Alsof je dat doetquote:
Gewoon van allebei het bestequote:Op woensdag 7 februari 2007 13:03 schreef Repeat het volgende:
duitsland, tja, whatever floats your boat
en nu, je kinderen opvoeden als een ware mof? Of nederlands met in je achterhoofd terug te komen naar hollande?
Wij ookquote:Op woensdag 7 februari 2007 13:36 schreef Mariposa het volgende:
Rewimo, qltel en Christan, van hart gefeliciteerd met de aankoop van jullie nieuwe huis! Jullie plannen klinken echt geweldig. Ik ben benieuwd hoe het gaat worden.
Wij hebben ze in de buurt (en Lidl, en Kaufland).. En gelukkig wordt onze tuin niet door Aldi-klanten gebruikt als alternatieve parkeerplaats..quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:47 schreef Rewimo het volgende:
Tegenover de Aldi, da's natuurlijk ook een groot pluspunt. Dat hebben wij dan weer niet
Jullie hebben ook al jaren in zoiets als waar wij in komen gewoond.. En inderdaad, winkels zijn overal.quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:39 schreef Katinkat het volgende:
Jullie zitten wel mooier denk ik; maar voor een paar dik 70 +ers is de bewoonde wereld wel prettiger denk ik. Ach en winkels zijn overal wel te vinden, vermoed ik.
klopt, en ik heb dat als kind altijd heerlijk gevonden; vooral voor Christan is dit machtig natuurlijk, al zal hij er later ook wel eens tegenaan hikken dat zijn vrienden ver weg wonen, en dat het een eind fietsen is.quote:Op donderdag 8 februari 2007 18:18 schreef qltel het volgende:
[..]
Jullie hebben ook al jaren in zoiets als waar wij in komen gewoond.. En inderdaad, winkels zijn overal.
oeh oeh, ik heb nog ergens een cd met een complete bouwinstructie voor een houtoven. Hebben?quote:Op zondag 4 februari 2007 17:58 schreef qltel het volgende:
Overigens wil ik o.a. ook een veranda aan de achterkant maken met een vaste BBQ en houtoven (en schommelstoel..) Kunnen we zelfs bij regenachtig weer buiten zitten.
Straatklinkers???quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:23 schreef qltel het volgende:
Iemand toevallig bekend met een leverancier van (2e hands?) straatklinkers in de regio Goch/Kleve?
Dat is dus zeker nog een aandachtspuntquote:Geachte mevrouw Rewimo,
U geeft aan te blijven werken in Nederland voor een Nederlandse werkgever. U bent verplicht verzekerd te blijven in de Basisverzekering. Uw gezinsleden hebben geen recht meer om in de Basisverzekering verzekerd te blijven. Zij dienen de verzekering schriftelijk te beëindigen. Zij kunnen een woonlandpakket afsluiten bij de CVZ. Wij raden u aan hiervoor contact op te nemen met de CVZ. Het telefoonnummer is ( 020 ) 797 85 55.
Hebt u nog vragen? U kunt ons altijd mailen.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice
De Friesland Zorgverzekeraar
mja ieder zijn ervaring denk ikquote:Op woensdag 14 februari 2007 09:12 schreef Rewimo het volgende:
De Friesland op zich is prima hoor, beslist geen klagen overIk neem aan dat dit een regel is waar alle verzekeringsmaatschappijen zich aan moeten houden.
Yep, ik heb de meest uitgebreide dekking.quote:Op woensdag 14 februari 2007 09:21 schreef Troel het volgende:
Rewimo heeft volgens mij ook wel een aanvullende verzekering, maar dit lijkt erop alsof er gewoon een standaardregel uit een boekje is teruggemaild
Vraag je je dan niet af of diegenen die vanwege de afstand niet meer op bezoek komen nog wel vrienden genoemd mogen worden?quote:Op woensdag 14 februari 2007 16:40 schreef Pompsnol het volgende:
Vrienden van me zijn in Belgie gaan wonen; een kast van een vrijstaand huis volledig onderkelderd met een grote tuin voor relatief weinig geld. Maar geen hond die er op bezoek komt (heel af en toe slechts) omdat het zo ver weg is. Dus wel een enorm huis, maar ondertussen helemaal alleen daar zitten. Liever zij dan ik.
Maar leuk dat jullie er zo blij mee zijn, hopelijk blijft dat zo!
Hoeveel m2 weten we inderdaad nog niet, maar wel aardig wat. En de kleur maakt me niet uit. Liefst gewone straatklinkers (dus niet van dat sierspul)quote:Op woensdag 14 februari 2007 17:26 schreef Solingjan het volgende:
Klinkers: Hoeveel m2 en welke kleur rood grijs zwart???
Ze komen nog wel maar de frequentie neemt af.. kwam je voorheen meerdere malen per week bij elkaar over de vloer dan is dat nu nog hooguit een keer per maand of nog minder, da's onafwendbaar.quote:Op woensdag 14 februari 2007 17:06 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Vraag je je dan niet af of diegenen die vanwege de afstand niet meer op bezoek komen nog wel vrienden genoemd mogen worden?
dit hangt van de verzekeringsmaatschappij af.quote:Op woensdag 14 februari 2007 19:00 schreef Rewimo het volgende:
Christan staat bij mij op de polis omdat hij bij mij woontIk werk in NL en blijf dat ook doen. qltel werkt ook in NL, gaat een poosje stoppen en dan weer een baan in NL zoeken. Op dat moment kan hij zich weer in NL verzekeren natuurlijk. Ik blijf het toch vreemd vinden dat Christan dan kennelijk niet bij een van ons op de polis kan.
Ah, okee, in het ergste geval naar een andere verzekeraar dus.. Da's ook geen ramp.quote:Op woensdag 14 februari 2007 21:30 schreef z80 het volgende:
[..]
dit hangt van de verzekeringsmaatschappij af.
bij cz doen ze er voor zover ik weet niet moeilijk over.
ik kan/mag zelf kiezen of in Nederland of Duitsland naar een "tand"arts ga.
Hier staat weer niets over gezinsleden.quote:Ik woon in het buitenland. Heb ik recht op de zorgverzekering in Nederland?
De algemene regel is dat alleen degenen die in het buitenland wonen, maar in Nederland inkomstenbelasting afdragen, toch in Nederland een zorgverzekering moeten afsluiten.
U werkt een paar uur in Nederland met een 0-uren contract of als oproepkracht?
Bent u 18 jaar of ouder, dan bent u verzekeringsplichtig volgens de Zorgverzekeringswet. U moet dan ook in Nederland premie betalen. Aanmelding voor de zorgverzekering gebeurt met een E106-formulier. Als uw inkomen beneden de daarvoor gestelde grens blijft, komt u in aanmerking voor zorgtoeslag. De Belastingdienst / Toeslagen kan u daar nader over informeren.
U hebt een inkomen of pensioen uit het buitenland?
Dan heeft u geen recht op een zorgverzekering in Nederland. Woont u in een EU /EER- of verdragsland? Dan heeft u recht op het pakket zoals dat geldt in uw woonland. U moet wel worden aangemeld bij het College voor Zorgverzekeringen (CVZ). Uw zorgverzekeraar regelt dat voor u. Voor mensen buiten EU / EER - of verdragslanden gelden andere regels.
Als ze je contract opzeggen zul je wel moeten. Als ze het niet opzeggen heb je dus nog een contract en heb je geen andere nodig.quote:Op woensdag 14 februari 2007 21:58 schreef Rewimo het volgende:
De vraag is alleen of dat tussentijds kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |