.quote:
sommigequote:Op maandag 5 februari 2007 13:52 schreef Monidique het volgende:
Kennelijk is het Woord Gods onderhevig aan tijd en plaats,.
Als zij men genuanceerd te woord stond, eventueel ja.quote:
Ik denk dat Wilders nu aan het huilen is.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:04 schreef Oud_student het volgende:
HA was idd niet goed ingeburgerd, zij was veel te ambitieus, zeker als politicus.
Een model politcus in Nederland blinkt maar in 1 ding uit
middelmatgheid
Zo zie je dat mensen die werkelijk iets (willen) presteren naar het buitenland gaan, of je nu schrijver of wetenschapper bent. Zodra je een visie hebt of een standpunt dat niet helemaal platgepolderd is, dan is Nederland te klein. Louis Couperus schreef er al een roman over : de kleine zielen.
Ik heb AHA nog nooit horen schreeuwen, ze praat altijd uiterst bedaard en correct formulerend.quote:Op maandag 5 februari 2007 11:56 schreef Mutant01 het volgende:
Naar mijn eigen fatsoensregels wel, en zij dicteert tevens niet te toon van de discussie. Dat is waarschijnlijk waarom ze Nederland heeft verlaten, ze kon de grote massa niet meer bewegen tot eenzelfde toon van discussie voeren. Ze hoort bij mij dan ook in het rijtje den grote blaaskaken, zoals onder andere die gast van de AEL. Schreeuwen, schreeuwen (geen oplossingen aandragen), schreeuwen en schreeuwen.
Ok, nog een keer dan.quote:Op maandag 5 februari 2007 13:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik kan er geen touw aan vastknopen. En dat laatste spreekt voor zich. Buitenstaander is gewoon iedereen. Haar publiek, het volk, Nederland, de gewone man van de straat.
Schreeuwen, daar bedoelde ik niet letterlijk eschreeuwen mee. Ik doelde meer op het negeren van andermans mening.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:05 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Ik heb AHA nog nooit horen schreeuwen, ze praat altijd uiterst bedaard en correct formulerend.
Haar tegenstanders daarentegen...
Ik denk niet dat we hier uit gaan komen. Mijn antwoorden blijven staan zoals ik ze dus ook al eerder vermelde.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Ok, nog een keer dan.
Hirsi Ali sprak zich uit over het gebod Gij zult de naam van de Here, uw God, niet ijdel gebruiken.
Het is een standaardvraag in deze interviewreeks, AHA gaat in op de 'heiligheid' van Mohammed, en op in hoeverre je kritiek erop zou kunnen hebben, hoe je het gebod 'zijn naam ijdel gebruiken' zou kunnen overtreden en daarvoor redenen zou kunnen hebben. Zij is duidelijk van mening dat je Mohammed zou kunnen bekritiseren.
Jij komt met de opmerking dat het raar is om gebruiken van 1600 jaar geleden door moderne bril te bekijken. Ten eerste is dat in dit interviewreeks niet raar, maar legitiem. En ten tweede, en dat is wat ik zei: ik het tamelijk relevant omdat er mensen in onze hedendaagse wereld zijn die die gebruiken van 1600 jaar geleden maatgevend vinden voor de wereld van vandaag.
Dat geldt bijvoorbeeld voor die huwbare leeftijd, die in sommige landen naar onze begrippen erg laag is, waarbij de motivering voor die lage leeftijd aan de koran ontleend wordt.
Verder begrijp ik nog niks van wie er volgens jou een buitenstaander is. Ik doe je de vraag nog een keer:
Dat zou het zijn, ware het niet dat er nu, in de hedendaagse wereld, mensen rondlopen die die tekst letterlijk nemen en letterlijk als woord van god en als basis voor de wereldinrichting zien.
Wie is er trouwens allemaal 'buitenstaander'? Iedereen die bovenstaande niet gelooft?
Hoe kwalificeer jij jezelf dan?
Dus je schrijft "schreeuwen, schreeuwen en nog 'ns schreeuwen" maar je bedoelt niet schreeuwen. Dan formuleert AHA toch een stuk duidelijker.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:06 schreef Mutant01 het volgende:
Schreeuwen, daar bedoelde ik niet letterlijk eschreeuwen mee. Ik doelde meer op het negeren van andermans mening.
Dat je zelfs na een uitleg een dergelijke post nog moet plaatsen toont wel een beetje aan hoe je in elkaar zit.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:10 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Dus je schrijft "schreeuwen, schreeuwen en nog 'ns schreeuwen" maar je bedoelt niet schreeuwen. Dan formuleert AHA toch een stuk duidelijker.
Of je negeert gewoon wat Mutant werkelijk bedoelde, hmm en daar had hij het net overquote:Op maandag 5 februari 2007 14:10 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Dus je schrijft "schreeuwen, schreeuwen en nog 'ns schreeuwen" maar je bedoelt niet schreeuwen. Dan formuleert AHA toch een stuk duidelijker.
Genoot alleen van de aandacht omdat ze een zetel had?quote:Op maandag 5 februari 2007 13:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Klopt, maar haar fatale fout was om te liegen, mensen te mis informeren over de islam en haar eigen leven, ze genoot alleen van de aandacht omdat ze een zetel had, meer niet.
Wie heeft het hier over opleggen? Je doet een intellectuele uitspraak, die zou moeten appelleren aan mensen die introspectief zijn. Dat is in de verste verte niet dictatoriaal.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:00 schreef Elseetje het volgende:
Maar is dat niet aan de mensen zelf om het te wensen, niet aan mensen die het geloof niet snappen? Opleggen van buitenaf gaat niet werken, en is dictatoriaal. Als moslims en masse geen zin hebben in 'verlichting', laat ze dan. Als er een groot gedeelte van de moslims is die dat wel graag wil, help ze dan waar je kan.
Dit is nogal een boude uitspraak. Maar afgezien daarvan zou het er in ieder geval anders uitgezien hebben zonder iemand als Voltaire. Zouden we dan nog steeds de wereld aanschouwen via Leibniz' monaden? Het feit wat ik eruit wil destilleren is dat hard schoppen kennelijk werkt. Het heeft gewerkt bij Voltaire, het heeft gewerkt bij Nietzsche. De boodschap is er lang niet voor iedereen, maar elk beetje intellectuele gewaarwording is er een.quote:Als er in Europa niet al een draagvlak voor de 'verlichting' was geweest, dan was 'ie niet op dat moment gekomen. Dan kunnen een paar critici nog zo hard roepen wat ze willen, maar daar bereik je niks mee, behalve radicalisering van de mensen die horen wat ze niet willen horen.
Laatste dusquote:Op maandag 5 februari 2007 14:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Genoot alleen van de aandacht omdat ze een zetel had?
Bedoel je:
Genoot alleen aandacht omdat ze een zetel had?
Wat ik wil zeggen is dat als zij geen zetel bezat ze niet meer dan een gemiddelde columnist was, of een Ebru Umar bijvoorbeeldquote:Beide is een beetje raar: beweer je nou dat ze voordat ze in het parlement zat en nu ze er niet meer inzit niet meer om aandacht geeft maar toen even 3 jaar wel?
Of beweer je dat ze voordat ze in het parlement zat en nu ze eruit is geen aandacht meer krijgt?
Dat zou ook raar zijn: ze had geen zetel toen haar overstap van pvdA naar VVD groot nieuws was, en we hebben het nu weer over haar omdat ze nu nog nieuws is..
Het werkte toen, in Europa, in dat klimaat. Van mij mag je kritiek hebben op de Islam, op islamitische gebruiken, op islamieten, en ik juich het ook toe, kritiek, maar het is me dunkt nogal eenvoudig om te stellen dat het nu ook kan of zal werken, omdat het toen ook werkte.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:13 schreef speknek het volgende:
Het feit wat ik eruit wil destilleren is dat hard schoppen kennelijk werkt.
Dan ga ik je een paar vragen nogmaals stellen. Want ik heb er geen antwoord op gezien.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat we hier uit gaan komen. Mijn antwoorden blijven staan zoals ik ze dus ook al eerder vermelde.
Wat is er mis met het negeren van andermans mening?quote:Op maandag 5 februari 2007 14:06 schreef Mutant01 het volgende:
Schreeuwen, daar bedoelde ik niet letterlijk eschreeuwen mee. Ik doelde meer op het negeren van andermans mening.
Volgens mij niet dan wel een enkele uitzondering, Mohammeds eerste vrouw was namelijk 40, 15 jaar ouders als hij.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Dan ga ik je een paar vragen nogmaals stellen. Want ik heb er geen antwoord op gezien.
Klopt het dat er nu moslims zijn die de leeftijd van dat meisje waarmee Mohammed trouwde als uitgangspunt nemen voor de huwbare leeftijd omdat Mohammed met dat meisje trouwde?
Waaromquote:Op maandag 5 februari 2007 14:05 schreef Mutant01 het volgende:
Ik denk dat Wilders nu aan het huilen is.
Ik denk het niet. Zo'n zetel zegt buitenlanders vrij weinig, en een Nederlandse parlementarier is nooit eerder bij de honderd meest invloedrijke mensen van Time terecht gekomen. En dan heeft ze bij dat betreffende feestje ook nog eens de show gestolen. Er is iets aan Ayaan Hirsi Ali. Ik zou het niet bepaald d'r intellectuele capaciteiten noemen; ze is bovengemiddeld, maar ik vind het niet denderend. Ze heeft alleen een manier om de grote intellectuelen om haar vinger te winden; als knappe zwarte vrouw, met Arabische achtergrond, maar die wel alle grote filosofen kent en kan onderscheiden.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:14 schreef Triggershot het volgende:
Wat ik wil zeggen is dat als zij geen zetel bezat ze niet meer dan een gemiddelde columnist, of een Ebru Umar bijvoorbeeld
Ja, daar heb je gelijk in. Ik bedoelde eigenlijk ook niet dat het nu ook zou werken, dat zou me een onzinnige uitspraak lijken. Ik bedoelde dat het niet een onzinnige manier van werken is, omdat het bij voorbaat niet zou kunnen werken.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:16 schreef Monidique het volgende:
Het werkte toen, in Europa, in dat klimaat. Van mij mag je kritiek hebben op de Islam, op islamitische gebruiken, op islamieten, en ik juich het ook toe, kritiek, maar het is me dunkt nogal eenvoudig om te stellen dat het nu ook kan of zal werken, omdat het toen ook werkte.
Ja.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Dan ga ik je een paar vragen nogmaals stellen. Want ik heb er geen antwoord op gezien.
Klopt het dat er nu moslims zijn die de leeftijd van dat meisje waarmee Mohammed trouwde als uitgangspunt nemen voor de huwbare leeftijd omdat Mohammed met dat meisje trouwde?
Ok, leek me al het meest waarschijnlijk.quote:
Toch is het duidelijk dat ze dat niet isquote:[..]
Wat ik wil zeggen is dat als zij geen zetel bezat ze niet meer dan een gemiddelde columnist was, of een Ebru Umar bijvoorbeeld![]()
Je bent wel erg kort van geheugen, ik heb het je net meerdere keren uitgelegd. Of hoop je dat hij de fout ingaat?quote:Op maandag 5 februari 2007 14:22 schreef Mutant01 het volgende:
Ja.
Dan nu mijn vragen aan jou.
Klopt het dat de meeste moslims in Nederland niet afkomstig zijn uit een land/cultuur waar dergelijke zaken gepraktiseert worden? En worden er in Nederland meisjes van 9 en masse geneukt door moslims? Wat is het verband tussen deze uitspraak en moslims in het algemeen, en wat is de reden om een dergelijke uitspraak te doen terwijl de groep moslims in de wereld die wel dit soort daden doen in naam van hun geloof uiterst marginaal is? Realiseer je dat deze uitspraak gedaan is door een volksvertegenwoordiger?
Mwuaah, zonder haar parlementszetel als Ebru Umar samen met van Gogh Submission had gemaakt ipv ayaan en beiden hadden geen zetel dan zou zelfde soort effect en aandacht aan geschonken worden, beiden proberen een en zelfde gevoelige punten van de Islam aan tand te voelen.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Zo'n zetel zegt buitenlanders vrij weinig, en een Nederlandse parlementarier is nooit eerder bij de honderd meest invloedrijke mensen van Time terecht gekomen. En dan heeft ze bij dat betreffende feestje ook nog eens de show gestolen. Er is iets aan Ayaan Hirsi Ali. Ik zou het niet bepaald d'r intellectuele capaciteiten noemen; ze is bovengemiddeld, maar ik vind het niet denderend. Ze heeft alleen een manier om de grote intellectuelen om haar vinger te winden; als knappe zwarte vrouw, met Arabische achtergrond, maar die wel alle grote filosofen kent en kan onderscheiden.
En ik denk niet dat ze daarvoor een parlementszetel op zak hoefde te hebben, in de wereldnieuws terecht komen had ze prima op eigen kracht gekund.
Ja absoluut, het heeft haar net dat beetje extra gewicht gegeven, waardoor haar uitspraken authoriteit kregen. Maar ik denk niet dat dat het enige is wat haar onderscheid van een Ebru Umar.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:25 schreef Monidique het volgende:
Ik denk dat haar zetel haar toch wel een breder podium en meer aandacht heeft gegeven. Zonder zetel zou ze misschien ook wel in Amerika zitten en wat niet meer, maar het lijkt mij dat het haar toch wel heeft geholpen.
Heet jij Sigme? En Sigme is een vrouw.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:25 schreef speknek het volgende:
[..]
Je bent wel erg kort van geheugen, ik heb het je net meerdere keren uitgelegd. Of hoop je dat hij de fout ingaat?
Jaquote:Op maandag 5 februari 2007 14:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja.
Dan nu mijn vragen aan jou.
Klopt het dat de meeste moslims in Nederland niet afkomstig zijn uit een land/cultuur waar dergelijke zaken gepraktiseert worden?
Neequote:En worden er in Nederland meisjes van 9 en masse geneukt door moslims?
Dat moslims in het algemeen Mohammed als een moreel hoogstaand persoon beschouwen.quote:Wat is het verband tussen deze uitspraak en moslims in het algemeen
Er werd gevraagd naar de ijdelheid van gebruiken van de naam van onbezoeldbaar geachten.quote:, en wat is de reden om een dergelijke uitspraak te doen
a) Er is minimaal een heel land dat de wetgeving erop afstemt, dat is niet marginaal.quote:terwijl de groep moslims in de wereld die wel dit soort daden doen in naam van hun geloof uiterst marginaal is?
Ik zeg niet dat ze hetzelfde is, maar wat ze capabel is, haar zetel gebruikte ze eerder voor eigen projecten laatste tijd niets meer.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Ok, leek me al het meest waarschijnlijk.
[..]
Toch is het duidelijk dat ze dat niet is. Ze heeft zonder politieke ervaring een verkiesbare plaats aangeboden gekregen, dat lukt zelfs de eerste de beste gemiddelde columnist niet zomaar, en nadat ze een tijdje parlementarier geweest is heeft ze toch een baantje aangeboden gekregen dat de gemiddelde columnist niet aangeboden krijgt, en ook het gemiddelde parlementslid niet.
Blijkbaar zijn degenen die pagina's in kranten ter beschikking stellen, mensen die originele denkers zoeken, een andere mening toegedaan dan jij. En daarmee *is* het niet zo als jij zegt. AHA is geen gemiddelde columniste, nooit geweest ook.
Ik had niet eens gelezen op wie je reageerdequote:Op maandag 5 februari 2007 14:29 schreef Mutant01 het volgende:
Heet jij Sigme? En Sigme is een vrouw.
Heeft hij niet gezegd. Is een hoax.quote:Op maandag 5 februari 2007 13:06 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ik geloof in het beestje bij de naam te noemen. Ayatollah Khomeini heeft een decreet uitgesproken dat het best OK is om een geit te neuken in plaats van je vrouw als laatstgenoemde aan de menstruatie is. Daarna moet je de geit wel afslachten natuurlijk.
Als uitgangspunt voor de regelgeving, niet als uitgangspunt voor hun eigen huwelijkquote:Op maandag 5 februari 2007 14:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens mij niet dan wel een enkele uitzondering, Mohammeds eerste vrouw was namelijk 40, 15 jaar ouders als hij.
Nog even op punt a) relatief gezien op 1,6 miljard mensen is dat dus wel marginaalquote:Op maandag 5 februari 2007 14:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja
[..]
Nee
[..]
Dat moslims in het algemeen Mohammed als een moreel hoogstaand persoon beschouwen.
[..]
Er werd gevraagd naar de ijdelheid van gebruiken van de naam van onbezoeldbaar geachten.
[..]
a) Er is minimaal een heel land dat de wetgeving erop afstemt, dat is niet marginaal.
b) De vraag aan AHA vroeg niet naar politieke relevantie, maar naar de persoonlijke relatie tussen de geinterviewde persoon en diepgeloofde overtuigingen aan de hand van bijbelse geboden.
Nieuwe vraag van mij aan jou.
Hoe relevant is de koran voor de wereld van nu?
heeft geen effect gehad dusquote:Op maandag 5 februari 2007 14:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Als uitgangspunt voor de regelgeving, niet als uitgangspunt voor hun eigen huwelijk.
Dat ze wat minder in de Kamer was heeft natuurlijk veel te maken met degene die zich gekwetst voelden en bereid waren tot tegenmaatregelen.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze hetzelfde is, maar wat ze capabel is, haar zetel gebruikte ze eerder voor eigen projecten laatste tijd niets meer.
Oom Geert kon wel actief mee doen, was niet veel problemen nadat hij beveiligd werd.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat ze wat minder in de Kamer was heeft natuurlijk veel te maken met degene die zich gekwetst voelden en bereid waren tot tegenmaatregelen.
Dat heb ik wel eens eerder beweerd zien worden. Ten eerste staat dat een parlementariėr helemaal vrij, ze hebben geen taakomschrijving oid.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze hetzelfde is, maar wat ze capabel is, haar zetel gebruikte ze eerder voor eigen projecten laatste tijd niets meer.
waarvan haar eindresultaat is dat het allemaal op leugens en misinformatie is bevestigd, liever dan een eerlijke kamerlid die minder heeftquote:Op maandag 5 februari 2007 14:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat heb ik wel eens eerder beweerd zien worden. Ten eerste staat dat een parlementariėr helemaal vrij, ze hebben geen taakomschrijving oid.
Ten tweede: ik meen dat AHA 15 moties op haar naam heeft staan, waarvan 13 aangenomen. Er zijn parlementariers die het met minder moeten doen..
Hoe bedoel je? Het heeft wel effect want het is minstens in 1 land de wet dat het mag, en daar gebeurt het ook. Natuurlijk niet alleen maar: sommigen trouwen later. Maar het heeft wel degelijk effect. Hier & nu.quote:
Nu stel je dat Geert Wilders maatstaf is, terwijl het niet vaststaat of deze bedreiging in dezelfde orde van grootte is geweest in vergelijking met die van Hirsi Ali.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oom Geert kon wel actief mee doen, was niet veel problemen nadat hij beveiligd werd.
Je omzeilt het punt. Bovendien, als je zo wil hechten aan die oneerlijkheid: ze is vrijgesproken weet je nog? Haar informatie bleek deugdelijk.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
waarvan haar eindresultaat is dat het allemaal op leugens en misinformatie is bevestigd, liever dan een eerlijke kamerlid die minder heeft
Ik bedoel effect in de islamitische benadering.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Het heeft wel effect want het is minstens in 1 land de wet dat het mag, en daar gebeurt het ook. Natuurlijk niet alleen maar: sommigen trouwen later. Maar het heeft wel degelijk effect. Hier & nu.
Er is geen land op aarde die de Koran volgt om meiden vanaf 9 jaar te laten trouwen, simpel omdat de koran er over zwijgtquote:Wat vind je ervan; dat er een land is waarin meisjes op hun 9e gehuwd kunnen worden (en worden), waarvoor de reden van die huwbare leeftijd van 9 rechtstreeks aan de koran ontleend wordt?
quote:Op maandag 5 februari 2007 14:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Je omzeilt het punt. En haar persoonlijke levenswandel is niet van invloed op die moties, zeker niet op het aannemen ervan.
Bovendien, als je zo wil hechten aan die oneerlijkheid: ze is vrijgesproken weet je nog? Haar informatie bleek deugdelijk.
Persoonlijk heb ik daar zo mijn opvattingen over, en die komen erop neer dat dat Iraakse gezin in tegenstelling tot wat de Hoge Raad beweerde, toch echt bestaande individuen waren.
Je wilt toch niet beweren, dat onze volksvertegenwoordiging in meerderheid stemt op moties die gebaseerd zijn op leugens?quote:Op maandag 5 februari 2007 14:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
waarvan haar eindresultaat is dat het allemaal op leugens en misinformatie is bevestigd, liever dan een eerlijke kamerlid die minder heeft
Het gaat er om dat beiden na de moord op van Gogh ondergedoken waren, beide namen waren vermeld in de brief en Ayaan vertrok naar het buitenland en wilders ging standvastig door.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:40 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nu stel je dat Geert Wilders maatstaf is, terwijl het niet vaststaat of deze bedreiging in dezelfde orde van grootte is geweest in vergelijking met die van Hirsi Ali.
Bovendien heeft Wilders nog een flinke periode op kamp Zeist gebivakeerd, dat lijkt me toch niet 'niet veel problemen'.
Volgens de sociale civile code van Magadisio, om Wilders te quoten:quote:Op maandag 5 februari 2007 14:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Je omzeilt het punt. Bovendien, als je zo wil hechten aan die oneerlijkheid: ze is vrijgesproken weet je nog? Haar informatie bleek deugdelijk.
Remember?quote:Je zou er maar op komen.
Inderdaad uitzonderingen zijn er.quote:Persoonlijk heb ik daar zo mijn opvattingen over, en die komen erop neer dat dat Iraakse gezin in tegenstelling tot wat de Hoge Raad beweerde, toch echt bestaande individuen waren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |