abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 februari 2007 @ 11:06:14 #26
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_46001292
tvp, en een beetje slappe hap.

1)HRA en huren onaangetast,
2)niks over onderwijs,
3) Hoe wordt de bureaucratisering een halt toegereopen? minder mensen, meer werk? of minder mensen en minder werk?
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_46001313
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:53 schreef PJORourke het volgende:

[..]

http://www.elsevier.nl/op(...)nr/137539/index.html

Wat een waardeloos kutkabinet...
Waardig kabinet voor Balkenende.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 5 februari 2007 @ 11:07:07 #28
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_46001318
quote:
Op maandag 5 februari 2007 11:00 schreef sigme het volgende:

[..]

Had je gewacht op aangekondigde geplande versoepeling? Dat zou je vast ook dat jaarsalaris gekost hebben.. En verder: eigen verantwoordelijkheid, toch? Bij goede dossiervorming kom je wel onder gouden handdrukjes uit.

Al ben ik het met je eens: ik vind het een slechte zaak dat er niet wordt ingezet op versoepeling van ontslagrecht. En die walgelijke flexwet zou herroepen moeten worden.
de afrooming van uitzendbureaus is inderdaad een slechte zaak.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_46001410
quote:
Op maandag 5 februari 2007 11:00 schreef sigme het volgende:
Had je gewacht op aangekondigde geplande versoepeling? Dat zou je vast ook dat jaarsalaris gekost hebben..
Werknemers- en werkgeversbonden waren er eigenlijk al uit... maar de werknemersbonden kwamen de afspraken niet na.

Voorts houden rechters rekening met aangekondigde wetgeving. Dus het had weldegelijk gescheeld.
quote:
En verder: eigen verantwoordelijkheid, toch? Bij goede dossiervorming kom je wel onder gouden handdrukjes uit.
Zo simpel is het niet. Rechters vinden werknemers vaak "zielig". Daarbij is al eens eerder aan dossiervorming gedaan en mevrouw werd meteen "ziek". Het is een berekenend k*twijf, die precies weet hoe ze de wetgeving kan misbruiken. Maar goed, ze vliegt er wel uit.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 5 februari 2007 @ 11:24:12 #30
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_46001777
quote:
Op maandag 5 februari 2007 09:53 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik vind het helemaal niks als CDA-stemmer.
- Aan de HRA wordt niets gedaan. Hier had ik toch mijn hoop op de PvdA gevestigd.
- Er komt een specifiek pardon voor asielzoekers die hier al sinds 2001 zijn. Laten we eens de wet uitvoeren.
- Het ondersteunen van gesubsidieerde arbeid: ook zo'n enorme PvdA-klucht. Schiet je helemaal niks mee op, kost alleen maar geld en is alleen efficiënt voor politiek gewin.

Het enige wat ik goed vind is dat er meer flankerend beleid komt op het gebied van euthanasie en abortus en dat er meer wordt gedaan aan schaalverkleining in de zorg. Maar voor de rest klinkt dit allemaal halfzacht.

Geef mij maar CDA en VVD.
Met die laatste opmerking ben ik het als CDA-lid helemaal eens. Maar nu de kiezer het CDA tot een kabinet met PvdA en CU heeft gedwongen vind ik het resultaat heel behoorlijk. In het akkoord staan op de subsidiebanen na erg weinig echt linkse stokpaardjes. Integendeel: defensie hoeft niet te bezuinigen, de JSF komt er gewoon, er komt een begrotingsovershcot van bijna 1%, veiligheid heeft een prominente plaats en de HRA blijft bestaan. Het aanpakken van de probleemwijken, de minieme wijzigingen in het zorgstelsel en het niet vrijgeven van de huren zijn punten die bij het CDA weinig weerstand zullen oproepen. Een alleszins fatsoenlijk akkoord.
Pugna Pro Patria
pi_46003162
quote:
Op maandag 5 februari 2007 09:54 schreef SpecialK het volgende:
0,0% over onderwijs. Belangrijkste aspect van onze samenleving is aan het verloederen maar het kan de heren blijkbaar niet zoveel schelen dat ze het als een van hun hoofdlijnen zien
Ik kan me voorstellen dat ze het erg oneens zijn over onderwijs, en daarom niks willen vastleggen. Als je er geen afspraken over maakt, dan kan je die ook niet breken. Nu kunnen ze zelf met initiatieven komen, kijken waar een kamermeerderheid voor is zonder dat ze elkaar voor het hoofd stoten.
Tenminste, ik hoop dat dat het is, en niet dat het ze gewoon niks kan schelen.
pi_46003205
quote:

[..]

Het was een paar posts wachten, maar PJ citeert weer uit zijn bijbel
pi_46003821
Tja een weinig uitgesproken kabinet. Maar dat was te verwachten.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 5 februari 2007 @ 13:15:09 #34
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_46004674
quote:

[..]

Elsevier. Hoe verrassend dat ze het niks vinden. Azijnpissers daar zouden volgens mij nog zeiken op een wilders/vvd kabinet.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  maandag 5 februari 2007 @ 13:30:42 #35
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_46005077
Zolang we maar niet nog meer geld aan het zieknfonds moeten geven vind ik alles prima
pi_46005176
quote:
Op het vlak van abortus, euthanasie en stamcelonderzoek zijn de onderhandelaars een moratorium overeengekomen. De rechten blijven onaangetast, maar er komt flankerend beleid om abortus en euthanasie te voorkomen.
Wat moet ik me hier bij voorstellen? Dat er meer bureaucratische regels komen om het te voorkomen? Euthanasie mag van mij een stuk eenvoudiger worden, maarja, dat zit er niet in voor de komende 4 jaar. Dat wordt dus leiden voor oude, zieke mensen

Jammer dat Nederland conservatief blijft op het gebied van stamcelonderzoek
pi_46007515
Ik vind het een kut streek dat de no claim wordt afgeschaft. Zul je zien dat de zorgverzekeraars hier gebruik van gaan maken door de prijzen een klein beetje te verlagen. Nu zit namelijk de no claim al ingebakken in de premie.
pi_46008058
quote:
Op maandag 5 februari 2007 09:53 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik vind het helemaal niks als CDA-stemmer.
- Aan de HRA wordt niets gedaan. Hier had ik toch mijn hoop op de PvdA gevestigd.
- Er komt een specifiek pardon voor asielzoekers die hier al sinds 2001 zijn. Laten we eens de wet uitvoeren.
- Het ondersteunen van gesubsidieerde arbeid: ook zo'n enorme PvdA-klucht. Schiet je helemaal niks mee op, kost alleen maar geld en is alleen efficiënt voor politiek gewin.

Het enige wat ik goed vind is dat er meer flankerend beleid komt op het gebied van euthanasie en abortus en dat er meer wordt gedaan aan schaalverkleining in de zorg. Maar voor de rest klinkt dit allemaal halfzacht.

Geef mij maar CDA en VVD.
Er komt een generaal pardon voor asielzoekers die al sinds 2001 zijn uitgeprocedeerd en hier nog steeds verblijven. Deze groep lastpakken die al jaren de maatschappij verzieken door kleine criminaliteit krijgt nu alsnog haar zin. De nette asielzoekers die na hun negatieve procedure zijn teruggekeerd zijn nu de schlemiel natuurlijk.

Men geeft hiermee een duidelijk signaal af naar gelukszoekers in landen als Iran en Somalie bijvoorbeeld. Deze hebben het bericht over het GP waarschijnlijk al op hun mobiele telefoons ontvangen.
  maandag 5 februari 2007 @ 15:11:17 #39
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_46008168
quote:
Op maandag 5 februari 2007 14:50 schreef Brammetje het volgende:
Ik vind het een kut streek dat de no claim wordt afgeschaft. Zul je zien dat de zorgverzekeraars hier gebruik van gaan maken door de prijzen een klein beetje te verlagen. Nu zit namelijk de no claim al ingebakken in de premie.
Ik vind dat we sowieso veel te veel voor de zorg moeten betalen, het is net een zwart gat waar dat geld heen gaat.
  maandag 5 februari 2007 @ 17:13:53 #40
138783 Visitor1982
The Name of the Game
pi_46012376
Blegh... De overheid krijgt dus meer te zeggen over mijn leven, nee dank u.

Flankerend beleid m.b.t. euthanasie en abortus??? Niks ervan! Open beleid! Ik ben er trots op dat het hier kan!

800 miljoen euro voor milieu? Daar kan je nog niet eens 4 JSF straaljagers van kopen, dus het stelt geen ruk voor.

Oh, ik hoop dat er op een dag nog eens een meerderheid voor D66, GroenLinks en de VVD zal zijn... Dan pas zal alles beter worden! Meer keuzevrijheid voor iedereen, een goed milieubeleid en een degelijk financieelbeleid. I wish, I wish...
the truth is out there... and it hurts!
pi_46012476
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:13 schreef Visitor1982 het volgende:

Oh, ik hoop dat er op een dag nog eens een meerderheid voor D66, GroenLinks en de VVD zal zijn... Dan pas zal alles beter worden! Meer keuzevrijheid voor iedereen, een goed milieubeleid en een degelijk financieelbeleid. I wish, I wish...
Ja een dergelijke combinatie lijkt mij ook wel wat. Maar zal er wel niet inzitten met al die conservatieve babyboomers .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46012624
quote:
Op maandag 5 februari 2007 09:13 schreef sigme het volgende:

Zo. Iedereen tevreden?
Ja!

Veel belovend.
pi_46013018
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:21 schreef EchtGaaf het volgende:
Veel belovend.
De spijker op z'n kop.
pi_46013351
Gesubsieerde arbeid
Het schoonste land worden

Wat een flauwekul allemaal...
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_46013527
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:32 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

De spijker op z'n kop.
Maaruh.....altijd weer ff afwachten..
pi_46014433
quote:
Op maandag 5 februari 2007 17:13 schreef Visitor1982 het volgende:

Ik dank vooral god op mijn blote knietjes dat ik voor een groot deel onafhankelijk ben van de politiek. Ze doen maar.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 5 februari 2007 @ 18:26:07 #47
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46014574
quote:
Op maandag 5 februari 2007 10:41 schreef jogy het volgende:

[..]

Zelfs voor de verkiezingen heeft de pvda te kennen gegeven om overal zo veel mogelijk vanaf te blijven en alleen aanpassingen te willen doorvoeren om de rust te bewaren zullen we maar zeggen.
Inderdaad.
quote:
De PvdA heeft een traditie op onderwijs. Elke keer als we daarover iets te zeggen krijgen, zetten we het onderwijs op zijn kop. Dat-wil-ik-dus-niet-meer! Wij, de politici in Den Haag, moeten leren een tijdje met onze tengels overal vanaf te blijven en de professionals aan het werk te laten: de dokter, de leraar, de politieagent. Niet weer steeds een nieuw stelsel over het land uitgieten.”
Wouter Bos wil rust. Hij zal de grote hervormingen van het huidige kabinet dan ook laten voor wat ze zijn. Niks terugdraaien. Aanpassen. ,,Ik ben geen sloper. Ik ben meer van het verbouwen. Bij slopen zit je twee jaar in het puin en dan weet je nog niet wat je krijgt. Ik zal geen stelsel terugdraaien en chaos creëren. Ik ga de onrechtvaardigheden eruit halen en het evenwicht herstellen.”

Bron
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  † In Memoriam † maandag 5 februari 2007 @ 18:42:06 #48
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46015094
quote:
DEN HAAG - Het nieuwe kabinet van CDA, PvdA en ChristenUnie trekt drie miljard euro uit voor lastenverlichting en zeven miljard euro voor investeringen in terreinen als onderwijs, milieu en zorg.

Verder wordt er 8,5 miljard euro bespaard door milieuvervuiling zwaarder te belasten en door meer efficiëncy bij onder meer de overheid. Een vliegticketbelasting moet 350 miljoen euro opleveren.

De aanschafbelasting op auto's wordt afhankelijk gemaakt van de mate van milieuvervuiling (150 miljoen). Hogere accijns op alcohol en tabak moet 200 miljoen euro extra binnen brengen.

Uitgelekt

Dat blijkt uit het concept-regeerakkoord dat maandag via BNR Nieuwsradio is uitgelekt. De partijen schrijven in het regeerakkoord vooral te willen investeren in economische groei, arbeidsparticipatie en sociale samenhang.

Verder wordt er gestreefd naar 25 procent minder criminaliteit in 2011. Ook komt er extra geld beschikbaar voor de publieke omroep zodat zij minder afhankelijk wordt van reclame-inkomsten. Het wetsvoorstel van oud-staatssecretaris Medy van der Laan om de NPS op te heffen en het omroepbestel drastisch te hervormen wordt ingetrokken.

Ministerssalarissen

Het nieuwe kabinet zal ook het advies van de commissie-Dijkstal opvolgen om de ministerssalarissen te verhogen. Dit is opvallend omdat de PvdA zich hier eerder nog tegen verzette.

Het toekomstige kabinet wil veel aandacht schenken aan jeugd en gezin. Zo komt er meer (financiële) ondersteuning voor bepaalde groepen ouders, komt er een inkomensafhankelijk kindgebonden budget waarin de huidige kindertoeslag opgaat en wordt het wettelijk recht op ouderschapsverlof verlengd van dertien naar 26 weken.
http://www.nu.nl/news/966(...)et_drie_miljard.html
Carpe Libertatem
pi_46016085
quote:
Hier staat het uitgelekte akkoord. Zo te zien komt het bij de ChristenUnie vandaan.

/schaamteloze plug
  maandag 5 februari 2007 @ 19:23:44 #50
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_46016570
Buiten meer politie op straat (wat ze al 20 jaar roepen) zie ik veel onzin, dure en/of onhaalbare zaken.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')