abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 februari 2007 @ 18:33:41 #1
168007 Chulaa
Kroketten regeren de wereld!
pi_46014789
hoi,

ik ga van de zomer naar egypte Hurgada. aan de rode zee.
ik was benieuwd of jullie hier misschien ook zijn geweest en of het beviel.
Van een aantal mensen heb ik negative dingen gehoord over egypte en van andere weer positieve dingen
wat vinden jullie?

ik ga trouwens naar het empire triton hotel
-Was going to takeover the world today but instead decided to spin on chair shouting WEE!!!
-From Belgium
pi_46014921
ik ben er vorig jaar geweest! Leuke stad!
Maar blijf wel een beetje in het toeristen gedeelte.
Ik was daar met mijn toenmalige vriendin in wat foute wijken beland. Dat was verre van rlext.
Ik kon er op zich nog wel om lachen, maar met haar in kort rokje en topje was niet echt handig, zij vondt het ook niet zo geslaagd.

Tis er erg mooi!
Ik kan je luxor aanraden om een dag heen te gaan!!

mocht je nog boeken, laat je goed informeren waar je hotel ligt in de stad! Ik zat dus achteraf best nog wel ene eind van van alles en nog wat af. Overgens taxis enzo zijn er genoeg en spotgoedkoop, ze rijden je voor 1.50 euro omgerekend heel dat freaking dorp door. Inc verhaal van de taxichauffeur over de stad en de stad laten zien (15 min omgereden om wat dingen te laten zien).
Het is er erg groot, met ontiegleijk veel hotels en appartementen enzo! je hebt een nieuw en een oud gedeelte. Nieuwe is echt bizar mooi! En super schoon!
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  maandag 5 februari 2007 @ 18:44:33 #3
168007 Chulaa
pi_46015187
klinkt leuk , ja we hebben al geboekt,, maar hoezo wa het nie zo geslaagd met je vriendin,, zij nze daar vrouw ondeerend ?
-Was going to takeover the world today but instead decided to spin on chair shouting WEE!!!
-From Belgium
pi_46015797
TT aangepast aan de andere topictitels:

=> Hier vind je ook nog meer info: Egypte deel 4
  maandag 5 februari 2007 @ 19:04:45 #5
168007 Chulaa
pi_46015895
ooh sorry !!!
-From Belgium
pi_46016054
Geen probleem, we gaan hier gewoon verder over alle mooie Rode Zee bestemmingen waar de FOK!'ers deze zomer vakantie zullen / willen vieren
pi_46016353
quote:
Op maandag 5 februari 2007 18:44 schreef Chulaa het volgende:
klinkt leuk , ja we hebben al geboekt,, maar hoezo wa het nie zo geslaagd met je vriendin,, zij nze daar vrouw ondeerend ?
uhmzz,.. ze zien daar ongeveer alle vrouwen zwaar ingepakt.
Loopt mijn vriendin ergo 1,73 60 kilo 75c in een minirokje met kort wit topje.
Is geen ultieme combo.
T viel me ook mee dat er geen ongelukken naast ons op de weg zijn gekomen toen wwe daar liepen.
Echt,.. ik dacht dat mijn hoofd ver kon draaien op me romp om om te kijken,.. maar daar is het helemaal bizar.

Daarom dus in toeristen deel blijven!
Je gaat je na 30/40 min wel iets minder prettig erbij voelen,.. zei iig wel behoorlijk.
En ook iets ongemakkelijk.
Toevallig iemand die onlangs in Hurghada is geweest en zich nog herinnert welke hotels er echt in het centrum liggen?? Ik ben op zoek naar een goed meer goedkoop hotel voor in de paasvakantie en liefst in het centrum dus. Ik denk aan Aquafun maar ben niet zeker of dit in het centrum ligt.

Trouwens Hurghada is een leuke bestemming, leuke mensen, mooi weer en veel excursiemogelijkheen en goedkoop ...
pi_46043357
aquafun ligt niet in het centrum. (dat weet k nog wel.
WElke wel in het centrum liggen weet k zo 1 2 3 niet.
K zal als k thuis ben vanaaf even voor je kijken,..
Iest met ceaser zowiezo,.. (keten van 3)
  dinsdag 6 februari 2007 @ 19:54:25 #10
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_46050996
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 14:54 schreef moon1702 het volgende:
Toevallig iemand die onlangs in Hurghada is geweest en zich nog herinnert welke hotels er echt in het centrum liggen?? Ik ben op zoek naar een goed meer goedkoop hotel voor in de paasvakantie en liefst in het centrum dus. Ik denk aan Aquafun maar ben niet zeker of dit in het centrum ligt.

Trouwens Hurghada is een leuke bestemming, leuke mensen, mooi weer en veel excursiemogelijkheen en goedkoop ...
AquaFun ligt wel degelijk in het centrum, namelijk aan de start van Sekalla. Dat is het 'nieuwe' centrum. Buiten het hotel zou ik inderdaad niet in minirokje en topje de straat over gaan, is niet hetgeen waar je enig respect mee afdwingt.

Als je verder vragen hebt hoor ik het wel. Heb er een tijd gewoond (vlakbij Aquafun trouwens) en ga ik april weer een weekje de vriendjes en vriendinnetjes opzoeken.
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_46076846
ah tof zo iemand die er dus echt de weg weet Ik ben er ook al eens geweest hoor en ben zoiezo geen miniroktype dus das geen probleem ... Volgens jou heeft Aquafun dus wel een gunstige ligging?

Verder ben ik nog op zoek naar excursiemogelijkheden... Vorige keer zijn we naar Giftun island geweest, naar Luxor, naar El Gouna en een quadsafari gedaan.
Ik dacht voor deze keer aan Caïro (zelf proberen te regelen met de bus), sharm el naga (iemand ervaring daarmee?) en ja de rest zie ik wel ter plaatse ... Maar als er tips zijn dan hoor ik ze graag.

ah nog een belangrijke vraag, hoe zit het met de temperatuur in april en dan vooral van het zeewater... Is het niet te koud voor van die snorkelexcursies of toch doenbaar?
  woensdag 7 februari 2007 @ 19:21:19 #12
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_46083524
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 15:57 schreef moon1702 het volgende:
ah tof zo iemand die er dus echt de weg weet Ik ben er ook al eens geweest hoor en ben zoiezo geen miniroktype dus das geen probleem ... Volgens jou heeft Aquafun dus wel een gunstige ligging?

Verder ben ik nog op zoek naar excursiemogelijkheden... Vorige keer zijn we naar Giftun island geweest, naar Luxor, naar El Gouna en een quadsafari gedaan.
Ik dacht voor deze keer aan Caïro (zelf proberen te regelen met de bus), sharm el naga (iemand ervaring daarmee?) en ja de rest zie ik wel ter plaatse ... Maar als er tips zijn dan hoor ik ze graag.

ah nog een belangrijke vraag, hoe zit het met de temperatuur in april en dan vooral van het zeewater... Is het niet te koud voor van die snorkelexcursies of toch doenbaar?
AquaFun ligt prima. Vlakbij mn stamkroeg Bonanza;)) Heb nog wel een foto op mn laptop staan (mobielkwaliteit) van het uitzicht uit mn vroegere apartement. Zal hem straks eens in mn foto boek zetten, dan zie je groot hotel Seagull en iets meer naar rechts ligt Seagull.
Er tegenover ligt Papa's Bar 1, vaak live entertainment en goed eten. Daarnaasr de supermarkt Abu Ashra, een relatief dure supermarkt maar wel met Europese artikelen. AquaFun ligt bij een prima Italiaan trouwens, La Luna. Hebben ze heerlijke opgerolde pizza's.

Iets rechtsaf het centrum inlopen en aan je linkerhand zit een roze gebouwtje. Dat is Da Capo, een koffiehuis. Geen alcohol dus, maar wel prima voor een drankje tussendoor.
Weer iets verder aan je linkerhand zit El Arabia, kun je aan de waterpijp. In een minuut of 10 loop je naar de andere kant van Sekalla. Bij de rotonde aangekomen zit aan je linkerhand een uitstekende Griek die geen drol kost. Aan je rechterhand zit een loungebar die wordt gerund door 2 Duitsers. De prijzen liggen er hoger, maar het is er relaxed als je eens tussen de Europeanen zitten wilt.

Loop je de straat in waar die 2 Duitsers aanzitten, kom je bij een grote discotheek terecht waar je elke avond gefeest wordt.

De watertemp in april is een graad of 25. Prima voor een half uurtje snorkelen en dan weer lekker opdrogen op de boot!
pi_46102501
ok daar heb ik wat aan! bedankt
pi_47200749
kan je vanaf Hurgada ook de coloured canyon in? daar ben ik geweest vanaf Sharm el Sheikh, is ook een aanrader. Die dag ook naar een klooster geweest (volgens mij was het Catherijne klooster). Sorry voor het ontbreken van verdere details, is alweer jaar of 7/8 geleden.

Ben 3 jaar geleden naar Hurghada geweest, wij zaten dichtbij Papa's wat onze stamkroeg werd. Erg gelachen met bar personeel. Geen idee meer hoe hotel heet, wij hadden het geboekt via Bingo (niet vantevoren weten in welk hotel je terechtkomt).

Als vrouw moet je gewoon wat meer bedekken...wat aanpassen aan de cultuur. Wanneer je dit doet, geen problemen.
pi_47361957
Ik denk niet dat je van daar naar die coloured canyon kan maar het zou alleszins een heel eind zijn ...
pi_47434620
Ik ga 23 Juni ook naar hurghada met mijn Vriendin, we gaan 11 dagen en zitten in het Grand Resort.
We willen graag voor twee dagen naar Cairo dat lijkt me echt helemaal super.
Hebben er nog mensen wat tips over het reizen naar Cairo?
Blood in Blood out!!
360 Gametag: Lircky
pi_47435977
Cairo vind ik echt zinloos vanaf hurghada, superlang met de bus en je raced langs alle bezienswaardigheden en je gaat weer superlang met de bus terug. Kost je dus een dag of 4 incl, vond ik het zeker niet waard, ik ga nog wel een keer apart naar Cairo
Even a broken clock is right twice a day.
  maandag 19 maart 2007 @ 15:05:55 #18
64387 ioor
be cool!
pi_47436038
Ik ben ook naar Hurghada geweest, een echte aanrader is duiken de zee is daar zo supermooi, koop ook een onderwater camera kan je echt mooie fotos maken. Verder is het qua uitgaan en eten ook heel relax, echt super bestemming.
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
  dinsdag 10 april 2007 @ 13:23:08 #19
17841 huupke
RAAAAAAAAAAAAAAAAR
pi_48174457
quote:
Op maandag 5 februari 2007 18:33 schreef Chulaa het volgende:
hoi,

ik ga van de zomer naar egypte Hurgada. aan de rode zee.
ik was benieuwd of jullie hier misschien ook zijn geweest en of het beviel.
Van een aantal mensen heb ik negative dingen gehoord over egypte en van andere weer positieve dingen
wat vinden jullie?

ik ga trouwens naar het empire triton hotel
Ik en mijn vriendin gaan 15 dagen naar Hurghada, ook naar dit hotel van 12 juli tot 27 juli. Nog nooit geweest dus ben zeer benieuwd wat we daar kunnen verwachten. Maar heb er wel heel veel zin in
Ik Roeleer Heftig
pi_48494141
Ik en mijn vriendin gaan ook naar Hurghada, wij gaan 17 tot en met 26 Juli. Wij verblijven in het Alf Leila wa Leila hotel. Ligt wel ver buiten het centrum, maar met de taxi ben je er voor een halve euro al. En het ziet er erg mooi uit op de plaatjes die ik tot nu toe gezien heb.

Ik denk wel dat we een dag naar Luxor willen... Iemand enig idee of dit aan te raden is? Hoelang zit je in de bus? wat kost het ongeveer? Wat zie je van de stad en van de Valley of the Kings?

En we willen ook duiken, maar hebben geen duikbrevet. Is er ook een mogelijkheid om een introductie duik te doen, voor een dag ofzo? Of moet je meteen een curses van een paar dagen nemen? Of kunnen we beter gaan snorkelen?

Pff veel vragen

Ik heb er iig erg veel zin in!
pi_48494465
quote:
Op donderdag 19 april 2007 10:29 schreef gekjongk het volgende:
Ik denk wel dat we een dag naar Luxor willen... Iemand enig idee of dit aan te raden is? Hoelang zit je in de bus? wat kost het ongeveer? Wat zie je van de stad en van de Valley of the Kings?
Tis wel een aantal uren in een vriesbus (airco)
Imo is het echt aan te raden! ik heb er zeker geen spijt van dat ik dar heen ben geweest.
Je gaat de vallei in, je hebt toegang tot 3 tombes standaard, voor elke tombe moet je betalen. Je kan daar oko kiezen voor meer tombes.

Je gaat verder door de stad heen, en bezoekt nog wat sites in Luxor.

WIj betaalde 60 eur pp inc eten.
Op donderdag 19 april 2007 10:40 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Tis wel een aantal uren in een vriesbus (airco)
Imo is het echt aan te raden! ik heb er zeker geen spijt van dat ik dar heen ben geweest.
Je gaat de vallei in, je hebt toegang tot 3 tombes standaard, voor elke tombe moet je betalen. Je kan daar oko kiezen voor meer tombes.

Je gaat verder door de stad heen, en bezoekt nog wat sites in Luxor.

WIj betaalde 60 eur pp inc eten.
Oke, 60 euro valt wel mee, Ik denk dat we die trip naar Luxor wel doen, thanks for the advice.
pi_48566581
quote:
Ik en mijn vriendin gaan ook naar Hurghada, wij gaan 17 tot en met 26 Juli. Wij verblijven in het Alf Leila wa Leila hotel. Ligt wel ver buiten het centrum, maar met de taxi ben je er voor een halve euro al. En het ziet er erg mooi uit op de plaatjes die ik tot nu toe gezien heb.

En we willen ook duiken, maar hebben geen duikbrevet. Is er ook een mogelijkheid om een introductie duik te doen, voor een dag ofzo? Of moet je meteen een curses van een paar dagen nemen? Of kunnen we beter gaan snorkelen?

Pff veel vragen

Hoi,

Ik ben net terug uit Hurghada. Ik zie dat je in juli gaat dus bereid je erop voor dat het heel erg warm zal zijn. Ik ben ooit in de zomermaanden nar Luxor geweest en vond dat echt niet ideaal. Je smelt bijna bij de tempel van Hatsjepsoet. Maar het is wel indrukwekkend natuurlijk. Die busrit is goed te doen hoor, daar zou ik me geen zorgen over maken. Meer dan 60 euro p.p. mag je zeker niet geven. Goed afdingen. Alle organisatoren lopen zowat hetzelfde programma af. De tempel van Karnak, een papyrusmuseum/winkel, Deir el Bahari, Valley of the kings en als extra (betalen dus) het bananeneiland. Dat laatste is erg leuk, dus als je er dan toch bent, doen.

Je kan gerust ook een dag of twee dagen naar Caïro, daar ben ik vorige week geweest. Wij kozen voor twee dagen en betaalden daar 65 euro pp voor. Weinig maar we hebben wel hulp gehad van een vriend om dat te regelen. Ik vond het echt de moeite om zo lang in de bus te zitten. De eerste dag ga je naar het Egyptisch museum, de piramides en de sfinx. Je kan ook binnen in een piramide maar dan moet je extra betalen. De tweede dag ga je naar de citadel (moskee), naar Koptisch Caïro (extra te betalen) en naar de bazaar Khan el Khalili. Die laatste is een echte belevenis. Als je de excursie van één dag neemt doe je dus enkel het museum en de piramides. Je zit zo'n 6-7 uur op de bus.

Duiken moet je wel kunnen regelen vermoed ik zo, duikscholen genoeg en velen bieden een introductieduik aan. Snorkelen is ook leuk, voor zo'n 15 euro pp heb je een excursie naar Giftun Island waarbij je twee keer kan snorkelen, je bent de hele dag weg. Ook zeker aan te raden.

Verder kan je nog de woestijn in maar de verkopers van excursies zullen je dat allemaal wel vertellen ...

Je hotel is zowat het laatste hotel in Hurghada, dus idd een heel eind van het centrum. Maar met de bus kom je er makkelijk. Voor de gewone bus mag je zo'n 2 pond pp betalen tot het centrum. Ze zullen zeker proberen om er veel meer van te maken. De plaatseljike bevolking betaalt 50 piaster. Toeristen normaal 1 pond maar voor die afstand vragen ze toch wel 2. Je kan ook een 'privé' bus nemen, een bus die dus denkt dat hij taxi is Een taxi is ook niet zo duur maar ik heb deze zelf niet gebruikt dus ik kan je daar niet veel over vertellen. Let op dat je niet belazerd wordt. Ze proberen altijd meer te vragen dan gebruikelijk is. In de bus gewoon instappen, je bestemming zeggen en pas als je uitstapt het geld geven. Als je het van te voren bespreekt zal je zeker te veel betalen.
Dichtbij Alf wafa ... ligt een shoppingcenter, rechtover het desert rose hotel, daar heb je heel wat winkels.

Voila, hopelijk heb je er iets aan en alvast een hele fijne vakantie gewenst!
  zaterdag 21 april 2007 @ 18:13:59 #24
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_48576528
quote:

Pff veel vragen

Luxor moet je zeker doen, maar hou rekening met 50 graden en geen zuchtje wind (afzien dus). Trek je dat voor een dagje, doen doen doen!

Duiken kan op elke straathoek. Hoe er rekening mee dat er honderden duikscholen in Hurghada zitten en de fatsoenlijke duikscholen op 2 handen te tellen zijn. Je kunt een introduik maken, waarbij je door een instructeur of ervaren divemaster tot een meter of 8 mee de diepte in wordt genomen. Jij hoeft alleen maar adem te halen, je begeleider doet de rest. Hou er rekening mee dat een goeie duikschool je van tevoren al de nodige uitleg zal geven waar wat te vinden is aan boord van de boot, hij zal je wat handsignalen leren en leren wat je moet doen als er water in je masker loopt of je (mond)automaat uitfloept. Let zelf ook goed op, hoe zien de materialen eruit die ze je willen aantrekken. krijg je wel een passend duikpak aan? Zitten de scheuren in het vest dat ze je willen aantrekken, ga niet duiken!!! Het is geen spelletje onder water en je moet het gewoon serieus nemen. Er vallen elke week duikdoden, maar dat vertellen ze er meestal niet bij als je ze een duik proberen te verkopen.
Heb je er na introduik genoeg van, kun je altijd - tijdens de tweede duik van de anderen- lekker gaan snorkelen. Handjes af van het koraal he

Heeeeeeel veel plezier. Als je je niet teveel laat storen door de verkopers kun je echt een geweldige tijd hebben in Hurghada!
pi_48629232
Bedankt voor jullie advies jongens! Nu heb ik er alleen nog maar meer zin in, kan niet meer wachten!
pi_48697388
Hoe is het weer hier eind september en hoe zijn de stranden? Mijn moeder is een paar keer naar Dahab geweest maar vond het daar niet veel aan, behalve het duiken (daar ging ze voor). Stranden lang en zanderig of zijn er ook mooie baaien omgeven door rotsen enzovoorts?
  woensdag 25 april 2007 @ 16:38:45 #27
106418 boeiuh
Funk the dump stuff
pi_48709342
Ik vertrek zaterdag naar Hurghada voor 8 dagen. Naar Sultan Beach Hotel.
Heb er echt vet veel zin in!!
Funk Gezond, Soul een Appel
  zondag 29 april 2007 @ 12:54:23 #28
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_48829873
zoals in het Tunesie topic vermeld is Egypte wél een leuke noordafrikaanse bestemming
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_48835309
quote:
Op zondag 29 april 2007 12:54 schreef misteriks het volgende:
zoals in het Tunesie topic vermeld is Egypte wél een leuke noordafrikaanse bestemming
Had het gelezen.
Maarre tuurlijk zijn er veel leuke plaatsen en veel te zien, maar heb me laten vertellen dat het behoorlijke einden van elkaar verwijderd zit. Dat je een dag of in ieder geval heel wat uur kwijt bent aan reizen voor je bij een mooie plaats aankomt, wat vervolgens dan ook bomvol toeristen zit zodat er weinig te zien valt. En daarbij koraalriffen ja, maar echt mooie stranden ook?
pi_49064470
Hoe is het uitgaan in deze stad? Zijn er veel discotheken, zitten die vol, zo ja .. met wat? 16 jarigen? Egyptenaren?

Ik wil graag iets zien op mijn vakantie maar ik ben ook iemand die gewoon wil zuipen aan het strand en dat ik daarna in een druk nachtleven beland.
pi_49142406
quote:
Op zondag 6 mei 2007 16:03 schreef illusions het volgende:
Hoe is het uitgaan in deze stad? Zijn er veel discotheken, zitten die vol, zo ja .. met wat? 16 jarigen? Egyptenaren?

Ik wil graag iets zien op mijn vakantie maar ik ben ook iemand die gewoon wil zuipen aan het strand en dat ik daarna in een druk nachtleven beland.
Uitgaan in Hurghada is nogal rustig te noemen
Al heb je wel wat leuke tentjes (denkt terug aan een hangmat met waterpijp aan het strand). Maar een echt Ibiza omgeving moet je niet verwachten, het zijn moslims , dus alcohol,discos etc.... Afin.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 3 juli 2007 @ 10:52:43 #32
22273 Dizer
Save the beard!
pi_51086361
>> tijdelijk naar ZOM in overleg met TRV mods
Friends don't let friends remain beardless...
  zaterdag 1 september 2007 @ 14:56:12 #33
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_52867611
beetje doodgebloed topic, maar lekker toch geboekt voor een weekje in de zon liggen en duikjes maken.. Over 2 weken om deze tijd zit ik in het vliegtuig naar 35 graden:)
  zondag 2 september 2007 @ 22:09:27 #34
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52902571
En terug naar TRV
Friends don't let friends remain beardless...
pi_53352250
Vraagje, al staat ie misschien ook ergens anders.

4 oktober gaan we hier naar toe op vakantie voor 10 dagen. Nu begreep ik dat de ramadan begonnen is en vroeg ik mij af of dit effect gaat hebben? Zijn er tips waar ik rekening mee moet houden etc?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 21 september 2007 @ 12:00:13 #36
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_53352438
2 jaar geleden geweest voor een week.
Was de langste week uit m'n leven....
Verveelde me de tering....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 28 september 2007 @ 19:09:45 #37
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_53551103
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 11:53 schreef Brad het volgende:
Vraagje, al staat ie misschien ook ergens anders.

4 oktober gaan we hier naar toe op vakantie voor 10 dagen. Nu begreep ik dat de ramadan begonnen is en vroeg ik mij af of dit effect gaat hebben? Zijn er tips waar ik rekening mee moet houden etc?
Je gaat er net naartoe met het einde van Ramadan. Je moet niet teveel plannen rond 18 uur, dan gaat de zon onder en willen ze eten. Verder vind ik ze tegen het einde van de Ramadan altijd een beetje chagrijnig. Niet eten raak je blijkbaar snel zat. Verder heeft het voor jou als toerist niet al te veel gevolgen.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 10:12:00 #38
168007 Chulaa
pi_55944476
Ik ben erg benieuwd hoe jullie het allemaal hebben gehad in Egypte!
ik vond het echt geweldig! We zijn een dag naar Luxor geweest. We vertrokken rond 5 uur s'nachts met de bus vanaf ons hotel. Na 5 uur? rijden kwamen we aan. We hebben echt vanalles gezien, graftombes, die enorme beelden van Ramses. De tempel die 5 km lang en breedt is ( als ik het goed onthouden heb) En die tempel van de enige vrouwelijke farao. Ik ben zo slecht in name onthouden van zulk soort dingen. Het was echt super warm onze gids zei dat het 55 graden was.
Echt bizar dat het daar al 12 jaar niet geregent heeft. Op de heen weg kwamen we langs boeren dorpjes die langs een zijtak van de nijl lagen. De gids vertelde ons dat ( ik weet niet meer hoe die ze noemende ) oudste van de stad die iedereen kent boven de politie staat en ook zomaar iemand mag neer schieten. Aan de andere kant stonden weer ''dure'' huizen. Best indrukwekkend om te zien.
We zijn over de Nijl gevaren met een bootje. Ook dat was erg leuk.
Op de terug weg naar het hotel had ik wel enorm last van mijn darmen, je moet echt goed blijven drinken!!!!!!
We zijn een dagje wezen snorkelen, ook dat was ERG gaaf!! Héle mooie foto's gemaakt. Je moet echt een onderwater camera mee nemen.

De mensen lokken je wel hun winkeltjes in, maar dat is in meerdere landen zo. De eerste paar keer is het leuk maar daarna ook niet meer.
Soms willen ze neit eens dat je iets van ze koopt, maar dat je gewoon een kopje thee komt drinken en mee rookt met de waterpijp.

Deze zomer ga ik weer. We willen graag een jeepsafari doen en in een onderzeeer. Mijn vriend wil graag duiken maar dat vind ik maar niets. Je hoord dat er elke week wel mensen komen te overlijden bij zo iets.
Verder schijnt er een enorm waterpark te zijn? is iemand daar geweest? en is het de moeite?
Wie heeft er verder nog tips?
We gaan met vrienden weer naar Hurghada alleen dan triton empire beach.
Ik had graag naar een ander hotel gewilt. Maar het geld he...

Heeft iemand nog verdere tips. Behalve Cairo.. Daar ga ik nog wel eens apart naar toe!
-From Belgium
pi_55946008
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:07 schreef Pheno het volgende:

[..]

Uitgaan in Hurghada is nogal rustig te noemen
Al heb je wel wat leuke tentjes (denkt terug aan een hangmat met waterpijp aan het strand). Maar een echt Ibiza omgeving moet je niet verwachten, het zijn moslims , dus alcohol,discos etc.... Afin.
Hmmm op het terras, wat appeltabak in de waterpijk met zon beker suikerriet drank erbij hmmmhh, ben er 2 jaar geleden geweest, palm beach resort, aardige mensen alleen het vrijdagochtend gebed vond ik minder geslaagd ( dan staan ze vet vroeg op zon minaretje te schreeuwen en doen )

Snorkelen was ook heel mooi, zelfs nog dolfijnen gezien, maar of die nou zo blij waren om door 8 toeterende plezier jachten omsingeld te zijn weet ik niet kijk uit dat je met snorkelen geen zeewater binnen krijgt, want dan zie je 3 dagen alleen maar de badkamer in je hotel.
pi_55946447
het hardrock cafe is wel erg gezellig daar.
k ben daar paar keer geweest, personeel is erg vriendelijk, spreekt goed engels.
Amusementsgehalte is erg goed, ze hebben ook af en toe van die thema gevallen. Is grappig.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 11:47:07 #41
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_55946678
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 10:12 schreef Chulaa het volgende:
Mijn vriend wil graag duiken maar dat vind ik maar niets. Je hoord dat er elke week wel mensen komen te overlijden bij zo iets.
Onzin. Zolang je bij een PADI-school gaat duiken, en het nog nooit eerde gedaan hebt, krijg je prima begeleiding van zeer goede divemasters. Je verzuipt echt niet zo maar.

Ik heb het ook gedaan daar, had ook wel m'n reserveringen vooraf, maar het was echt fantastisch. Zou het niet hebben willen missen
Where law ends, tyrrany begins.
pi_55960929
Ik ben er 2 keer gweest, vooral voor duikers is het prachtig in Hurghada, ik heb daar dingen onder water gezien die ik nergens anders met duiken heb kunnenn vinden. Als je een goede padi duikschool hebt hoef je echt niet bang te zijn voor ongelukken met duiken.
Vivre
pi_55962584
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 21:56 schreef Strychnine het volgende:
Ik ben er 2 keer gweest, vooral voor duikers is het prachtig in Hurghada, ik heb daar dingen onder water gezien die ik nergens anders met duiken heb kunnenn vinden. Als je een goede padi duikschool hebt hoef je echt niet bang te zijn voor ongelukken met duiken.
precies, en die zijn er echt genoeg, veel engels instructeurs trouwens toen ik er was.
Op vrijdag 11 januari 2008 23:05 schreef het.ismij het volgende:

[..]

precies, en die zijn er echt genoeg, veel engels instructeurs trouwens toen ik er was.
Ik heb mijn duikbrevet zelf in Maleisie gehaald, ik had zelfs het geluk een nederlandse instructrice te treffen.
maar mijn (wijlen, maar niet tijdens het duiken ) vader heeft zijn brevet in Hurghada gehaald, bij padi, en dat was echt tiptop in orde, in het engels maar wel een NL lesboek als extraatje.

Het klopt wel hoor dat er ongelukken gebeuren, maar dat komt door verkeerde lessen, zolang je bij padi zit kan er weinig mis gaan, in ieder geval leer je daar precies wat je wel of niet moet doen.
Vivre
pi_55962800
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 23:09 schreef Strychnine het volgende:

[..]

Ik heb mijn duikbrevet zelf in Maleisie gehaald, ik had zelfs het geluk een nederlandse instructrice te treffen.
maar mijn (wijlen, maar niet tijdens het duiken ) vader heeft zijn brevet in Hurghada gehaald, bij padi, en dat was echt tiptop in orde, in het engels maar wel een NL lesboek als extraatje.

Het klopt wel hoor dat er ongelukken gebeuren, maar dat komt door verkeerde lessen, zolang je bij padi zit kan er weinig mis gaan, in ieder geval leer je daar precies wat je wel of niet moet doen.
Wat je ook kan doen is bv in NL iets van een introduik ergens doen,.. zo ook om te kijken hoe of wat een beetje, en om een beetje een indruk te krijgen.
Als je het dan daar niet vertrouwd kan je altijd nog nee zeggen.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 18:46:35 #46
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_55978123
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 23:09 schreef Strychnine het volgende:

[..]
...

Hurghada kent tientallen PADI duikscholen en de meeste zijn ronduit k*t. Lees anders mijn reactie eens van 21 april. Verder goed opletten of de duikschool veel Europeanen in dienst heeft en bij voorkeur geleid wordt door Europeanen. En dan ook West-Europeanen, Oost-Europees spul neemt het ook niet zo nauw...
Voorbeeldje: Poolse instructeur stond op de boot studente 1 het hof te maken, terwijl studente 2 in het water lag om te oefenen met haar uitrusting uit en aan doen.. Dat mevrouw dus met 8 kilo lood elk moment naar beneden kon zinken als ze een foutje zou maken, deerde meneer minder dan zijn ego. Leve een PADI-duikschool in de zandbak..

Anyway, alles staat en valt met je instructeur en als je instructeur het een beetje nauw neemt met de regels, zit ie bij een duikschool met een gevulde (!) EHBO-doos en zuurstof aan boord. En betaal liever een tientje meer voor een veilige duik, dan tien euro minder en je komt dood bovendrijven. Is voor de anderen zo'n naar gezicht..
pi_55978402
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 10:12 schreef Chulaa het volgende:

Deze zomer ga ik weer. We willen graag een jeepsafari doen en in een onderzeeer. Mijn vriend wil graag duiken maar dat vind ik maar niets. Je hoord dat er elke week wel mensen komen te overlijden bij zo iets.
Er stort ook wel eens een vliegtuig neer, ga je nu met de auto naar egypte? Oh wacht, er gebeuren ook dodelijke ongelukken met de auto...
Wat ik dus wil zeggen, er wordt veel gedoken daar, als er eens een dode valt is het meteen nieuws. En ik lees verhalen van ongelukken door onervarenheid of onzekerheid (de briefing voor de duik niet snappen , maar je schamen dus vooral niets vragen!!!! ) . Relatief gezien valt het allemaal best mee.
Zelf heb ik goede ervaringen bij emporer divers (Hurghada Hilton Resort) en Aquarius Diving Center bij het Marriott hotel. Zelf zat ik in Three Corners hotel, maar ze kwamen me elke dag voor dag en dauw halen met een jeep
  maandag 14 januari 2008 @ 14:54:12 #48
168007 Chulaa
pi_56024399
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 18:58 schreef Pheno het volgende:

[..]

Er stort ook wel eens een vliegtuig neer, ga je nu met de auto naar egypte? Oh wacht, er gebeuren ook dodelijke ongelukken met de auto...
Wat ik dus wil zeggen, er wordt veel gedoken daar, als er eens een dode valt is het meteen nieuws. En ik lees verhalen van ongelukken door onervarenheid of onzekerheid (de briefing voor de duik niet snappen , maar je schamen dus vooral niets vragen!!!! ) . Relatief gezien valt het allemaal best mee.
Zelf heb ik goede ervaringen bij emporer divers (Hurghada Hilton Resort) en Aquarius Diving Center bij het Marriott hotel. Zelf zat ik in Three Corners hotel, maar ze kwamen me elke dag voor dag en dauw halen met een jeep
ja oke, ik snap je punt ook echt wel. Maar dat neemt niet weg dat ik het allemaal nogal griezelig vind.

We kwamen welleens bij winkeltjes in de buurt van ons hotel. Een man die daar werkte vertelde dt hij zelf profdook. zelf had ik er geen verouwen in maar mijn vriend dus wel. Hij zei dat hij volgend jaar - dit jaar dus - met hem mee zou gaan duiken. En dat vind ik dus maar niets!
Via de reisorganisatie zou ik het wel betrouwbaar vinden, we gingen met hotelplan en hun zeiden dat het mogelijk was om ook te snorkelen daar.
Maar die betrouwbare duikscholen waar jullie het over hebben? waar kan ik die vinden?

Three Corners dat is toch het zelfde als triton empire ? daar zat ik ook
-From Belgium
pi_56026447
De meeste scholen bij de internationale hotels zijn betrouwbaar. Ik was via hotelplan bij Three Corners Village, maar die hadden dan weer een deal met Aquarius. Three Corner is overigens inderdaad Triton, blijkbaar is de vorige Belgische eigenaar weg (ben er al hele een tijd niet meer geweest).
  maandag 14 januari 2008 @ 20:00:23 #50
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_56031466
Hai Chulaa,

duikscholen die goed bekend staan zijn:
-Voodood Divers (in Bella Vista in het centrum van Sekalla, dat is het nieuwe centrum. Triton zit in Dahar, het oude centrum op ong 10 min rijden). Voodoo is een Nederlandse duikschool. Heb er altijd met plezier gedoken, ook met de nieuwe nederlandse eigenaren. Jammer vind ik dat nu de meeste staff zich op de boot lijken te verstoppen, alsof je een last bent dat je mee bent. Zijn echter eigenaresse Ingrid en freelancer Joanne op de boot om een intro met je te doen ben je van een leuke tijd verzekerd.
-Emperor Divers, zit in het Hilton resort ten zuiden van Sekalla. Is een enorme duikschool met vele boten die elke dagen uitvaren. Vind het persoonlijk massaal, maar staat wel goed bekend.
-Easy Divers, kleine duikschool waarvan ik even niet weet waar die zit..
-Aquarius, zit in Palm Beach resort ten noorden van Dahar en op een andere locatie. De Europese instructeurs zijn uitstekend, duiken met Egyptenaren moet je niet aan beginnen. Die nemen het niet zo nauw.
-Blue Paradise. Wordt geleid door 2 Belgen, alles gebeurt met Vlaamse degelijkheid en veiligheid. Echt een prima duikschool.

Vertrouw niet te snel op de duikschool die je touroperator je wil aansmeren. De duikschool verdient nauwelijks op dat soort introduikers en maakt zich er vaak makkelijk vanaf. En de touroperator verdient echt véél op die verkochte excursies, terwijl ze niets weten van veiligheid. Laat je ook niet omver blazen door de hostess, die je met een verhaal over verzekeringen ongetwijfeld wil ompraten. Elke goede PADI-duikschool zal je van de juiste papieren voorzien. Daarnaast kun je thuis even kijken of je verzekerd bent voor onderwatersport of risicosporten.

Veel plezier!
pi_56031724
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:00 schreef Here2Stay het volgende:
Hai Chulaa,

duikscholen die goed bekend staan zijn:
-Voodood Divers (in Bella Vista in het centrum van Sekalla, dat is het nieuwe centrum. Triton zit in Dahar, het oude centrum op ong 10 min rijden). Voodoo is een Nederlandse duikschool. Heb er altijd met plezier gedoken, ook met de nieuwe nederlandse eigenaren. Jammer vind ik dat nu de meeste staff zich op de boot lijken te verstoppen, alsof je een last bent dat je mee bent. Zijn echter eigenaresse Ingrid en freelancer Joanne op de boot om een intro met je te doen ben je van een leuke tijd verzekerd.
-Emperor Divers, zit in het Hilton resort ten zuiden van Sekalla. Is een enorme duikschool met vele boten die elke dagen uitvaren. Vind het persoonlijk massaal, maar staat wel goed bekend.
-Easy Divers, kleine duikschool waarvan ik even niet weet waar die zit..
-Aquarius, zit in Palm Beach resort ten noorden van Dahar en op een andere locatie. De Europese instructeurs zijn uitstekend, duiken met Egyptenaren moet je niet aan beginnen. Die nemen het niet zo nauw.
-Blue Paradise. Wordt geleid door 2 Belgen, alles gebeurt met Vlaamse degelijkheid en veiligheid. Echt een prima duikschool.

Veel plezier!
zat easy divers niet bij three corner village? Dacht ik, ik zal morgen even zoeken
Overigens, de egyptische instructeurs waren ten tijde dat ik er was prima. Ik weet niet of het in de laatste 2 jaar veranderd is.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 14:16:49 #52
168007 Chulaa
pi_56048125
dankje here2stay, hier heb ik zeker wat aan bedankt!!
-From Belgium
  dinsdag 15 januari 2008 @ 21:59:48 #53
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_56059215
You're welcome:)

Antw op Pheno: is het je nooit opgevallen dat er nauwelijks Egyptische PADI-instructeurs bestaan? Reden is heel simpel.. een instr. cursus kost 1600 euro, jaarlijks een paar honderd euro aan fees en verzekeringen.. Dat kunnen ze simpelweg niet betalen met hun verdiensten. Afgezien van het feit dat een Egyptische instucteur niet handig is, want engels spreekt iedereen en arabische studenten heb je zelden. Ken wel een aantal Egyptische instructeurs, maar hou het er maar op dat het geen frisse jongens waren.

Egyptsiche Divemasters zijn er zat, die cursus wordt meestal betaald door de duikschool. Ken er tientallen, ze maakten regelmatig prima duiken, maar als puntje bij paaltje kwam (bv als er gescoord kon worden bij een europees meisje) hielden ze zich nooit aan de regels. Duiken naar 50 meter met Advanced duikertjes.. you name it..
Mijn persoonlijke ervaring met Egyptische duikers is dus gewoon niet zo, vandaar dat ik adviseer met een West-Europeaan te gaan duiken. Ik heb zelf te vaak de vooroordelen bevestigd zien worden. Niettemin moet Chulaa lekker gaan doen waar ze zin in heeft en duiken met wie ze zich prettig voelt.
pi_56991113
Ik ga 10 juli voor 15 dagen naar Egypte met mijn vriend!!
We zijn zeker van plan te gaan duiken, maar willen ook nog zoveel meer doen!
We gaan naar Hotel Sea Garden, bekend bij iemand?
"After a stressful day, let your worries float away. An easy way to cope....is to grab a bar of soap. Or even a bubble bar, and your problems will drift far. So, when seeking peace and hush, whizz down to your local Lush =)"
pi_57432997
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:27 schreef saskiia het volgende:
Ik ga 10 juli voor 15 dagen naar Egypte met mijn vriend!!
We zijn zeker van plan te gaan duiken, maar willen ook nog zoveel meer doen!
We gaan naar Hotel Sea Garden, bekend bij iemand?
Zelf gezeten oktober 2007. Simpel, goedkoop hotel. Je zit in een zijstraat van de hoofdstraat in hurghada, wat in drukte scheelt. Mensen in het hotel zijn netjes en zullen ook niet snel overdreven gaan doen om tips te krijgen.

Buiten het hotel heb je op 200m een privestrandje waar je toegang tot kan krijgen als je in sea garden zit. Je mag er alleen geen drinken en dergelijke meenemen, want ze willen graag wat verdienen

Hurghada zelf is een ideale uitvalbasis verder. Mocht je echter richting Luxor of Cairo gaan, doe de 1,5 of 2 dagen trips. In 1 dag is het echt gekkenhuis. Overigens is het zelf regelen van trips naar die steden de helft van de prijs als je het bij lokale egyptenaren regelt. Duiken zou ik echter niet snel regelen bij hun, zoals hierboven ook al beschreven staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')