Wat is dat nou?quote:
Ja inderdaad, als het er mooi uit ziet, eet dat gewoon lekkerder.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 23:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Dank.![]()
We doen allebei niet alleen ons best met het koken, maar de presentatie van het voedsel vinden we ook belangrijk.
Uiterlijk en geur zijn al voor 50% net zo belangrijk als de smaak van voedsel.
Ik snap hetquote:Op zaterdag 3 februari 2007 23:49 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Ja inderdaad, als het er mooi uit ziet, eet dat gewoon lekkerder.
Je kan ook zo voor de gek worden gehouden wat kleuren en vormen betreft.
Op het werk hadden we een toetje waar oranje sliertjes opzaten (leek dus op wortelsliertjes) maar het was chocola en het proeft en eet gewoon anders........
Beetje vage omschrijving maar misschien snappen jullie het.
Maar iig, ziet er dus altijd goed uit!
En die foto's blijven doen, is leuk!
Dus het is nog niet eens dood?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 23:48 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Hij gooit zijn beentjes in de lucht
MUUS, wat een heerlijke Indische maaltijd heb je gemaakt.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 23:54 schreef MUUS het volgende:
Ik heb vanaf 12:00u vanmiddag in de keuken gestaan om het volgende te maken:
Semoor vlees
Ajam pedis
Rendang eieren
Sambal goreng boontjes
Garnalen in filodeeg (Nee, past er niet bij, maar had ik zin in..)
Witte lijst
Mie
Daarbij:
twee soorten kroepoek
Gebakken uitjes
Atjar
En als toetje bij de koffie was er spekkoek..
*burp*
Mijn visite en ik hebben besloten dat we de komende twee dagen niet meer hoeven te eten..
Zelf je boemboe's gemaakt of uit een pakkie?quote:Op zondag 4 februari 2007 00:01 schreef MUUS het volgende:
Ja, het was weer lekkâh,. Veul, maar wel lekkâh.
Vroegâh ging ik altijd naar de markt om 65613056 kruiden te halen. Totdat ik eens werd uitgelachen door een stel Indo's.quote:Op zondag 4 februari 2007 00:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Zelf je boemboe's gemaakt of uit een pakkie?
quote:Op zondag 4 februari 2007 00:08 schreef MUUS het volgende:
Vroegâh ging ik altijd naar de markt om 65613056 kruiden te halen. Totdat ik eens werd uitgelachen door een stel Indo's.. Waarom deed ik dat toch als al die handige boemboes er zijn...
Ik haal niet de boemboes uit de supermarkt trouwens, maar samen met de kokosmelk en santen bij de toko..
* B.A.Trix is jaloers op visitequote:Op zaterdag 3 februari 2007 23:54 schreef MUUS het volgende:
[..]
Dus het is nog niet eens dood?.
Laat ik even on-topic doen voordat ik om mijn kop krijg..
Ik heb vanaf 12:00u vanmiddag in de keuken gestaan om het volgende te maken:
Semoor vlees
Ajam pedis
Rendang eieren
Sambal goreng boontjes
Garnalen in filodeeg (Nee, past er niet bij, maar had ik zin in..)
Witte lijst
Mie
Daarbij:
twee soorten kroepoek
Gebakken uitjes
Atjar
En als toetje bij de koffie was er spekkoek..
*burp*
Mijn visite en ik hebben besloten dat we de komende twee dagen niet meer hoeven te eten..
Goed idee zeg!!quote:Op zondag 4 februari 2007 01:22 schreef LennyKravitz het volgende:
Vandaag op:
Rijst met Hongaarse Goulash... paprika, prei, uitje... sambal bij..![]()
ow... enne... drink er altijd een beker melk bij...![]()
Was ook erg lekkerquote:
Ziet er lekker uit zeg!quote:Op zondag 4 februari 2007 13:52 schreef Curiosity het volgende:
De Ayam betawi is alvast klaar voor vanavond:
[afbeelding]
En de gehaktballen staan ook lekker te pruttelen voor morgen.
[afbeelding]
Sjalotten, knoflook, gula yawa, sambal, ketjap manis, ketoembar, limoensap, trassi en peper en zout.quote:Op zondag 4 februari 2007 15:44 schreef Bluezz het volgende:
Mmmmm, lekker ziet het er uit, wat zit er in de kip betawi?
Apart!, ff zoeken wat qula yawa isquote:Op zondag 4 februari 2007 16:39 schreef Curiosity het volgende:
Sjalotten, knoflook, gula yawa, sambal, ketjap manis, ketoembar, limoensap, trassi en peper en zout.
De kip zelf is eerst gefrituurd na een mengsel van bloem, knoflookpoeder en zout.
Ik heb het recept van Lonny, zal de link er even bij zetten, er staan nog veel meer lekkere recepten bij.quote:
quote:Gula Jawa Javaanse rietsuiker, afkomstig van de arenpalm
Wordt bereid uit suikerriet en uit kokos. Het is in blokken, staven, plakken en in vleoibare vorm te koop. Voor gebruik raspen of smelten. Kan eventueel door bruine basterdsuiker vervangen worden. Veel gebruikt als zoetmaker.
Hoezoquote:Op zondag 4 februari 2007 17:24 schreef Zw0rld het volgende:
Groeien jullie niet dicht met al dat lekkers
Oequote:Op zondag 4 februari 2007 17:29 schreef Bluezz het volgende:
[..]
HoezoJij moet toch ook eten
ben juist al 8 kg kwijt
Ooit van beweging gehoord?quote:Op zondag 4 februari 2007 17:24 schreef Zw0rld het volgende:
Groeien jullie niet dicht met al dat lekkers
8 kgquote:Op zondag 4 februari 2007 17:29 schreef Bluezz het volgende:
[..]
HoezoJij moet toch ook eten
ben juist al 8 kg kwijt
Was lekkerquote:Op zondag 4 februari 2007 13:03 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Kip piri piri met zelfgemaakte nasi! En hebben ook nog zelfgemaakte aardappelsalade.. mmm
* Zw0rld zit nu aan de koffiequote:Op zondag 4 februari 2007 17:20 schreef Zw0rld het volgende:
Zelfgemaakte kip sate met hot pindasaus.
Sate in de wok.
Nasi.
Dat wordt weer smullen.![]()
![]()
Vanaf eind nov. of zo, er kan nog 12 afquote:Op zondag 4 februari 2007 17:59 schreef Stereotomy het volgende:
8 kg![]()
![]()
In hoeveel tijd
Pas je wel op dat je in de gaten houdt dat je vet verliest en geen spiermassa
Het was lekkerquote:Op zondag 4 februari 2007 18:33 schreef PdeHoog het volgende:
In afwachting van mijn stoofpotje die nog ruim 40 minuten moet
Ziet er idd smakelijk uitquote:
weetje wel hoelaat het is.quote:Op zondag 4 februari 2007 22:21 schreef Richie_Rich het volgende:
Ik kan het hier wel even vragen, nieuw topic lijkt me een beetje onzinnig.
Ik heb nog een saucijsenbroodje van gisteren. Deze ligt in de koelkast en wil ik zo op gaan eten. Hoe kan ik deze het beste verwarmen. In eenmagnetron wordt het slappe hap, dus wordt sowieso de oven denk.
Dan komt de vraag hoeveel graden en hoelang (ik heb een conventionele oven, geen hetelucht).
Alvast dank
quote:Op zondag 4 februari 2007 20:06 schreef PdeHoog het volgende:
Het was lekkerHeb nog vier porties over
![]()
Zo de vriezer in met die zooiquote:Op zondag 4 februari 2007 23:03 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat hebben wij nou ook altijd. Voor een weeshuisje
Best veel!quote:Op maandag 5 februari 2007 12:38 schreef PdeHoog het volgende:
Zojuist vier boterhammen met kaas en ham en een klein frietjeNu een beker vivit
Jaquote:
Wél lekkerquote:Op maandag 5 februari 2007 13:48 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
JaEigenlijk iets teveel
Die friet he
Ja, merk geen verschilquote:Op maandag 5 februari 2007 13:25 schreef conleche het volgende:
[..]
Heeft iemand van Optimel dat "control" al eens uitgeprobeerd? Daar schijnt je eetlust van af te nemen en dat lijkt me wel fijn, want ik heb nl. áltijd trek, niet normaal!
He, jammer! Misschien ook een beetje te mooi om waar te zijn...quote:
Ja,daar ben ik ook mee bezig. Maar ik heb de gewoonte om in het weekend wel lekkernijen zoals patat toe te laten maar door de weeks niet meerquote:Op zondag 4 februari 2007 19:56 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Vanaf eind nov. of zo, er kan nog 12 af![]()
En ik weet precies hoe e.e.a. werkt door mijn vroegere opleiding voedingsassistent en diëtetiek. Ik ben dus niet aan 'de lijn' maar ben bezig mijn eet en bewegingspatroon blijvend een draai te geven
OT : Het was lekkah :
[afbeelding]
Verander je tussendoortjes dan in light crackers met light smeerkaas of zo? Of een beker magere yoghurt? Verder normaal eten, 4 tot 5 keer per dag wat... er moet ong. 3 uur tussen zitten.quote:Op maandag 5 februari 2007 13:25 schreef conleche het volgende:
Ik ben vandaag maar weer eens begonnen met MINDER te eten. (Bluezz mag dan 8 kilo zijn afgevallen, ik ben sinds begin december juist 8 kilo áangekomen, erg hè, terwijl ik niet eens belachelijk veel eet) Vandaag op: 2 sportvolkoren wasa-crackers met filet Americain en ui. Voor vanavond heb ik zalm, japanse teryaki groenten van iglo en basmatirijst in gedachte. En ergens om 4 uur een kop eigengemaakte groentensoep. Ga er nu even uit om vers fruit te halen en ook wat zuivelachtigs, ik denk Optimelvla of zo. Dat vind ik dan toch lekkerder dan magere kwark en zoveel meer calorieen zitten er niet in. Heeft iemand van Optimel dat "control" al eens uitgeprobeerd? Daar schijnt je eetlust van af te nemen en dat lijkt me wel fijn, want ik heb nl. áltijd trek, niet normaal!
Salade met pasta en kip is het geworden.. Nouja, gaat het worden over een half uurtjequote:
Thanks!quote:Op maandag 5 februari 2007 18:42 schreef Muck het volgende:
ja dat kan, en dat is zeker wel een paar weken houdbaar
Eigenlijk at ik niet zoveel tussendoor, maar ik nam wel behoorlijke porties avondeten en dan niet altijd gezond, dus gewoon jus en soms friet erbij en een toetje en eigenlijk at ik ook behoorlijk vet broodbeleg, als eiersalade, pindakaas, gebakken eitjes of dik roomboter. Ik denk aan calorieen per dag zo'n 2500 en dat zijn er toch al gauw 500 meer dan je er nodig hebt. Ook heb ik de sportschool nogal links laten liggen. Nou ja alles bij elkaar...ik moet wel zeggen dat ik enorme aanleg heb om aan te komen. 8 kilo in ruim 2 maanden, daar moeten sommige mensen écht hun best voor doen!! Ik heb bij de Appie net wel de volgende tussendoortjes gekocht:quote:Op maandag 5 februari 2007 16:33 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Verander je tussendoortjes dan in light crackers met light smeerkaas of zo? Of een beker magere yoghurt? Verder normaal eten, 4 tot 5 keer per dag wat... er moet ong. 3 uur tussen zitten.
En drink veel water tussendoor... eventueel met bubbels, gegarandeerd dat je dan een vol gevoel hebt
Ja leuk hè. Heb 't geërfd van m'n oma en koop er af en toe wat bij.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:44 schreef Bluezz het volgende:
Dat ziet er goed uit hoor
Enneh boerenbonten borden, ik ben weer een klein meisje wat aan tafel haar erwtjes niet opeet![]()
Nu netquote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:50 schreef Stereotomy het volgende:
Rijst met ei en sojasaus
En een glaasje cola voor de caffeine *burp*
Zo, bodybuilder toevallig?.quote:
quote:
O dát is een goed idee, die ga ik zo ook kopen! Tot nog toe op vandaag: glaasje jus d'orange en een appeltje (ben pas om 11 uur opgestaan, vandaar)quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:33 schreef Reza-impreza het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
3 haringen en 1 mandarijn
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:07 schreef Qwea het volgende:
appel (2de)
vanaaf vissticksmet gebakken aardappels en denk rodekool
Iglo . Plan was om kip te eten,maar toen vond ik vissticks in de diepvries. En aangezien men mij al lekker heeft lopen maken met vissticks hier,koos ik voor vissticks.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:17 schreef Stereotomy het volgende:
Vissticksga ik denk ik vanavond ook maar eens eten.
Welk merk?
OT: stukje kipfilet
turkse salade. I.C.M tomatensoep erg lekkerquote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:22 schreef DarkElf het volgende:
vanavond tomatensoep maar moet er nog iets bij verzinnen...
Maak anders zwaardere soep door er pasta doorheen te doen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:26 schreef DarkElf het volgende:
ken ik niet? dacht net wel aan tonijn salade: heb nog tonijn, paprika's eitje, mosterd, kwark (mayo is te vet) ketchup e.d
brood erbij roosteren..
goed planquote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:53 schreef MUUS het volgende:
[..]
Maak anders zwaardere soep door er pasta doorheen te doen..
Dat is salade van komkommer,rode,groene en gele paprika. Met een snufje zout,heel klein beetje ui,en wat citroensapquote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:26 schreef DarkElf het volgende:
ken ik niet? dacht net wel aan tonijn salade: heb nog tonijn, paprika's eitje, mosterd, kwark (mayo is te vet) ketchup e.d
brood erbij roosteren..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |