Jij bent heul niet liefquote:
Dat leg ik je net uitquote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:00 schreef Soempie het volgende:
waar blijft die info over de meet dan?
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:01 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Wat moet je weten over SQL @cetera? Heb korte tijd het vak gegevensbanken gevolgd, maar was er niet echt goed in
ik moet nog wat SQL queries in ons projectdocument dumpen, maar ik weet zo niet echt hoe ik ze schrijf zeg maarquote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:01 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Wat moet je weten over SQL @cetera? Heb korte tijd het vak gegevensbanken gevolgd, maar was er niet echt goed in
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:02 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat leg ik je net uit
Die moet Stan mij mailen
Dat kloptquote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:03 schreef Soempie het volgende:
[..]ik zit niet op te letten.
Hij had die info dan toch ook naar mij kunnen mailen.![]()
Je bent gewoon een etter.quote:
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:03 schreef Etcetera het volgende:
[..]
ik moet nog wat SQL queries in ons projectdocument dumpen, maar ik weet zo niet echt hoe ik ze schrijf zeg maar :')
1 2 | Eventuele geneste queries gaat met SELECT a FROM b WHERE (SELECT c FROM d WHERE ( |
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:09 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Netjes haakjes afsluiten en dan is het volgens mij in orde.
Jamaar, ik zeg net tegen je dat ik al een topic heb geopend. Dan had je die info wel aan mij door kunnen mailen. Maar neeeeeequote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:03 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat klopt
Maar ik heb hem een uur geleden ofso gemailed dat hij even een nieuw topic aan moest maken anders zou ik het openen en dan moest hij me maar mailen.
Had ik ook aangegeven in het vorige topic
Je hébt al enkele queries klaarliggen? Of moet je juist voorbeelden gaan maken?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:03 schreef Etcetera het volgende:
[..]
ik moet nog wat SQL queries in ons projectdocument dumpen, maar ik weet zo niet echt hoe ik ze schrijf zeg maar
Ja dat is handig indien jij er niet bent.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:11 schreef Soempie het volgende:
[..]
Jamaar, ik zeg net tegen je dat ik al een topic heb geopend. Dan had je die info wel aan mij door kunnen mailen. Maar neeeeeemeneer moet zo nodig zelf een topic openen.
![]()
![]()
![]()
![]()
kijk dit snap ik welquote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:13 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Om je username uit een database op te vragen krijg je een commando als
SELECT naam FROM users WHERE username EQUALS "Etcetera";
Dit zoekt in de tabel users naar een entry waar als username Etcetera ingevuld staat, en geeft dat terug als naam. naam kan je eventueel weer gebruiken in andere queries
Ik ben er bijna altjidquote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:13 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja dat is handig indien jij er niet bent.
En nu maar weer braaf buiten spelenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:14 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik ben er bijna altjidik heb geen leven
![]()
![]()
Ja, zoiets. Al zou ik zelf denk ik nog naam tussen DELETE en FROM zetten, leest wat makkelijker. Delete mag ook in kleine letters, maar zou kan je commando's en andere meuk mooi uit elkaar houdenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:14 schreef Etcetera het volgende:
[..]
kijk dit snap ik wel
en als ik een user wil deleten gaat het van
DELETE FROM 'gebruiker' WHERE
'gebruikersnummer' is '5'
(bv)
Al bedacht wat je met de prei gaat doen?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:14 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik ben er bijna altjidik heb geen leven
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:25 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ken je dat, moet je een pakketje terugsturen, tape je het dicht en vraag je je daarna af of echt alles er in zit
Draaien en zingen!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:27 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Al bedacht wat je met de prei gaat doen?
Had kleren besteld bij de Large, een gedeelte bevalt niet. En 60 euro is de moeite van terugsturen wel waardquote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:27 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik ken het niet want ik hoef nooit wat terug te sturen...dat is hardstikke handig![]()
Ja dat is zeker de moeite waardquote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:28 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Had kleren besteld bij de Large, een gedeelte bevalt niet. En 60 euro is de moeite van terugsturen wel waard
Kwam jij nou wél of níet naar de meet?quote:
Niet uiteindelijk, plan is om overdag naar open dag in Utrecht te gaan (journalistiek), en op zondag moet ik werken (zondagmiddag, maar toch). Komt nog bij dat ik misschien op donderdag naar Eindhoven moet, dat hoor ik nog. Treinschema van de komende dagen kan worden:quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:29 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Kwam jij nou wél of níet naar de meet?
Ja, ik dacht aan hartige taart met prei en champignons.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:27 schreef Nembrionic het volgende:
Al bedacht wat je met de prei gaat doen?
Kijk eens in de wasdrogerquote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:33 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ja, ik dacht aan hartige taart met prei en champignons.
Maar ik wilde eerst de afwas doen. Alleen kan ik nergens afwasmiddel vinden. Echt weer zo'n mannenhuishouden![]()
Hij had nog een briefje: wil je ook even de planten watergeven??quote:
Whehehequote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:39 schreef Soempie het volgende:
[..]
Hij had nog een briefje: wil je ook even de planten watergeven??
Ik echt overal gezocht naar planten. Staat er waterkers naast de voordeur op de grond. Echt![]()
![]()
Mannenhuishoudenquote:De afwasmiddel stond achter/ onder de afwas.![]()
nee, binnen. In het donker, naast de voordeur op een schoteltje.quote:
Dan moet je het gewoon weggooien en is de plantenbrief een grapquote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:42 schreef Soempie het volgende:
[..]
nee, binnen. In het donker, naast de voordeur op een schoteltje.![]()
Het is geel
Geloof mij. Dit is bloedserieus.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:43 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dan moet je het gewoon weggooien en is de plantenbrief een grap
SQL is niet moeilijk.quote:
quote:
ik moet iig queries hebben voorquote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:47 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
SQL is niet moeilijk.
Wat moet je nou precies weten?
Volgens mij weet ie niet eens dat je het kunt eten.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:48 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dan haal je een zakje tuinkerszaadjes van 15 eurocent, legt ze op een bedje watjes en gooit er water over![]()
Wat een muts als 'ie daarover zeurt. Gele tuinkers
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:50 schreef Soempie het volgende:
[..]
Volgens mij weet ie niet eens dat je het kunt eten.![]()
Die moet je afstoffen. Ik heb gewoon helemaal geen planten. Ze gaan toch altijd dood.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:52 schreef Yurithemaster het volgende:
Koop gewoon plasitc planten vele gemakkelijker
ik weet alleen SQL eigenlijk...quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:52 schreef Nembrionic het volgende:
Moet het "gewone" SQL zijn? Geen MySQL?
Want voor het verwijderen van een gebruiker plus alle berichten e.d. heb je subqueries voor nodig en die zijn pas in de nieuwste versie van MySQL in gebouwd geloof ik.
Het aanmaken van een user is ook niet moelijk.
Zal zoiets zijn:
INSERT INTO gebruiker VALUES("1", "piet", "de vries", "pdevries", "KL34EkjaE");
Zoiets waar je de velden id, voornaam, achternaam, username, password in principe ingevuld hebt.
Buiten zetten als het regentquote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:53 schreef Soempie het volgende:
[..]
Die moet je afstoffen. Ik heb gewoon helemaal geen planten. Ze gaan toch altijd dood.![]()
Er is niet zoveel verschil tussen SQL statements en MySQL statement op een aantal kleine dingetjes na en een gebruik aan functionaliteit in MySQL.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:53 schreef Etcetera het volgende:
[..]
ik weet alleen SQL eigenlijk...
nou ja, heb gezegd dat ik het zou proberen en als het me niet lukt is dat pech hoor ;{
iig bedankt voor de hulp
De echte planten? Of die van plastic? Of beide?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:54 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
1 buiten zetten als het regent![]()
Ja, zeer besmettelijk.quote:
oeh, super!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:54 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik zal zo even een user-verwijder-statement posten..
Kanquote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:55 schreef Soempie het volgende:
[..]
De echte planten? Of die van plastic? Of beide?![]()
soempieallergiequote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:59 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Dan kan ik maar beter niet komen of werken de inentingen meteen?![]()
hier ga je er wel van uit dat in beide tabellen de kolom met de userid ook userid heet.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:01 schreef Nembrionic het volgende:
USER TOEVOEGEN
INSERT INTO gebruikers VALUES("1", "piet", "de vries", "pdevries", "KL34EkjaE");
Zoiets waar je de velden userid, voornaam, achternaam, username, password in principe ingevuld hebt
USER + POSTS VERWIJDEREN
DELETE FROM gebruikers, posts WHERE userid IN (SELECT userid FROM gebruikers WHERE user="karel");
"gebruikers" ie je tabel met gebruikersnamen, passwords etc.
"posts" is je tabel met je posts die ook gelinked staan aan de "userid"
Tabel ziet er dan bijvoorbeeld zo uit:
postid
postcontent
userid
timedate
Dit zou moeten werken. Eigenlijk moet je het even testen door een paar testtabelletjes aan te maken.
Ik zal zo zelf even controleren of dit werkt in ieder geval..
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:01 schreef Nembrionic het volgende:
USER TOEVOEGEN
INSERT INTO gebruikers VALUES("1", "piet", "de vries", "pdevries", "KL34EkjaE");
Zoiets waar je de velden userid, voornaam, achternaam, username, password in principe ingevuld hebt
USER + POSTS VERWIJDEREN
DELETE FROM gebruikers, posts WHERE userid IN (SELECT userid FROM gebruikers WHERE user="karel");
"gebruikers" ie je tabel met gebruikersnamen, passwords etc.
"posts" is je tabel met je posts die ook gelinked staan aan de "userid"
Tabel ziet er dan bijvoorbeeld zo uit:
postid
postcontent
userid
timedate
Dit zou moeten werken. Eigenlijk moet je het even testen door een paar testtabelletjes aan te maken.
Ik zal zo zelf even controleren of dit werkt in ieder geval..
Daar heb je gelijk in. Maar aangezien ze zelf een "voorbeeld" moet geven kun ze die tabellen met velden natuurlijk zelf zo maken.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:04 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
hier ga je er wel van uit dat in beide tabellen de kolom met de userid ook userid heet.
Etcetera, kun je wet meer info geven wat er gebeuren moet?
Sinds kort heeft meneer een kaars. Stel je een huis voor waar een alleenstaande man woont en dan 1 lullig kaarsje op tafel. Ik moest zo lachen toen ik het zag gister.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |