abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 februari 2007 @ 19:29:03 #51
66825 Reya
Fier Wallon
pi_46016802
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:23 schreef Napalm het volgende:
Buiten meer politie op straat (wat ze al 20 jaar roepen) zie ik veel onzin, dure en/of onhaalbare zaken.
Had je anders verwacht?
  maandag 5 februari 2007 @ 19:30:10 #52
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_46016848
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:13 schreef Visitor1982 het volgende:
Oh, ik hoop dat er op een dag nog eens een meerderheid voor D66, GroenLinks en de VVD zal zijn... Dan pas zal alles beter worden! Meer keuzevrijheid voor iedereen, een goed milieubeleid en een degelijk financieelbeleid. I wish, I wish...
Het wordt pas beter op de dag dat mensen beseffen dat zij helemaal geen overheid nodig hebben en ook niet langer bereid zijn om zich door de overheid te laten onderdrukken.
  maandag 5 februari 2007 @ 19:30:58 #53
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_46016883
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:29 schreef Reya het volgende:

[..]

Had je anders verwacht?
Ik zie een vrij forse ommezwaai in het kabinetsbeleid. Dat lijkt me vrij stom daar het nu toch duidelijk wordt dat van de huidige koers veel vruchten van te plukken vallen. Het CDA laat z`n oren blijkbaar hangen naar de twee kleine paritjtjes. Slap. Stom.

Blijkbaar is niet alleen Wouter een Windvaan.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_46016966
Ik mis nog steeds iets over het filebeleid. Als je toch eens nadenkt hoeveel geld er dagelijks wordt weggegooid doordat miljoenen mensen in de file staan rondom de grote steden... En als je dan ook nog eens bedenkt dat filerijden de meest milieu-onvriendelijke manier van autorijden is, snap ik niet waarom ze daar nu niet eens een keer een oplossing voor gaan bedenken. En kom nu niet aanzetten met rekeningrijden, want dat is alleen maar weer autootjepesten. Gewoon revolutionaire nieuwe aanpak van het wegennet!
Maak nie regtig saak nie
pi_46017055
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:33 schreef kassenbouwer het volgende:
Ik mis nog steeds iets over het filebeleid. Als je toch eens nadenkt hoeveel geld er dagelijks wordt weggegooid doordat miljoenen mensen in de file staan rondom de grote steden... En als je dan ook nog eens bedenkt dat filerijden de meest milieu-onvriendelijke manier van autorijden is, snap ik niet waarom ze daar nu niet eens een keer een oplossing voor gaan bedenken. En kom nu niet aanzetten met rekeningrijden, want dat is alleen maar weer autootjepesten. Gewoon revolutionaire nieuwe aanpak van het wegennet!
Haha was er maar een simpele werkende oplossing voor het fileprobleem. Daar zouden ze overal ter wereld een moord voor doen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 5 februari 2007 @ 19:37:53 #56
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_46017105
quote:
Op maandag 5 februari 2007 09:13 schreef sigme het volgende:

[..]

Uit de volkskrant

Zo. Iedereen tevreden?
Waar blijven die zure koppen van Marijnissen en Halsema? Die hebben toch altijd wat te zeiken?
Lekkeâh bèdehand. Nâh je zin?
pi_46017160
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:37 schreef Haaglander het volgende:

[..]

Waar blijven die zure koppen van Marijnissen en Halsema? Die hebben toch altijd wat te zeiken?

Dat kan idd geen 24 uur goed gaan. Wie zitten er vanavond bij P & W?
pi_46017191
[offtopic]
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:30 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Het wordt pas beter op de dag dat mensen beseffen dat zij helemaal geen overheid nodig hebben en ook niet langer bereid zijn om zich door de overheid te laten onderdrukken.
Waarom zijn die zogenaamde libertarische sites (zoals uit je sig) altijd zo sneu .

Als je wilt dat men je serieus neemt waarom dan dwepen met types als Richel en Labohm er moeten toch ook mensen zijn in het libertaire kamp die daadwerkelijk kennis hebben over de onderwerpen waar men over schrijft?
pi_46017228
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:30 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ik zie een vrij forse ommezwaai in het kabinetsbeleid. Dat lijkt me vrij stom daar het nu toch duidelijk wordt dat van de huidige koers veel vruchten van te plukken vallen. Het CDA laat z`n oren blijkbaar hangen naar de twee kleine paritjtjes. Slap. Stom.

Blijkbaar is niet alleen Wouter een Windvaan.
Ook het CDA wil dolgraag regeren en zal er veel voor doen om in het pluche te mogen blijven.
  maandag 5 februari 2007 @ 19:41:50 #60
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_46017262
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:39 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Dat kan idd geen 24 uur goed gaan. Wie zitten er vanavond bij P & W?
Ook dat nog.
Lekkeâh bèdehand. Nâh je zin?
pi_46017345
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:41 schreef Haaglander het volgende:

[..]

Ook dat nog.
Ik zie net dat Jan er vrijdag al zat. Even terugkijken wat hij nu weer liep te kwalmen.
  maandag 5 februari 2007 @ 19:44:25 #62
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46017359
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:10 schreef Shakermaker het volgende:

[..]

Hier staat het uitgelekte akkoord. Zo te zien komt het bij de ChristenUnie vandaan.

/schaamteloze plug
Leuk. Nu beginnen ze eindelijk een keer te lekken. Ik begon al bang te worden.

Snel scannend viel me opeens op dat er gemeld wordt dat Nederlands als officiële taal wordt vastgelegd in de Grondwet. Dat is een ChristenUnie-puntje, Eimert van Middelkoop heeft dat al eens eerder geprobeerd, overigens samen met het CDA. Dat kwam toen niet door de Tweede Kamer.
pi_46017476
Bijstand pas vanaf 27 jaar. Lijkt me een prima punt.
  maandag 5 februari 2007 @ 19:51:19 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_46017646
quote:
Op maandag 5 februari 2007 09:13 schreef sigme het volgende:

[..]

Uit de volkskrant

Zo. Iedereen tevreden?
Mwah. Met een akkoord tussen zulke diverse partijen zal nooit iedereen helemaal tevreden zijn denk ik.
Voor wat betreft gezin en kind vind ik het wel goed, met meer individuele keuzevrijheid. Verder vind ik het een onduidelijk compromisgeval, zonder richting of filosofie.

Wat ik wel erg vind is dat weer een (effectieve) lastenverzwaring is, ondanks dat het tegendeel beweert wordt. Meer overheid, meer regels.

En alle pijnpuntjes zijn naar elkaar toe weggestreken. HRA blijft, asielzoekers ook. Dat is fijn voor de partijleiders ten opzichte van hun achterban, maar uiteindelijk niet goed voor het land. Maar dat is pas op de lange, lange termijn en doet de leiders nu geen pijn.
The End Times are wild
pi_46017937
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Haha was er maar een simpele werkende oplossing voor het fileprobleem. Daar zouden ze overal ter wereld een moord voor doen.
En aangezien iedereen in de politiek zo ook reageert, gebeurt er nooit wat.

Wegen erbij bouwen is niet milieuvriendelijk wordt dan gezegd, maar als je ziet hoeveel liter benzine er verspild wordt door in de file te staan... Er zijn tal van oplossingen voor files, alleen zijn ze allemaal een beetje te modern.
Maak nie regtig saak nie
pi_46017969
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:44 schreef freako het volgende:

[..]

Leuk. Nu beginnen ze eindelijk een keer te lekken. Ik begon al bang te worden.

Snel scannend viel me opeens op dat er gemeld wordt dat Nederlands als officiële taal wordt vastgelegd in de Grondwet. Dat is een ChristenUnie-puntje, Eimert van Middelkoop heeft dat al eens eerder geprobeerd, overigens samen met het CDA. Dat kwam toen niet door de Tweede Kamer.
Kwam toen niet door de Tweede Kamer??!? Hoe kan je daar nou ooit tegen stemmen?
Maak nie regtig saak nie
pi_46018630
Hoe zit het nou met de winkelsluitingswet?
Ik wens zondagsrust!!!!
Heeft de CU dat punt nou binnengehaald of niet.
Ik wil niet langer geconfronteerd worden met al die wanhopige mensen die met grimmige blik in de ogen in ganzepas door de Grote Houtstraat dolen op zondag.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_46018980
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:16 schreef lionsguy18 het volgende:
Hoe zit het nou met de winkelsluitingswet?
Ik wens zondagsrust!!!!
Heeft de CU dat punt nou binnengehaald of niet.
Ik wil niet langer geconfronteerd worden met al die wanhopige mensen die met grimmige blik in de ogen in ganzepas door de Grote Houtstraat dolen op zondag.
Als je zondagsrust wilt dan kun je dat gewoon krijgen, als anderen die dag willen winkelen dan kan dat ook
pi_46019017
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:59 schreef kassenbouwer het volgende:
Misschien laten ze zich imponeren door die nare Friese fundamentalisten
pi_46019108
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:24 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als je zondagsrust wilt dan kun je dat gewoon krijgen, als anderen die dag willen winkelen dan kan dat ook
Nou nee ik heb er last van.
Als de CU dat punt niet binnenhaalt dan kunnen ze de C van de U wat mij betreft schrappen!
  maandag 5 februari 2007 @ 20:28:10 #71
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_46019160
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:59 schreef kassenbouwer het volgende:

[..]

Omdat Fries de 2e officiele taal is?
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_46019273
En voor de rest gaan we gewoon weer vrolijk potverteren.
We verhogen alles wat leuk is en gaan weer meer asielzoekers in jurken subsidieren.
Want die zijn zielig, dat horen we dagelijks bij het NOS hoernaal.
Geen economische paragraaf, niets over werkgelegenheid, geen actie om het onderwijs te verbeteren wat zo langzamerhand verloederd is.
We gaan weer lekker op de lauweren rusten en gaan geld investeren in arme wijken, arme mensen, WAOers enz.
Wat een K*t kabinet.
pi_46019329
Het was alleen het regeerakoord vanaf blz. 26...
pi_46019392
Een minister van integratie. Hahahahahaha
Alsof je een kat kan leren blaffen.
pi_46019395
3 maanden maatschappelijke stage (pagina 5, punt 12), is dat gewoon snuffelstages zoals die er al zijn in oa het vmbo en mbo, of is dat een ander woord voor sociale dienstplicht? Met stage is niks mis, zolang het maar in het gebied gebeurd waarin je opgeleid wordt.
  maandag 5 februari 2007 @ 20:34:19 #76
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_46019439
quote:
Op maandag 5 februari 2007 13:15 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Elsevier. Hoe verrassend dat ze het niks vinden. Azijnpissers daar zouden volgens mij nog zeiken op een wilders/vvd kabinet.
Tsja, inderdaad. Met de Telegraaf en de Elsevier heb je geen pleepapier meer nodig.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_46019544
Een andere die mij opviel is:
quote:
Ter bescherming van de openbare orde en veiligheid kan gelaatsbedekkende kleding worden verboden.
Punt 6, pagina 9. Ook wordt er hard opgetreden tegen drugs en coffeeshops bij scholen en de grensstreek (punt 10, pagina 9).
  maandag 5 februari 2007 @ 20:39:39 #78
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_46019662
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:07 schreef buachaille het volgende:

[..]

Er komt een generaal pardon voor asielzoekers die al sinds 2001 zijn uitgeprocedeerd en hier nog steeds verblijven. Deze groep lastpakken die al jaren de maatschappij verzieken door kleine criminaliteit krijgt nu alsnog haar zin. De nette asielzoekers die na hun negatieve procedure zijn teruggekeerd zijn nu de schlemiel natuurlijk.
De vuillakken, de honden! Lager dan varkens zijn ze. En allemaal crimineel natuurlijk, laten we vooral iedereen over één kam scheren.

Maar het is inderdaad een grof schandaal dat mensen uit landen als Iran en Somalie menen dat ze niet in hun land van herkomst zijn geboren om te boeten voor hun zonden. Want dat al die luie zwartjes zondig zijn, moge duidelijk zijn.

En mán wat zijn die gasten lui. De enige keer dat ze van hun volgevreten kebabreet komen is om met een dooie Amerikaan aan de trekhaak over het dorpsplein te scheuren. Word dan taxichauffeur ofzo. Maar neeeeheeeeee... dat komt maar een beetje hier naar toe met de hoop op een betere toekomst.

Waarom denk je nou dat je zwart bent, gelukszoekertje? Omdat je een zondaar bent. Hier heb je een korst brood... staat ook wat over in de bijbel. En nou optieven naar je negerhutje!

quote:
Men geeft hiermee een duidelijk signaal af naar gelukszoekers in landen als Iran en Somalie bijvoorbeeld. Deze hebben het bericht over het GP waarschijnlijk al op hun mobiele telefoons ontvangen.
Op hun mobiele telefoons? Gewoon op hun geintegreerde home-cinema entertainment/video-conferencing/virtual reality stations man.
  maandag 5 februari 2007 @ 20:40:32 #79
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46019700
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:40 schreef du_ke het volgende:
Waarom zijn die zogenaamde libertarische sites (zoals uit je sig) altijd zo sneu .
Nou, zo sneu als jij zal niemand gauw zijn.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  maandag 5 februari 2007 @ 20:41:43 #80
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46019748
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:33 schreef MrBadGuy het volgende:
3 maanden maatschappelijke stage (pagina 5, punt 12), is dat gewoon snuffelstages zoals die er al zijn in oa het vmbo en mbo, of is dat een ander woord voor sociale dienstplicht?
Dat is Newspeak voor "bezuiniging".
pi_46019758
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:36 schreef MrBadGuy het volgende:
Een andere die mij opviel is:

(Ter bescherming van de openbare orde en veiligheid kan gelaatsbedekkende kleding worden verboden.)

Punt 6, pagina 9.
Ik wist niet dat de openbare orde en veiligheid in het gedrang was gekomen door gelaatsbedekkende kleding. Ook dacht ik dat die op verzoek sowieso al af moet.

Wat willen ze hiermee? Zijn ze bang voor rellende burqa vrouwen? Je kan die dingen slecht vinden voor de integratie okee, maar openbare orde en veiligheid??
  maandag 5 februari 2007 @ 20:42:45 #82
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_46019797
Wat een verschrikkelijk regeerakkoord. Al het werk van het vorige kabinet wordt gewoon ongedaan gemaakt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 5 februari 2007 @ 20:45:33 #83
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_46019913
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:36 schreef MrBadGuy het volgende:
Ook wordt er hard opgetreden tegen drugs en coffeeshops bij scholen en de grensstreek (punt 10, pagina 9).
Waarmee je feitelijk niets méér doet dan buigen voor het falende beleid van de buren.

Maar okee.

Ik word er niet echt koud of warm van eigenlijk. Onderwijs had een stuk meer aandacht mogen krijgen in ieder geval. En schaalverkleining in verpleeghuizen is leuk... maar kost ook weer allerhande grote investeringen terwijl het voornaamste probleem volgens mij een gebrek aan budget is.

Dus voor je daar ooit wat van merkt ben je weer een kabinet verder. Maar goed... zal wel aan mij liggen.
pi_46019996
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:42 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een verschrikkelijk regeerakkoord. Al het werk van het vorige kabinet wordt gewoon ongedaan gemaakt.
Ik ben vooral benieuwd hoe de CDA achterban zich voelt. Ik kan me voorstellen dat CDA kiezers geneigd zijn naar PvdA of VVD over te stappen, dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Mja of de kiezer dit over 4 jaar allemaal nog weet is sterk de vraag. Als Balkenende ze over 3 jaar en 10 maanden een knuffel geeft stemmen ze gewoon weer braaf CDA.
  maandag 5 februari 2007 @ 20:50:56 #85
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46020131
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:47 schreef sangdrax het volgende:
Mja of de kiezer dit over 4 jaar allemaal nog weet is sterk de vraag. Als Balkenende ze over 3 jaar en 10 maanden een knuffel geeft stemmen ze gewoon weer braaf CDA.
Ach, het zal wel weer eens vallen.
  maandag 5 februari 2007 @ 20:56:54 #86
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_46020376
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:41 schreef sangdrax het volgende:

[..]

Ik wist niet dat de openbare orde en veiligheid in het gedrang was gekomen door gelaatsbedekkende kleding. Ook dacht ik dat die op verzoek sowieso al af moet.

Wat willen ze hiermee? Zijn ze bang voor rellende burqa vrouwen? Je kan die dingen slecht vinden voor de integratie okee, maar openbare orde en veiligheid??
Carnaval afschaffen. Lijkt me duidelijk.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 5 februari 2007 @ 20:59:01 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_46020450
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:42 schreef Fir3fly het volgende:
Het doet niemand pijn, behalve de belastingbetaler. En dat zijn we dus allemaal, alleen merken we het niet.
The End Times are wild
  maandag 5 februari 2007 @ 21:00:43 #88
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_46020515
quote:
Om de probleemwijken leefbaarder te maken, worden per jaar ‘vele honderden miljoenen’ uitgetrokken. Een nieuwe minister voor Integratie en Wijkverbetering sluit een convenant met de woningbouwcorporaties, die meer moeten investeren in de wijken. Als dit niet lukt, krijgen ze een heffing van 750 miljoen euro. De huren voor de lage inkomens worden verlaagd.
Ik vind dit een goed besluit. Niet alleen kost het alleen de woningbouw verenigingen geld, maar ook kan voor de toekomst het argument dat de wijken verloederd zijn en hier niets aan gedaan werd worden betreden, in geval van Franse situaties.
  maandag 5 februari 2007 @ 21:01:08 #89
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_46020530
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het doet niemand pijn, behalve de belastingbetaler. En dat zijn we dus allemaal, alleen merken we het niet.
Hmm, nu ben ik je even kwijt .

Wat ik bedoel is dat dit kabinet eigenlijk helemaal niks gaat doen behalve een paar verschrikkelijke millieuwetten invoeren. Heel misschien heb ik nog wel liever een links kabinet dan een ultra-conservatief kabinet .
  maandag 5 februari 2007 @ 21:02:19 #90
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_46020568
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ook het CDA wil dolgraag regeren en zal er veel voor doen om in het pluche te mogen blijven.
Wellciht maar met de huidige verkiezingsuitslag is een non-CDA kabinet vrijwel onmogelijk. Het CDA gedraagt zich vreemd.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_46020680
Erg jammer is het generaal pardon natuurlijk.
Dat nieuwe AOW juich in niet toe, maar ik vrees onvermijdelijk, gezien te toenemende vergrijzing.
Jammer dat het gezeik over milieu ook weer toeneemt.

Verder opzich geen slecht regeerakkoord, het is socialer dan het vorige, maar dat mag ook wel nu het economisch een stuk beter gaat.

Twee punten vind ik zeer goed.

De hypotheekrente aftrek blijft ongewijzigd wat ik toejuich.

Ander goed punt is dat kinderopvang niet gratis is geworden. Ik ben meer voorstander van het idee om ouders zelf te laten kiezen en hun verantwoordelijkheid te dragen voor die keuze. Tegenwoordig kiezen we voor kinderen, we kunnen ons allen laten informeren wat voor kosten dat met zich meebrengt.
Kies je ervoor om te werken, los dan zelf op wat je met je kinderen doet...grootouders, kennis, oppas, BSO, kinderopvang, whatever, maar regel en BETAAL dat zelf, dat is niet de verantwoordelijkheid van de staat, maar je eigen verantwoordelijkheid. Immers verdien je dubbel als je beide werkt dus daarvoor heb je dan geld genoeg. Loont het niet, ga dan niet werken en zorg voor je kinderen, iets wat nogsteeds primair de verantwoordelijkheid is van de OUDERS, wat wel eens vergeten wordt in deze egocentrisch ingerichte consumptiemaatschappij.
Alleenstaande ouders of ouders met een te laag inkomen moeten uiteraard wel steun van de overheid krijgen

Hoe dan ook een regeerakkoord waar zowel CDA als PvdA tevreden mee kan zijn. Ik denk niet dat een van de twee aan het langste eind heeft getrokken, natuurlijk zullen er mensen zijn die denken dat de CDA het meeste binnen heeft gehaald door de ongewijizgde hypotheekrente aftrek, maar genoeg mensen zullen daar anders over denken.
Als CDA-stemmer ben ik blij dat de partij deze koers weer op gaat varen. Het wordt tijd dat het CDA zich weer gaat profileren als een sociale centrumpartij en niet als een rechtse partij.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_46020687
quote:
Op maandag 5 februari 2007 19:43 schreef en_door_slecht het volgende:
Ik zie net dat Jan er vrijdag al zat. Even terugkijken wat hij nu weer liep te kwalmen.
Niet het kijken waard, of wel. Ik ben goed geschrokken van Jan iig. Vooral door z'n totale gebrek aan inlevingsvermogen in het vakgebied van esthetische chirurgie en z'n conservatieve gedachtegangen op bepaalde gebieden.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 5 februari 2007 @ 21:05:53 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_46020709
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hmm, nu ben ik je even kwijt .

Wat ik bedoel is dat dit kabinet eigenlijk helemaal niks gaat doen behalve een paar verschrikkelijke millieuwetten invoeren. Heel misschien heb ik nog wel liever een links kabinet dan een ultra-conservatief kabinet .
Ik bedoel dat aangaande een aantal struikelblokken, zoals HRA, uitzettingsbeleid, ontslagrechtbescherming, JSF en dergelijke de weg van de minste weerstand gekozen wordt. Er worden oplossingen gekozen die voor de partijen en de kiezers acceptabel zijn. Iedereen krijgt wat hij wil bij wijze van spreken.
Het zijn echter iedere keer wel maatregelen die pijnpunten omzeilen, op langere termijn niet goed zijn voor het land en door de belastingbetaler opgehoest moeten worden.
Waarom geen forse lastenverlagingen, ten koste van de JSF, raamambtenaren, HRA en het uitzetten van asielzoekers? Omdat op deze manier iedereen een stukje koek krijgt. Maar die koek wordt uiteindelijk wél door ons zelf betaald.
En de invloed en macht van de staat nemen nog steeds toe. Als dit beleid iets níet genoemd kan worden, dan is het wel liberaal.
The End Times are wild
  maandag 5 februari 2007 @ 21:06:14 #94
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46020722
quote:
Op maandag 5 februari 2007 20:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Omdat Fries de 2e officiele taal is?
Geen idee. Waarschijnlijk omdat het als overbodig en als symboolpolitiek werd gezien door de paarse coalitie.
quote:
In de Nederlandse Grondwet ontbreekt elke verwijzing naar de taal. In oktober 1995 poogden de Tweede-Kamerleden Alis Koekkoek (CDA) en Eimert van Middelkoop (GPV) deze lacune op te vullen. Zij dienden een voorstel in om de positie van de Nederlandse taal in de Grondwet te verankeren, door opname van een artikel 22a dat als volgt had moeten luiden: "De bevordering van het gebruik van de Nederlandse taal is voorwerp van zorg van de overheid."

De twee Kamerleden vonden dat onvoldoende geregeld was in welke taal de overheid naar de burgers toe moet communiceren. Ook betoogden zij dat de Nederlandse taal (zowel het gesproken als geschreven woordgebruik) onder druk stond door de toenemende internationalisering. Ten slotte spraken zij de vrees uit door de uitbreiding van de Europese Unie met nieuwe lidstaten, een discussie kon ontstaan over de status van het Nederlands als officiële taal.

Koekkoek en Van Middelkoop waren destijds beide lid van de oppositie, en het wetsvoorstel kreeg geen steun van de paarse regeringscoalitie.
  maandag 5 februari 2007 @ 21:07:16 #95
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_46020763
Het is een typisch jaren '90 pas-op-het-huis kabinet. Het meest positieve is dat er niets teruggedraaid word. Niet met betrekking tot het migratiesysteem, niet met betrekking tot de veiligheid en ook niet met betrekking tot de HRA. Het is een kabinet waar iedereen, ongeacht de politieke agenda, wel tegenaan kan schoppen. Kortom, voldoende fun voor over 4 jaar.
  maandag 5 februari 2007 @ 21:09:04 #96
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_46020821
quote:
Op maandag 5 februari 2007 21:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik bedoel dat aangaande een aantal struikelblokken, zoals HRA, uitzettingsbeleid, ontslagrechtbescherming, JSF en dergelijke de weg van de minste weerstand gekozen wordt. Er worden oplossingen gekozen die voor de partijen en de kiezers acceptabel zijn. Iedereen krijgt wat hij wil bij wijze van spreken.
Het zijn echter iedere keer wel maatregelen die pijnpunten omzeilen, op langere termijn niet goed zijn voor het land en door de belastingbetaler opgehoest moeten worden.
Waarom geen forse lastenverlagingen, ten koste van de JSF, raamambtenaren, HRA en het uitzetten van asielzoekers? Omdat op deze manier iedereen een stukje koek krijgt. Maar die koek wordt uiteindelijk wél door ons zelf betaald.
En de invloed en macht van de staat nemen nog steeds toe. Als dit beleid iets níet genoemd kan worden, dan is het wel liberaal.
Ok, op zich ben ik het wel met je eens. En vooral dat laatste, kan de VVD mooi overal tegen aan schoppen .
  maandag 5 februari 2007 @ 21:09:42 #97
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46020854
quote:
Nee. Het is vooral heel erg betuttelend.
pi_46021070
quote:
Als socialist vraag ik je.. is er nog wel een liberale partij in Nederland? Punten als gesubsidieerde kinderopvang, HRA en een strikt uitzetbeleid zijn ook niet bepaald liberaal. Sterkere sociale controle (zoals het wegpesten van de Islam) zoals de PVV wil is ook in ieder geval niet liberaal, hoe je er ook verder tegenover staat. En D66 ("sociaal-liberaal") is op sterven na dood.
  maandag 5 februari 2007 @ 21:16:16 #99
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_46021080
Het is een zielloos, visieloos, inspiratieloos, leiderloos, toekomstloos regeerakkoordje.
De grote problemen zworden niet echt aangepakt;

Vergrijzing
Woningsnood
Onderwijs
Kansloze allochtonen
Milieu
Overbevolking
Europa
Grote hoeveelheid inactieven
Uit de handlopende lokale lasten
Immer uitdeiend ambtenaren apparaat.
HRA

Enkel wat symboolpolitiek (ik las hierboven het woord terecht al) en onhaalbare plannen. Ik vind het niet gek dat weinigen klagen; kool en geit worden gespaard dooor de hete brei voor ons uit te schuiven. Ach, wal keert schipwel in 2015.

Enkel de JSF wordt niet aangepakt. Dat is dan ook logisch want ondanks het pvda gezeik hierover zou uitstappen of stoppen financieel stom zijn...

[ Bericht 11% gewijzigd door Napalm op 05-02-2007 21:22:02 ]
pi_46021194
Ach, over het algemeen is het niet zo'n vreselijk akkoord. Er zitten wel wat punten tussen waar ik minder positief over ben, ik denk bijvoorbeeld aan de milieuhype van de laatste tijd die duidelijk zijn weg heeft gevonden naar het regeerakkoord, maar verder valt er nog niet heel veel over te zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')