Waardig kabinet voor Balkenende.quote:Op maandag 5 februari 2007 10:53 schreef PJORourke het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/op(...)nr/137539/index.html
Wat een waardeloos kutkabinet...
de afrooming van uitzendbureaus is inderdaad een slechte zaak.quote:Op maandag 5 februari 2007 11:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Had je gewacht op aangekondigde geplande versoepeling? Dat zou je vast ook dat jaarsalaris gekost hebben.. En verder: eigen verantwoordelijkheid, toch? Bij goede dossiervorming kom je wel onder gouden handdrukjes uit.
Al ben ik het met je eens: ik vind het een slechte zaak dat er niet wordt ingezet op versoepeling van ontslagrecht. En die walgelijke flexwet zou herroepen moeten worden.
Werknemers- en werkgeversbonden waren er eigenlijk al uit... maar de werknemersbonden kwamen de afspraken niet na.quote:Op maandag 5 februari 2007 11:00 schreef sigme het volgende:
Had je gewacht op aangekondigde geplande versoepeling? Dat zou je vast ook dat jaarsalaris gekost hebben..
Zo simpel is het niet. Rechters vinden werknemers vaak "zielig". Daarbij is al eens eerder aan dossiervorming gedaan en mevrouw werd meteen "ziek". Het is een berekenend k*twijf, die precies weet hoe ze de wetgeving kan misbruiken. Maar goed, ze vliegt er wel uit.quote:En verder: eigen verantwoordelijkheid, toch? Bij goede dossiervorming kom je wel onder gouden handdrukjes uit.
Met die laatste opmerking ben ik het als CDA-lid helemaal eens. Maar nu de kiezer het CDA tot een kabinet met PvdA en CU heeft gedwongen vind ik het resultaat heel behoorlijk. In het akkoord staan op de subsidiebanen na erg weinig echt linkse stokpaardjes. Integendeel: defensie hoeft niet te bezuinigen, de JSF komt er gewoon, er komt een begrotingsovershcot van bijna 1%, veiligheid heeft een prominente plaats en de HRA blijft bestaan. Het aanpakken van de probleemwijken, de minieme wijzigingen in het zorgstelsel en het niet vrijgeven van de huren zijn punten die bij het CDA weinig weerstand zullen oproepen. Een alleszins fatsoenlijk akkoord.quote:Op maandag 5 februari 2007 09:53 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik vind het helemaal niks als CDA-stemmer.
- Aan de HRA wordt niets gedaan. Hier had ik toch mijn hoop op de PvdA gevestigd.
- Er komt een specifiek pardon voor asielzoekers die hier al sinds 2001 zijn. Laten we eens de wet uitvoeren.
- Het ondersteunen van gesubsidieerde arbeid: ook zo'n enorme PvdA-klucht. Schiet je helemaal niks mee op, kost alleen maar geld en is alleen efficiënt voor politiek gewin.
Het enige wat ik goed vind is dat er meer flankerend beleid komt op het gebied van euthanasie en abortus en dat er meer wordt gedaan aan schaalverkleining in de zorg. Maar voor de rest klinkt dit allemaal halfzacht.
Geef mij maar CDA en VVD.
Ik kan me voorstellen dat ze het erg oneens zijn over onderwijs, en daarom niks willen vastleggen. Als je er geen afspraken over maakt, dan kan je die ook niet breken. Nu kunnen ze zelf met initiatieven komen, kijken waar een kamermeerderheid voor is zonder dat ze elkaar voor het hoofd stoten.quote:Op maandag 5 februari 2007 09:54 schreef SpecialK het volgende:
0,0% over onderwijs. Belangrijkste aspect van onze samenleving is aan het verloederen maar het kan de heren blijkbaar niet zoveel schelen dat ze het als een van hun hoofdlijnen zien
Het was een paar posts wachten, maar PJ citeert weer uit zijn bijbelquote:Op maandag 5 februari 2007 10:53 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Elsevier.quote:Op maandag 5 februari 2007 10:53 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Wat moet ik me hier bij voorstellen? Dat er meer bureaucratische regels komen om het te voorkomen? Euthanasie mag van mij een stuk eenvoudiger worden, maarja, dat zit er niet in voor de komende 4 jaar. Dat wordt dus leiden voor oude, zieke mensenquote:Op het vlak van abortus, euthanasie en stamcelonderzoek zijn de onderhandelaars een moratorium overeengekomen. De rechten blijven onaangetast, maar er komt flankerend beleid om abortus en euthanasie te voorkomen.
Er komt een generaal pardon voor asielzoekers die al sinds 2001 zijn uitgeprocedeerd en hier nog steeds verblijven. Deze groep lastpakken die al jaren de maatschappij verzieken door kleine criminaliteit krijgt nu alsnog haar zin. De nette asielzoekers die na hun negatieve procedure zijn teruggekeerd zijn nu de schlemiel natuurlijk.quote:Op maandag 5 februari 2007 09:53 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik vind het helemaal niks als CDA-stemmer.
- Aan de HRA wordt niets gedaan. Hier had ik toch mijn hoop op de PvdA gevestigd.
- Er komt een specifiek pardon voor asielzoekers die hier al sinds 2001 zijn. Laten we eens de wet uitvoeren.
- Het ondersteunen van gesubsidieerde arbeid: ook zo'n enorme PvdA-klucht. Schiet je helemaal niks mee op, kost alleen maar geld en is alleen efficiënt voor politiek gewin.
Het enige wat ik goed vind is dat er meer flankerend beleid komt op het gebied van euthanasie en abortus en dat er meer wordt gedaan aan schaalverkleining in de zorg. Maar voor de rest klinkt dit allemaal halfzacht.
Geef mij maar CDA en VVD.
Ik vind dat we sowieso veel te veel voor de zorg moeten betalen, het is net een zwart gat waar dat geld heen gaat.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:50 schreef Brammetje het volgende:
Ik vind het een kut streek dat de no claim wordt afgeschaft. Zul je zien dat de zorgverzekeraars hier gebruik van gaan maken door de prijzen een klein beetje te verlagen. Nu zit namelijk de no claim al ingebakken in de premie.
Ja een dergelijke combinatie lijkt mij ook wel wat. Maar zal er wel niet inzitten met al die conservatieve babyboomersquote:Op maandag 5 februari 2007 17:13 schreef Visitor1982 het volgende:
Oh, ik hoop dat er op een dag nog eens een meerderheid voor D66, GroenLinks en de VVD zal zijn... Dan pas zal alles beter worden! Meer keuzevrijheid voor iedereen, een goed milieubeleid en een degelijk financieelbeleid. I wish, I wish...
Ik dank vooral god op mijn blote knietjes dat ik voor een groot deel onafhankelijk ben van de politiek. Ze doen maar.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:13 schreef Visitor1982 het volgende:
Oh, ik hoop dat er op een dag nog eens een meerderheid voor D66, GroenLinks en de VVD zal zijn... Dan pas zal alles beter worden! Meer keuzevrijheid voor iedereen, een goed milieubeleid en een degelijk financieelbeleid. I wish, I wish...
Inderdaad.quote:Op maandag 5 februari 2007 10:41 schreef jogy het volgende:
[..]
Zelfs voor de verkiezingen heeft de pvda te kennen gegeven om overal zo veel mogelijk vanaf te blijven en alleen aanpassingen te willen doorvoeren om de rust te bewaren zullen we maar zeggen.
quote:De PvdA heeft een traditie op onderwijs. Elke keer als we daarover iets te zeggen krijgen, zetten we het onderwijs op zijn kop. Dat-wil-ik-dus-niet-meer! Wij, de politici in Den Haag, moeten leren een tijdje met onze tengels overal vanaf te blijven en de professionals aan het werk te laten: de dokter, de leraar, de politieagent. Niet weer steeds een nieuw stelsel over het land uitgieten.”
Wouter Bos wil rust. Hij zal de grote hervormingen van het huidige kabinet dan ook laten voor wat ze zijn. Niks terugdraaien. Aanpassen. ,,Ik ben geen sloper. Ik ben meer van het verbouwen. Bij slopen zit je twee jaar in het puin en dan weet je nog niet wat je krijgt. Ik zal geen stelsel terugdraaien en chaos creëren. Ik ga de onrechtvaardigheden eruit halen en het evenwicht herstellen.”
Bron
http://www.nu.nl/news/966(...)et_drie_miljard.htmlquote:DEN HAAG - Het nieuwe kabinet van CDA, PvdA en ChristenUnie trekt drie miljard euro uit voor lastenverlichting en zeven miljard euro voor investeringen in terreinen als onderwijs, milieu en zorg.
Verder wordt er 8,5 miljard euro bespaard door milieuvervuiling zwaarder te belasten en door meer efficiëncy bij onder meer de overheid. Een vliegticketbelasting moet 350 miljoen euro opleveren.
De aanschafbelasting op auto's wordt afhankelijk gemaakt van de mate van milieuvervuiling (150 miljoen). Hogere accijns op alcohol en tabak moet 200 miljoen euro extra binnen brengen.
Uitgelekt
Dat blijkt uit het concept-regeerakkoord dat maandag via BNR Nieuwsradio is uitgelekt. De partijen schrijven in het regeerakkoord vooral te willen investeren in economische groei, arbeidsparticipatie en sociale samenhang.
Verder wordt er gestreefd naar 25 procent minder criminaliteit in 2011. Ook komt er extra geld beschikbaar voor de publieke omroep zodat zij minder afhankelijk wordt van reclame-inkomsten. Het wetsvoorstel van oud-staatssecretaris Medy van der Laan om de NPS op te heffen en het omroepbestel drastisch te hervormen wordt ingetrokken.
Ministerssalarissen
Het nieuwe kabinet zal ook het advies van de commissie-Dijkstal opvolgen om de ministerssalarissen te verhogen. Dit is opvallend omdat de PvdA zich hier eerder nog tegen verzette.
Het toekomstige kabinet wil veel aandacht schenken aan jeugd en gezin. Zo komt er meer (financiële) ondersteuning voor bepaalde groepen ouders, komt er een inkomensafhankelijk kindgebonden budget waarin de huidige kindertoeslag opgaat en wordt het wettelijk recht op ouderschapsverlof verlengd van dertien naar 26 weken.
Hier staat het uitgelekte akkoord. Zo te zien komt het bij de ChristenUnie vandaan.quote:Op maandag 5 februari 2007 18:42 schreef Boze_Appel het volgende:
http://www.nu.nl/news/966(...)et_drie_miljard.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |