Weet je trouwens dat Palestijen hun kinderen inzetten voor strategische doelen , als menselijk schild ?
Waar heb je dat nou weer vandaagquote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:39 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Weet je wie door de internationale gemeenschap op de vingers is getikt vanwege (en door humanitaire organisaties is veroordeeld voor) het gebruik maken van menselijke schilden? Juist, Israel.
Vandaan bedoel je?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:40 schreef buachaille het volgende:
[..]
Waar heb je dat nou weer vandaag![]()
![]()
Laat maar, ik heb al een geval gevonden uit 2005 op de site van Amnesty Vlaanderen. http://www.aivl.be/index.cfm?PageID=2274quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:43 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Vandaan bedoel je?
type eens "human shields israel" in google in luilak.
Ja hoor , tis vrij toevallig dat er meestal meer kinderen gedood worden dan volwassenenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:39 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
"Ja en Palestijnen eten puppy's op, levend! echt!, en ze haten ook poezen en hamsters en.. en.. en.."
Weet je wie door de internationale gemeenschap op de vingers is getikt vanwege (en door humanitaire organisaties is veroordeeld voor) het gebruik maken van menselijke schilden? Juist, Israel.
Kijk als je vanuit je helicoptergunships (afgeschooid van de Amerikaanse belastingbetaler) op burgers in Gaza en de WB schiet en daarbij worden zoals te verwachten vrouwen, kinderen en oude mensen geraakt en aan stukken gereten, dan moet je natuurlijk een kutsmoes voor je misdaden hebben, en dus ga je claimen dat je op terroristen schoot maar die zich verscholen achter menselijke schilden. Dat deze beulen zulke smoezen verzinnen om hun slachtpartijen mee af te dekken kun je nog verklaren, dat er mensen zijn die dit daadwerkelijk slikken als waarheid en het ook nog napraten, daar kun je alleen maar je hoofd bij schudden...
Ach jey.. zoals ik al zei .. het zal vast wel waar zijn. Maar waar er twee vechten hebben er twee schuld. Daarom vind ik het niet zielig.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:47 schreef buachaille het volgende:
[..]
Laat maar, ik heb al een geval gevonden uit 2005 op de site van Amnesty Vlaanderen. http://www.aivl.be/index.cfm?PageID=2274
Kan het me levendig voorstellen, als je tot op het bot getergd wordt![]()
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 08:48 schreef feessie het volgende:
[..]
Vast , ze schieten zomaar zonder reden.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:03 schreef Meki het volgende:
[..]
daar geloof ik helemaal niet in.
ik heb al eerder gezegd dat ik onderscheid maak tussen burgers en terroristen
Israel maakt geen onderscheid en schiet ze allemaal dood ook al zijn het kinderen
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:05 schreef feessie het volgende:
[..]
Vast , ze schieten zomaar zonder reden.
Meki, zonder Israel zouden er nog veel meer doden vallen daar. Als Israel er niet zou zijn dan zou de Hezb'Allah haar pijlen richten op de Christelijke inwoners van Libanon en die afslachten, net zolang totdat het 100% religierein is zoals in Saoedie Arabie. Dat zou je toch niet willen?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:07 schreef Meki het volgende:
[..]
ze schieten met een reden maar niet tegen Hezbollah maar tegen de burgers
voorbeeld:
Oorlog Libanon
100 strijders Hezbollah dood
1500 burgers dood inclusief 600 kinderen
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:12 schreef buachaille het volgende:
[..]
Meki, zonder Israel zouden er nog veel meer doden vallen daar. Als Israel er niet zou zijn dan zou de Hezb'Allah haar pijlen richten op de Christelijke inwoners van Libanon en die afslachten, net zolang totdat het 100% religierein is zoals in Saoedie Arabie. Dat zou je toch niet willen?
Hezbollah is een onderdeel ja , maar ze trekken zich niets aan van de andere partijen. Als de Hezbollah nou hun wapens een keer zouden leerleggen zouden oorloge zoals die van een half jaar terug niet meer nodig zijn.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:17 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee echt niet
Hezbollah zou helemaal geen libanezen gaan vermoorden
Hezbollah is een onderdeel van Libanon.
Hezbollah gaat dat zeker niet doen.
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:23 schreef feessie het volgende:
[..]
Hezbollah is een onderdeel ja , maar ze trekken zich niets aan van de andere partijen. Als de Hezbollah nou hun wapens een keer zouden leerleggen zouden oorloge zoals die van een half jaar terug niet meer nodig zijn.
Je zal eens moeten kijken naar oorzaken en wat daarna de gevolgen zijn. Alle problemen hebben een oorzaak en een gevolg.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:24 schreef Meki het volgende:
[..]
Houdt Israel zich aan de regels houdt Israel zich aan VN resoluties
Houdt Israel zich aan de mensenrechten ?
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:31 schreef feessie het volgende:
[..]
Je zal eens moeten kijken naar oorzaken en wat daarna de gevolgen zijn. Alle problemen hebben een oorzaak en een gevolg.
Het probleem is gewoon dat Israel de stukken grond niet wil afgeven waar ze denken recht op te hebben. Het gevolg is dat de Palestijnen gaan flippen en de grond alsnog willen hebben.
Als de Palestijnen gaan rellen komen er ongeregeldheden waarna oorlog volgt. Zo komt er geweld op geweld wat steeds weer vergeldt wordt.
Bijbels gezien denk ik dat de Isralieten ook recht op grond hebben , maar dat gebeurd gewoon niet.
Dus misschien kunnen ze beter met elkaar gaan praten ipv van oorlogje spelen.. maar ach who cares.. er zal nooit vrede komen daar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |