Zorgwekkende berichten. Ik denk dat we nu wel kunnen ophouden met moslim-problematiek wegwimpelen door te zeggen dat het slechts om een enkeling gaat. Meer dan 1 op de 3 jonge moslims wil leven onder de sharia; een wetgeving die mensenrechten op tal van fronten schendt. Bijna 1 op de 7 heeft bewondering voor terreur.quote:LONDEN - Britse moslimjongeren radicaliseren. Een groeiend aantal jonge moslims in Groot-Brittannië raakt geïnspireerd door de politieke islam. De steun voor militante islamitische groeperingen neemt toe. Ook willen steeds meer jongere islamieten invoering van islamitische wetgeving (sharia) en voor vrouwen de hoofddoek verplichten.
Dat blijkt uit een onderzoek voor de politieke denktank Policy Exchange onder ruim duizend moslims. De resultaten werden maandag bekendgemaakt.
Sharia
Van de ondervraagde 16- tot 24-jarigen wil 37 procent onder de sharia leven. Bij de 55-plussers is dat 17 procent. Van de jongeren zegt 13 procent terreurorganisaties als al-Qaeda te bewonderen, bij de ouderen is dat 3 procent.
Dat heet spugen in de (extreem) linkse hand die je gevoed heeftquote:Op maandag 29 januari 2007 12:00 schreef dVTB het volgende:
Zorgwekkend nieuws op nu.nl
[..]
Zorgwekkende berichten. Ik denk dat we nu wel kunnen ophouden met moslim-problematiek wegwimpelen door te zeggen dat het slechts om een enkeling gaat. Meer dan 1 op de 3 jonge moslims wil leven onder de sharia; een wetgeving die mensenrechten op tal van fronten schendt. Bijna 1 op de 7 heeft bewondering voor terreur.
Dan rest de vraag: waarom blijf je in een westers land wonen als je opvattingen zo haaks staan op die samenleving? Als je het westen kennelijk zo haat. - Ik als niet-gelovige, ruimdenkende westerling ga toch ook niet in Iran wonen?
Dat is dus het hele probleem. Ze stellen hun sprookjesboek boven alles en dat gaat gewoon niet samen met een wel beschaafde samenleving zoals het Westen.quote:Op maandag 29 januari 2007 12:37 schreef Hathor het volgende:
Wat een leven heb je dan zeg als je als jongere religie al het belangrijkste vind dat er is. Slaafjes.![]()
37% van de Britse moslims vind de vrijheid om anderen te bekritiseren een groot goed.quote:Op maandag 29 januari 2007 12:30 schreef FJD het volgende:
Ruim 86 procent van de jongeren vindt religie het belangrijkste in het leven. Bijna een derde van de jongeren vindt dat moslims die zich bekeren tot een ander geloof, moeten worden geëxecuteerd. Minder dan een vijfde van de ouderen denkt er hetzelfde over.
Uit het onderzoek blijkt ook dat de Britse autoriteiten en sommige moslimorganisaties de zogenaamde 'islamofobie' behoorlijk hebben overdreven: 84 procent van de ondervraagden zegt goed te worden behandeld binnen de Britse samenleving.
===
Nog een stukje tekst uit het onderzoek.
Wat hiermee bedoeld wordt is dat Britse Moslims het een groot goed vinden dat ze anders denkenden kunnen bekritiseren. Dat ze van homo's mogen zeggen dat die met het hoofd naar beneden van een flat moeten worden gegooid. Dat ze van vrouwen moeten kunnen zeggen dat die minderwaardig zijn aan mannen.quote:Op maandag 29 januari 2007 12:40 schreef Sidekick het volgende:
37% van de Britse moslims vind de vrijheid om anderen te bekritiseren een groot goed.
de sharia met nostalgie vergelijkenquote:Op maandag 29 januari 2007 13:15 schreef moussie het volgende:
uhm, zien wij een soortgelijke verrechtsing niet ook onder de rest van de bevolking, mensen die terug willen naar de normen en waarden van vroeger ?
doe ik dat dan .. ?quote:
Precies.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:15 schreef moussie het volgende:
uhm, zien wij een soortgelijke verrechtsing niet ook onder de rest van de bevolking, mensen die terug willen naar de normen en waarden van vroeger ?
Ik had het niet specifiek over jou. Het is substantieel, maar ik vind het voorbeeld van de sharia niet erg goed, want interpretaties over wat sharia inhoudt verschillen uiteraard ook. Het rapport geeft zelf een heel goede uitleg hierover:quote:Op maandag 29 januari 2007 13:09 schreef dVTB het volgende:
Ik zet ook niet een hele bevolkingsgroep in een hoek, maar wanneer ruim een derde van de moslimjongeren onder de Sharia wil leven, is dat wel een substantieel deel. Niet iets waar je omheen kunt.
En de 'bekritiseren' stelling vind ik wat vreemd. Men had beter kunnen vragen naar het recht op vrije meningsuiting.
De "reinterpretatie" werd als volgt gemeten:quote:Therefore, the majority of Muslims does
not want sharia law and is opposed to its
implementation in Britain. Among those
who would like to live by sharia, more
would prefer to see it reinterpreted than
not. This is important to stress, because
statistics about sharia can wrongly give the
impression that Muslims who want to live
by it are in favour of the most brutal punishments
and strict regulations, which
many non-Muslims feel alienated by.
At the same time, there is a significant
strand of young Muslims who say they
wish to live by sharia and who do not wish
to see it reformed. What is the appeal of
sharia law to these younger Muslims, who
have had the benefits of living under a
more liberal system? During the interviews,
the respondents who favoured
sharia law explained it was superior
because it expressed stronger moral codes
and was harsher on criminals, although
there was little appetite to impose it on the
wider British population.
“well, I think life would be better under sharia,
yeah, because society would have direction… but
its hard because it wouldn’t work in a mixed society
like the UK… but I don’t know, I haven’t
thought about it properly. I know it’s the ideal system
to live under as a Muslim but I know that it
wouldn’t really work for non-Muslims.” Male,
Muslim, 22, Leeds
The appeal of sharia appears to stem partly
from disillusionment with the legal system
in Britain, and concern about declining
values. A common refrain was that
‘criminals have it too easy in Britain’, a
remark that seems to be less about carrying
out the will of God, and more about lack
of faith in the criminal justice system –
probably a sentiment that would receive
endorsement amongst many non-
Muslims. Many of the respondents we
spoke to seemed to prefer sharia because it
was seen as an antidote to the corrupting
values of the West.
Onder andere steun voor geweld en terreur is daarentegen wel een ondubbelzinnig issue, dat zijn de zaken waar je je beter op concentreren.quote:“Some Islamic scholars have called for a major reinterpretation of sharia law to reflect
modern ideas about human rights, equality for women and tolerance of religious conversion.
Other Islamic scholars disagree with this view and say that sharia law is absolute
and should not be interpreted to fit in with western values. Which of these is closest to
your opinion?”
49% voor
39% tegen
Vaag stukje, vooral met dat voor en tegen. Ik denk dat het zo zit:quote:Op maandag 29 januari 2007 13:24 schreef Sidekick het volgende:
“Some Islamic scholars have called for a major reinterpretation of sharia law to reflect
modern ideas about human rights, equality for women and tolerance of religious conversion.
Other Islamic scholars disagree with this view and say that sharia law is absolute
and should not be interpreted to fit in with western values. Which of these is closest to
your opinion?”
49% voor
39% tegen
Hier stemde 49% voorquote:sharia law is absolute and should not be interpreted to fit in with western values.
Hier stemde 39% tegenquote:Some Islamic scholars have called for a major reinterpretation of sharia law to reflect
Hoe verklaar je dan dat ouderen veel gematigder zijn dan jongeren? Die ouderen maken al veel langer deel uit van die gepolariseerde samenlevingen...quote:Op maandag 29 januari 2007 13:30 schreef Mutant01 het volgende:
Dat krijg je in gepolariseerde samenlevingen.
De ouderen zijn vaak analfabeet en weten niet heel goed af wat er zich afspeelt in de huidige samenleving. In tegenstelling tot de jongeren die veel meer in het maatschappelijk leven staan en een eigen mening hebben durven ontwikkelen. Het zijn dus niet meer de slaafse immigranten die plee's schoonmaken, maar "volwaardige mensen."quote:Op maandag 29 januari 2007 13:32 schreef dVTB het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan dat ouderen veel gematigder zijn dan jongeren? Die ouderen maken al veel langer deel uit van die gepolariseerde samenlevingen...
Nee, dat krijg je als je kindjes van jongs af aan indoctrineerd.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:30 schreef Mutant01 het volgende:
Dat krijg je in gepolariseerde samenlevingen.
Wat een tegenstrijdige resultaten dan.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:57 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Nee, dat krijg je als je kindjes van jongs af aan indoctrineerd.
Hoe bedoel je?quote:Op maandag 29 januari 2007 13:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat een tegenstrijdige resultaten dan.
Zoals ik het zeg, de ouderen radicaliseren niet, of zijn zoals blijkt uit de cijfers, lang niet zo radicaal als de kinderen.quote:
Die hebben gewoon niet goed opgelet, omdat ze bezig waren met het schoonmaken van de plee.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zoals ik het zeg, de ouderen radicaliseren niet, of zijn zoals blijkt uit de cijfers, lang niet zo radicaal als de kinderen.
En dat betekend volgens jou?quote:Op maandag 29 januari 2007 14:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zoals ik het zeg, de ouderen radicaliseren niet, of zijn zoals blijkt uit de cijfers, lang niet zo radicaal als de kinderen.
Het schoonmaken van de plee en het opvoeden van kinderen zijn twee verschillende dingen damian. Althans, ik weet niet hoe het bij jou thuis was.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:04 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Die hebben gewoon niet goed opgelet, omdat ze bezig waren met het schoonmaken van de plee.
Van indoctrinatie van extremistisch gedachtegoed geen sprake is. Ouderen voeden de jongeren op, vaak met hun eigen gedachtegoed. Uit onderzoek blijkt dat er een verschil is tussen de twee gedachtegoeden.quote:
Je stipt zelf het verschil aan tussen jongeren die volop in de samenleving staan en de ouderen die slaafs en analfabeet zijn.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het schoonmaken van de plee en het opvoeden van kinderen zijn twee verschillende dinken damian. Althans, ik weet niet hoe het bij jou thuis was.
Ja, dat bewerkt hun maatschappelijke visie. Dus dat ze tot die radicalisering zijn gekomen, heeft niets te maken met hun ouders. Het is dan ook geen "indoctrinatie van boven".quote:Op maandag 29 januari 2007 14:08 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je stipt zelf het verschil aan tussen jongeren die volop in de samenleving staan en de ouderen die slaafs en analfabeet zijn.
quote:Op maandag 29 januari 2007 14:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Van indoctrinatie van extremistisch gedachtegoed geen sprake is. Ouderen voeden de jongeren op, vaak met hun eigen gedachtegoed. Uit onderzoek blijkt dat er een verschil is tussen de twee gedachtegoeden.
Dus het is volgens jouw eigenlijk een heel normaal fenomeen dit? Dan zie ik de nieuwswaarde niet echt. Het ging er mij om dat ze het radicale gedachtegoed niet van huis uit krijgen, maar het zelf ontwikkelen.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:15 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Jongere generaties zetten zich altijd tegen de oudere af. En deze jongeren willen dat blijkbaar doen door hun religieuze identiteit duidelijk te benadrukken.
Dat zijn pubers, hoef je je geen zorgen om te maken. Ten tijde van 9/11 waren alle moslims die ik kende helemaal weg van Osama bin L. Nou, geen van hen is een gevaar voor de maatschappij gebleken en nu weten die jongens ook stuk voor stuk beter.quote:Op maandag 29 januari 2007 12:00 schreef dVTB het volgende:
[..]
Zorgwekkende berichten. Ik denk dat we nu wel kunnen ophouden met moslim-problematiek wegwimpelen door te zeggen dat het slechts om een enkeling gaat. Meer dan 1 op de 3 jonge moslims wil leven onder de sharia; een wetgeving die mensenrechten op tal van fronten schendt. Bijna 1 op de 7 heeft bewondering voor terreur.
Dan rest de vraag: waarom blijf je in een westers land wonen als je opvattingen zo haaks staan op die samenleving? Als je het westen kennelijk zo haat. - Ik als niet-gelovige, ruimdenkende westerling ga toch ook niet in Iran wonen?
Dat jongeren zich afzetten lijkt me wel normaal ja. Maar dat dat zich dan uit in religieus extremisme of fascisme is dat natuurlijk niet. Waar ze die opvattingen ook vandaan halen, de basis, het religieus bewustzijn, wordt er vanaf kinds af aan al in gestampt en dat vind ik een slechte zaak.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus het is volgens jouw eigenlijk een heel normaal fenomeen dit? Dan zie ik de nieuwswaarde niet echt. Het ging er mij om dat ze het radicale gedachtegoed niet van huis uit krijgen, maar het zelf ontwikkelen.
Goed gedaanquote:Op maandag 29 januari 2007 13:24 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik had het niet specifiek over jou. Het is substantieel, maar ik vind het voorbeeld van de sharia niet erg goed, want interpretaties over wat sharia inhoudt verschillen uiteraard ook. Het rapport geeft zelf een heel goede uitleg hierover:
[..]
De "reinterpretatie" werd als volgt gemeten:
[..]
Onder andere steun voor geweld en terreur is daarentegen wel een ondubbelzinnig issue, dat zijn de zaken waar je je beter op concentreren.
Die gasten die in London die bussen opbliezen waren ook net de pubertijd ontgroeid, dus om nou te zeggen dat je je er geen zorgen om hoeft te maken is op zijn zachtst gezegd naief.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:20 schreef InAmsterdamseArmen het volgende:
[..]
Dat zijn pubers, hoef je je geen zorgen om te maken. Ten tijde van 9/11 waren alle moslims die ik kende helemaal weg van Osama bin L. Nou, geen van hen is een gevaar voor de maatschappij gebleken en nu weten die jongens ook stuk voor stuk beter.
Die jongeren weten niet wat hun opvattingen zijn, waarschijnlijk zou een groot deel van hen ook klappen moeten krijgen, of steentjes, als de shariah werd gehanteerd. Het zijn gewoon wat domme kinderen. Als je in de jaren 70 een onderzoek zou doen onder punkers, zou je ook genoeg anti-democratisch, anarchistisch gelul tegen komen van gasten die beweren het regime omver te willen werpen. Die kinderen van toen lezen nu onderzoeken onder moslims en worden dan bang. Domme mensen vind ik dat.
2/3 wilt blijkbaar niet onder de Sharia leven, dan lijkt het mij dat je als regering die 2/3 van de moslims helpt bij het bestrijden van 1/3 (extremisten)quote:Op maandag 29 januari 2007 13:09 schreef dVTB het volgende:
Ik zet ook niet een hele bevolkingsgroep in een hoek, maar wanneer ruim een derde van de moslimjongeren onder de Sharia wil leven, is dat wel een substantieel deel. Niet iets waar je omheen kunt.
En de 'bekritiseren' stelling vind ik wat vreemd. Men had beter kunnen vragen naar het recht op vrije meningsuiting.
Door de gepolariseerde samenleving, als ik het goed begrijp. Die jij min of meer ook een normaal fenomeen acht.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus het is volgens jouw eigenlijk een heel normaal fenomeen dit? Dan zie ik de nieuwswaarde niet echt. Het ging er mij om dat ze het radicale gedachtegoed niet van huis uit krijgen, maar het zelf ontwikkelen.
mwah, onder de sharia willen leven splitst zich dus ook weer op in 2 stromingen waarvan de grotere wil dat die herzien wordt, aangepast aan moderne waarden.. en dat dan afgezien van het feit dat onder de sharia willen leven niet automatisch betekend dat je een radicale moslim-terrorist bent oid ..quote:Op maandag 29 januari 2007 14:33 schreef IRAKEES-NL het volgende:
[..]
2/3 wilt blijkbaar niet onder de Sharia leven, dan lijkt het mij dat je als regering die 2/3 van de moslims helpt bij het bestrijden van 1/3 (extremisten)
Er zijn genoeg landen waar de Sharia geldt, ze kunnen er makkelijk heengaan als ze willen met hun UK-paspoort. Maar als ze de Sharia willen invoeren in de UK en het moet voor alle moslims gelden dan vind ik dat het extremisten zijn.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:02 schreef moussie het volgende:
[..]
mwah, onder de sharia willen leven splitst zich dus ook weer op in 2 stromingen waarvan de grotere wil dat die herzien wordt, aangepast aan moderne waarden.. en dat dan afgezien van het feit dat onder de sharia willen leven niet automatisch betekend dat je een radicale moslim-terrorist bent oid ..
dus dat kleine gedeelte zou je gelijk kunnen stellen met de zwarte kousen .. die groep waarbij dus jl nog via de rechter moest worden afgedwongen dat vrouwen volwaardig partijlid mogen worden .. die streven ook naar een leven met een riant aantal beperkingen waar een modern land niet op zit te wachten
Sorry, mijn verkorte weergave was wellicht niet duidelijk genoeg, en ik zie nu ook een fout in de tabel.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:27 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Vaag stukje, vooral met dat voor en tegen. Ik denk dat het zo zit:
[..]
Hier stemde 49% voor
[..]
Hier stemde 39% tegen
quote:Op maandag 29 januari 2007 15:22 schreef Floripas het volgende:
37% van de posters in dit topic is ook achterlijk.
Hoe groot moeten je oogkleppen wel niet zijn als je het nu nog niet wilt zienquote:Op maandag 29 januari 2007 15:22 schreef Floripas het volgende:
37% van de posters in dit topic is ook achterlijk.
heerlijk toch die vrije meningsuiting .. als je hem uit moet je maar oprottenquote:Op maandag 29 januari 2007 15:06 schreef IRAKEES-NL het volgende:
Er zijn genoeg landen waar de Sharia geldt, ze kunnen er makkelijk heengaan als ze willen met hun UK-paspoort.
Zijn het ook .. net als die gereformeerde scholen die leerlingen weigeren omdat ze thuis een internetverbinding hebben zonder filter .. maar wat een minderheid wil is daarom nog niet wet van het land niet waar ?quote:Maar als ze de Sharia willen invoeren in de UK en het moet voor alle moslims gelden dan vind ik dat het extremisten zijn.
Nee, je kan het beter zeggen zoals Ahmed Aboutaleb het zei:quote:Op maandag 29 januari 2007 15:38 schreef moussie het volgende:
heerlijk toch die vrije meningsuiting .. als je hem uit moet je maar oprotten
Je bent een plaat die blijft hangen.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:34 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Hoe groot moeten je oogkleppen wel niet zijn als je het nu nog niet wilt zien
of via democratische processen het dusdanig veranderen dat het wel bevalt .. een maatschappij is immers geen statisch iets, niet waarquote:Op maandag 29 januari 2007 15:40 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Nee, je kan het beter zeggen zoals Ahmed Aboutaleb het zei:
Als het je niet bevalt in Nederland, dan moet je maar weggaan
Ik? In het geheel niet. In dit topic: Geert Wilders, wat we vinden, II gaan PJO en ik in op de kern van de zaak. Neem een voorbeeld aan hem, hij is niet coulanter op de islam dan jij, maar hij doet twee zaken die hem een nuttige user maken en jou een hangende plaat: hij problematiseert. Hij kijkt wat de oorzaken zijn van radicalisering en integratieproblemen en hij denkt actief na over oplossingen. Eens zullen we het niet worden, maar dat is niet erg, want van hem leer ik nog eens wat, en hij van mij. Bij jou blijft het voornamelijk getier, het spijt me om het te zeggen.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Jij bent ook een herhaling van zetten. Iedere keer irrelavante andere 'voorbeelden' erbij halen.
Nou, ik moet er niet aan denken dat de Sharia hier wordt ingevoerd.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:43 schreef moussie het volgende:
[..]
of via democratische processen het dusdanig veranderen dat het wel bevalt .. een maatschappij is immers geen statisch iets, niet waar
Ik denk niet dat via democratische processen algemeen geldende ondemocratische maatregelen gestalte kunnen krijgen binnen een democratische rechtsstaat.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:43 schreef moussie het volgende:
[..]
of via democratische processen het dusdanig veranderen dat het wel bevalt .. een maatschappij is immers geen statisch iets, niet waar
En ik vind het bij jou maar bij gezeik blijven. Ik vind je maar een feministische allochtonenknuffelende trut, en dat spijt mij niet om te zeggen.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik? In het geheel niet. In dit topic: Geert Wilders, wat we vinden, II gaan PJO en ik in op de kern van de zaak. Neem een voorbeeld aan hem, hij is niet coulanter op de islam dan jij, maar hij doet twee zaken die hem een nuttige user maken en jou een hangende plaat: hij problematiseert. Hij kijkt wat de oorzaken zijn van radicalisering en integratieproblemen en hij denkt actief na over oplossingen. Eens zullen we het niet worden, maar dat is niet erg, want van hem leer ik nog eens wat, en hij van mij. Bij jou blijft het voornamelijk getier, het spijt me om het te zeggen.
Op mijn feminisme ben ik trots, en ik heb Ayaan Hirsi Ali en Nyamko Sabuni aan mijn zijde.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:53 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
En ik vind het bij jou maar bij gezeik blijven. Ik vind je maar een feministische allochtonenknuffelende trut, en dat spijt mij niet om te zeggen.
Ik heb er gekeken en zo heel hoogstaand zijn jouw reacties nou ook weer niet hoorquote:Op maandag 29 januari 2007 15:56 schreef Floripas het volgende:
Op mijn feminisme ben ik trots, en ik heb Ayaan Hirsi Ali en Nyamko Sabuni aan mijn zijde.![]()
Je hebt niet eens de moeite gedaan het topic in te zien, dat zegt best veel over je.
idd, die kans is uiterst klein dat dat ooit gebeurd .. dus niets om je druk over te maken ..quote:Op maandag 29 januari 2007 15:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat via democratische processen algemeen geldende ondemocratische maatregelen gestalte kunnen krijgen binnen een democratische rechtsstaat.
De opmerking van Donner ten spijt.
Het gaat om PJO's reacties.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:58 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik heb er gekeken en zo heel hoogstaand zijn jouw reacties nou ook weer niet hoor
quote:Op maandag 29 januari 2007 16:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ach, je moet er even aan wennen, maar daarna is het prima te doen.
Ik vind U2 wel oké en ik maak me helemaal niet druk, maar ik wil referen aan het verbod van de Turkse Refah partij.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:58 schreef moussie het volgende:
[..]
idd, die kans is uiterst klein dat dat ooit gebeurd .. dus niets om je druk over te maken ..
neemt niet weg dat 8 jaar meerderheid die een verandering van de grondwet mogelijk zou maken binnen de democratische mogelijkheden valt .. en dat is dus alles wat Donner zei ..
maar nee, onder de sharia leven .. ik vind die grefo revival met de U2-kerkdiensten al doodeng
Iedereen mag toch naar het buitenland vertrekken, tenzij ze in een cel zitten natuurlijk.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:08 schreef Floripas het volgende:
Hoe kom je er toch bij dat emigratie vrij is?
Nog een bevinding uit het rapport. Het is natuurlijk geen specifiek Brits probleem maar de problemen met radicalisme zijn daar dus wel groter dan in bijvoorbeeld Frankrijk, Duitsland of Spanje.quote:While publics in largely Muslim countries generally
view Westerners as violent and immoral, this
view is not nearly as prevalent among Muslims inFrance, Spain and Germany. British Muslims,
however, are the most critical of the four minority
publics studied – and they come closer to the
views of Muslims around the world in their opinions
of Westerners”.
Ik bijt ook.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Tja, voor jou zal het wel even slikken (*wink, wink*) zijn denk ik.
Nee joh. Zeker niet als het buitenland zelf bezwaar maakt.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:13 schreef longinus het volgende:
[..]
Iedereen mag toch naar het buitenland vertrekken, tenzij ze in een cel zitten natuurlijk.
Ja, zelfs voor Moussie-standaarden is dat een bijzonder domme vergelijking. De Sharia heeft niets te maken met nostalgie, het is een levensgevaarlijke leer die nog springlevend is in tal van landen. Dat kun je met geen mogelijkheid onder nostalgie scharen.quote:
"De Sharia" bestaat niet. Er zijn veel verschillende opvattingen over. Sommige moslims vinden bijvoorbeeld dat afvalligen dienen te worden gedood, terwijl anderen zeggen dat dit voorschrift slechts een politieke wet is die de islam in haar begintijd moest beschermen. Vandaag de dag is zo'n wet niet meer nodig, aangezien de islam de tweede godsdienst ter wereld is en van alle godsdiensten het snelst groeit.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nou, ik moet er niet aan denken dat de Sharia hier wordt ingevoerd.
Je kunt je beter afvragen waardoor die jongeren zo veranderen?quote:Op maandag 29 januari 2007 12:00 schreef dVTB het volgende:
[..]
En? Wat is jouw mening daarover?quote:Op maandag 29 januari 2007 20:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Je kunt je beter afvragen waardoor die jongeren zo veranderen?
Het lijkt op de situatie van de Mohammed B's die in korte tijd enorm radicaliseren waarbij de leeftijd, ontwikkelingen en (het gebrek aan) kansen een grote rol spelen, net als het sociale klimaat.quote:
Jaja, allemaal de schuld van de maatschappijquote:Op maandag 29 januari 2007 21:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Het lijkt op de situatie van de Mohammed B's die in korte tijd enorm radicaliseren waarbij de leeftijd, ontwikkelingen en (het gebrek aan) kansen een grote rol spelen, net als het sociale klimaat.
En van de grote boze blanke hetero´s.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:02 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Jaja, allemaal de schuld van de maatschappij![]()
Gezond verstand speelt in elk geval bij deze jongeren geen rol. Nooit geleerd waarschijnlijk dat ze zelf moeten nadenken en dat zij verantwoordelijk zijn voor de keuzes die zij maken en voor hun eigen situatie. Kansen genoeg voor hen. Vaak gaat het ook om studenten en jongeren met een redelijke baan.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Het lijkt op de situatie van de Mohammed B's die in korte tijd enorm radicaliseren waarbij de leeftijd, ontwikkelingen en (het gebrek aan) kansen een grote rol spelen, net als het sociale klimaat.
Even voor de duidelijkheid, die hele waslijst van gasten die betrokken waren bij de aanslagen op het WTC, waren allemaal zonen van welgestelde ouders, in ieder geval welgesteld genoeg om voor hun kinderen een overzeese studie te betalen. Dat hele verhaal van een gebrek aan kansen en in een uitzichtloze positie zitten is dus gewoon gelul, radicalisering komt onder alle lagen van de bevolking voor.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Genoeg domme homo's ook hoor!quote:Op maandag 29 januari 2007 21:07 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
En van de grote boze blanke hetero´s.
Nee tuurlijk niet, de maatschappij heeft er niets mee te maken natuurlijk, die wascht de handen in onschuld.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:02 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Jaja, allemaal de schuld van de maatschappij![]()
ik vergelijk niet de sharia met de nostalgie .. dat is erger dan appels en peren ..quote:Op maandag 29 januari 2007 18:14 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ja, zelfs voor Moussie-standaarden is dat een bijzonder domme vergelijking. De Sharia heeft niets te maken met nostalgie, het is een levensgevaarlijke leer die nog springlevend is in tal van landen. Dat kun je met geen mogelijkheid onder nostalgie scharen.
Dus het ligt aan de 'verrechtsing' van westerse samenleving, dat moslimjongeren radicaliseren? Of begrijp ik je nu verkeerd?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 01:04 schreef moussie het volgende:
[..]
ik vergelijk niet de sharia met de nostalgie .. dat is erger dan appels en peren ..
ik vergelijk de maatschappelijk ontwikkeling in het algemeen .. hier maken we de ruk naar rechts met mensen als Wilders en Verdonk ed die roepen om de harde hand en bla bla en daar hebben de ruk naar rechts met de roep om de harde hand en bla bla ..
hier wil men blijkbaar het liefst terug naar een Nederland met een handje vol buitenlanders en uit de EU en de gulden terug, en daar willen ze ook terug naar de oude wetten, naar vroeger ..
schijnbaar wordt dan alles weer beter of zo .. I dunno .. anyway lijkt het erop dat beide groepen evenredig zijn gegroeid de laatste jaren
yup .. en vice versa uiteraard, werkt na 2 kantenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 01:15 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dus het ligt aan de 'verrechtsing' van westerse samenleving, dat moslimjongeren radicaliseren? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Ik begrijp niet precies de samenhang tussen jouw euforische ontlading en het kader van deze discussie de radicalisatie onder moslimjongeren.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 01:40 schreef Super7fighter het volgende:
Geweldig!!
Echt goed dat Moslims in een Europees land eens wat politiek bewuster worden. In een parlementaire democratie is het ideaal als de hele bevolking vertegenwoordigd wordt, het liefst naar volmaakte evenredigheid. Dat een eventuele nieuwe moslim partij evt gedeeltelijk (cijfers geven trouwens blijkbaar aan dat het een minderheid betreft die dit wil) grondbeginselen zou ontlenen aan een Sharia is op zich te verwachten. Normen en waarden heet dat toch, net zoals de normen en waarden van het CDA of de SGP en de CU ook ontleend worden aan de Bijbel. Dat zo'n algemeen vertegenwoordigende politieke partij zich niet op de meest strikte invalshoeken van zo'n geloof zal stoelen is echter ook logisch: bemoeit het CDA zich immers met het seksleven van de burger, wat ze wel zouden moeten doen volgens meer striktere christelijke overtuigingen? Nee.
Het werd tijd dat Europese moslims politiek bewuster worden in plaats van de speelbal te zijn. Mijn steun hebben ze.
Als het niet zo triest zou zijn, dan zou het ronduit lachwekkend zijn om al die angstige, gefrustreerde, racistische, islamofobe paniekreacties te lezen in deze thread. Vinden jullie het niet extreem hypocriet om zelf alles te moeten mogen onder de noemer democratie, terwijl je anderen datzelfde democratische recht niet gunt? Ik hoop dat een aantal van jullie tot inkeer komt. De angst die "jullie" voelen is niet gebaseerd op de realiteit. "Jullie" hallucineren.
dit zou een heel mooi verhaal geweest zijn, ware het niet dat die dingen die ze willen uitermate onmenselijk en gewelddadig zijn.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 01:40 schreef Super7fighter het volgende:
Geweldig!!
Echt goed dat Moslims in een Europees land eens wat politiek bewuster worden. In een parlementaire democratie is het ideaal als de hele bevolking vertegenwoordigd wordt, het liefst naar volmaakte evenredigheid. Dat een eventuele nieuwe moslim partij evt gedeeltelijk (cijfers geven trouwens blijkbaar aan dat het een minderheid betreft die dit wil) grondbeginselen zou ontlenen aan een Sharia is op zich te verwachten. Normen en waarden heet dat toch, net zoals de normen en waarden van het CDA of de SGP en de CU ook ontleend worden aan de Bijbel. Dat zo'n algemeen vertegenwoordigende politieke partij zich niet op de meest strikte invalshoeken van zo'n geloof zal stoelen is echter ook logisch: bemoeit het CDA zich immers met het seksleven van de burger, wat ze wel zouden moeten doen volgens meer striktere christelijke overtuigingen? Nee.
Het werd tijd dat Europese moslims politiek bewuster worden in plaats van de speelbal te zijn. Mijn steun hebben ze.
Als het niet zo triest zou zijn, dan zou het ronduit lachwekkend zijn om al die angstige, gefrustreerde, racistische, islamofobe paniekreacties te lezen in deze thread. Vinden jullie het niet extreem hypocriet om zelf alles te moeten mogen onder de noemer democratie, terwijl je anderen datzelfde democratische recht niet gunt? Ik hoop dat een aantal van jullie tot inkeer komt. De angst die "jullie" voelen is niet gebaseerd op de realiteit. "Jullie" hallucineren.
Wat een uitstekend idee. Kom, laten we de moslims nog meer beperken in hun vrijheid. Dat zal ze leren. Daar zullen ze zeker minder extremisitisch van worden.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 04:00 schreef niet_links het volgende:
Blaat
In de jaren '30 werd de wereld niet geteisterd door joodse aanslagen op alle continenten. Kunnen moslims het nou echt niet verdragen dat er een andere religie bestaat die veel harder vervolgd is met veel minder reden daarvoor ?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 06:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Als ik her en der het woord moslim door jood vervang, zou ik haast denken dat het nazipropaganda uit begin jaren 30 was.
Joden waren onschuldige mensen die door een regime vermoord werden. Moslims plegen overal aanslagen en proberen vaak met geweld hun mening erdoor te drukken. Ze proberen van binneuit landen naar hun idee te vormen. Dat is een heel groot verschil. Corrigeer eerst je broerders maar misschien dat mensen dan positief gaan denken over je. Het is nooit jullie schuld.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 06:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wat een uitstekend idee. Kom, laten we de moslims nog meer beperken in hun vrijheid. Dat zal ze leren. Daar zullen ze zeker minder extremisitisch van worden.
Als ik her en der het woord moslim door jood vervang, zou ik haast denken dat het nazipropaganda uit begin jaren 30 was.
Ja de hetze tegen moslims is heel rechtvaardig allemaal. Wellicht dachten ze dat 70 jaar terug ook, dat ze in hun recht stonden enzo.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 07:15 schreef niet_links het volgende:
[..]
Joden waren onschuldige mensen die door een regime vermoord werden. Moslims plegen overal aanslagen en proberen vaak met geweld hun mening erdoor te drukken. Ze proberen van binneuit landen naar hun idee te vormen. Dat is een heel groot verschil. Corrigeer eerst je broerders maar misschien dat mensen dan positief gaan denken over je. Het is nooit jullie schuld.
Toch vreemd als ik nieuws zie over een idioot die met kinderporno uit Thailand kom dan verooordeel ik dat hard en stel ik dat hij mij een slechte naam geeft als buitenlander in Thailand. Dat soort dingen hoor ik nooit over moslims t.o.v extremistische moslims. Als ik zon idioot zou zien die foute dingen hier doet geef ik hem direct aan. Imans en andere kunnen gewoon lekker hun gang gaan in moskeeen en een autochtoon moet het naar buiten brengen..
Joden werden vervolgd omdat ze joods waren. Moslims worden nu langzaamaan vervolgd omdat ze moslim zijn. Er zijn meer dan 1 miljard moslims, hoeveel daarvan plegen aanslagen? Dan laat ik nog even in het midden wat de reden achter die 'aanslagen' kan zijn. Wellicht 1000? 10.000? Dat is dus hooguit 0.0001% van een bevolking. En daarvoor wil jij moslims vervolgen?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 07:04 schreef CeeJee het volgende:
[..]
In de jaren '30 werd de wereld niet geteisterd door joodse aanslagen op alle continenten. Kunnen moslims het nou echt niet verdragen dat er een andere religie bestaat die veel harder vervolgd is met veel minder reden daarvoor ?
Nee in Irak zijn het moslims tegen moslims. Ik heb het hier over geweld tegen burgers door terroristen. Dat jij zo gefixeerd bent met je amerikanen fobie kan ik niet veel aan doen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 07:44 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja de hetze tegen moslims is heel rechtvaardig allemaal. Wellicht dachten ze dat 70 jaar terug ook, dat ze in hun recht stonden enzo.
En steeds maar aanvoeren dat moslims primair verantwoordelijk zijn voor het geweld in de wereld... denk je dat iedereen stront in de ogen heeft ofzo? Afghanistan, Irak en Libanon bestaan gewoon niet in jouw wereld? En Iran kan er inmiddels bijna aan toegevoegd worden.
Afkeur tonen. Waar is de Nederlandse afkeuring over het steunen van de op leugens gebasseerde oorlog tegen en invasie van Irak? [stilte]
Het is maar net wat je wel en niet wilt zien in je zwart/wit wereld.
--
Ik ben het eens met moussie hierboven, aan beide zijden radicaliseren er mensen (kijk wat sommigen hier op Fok! uitkramen). Degene die het meest beinvloedbaar zijn gaan het eerst. Of je gelooft in opzet of niet, het heeft een hoog kunstmatig gehalte. Er wordt heel bewust telkens olie op het vuur gegooid. Voor een deel van de mensen is het dus heel gemakkelijk om daarin mee te gaan. Het wordt dagelijks gevoed.
Wat er tegen te doen is zorgen dat mensen goed geinformeerd worden. En dan niet gekleurde, opgeklopte, vol met bijbedoelingen en politiek ingegeven berichtgeving, maar objectieve en kritische achtergrondinfo. Heel eenvoudig en helaas tegerlijkertijd ongeveer het moeilijkste wat er is.
Tuurlijk is het goed als moslims aangepakt worden, dat is echter wat anders als vervolgen en in concentraitekampen te zetten. Praten hier over radicalen waar er meer en meer van komen. Moslims doen er zelf niets aan dus moeten wij er wat aan doen. Corrigerend geluid uit eigen gelederen is er niet. Maar dgoed dat heb ik meerdere malen aangegeven en nooit krijg je er antwoord op het wordt elke keer ontweken.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 07:55 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Joden werden vervolgd omdat ze joods waren. Moslims worden nu langzaamaan vervolgd omdat ze moslim zijn. Er zijn meer dan 1 miljard moslims, hoeveel daarvan plegen aanslagen? Dan laat ik nog even in het midden wat de reden achter die 'aanslagen' kan zijn. Wellicht 1000? 10.000? Dat is dus hooguit 0.0001% van een bevolking. En daarvoor wil jij moslims vervolgen?
Als je werkelijk zo in elkaar steekt, ben je geen haar beter dan een nazi uit de jaren 30.
Dat jij zegt dat joden veel harder vervolg zijn met veel minder redenen, geeft mij aan dat je het goedkeurd dat moslims wel worden vervolgd voor meer redenen? Is vervolging van een hele groep niet altijd verkeerd, hoe veel of weinig redenen er ook zijn? Gezien jouw postgeschiedenis denk ik echter niet dat dit veel voor jou zal betekenen. De moslimhaat zit zo diep dat zelfs de gelijkenis met nazi's je niet kan verstoren.
Man wat lul je weer ongelooflijk uit je nek met je vermeende vrijheidsbeperking van moslims. Geef eens een paar voorbeelden wat moslims niet mogen!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 06:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wat een uitstekend idee. Kom, laten we de moslims nog meer beperken in hun vrijheid. Dat zal ze leren. Daar zullen ze zeker minder extremisitisch van worden.
Als die jongeren zeggen dat ze radicaliseren vanwege de oorlogen daar en de vijandige houding die ze hier tegenkomen, luister je daar dan naar?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:15 schreef niet_links het volgende:
[..]
Nee in Irak zijn het moslims tegen moslims. Ik heb het hier over geweld tegen burgers door terroristen. Dat jij zo gefixeerd bent met je amerikanen fobie kan ik niet veel aan doen.
Heeft dat er niks mee te maken volgens jou?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 01:15 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dus het ligt aan de 'verrechtsing' van westerse samenleving, dat moslimjongeren radicaliseren? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Ow huilebalk, gossie er is een oorlog ergens en daardoor worden moslims boos.. nee ze worden al boos over ene paar tekeningen. Ze moeten eens leren incasseren. Als het ze hier niet bevalt vertrek dan. Ze radicaliseren over iets wat ver weg gebeurd maar uiten het hie rin het westen. Ik radicaliseer niet echt ik vind gewoon dat radicalen aangepakt moeten worden en we moeten kijken hoe we de islam kunnen remmen. Het breng nu eenmaal overal problemen. Dat jij dat niet wil zien door je rode bril dat begrijp ik ook wel.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:29 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als die jongeren zeggen dat ze radicaliseren vanwege de oorlogen daar en de vijandige houding die ze hier tegenkomen, luister je daar dan naar?
Of ben je alleen geinteresseerd in waarom jij het recht hebt te radicaliseren? Want dat is eigenlijk het enige wat ik uit 'jullie' hoek hoor. Alleen maar rechtvaardiging voor waarom jij haatgevoelens mag koesteren en uiten.
Wellicht heeft een ander ook evengoed reden om te radicaliseren. Misschien is er zelfs altijd wel een reden te vinden om te radicaliseren. Misschien is het gewoon een keuze.
Dat is een enorme tegenstrijdigheid, deze zin.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:40 schreef niet_links het volgende:
Ik radicaliseer niet echt ik vind gewoon dat radicalen aangepakt moeten worden en we moeten kijken hoe we de islam kunnen remmen.
Die verrechtsing is ontstaan door het knuffelbeleid en de niet openheid van zaken. Nog steeds worden allochtonen teveel geknuffeld. Waarom maroc wel 139.000 euro subsidie en FOK niet Allochtonen worden gewnoon geknuffeld en zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Heeft dat er niks mee te maken volgens jou?
Heeft Fok ook subsidie aangevraagd? Wist ik niet.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:42 schreef niet_links het volgende:
[..]
Die verrechtsing is ontstaan door het knuffelbeleid en de niet openheid van zaken. Nog steeds worden allochtonen teveel geknuffeld. Waarom maroc wel 139.000 euro subsidie en FOK niet Allochtonen worden gewnoon geknuffeld en zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit.
Tuurlijkquote:Zodra zij hun zaakjes op orde hebben heb ik niets meer om over te zeuren.
Nee, jij radicaliseert nietquote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:40 schreef niet_links het volgende:
[..]
Ow huilebalk, gossie er is een oorlog ergens en daardoor worden moslims boos.. nee ze worden al boos over ene paar tekeningen. Ze moeten eens leren incasseren. Als het ze hier niet bevalt vertrek dan. Ze radicaliseren over iets wat ver weg gebeurd maar uiten het hie rin het westen. Ik radicaliseer niet echt ik vind gewoon dat radicalen aangepakt moeten worden en we moeten kijken hoe we de islam kunnen remmen. Het breng nu eenmaal overal problemen. Dat jij dat niet wil zien door je rode bril dat begrijp ik ook wel.
Wat is er tegenstrijdig ?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is een enorme tegenstrijdigheid, deze zin.
Welke beperkingen ?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Nee, jij radicaliseert niet
Verregaande vrijheidsbeperking voor moslims vind ik anders behoorlijk radicaal.
Mohammed B had kansen tot ontwikkeling genoeg. Aan zijn brief aan AHA kun je misschien zien dat hij die kansen tot opleiding niet echt greepquote:Op maandag 29 januari 2007 21:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Over een causaal verband wil ik best nadenken, maar ik ben bang dat zo'n discussie gemakkelijk gaat verzanden in een 'kip of ei-discussie'.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Heeft dat er niks mee te maken volgens jou?
Het is een merkwaardige redenering en ik zou er op ingaan als het relevant was. Maar je kan moeilijk ontkennen dat die sentimenten in ieder geval veel meer naar buiten zijn gekomen dus ook veel meer een factor van belang zijn geworden.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:50 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Over een causaal verband wil ik best nadenken, maar ik ben bang dat zo'n discussie gemakkelijk gaat verzanden in een 'kip of ei-discussie'.
Het was meer dat ik aan het twijfelen was of het van belang was te melden dat xenofobische en racistische sentimenten al vanaf 1980 in Nederland verenigd zijn in politieke partijen.
Ik ben van mening dat die sentimenten al een redelijk lange geschiedenis kennen, maar de groep die deze ideeën erop nahouden gegroeid is en dus op meer (media)aandacht kan rekenen.
Dus van een 'verrechtsing' is geen sprake, want de sentimenten waren al vertegenwoordigd.
Aan je uitspraken te zien vind ik jou al behoorlijk geradicaliseerd.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:40 schreef niet_links het volgende:
[..]
Ow huilebalk, gossie er is een oorlog ergens en daardoor worden moslims boos.. nee ze worden al boos over ene paar tekeningen. Ze moeten eens leren incasseren. Als het ze hier niet bevalt vertrek dan. Ze radicaliseren over iets wat ver weg gebeurd maar uiten het hie rin het westen. Ik radicaliseer niet echt ik vind gewoon dat radicalen aangepakt moeten worden en we moeten kijken hoe we de islam kunnen remmen. Het breng nu eenmaal overal problemen. Dat jij dat niet wil zien door je rode bril dat begrijp ik ook wel.
Zoals ik al zeg is de groep die racistische en xenofobische sentimenten aanhangt gegroeid, maar het politieke klimaat in Nederland van nu is niet 'rechtser' geworden in vergelijking met de tijd van opkomst van de centrumpartij, CP'86 en Janmaat.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is een merkwaardige redenering en ik zou er op ingaan als het relevant was. Maar je kan moeilijk ontkennen dat die sentimenten in ieder geval veel meer naar buiten zijn gekomen dus ook veel meer een factor van belang zijn geworden.
Dat is niet juist. Na Fortuyn is er een enorme ruk naar rechts geweest die nog niet voorbij is.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:58 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zoals ik al zeg is de groep die racistische en xenofobische sentimenten aanhangt gegroeid, maar het politieke klimaat in Nederland van nu is niet 'rechtser' geworden in vergelijking met de tijd van opkomst van de centrumpartij, CP'86 en Janmaat.
Die sentimenten groeiden al en waren al verenigd in verschillende politieke bewegingen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is niet juist. Na Fortuyn is er een enorme ruk naar rechts geweest die nog niet voorbij is.
Laat maar - als je de verrechtsing van de afgelopen jaren al wilt ontkennenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:02 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Die sentimenten groeiden al en waren al verenigd in verschillende politieke bewegingen.
Ik krijg de indruk dat jij wil betogen dat Fortuyn 'rechts' heeft uitgevonden.
Ik vind jou net zo eng hoor links radicaal.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:57 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Aan je uitspraken te zien vind ik jou al behoorlijk geradicaliseerd.
Dat je hun redenen en argumenten afwijst als onzin had ik ook wel verwacht.
Die van jouw zijn echter net zo triviaal. De waarde die het heeft heb jij er eerst zelf aan toegekend.
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:48 schreef niet_links het volgende:
[..]
Welke beperkingen ?
Noem ze even
Deze zin suggereert dat moslims crimineel zijn en dus aangepakt dienen te worden. Alleen de keuze voor moslims is ook opvallend, ipv te zeggen dat criminelen dienen te worden aangepakt. Radicaal.quote:Tuurlijk is het goed als moslims aangepakt worden
Wat jij slecht vind, vind een ander nog niet en andersom. Jij wilt nu de bepalende factor zijn die dit bepaald. Radicaal.quote:Moslims doen er zelf niets aan dus moeten wij er wat aan doen
Behoeft geen uitleg. Radicaal.quote:Enige wat je kan doen is zorgen dat er niet zoveel meer bijkomen
Bewust wetten aanpassen om moslims te treffen met het doel dat ze vertrekken. Radicaal.quote:misschien hier het besnijden strafbaar stellen voor minderjarige. Denk dat er dan best wel een berg zullen vertrekken.
Vrijheid van onderwijs afschaffen voor moslims. Radicaal.quote:Islamitische scholen sluiten ect
Een zeer marginaal deel van de moslims, zo'n 0.0001%, gebruik geweld. Maar dit weerhoudt je er niet van om de hele groep hierop aan te spreken door te doen alsof geweld iets moslimeigen is. Radicaal.quote:Moslims plegen overal aanslagen en proberen vaak met geweld hun mening erdoor te drukken.
Als iedereen zou moeten vertrekken die het niet naar zijn zin heeft, dan blijft er niemand over. Maar je fixatie op enkel de moslms die hieraan voldoen, spreekt boekdelen. Radicaal.quote:Als het ze hier niet bevalt vertrek dan.
Overal waar mensen zijn, zijn problemen. Maar jij ziet alleen problemen met de moslims. Radicaal.quote:Zodra zij hun zaakjes op orde hebben heb ik niets meer om over te zeuren.
Dat wil ik helemaal niet.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Laat maar - als je de verrechtsing van de afgelopen jaren al wilt ontkennen
En jij ziet ze niet en wimpelt ze weg, same shit, diffent popjequote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:07 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Maar jij ziet alleen problemen met de moslims. Radicaal.
Ik zal niet ontkennen dat sommige van mijn opvattingen behoorlijk van 'de norm' afwijken. Iets wat ik echter nooit zal doen is geweld, segregatie of verschillende rechten voor verschillende mensen/groepen (apartheid) prediken.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:05 schreef niet_links het volgende:
[..]
Ik vind jou net zo eng hoor links radicaal.
Maar ik vind dat er nogal een verschil is tussen een oorlog in een ver land, dan problemen in eigen land. Maar goed dat is natuurlijk triviaal.
Volgens mij waren de eerste aanslagen van Al Qaeda al in 1993; radicalisatie is een proces dat ook niet gisteren is uitgevonden.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:10 schreef SCH het volgende:
[..]
En jij ziet ze niet en wimpelt ze weg, same shit, diffent popje
Dat is onzin, beste Fok!homo, en dat weet je.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:10 schreef SCH het volgende:
[..]
En jij ziet ze niet en wimpelt ze weg, same shit, diffent popje
Nee is niet echt radicaal.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:07 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
[..]
Deze zin suggereert dat moslims crimineel zijn en dus aangepakt dienen te worden. Alleen de keuze voor moslims is ook opvallend, ipv te zeggen dat criminelen dienen te worden aangepakt. Radicaal.
[..]
Wat jij slecht vind, vind een ander nog niet en andersom. Jij wilt nu de bepalende factor zijn die dit bepaald. Radicaal.
[..]
Behoeft geen uitleg. Radicaal.
[..]
Bewust wetten aanpassen om moslims te treffen met het doel dat ze vertrekken. Radicaal.
[..]
Vrijheid van onderwijs afschaffen voor moslims. Radicaal.
[..]
Een zeer marginaal deel van de moslims, zo'n 0.0001%, gebruik geweld. Maar dit weerhoudt je er niet van om de hele groep hierop aan te spreken door te doen alsof geweld iets moslimeigen is. Radicaal.
[..]
Als iedereen zou moeten vertrekken die het niet naar zijn zin heeft, dan blijft er niemand over. Maar je fixatie op enkel de moslms die hieraan voldoen, spreekt boekdelen. Radicaal.
[..]
Overal waar mensen zijn, zijn problemen. Maar jij ziet alleen problemen met de moslims. Radicaal.
Zo radicaal genoeg?
Geweld zal ik ook nooit gebruiken tenzij er geweld tegen mij gebruikt wordt. Ik zie geen verschillen in rassen heb Thaise vriendinnen gehad. Nog steeds overigens. Ken vele homo's en omgebouwde in de vriendekring hier. Is hier meer geacepteerd als ooit in Nederland zou kunnen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:14 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik zal niet ontkennen dat sommige van mijn opvattingen behoorlijk van 'de norm' afwijken. Iets wat ik echter nooit zal doen is geweld, segregatie of verschillende rechten voor verschillende mensen/groepen (apartheid) prediken.
Maar wat voor schade heb je ervan door eens naar de anderen te luisteren, naar wat voor hun redenen zijn om deze richting op te gaan? En gelijk zeggen dat het allemaal onzin is, is niet luisteren. Dat kan iemand namelijk idd net zo goed van jouw redenen zeggen. Dat is ook "maar net waar je je druk over wilt maken" tenslotte.![]()
Daar heb ik het ook over.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:30 schreef niet_links het volgende:
Ik heb het over geweld van burgers tegen burgers. Niet over oorlogen.
Het is wel een moderne stroming, iets van de laatste 100 jaar.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:16 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Volgens mij waren de eerste aanslagen van Al Qaeda al in 1993; radicalisatie is een proces dat ook niet gisteren is uitgevonden.
Dat is nu juist het punt dat ik wil maken.
Intussen zijn er meer dan 600.000 iraakse slachtoffers gevallen. Veelal burgers.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:40 schreef niet_links het volgende:
De amerikanen zijn gewoon in oorlog hoor, daar is het doel niet burgerslachtoffers.
Voor de amerikaanse bezetting was er anders niets aan de hand.quote:Moslims daarentegen vermoorden elkaar bij de vleet in Irak.
In jouw persoonlijke lijstje ja. Niet in algemeen geaccepteerde lijstjes. Daar zul je toch echt de niet-moslims met kop en schouders bovenin zien staan.quote:In Thailand hebben ze al rond de 1800 mensen vermoord (leraren ouderen ect onthoofd) Zo zijn er nog wel wat dingen op te noemen. Ze staan gewoon bovenaan.
Wahha, met je ze staan bovenaan. China behaalt al met haar doodstraf praktisch meer doden dan er jaarlijks in thailand vallen. Je eenzijdigheid omtrent thailand spreekt trouwens boekdelen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:40 schreef niet_links het volgende:
De amerikanen zijn gewoon in oorlog hoor, daar is het doel niet burgerslachtoffers. Moslims daarentegen vermoorden elkaar bij de vleet in Irak. In Thailand hebben ze al rond de 1800 mensen vermoord (leraren ouderen ect onthoofd) Zo zijn er nog wel wat dingen op te noemen. Ze staan gewoon bovenaan.
Het blijkt in iedergeval dat hij een enorme moeilijke tijd heeft gehad na een aantal gebeurtenissen in zijn leven, dat rechtvaardigd niets, maar het kan verklaren dat er een gebrek was aan goede voorbeeldfunctie. Aangezien hij daarnaast ook nog eens in een achterstandswijk woonde (met vrijwel homogene inwoners), dan gaat het nogal hard.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:48 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Mohammed B had kansen tot ontwikkeling genoeg. Aan zijn brief aan AHA kun je misschien zien dat hij die kansen tot opleiding niet echt greep. Staat hier iets over een stageplek die hem niet toegewezen werd? Of dat hij gediscrimineerd wordt als hij een huisje wil huren?
Nee, dit is een religieus geïnsprireerde haatbrief, uit pure religieuze haat. Die jongen eet, adamt, poept en piest islam, en als het moet legt hij er iemand voor om. Het lijkt me dat moslims die niet zoals Mohammed B denken aan zet zijn, en "uit de kast" komen dat zo'n gewelddadige variant geen kans mag krijgen.
Vervat in de ideeën van de Msolimbroederschap en Saïd Qutb.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is wel een moderne stroming, iets van de laatste 100 jaar.
Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag behalve er omheen draaien met losse flodders quotes van users.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:07 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Bull
Die zijn al tig keer gegeven. Dat het niet tot je blonde kop doordringt is niet mijn probleem.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:06 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag behalve er omheen draaien met losse flodders quotes van users.
Geef eens een paar voorbeelden wat moslims niet mogen!
KirmiziBeyaz reageerde op het voorstel van niet_links. Misschien ietsjes beter lezen voortaan.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:06 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag behalve er omheen draaien met losse flodders quotes van users.
Geef eens een paar voorbeelden wat moslims niet mogen!
Ik heb hem de vraag met dezelfde strekking ook eerder gesteld, geen antwoord omdat hij dit NIET KAN beantwoorden, dus kan zijn gejank op slachtofferig stemmingmakerij gegooid worden.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
KirmiziBeyaz reageerde op het voorstel van niet_links. Misschien ietsjes beter lezen voortaan.
Ga je hiermee niet totaal voorbij aan de vrij evidente culturele factor in deze? Lang niet altijd is er sprake van sociale isolatie of vormen van achterstand bij geradicaliseerde jongeren - denk bijvoorbeeld aan Samir A., die gewoon aan een hogeschool studeerde. Sociale problematiek kan wel leiden tot radicalisering, maar ik zou eerder zeggen dat dat het geval is in situaties waarin moslims ook echt zeer sterk een groep aan de onderkant van de maatschappij vormen, zoals in de Gazastrook; op dat moment gaan de 'religieuze strijd' en de drang naar 'sociale rechtvaardigheid' ook min of meer gelijk op, wat goed te zien valt bij Hamas, een religieuze organisatie die tegelijkertijd ook deels op socialistische leest is geschroeid.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Vertel dan wat je meer weet als ik. Bijvoorbeeld dat de koning betaald heeft voor de vertaling van de koran in het Thais.. mooie manier om hem terug te betalen. Vertel het aub.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wahha, met je ze staan bovenaan. China behaalt al met haar doodstraf praktisch meer doden dan er jaarlijks in thailand vallen. Je eenzijdigheid omtrent thailand spreekt trouwens boekdelen.
Ik betwijfel dat er 600.000 slachtoffers zijn, maar sowieso komen de meeste slachtoffers in Irak nu door aanslagen door terroristen/ 'verzet'strijders.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Intussen zijn er meer dan 600.000 iraakse slachtoffers gevallen. Veelal burgers.
[..]
Voor de amerikaanse bezetting was er anders niets aan de hand.
[..]
In jouw persoonlijke lijstje ja. Niet in algemeen geaccepteerde lijstjes. Daar zul je toch echt de niet-moslims met kop en schouders bovenin zien staan.
Ik weet niet of je de documentaire gisteravond over de Amerikaanse Bible Belt hebt gezienquote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:30 schreef Reya het volgende:
Daar is echter in Nederland - en andere Westerse landen - lang niet zo sterk sprake van.
Ja, bagatelliseer het maar weer. Maar o wee als er 2 niet-moslims gedood worden.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:33 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat er 600.000 slachtoffers zijn, maar sowieso komen de meeste slachtoffers in Irak nu door aanslagen door terroristen/ 'verzet'strijders.
En om nu te zeggen dat ' er niets aan de hand was' in Irak voor de bezetting is nogal cru.
Ik had het over sociaal-economische marginalisering van religieuze groeperingen, en specifiek moslims; daar is in Westerse landen niet op grote schaal sprake vanquote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik weet niet of je de documentaire gisteravond over de Amerikaanse Bible Belt hebt gezien
De onderdrukkingen en martelingen binnen zuid-thailand bijvoorbeeld. Nee thailand is echt geen fijn land.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:31 schreef niet_links het volgende:
[..]
Vertel dan wat je meer weet als ik. Bijvoorbeeld dat de koning betaald heeft voor de vertaling van de koran in het Thais.. mooie manier om hem terug te betalen. Vertel het aub.
Als je alleen al kijkt naar Sudan dan 'winnen' de moslims t al dik dit decennium. Miljoenen doden is geen kattepisquote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Als je het over geweld in NL hebt, dan voeren Antillianen de lijst aan. Als je het over de hele wereld hebt, dan voeren de Chinezen en Amerikanen de lijst aan. En nu jij weer.
Uitstekende analyse.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:30 schreef Reya het volgende:
[..]
Ga je hiermee niet totaal voorbij aan de vrij evidente culturele factor in deze? Lang niet altijd is er sprake van sociale isolatie of vormen van achterstand bij geradicaliseerde jongeren - denk bijvoorbeeld aan Samir A., die gewoon aan een hogeschool studeerde. Sociale problematiek kan wel leiden tot radicalisering, maar ik zou eerder zeggen dat dat het geval is in situaties waarin moslims ook echt zeer sterk een groep aan de onderkant van de maatschappij vormen, zoals in de Gazastrook; op dat moment gaan de 'religieuze strijd' en de drang naar 'sociale rechtvaardigheid' ook min of meer gelijk op, wat goed te zien valt bij Hamas, een religieuze organisatie die tegelijkertijd ook deels op socialistische leest is geschroeid.
Daar is echter in Nederland - en andere Westerse landen - lang niet zo sterk sprake van. Waar je echter wel van kunt spreken is een zekere culturele isolatie; de cultuur die islamitische jongeren van huis uit mee krijgen botst op sommige vlakken met de cultuur die in Westerse landen heerst. Doordat de islam op sommige vlakken zo moeizaam samengaat met min of meer dominante culturele opvattingen, is het voor jongeren lastig om een weg te vinden die van beide zijden wordt geaccepteerd, en ik denk dat in zijn algemeenheid daar een deel van de problematiek gezocht moet worden.
Miljoenenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:37 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Als je alleen al kijkt naar Sudan dan 'winnen' de moslims t al dik dit decennium. Miljoenen doden is geen kattepis![]()
Vertel ons in al je wijsheid eens over Sudan en hoe dit gerelateerd is aan de Islam?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:37 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Als je alleen al kijkt naar Sudan dan 'winnen' de moslims t al dik dit decennium. Miljoenen doden is geen kattepis![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |