Ik zou het gewicht van vanochtend aanhouden (na gistermiddag ben je natuurlijk ook weer aangekomen van avondeten e.d. en slechts een deel gaat daar 's nachts weer vanaf).quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:16 schreef CarDani het volgende:
Nou ehhhhhhh.........
Schiet mij maar lek![]()
Op de oude weegschaal woog ik gisterochtend 60,5
Gisterenmiddag op de nieuwe weegschaal 62,8 kilo
Vanmorgen 63,2
En nu net vanmiddag 65,2 ?????????????????????????????????![]()
Hoe kan dat in godsnaam. Ben volop in beweging en ik hou me keurig aan het dieet.
Dit kan toch nooit. Ben ik niet normaal of is de weegschaal niet normaal. 5 kilo verschil in een dag............![]()
Van te vaak wegen word je dik denk ik.quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:16 schreef CarDani het volgende:
Nou ehhhhhhh.........
Schiet mij maar lek![]()
Op de oude weegschaal woog ik gisterochtend 60,5
Gisterenmiddag op de nieuwe weegschaal 62,8 kilo
Vanmorgen 63,2
En nu net vanmiddag 65,2 ?????????????????????????????????![]()
Hoe kan dat in godsnaam. Ben volop in beweging en ik hou me keurig aan het dieet.
Dit kan toch nooit. Ben ik niet normaal of is de weegschaal niet normaal. 5 kilo verschil in een dag............![]()
Vanochtend had ik mijn pyamaatje en mijn slippertjes aan en vanmiddag had ik mijn kleren aan. Oké, iets minder rampzalig dan ik dacht...... maar toch.......quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik zou het gewicht van vanochtend aanhouden (na gistermiddag ben je natuurlijk ook weer aangekomen van avondeten e.d. en slechts een deel gaat daar 's nachts weer vanaf).
Dus je bent 'slechts' 2 kg aangekomen. Hoe dat kan? Weet ik niet. Ik woog laatst ook 30 kg op mijn weegschaal
. Misschien batterij er even uithalen en nog eens proberen?
En heb je je misschien vanochtend zonder kleren gewogen en vanmiddag mét? (dat zal wel niet, maar ik vraag het toch maar even).
quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:04 schreef Pinball het volgende:
[..]
Van te vaak wegen word je dik denk ik.
2 keer per dag wegen.![]()
Zoek hulp. Psychisch, bedoel ik.
quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:41 schreef Purky het volgende:
omdat je maag nu gaat krimpen.
quote:Op zaterdag 17 februari 2007 09:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]Je maag krimpt niet. Je bloedsuikerspiegel blijft door je pancreas redelijk constant, echt grote schommelingen kan je alleen bij suikerziekte krijgen. Tijdstip van eten maakt geen donder uit voor je gewicht, al eet je 5 minuten voor het slapen gaan. (of het lekker slaapt is een tweede) Samenstelling van maaltijden doet niets met je gewicht (eiwitrijk, koolhydraatarm etc). Het gaat altijd heel saai alleen om de hoeveelheid energie die je binnenkrijgt. Op de hele dag twix tot max. 1300 kcal val je ook af (gezond is anders )
Bodybuilding (spieren kweken) is een goede manier om gewicht kwijt te raken: spieren slurpen de hele dag door extra energie. Weegschalen die vetpercentages meten kloppen niet, net als die handapparaatjes. Ontslakken is dikke onzin. Je darmen zijn van zichzelf héél erg schoon en er blijft zeker geen 'afval' achter. Het grootste deel van je darmen ziet er net zo schoon uit als de achterkant/binnenkant van je lippen. Bloedarmoede is zelden de oorzaak van moeheidsklachten We gebruiken 100% van onze hersenen. Je hart zit niet links. Olie in je oor druppelen om later uit te laten spuiten is onzin. Je kan net zo goed (en misschien wel beter) met water druppelen.
Nou, me dunkt dat Isa wel weet wat ze zegtquote:Op woensdag 21 februari 2007 14:36 schreef CarDani het volgende:
[..]
Toch zijn ze niet allemaal waar hoor![]()
Ik weet ook wat ik zeg. Maar of dat allemaal waar is ?quote:Op woensdag 21 februari 2007 14:38 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou, me dunkt dat Isa wel weet wat ze zegt
Misschien mag je Isa's studieboeken wel lenen en haar college's enzo volgen. Of je vraagt het even na in het dieetclubtopic, waar de quote vandaan kwam.quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:13 schreef CarDani het volgende:
[..]
Ik weet ook wat ik zeg. Maar of dat allemaal waar is ?![]()
Maar wat zijn de bronnen? Wil wel ffe op de site lezen dan.![]()
Daar zou ik dan wel eens een gedegen rapport over willen lezenquote:Op donderdag 22 februari 2007 08:58 schreef CarDani het volgende:
Als je altijd grote porties gebruikt, wordt je maag groter. Hij rekt uit. Dat is logisch. Net als dat je vel uitrekt als je dikker wordt.
Naarmate je maag groter wordt duurt het ook steeds langer voordat je "vol" zit.
In een maag zitten veel spieren; deze kunnen uitrekken.
Ja, ik zou wel een rapport willen lezen over het tegendeel.quote:Op donderdag 22 februari 2007 08:59 schreef N.icka het volgende:
[..]
Daar zou ik dan wel eens een gedegen rapport over willen lezen
Ja ho even , jij beweert ditquote:Op donderdag 22 februari 2007 09:01 schreef CarDani het volgende:
[..]
Ja, ik zou wel een rapport willen lezen over het tegendeel.
Omdat je maag niet krimpt. Inderdaadquote:Op donderdag 22 februari 2007 08:58 schreef CarDani het volgende:
Waarom zouden mensen met HEEL VEEL overgewicht een maagverkleining moeten ondergaan? Omdat de maag dermate uitgerekt is dat het volle gevoel niet komt.
Benieuwd of dit kwartje gaat vallen daar.quote:
Neeheee........... omdat iets dat lang uitgerekt is te slap is geworden om weer helemaal in oude vorm terug te kunnen komen.quote:Op donderdag 22 februari 2007 09:25 schreef Pinball het volgende:
[..]
Benieuwd of dit kwartje gaat vallen daar.
Bron: http://www.chinesebrug.org/gezondheid.htmquote:Water drinken is gezond.
Iedereen weet dat lucht en water nodig zijn om te leven. Men is gewend veel water te drinken. Vooral water drinken in de ochtend is gezond. Het nut hiervan is zeer groot, daarom moet men het simpele maar nuttige water drinken niet over het hoofd zien. Kantonezen zijn gewend om ’s ochtends thee te drinken en dimsum te eten, Chinese ouderen zijn gewend om in de ochtend rijstepap te eten. Deze gewoonten kunnen allemaal het nut tonen van ’s ochtends water drinken, maar uiteindelijk is het nut van gekookt water drinken het grootst.
Mensen houden van kinderen. Wanneer men een baby hoort huilen, dan voedt men deze melk, omdat men bang is dat deze een gebrek aan vitamine heeft. Als de melkpoeder niet goed met water wordt verdund, kan de baby het niet verteren in het maagje, waardoor deze juist niet meer aankomt, maar juist afvalt. Moeders moeten erop letten dat pasgeboren baby’s veel vocht binnen krijgen. Druiven-suiker toevoegen is niet nodig. Hoe meer de baby drinkt, hoe gezonder voor de spijsver-tering en des te zwaarder het gewicht. Dit is een feit wat ervaren moeders kunnen beamen.
Ouderen eten weinig. Dit is een zeer normaal verschijnsel. Door ouderen in de ochtend over een redelijk kort tijdbestek veel water te laten drinken, krijgen ze een vol gevoel in de maag. Dit is een goede manier om hun eetlust te vergroten, maar moet regelmatig gedaan worden. De spijsvertering bij ouderen functio-neert nogal zwak. Door de maag te vullen met water, gaat deze krimpen als gevolg van de druk. Dit zorgt ervoor dat de maag voldoende beweging krijgt, waardoor het functioneren sterker wordt. Als dit lang genoeg wordt volge-houden, zal de drink- en eetlust van ouderen worden vergroot.
Westerse geleerden hebben in de laatste jaren ontdekt dat water drinken nauw samen hangt met een hoge bloeddruk. Negen uur ’s ochtends is het meest kwetsbare moment voor patiënten met hoge bloeddruk. Dit komt doordat ze ’s avonds niet hebben gedronken, waardoor het bloed in het lichaam verdikt, het bloed word stroperig en de bloedsomloop wordt verhinderd. Dit veroorzaakt gevaarlijke ziekten als een hoge bloeddruk, hersenbloe-dingen, stolsel in de hersenvaten, hartbeklem-mingen en verstoppingen in de kransslag-aders. Als men ’s ochtends veel gekookt maar afgekoeld water drinkt, wordt het bloed verdund en kunnen deze ziekten vermeden worden. Daarom moeten ouderen vóór de ochtendgymnastiek eerst water drinken. Dr. Robertson, een Amerikaanse deskundige, is de laatste tijd water drinken als een dieet sterk aan het promoten. Uit zijn onderzoek blijkt dat men elke week 0,5 kilo afvalt als men dagelijks acht tot twaalf bekers water neemt. Bovendien vindt hij het drinken van koud water het best, omdat koud water gemakkelijk wordt opgenomen in het lichaam. Het lichaam koelt dan af. Als men voor het eten water drinkt, krijgt men het gevoel dat men volzit, waardoor de eetlust afneemt. Koud water kan er ook nog voor zorgen dat de bloedvaten krimpen, waardoor het vet langzamer wordt opgenomen. Dit is het principe van water drinkend afvallen.
Constipatie brengt erg veel nadelen met zich mee. De oude geneeskundige geleerde Ge heeft ooit gezegd: “Als men lang wilt leven, moeten de darmen schoon zijn.” Hij heeft in bepaalde opzichten gelijk. Water drinken is een hele goede manier om constipatie te genezen. Elke ochtend een groot glas afgekoeld water met zout nemen, is gunstig voor de stoelgang. Doordat de buik en het lichaam zich nog niet heeft bewogen, wordt het vocht niet gemakkelijk opgenomen in de maag en de kleine darm. Het komt rechtstreeks in de grote darm terecht, waar-door de darm zal kronkelen en de ontlasting verdund zal worden. Door zout in het water te doen, wordt het vocht niet in de darm opgenomen.
Het is tevens goed voor de gezondheid. Volgens een oude legende kan dauwvocht ziekten genezen en ervoor zorgen dat men lang leeft. Keizer Han Wu bouwde het Bo Liang podium als dauwkom om het dauw-vocht op te vangen ter drinkgebruik om zo langer te kunnen leven. Volgens de volks-legende heeft de Bodhisattva Avalokitesvara een wondervaas in haar hand, met daarin dauwvocht van een wilgentak, dat zieken helpt genezen en daarmee de wereld helpt. Deze legenden lijken absurd, maar de laatste tijd is het drinken van dauwvocht op verschillenden plaatsen over de wereld een nieuwe trend geworden. De oude Sovjet Unie noemde dit de magische water gene-zing. Volgens fysiologisch onderzoek bevat het dauwvocht inderdaad een fysiologische actieve materie, voedingsdeskundigen daar-entegen zeggen dat het een natuurkundige materie bevat dat afkomstig is van allerlei flora wat weer gezond is voor het menselijk lichaam. Deze onderzoeken behoren zeker in de praktijk geverifieerd te worden.
Nee, Chinezen zijn arme mensen zonder overgewicht.quote:Op donderdag 22 februari 2007 09:56 schreef CarDani het volgende:
Chinezen zijn wijze mensen zonder overgewicht![]()
Ahja, vandaar dat ik al die vellen heb hangen en velen met mijquote:Op donderdag 22 februari 2007 09:46 schreef CarDani het volgende:
[..]
Neeheee........... omdat iets dat lang uitgerekt is te slap is geworden om weer helemaal in oude vorm terug te kunnen komen.
Vergelijk het maar met je huid bij een zwangerschap of veel overgewicht. Als je bevallen bent en je bent je overgewicht kwijt krimpt je huid toch ook weer.
Ja, het wordt nooit helemaal als voorheenquote:Op donderdag 22 februari 2007 11:00 schreef Troel het volgende:
[..]
Ahja, vandaar dat ik al die vellen heb hangen en velen met mij![]()
Ja er is niet zo veel te vinden. Overal wordt wel gezegd dat de maag krimpt, maar het wordt niet onderbouwt.quote:Op donderdag 22 februari 2007 11:00 schreef Troel het volgende:
Sorry, ik ga liever af op iemand met een studie medicijnen dan een internetsite.
Ja, is wel leuk om te lezen, wie weet helpt het. Net als een glas water met een snufje zout erin smorgens. Dat ga ik ook proberen.quote:Op donderdag 22 februari 2007 11:06 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben wel onder de indruk van het stuk over hoge bloeddruk! Want als ik veel water drink, dan gaat mijn bloeddruk omlaag? Weet je wat, ik test het. Ik neem zo een extra flesje water en dan ga ik vanmiddag kijken of mijn bloeddruk bij het plasma doneren onder de 166-113 komt die ik de vorige keer had!
ik begin de indruk te krijgen dat jij tegen het obsessieve aanzit, kijk je wel uit???quote:Op donderdag 22 februari 2007 11:08 schreef CarDani het volgende:
[..]
Ja, is wel leuk om te lezen, wie weet helpt het. Net als een glas water met een snufje zout erin smorgens. Dat ga ik ook proberen.
Ja, daar lijkt het wel op he, kan me voorstellen dat je dat denkt hoor. Maar echt, ik weet wat ik doe hoor, heb echt nog lang geen ondergewicht. Qua bouw kan er bij mij echt nog wel wat af, maar helaas wil dat niet zo lukken. Ik heb ook last van verstopping enzo, vandaar dat ik dat water met zout ga proberen.quote:Op donderdag 22 februari 2007 11:54 schreef amaranta het volgende:
[..]
ik begin de indruk te krijgen dat jij tegen het obsessieve aanzit, kijk je wel uit???
Nouja, als je laxeermiddelen gaat gebruiken om ervoor te zorgen dat het eten van een keertje uit eten snel uit je darmen verdwijnt, ik denk dat er dan inderdaad psychisch wellicht iets niet helemaal in orde is.quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:09 schreef CarDani het volgende:
Huh? hahaha psychische hulp![]()
Nou jaaaaaaaaaaaa zeg.
hoe lang ben je:?quote:Op donderdag 22 februari 2007 11:58 schreef CarDani het volgende:
[..]
Ja, daar lijkt het wel op he, kan me voorstellen dat je dat denkt hoor. Maar echt, ik weet wat ik doe hoor, heb echt nog lang geen ondergewicht. Qua bouw kan er bij mij echt nog wel wat af, maar helaas wil dat niet zo lukken. Ik heb ook last van verstopping enzo, vandaar dat ik dat water met zout ga proberen.
Vooral als je dat combineert met meerdere keren per dag wegen, dat lijkt mij behoorlijk obsessief.quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:10 schreef Troel het volgende:
Nouja, als je laxeermiddelen gaat gebruiken om ervoor te zorgen dat het eten van een keertje uit eten snel uit je darmen verdwijnt, ik denk dat er dan inderdaad psychisch wellicht iets niet helemaal in orde is.
Gek !quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:10 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, als je laxeermiddelen gaat gebruiken om ervoor te zorgen dat het eten van een keertje uit eten snel uit je darmen verdwijnt, ik denk dat er dan inderdaad psychisch wellicht iets niet helemaal in orde is.
Ik ben 1.64 en ik woog vanmorgen 62,4quote:
Halloooooooooooo, ik had mijn weegschaal net een dag zeg.quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:32 schreef Pinball het volgende:
[..]
Vooral als je dat combineert met meerdere keren per dag wegen, dat lijkt mij behoorlijk obsessief.
Ja, sorry.quote:Op donderdag 22 februari 2007 13:56 schreef CarDani het volgende:
Halloooooooooooo, ik had mijn weegschaal net een dag zeg.
quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:34 schreef Pinball het volgende:
[..]
Waarschijnlijk komt het door je geschiedenis in TRU dat ik bij jou meteen de neiging heb om je op te laten nemen, dat zal het wel zijn.
Nogmaals sorry.
en ik ben 1.63 en weeg 61~62 kilo en ik hoor van iedereen dat ik mager ben... als jij iets langer bent en ongeveer hetzelde weegt is er niks mis met je hoor.... dan is 55 kilo zelfs tegen het ondergewichtquote:Op donderdag 22 februari 2007 13:55 schreef CarDani het volgende:
[..]
Ik ben 1.64 en ik woog vanmorgen 62,4
Maar ik heb een vrij tengere bouw. Voor mijn zwangerschap zat ik jaren op de 54,55 kilo en dat pastte goed bij me en voelde ik me prettig bij. Dat is niet te licht, dat is een gewoon gezond gewicht en daar voelde ik me het lekkerste bij.
Maar goed. Ik doe mijn best, maar het gaat gewoon erg langzaam. En met dit dieet heb je veel meer last van gassen en verstopping. Ik heb het nagevraagd, maar het schijnt dat je lichaam aan al dat fruit en rauwkost moet wennen. Zeker als je dat eerder niet zo gewend was om te doen.
Maar je bouw speelt ook mee hoor, echt waar.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:42 schreef amaranta het volgende:
[..]
en ik ben 1.63 en weeg 61~62 kilo en ik hoor van iedereen dat ik mager ben... als jij iets langer bent en ongeveer hetzelde weegt is er niks mis met je hoor.... dan is 55 kilo zelfs tegen het ondergewicht
uhuh en zware botten zeker ookquote:Op donderdag 22 februari 2007 14:48 schreef CarDani het volgende:
[..]
Maar je bouw speelt ook mee hoor, echt waar.
dat klinkt sarcastisch. Ik ben bang dat het toch echt zo is.quote:Op donderdag 22 februari 2007 14:50 schreef amaranta het volgende:
[..]
uhuh en zware botten zeker ook
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |