Blijf geen voorstander van de jacht. Ook hier nietquote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:09 schreef zoalshetis het volgende:
ik stel voor het beest te accepteren, maar dan wel met de mogelijkheid op ze te jagen en van hun huid sloffen te maken, van hun gal parfum en van hun vlees heerlijke boutjes of burgers.
Daarom zeg ik ook ambtenaren bezig houden en flink wat geld uitgevenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 19:02 schreef sizzler het volgende:
[..]
De meeste onderzoeken voor de overheid worden door bedrijven gedaan hoor. PwC, Deloite, Cebeon etc.
Ze hebben geen directe vijand, dus voer neem je niet weg. Wat voer betreft vernietigen ze volgens mij alleen maar de natuur.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:10 schreef TechXP het volgende:
Daarnaast zijn de dieren al erg lang in de natuur, waardoor hun aanwezigheid onderdeel is geworden. Ze zijn geintegreerd zeg maar. Als je zo een oplossing zou doen, door ze allemaal af te maken, dan zou je rekening moeten houden dat het een directe impact weer heeft op flora en fauna.
Ze graven gaten in oevers. Dijken staan aan oevers, dus daar komt ongetwijfeld ook gaten in. Dat noem ik wel kapot maken.quote:Maar wat is nu het probleem? Dat ze dijken kapot maken? Nee, dat dus niet, want dat argument is niet onderbouwd door niemand en geen enkele bewijs voor.
nee, jij laat liever de halve randstad onderlopen en honderd duizende mensen om komenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 19:11 schreef SCH het volgende:
Prima punt natuurlijk van de PvdD - dat walgelijke antropocentrische economische denken is zo ontzettend voorbij - ook de muskusrat is een schepsel en verdient het niet om zinloos wreed vermoord te worden.
liever heel weinig ambtenaren en veel onafhankelijke onderzoeksbureau's.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook ambtenaren bezig houden en flink wat geld uitgeven.
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:26 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
nee, jij laat liever de halve randstad onderlopen en honderd duizende mensen om komen![]()
lees ff de telegraafsite. je lacht je fucking dood.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:28 schreef du_ke het volgende:
[..]Nou voor die ratten dat voor elkaar hebben.
Nou ja.. de vos is in principe een natuurlijke vijand. En daarnaast heeft elk dier een invloed.. of je het negatief of positief moet noemen dat weet ik niet, maar als iets ergens zolang is, dan maakt het onderdeel er van uit. Hoewel de natuur ook weer veerkrachtig genoeg is om het gemis wel weer op te vangen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:23 schreef Boze_Appel het volgende:
Ze hebben geen directe vijand, dus voer neem je niet weg. Wat voer betreft vernietigen ze volgens mij alleen maar de natuur.
Het gaat me erom dat muskusratten steeds gelinkt worden met dat ze dijken laten doorbreken, maar dat klopt dus niet. Ik zie muskusratten vooral in de slootjes van boeren zitten. En deze klagen daar natuurlijk over, want tsja.. er kan wel eens een gang in zakken. Echter vergeet men daar ook dat water, en het weer daar ook invloed op hebben plus dat de kwaliteit van de grond ook daar invloed op heeft. Het is meer slecht onderhoud van de boeren zelf die voor instorting zorgt van oevers van hun land.quote:Ze graven gaten in oevers. Dijken staan aan oevers, dus daar komt ongetwijfeld ook gaten in. Dat noem ik wel kapot maken.
De dieren hebben wel grote territoria en niet elk gebied in NL vinden ze prettig. En ze moeten het delen met nog meer dieren waarmee ze het niet zo prettig kunnen vinden. Ik geloof dat de bruine rat ofzo het niet goed kon vinden met de muskusrat. Plus dat er nog aantal natuurlijke vijanden zijn als roofvogels en vossen. Alles bij elkaar zorgt voor een stabilisatie van de populatie.quote:Marianne's voorbeeld dat ze minder jongen krijgen als er meer zijn klopt wel, maar dan zijn er ondertussen een paar miljoen.
ze ratten noemen is eigenlijk een belediging voor ze....quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:28 schreef du_ke het volgende:Nou voor die ratten dat voor elkaar hebben.
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lees ff de telegraafsite. je lacht je fucking dood.
Ongedierte is het, net als katten, duiven en andere ratten.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:39 schreef TechXP het volgende:
[..]
ze ratten noemen is eigenlijk een belediging voor ze....
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ongedierte is het, net als katten, duiven en andere ratten.
hey! mijn katten poepen alleen in mijn tuin en dan ook nog eens waar ze weten dat het mag. als je ooit een sneeuwwitte kat ziet in ams. doe er lief tegen. het zijn schatten.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zolang ze binnen blijven is het goed.
Ok zal ik doenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hey! mijn katten poepen alleen in mijn tuin en dan ook nog eens waar ze weten dat het mag. als je ooit een sneeuwwitte kat ziet in ams. doe er lief tegen. het zijn schatten.
Maarja, een berg vossen uitzetten levert ook weer allemaal problemen op omdat je dan weer een dier enthousiast maakt die geen natuurlijke vijanden hebt. Wolven er dan maar verder bij?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:38 schreef TechXP het volgende:
Nou ja.. de vos is in principe een natuurlijke vijand. En daarnaast heeft elk dier een invloed.. of je het negatief of positief moet noemen dat weet ik niet, maar als iets ergens zolang is, dan maakt het onderdeel er van uit. Hoewel de natuur ook weer veerkrachtig genoeg is om het gemis wel weer op te vangen.
Dat jij ze niet ziet zegt niet zoveel aangezien als ze in een dijk zitten je ze ook niet kan zien. Er zijn er blijkbaar meer dan 100.000 in mijn provincie. Ik heb er nog nooit eentje gezien en kom toch wel redelijk wat in de natuur.quote:Het gaat me erom dat muskusratten steeds gelinkt worden met dat ze dijken laten doorbreken, maar dat klopt dus niet. Ik zie muskusratten vooral in de slootjes van boeren zitten. En deze klagen daar natuurlijk over, want tsja.. er kan wel eens een gang in zakken. Echter vergeet men daar ook dat water, en het weer daar ook invloed op hebben plus dat de kwaliteit van de grond ook daar invloed op heeft. Het is meer slecht onderhoud van de boeren zelf die voor instorting zorgt van oevers van hun land.
Die paar verdwaalde roofvogels of vossen die Nederland rijk is en die ook daadwerkelijk achter Muskusratten aan zitten is volgens mij verwaarloosbaar.quote:De dieren hebben wel grote territoria en niet elk gebied in NL vinden ze prettig. En ze moeten het delen met nog meer dieren waarmee ze het niet zo prettig kunnen vinden. Ik geloof dat de bruine rat ofzo het niet goed kon vinden met de muskusrat. Plus dat er nog aantal natuurlijke vijanden zijn als roofvogels en vossen. Alles bij elkaar zorgt voor een stabilisatie van de populatie.
Nee geen vossen uitzetten. Het gaat erom dat men vossen niet moet bejagen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:51 schreef Boze_Appel het volgende:
Maarja, een berg vossen uitzetten levert ook weer allemaal problemen op omdat je dan weer een dier enthousiast maakt die geen natuurlijke vijanden hebt. Wolven er dan maar verder bij?
Dat is het probleem.. zo moet je niet denken. Je moet juist accepteren dat waar we leven de natuur ook leeft en dat we gezamelijk moeten leven.quote:Misschien moeten we in Nederland maar een keertje accepteren dat ons dichtbevolkte landschap niet gemaakt is voor wilde diertjes, niet meer in ieder geval.
Ik zeg niet dat ik ze niet zie. Ze zijn er wel. Maar er is geen probleem, terwijl die wel bedacht wordt en gecreeerd. De reden dat ze gevangen worden is om de dijken te beschermen.. maar dat is een slechte reden, want de argumentatie klopt niet...quote:Dat jij ze niet ziet zegt niet zoveel aangezien als ze in een dijk zitten je ze ook niet kan zien. Er zijn er blijkbaar meer dan 100.000 in mijn provincie. Ik heb er nog nooit eentje gezien en kom toch wel redelijk wat in de natuur.
Er is nog nooit een dijk doorgebroken door een muskusrat. Er is amper schade bij dijken door muskusrat. Een beetje impact door natuur en door dieren (muizen, ratten, muskusratten, e.d.) mag er best zijn. Dat is niet erg (daar ontkom je niet aan).quote:Maar het lijkt mij toch logisch (ben even te lui om het ergens op te zoeken) dat die beesten schade doen aan dijken. Water en het weer hebben we niet zo heel veel directe invloed op, op die beesten wel, als we dat willen.
Nee, het is gewoon een deel van hulp bij populatiehandhaving. Of de invloed groot is weet ik niet.quote:Die paar verdwaalde roofvogels of vossen die Nederland rijk is en die ook daadwerkelijk achter Muskusratten aan zitten is volgens mij verwaarloosbaar.
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:15 schreef zoalshetis het volgende:
kan je van een muskusrat niet ook prima wintersokken maken?
een vraag aan sch wat is een snellere pijlozere doodquote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:26 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
nee, jij laat liever de halve randstad onderlopen en honderd duizende mensen om komen![]()
waarom niet?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:47 schreef JohnDope het volgende:
Mensen die op de PvdD hebben gestemd die snappen echt helemaal niks van politiek.
Je weet het zelf dus niet.. moet je ook niets gaan roepen joh.. misschien wat minder dope gebruiken...?quote:
ik weet het best, maar ik wil aan die partij geen energie verspillen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:04 schreef TechXP het volgende:
[..]
Je weet het zelf dus niet.. moet je ook niets gaan roepen joh.. misschien wat minder dope gebruiken...?
haha.. reageer dan ook hier niet dude!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:08 schreef JohnDope het volgende:
ik weet het best, maar ik wil aan die partij geen energie verspillen.![]()
quote:Op woensdag 31 januari 2007 09:16 schreef Floripas het volgende:
Jeetje, PietVerdriet, wat een tendentieuze OP.
Ik wéét dat je slimmer bent dan dat en je jezelf nu downplayt.
Piet pwned zichzelf?quote:Op woensdag 31 januari 2007 09:16 schreef Floripas het volgende:
Jeetje, PietVerdriet, wat een tendentieuze OP.
Ik wéét dat je slimmer bent dan dat en je jezelf nu downplayt.
PvdD is goed voor homo'squote:Op woensdag 31 januari 2007 09:10 schreef MikeyMo het volgende:
dat is toch die partij met die homohaatster aan het hoofd
Ik dacht al, wanneer gaat er iemand gewoon weer de VVD de schuld geven van willekeurige zaken (al dan niet met vermelding van Satan herself, Verdonk)...quote:Op dinsdag 30 januari 2007 18:07 schreef Ixnay het volgende:
De VVD brengt trouwens veel meer mensenlevens in gevaar, met die mensvriendelijke acties van Verdonk en al die "vredes"missies die gesteund worden. Homo's terugsturen naar Iran, vluchtelingen terugsturen, etc.
De gaykrant zegt het zelf hoor!!!quote:Op woensdag 31 januari 2007 09:44 schreef Pietverdriet het volgende:
ROTFLMAO
Lezen is niet je sterkste punt? Misschien moet je je informatie niet meer van de telegraaf halen, want boy, wat zit jij er vaak naast nadat je een stuk van hun hebt gelezen! Ze zeggen nergens dat die beesten niet dood mogen, ze willen alleen een andere manier dan dat er nu gebeurt.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:57 schreef Pietverdriet het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)uskusrat.html?p=10,1
De PvdD wil dat de jacht op de muskusrat afschaffen, en daarmee de dijken in NL bewust in gevaar brengen.
Schande, men kiest voor de zieeeluuuugu muskus rat en neemt daarmee enorme economische schade en mensenlevens in koop.
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een vos, die muskusratten vangt?
Suuuure
een beest dat zelden zwemt gebruiken om een beest te bestrijden dat in het water leeft, lang onder water kan blijven en toegang tot burchten onderwater heeft.
Ze heten Partij van de Dieren, niet Verstand van de Dieren
quote:Predatie vindt plaats door vos, bunzing, hermelijn, havik en bosuil.
Zijn dijkdoorbraken dan goed voor homo's?quote:
Heb jij bewijs dat wij de enige met zelfbewustzijn zijn? Mensen zijn zo arrogant...quote:Op dinsdag 30 januari 2007 18:34 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat komt door zelfbewustzijn, nog zoiets wat muskusratten niet hebben.
Het ging me erom hoe er stond "PvdD is goed voor Homo's"quote:
Gay men do not like Dikesquote:Op woensdag 31 januari 2007 10:05 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Zijn dijkdoorbraken dan goed voor homo's?
Mensen brengen het ecosysteem meer uit balans dan welke diersoort dan ook, inheems of niet. Zullen we maar massaal onszelf afschieten?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 18:55 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Negers brengen het ecosysteem niet uit balans slimmerik.
Bovendien zijn negers geen apart soort, maar behoren ze ook tot hetzelfde ras genaamd 'mensen'.
Niet zo dom doen dus.
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 19:11 schreef SCH het volgende:
Prima punt natuurlijk van de PvdD - dat walgelijke antropocentrische economische denken is zo ontzettend voorbij - ook de muskusrat is een schepsel en verdient het niet om zinloos wreed vermoord te worden.
Het is gewoon niet waar.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:57 schreef Pietverdriet het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)uskusrat.html?p=10,1
De PvdD wil dat de jacht op de muskusrat afschaffen, en daarmee de dijken in NL bewust in gevaar brengen.
Schande, men kiest voor de zieeeluuuugu muskus rat en neemt daarmee enorme economische schade en mensenlevens in koop.
quote:Partij voor de Dieren laakt 'wrede jacht' op muskusrat
DEN HAAG - [De bestrijding van muskusratten moet anders, vindt de Partij voor de Dieren (PvdD). Marianne Thieme heeft de ministers Cees Veerman (Landbouw) en Karla Peijs (Verkeer en Waterstaat) dinsdag gevraagd of zij onderzoek willen laten doen naar „nut, noodzaak en alternatieven voor de huidige bestrijding van muskusratten”.
[...]
Aan iedere dode muskusrat hangt daardoor een prijskaartje van 77 euro. „Dat geld kun je beter gebruiken om bijvoorbeeld gaas aan te brengen of rattenvangers te laten controleren of er gaten in de dijken zitten”, aldus Thieme.
[...]
de muskusratbestrijding gaat voort op de oude, naar het zich laat aanzien ineffectieve, kostbare en dieronvriendelijke wijze.”
Gaan we dan gelijk al onze andere fouten mbt de natuur herstellen? Dat gaat nogal wat kosten...quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:06 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Waarom kunnen we ze niet allemaal afmaken? Het is andere landen met veel primitievere landen ook gelukt.
Kwestie van de fout van de natuur verstoren herstellen. Probleem opgelost.
Ze hebben wel natuurlijke vijanden, zie een vorige post van mij. Dat wij die natuurlijke vijanden nou ook afschieten, daar kunnen die beesten niks aan doen...quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:23 schreef Boze_Appel het volgende:
Ze hebben geen directe vijand, dus voer neem je niet weg. Wat voer betreft vernietigen ze volgens mij alleen maar de natuur.
Nederland heeft nog steeds een behoorlijke populatie roofvogels hoor.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:51 schreef Boze_Appel het volgende:
Die paar verdwaalde roofvogels of vossen die Nederland rijk is en die ook daadwerkelijk achter Muskusratten aan zitten is volgens mij verwaarloosbaar.
Vossen spelen niet met hun prooi, die doden ze met één welgemikte beet. Verder weten wilde dieren wat een vijand betekend, leggen ze zich over het algemeen neer bij de dood. Zo'n schot zien ze niet aankomen, ze worden opeens uit het leven gerukt zonder dat ze de tijd hadden om dat te beseffen en accepteren. Geef mij de natuurlijke oplossing maar.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
een vraag aan sch wat is een snellere pijlozere dood
1 Dood gebeten worden door een Vos die er eerst een half uur meespeelt
@ Een schot hagel door het hoofd wat binnen een seconde is gebeurd.
![]()
![]()
Lijkt mij de beste manier om te gaan hoor...quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:19 schreef Elseetje het volgende:
ze worden opeens uit het leven gerukt zonder dat ze de tijd hadden om dat te beseffen en accepteren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |