uhmzz,.. ze zien daar ongeveer alle vrouwen zwaar ingepakt.quote:Op maandag 5 februari 2007 18:44 schreef Chulaa het volgende:
klinkt leuk , ja we hebben al geboekt,, maar hoezo wa het nie zo geslaagd met je vriendin,, zij nze daar vrouw ondeerend ?
AquaFun ligt wel degelijk in het centrum, namelijk aan de start van Sekalla. Dat is het 'nieuwe' centrum. Buiten het hotel zou ik inderdaad niet in minirokje en topje de straat over gaan, is niet hetgeen waar je enig respect mee afdwingt.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:54 schreef moon1702 het volgende:
Toevallig iemand die onlangs in Hurghada is geweest en zich nog herinnert welke hotels er echt in het centrum liggen?? Ik ben op zoek naar een goed meer goedkoop hotel voor in de paasvakantie en liefst in het centrum dus. Ik denk aan Aquafun maar ben niet zeker of dit in het centrum ligt.
Trouwens Hurghada is een leuke bestemming, leuke mensen, mooi weer en veel excursiemogelijkheen en goedkoop ...
AquaFun ligt prima. Vlakbij mn stamkroeg Bonanza;)) Heb nog wel een foto op mn laptop staan (mobielkwaliteit) van het uitzicht uit mn vroegere apartement. Zal hem straks eens in mn foto boek zetten, dan zie je groot hotel Seagull en iets meer naar rechts ligt Seagull.quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:57 schreef moon1702 het volgende:
ah tof zo iemand die er dus echt de weg weetIk ben er ook al eens geweest hoor en ben zoiezo geen miniroktype dus das geen probleem ... Volgens jou heeft Aquafun dus wel een gunstige ligging?
Verder ben ik nog op zoek naar excursiemogelijkheden... Vorige keer zijn we naar Giftun island geweest, naar Luxor, naar El Gouna en een quadsafari gedaan.
Ik dacht voor deze keer aan Caïro (zelf proberen te regelen met de bus), sharm el naga (iemand ervaring daarmee?) en ja de rest zie ik wel ter plaatse ... Maar als er tips zijn dan hoor ik ze graag.
ah nog een belangrijke vraag, hoe zit het met de temperatuur in april en dan vooral van het zeewater... Is het niet te koud voor van die snorkelexcursies of toch doenbaar?
Ik en mijn vriendin gaan 15 dagen naar Hurghada, ook naar dit hotel van 12 juli tot 27 juli. Nog nooit geweest dus ben zeer benieuwd wat we daar kunnen verwachten. Maar heb er wel heel veel zin inquote:Op maandag 5 februari 2007 18:33 schreef Chulaa het volgende:
hoi,
ik ga van de zomer naar egypte Hurgada. aan de rode zee.
ik was benieuwd of jullie hier misschien ook zijn geweest en of het beviel.
Van een aantal mensen heb ik negative dingen gehoord over egypte en van andere weer positieve dingen
wat vinden jullie?
ik ga trouwens naar het empire triton hotel![]()
Tis wel een aantal uren in een vriesbus (airco)quote:Op donderdag 19 april 2007 10:29 schreef gekjongk het volgende:
Ik denk wel dat we een dag naar Luxor willen... Iemand enig idee of dit aan te raden is? Hoelang zit je in de bus? wat kost het ongeveer? Wat zie je van de stad en van de Valley of the Kings?
Oke, 60 euro valt wel mee, Ik denk dat we die trip naar Luxor wel doen, thanks for the advice.quote:Op donderdag 19 april 2007 10:40 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Tis wel een aantal uren in een vriesbus (airco)
Imo is het echt aan te raden! ik heb er zeker geen spijt van dat ik dar heen ben geweest.![]()
Je gaat de vallei in, je hebt toegang tot 3 tombes standaard, voor elke tombe moet je betalen.Je kan daar oko kiezen voor meer tombes.
Je gaat verder door de stad heen, en bezoekt nog wat sites in Luxor.
WIj betaalde 60 eur pp inc eten.
Hoi,quote:Op donderdag 19 april 2007 10:29 schreef gekjongk het volgende:
Ik en mijn vriendin gaan ook naar Hurghada, wij gaan 17 tot en met 26 Juli. Wij verblijven in het Alf Leila wa Leila hotel. Ligt wel ver buiten het centrum, maar met de taxi ben je er voor een halve euro al. En het ziet er erg mooi uit op de plaatjes die ik tot nu toe gezien heb.
Ik denk wel dat we een dag naar Luxor willen... Iemand enig idee of dit aan te raden is? Hoelang zit je in de bus? wat kost het ongeveer? Wat zie je van de stad en van de Valley of the Kings?
En we willen ook duiken, maar hebben geen duikbrevet. Is er ook een mogelijkheid om een introductie duik te doen, voor een dag ofzo? Of moet je meteen een curses van een paar dagen nemen? Of kunnen we beter gaan snorkelen?
Pff veel vragen![]()
Ik heb er iig erg veel zin in!
Luxor moet je zeker doen, maar hou rekening met 50 graden en geen zuchtje wind (afzien dus). Trek je dat voor een dagje, doen doen doen!quote:Op donderdag 19 april 2007 10:29 schreef gekjongk het volgende:
Ik en mijn vriendin gaan ook naar Hurghada, wij gaan 17 tot en met 26 Juli. Wij verblijven in het Alf Leila wa Leila hotel. Ligt wel ver buiten het centrum, maar met de taxi ben je er voor een halve euro al. En het ziet er erg mooi uit op de plaatjes die ik tot nu toe gezien heb.
En we willen ook duiken, maar hebben geen duikbrevet. Is er ook een mogelijkheid om een introductie duik te doen, voor een dag ofzo? Of moet je meteen een curses van een paar dagen nemen? Of kunnen we beter gaan snorkelen?
Pff veel vragen![]()
Ik heb er iig erg veel zin in!
Had het gelezen.quote:Op zondag 29 april 2007 12:54 schreef misteriks het volgende:
zoals in het Tunesie topic vermeld is Egypte wél een leuke noordafrikaanse bestemming
Uitgaan in Hurghada is nogal rustig te noemenquote:Op zondag 6 mei 2007 16:03 schreef illusions het volgende:
Hoe is het uitgaan in deze stad? Zijn er veel discotheken, zitten die vol, zo ja .. met wat? 16 jarigen? Egyptenaren?
Ik wil graag iets zien op mijn vakantie maar ik ben ook iemand die gewoon wil zuipen aan het strand en dat ik daarna in een druk nachtleven beland.
Je gaat er net naartoe met het einde van Ramadan. Je moet niet teveel plannen rond 18 uur, dan gaat de zon onder en willen ze eten. Verder vind ik ze tegen het einde van de Ramadan altijd een beetje chagrijnig. Niet eten raak je blijkbaar snel zat. Verder heeft het voor jou als toerist niet al te veel gevolgen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:53 schreef Brad het volgende:
Vraagje, al staat ie misschien ook ergens anders.
4 oktober gaan we hier naar toe op vakantie voor 10 dagen. Nu begreep ik dat de ramadan begonnen is en vroeg ik mij af of dit effect gaat hebben? Zijn er tips waar ik rekening mee moet houden etc?
Hmmm op het terras, wat appeltabak in de waterpijk met zon beker suikerriet drank erbij hmmmhh, ben er 2 jaar geleden geweest, palm beach resort, aardige mensen alleen het vrijdagochtend gebed vond ik minder geslaagd ( dan staan ze vet vroeg op zon minaretje te schreeuwen en doen )quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:07 schreef Pheno het volgende:
[..]
Uitgaan in Hurghada is nogal rustig te noemen
Al heb je wel wat leuke tentjes (denkt terug aan een hangmat met waterpijp aan het strand). Maar een echt Ibiza omgeving moet je niet verwachten, het zijn moslims , dus alcohol,discos etc.... Afin.
Onzin. Zolang je bij een PADI-school gaat duiken, en het nog nooit eerde gedaan hebt, krijg je prima begeleiding van zeer goede divemasters. Je verzuipt echt niet zo maar.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 10:12 schreef Chulaa het volgende:
Mijn vriend wil graag duiken maar dat vind ik maar niets. Je hoord dat er elke week wel mensen komen te overlijden bij zo iets.
precies, en die zijn er echt genoeg, veel engels instructeurs trouwens toen ik er was.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 21:56 schreef Strychnine het volgende:
Ik ben er 2 keer gweest, vooral voor duikers is het prachtig in Hurghada, ik heb daar dingen onder water gezien die ik nergens anders met duiken heb kunnenn vinden. Als je een goede padi duikschool hebt hoef je echt niet bang te zijn voor ongelukken met duiken.
Ik heb mijn duikbrevet zelf in Maleisie gehaald, ik had zelfs het geluk een nederlandse instructrice te treffen.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:05 schreef het.ismij het volgende:
[..]
precies, en die zijn er echt genoeg, veel engels instructeurs trouwens toen ik er was.
Wat je ook kan doen is bv in NL iets van een introduik ergens doen,.. zo ook om te kijken hoe of wat een beetje, en om een beetje een indruk te krijgen.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:09 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Ik heb mijn duikbrevet zelf in Maleisie gehaald, ik had zelfs het geluk een nederlandse instructrice te treffen.
maar mijn (wijlen, maar niet tijdens het duiken) vader heeft zijn brevet in Hurghada gehaald, bij padi, en dat was echt tiptop in orde, in het engels maar wel een NL lesboek als extraatje.
Het klopt wel hoor dat er ongelukken gebeuren, maar dat komt door verkeerde lessen, zolang je bij padi zit kan er weinig mis gaan, in ieder geval leer je daar precies wat je wel of niet moet doen.
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:09 schreef Strychnine het volgende:
[..]
...
Het klopt wel hoor dat er ongelukken gebeuren, maar dat komt door verkeerde lessen, zolang je bij padi zit kan er weinig mis gaan, in ieder geval leer je daar precies wat je wel of niet moet doen.
Er stort ook wel eens een vliegtuig neer, ga je nu met de auto naar egypte? Oh wacht, er gebeuren ook dodelijke ongelukken met de auto...quote:Op vrijdag 11 januari 2008 10:12 schreef Chulaa het volgende:
Deze zomer ga ik weer. We willen graag een jeepsafari doen en in een onderzeeer. Mijn vriend wil graag duiken maar dat vind ik maar niets. Je hoord dat er elke week wel mensen komen te overlijden bij zo iets.
ja oke, ik snap je punt ook echt wel. Maar dat neemt niet weg dat ik het allemaal nogal griezelig vind.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 18:58 schreef Pheno het volgende:
[..]
Er stort ook wel eens een vliegtuig neer, ga je nu met de auto naar egypte? Oh wacht, er gebeuren ook dodelijke ongelukken met de auto...
Wat ik dus wil zeggen, er wordt veel gedoken daar, als er eens een dode valt is het meteen nieuws. En ik lees verhalen van ongelukken door onervarenheid of onzekerheid (de briefing voor de duik niet snappen , maar je schamen dus vooral niets vragen!!!!![]()
) . Relatief gezien valt het allemaal best mee.
Zelf heb ik goede ervaringen bij emporer divers (Hurghada Hilton Resort) en Aquarius Diving Center bij het Marriott hotel. Zelf zat ik in Three Corners hotel, maar ze kwamen me elke dag voor dag en dauw halen met een jeep
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |