De pro-tour soap gaat verderquote:Rennersraad veroordeelt grote ronden
30 januari 2007
BRUSSEL (ANP) - De onlangs opgerichte raad van professionele wielrenners vindt het onacceptabel dat de ProTourploeg Unibet.com vooralsnog niet is uitgenodigd voor Parijs-Nice. Dat meldt de rennersraad dinsdag in een persbericht.
De raad kwam maandagavond in Brussel voor het eerst bij elkaar en besprak de problemen die de wielersport momenteel beheersen. ,,De coureurs, de ploegen maar zonder twijfel ook de organisatoren moeten de regels van de internationale wielrenunie UCI respecteren. Die regels kunnen alleen op democratische wijze worden veranderd en zeker niet eenzijdig door één van de partijen'', meldde de raad waarin onder anderen Thomas Dekker zitting heeft.
Tourorganisator ASO maakte onlangs bekend Unibet niet uit te nodigen voor Parijs-Nice, de eerste ProTourkoers van het seizoen.
Bronquote:Gedeputeerde Anneke Haarsma (Sport) zei woensdagochtend in het Radio 1 Journaal dat de provincie dinsdag een brief heeft ontvangen waarin de organisatie van de Vuelta het groene licht geeft.
Het is voor het eerst dat de Spaanse etappekoers in Nederland start. Na de Ronde van Frankrijk en de Ronde van Italië is de Vuelta de belangrijkste etappewedstrijd voor profs.
De Tour de France startte meerdere keren in Nederland, de laatste keer in Den Bosch (1996). De Giro vertrok in 2002 uit Groningen.
Leuk.quote:Op woensdag 31 januari 2007 09:52 schreef Bruce117 het volgende:
De Ronde van Spanje start in 2009 in Drenthe.
.
[..]
Bron
Compleet bizar maar ik ben voor!quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:03 schreef Falco het volgende:
Whehe, de Vuelta in Drenthe. Bizarre combi.
quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Leuk.
Vanuit daar kunnen ze een leuke etappe maken met o.a. de Holterberg en misschien de Veluwe meepakken.(Mijn oude trainingsgrond
)
En er zijn nog kasseienstroken ind e Ronde van Drenthe, ben benieuwd of ze dat aandurven (vermoed van niet).quote:
denk het niet. besides een vuelta karavaan over de VAM bergquote:Op woensdag 31 januari 2007 11:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En er zijn nog kasseienstroken ind e Ronde van Drenthe, ben benieuwd of ze dat aandurven (vermoed van niet).
Die VAM-berg is maar een kort rondje, laat je de wagens dat rondje niet rijden.quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:38 schreef Bartoli het volgende:
[..]
denk het niet. besides een vuelta karavaan over de VAM berg, hoe gaan ze dat oplossen
quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wauw, volk langs de kant van de weg, dat heeft de Vuelta-karavaan ook nog nooit meegemaakt.
Drenthe was enorm enthousiast, aldus de Vuelta-leiding.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:59 schreef 4-elements het volgende:
Wel erg bijzonder, de Vuelta was tot nu toe de enige ronde zonder echt vreemde startplaatsen. Tot nu toe kwamen ze nog niet verder dan Portugal of Mallorca zover ik weet. Is er eigenlijk nog een bepaalde reden dat ze nu plots in Drenthe beginnen?
Ik zie ze zo een polonaise op de tonen "Evivaaaaaaa Espanaaaaaaaaa lalalalalala" opvoeren als de Vuelta-organisatie langs kwam ...quote:Op woensdag 31 januari 2007 20:08 schreef pekel het volgende:
[..]
Drenthe was enorm enthousiast, aldus de Vuelta-leiding..
de Holterberg vanuit het noorden, Nijverdal stelt ook niet veel voor, wel leuke plaatjes, maar dan moeten de gemeenten ook nog schuiven..quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Leuk.
Vanuit daar kunnen ze een leuke etappe maken met o.a. de Holterberg en misschien de Veluwe meepakken.(Mijn oude trainingsgrond
)
geld.., leuk voor de ambtenaren daar denk ik, die staan vast vooraanquote:Op woensdag 31 januari 2007 19:59 schreef 4-elements het volgende:
Is er eigenlijk nog een bepaalde reden dat ze nu plots in Drenthe beginnen?
Wss was Qatar interessanter, financieel (dichterbij en misschien leuk startgeld, want ik stel me zo voor dat ze daar niet op een oliedollartje kijken).quote:Op vrijdag 2 februari 2007 12:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ligt het aan mij of is het deelenemrsveld wel héél dramatisch in Langkawi dit jaar (en dat voor een koers die ze blijkbaar HC gemaakt hebben)
Deelnemersveld is nog best aardig met Rujano, Belli, Cuapio, Voeckler, Richeze, Bongiorno, Bellotti, Pedraza, Brutt, Commesso, Aggiano, Navas, Bodrogi, Serpa, George, Kannemeyer en Calzati bijvoorbeeld. was in andere jaren niet echt veel beter.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 12:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ligt het aan mij of is het deelenemrsveld wel héél dramatisch in Langkawi dit jaar (en dat voor een koers die ze blijkbaar HC gemaakt hebben)
Weet je toevallig welke col dat is? Ik heb namelijk op vakantie ook een MTB gehuurd in Maleisië en best veel klimkilometers gemaaktquote:Op zaterdag 3 februari 2007 23:40 schreef Bartoli het volgende:
Richeze won de 2e rit in Langkawi voor Impey en Loddo. Richeze van Panaria is ook de leider. Morgen de 3e rit en aankomst is bergop.
http://www.tdl.com.my/race-profile.htmquote:Op zaterdag 3 februari 2007 23:44 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Weet je toevallig welke col dat is? Ik heb namelijk op vakantie ook een MTB gehuurd in Maleisië en best veel klimkilometers gemaakt![]()
Jaha, die Ronde van Langkawiquote:Op zondag 4 februari 2007 00:33 schreef ultra_ivo het volgende:
Toch altijd leuk om ook buiten de zomer een grote ronde in de buurt te gaan kijken.
Ik weet 't.quote:Op zondag 4 februari 2007 00:36 schreef ultra_ivo het volgende:
Vuelta in Drenthe straks, ove reen paar jaar.
deelnemersveld is goed met de beste aziatische renners en best wat europese en amerikaanse subtoppers. in voorgaande jaren is het nooit veel beter geweest. Besides de toppers beginnen meestal met Mallorca of Qatar of nog later.quote:Op maandag 5 februari 2007 15:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En vandaag terug een vlakke rit in Langkawi, wen wat een deelnemersveld toch é :
1 Alberto Loddo (Ita) Serramenti PVC Diquigiovanni-Selle Italia 4.00.58
2 Maximilian Richeze (Arg) Ceramiche Panaria Navigare
3 Daryl Impey (RSA) South Africa
4 Brad Huff (USA) Team Slipstream
5 Sung Baek Park (Kor) Korea National Team
6 Msahiro Shinagawa (Jpn) Skil Shimano
7 Yukiya Arashiro (Jpn) Nippo-Meitan Hompo
8 Nicholas Sanderson (Aus) SouthAustralia.com-AIS
9 Anuar Manan (Mas) Letua Cycling Team
10 Nickolay Trusov (Rus) Tinkoff Credit Systems
Ullrich wss ook nog meer spuitenquote:Op maandag 5 februari 2007 16:41 schreef -skippybal- het volgende:
En Sevilla naar Relax. Gezellig spuiten samen met Santi Perez, Macebo en Hruska in de bus
Als die wet pas is ingevoerd is het wel een probleemquote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:42 schreef Postlezer het volgende:
Unibet / MrBookmaker reed anders regelmatig Franse wedstrijden de vorige jaren.
Echt? Das wel stoer dan!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:00 schreef Postlezer het volgende:
Maar Unibet wint wel vandaag met Jeremy Hunt voor Ignatiev!![]()
Lotto heeft alleen belang in Belgie want is van de staat. Unibet is een online gok dingen en heeft overal belang. daar zit wss het probleemquote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:07 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Echt? Das wel stoer dan!
Toch raar hoor, dat Lotto niets te horen krijgt..
Ja zoiets dacht ik bij nader inzien ook al. Lotto is puur Belgischquote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:26 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Lotto heeft alleen belang in Belgie want is van de staat. Unibet is een online gok dingen en heeft overal belang. daar zit wss het probleem
ik denk dat het een nieuwe wet is. Unibet zou ook problemen kunnen krijgen met het starten in de Ronde van Duitsland. Daar is die wet ook. Was Unibet net zoals FDJ en Lotto dan is er ook geen probleem.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:03 schreef TargaFlorio het volgende:
In hun korte ProTour bestaan zit het Unibet niet mee.
Zoals Bartoli al vraagt, is dit een nieuwe wet of is het gewoon UCI/ProTour pesten over de rug van Unibet?
omfgquote:Op woensdag 7 februari 2007 13:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Pat McQuaid is uiterst tevreden met de organisatie van de Ronde van Langkawi. De Ierse UCI-voorzitter wil volgens New Strait Times de Maleisische rittenkoers zelfs toevoegen aan de ProTour.
"De wedstrijd heeft een paar moeilijke jaren achter de rug. Nu is het een mooi en belangrijk gegeven voor de UCI. Ook voor de plaatselijke wielerbond, en dat weten ze", vertelt McQuaid. Hij zal met de Nationale Maleisische Wielerbond onderhandelen over de mogelijk mooie toekomst van de koers.
Ook is er sprake van een ProTourstatus voor de Tour Down Under, waarmee de UCI blijft gaan voor de globalisering van het wielrennen.
![]()
![]()
![]()
*eens is*quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:58 schreef Tommeke het volgende:
[..]
omfg
Ik vind dat je het wielrennen gewoon bij de basis moet houden. Het is een van de meest traditionele sporten die er is en graag houden zo
Het is geen nieuwe wet, volgens Hanegraaf.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 22:25 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ik denk dat het een nieuwe wet is. Unibet zou ook problemen kunnen krijgen met het starten in de Ronde van Duitsland. Daar is die wet ook. Was Unibet net zoals FDJ en Lotto dan is er ook geen probleem.
Bron: Teletekstquote:De Amerikaan Floyd Landis heeft laten weten dit jaar niet deel te nemen aan de Tour de France.
Dat werd donderdag bekendgemaakt door het Franse antidoping-bureau AFLD op de dag dat een besluit zou worden genomen over een eventuele schorsing van de van dopegebruik verdachte Tour-winnaar van 2006.
Landis werd betrapt nadat hij zich de dag na een inzinking in een bergrit op opmerkelijke wijze had hersteld.
Nadat Landis had gemeld de Tour van dit jaar te mijden,besloot de AFLD in te gaan op het verzoek van zijn advocaten om de behandeling van zijn zaak uit te stellen totdat het antidoping-bureau in de VS in mei uitspraak heeft gedaan.
Welk verhaal, vraag ik me dan af, want Landis had er een stuk of 10.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:19 schreef Bartoli het volgende:
tyler hamilton gelooft Landis zijn verhaal in ieder geval is gisteren bekend gemaakt
Dat was waarschijnlijk alleen maar theevisite. De thee van Fuentes is net zo goed als die van Simoni zijn schoonmoederquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hamilton heeft vakkundig alle bezoekjes aan Fuentes uit zijn geheugen gewist ..
dat was de chocola toch van gibo zijn schoonmoederquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat was waarschijnlijk alleen maar theevisite. De thee van Fuentes is net zo goed als die van Simoni zijn schoonmoeder
Van wie was die thee danquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:53 schreef Bartoli het volgende:
[..]
dat was de chocola toch van gibo zijn schoonmoeder
Maar ik bedoel dat Tyler in Landis zijn onschuld gelooft. En natuurlijk geloven wij Tyler dat die hem gelooft uiteraard![]()
Ja zoiets was het inderdaad. Maar dat moeten we anders ff opzoeken dat dateert ook van 2002 of 2003quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Bij Gibo was het toch zo dat hij een snoepje had gekregen van de tante van thee/koffiejuffrouw van de schoonmoeder van de tandarts die met cocaine verdoving werkt ?
Ja dat sowieso. Hamilton met bloeddoping is nog een paar graden erger dan dat spul van Landis.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Nu goed, een renner die op cocaine betrapt wordt wil ik nog graag zijn positief plasje vergeven , maar bij de heren Landis en Hamilton ligt dat toch een héél stukje anders ...
Inderdaad. Gibo bracht destijds een aantal tegenstrijdige verklaringen de wereld in:quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Bij Gibo was het toch zo dat hij een snoepje had gekregen van de tante van thee/koffiejuffrouw van de schoonmoeder van de tandarts die met cocaine verdoving werkt ?
Ignatiev toonde zich vandaag ook weer.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Die Tinkoff-ploeg laat zich toch ook wel opmerken in dit seizoensbegin
Via een liveticker op www.directvelo.comquote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Waar volg jij die koers ergens ?
die jongen heeft ook vaak pech. De Waele werd ook al afgevoerdquote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:36 schreef Postlezer het volgende:
[..]
Via een liveticker op www.directvelo.com
Leukemans heeft weer zijn sleutelbeen gebroken trouwens.
Viel me ook al op. Nu Kolobnev nogquote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:45 schreef Bartoli het volgende:
ook blij dat Jukka laat zien dat die wel degelijk kan fietsen als je eenmaal weg bent bij Rabobank
Dat zal wel lukken.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:46 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Viel me ook al op. Nu Kolobnev nog![]()
onder riis zou me dat niks verbazenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 16:46 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Viel me ook al op. Nu Kolobnev nog![]()
Van de week in het DVHN de column van Karsten Kroon over dat de Russen erg veel moeite hebben de rest van de ploeg te berijken vooral door taalproblemen enzo. En dat 1 van die russen vorig jaar bij een trainingskamp in plaats van op Palma in Las palmas zatquote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:55 schreef Bartoli het volgende:
[..]
onder riis zou me dat niks verbazen
Enkele semi-klassiekers wel maar de PT koersen in Belgie kunnen ze vergeten denk ik. Die wildcards gaan sowieso al naar Choco Jacques, Landbouwkrediet, Wiesenhof en Skil. Of er moet nog een 5e komen voor pakweg Wevelgem dan hebben ze een kans.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 16:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Weet jij of A & S de Vlaamse klassiekers zal mogen rijden, Bartoli ?
Zal ook wel afhangen van hoe die man met z'n knie gaat rijdenquote:Op zaterdag 10 februari 2007 17:40 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Enkele semi-klassiekers wel maar de PT koersen in Belgie kunnen ze vergeten denk ik. Die wildcards gaan sowieso al naar Choco Jacques, Landbouwkrediet, Wiesenhof en Skil. Of er moet nog een 5e komen voor pakweg Wevelgem dan hebben ze een kans.
Ze rijden op zeker al Omloop het Volk en Kuurne![]()
Goeie vraag hij was toen goed Down Under, Herald Sun Tour en in de Tour ook wel. Nu was zijn seizoensbegin minder denk dat die piekt naar later dit seizoen. Gerrans is een goed renner hopelijk kan hij de lijn doortrekken maar ook hij is blessuregevoelig.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Mogen we dit jaar eindelijk eens iets verwachten van die Gerrans , Bartoli ? Want die had ik vorig jaar al goed verwacht , maar toen had die pech natuurlijk.
Bron: sportwereld.bequote:Ludo Dierckxsens plant comeback
De 42-jarige Ludo Dierckxsens plant volgens cyclingnews.be een comeback in het wielerpeloton. Op het einde van de week maakt hij zijn concrete plannen bekend.
,,Op 16 oktober 2005 nam ik afscheid van het professionele wielercircuit om me terug te trekken in het bedrijfsleven,'' zegt Dierckxens in een perscommuniqué. ,,Toch heeft de wielermicrobe me nooit verlaten en ben ik, na een periode van anderhalf jaar, zelf terug op het zadel gesprongen.''
,,Waarom ik dit doe? Enkele maanden terug heb ik me bij een gloednieuw team aangesloten,'' gaat Dierckxens verder. ,,In dit team wil ik me nu voor de volle honderd procent geven. Ik word hierbij geruggensteund door enkele andere topsporters en grote spelers uit het bedrijfsleven''
Ik zou zoooo graag nog 1 keer willen zien leiden op een stel kasseistroken met Parijs Roubaixquote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:52 schreef Postlezer het volgende:
[..]
Bron: sportwereld.be
Dit zal wel op laag niveau zijn vermoed ik?
Ludoquote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:52 schreef Postlezer het volgende:
[..]
Bron: sportwereld.be
Dit zal wel op laag niveau zijn vermoed ik?
het heeft niet zozeer te maken met dat ze unibet niet mogen. Maar het is gewoon het machtsspelletje tussen RCS/Unipublic/ASO en de UCI.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:19 schreef 4-elements het volgende:
Echt belachelijk dat Unibet nergens mag starten![]()
Als ze lef hebben starten ze gewoon wel. Gewoon over het hek stappen en meefietsen![]()
Dat weet ik, het gaat mij er vooral om dat die ruzie nu over de rug van Unibet uitgevochten wordt. Ze beseffen blijkbaar niet dat de wielersport sponsors als Unibet, die miljoenen willen investeren, nodig heeft.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:37 schreef Bartoli het volgende:
[..]
het heeft niet zozeer te maken met dat ze unibet niet mogen. Maar het is gewoon het machtsspelletje tussen RCS/Unipublic/ASO en de UCI.
Dat zeggen ze zelf ook, "moeten we nu een proces aanspannen tegen de UCI ? Dat zijn net de enige die ons nog steunen"quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:58 schreef kawotski het volgende:
kan Unibet niet een schadevergoeding eisen van de UCI ? Lijkt mij dat ze zo weinig hebben aan hun lidmaatschap
een proces aanspannen tegen de UCI kan wel. Ze steunen ze wel in dat opzicht dat ze het niet eens zijn met de beslissingen van de UCI. maar aan de andere kant de UCI blijft wel kippig en vasthouden aan hun eigen visie zonder met die gasten van de grote rondes aan de tafel te gaan zitten om tot een compromis te komen die voor iedereen schappelijk is.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat zeggen ze zelf ook, "moeten we nu een proces aanspannen tegen de UCI ? Dat zijn net de enige die ons nog steunen"
Idd. Vooral ook omdat de organisaties toen al aangaven dat de "huidige 18 Protour-ploegen sowieso mee mochten doen" en niet repten over de nieuwe Protourploegen, en daar dus geen garanties voor gaven. Tel daarbij op dat de organisatie van de Giro altijd al meer kleinere italiaanse ploegen aan de start wilde hebben, en dan weet je al dat je daar niet echt heel veel kans hebt.quote:Op woensdag 14 februari 2007 02:18 schreef rubbereend het volgende:
toen ze lid werden van de Pro Tour wisten ze wie eruit de Pro Tour waren gestapt dus er blind opaf gaan dat ze overal wel mee mochten doen is wel heel naief
quote:Caisse d'Epargne 0:31:54
Française Des Jeux 0:32:09
Tinkoff Credit Systems 0:32:11
Cofidis 0:32:51
Acqua & Sapone-Caffè Mokambo 0:32:54
Crédit Agricole 0:33:00
Ceramica Flaminia 0:33:56
Da's een soort generale repetitie voor MSR, met die finale.quote:Op woensdag 14 februari 2007 09:25 schreef -skippybal- het volgende:
Laatste rit trouwens:
[afbeelding]
![]()
Hamilton doet het ook al goed bij Tinkoffquote:Op woensdag 14 februari 2007 12:07 schreef -skippybal- het volgende:
Ploegentijdrit alweer afgelopen.
[..]
J.I. Gutiérrez leider en dat Tinkoff weer goed![]()
Heb jij toevallig een goede startlijst? De link op de site gaat naar een pagina diie neet bestaatquote:Op woensdag 14 februari 2007 12:36 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Hamilton doet het ook al goed bij Tinkoff![]()
Caisse was wel te verwachten dat die gingen winnen. Er is verder weinig tegenstand uiteraard op dat gebied van tijdrijden![]()
Vanmiddag zal Napolitano wel winnen![]()
ah ja die bedoelde ik ook ipv napolitano. Die laatste doet niet eens mee aangezien die vorig jaar nog won hierquote:
Vinokourov start niet in Parijs-Nice wellicht wel in Tirrenoquote:Op woensdag 14 februari 2007 16:51 schreef -skippybal- het volgende:
Colom kunnen we dus wel weer verachten in Paris - Nice. Waarschijnlijk dan voor Vino...
Weer eens wat andersquote:Op woensdag 14 februari 2007 16:56 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Vinokourov start niet in Parijs-Nice wellicht wel in Tirreno
is ook slecht weer daar. het veld is totaal verbrokkeldquote:Op woensdag 14 februari 2007 17:26 schreef -skippybal- het volgende:
Bennati dus gewoon![]()
Voor Petito en Lancaster
Het ligt er ook maar net wie en wat daar weg is. Als Ballan of een Figueras daar bij is gaat Lampre natuurlijk niet rijden voor Bennati.quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:19 schreef Sjiznit het volgende:
Denk dat hier een vluchter eventueel wel kans zal hebben door die pukkel op het laatst en de afdaling. Als je eenmaal op zon afdaling zit is het een stuk moeilijker iemand bij te halen.
quote:KBVB mag Mitu niet straffen
Het Hof van Beroep heeft een uitspraak gedaan in de zaak van de Roemeense voetballer Marius Mitu tegen de Belgische Voetbalbond KBVB. Het Hof van Beroep gelast de KBVB om alle disciplinaire vervolgingen tegenover Mitu stop te zetten. Dat wil zeggen dat de KBVB moet stoppen met de tuchtrechterlijke vervolging van zowel Marius Mitu, Igor Nikolovski en Laurent Fassotte.(zie ook p.341-344) Zij zijn 3 ex-spelers van Lierse en worden verdacht van medeplichtigheid aan de vervalsing van bepaalde voetbal- wedstrijden. De KBVB moet de disciplinaire vervol- ging stopzetten zolang de burgerlijke procedure ten gronde niet is beeindigd en de strafrechterlijke procedure niet definitief is beslist. Volgens het hof van beroep worden door de tuchtrechterlijke procedure de rech- ten van de spelers op een rechtvaardig proces, op een verdere uitoefening van hun beroep naar keuze, op vrije me- ningsuiting en hun recht op respect voor hun priveleven onwettig schade toegebracht. Dit zou gevolgen kunnen hebben voor alle sportinstanties en -disciplines, maar vooral voor het wielrennen.
Ik wel, dat de wielerbonden dus ook geen uitspraken meer kunnen doen op basis van een gerechtelijk onderzoek dat loopt ?quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:04 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ik zie de link met het wielrennen niet in deze zaak?
Mja dat had je iig die valse beschuldigen in de fuentes zaak o.a bespaard en waren renners die er niet bij betrokken zijn achteraf ook niet in een kwaad daglicht gesteld.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik wel, dat de wielerbonden dus ook geen uitspraken meer kunnen doen op basis van een gerechtelijk onderzoek dat loopt ?
Eigenlijk niet hé. Bij de zaak Fuentes besloten eigenlijk de teams (onder druk van de organisatoren) om die renners op non-actief te zetten hé. Er is er geen eentje die door een wielerbond effectief geschorst werd, dacht ik.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:10 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Mja dat had je iig die valse beschuldigen in de fuentes zaak o.a bespaard en waren renners die er niet bij betrokken zijn achteraf ook niet in een kwaad daglicht gesteld.
ja ok dat klopt. Maar dan nog is het in spanje niet helemaal zuiver gegaan. De teams/organisatoren kunnen dat wel willen maar als er niks concreets te bewijzen is hadden ze hun mond moeten houden. Dan was nog alleen Landis betrapt worden en had je verder geen heisa. En niet zoveel rechtzaken lopen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Eigenlijk niet hé. Bij de zaak Fuentes besloten eigenlijk de teams (onder druk van de organisatoren) om die renners op non-actief te zetten hé. Er is er geen eentje die door een wielerbond effectief geschorst werd, dacht ik.
Maar er zit ook nog wel een verschil tussen het Belgische en bv het Spaanse gerecht natuurlijk. In Belgie is "sportieve fraude" (door doping, omkoping , ...) OOK strafrechtelijk strafbaar , dus daar zit idd eigenlijk een "overlappende rechtspraak" , in Spanje is dat dus niet het geval. Daar is buiten de sportbonden om dopinggebruik eigenlijk legaal.
Het mes snijdt aan twee kanten hé. De UCI mag nog gelijk wat gaan organiseren als "alternatief" voor datgene de publieke belangstelling van een Tour de France heeft zijn we dertig jaar verder of nog meer. Je denkt toch niet dat al die sponsors zoveel geld gaan blijven betalen als ze de Tour niet mogen rijden ? Daar halen ze net hun grootste commerciele winst uitquote:Op zaterdag 17 februari 2007 11:24 schreef kawotski het volgende:
Even een gedachte; als de UCI zijn aangesloten ploegen nu verbiedt deel te nemen aan races als de Tour en Giro, dan heb je een stok achter de deur toch? Een tour met alleen maar continentale ploegen is geinig zal men toch niet kunnen doen qua sponsoring
Mwah. Een tour met alleen maar continentale ploegen zal toch altijd 10x zoveel kijkers trekken als wat de UCI er ook tegenover zet.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 11:24 schreef kawotski het volgende:
Even een gedachte; als de UCI zijn aangesloten ploegen nu verbiedt deel te nemen aan races als de Tour en Giro, dan heb je een stok achter de deur toch? Een tour met alleen maar continentale ploegen is geinig zal men toch niet kunnen doen qua sponsoring
18 Protourploegen. Dat had de UCI nu kunnen hebben door natuurlijk verloop in de Protour. Als ze het niet zo hard hadden gespeeld, maar hiermee water bij de wijn gedaan richting de organisaties, dan had je nu een stuk minder geëmmer.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 13:21 schreef Bartoli het volgende:
Kortom opdoeken die handel of toch wat de organisaties willen 18 PT ploegen ipv 20 waardoor meer wildcards uitgedeeld kunnen worden.
ligt eraan hoe ze in vorm zijn. Vlak CSC met Zabriskie ook niet uit. Maar Leipheimer en Danielson en ook Hincapie bij Discovery moet kunnen.quote:Op zondag 18 februari 2007 12:07 schreef icebliss het volgende:
Vandaag start de Amgen tour of California, met een zeer sterk deelnemersveld:
http://www.cyclingstartlists.com/2007/02Feb/04California.htm
Discovery zwaar favoriet lijkt me, met 3 à 4 man die voor de winst kunnen gaan.
Mocht het over een gewoon sprintincident gaan, dan zou ik het een tikkeltje kinderachtig vinden, maar Brown is gewoon een gevaarlijke gek.quote:Steels schreef UCI brief over sprintgedrag Brown
Tom Steels is niet van plan de schurkenstreken van Graeme Brown blauw-blauw te laten. Hij schreef een brief naar UCI-voorzitter Pat McQuaid en UCI-ProTourmanager Alain Rumpf. Daarin kaartte hij het schabouwelijke sprintgedrag aan van de Australiër, die hem in Qatar van de sokken reed, waardoor hij een sleutelbeenbreuk opliep. ,,Ik heb hen de sprintsituatie uitgelegd, net als de blessures die ik opliep. Terwijl die kerel er met een declassering vanaf kwam en daags nadien weer vrij en vrolijk meesprintte. Door zulke zaken ongestraft te laten, dreigen de UCI-commissarissen van zo'n mooie discipline als een massaspurt een ordinaire boksmatch te maken. Pas dat zou zonde zijn.''
Volgens mij gaat dat duren tot er eens zo'n sprinter klacht indient voor een burgerlijke rechtbank wegens slagen en verwondingen ... (in het voetbal hebben we al gezien dat je zo'n zaak best kunt winnen)quote:Op maandag 19 februari 2007 08:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Mocht het over een gewoon sprintincident gaan, dan zou ik het een tikkeltje kinderachtig vinden, maar Brown is gewoon een gevaarlijke gek.
Degene die dat doet hoeft zich in het peloton niet meer te vertonen. Wat in de koers gebeurt, blijft in de koersquote:Op maandag 19 februari 2007 11:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dat duren tot er eens zo'n sprinter klacht indient voor een burgerlijke rechtbank wegens slagen en verwondingen ... (in het voetbal hebben we al gezien dat je zo'n zaak best kunt winnen)
In het geval van Brown denk ik dat degene die dat doet een grote feest aangeboden krijgt van de andere sprinters.quote:Op maandag 19 februari 2007 11:14 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Degene die dat doet hoeft zich in het peloton niet meer te vertonen. Wat in de koers gebeurt, blijft in de koers![]()
Een fragmentje uit een stukje uit sportwereld begin dit seizoen :quote:Op maandag 19 februari 2007 11:14 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Degene die dat doet hoeft zich in het peloton niet meer te vertonen. Wat in de koers gebeurt, blijft in de koers![]()
Was dat niet diegene die nog een klap kreeg van Petacchi toen?quote:Op maandag 19 februari 2007 11:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
[...]
Er is er nog zo eentje, die een paar jaar terug in de Giro levensgevaarlijk was, maar ik weet niet meer hoe die heette. Een Sloveen of een Est of zoiets dacht ik.
Zou kunnen, Petacchi wond er zich iig. over op, McEwen ook en ik meen dat toen ook Cipo nog meereed en zich aan die clown ergerde. Nu zijn naam nog.quote:Op maandag 19 februari 2007 12:41 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Was dat niet diegene die nog een klap kreeg van Petacchi toen?
papegaaiquote:Op maandag 19 februari 2007 12:49 schreef -skippybal- het volgende:
Trouwens, die Jason Donald waar bijna niemand bij kwam vannacht, was tot vorige maand gewoon nog full-time vrachtwagenchauffeur![]()
volgens mij was het naudusz ook die zijn ellebogen en kopstoten gebruikten toen. Petacchi zelf was toen ook niet milt die gaf hem toen ook een beukquote:Op maandag 19 februari 2007 12:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat het Nauduzs was.
Haselbacher ...quote:Op maandag 19 februari 2007 14:10 schreef icebliss het volgende:
Gerolsteiner heeft toch ook zo'n kamikazepiloot? Of zit ik nu verkeerd.
Volgens mij wordt het echt zwaar overdreven met die Brown hoor. Ik heb vorig jaar niemand gehoord die vond dat hij gevaarlijk sprintte, alleen maar dat hij te laf sprintte. Door die gevaarlijke manouvre in Qatar heeft iedereen het er opeens over...quote:Op maandag 19 februari 2007 08:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Mocht het over een gewoon sprintincident gaan, dan zou ik het een tikkeltje kinderachtig vinden, maar Brown is gewoon een gevaarlijke gek.
die had het in de tour 2 jaar terug ofzo nog aan de stok met McEwenquote:Op maandag 19 februari 2007 15:26 schreef johan1957 het volgende:
[..]
Die rijdt inmiddels bij Astana, maar dat is ook zo'n kamikazepiloot inderdaad![]()
Ik mis Abdou wel, die slaagde er zelfs in om de dranghekkens te gaan kwakken ...quote:Op maandag 19 februari 2007 15:26 schreef johan1957 het volgende:
[..]
Die rijdt inmiddels bij Astana, maar dat is ook zo'n kamikazepiloot inderdaad![]()
Woensdag is een rit maar meer voor vluchters die goed kunnen klimmen is. Lijkt me niet echt wat voor Boonen. Kan die beter tot do of vr wachten. Hij won verleden jaar immers de slotrit en werd 2e in de rit ervoor. Maar goed dan moet die wel afrekenen met McEwenquote:Op maandag 19 februari 2007 16:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Boonen had gezegd dat hij één ritje had uitgekozen en dat hij bij de andere niet ging meedoen, ik dacht dat het de rit van morgen was, maar ik ben niet zeker.
-edit-
Het is de rit naar Cordoba, dat is blijkbaar woensdag.
laten zien dat ze giro waardig zijn nu ze een wildcard hebben. Ze rijden allemaal best goed met Ignatiev, Brutt, Rovny, Serrano, Marzoli enzoquote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:15 schreef -skippybal- het volgende:
Hij is wel goed bezig zeg
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:10 schreef rockin_the_lowland het volgende:
Max van Heeswijk wint de 3e etappe in de Ruta Del Sol voor Freire. Mooi debuut voor Erik Dekker als ploegleider
Idd, straks worden de echte prijzen weer verdeeld...quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
In het voor-voorseizoen ...
Nog anderhalve week en dan volgen ze elkaar in het echte voorjaar weer mooi op, de Omloop / Kuurne, Parijs-Nice, Tirreno, MSR , Ronde van Vlaanderen...quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:21 schreef Suijk het volgende:
[..]
Idd, straks worden de echte prijzen weer verdeeld...
Dat is een flink verschil, vooral als je bekijkt wat er achter komt:quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:31 schreef icebliss het volgende:
http://www.amgentourofcalifornia.com/race-live/videos.html
Hier zijn trouwens video's te vinden van de etappes van de tour of california.
Edit: en de finishfoto van Haedo:
[afbeelding]
Oscar isquote:Op woensdag 21 februari 2007 12:39 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Ahhh, wat lief van Oscarito![]()
ook California waar die zelfs 2 ritten won. En verder won die veel wedstrijden in de andere amerikaanse koersen. In Georgia won die ook een etappequote:Op woensdag 21 februari 2007 14:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Jonge Argentijn is dat, liet zich de voorbije jaren ook al eens opmerken in zo'n Amerikaanse koers, dacht ik. (Georgia dan ?)
Denk het wel al zal het niet direct in de Tour zijn ofzo. Denk eerder in de Giro of Vuelta. O'Grady is ook niet iemand die het kan afmaken in massasprintsquote:Op woensdag 21 februari 2007 15:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Zouden ze die bij CSC als volwaardige sprinter al gaan uitspelen dit seizoen ? (en dan bedoel ik in de grote koersen uiteraard)
Bronquote:Eneco Tour gaat door
RIJSWIJK - De Eneco Tour, een rittenkoers door Nederland en België uit de ProTour, gaat toch door. In de VOF die de licentie beheert, neemt oud-wielrenner Bart Voskamp de plaats in van Henk van Mulukom.
Voskamp zal de wedstrijd organiseren in samenwerking met de Belg Rob Discart.
De wijziging is het gevolg van een bemiddelingspoging van voormalig ANWB-voorzitter Paul Nouwen. Die moest na een reeks conflicten en rechtszaken de partijen weer aan tafel zien te krijgen. Van Mulukom blijft adviseur van de Nederlandse tak van de organisatie.
Petacchi zegt dat hij niks verkeerds gedaan heeft, en dat hij niet weet wat de jury al dan niet gezien moet hebben. Denk dat Steegmans nog steeds Petacchi wil verslaan aangezien het via de groene tafel niet echt een overwinning is op een manier die Gert zou willen. Morgen weer een kansquote:Op woensdag 21 februari 2007 18:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Steegmans wilde Petacchi graag kloppen, maar waarschijnlijk niet zo. Anderzijds zou Petacchi de deur hebben dicht gedaan, dus misschien had Steegmans zonder dat manoeuvre ook wel gewonnen.
Boonen wint dus gewoon dat ritje dat hij wilde winnen, zit gewoon op schema voor de Omloop.
Ik denk niet dat veel ploegen PN zullen laten schieten. De VRT brengt het bv ook al elke dag live, dus zullen Lotto en QST ook wel starten. Overigens, waarom PN wél en de Tirreno en MSR dan niet boycotten ?quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:56 schreef Bartoli het volgende:
http://www.bndestem.nl/sportalgemeen/article1134685.ece
hier wordt je ook niet vrolijk van. PN wss zonder PT ploegen![]()
wanneer gaat de UCI inzien dat de PT op deze manier niet verder kan en dat ze het allang hadden kunnen oplossen met maar 18 ipv 20 ploegen![]()
omdat ASO de grootste plaaggeest is en RCS en Unipublic wss maar als schoothondjes achter de ASO aanlopen. Als je de ASO beet hebt dan trekken die andere wel bij denk ik. Maar zeker weten doe ik dat niet.quote:Op woensdag 21 februari 2007 19:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik denk niet dat veel ploegen PN zullen laten schieten. De VRT brengt het bv ook al elke dag live, dus zullen Lotto en QST ook wel starten. Overigens, waarom PN wél en de Tirreno en MSR dan niet boycotten ?
Ik vraag mij alleen af of ze het gaan durven. Stel dat de pro-tour nog in elkaar stuikt, en ze moeten volledig op de goodwill rekenen van de ASO voor een tourticketje , dan hebben ze wel een probleem , de ploegen die staakten ...quote:Op woensdag 21 februari 2007 20:25 schreef Bartoli het volgende:
[..]
omdat ASO de grootste plaaggeest is en RCS en Unipublic wss maar als schoothondjes achter de ASO aanlopen. Als je de ASO beet hebt dan trekken die andere wel bij denk ik. Maar zeker weten doe ik dat niet.
Die commentator zat helemaal te freaken over die eerste achtervolgende groepquote:Op donderdag 22 februari 2007 00:12 schreef Bartoli het volgende:
Leipheimer 2e
Horner 3e
op 3 sec Gesink 4e
op 8 sec ofzo de eerste achtervolgende groep
mja maar goed beter iets als nietsquote:Op donderdag 22 februari 2007 00:12 schreef Falco het volgende:
[..]
Die commentator zat helemaal te freaken over die eerste achtervolgende groep. Beetje aandoenlijk eigenlijk.
Weer een echte geit uit de lage landenquote:Op woensdag 21 februari 2007 23:52 schreef Bartoli het volgende:
die Gesink gaat lekker nu in de kopgroep met Leipo, Voigt, McCartney en Horner
niet dat ik weetquote:Op donderdag 22 februari 2007 02:01 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Weer een echte geit uit de lage landen![]()
Heb het allemaal helaas niet kunnen zien, toevallig niet ergens terug te streamen?
Op de site staat van elke etappe een zeer ruime collectie aan filmpjes van belangrijke momenten;quote:Op donderdag 22 februari 2007 02:01 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Weer een echte geit uit de lage landen![]()
Heb het allemaal helaas niet kunnen zien, toevallig niet ergens terug te streamen?
Tofquote:Op donderdag 22 februari 2007 11:06 schreef icebliss het volgende:
[..]
Op de site staat van elke etappe een zeer ruime collectie aan filmpjes van belangrijke momenten;
http://www.amgentourofcal(...)s/stage3-videos.html
Edit: vooral het filmpje 'superfan' is aan te radenIk heb alleen geen geluid..
En weer een stukje dichterbij de ondergang van het klassieke wielrennenquote:Paris-Nice plunged into uncertainty
ProTour team participation in NE events against UCI regulations
The planned running of Paris-Nice as a national event and the participation of UCI ProTour teams in the race looks to be in serious question following the news that the UCI has issued a directive to the relevant teams stating that they cannot take part in the event.
It was confirmed earlier this week that following the failure of talks with the UCI, ASO was seeking to sidestep the governing body by joining up with the French Cycling Federation (FFC) and run the race as a national event.
However the UCI circulated a letter to the ProTour teams on Wednesday evening, pointing out that current regulations prohibit NE events from including ProTour teams. According to article 2.1.009 of the UCI regulations, "only the UCI Continental teams of the country, regional and club teams, national teams and mixed teams may participate in national events. Mixed teams may not include riders from a UCI ProTeam [ProTour team]."
The UCI and ASO have been at loggerheads in recent months, with the previous existing tension over the ProTour escalating into all-out battle. Fellow Grand Tour organisers RCS Sport and Unipublic declared their support for the French company, taking on the governing body over the top-ranked series.
The three organisers have directly challenged the UCI by excluding the 19th ProTour team Unibet.com from their races. ASO has suggested that it is doing so in order to comply with French laws regarding gambling, but the team has nevertheless been able to compete on French soil this season by using unbranded jerseys.
RCS Sport and Unipublic have also blocked the team's participation, making it appear that the Swedish-registered outfit has been caught up in the battle between the UCI and the Grand Tour organisers. In contrast, the twentieth ProTour team, Astana, has been assured of an entry by all three.
UCI President Pat McQuaid and ProTour manager Alain Rumpf met with ASO's Patrice Clerc and Gilbert Ysern on Monday in order to try to work out a solution. The talks failed, however, with the UCI accusing ASO of blocking the chance of a resolution to the problem.
In response, an ASO press release said that, "ASO regrets this request was rejected by the president of the UCI, who makes out as if ASO is solely responsible for the current crisis, while back in June 2006, the UCI had reduced to nothing the efforts of a working group, which had reached unanimous agreement."
McQuaid had previously said that the UCI was prepared to go along with the working group's recommendations, saying in an interview with Cyclingnews that the UCI was willing to gradually reduce the number of ProTour teams to 18 and to introduce three year licences. He said talks fell apart as ASO were not prepared to make concessions in return, refusing to get behind the branding of the ProTour.
The ProTour teams were each sent a communication by the UCI on Wednesday evening detailing their stance vis-à-vis Paris-Nice. Cyclingnews has seen a copy of one of these letters, which reads: "After another attempt by the UCI to reach an amicable solution, ASO persisted in its refusal to apply the UCI Regulations and accept the participation of all of the 20 UCI ProTeams in Paris-Nice.
"The regulations require that all the 20 UCI ProTeams shall compete against each other in all of the races of the UCI ProTour calendar. If that were not to be the case, the participation is irregular and the competition falsified.
"If one or more UCI ProTeam were to remain excluded from an event on the UCI ProTour calendar in breach of the participation rules, that event would be held outside of the applicable regulatory frame.
"It is obvious that the UCI cannot sanction or recognize an event that would not be held in accordance with the rules. Any participation in such event would be irregular and contrary to the rules."
The letter continues by stating that ASO's proposed method of running the race is against UCI rules, as regards the participation of ProTour teams.
"Most recently we learned that ASO has made a private deal with the French Cycling Federation aiming at taking Paris-Nice out of the UCI-governed cycling and making it a 'free' race on the French national calendar. This technique is not acceptable either, but anyway, as you know, UCI ProTeams cannot participate in a race on a national calendar: article 2.1.009 of the UCI regulations.
"As a result of the actions of ASO, it is clear that no UCI ProTeam is allowed to participate in Paris-Nice."
Cyclingnews contacted UCI President Pat McQuaid to get a response from him as to the developments. He was about to take a flight to the Tour of California but said that he felt that while the UCI, as governing body, develops the sport at all levels, it was in effect being held to ransom by a commercial company motivated by profits.
"They are prepared to damage the sport of cycling and also threaten the future of all the ProTour teams and indeed riders who, through the ProTour and the guarantee of participation, have levels of security never before known in the sport," he said.
ASO has yet to issue a response to this latest development. Stay tuned for more news on this, including reactions from some of the ProTour teams.
De rest dus gewoon op twee seconden gezetquote:uelta a Andalucía: Victoria parcial y final para Oscar Freire (avance) 22/2/2007
Oscar Freire, del Rabobank holandés, ganó la quinta y última etapa de la Vuelta a Andalucía, disputada entre Écija (Sevilla) y Antequera (Málaga), con un recorrido de 170,9 kilómetros, lo que permitió tener una ventaja de dos segundos y asegurar el primer puesto en la general.
El cántabro, que en esta etapa superó al sprint a Koldo Fernández (Euskaltel Euskadi), completó una excelente competición, porque con anterioridad había vencido en la segunda etapa de la ronda andaluza, la que se disputó el pasado lunes entre Vega del Genil (Granada) y Cazorla (Jaén).
Los otros tres triunfos de etapa han sido para el italiano Darío Cioni (Predictor Lotto), quien fue líder las cuatro primeras jornadas, el holandés Max Van Heeswijk (Rabobank) y el belga Tom Boonen (Quick Step).
Dus dit jaar worden geschrapt : Parijs-Nice, Tirreno-Adriatico, Milaan - San Remo, Giro D'Italia, Tour de France, Vuelta d'Espagne, ... ?quote:"It is obvious that the UCI cannot sanction or recognize an event that would not be held in accordance with the rules. Any participation in such event would be irregular and contrary to the rules."
Dat is natuurlijk hun échte doel. Het globalisme van Heintje. Nog even en we krijgen zijn natte droom , in plaats van Luik-Bastenaken-Luik gaan we gewoon rondjes draaien op het circuit van Spa-Francorchamps. Kan hij mooi de tribunes vullen met betalende toeschouwers ...quote:Op donderdag 22 februari 2007 15:56 schreef -skippybal- het volgende:
Ze zijn in verschillende interviews enzo anders behoorlijk bezig het publiek klaar te stomen voor een pro-tour met California, Langkawi en weet ik wat voor een onzin allemaal.
"De beste renners in de grootste koersen" weet je nog wel![]()
nee ze denken dat de RCS en Unipublic bijdraaien omdat ze als schoothondjes achter de UCI aanlopen. Let maar op de ASO kan niet zonder die ploegen, evenmin als de sponsoren. Ik mag hopen dat ze bijdraaien en met name de UCI want die drijven het wel erg ver met hun kut ProTour. De Fransen daarentegen moeten ook niet miepen ze zijn niet heiliger dan de paus.quote:Op donderdag 22 februari 2007 15:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dus dit jaar worden geschrapt : Parijs-Nice, Tirreno-Adriatico, Milaan - San Remo, Giro D'Italia, Tour de France, Vuelta d'Espagne, ... ?![]()
Geloven ze het zelf bij de UCI ?
hahahaha ja het schijnt ook nog zo te zijn dat McQuaid wel oren had naar een PT met 18 teams maar dat Heintje hem teruggefloten had ofzo. Als dat waar is Heinquote:Op donderdag 22 februari 2007 15:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk hun échte doel. Het globalisme van Heintje. Nog even en we krijgen zijn natte droom , in plaats van Luik-Bastenaken-Luik gaan we gewoon rondjes draaien op het circuit van Spa-Francorchamps. Kan hij mooi de tribunes vullen met betalende toeschouwers ...
Ik hoop dat de uitslag van dit hele dispuut is dat de UCI opgeheven wordt ...
Boom zat in de aanval, maar teruggepakt op de laatste klim.quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:35 schreef Bartoli het volgende:
Algarve, etappe 2
1. Eisel
2. Casper
3. Gudi
4. Kopp
quote:,,De UCI kan niet verkopen wat niet van haar is'', vatte Tourdirecteur Christian Prudhomme het ASO-standpunt al eerder samen.
ASO liet gisteren alvast weten dat Parijs-Nice sowieso doorgaat van 11 tot 18 maart. Buiten de ProTour, desnoods buiten de UCI. ,,Conform de Franse wetgeving.''
De Franse wielerfederatie werd in steun geroepen om mee aan een formule te sleutelen. ,,ASO voelt zich verplicht alle maatregelen te nemen om een wedstrijd van eerste orde in het internationale wielerpatrimonium te beschermen.'' De messen zijn geslepen. Wie verhindert het bloedbad?
Niet voor de 100 % , ze zijn aangesloten bij de UCI , net als de teams en sommige wedstrijden dat zijn. Maar was er begin dit seizoen geen verklaring van de nationale bonden dat ze zich achter het ASO en co scharen ?quote:Op donderdag 22 februari 2007 18:00 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Franse bond is weer onderdeel van de UCI![]()
ja alleen die bonden wat tegen de ProTour waren. Ow ja idd o.a de Fransen en de Belgenquote:Op donderdag 22 februari 2007 18:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Niet voor de 100 % , ze zijn aangesloten bij de UCI , net als de teams en sommige wedstrijden dat zijn. Maar was er begin dit seizoen geen verklaring van de nationale bonden dat ze zich achter het ASO en co scharen ?
Mensen als Terryn mogen voor mij gruwelijke pijnen beginnen lijden ...quote:Lefevere organiseert vergadering met ProTourteams
BRUSSEL - Patrick Lefevere, voorzitter van de vereniging van de IPCT (vereniging van ProTourteams), zal volgende week vrijdag een vergadering beleggen met een afvaardiging van deze wielerploegen over de dwingende vraag van de UCI om niet deel te nemen aan Parijs-Nice.
,,Wij hebben inderdaad een schrijven gekregen van de UCI met de melding dat de ProTourteams niet mogen deelnemen aan de eerste ProTourwedstrijd, Parijs-Nice (11-18 maart). Daarom plannen we komende vrijdag een vergadering met de verantwoordelijken van de ProTourploegen. Waar deze zal plaats hebben moeten wij nog bepalen. Dat kan in België zijn, maar niet elke ProTourformatie rijdt de Omloop Het Volk als je dat bedoelt'', aldus Lefevre. ,,Mijn mening over de houding van de UCI houd ik voorlopig voor mezelf. Na de vergadering zal ik meer kunnen zeggen.''
,,Hopelijk komen we er na de vergadering uit'', zegt Johan Bruyneel van Discovery Channel. ,,Het is moeilijk om nu al een bepaalde stelling in te nemen, maar zoals het er aan toeging was het ook niet goed. Beide partijen, ASO en de UCI, hebben elk hen redenen om zo te handelen, maar dit creëert geen mooie situatie. Hopelijk komen we er na de vergadering van komende week wel uit.''
Ook Predictor-Lotto wacht de beslissing van de IPCT af. ,,We willen met de ploeg nog geen stelling in nemen. Laat ons vooral de vergadering van de IPCT, waar alle ProTourteams in zetelen, afwachten. Het zou niet juist zijn te voorbarige commentaar te geven. Trouwens wij hebben dat orgaan, de IPCT die dergelijke zaken terdege moet behandelen, daarvoor nu eenmaal in het leven geroepen'', verduidelijkte PR-man Filip Demyttenaere.
Bij de ploeg waar het in feite allemaal om draait, Unibet.com, is men gematigd optimistisch omtrent het schrijven van de UCI. De kersverse Zweeds-Belgische ProTourformatie kreeg immers geen startrecht in Parijs-Nice, waardoor de heisa eigenlijk allemaal begon. ,,We zullen na de vergadering van de ProTourploegen zien hoe groot de solidariteit in het wielerwereldje eigenlijk is. De toekomst van de wielersport staat op spel. Indien men de ProTour in zijn geheel opblaast, keren we de klok minstens twintig jaar terug'', klinkt het bij manager Koen Terryn.
,,Gooi het kind niet met het badwater weg, maar schaaf aan het geheel tot iedereen er baat bij heeft. Het is kiezen tussen de Champions League of terug naar compleet af. ASO, Unipublic en RCS, willen natuurlijk hun eigen monopolie behouden zonder inspraak van de UCI. Ze willen geen macht verliezen, maar dat is geen goede zaak. Zij hebben schrik dat de wielerunie zich teveel gaat moeien in hun huishouden. Niet min, niet meer.''
,,De UCI bekende nu duidelijk kleur. Natuurlijk wat te laat, maar beter iets dan niets. Er zitten in de wielerwereld misschien te weinig zakenmensen. Vandaar dat het volgens mij totaal fout loopt her en der. Ik wacht af wat de vergadering volgende week zal beslissen. Hopelijk komt ons team nu wel goed uit de verf en worden we bij 'de drie' eindelijk gerespecteerd als volwaardig ProTourteam'', besluit Terryn.
Er moeten meer organisaties komen zoals de Eneco. Kunnen ze met z'n allen 's nachts naar verloren gereden renners gaan zoeken.quote:Op donderdag 22 februari 2007 20:40 schreef Ereinion het volgende:
Terug naar afTjonge jonge, dat zou erg zijn. Terug naar de steentijd, toen de organisatioren van de wedstrijden zelf bepaalden wie er in hun wedstrijden starten. Weet je nog, 3 jaar geleden, hoe erg het toen geregeld was? Nee, dan zijn de laatste twee jaar in de ProTour veel beter
![]()
Deze opmerking is nog wel het mooist.quote:Er zitten in de wielerwereld misschien te weinig zakenmensen.
Terryn is iemand van het slag als Heintje. Die dromen van een Champions League in het wielrennen met exclusieve tv-contracten , inkomsticketjes voor de fans , dure sponsorcontracten, exclusiviteit, en straks alles achter de decoder ... cash cash cash !quote:Op donderdag 22 februari 2007 20:40 schreef -skippybal- het volgende:
Tja, die Terryn denkt natuurlijk alleen aan z'n eigen ploeg.
Als Unibet niet mag starten ziet hij dat blijkbaar als terug naar afDan kan je inderdaad beter alle teams niet laten starten....
En nu zou het ineens de Champions League van het wielrennen zijn?quote:Unibet protests against ProTour
Team Unibet.com has been racing with red armbands at both the Vuelta a Murcia and the Record Driedaagse van West-Vlaanderen. The Belgian Continental Pro team was not given any of the wildcard slots available at the three Grand Tours, and has decided to express its protest in this way, reported Italian tuttobiciweb.
The team has announced its disapproval with the ProTour system and the exclusion of the Grand Tours, which has apparently led to the Belgian management seriously considering to cease their activities by the end of the 2006 season.
en hij heeft nog gelijk ookquote:Op donderdag 22 februari 2007 20:45 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Deze opmerking is nog wel het mooist.
Laat ons vooral maar hopen dat die "zakenmensen" maar weg blijven ...quote:
Gelukkig wel....quote:
hey skippy het regent daar in California, dus kan best dat ze er problemen mee hebben. Volgens een Amerikaanse vriend van me die in California woont is het beestenweer bij hem. Is wel wat zuidelijker dan dat de renners nu zijn.quote:Op donderdag 22 februari 2007 21:35 schreef -skippybal- het volgende:
Die site waar live alles in real-time is te volgen is wel vet trouwens. Maar nu doet GPS en zooi het niet door severe weather aka strak blauwe lucht
Vorig jaar was California de eerste met Google Earth kaarten en van mij mag dit soort leuks in veel meer koersen![]()
![]()
Klopt.quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:39 schreef Bartoli het volgende:
[..]
hey skippy het regent daar in California, dus kan best dat ze er problemen mee hebben. Volgens een Amerikaanse vriend van me die in California woont is het beestenweer bij hem. Is wel wat zuidelijker dan dat de renners nu zijn.
neuj ik denk dat diene ploegmaat van hem weer hoge ogen gaat gooienquote:Op vrijdag 23 februari 2007 00:46 schreef wimderon het volgende:
[..]
Gaat ie dit jaar ook RVV en P-R. winnen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |