abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56031724
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:00 schreef Here2Stay het volgende:
Hai Chulaa,

duikscholen die goed bekend staan zijn:
-Voodood Divers (in Bella Vista in het centrum van Sekalla, dat is het nieuwe centrum. Triton zit in Dahar, het oude centrum op ong 10 min rijden). Voodoo is een Nederlandse duikschool. Heb er altijd met plezier gedoken, ook met de nieuwe nederlandse eigenaren. Jammer vind ik dat nu de meeste staff zich op de boot lijken te verstoppen, alsof je een last bent dat je mee bent. Zijn echter eigenaresse Ingrid en freelancer Joanne op de boot om een intro met je te doen ben je van een leuke tijd verzekerd.
-Emperor Divers, zit in het Hilton resort ten zuiden van Sekalla. Is een enorme duikschool met vele boten die elke dagen uitvaren. Vind het persoonlijk massaal, maar staat wel goed bekend.
-Easy Divers, kleine duikschool waarvan ik even niet weet waar die zit..
-Aquarius, zit in Palm Beach resort ten noorden van Dahar en op een andere locatie. De Europese instructeurs zijn uitstekend, duiken met Egyptenaren moet je niet aan beginnen. Die nemen het niet zo nauw.
-Blue Paradise. Wordt geleid door 2 Belgen, alles gebeurt met Vlaamse degelijkheid en veiligheid. Echt een prima duikschool.

Veel plezier!
zat easy divers niet bij three corner village? Dacht ik, ik zal morgen even zoeken
Overigens, de egyptische instructeurs waren ten tijde dat ik er was prima. Ik weet niet of het in de laatste 2 jaar veranderd is.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 15 januari 2008 @ 14:16:49 #52
168007 Chulaa
Kroketten regeren de wereld!
pi_56048125
dankje here2stay, hier heb ik zeker wat aan bedankt!!
-Was going to takeover the world today but instead decided to spin on chair shouting WEE!!!
-From Belgium
  dinsdag 15 januari 2008 @ 21:59:48 #53
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_56059215
You're welcome:)

Antw op Pheno: is het je nooit opgevallen dat er nauwelijks Egyptische PADI-instructeurs bestaan? Reden is heel simpel.. een instr. cursus kost 1600 euro, jaarlijks een paar honderd euro aan fees en verzekeringen.. Dat kunnen ze simpelweg niet betalen met hun verdiensten. Afgezien van het feit dat een Egyptische instucteur niet handig is, want engels spreekt iedereen en arabische studenten heb je zelden. Ken wel een aantal Egyptische instructeurs, maar hou het er maar op dat het geen frisse jongens waren.

Egyptsiche Divemasters zijn er zat, die cursus wordt meestal betaald door de duikschool. Ken er tientallen, ze maakten regelmatig prima duiken, maar als puntje bij paaltje kwam (bv als er gescoord kon worden bij een europees meisje) hielden ze zich nooit aan de regels. Duiken naar 50 meter met Advanced duikertjes.. you name it..
Mijn persoonlijke ervaring met Egyptische duikers is dus gewoon niet zo, vandaar dat ik adviseer met een West-Europeaan te gaan duiken. Ik heb zelf te vaak de vooroordelen bevestigd zien worden. Niettemin moet Chulaa lekker gaan doen waar ze zin in heeft en duiken met wie ze zich prettig voelt.
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_56991113
Ik ga 10 juli voor 15 dagen naar Egypte met mijn vriend!!
We zijn zeker van plan te gaan duiken, maar willen ook nog zoveel meer doen!
We gaan naar Hotel Sea Garden, bekend bij iemand?
"After a stressful day, let your worries float away. An easy way to cope....is to grab a bar of soap. Or even a bubble bar, and your problems will drift far. So, when seeking peace and hush, whizz down to your local Lush =)"
pi_57432997
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:27 schreef saskiia het volgende:
Ik ga 10 juli voor 15 dagen naar Egypte met mijn vriend!!
We zijn zeker van plan te gaan duiken, maar willen ook nog zoveel meer doen!
We gaan naar Hotel Sea Garden, bekend bij iemand?
Zelf gezeten oktober 2007. Simpel, goedkoop hotel. Je zit in een zijstraat van de hoofdstraat in hurghada, wat in drukte scheelt. Mensen in het hotel zijn netjes en zullen ook niet snel overdreven gaan doen om tips te krijgen.

Buiten het hotel heb je op 200m een privestrandje waar je toegang tot kan krijgen als je in sea garden zit. Je mag er alleen geen drinken en dergelijke meenemen, want ze willen graag wat verdienen

Hurghada zelf is een ideale uitvalbasis verder. Mocht je echter richting Luxor of Cairo gaan, doe de 1,5 of 2 dagen trips. In 1 dag is het echt gekkenhuis. Overigens is het zelf regelen van trips naar die steden de helft van de prijs als je het bij lokale egyptenaren regelt. Duiken zou ik echter niet snel regelen bij hun, zoals hierboven ook al beschreven staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')