Ik zal nu eerder bij Rewimo en qltel over de vloer komenquote:Op woensdag 14 februari 2007 20:50 schreef Pompsnol het volgende:
[..]
Ze komen nog wel maar de frequentie neemt af.. kwam je voorheen meerdere malen per week bij elkaar over de vloer dan is dat nu nog hooguit een keer per maand of nog minder, da's onafwendbaar.
Ach, is dat niet omdat 'Duitsland' ver weg klinkt dan dat het ver weg is? Rewimo woont straks dichter bij mij dan wanneer ze in Limburg gaat wonenquote:Op woensdag 14 februari 2007 16:40 schreef Pompsnol het volgende:
Maar geen hond die er op bezoek komt (heel af en toe slechts) omdat het zo ver weg is. Dus wel een enorm huis, maar ondertussen helemaal alleen daar zitten. Liever zij dan ik.
Je hebt volkomen gelijk!quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ach, is dat niet omdat 'Duitsland' ver weg klinkt dan dat het ver weg is? Rewimo woont straks dichter bij mij dan wanneer ze in Limburg gaat wonenIk denk dat mensen al gauw schrikken van 'buitenland', maar weet je, zo eng is het allemaal niet hoor, ff de grens over
Nu zijn we overtuigd! We verhuizen!quote:Op donderdag 15 februari 2007 19:37 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik zal nu eerder bij Rewimo en qltel over de vloer komen
Dat kan. Ik heb alleen IRL vrienden en geen online vrienden dus daarin verschillen we dan.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:46 schreef Rewimo het volgende:
Ach ja, voor sommige mensen wonen we straks verder weg, voor anderen juist dichterbij. En door internet heb je tegenwoordig een veel meer verspreid wonende vriendenkring dan voor die tijd.
Jawelquote:Op vrijdag 16 februari 2007 20:14 schreef Diaan73 het volgende:ik zal ook even posten ook om jullie geweldige plannen te volgen en te zien.
Een Duitslandhypotheek?
Ik heb er eentje in de aanbiedingquote:Op vrijdag 16 februari 2007 20:29 schreef Diaan73 het volgende:
We willen in Nederland en met name Enschede heel misschien nieuwbouwen. Liever een oude erkerwoning, maar die zie ik maar weinig op Funda en andere sites. Dus misschien is zo'n soort woning zelf laten bouwen een optie.... in ieder geval bedankt voor de tip.
Oew, die wil ik graag een keer bewonderen!quote:Op vrijdag 16 februari 2007 20:38 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik heb er eentje in de aanbiedingMaar dan wel in Haarlem
Een dubbel bovenhuis vol jaren '30 features
Schuifdeuren met glas-in-lood, paneeldeuren, glas-in-loodramen, zelfs een heuse schuilplaats die in de Tweede Wereldoorlog gebruikt is
Hmmm ik mag niet in Haarlem gaan wonen, is een beetje te ver weg van Twans school... maar klinkt wel heel erg goed moet ik zeggen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 20:38 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Schuifdeuren met glas-in-lood, paneeldeuren, glas-in-loodramen, zelfs een heuse schuilplaats die in de Tweede Wereldoorlog gebruikt is
Rewimo, mag ik je even PM'en over het adres?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 20:38 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat zou ik maar bewaren.quote:
Een paar kilo???quote:Op maandag 19 februari 2007 20:53 schreef z80 het volgende:
Als je een paar kilo over hebt kan ik deze waarschijnlijk nog wel gebruiken.
het grint in mijn voortuin is een beetje "dun"
Dat valt nogal mee hoor. Wij wonen zeer remote in Ierland. Toch hebben we bijna elke maand visite vanuit nederland.quote:Op woensdag 14 februari 2007 17:06 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Vraag je je dan niet af of diegenen die vanwege de afstand niet meer op bezoek komen nog wel vrienden genoemd mogen worden?
Ik ben ook jaloers op je..quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:45 schreef Rewimo het volgende:
www.huizen.de
Ik zou ook jaloers op mij zijnWe hebben echt geboft dat we dit huis hebben gevonden. Al staat er daar in de buurt genoeg moois te koop hoor
Jahoor hier wordt geduimd voor je; ik reed vandaag nog langs een vestiging hier in de buurt.....kunnen we straks misschien zwaaien.....quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:33 schreef Rewimo het volgende:
Voorzichtig stapje gedaan op het banenfrontIk heb gesolliciteerd naar een functie die je vanuit elke vestiging van mijn bedrijf kunt uitoefenen. Nu maar afwachten... Duimen allemaal!
En bedanktquote:Op woensdag 21 februari 2007 14:04 schreef Bonita_de_Boer het volgende:
Wat een ontstellend lelijk Duits huisZo zie je ze daar wel meer. Ik zou het meteen platgooien en er iets mooiers neerzetten. De gruwel! Wel een mooie lap grond natuurlijk!
Familie van mij is ook in Duitsland gaan wonen, maar die heeft een veel leuker huis kunnen vinden. Niet dat kitscherige binnen en dat saaie buiten.
veel succes met de emigratie!
Goh, ligt er ook maar net aan hoe je het van binnen inricht he? En nu wonen er ook echte Duitsers, dus mag het gruwelijk lelijk zijnquote:Op woensdag 21 februari 2007 14:04 schreef Bonita_de_Boer het volgende:
Wat een ontstellend lelijk Duits huisZo zie je ze daar wel meer. Ik zou het meteen platgooien en er iets mooiers neerzetten. De gruwel! Wel een mooie lap grond natuurlijk!
Familie van mij is ook in Duitsland gaan wonen, maar die heeft een veel leuker huis kunnen vinden. Niet dat kitscherige binnen en dat saaie buiten.
veel succes met de emigratie!
Wat de inrichting betreft heeft ze natuurlijk wel gewoon gelijk!quote:
Nog niet, maar dat duurt niet zo lang meer. Ik geef je wel een seintjequote:Op woensdag 21 februari 2007 16:00 schreef octopussy het volgende:
hey Rewimo heb je je eigen huisje al in de verkoop staan? Mijn broer is op zoek naar een huis in of rond Haarlem
De inrichting verdwijnt gelukkig met de oude bewoonster samenquote:Op woensdag 21 februari 2007 15:59 schreef Levitation het volgende:
Wat de inrichting betreft heeft ze natuurlijk wel gewoon gelijk!![]()
Verder vind ik 't een zeer goeie aankoop en ik ga je ook zeker nog een keertje lastig vallen met een bezoekje.![]()
![]()
Ik mocht willen dat ik zo ruim kon wonen.![]()
Jee, wat goed joh, dat jij je dat financieel kan veroorloven! Of ben je net zo handig als welbespraakt en kan je een hele hoop zelf doenquote:Op woensdag 21 februari 2007 14:04 schreef Bonita_de_Boer het volgende:
quote:Op woensdag 21 februari 2007 19:35 schreef Rewimo het volgende:
Deze indeling is er al. En ja, we zullen een stukje moeten lopen van de keuken naar de kamer, maar wat maakt dat uitEten doen we in de keuken, daar moet een grote tafel komen waar veel mensen aan kunnen zitten.
Waarom? We hebben al twee badkamers. En een logeerkamer is ook best handig.quote:Op woensdag 21 februari 2007 19:36 schreef Adelante het volgende:
ik zou de logeerkamer schrappen () en er een mega badkamer plus eventueel apart toilet van maken.
Tuurlijk, plek zat. We hebben ook een hooizolderquote:
ah, dat kon ik niet zien dus. dan zou ik het lekker zo laten en de woonkamer altijd netjes, omdat je leeft in de keuken is ook wel handig.quote:Op woensdag 21 februari 2007 19:46 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Waarom? We hebben al twee badkamers. En een logeerkamer is ook best handig.
Even voor de duidelijkheid de hele begane grond (die kreeg ik niet in floorplanner, is te groot)
[afbeelding]
Er zijn dus al twee badkamers. Bovendien is alle sanitair vrij nieuw.
En uitgebreid plek om te kamperenquote:Op woensdag 21 februari 2007 19:47 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Tuurlijk, plek zat. We hebben ook een hooizolder![]()
Jeugdherberg, gaaf!quote:Op woensdag 21 februari 2007 19:54 schreef Rewimo het volgende:
Ja, we kunnen zowel een camping als een jeugdherberg kwijt
de computers willen we inderdaad apart hebben van de rest van de huiskamer...quote:Op woensdag 21 februari 2007 19:58 schreef phluphy het volgende:
Ik zie wel een zeer strategisch geplaatst computerhoekje !![]()
Enneh.....waarom mag Christan niet in de logeerkamer bij jullie op de verdieping?
Wat zijn jullie van plan?![]()
Nee?quote:
wat een onzin van de bank.quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:26 schreef Rewimo het volgende:
Voor de hypotheek moeten we een ritje Nijmegen maken. Of Venlo, dat kon ookDe ING wenst ons persoonlijk in te lichten over de Duitslandhypotheek. Gelukkig heeft onze tussenpersoon ons al laten weten dat de hypotheek op zich geen probleem is, maar de ING gaat grondig te werk en wil ons dus zelf spreken (en onze paspoorten zien).
Tja, ik vind het ook wat vreemd. Maar goed, we maken er gewoon een dagje van. Beetje overal rondkijken, gelijk nog even langs de makelaar. wellicht rondje zwemmen in een zwembad wat in de buurt van ons huis is.quote:Op donderdag 22 februari 2007 21:25 schreef z80 het volgende:
[..]
wat een onzin van de bank.
ik kon alles gewoon regelen via de tussen persoon.
en ja ik zit ook bij de ing.
Ik had wel het idee om eens te kijken wat de terugverdientijd van een grondwarmte-installatie is.. Bij zonnecellen is dat wat lang..quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:40 schreef Archont het volgende:
nog een vraagje, ecologie, enige plannen voor zonnecellen ofzo, of zuiveringinstallatie?
12.500 vierkante meter is een LAP grondquote:Op donderdag 22 februari 2007 22:43 schreef Rewimo het volgende:
De grond is 12.500 m2. En er is inderdaad een Dreikammersystem, of een EkoKlär (spelling) zoals ze dat daar noemen. Er is geen rioleringsaansluiting.
Over een zwembad denken we nog, een gat hebben we al (zandwinning), dus wie weet is daar iets van te maken
Dit vind ik wel iets raars, tenzij je echte merkkatten hebt. Bij ons loopt onze kat gewoon vrijrond en vangt ze voor een deel haar eigen eten. Is wel handig als je een weekje wegbent, moet je niet naar omkijken.quote:Dan willen we nog een kattenren. Het zou wat vervelend zijn als de katten heel de omgeving door gaan struinen. Daarom willen we een kattenluik maken in de buitendeur van de kelder en bovenaan de keldertrap een ren maken zodat de katten naar buiten kunnen zonder dat ze kunnen ontsnappen.
Het zijn merkkatten.. En 1 van de katten is nogal wild en onderzoekend exemplaar.. Die gaat heel Duitsland onderzoeken als hij de kans krijgt.quote:Op woensdag 28 februari 2007 00:27 schreef Archont het volgende:
[..]
Dit vind ik wel iets raars, tenzij je echte merkkatten hebt. Bij ons loopt onze kat gewoon vrijrond en vangt ze voor een deel haar eigen eten. Is wel handig als je een weekje wegbent, moet je niet naar omkijken.
Voor de rest hoop ik dat je in de schuur geen voederbakken moet uitbreken, want om dat te doen met gewoon een sloophamer en evt houweel ben je echt wel uren bezig.
Laat me radenquote:Op woensdag 28 februari 2007 09:58 schreef qltel het volgende:
Het zijn merkkatten.. En 1 van de katten is nogal wild en onderzoekend exemplaar.. Die gaat heel Duitsland onderzoeken als hij de kans krijgt.![]()
Ja, die is het...quote:Op woensdag 28 februari 2007 15:50 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Laat me raden![]()
Wat een werk nog he, maar als je er eenmaal woont, kan je zoveel dingen lekker op je gemak doen en afmaken
Kun je beter de flipperkasten uitproberen..quote:Op woensdag 28 februari 2007 18:10 schreef Katinkat het volgende:
Nou Frank, we komen graag eens kijken als jullie er aan de slag kunnen en natuurlijk de gokkasten uittesten.
maak je geen zorgen. Aan huis en schuur hebben ze ruimte genoeg.. En dan kunnen ze ook nog naar buiten en daar hebben ze ook nog een aantal m2. Die ene is nogal onderzoekend... En alhoewel hij wellicht wel terugkomt hebben we geen zin om daar dagen op te gaan zitten wachten.quote:Op woensdag 28 februari 2007 23:20 schreef Archont het volgende:
ik denk dat je er van verschieten hoe honkvast katten wel zijn. eens ze gewend zijn natuurlijk
En ze moeten toch ruimte hebben om hun pootjes te strekken en achter beestjes te rennen. muizen, ratten, mollen,... katten zijn echt ongedierteverdelgers
Hm, intussen moeten we nog wel 3 maanden wachten..quote:
Inderdaad. Tof hoor.quote:Op maandag 5 maart 2007 07:45 schreef Rewimo het volgende:
Dank je welWe zijn nog steeds helemaal hyper
Ik was afgelopen week in Oostenrijk waar ik veel Duitse tv heb gekeken (weinig kanalen daar) en dan is het best gek als je je realiseert dat het nieuws daar over je toekomstige woonland gaat
Bij alle, mits je die iban codes enzo gebruikt.quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:17 schreef z80 het volgende:
en als je bij een Nederlandse bank gebruik maakt van telebanking is het geld overmaken naar Duitsland gratis bij een aantal banken (de rabo zeker)
Ik kan het me ook niet herinneren, dus misschien hebben ze wel gelijk..quote:Op donderdag 8 maart 2007 09:25 schreef Rewimo het volgende:
Wat puntjes van aandacht: qltel is niet geboren
Toch maar eens aan je moeder vragen hoe ze dan aan je gekomen isquote:Op donderdag 8 maart 2007 09:53 schreef qltel het volgende:
Ik kan het me ook niet herinneren, dus misschien hebben ze wel gelijk..
verschrikkelijkquote:Op donderdag 8 maart 2007 11:43 schreef Rewimo het volgende:
En alvast gekocht in het kader van " gezellige kitsch"
[afbeelding]
Grote en kleine versie die je kunt koppelen waardoor je een soort kroonluchtereffect krijgt
IK geef het de huidige bewoonster wel mee als kado..quote:Op donderdag 8 maart 2007 12:29 schreef Rewimo het volgende:
Ja hè? Perfect voor bij de huidige inrichting
Ook dat nog jaquote:Op donderdag 8 maart 2007 13:47 schreef qltel het volgende:
krijg ik jou erbij?
Kun jij ons een advies geven over welke bank we het beste kunnen nemen? Scheelt het bijvoorbeeld erg in de kosten? En we willen wel graag aan bank met een goed internet-bankiersysteem. En kun je je pas zoals in Nederland in elke geldautomaat steken?quote:Op donderdag 8 maart 2007 21:26 schreef z80 het volgende:
Een rekening openen in Duitsland is geen probleem als je er nog niet woont.
gewoon naar de bank van je keuze en een rekening openen.
let wel op je moet je paspoort laten zien.
en als je in Duitsland woont laat je het adres bij de bank veranderen.
Primaquote:
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 22:27 schreef Rewimo het volgende:
[..]
PrimaEn nog mooier was het bij de notaris
Wij zijn nu officieel de volgende eigenaars van de boerderij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |