quote:Multiculturele tomboy ruilt met hockeymeisje
Laura ruilt haar kleine, vertrouwde wereldje in voor de multiculturele samenleving en Nikita stapt in het beschermde, luxe leventje van Laura. In deze vijfde puberruil vinden wederom twee totaal verschillende werelden elkaar.
"Zijn manieren zijn anders en ik vind hem een beetje raar"quote:Op donderdag 8 februari 2007 21:53 schreef LuQas het volgende:
Dat zusje
Volgens mij bedoelde hij 'In Nederland' als in dat hij weigert om Engels te spreken in het Nederlands.quote:Op donderdag 8 februari 2007 21:54 schreef calvobbes het volgende:
"Ik versta wel engels, maar niet in het Nederlands"
Wat bedoel je?quote:Op donderdag 8 februari 2007 21:58 schreef Quoi het volgende:
Erger nog, dit is een van de eerste beelden die dit buitenlandse gezin van Nederlanders krijgt!
Mjah, dat vroeg ik me ook een beetje af. Horken genoeg in het dagelijks leven.quote:Op donderdag 8 februari 2007 21:59 schreef calvobbes het volgende:
Wat bedoel je?
Check. En die Saman heeft de boel wel op een rij.quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:01 schreef Hapertje het volgende:
Een fantastisch tv-programma? Nou... dit soort programma's doen me steeds meer realiseren dat ik me schaam voor mijn Nederlanderschap. Wat een bekrompen land is dit toch!
quote:
Lijkst me sterk, spreken ze te goed Nederlands voor. (Ik heb het begin ook gemist)quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:04 schreef Quoi het volgende:
Ze zijn net 4 maanden in NL, begreep ik, en dit was een van de eerste keren dat ze met Nederlanders in aanraking kwamen.
Ze zeiden het zelf in het begin, ik verzin het niet.......he nietzoopmnwoordenletten!!!!!!!! Klaar nu. Ik word helemaal kriegel van die bekrompen mensen!quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:05 schreef Magicmind het volgende:
[..]
Lijkst me sterk, spreken ze te goed Nederlands voor. (Ik heb het begin ook gemist)
Ontspan, adem door je neus.quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:07 schreef Quoi het volgende:
Ze zeiden het zelf in het begin, ik verzin het niet.......he nietzoopmnwoordenletten!!!!!!!! Klaar nu. Ik word helemaal kriegel van die bekrompen mensen!
Gelukkig scheer jij niet iedereen over één kamquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:01 schreef Hapertje het volgende:
Een fantastisch tv-programma? Nou... dit soort programma's doen me steeds meer realiseren dat ik me schaam voor mijn Nederlanderschap. Wat een bekrompen land is dit toch!
'Je verstond hen toch niet? Hoe kan het dan dat je wist dat ze de weg vragen'?quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:12 schreef ChrisJX het volgende:
Dat zusje was echt briljant. Woont koud de helft van d'r leven in Nederland en weet haarfijn te vertellen hoe je je niet hoort te gedragen
Mwoah, denk aan een bepaalde 'basisbeschaving"?quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:12 schreef ChrisJX het volgende:
Dat zusje was echt briljant. Woont koud de helft van d'r leven in Nederland en weet haarfijn te vertellen hoe je je niet hoort te gedragen
Dat 'stiekeme' lachje van haar moederquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:15 schreef LuQas het volgende:
[..]
'Je verstond hen toch niet? Hoe kan het dan dat je wist dat ze de weg vragen'?
![]()
My Thoughts Exactlyquote:Op vrijdag 9 februari 2007 00:12 schreef Godlike02 het volgende:
Ik schaam me om een nederlander te zijn als ik die boer zie!
my thoughts exactly: ze bestaan echt... het is hilarisch en bedroevend tegelijkertijd.quote:
Ja, en dat is dus gelul.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:57 schreef SigmundFreud het volgende:
Op de officiele site van de gemeente Langelo (langelo.info) zijn ze in ieder geval trots op Rolf.
[afbeelding]
Overigens, voor degenen die beweren dat Nederland 'ten onder' gaat, nog niet zo heel veel jaar geleden dacht vrijwel iedereen in Nederland er zo over als dit stel Langeloërs.
Ik denk het niet, die zit weer veilig op de boerderij in z'n blot'n kont een ei te bakk'nquote:Op vrijdag 9 februari 2007 17:17 schreef Haunter het volgende:
Hahaha, zou die boer nou met schaamte teruggekeken hebben naar de uitzending? Ik mag het hopen, want het is echt diep triest![]()
Met een linkje naar dit forum. Hahaha.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:57 schreef SigmundFreud het volgende:
Op de officiele site van de gemeente Langelo (langelo.info) zijn ze in ieder geval trots op Rolf.
[afbeelding]
Bij XL is er een presentator bij en bij de normale uitzending zie je meer en is die presentator er niet.quote:Op zondag 11 februari 2007 12:51 schreef --Christiaan-- het volgende:
Wat is het verschil tussen normaal en XL?
Zwak voor bekakte hockey tutjes?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 21:30 schreef --Christiaan-- het volgende:
Net even teruggekeken, dat blonde zusje van Laura![]()
.
was me idd ook opgevallenquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:05 schreef Hapertje het volgende:
De thuiskomst was erg hartelijk voor Rolf! Dus....
quote:Uitzending Puberruil schokt dorpjeHet Drentse dorpje Langelo is in rep en roer sinds de uitzending van het KRO-programma Puberruil van donderdag. In het programma woonde de 17-jarige Drentse Rolf vijf dagen in het gezin van de Iraanse puber Saman.
Schaamte
De jongen uit Langelo liet zich in de uitzending laatdunkend uit over buitenlanders en homo's. De KRO kondigde Rolf ook aan als ,,een stoere vent die een hekel aan homo's en buitenlanders heeft''. Op de forums van zowel het programma als het dorp Langelo zijn hevige discussies losgebarsten over het gedrag van Rolf. 'Wij schamen ons voor je' en 'Drenthe staat nu negatief op de kaart', staat er onder meer te lezen.
Scheldkanonnades
Het forum op de site langelo.info is inmiddels gesloten. De webmaster zag zich hiertoe genoodzaakt wegens de discriminerende scheldkanonnades die voor- en tegenstanders van de Drentse jongen spuiden. Ook bij het Dagblad van het Noorden, die een aantal artikelen wijdde aan de uitzending, kwamen een groot aantal reacties binnen.
Vertekend beeld
,,Die jongen haalt de hele provincie Drenthe naar beneden'', stelt een lezeres teleurgesteld. Vrienden van Rolf zeggen in de krant dat de KRO in de uitzending een totaal vertekend beeld van hem heeft gegeven.
Bron
Die Rolf is dus zwaar bevooroordeeld, en dan wordt er door een inwoonster van Drenthe gezegd dat de rest van Nederland nu denkt dat iedere Drenthenaar zo isquote:
Lol, dat laatste horen we wel vaker over Puberruil maar zo werkt TV nu eenmaal. Ze proberen natuurlijk wel 2 extreme tegenstellingen te laten zien dus... Maar alles wat ze laten zien deed ie toch echt zelf, dus het is en blijft een racistische,achterlijke en bekrompen jongen.quote:
Veel rumoer aan de koffietafel in Drenthe..quote:Op maandag 12 februari 2007 14:38 schreef jmac het volgende:
[..]
Lol, dat laatste horen we wel vaker over Puberruil maar zo werkt TV nu eenmaal. Ze proberen natuurlijk wel 2 extreme tegenstellingen te laten zien dus... Maar alles wat ze laten zien deed ie toch echt zelf, dus het is en blijft een racistische,achterlijke en bekrompen jongen.
________________________________________________________-
’Rolf is door de KRO misbruikt en dat verdient hij niet’
Gepubliceerd op 12 februari 2007, 09:23
bunne/langelo -
Rolf Hofsteenge uit Langelo is misbruikt door de KRO. De makers van het tv-programma Puberruil XL hebben hem bewust in de zeik gezet. Dat is de overtuiging van Thea Tienkamp uit Bunne. Op de boerderij van de familie Tienkamp werden opnames gemaakt. Rolf komt daar veel over de vloer.
In Puberruil XL werd Rolf neergezet als een onbeholpen Drent die een hekel heeft aan homo’s en buitenlanders. Dat riep veel negatieve reacties op. ”Maar niets is zoals het lijkt”, zegt Thea. Rolf ruilde voor vijf dagen met de Iraanse Saman. Van Langelo ging hij naar het Brabantse Chaam. ”Hij kwam daar in een gezin terecht dat net een paar maanden uit het asielzoekerscentrum weg was en dus weinig contacten heeft. Daar werd twee dagen lang niets voor Rolf georganiseerd. Toen heeft hij de kont tegen de krib gegooid. Dat terwijl hier van alles is gedaan met Saman. Die heeft bij ons meegeholpen: melken en de stal schoonmaken”, zegt Thea.
Ze zegt dat de programmamakers bewust een beeld hebben willen scheppen van Rolf en zijn omgeving, bepaalde uitspraken hebben uitvergroot en andere zaken hebben weggelaten. ”Er zijn hem dingen in de mond gelegd. Zelf zegt Rolf: Ik moest dingen doen. Ik ken hem als een jongen die z’n mondje wel kan roeren, maar tegelijkertijd ook wat naïef is. Daar hebben ze gebruik van gemaakt. Ze hebben de zaak aangedikt. Ik heb er geen goed woord voor over, zo erg vind ik het. Dit verdient Rolf niet.”
Thea belde de krant om de familie Hofsteenge te verdedigen. Die wilde geen commentaar geven, beduusd als men was door alle reacties.
Bij de opnames is volgens Thea volgens een vooropgezet doel te werk gegaan. ”De regisseur was een erg pedant mannetje. Zo wil ik het hebben, zei hij, en niet anders.”
De filmploeg filmde een ochtend op de boerderij van Tienkamp. ”Het was reuze gezellig hier met Saman aan de koffietafel. Er werd van alles besproken, maar met de camera uit. Zo zou een van mijn zoons best kameraad met hem willen zijn. Maar wat zenden ze uit? Als een meisje over Saman opmerkt: dat is m’n type niet. Er viel geen onvertogen woord. Maar door bepaalde dingen eruit te lichten, ontstaat het beeld van Rolf als een domme Drentse jongen. Hartstikke jammer, want hij was ontzettend enthousiast toen hij zich aanmeldde voor het programma.”
De KRO was gisteren niet voor een reactie bereikbaar
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 08:26 schreef matthijst het volgende:
Giel belde 'm net op...
Hij stond nog steeds achter wat ie gezegd had. Had een hekel aan homo's en buitenlanders...
De reden daarvan was dat "dat gewoon zijn mening was"...
Giel vroeg of hij niet gewoon met homo's en buitenlanders om kon gaan in zijn dorpje: "nee, want die hebben we hier niet"![]()
Op de vraag waar zijn mening dan op gebaseerd was, aangezien hij schijnbaar nooit homo's en allochtonen tegenkomt bleef het stil... toen blerde z'n moeder op de achtergrond dat ie op moest hangen... en hiel het gesprek op met "ik goa weer sloapen"![]()
Hoe laat was dat ongeveer? Dan kan ik het namelijk terugluisteren..quote:Op dinsdag 13 februari 2007 08:26 schreef matthijst het volgende:
Giel belde 'm net op...
Hij stond nog steeds achter wat ie gezegd had. Had een hekel aan homo's en buitenlanders...
De reden daarvan was dat "dat gewoon zijn mening was"...
Giel vroeg of hij niet gewoon met homo's en buitenlanders om kon gaan in zijn dorpje: "nee, want die hebben we hier niet"![]()
Op de vraag waar zijn mening dan op gebaseerd was, aangezien hij schijnbaar nooit homo's en allochtonen tegenkomt bleef het stil... toen blerde z'n moeder op de achtergrond dat ie op moest hangen... en hiel het gesprek op met "ik goa weer sloapen"![]()
Gok tussen 07:45 en 08:00, in ieder geval tussen 07:30 en 08:00quote:Op dinsdag 13 februari 2007 09:59 schreef onderjas het volgende:
[..]
Hoe laat was dat ongeveer? Dan kan ik het namelijk terugluisteren..
Daar kan ik 'm niet vinden..quote:Op dinsdag 13 februari 2007 10:07 schreef matthijst het volgende:
[..]
Gok tussen 07:45 en 08:00, in ieder geval tussen 07:30 en 08:00
Dan zal ik het gehele stukje maar eens luisteren.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:00 schreef matthijst het volgende:
Tsja, ik zat toch echt in de auto van 07:20 - 07:50 ofzo....
't was iig na half acht, duurde al met al een keer 1 minuut ofzo...
heb ik beide geprobeerd!quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:11 schreef jmac het volgende:
en via www.uitzendinggemist.nl dan? of bij instellingen de andere player kiezen?
heerlijk!quote:Op zaterdag 10 februari 2007 21:30 schreef --Christiaan-- het volgende:
Net even teruggekeken, dat blonde zusje van Laura![]()
.
Hij was wel hard pwnd door het kleine zusje van Saman.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 13:21 schreef Billy_Mack het volgende:
LOL! ik ben nu die afleverign met die boer aan het kijkenwat een figuur!
Goh, wat vreemdquote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:18 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
heb ik beide geprobeerd!
via uitzendinggemist krijg ik gewoon een link naar dezelfde sie/player
ik heb in de player zowel Real als Windows media gebruikt, werkt allebei niet.
Dat soort meisjes vind ik wel veel interessanter dan die bekakte arrogante grietjes, want ze hebben wat te vertellen. Je hoort gewoon dat zij iemand is die goed kan luisteren, en nadenkt voordat ze wat zegt. Ze heeft een aparte haarstijl, maar dat zegt toch niets.quote:Op woensdag 14 maart 2007 13:08 schreef hoM3r het volgende:
Die met die blauwe haren die in de speeltuin hangt?![]()
Smaken verschillen...
precies. 'Normale' meisjes kijken zo van: 'wat ben jij een weird figuur', maar volgens mij is dit echt een aardig, openminded meisje. Omdat ze van alles heeft meegemaakt, kan ze zich ook beter in de shit van een ander inleven.quote:Op donderdag 15 maart 2007 01:12 schreef TE-61 het volgende:
[..]
Dat soort meisjes vind ik wel veel interessanter dan die bekakte arrogante grietjes, want ze hebben wat te vertellen. Je hoort gewoon dat zij iemand is die goed kan luisteren, en nadenkt voordat ze wat zegt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |