Wederom jouw mening.quote:Op zondag 4 februari 2007 14:51 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
En daar heb je dus meteen het probleem. Het draait hier om ervaring en daaruit verkregen inzicht. Je zit waarschijnlijk te weinig op de weg om dat inzicht te hebben.
Het gaat niet om iets dat ik bedacht heb!quote:Op zondag 4 februari 2007 14:51 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
En daar heb je dus meteen het probleem. Het draait hier om ervaring en daaruit verkregen inzicht. Je zit waarschijnlijk te weinig op de weg om dat inzicht te hebben.
Theoretische feiten. Je lost er niets mee op.quote:Op zondag 4 februari 2007 15:00 schreef du_ke het volgende:
Het gaat niet om iets dat ik bedacht heb!
Het gaat om simpele feiten.
Ligt eraan wat jij je wilt oplossen. Jij hebt het over hard doorrijden. Dan is een limiet inderdaad geen oplossing.quote:Op zondag 4 februari 2007 15:03 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Theoretische feiten. Je lost er niets mee op.
De hele materiele wereld is een schepping van de Duivel.quote:Op zondag 4 februari 2007 15:04 schreef Monidique het volgende:
Theorie en feiten kunnen echt niet meer tegenwoordig. Het gaat om wat je zíet en wat de Bijbel zegt.
Uhhu. Wat je telkens beweert, maar niet hard kunt maken.quote:Op zondag 4 februari 2007 15:05 schreef MrX1982 het volgende:
De Bijbel is ouderwets tegenwoordig is er Al Gore.
Tja je moet als je wegen hebt met een beperkte doorvoercappaciteit. Dan kan je wel overal 200 willen rijden maar dat kan helemaal niet. Dan is het dus even 200 dan weer een stuk stilstaan in een file dan weer even hard.quote:Op zondag 4 februari 2007 15:03 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Theoretische feiten. Je lost er niets mee op.
Overal 200 rijden heb ik nergens gezegd. Met de rijvaardigheid van de gemiddelde Nederlander lijkt me dat sowieso niet heel verstandig.quote:Op zondag 4 februari 2007 15:07 schreef du_ke het volgende:
Tja je moet als je wegen hebt met een beperkte doorvoercappaciteit. Dan kan je wel overal 200 willen rijden maar dat kan helemaal niet. Dan is het dus even 200 dan weer een stuk stilstaan in een file dan weer even hard.
Dan werkt een lagere constante snelheid toch echt meer.
Het probleem met feiten is dat ze soms je mening niet steunen. Sommige mensen accepteren feiten en veranderen hierna hun mening, anderen proberen de feiten weg te redeneren: "ik ervaar", "het is maar een theorie", "we weten nog zo weinig", "ze hebben een agenda". George Orwell noemde het Bellyfeel geloof ik.quote:Op zondag 4 februari 2007 15:03 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Theoretische feiten. Je lost er niets mee op.
Monidique bracht hem net een offer en probeerde hem telepatisch te bereiken. Zondag is de rustdag, waar men met het gezin door An Inconvenient Truth bladert en ritueel verder zoekt naar bewijzen voor de theorie...zonder klimaatverandering is het universum zinloos, ik zou niet zonder willen leven.quote:Op zondag 4 februari 2007 15:05 schreef MrX1982 het volgende:
De Bijbel is ouderwets tegenwoordig is er Al Gore.
er zijn daar legio internetcafés voor de toeristen. Maar ik was niet van plan hier rond te gaan hangen hoor. http://kevininkenia.web-log.nl !quote:Op zondag 4 februari 2007 14:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Das mooi.![]()
Trouwens heb je daar ook internet, maw neem je vanavond hier soms afscheid?
Wie is die meid in je userikoon?quote:Op zondag 4 februari 2007 15:20 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Monidique bracht hem net een offer en probeerde hem telepatisch te bereiken. Zondag is de rustdag, waar men met het gezin door An Inconvenient Truth bladert...zonder klimaatverandering is het universum zinloos, ik zou niet zonder willen leven.
Nou ja, MrX heeft natuurlijk wel een punt als hij stelt dat dergelijke modellen weinig/geen rekening houden met menselijk rijgedrag.quote:Op zondag 4 februari 2007 15:18 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Het probleem met feiten is dat ze soms je mening niet steunen. Sommige mensen accepteren feiten en veranderen hierna hun mening, anderen proberen de feiten weg te redeneren: "ik ervaar", "het is maar een theorie", "we weten nog zo weinig", "ze hebben een agenda". George Orwell noemde het Bellyfeel geloof ik.
Welk menselijk rijgedrag zou een probleem worden voor het model, en hoe kan het model hierdoor verbeterd worden? Dat lijkt me een stuk constructiever dan wat kreten dumpen dat het maar een model is.quote:Op zondag 4 februari 2007 15:22 schreef Reya het volgende:
[..]
Nou ja, MrX heeft natuurlijk wel een punt als hij stelt dat dergelijke modellen weinig/geen rekening houden met menselijk rijgedrag.
Er zijn uitgebreide simulaties van het rijgedrag van automobilisten, die simulaties houden juist rekening met het onvoorspelbare karakter van de automobilist. (maw het plotseling moeten remmen).quote:Op zondag 4 februari 2007 15:22 schreef Reya het volgende:
[..]
Nou ja, MrX heeft natuurlijk wel een punt als hij stelt dat dergelijke modellen weinig/geen rekening houden met menselijk rijgedrag.
Ah leuk. Dan kunnen we je belevenissen volgen.....quote:Op zondag 4 februari 2007 15:22 schreef problematiQue het volgende:
[..]
er zijn daar legio internetcafés voor de toeristen. Maar ik was niet van plan hier rond te gaan hangen hoor. http://kevininkenia.web-log.nl !
Waarvan akte.quote:Door deze tekortkomingen van de huidige
modellen kunnen er nog geen definitieve uitspraken worden gedaan
en zal de nieuwe minister de te nemen beslissingen op andere
adviezen moeten baseren. Er zullen altijd wel effecten blijven
die niet of nauwelijks door een model beschreven kunnen worden.
Voorbeelden hiervan zijn het anticiperende gedrag van automobilisten,
het verkleinen van de headway om te voorkomen dat
er een andere auto in het gat duikt, verschillende (of geen) redenen
om in te halen en specifieke omstandigheden als mist of de
fysieke staat van de weg. Het is allemaal terug te brengen tot de
moeilijke taak om menselijk gedrag wiskundig te beschrijven
Als iedereen op een constante snelheid rijdt is de doorstroming inderdaad een stuk beter. En bij een constante snelheid van 80 of 90 (volgens Lithion 40) is die doorstroming optimaalquote:Op zondag 4 februari 2007 15:13 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Overal 200 rijden heb ik nergens gezegd. Met de rijvaardigheid van de gemiddelde Nederlander lijkt me dat sowieso niet heel verstandig.
Het gaat mij meer om files en hoe die doelbewust worden gecreëerd doordat er niet optimaal gebruik wordt gemaakt van de weg en de doorstroming dus wordt belemmerd.
Wat een gelul.quote:Op zondag 4 februari 2007 15:48 schreef du_ke het volgende:
Als iedereen op een constante snelheid rijdt is de doorstroming inderdaad een stuk beter. En bij een constante snelheid van 80 of 90 (volgens Lithion 40) is die doorstroming optimaal.
Kloptquote:Op zondag 4 februari 2007 15:22 schreef Reya het volgende:
[..]
Nou ja, MrX heeft natuurlijk wel een punt als hij stelt dat dergelijke modellen weinig/geen rekening houden met menselijk rijgedrag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |