abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45844290
Ben is rond gaan kijken op www.prorail.nl en www.movares.nl. Verbaast me hoeveel informatie er op staat, ook dat ze met zoveel projecten bezig zijn. Dus heb me weer goed vermaakt afgelopen uur met alle tekst, filmpjes en foto's
............................
pi_45845544
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 00:15 schreef Fixers het volgende:

[..]

Wellicht voor nieuwe diesnten vanuit Amsterdam richting Denemarken en Noord Duitsland. De ontwerpsnelheid zal ook wel zijn als voorzorg zijn voor een verhoging van de maximumsnelheid in de toekomst.
tja dan moeten ze toch die lijn naar het noorden eerst eens leggen anders schiet het niet op eh
  woensdag 31 januari 2007 @ 01:31:45 #154
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45845659
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:40 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Even een n00b-vraag: is er op elk treinstation een kaartjesautomaat? Moet morgen in Blerick (bij Venlo) opstappen en heb daar eigenlijk nooit een kaartjesautomaat gezien...
Leeuwarden Achter de hoven, Heerenveen IJsstadion, Rotterdam Stadion hebben geen automaten, net als Eindhoven Stadion maar dat is geen echt station.
Blerick heeft wel automaten.
Stations als Enschede, De Eschmarke, Glanerbrug, Venlo en wat obscure Groningse dorpjes hebben zelfs ook buitenlandse automaten.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_45845794
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 01:31 schreef MREn het volgende:

[..]

Leeuwarden Achter de hoven, Heerenveen IJsstadion, Rotterdam Stadion hebben geen automaten, net als Eindhoven Stadion maar dat is geen echt station.
Blerick heeft wel automaten.
Stations als Enschede, De Eschmarke, Glanerbrug, Venlo en wat obscure Groningse dorpjes hebben zelfs ook buitenlandse automaten.
leeuwarden - achter de hoven, dat die nog niet opgedoekt is
heerenveen ijstadion is logisch, omdat dat evenementen is,

volgens mij heb je ook almere strand nog als station?
  woensdag 31 januari 2007 @ 01:44:30 #156
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45845853
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:16 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dat wordt dus getrokken materiaal?
of mag een VIRM ook 160?
IRM is toegelaten voor 160 (en kan dus minimaal 176km/uur), ICRm hebben ze volgens mij de moeite niet meer genomen en gewoon voor 140 toegelaten, maar dat moet ook gewoon 160 kunnen. ICK was destijds zelfs voor 200 km/uur geschikt.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 31 januari 2007 @ 01:46:32 #157
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45845868
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 01:40 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

leeuwarden - achter de hoven, dat die nog niet opgedoekt is
Waarom niet? Als daar mensen in stappen en je tijdstechnisch kan stoppen, waarom niet? Staat zelfs in de Arriva-dienstregeling tegenwoordig.
quote:
heerenveen ijstadion is logisch, omdat dat evenementen is,
Na een evenement wil je ook graag naar huis, toch? Was ook nog ingangscontrole dit weekend daar.
quote:
volgens mij heb je ook almere strand nog als station?
Dat is meer een noodperron, net als Onze Lieve Vrouwe Ter Nood of Stroe.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_45845949
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 01:46 schreef MREn het volgende:

[..]

Waarom niet? Als daar mensen in stappen en je tijdstechnisch kan stoppen, waarom niet? Staat zelfs in de Arriva-dienstregeling tegenwoordig.
[..]

Na een evenement wil je ook graag naar huis, toch? Was ook nog ingangscontrole dit weekend daar.
[..]

Dat is meer een noodperron, net als Onze Lieve Vrouwe Ter Nood of Stroe.
tja maar als je naar een evenement gaat ( zo als schaatsen ) dan koop je toch wel een retour dacht ik?
zal wel niet uit kunnen voor die paar keer dat er een trein stopt om een automaatje te planten

en almere strand is idd niet veel meer dan een nood perron.. maar het is er wel 1
  woensdag 31 januari 2007 @ 10:01:06 #159
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_45848902
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 01:44 schreef MREn het volgende:

[..]

IRM is toegelaten voor 160 (en kan dus minimaal 176km/uur), ICRm hebben ze volgens mij de moeite niet meer genomen en gewoon voor 140 toegelaten, maar dat moet ook gewoon 160 kunnen. ICK was destijds zelfs voor 200 km/uur geschikt.
Koplopers kunnen ook gewoon 160 halen (net als de Railhoppers, maar daarvoor is het al te laat)
  woensdag 31 januari 2007 @ 10:29:58 #160
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45849447
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 01:44 schreef MREn het volgende:

[..]

IRM is toegelaten voor 160 (en kan dus minimaal 176km/uur), ICRm hebben ze volgens mij de moeite niet meer genomen en gewoon voor 140 toegelaten, maar dat moet ook gewoon 160 kunnen. ICK was destijds zelfs voor 200 km/uur geschikt.
Met de verbouwing van ICRm was een hoop extra apparatuur onder de bak terecht gekomen (airco, nieuwe omzetter). Daardoor wilde IVW in eerste instantie geen toelating voor 160km/u afgeven, maar werd het 140km/u. Vervolgens heeft NSR aan laten tonen dat de bak bij 160km/u ook stabiel was, zodat ICRm momenteel weer voor 160km/u is toegelaten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 31 januari 2007 @ 10:32:05 #161
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45849503
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 00:19 schreef sander89 het volgende:
Ben is rond gaan kijken op www.prorail.nl en www.movares.nl. Verbaast me hoeveel informatie er op staat, ook dat ze met zoveel projecten bezig zijn. Dus heb me weer goed vermaakt afgelopen uur met alle tekst, filmpjes en foto's
Leuk hè! Er zijn niet zoveel ingenieursbureaus die zich met spoorse zaken bezig houden volgens mij, dus dan zit Movares al snel ergens in.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45850805
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 10:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Met de verbouwing van ICRm was een hoop extra apparatuur onder de bak terecht gekomen (airco, nieuwe omzetter). Daardoor wilde IVW in eerste instantie geen toelating voor 160km/u afgeven, maar werd het 140km/u. Vervolgens heeft NSR aan laten tonen dat de bak bij 160km/u ook stabiel was, zodat ICRm momenteel weer voor 160km/u is toegelaten.
nu de baanvakken nog 160km/h geschikt maken :p
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:40:43 #163
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45851345
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:22 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nu de baanvakken nog 160km/h geschikt maken :p
Ik vind dat persoonlijk tamelijk kansloos, maar laat ze het maar proberen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:22:16 #164
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45852475
Daar is niets moeilijks aan. Ik denk zelfs dat de meeste baanvakken waar je 140 kunt, je ook gerust 160 kan (mits je even kijkt naar seinplaatsing en overwegdetectie).
Maar 160 tov 140 zet weinig zoden aan de dijk, en alleen maar op lange trajecten zonder irritante stoptreinen zoals Ehv-Btl, Amf-Zl-Gn/Lw, Amf-Apd en Lls-Aml.
Maar als je toch gaat infraknutselen, doe het dan meteen goed en leg de zaak gewoon op 3 of 15kV en 220 per uur.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_45852714
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:22 schreef MREn het volgende:
Daar is niets moeilijks aan. Ik denk zelfs dat de meeste baanvakken waar je 140 kunt, je ook gerust 160 kan (mits je even kijkt naar seinplaatsing en overwegdetectie).
Maar 160 tov 140 zet weinig zoden aan de dijk, en alleen maar op lange trajecten zonder irritante stoptreinen zoals Ehv-Btl, Amf-Zl-Gn/Lw, Amf-Apd en Lls-Aml.
Maar als je toch gaat infraknutselen, doe het dan meteen goed en leg de zaak gewoon op 3 of 15kV en 220 per uur.
Vooral dat laatste. Het is bij de aanleg eenvoudiger om rekening te houden met hogere snelheiden dan later in de toekomst de boel te moeten aanpassen. Het kost mischien nu extra, maar dat zal minder zijn dan aanpassingen in de toekomst. Goed nadenken scheelt ook dat je niet zo snel van die dure kantelbak treinen nodig hebt.
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:00:40 #166
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_45853522
Er zijn anders al best veel baanvakken geschikt voor 160 km/u, daar hoeft alleen de ATB aangepast en je kan er 160 rijden:
Weesp - Lelystad
Schiphol - Den Haag (hier rijdt de Thalys al 160, die heeft hiervoor een aagepast ATB systeem)
Helmond - Horst-Sevenum (wordt bij testritten 160 gereden)
Boxtel - Eindhoven
Utrecht - Amsterdam
en straks dus de Hanzelijn.
pi_45853758
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:30 schreef Fixers het volgende:

[..]

Vooral dat laatste. Het is bij de aanleg eenvoudiger om rekening te houden met hogere snelheiden dan later in de toekomst de boel te moeten aanpassen. Het kost mischien nu extra, maar dat zal minder zijn dan aanpassingen in de toekomst. Goed nadenken scheelt ook dat je niet zo snel van die dure kantelbak treinen nodig hebt.
idd, maar 3 of 25kV is nu gewoon niet haalbaar, maar je kan idd wel gewoon zorgen dat je rijdraad zo over geschakelt zou kunnen worden?
pi_45853900
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 13:09 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

idd, maar 3 of 25kV is nu gewoon niet haalbaar, maar je kan idd wel gewoon zorgen dat je rijdraad zo over geschakelt zou kunnen worden?
Ik doelde meer op het ontwerp van het spoor zelf, dat bochten, hellingen en wissels geschikt zijn om met een hoge snelheid overheen te denderen. De bovenleiding zelf wordt toch al standaard zo opgebouwd dat er 25kV op kan? Ik dacht tenminste dat de beperking rond de daadwerkelijke spanning vooral zit in treinen en secundaire infrastructuur (verdeelstations e.d.).
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:21:59 #169
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45854112
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 13:00 schreef ReisT het volgende:

Helmond - Horst-Sevenum (wordt bij testritten 160 gereden)
Boxtel - Eindhoven
Utrecht - Amsterdam
en straks dus de Hanzelijn.
Ut-Asd werd toch aangelegd voor 200 km/uur?
Helmond-Sevenum wordt ook wel wat sneller gereden bij testritten, nml toegelaten snelheid +10%. IRM heeft er dus ooit 176 gereden (met overwegbewaking enzo).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:28:06 #170
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45854281
Nieuwe bovenleiding heet "25kV-voorbereid", dus met wat kleine aanpassingen kun je er 25kV op zetten. Maar de onderstations kun je niet ombouwen. Materieel is er ook nog maar weinig dat op 25kV gaat rijden. En voor allerlei klotelijntjes is 25kV eigenlijk overbodige luxe. Het wordt vast nog leuker.

Asd-Ut is inderdaad gebouwd voor 200km/u. Hier zit ATB en ERTMS volgens mij.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:32:09 #171
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_45854391
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 13:21 schreef MREn het volgende:

Ut-Asd werd toch aangelegd voor 200 km/uur?
Klopt, maar met de huidge bovenleidingsspanning is dat dus parktisch niet mogelijk. Maar het is dus wel een van die lijnen waar op korte termijn de snelheid verhoogd kan worden naar 160 km/u.

Wat betreft de bovenleiding: sinds de jaren '90 is alle nieuw aangebrachte bovenleiding alvast geschikt gemaakt voor 25.000 kV. Zie Wikipedia:
quote:
In Nederland onderscheidt men 3 bovenleidingsystemen:

* Systeem B1: het conventionele bovenleidingsysteem voor 1,5 kV
* Systeem B4: een bovenleidingsysteem dat geschikt is voor 1,5 kV en voor 25 kV is voorbereid; wordt o.a. gebruikt op het baanvak Boxtel - Eindhoven en Utrecht - Amsterdam Bijlmer. Ook op veel andere plekken, waar de bovenleiding wordt vernieuwd, wordt B4 gebruikt. Bij 1,5 kV wordt een extra kabel die over de koppen van de bovenleidingmasten gaat, gebruikt als versterkingsleiding. Bij 25 kV wordt deze kabel die in tegenfase met de bovenleiding staat, gebruikt om de elektromagnetische compatibiliteit (EMC) van het 25kV-systeem te verbeteren.
* Systeem B5: dit is alleen geschikt voor 25 kV en wordt bijv. op de Betuweroute toegepast.
pi_45857599
De trein van 15.43 uit Leeuwarden naar Zwolle was trouwens de 4444, en dat is niet handig om die tijd als enige treinstel, heel(helft dus eigenlijk ) de trein zat stampensvol.

Had gisteren trouwesn voor de eerste keer de overstap van Leeuwarden - Zwolle Zwolle - Almelo gehaalt, trein uit Leeuwarden reed heeel hard door in Zwolle en remde pas op het laatste moment dat scheelde het minuten wat ik nodig had
pi_45857988
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 18:36 schreef Remzz het volgende:
De trein van 15.43 uit Leeuwarden naar Zwolle was trouwens de 4444, en dat is niet handig om die tijd als enige treinstel, heel(helft dus eigenlijk ) de trein zat stampensvol.

Had gisteren trouwesn voor de eerste keer de overstap van Leeuwarden - Zwolle Zwolle - Almelo gehaalt, trein uit Leeuwarden reed heeel hard door in Zwolle en remde pas op het laatste moment dat scheelde het minuten wat ik nodig had
Ik heb de 4444 richting Lw geteld (aankomst in Lw was 14.54) en ook die was goed vol. Sommige stukken zelfs mensen zittend op de grond op de balkons.

Probleem is bij de 4444 dat er 1 bak meer 1e klas is dan andere ICM-4en. Alleen is die ene extra 1e klas bak eigenlijk gewoon geldig met een 2e klas kaartje, maar zijn de stickers die dat aangaven van de ramen gehaald, zodat de reizigers niet weten dat het eigenlijk 2e klas geldig is...
pi_45858031
Welke bak is dat dan?
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45858217
Die codes weet ik zo niet, maar de 4444 heeft aan beide koppen een 2e klas bak, en in het midden zitten dus 2 1e klas bakken. 1 bak is de originele 1e klas bak, dus met 3 coupes 6 zitters. De andere 1e klas bak heeft in zn geheel alleen maar stoelen en een gangpad in het midden. En die bak is / was dus gedeklasseerd.
pi_45858326
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 18:48 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ik heb de 4444 richting Lw geteld (aankomst in Lw was 14.54) en ook die was goed vol. Sommige stukken zelfs mensen zittend op de grond op de balkons.

Probleem is bij de 4444 dat er 1 bak meer 1e klas is dan andere ICM-4en. Alleen is die ene extra 1e klas bak eigenlijk gewoon geldig met een 2e klas kaartje, maar zijn de stickers die dat aangaven van de ramen gehaald, zodat de reizigers niet weten dat het eigenlijk 2e klas geldig is...
Weten de conducteurs dat ook?
pi_45858407
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 18:58 schreef Fixers het volgende:

[..]

Weten de conducteurs dat ook?
Hehe dat is wel een vereiste, ik kom dat ding nog al eens tegen en gisteren met tellen gemerkt dat eerste klas zitten helemaal niet erg is
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45858572
Dat wist ik idd niet, en volgensmij de rest van de trein ook niet veel stonden er in het gangpad.
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:15:09 #179
164283 Luco
Buongiorno!
pi_45858976
Vandaag iemand zien tellen op Groningen-Zwolle... Stond opeens op, bij Hoogeveen, dus ik verbaasd aangezien je daar niet kan overstappen. Kwam ze bij Meppel weer zitten... Ja, ze was vrouwelijk, en nee, ze was verre van knap...
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_45859129
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 19:15 schreef Luco het volgende:
Vandaag iemand zien tellen op Groningen-Zwolle... Stond opeens op, bij Hoogeveen, dus ik verbaasd aangezien je daar niet kan overstappen. Kwam ze bij Meppel weer zitten... Ja, ze was vrouwelijk, en nee, ze was verre van knap...
Even de trein doorgelopen om te kijken hoe druk het is, en na Meppel weer terug om nogmaals te kijken. Morgen moet ik 6.25 tot 13.27 best lange dag. Vrijdag maar 2,5 uur
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45859359
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 19:15 schreef Luco het volgende:
Vandaag iemand zien tellen op Groningen-Zwolle... Stond opeens op, bij Hoogeveen, dus ik verbaasd aangezien je daar niet kan overstappen. Kwam ze bij Meppel weer zitten... Ja, ze was vrouwelijk, en nee, ze was verre van knap...
Hoe laat was dat / welke trein ? Misschien kan ik het herleiden tot een teller hier uit Leeuwarden...
pi_45859589
quote:
* Systeem B4: een bovenleidingsysteem dat geschikt is voor 1,5 kV en voor 25 kV is voorbereid; wordt o.a. gebruikt op het baanvak Boxtel - Eindhoven en Utrecht - Amsterdam Bijlmer. Ook op veel andere plekken, waar de bovenleiding wordt vernieuwd, wordt B4 gebruikt. Bij 1,5 kV wordt een extra kabel die over de koppen van de bovenleidingmasten gaat, gebruikt als versterkingsleiding. Bij 25 kV wordt deze kabel die in tegenfase met de bovenleiding staat, gebruikt om de elektromagnetische compatibiliteit (EMC) van het 25kV-systeem te verbeteren.
Dan is het traject Woerden (Gouda?)-Utrecht ook al voor een deel aangepast, daar lopen die versterkingsleidingen ook over de de koppen van de masten.
pi_45861149
Zo, mijn werk in Den Bosch zit erop.

En daarmee ook mijn dagelijkse 96 km slagje

En al was het gewoon ontzettend ehmm hoe zeg je dat... KUT MET PEREN... Het was wel DIE klus die het spoorvirus in mij weer helemaal wakker gemaakt heeft wat o.a. geleid heeft tot Rondje Nederland en dat soort dingen

Dat wou ik ff kwijt gewoon
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:18:22 #184
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_45861269
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 19:31 schreef Bolkesteijn het volgende:Dan is het traject Woerden (Gouda?)-Utrecht ook al voor een deel aangepast, daar lopen die versterkingsleidingen ook over de de koppen van de masten.
Woerden - Harmelen is ook een paar jaar terug uitgebreid van twee naar vier sporen, in zo'n geval wordt dus gelijk het nieuwe type bovenleiding geplaast.
pi_45862877
De nederlandse spoorwegen zetten de kachels in de treinen uit van 19.55 tot 20.00, dit om ook gehoor te geven aan de actie die morgenavond gehouden wordt.


Gelukkig mag ik 's morgens tellen
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45862895
Ik ben morgen vrij maar ga wel de trein in... Zie wel waar ik uitkom
pi_45863023
Ik mag de 6.25 nemen als eerste: dat is alweer de belgische relaxt, jammer dat ik er nu maar half uur inzit, sowieso alleen tot roosendaal. Fijn is dat ik met mn dagkaart van R'dam terug naar Delft moet en dus de rest van de dag dat ding ook kan gebruiken k moet morgen nl weg.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45863097
Oh maar dat mag niet hoor
pi_45863115
ik stiefel er na werk nog ff wat kilometertjes in

In Nijkerk schijnt nog een interessant bordje te vinden te zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_45863126
Alsof ik zelfs maar gecontroleerd wordt met die jas aan
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45863258
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:08 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Alsof ik zelfs maar gecontroleerd wordt met die jas aan
Goed punt idd Ben zelf ook nog nooit gecontroleerd. Je hoort bij NS dus alles is best. 1e klas zitten trouwens ook
pi_45863600
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:11 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Goed punt idd Ben zelf ook nog nooit gecontroleerd. Je hoort bij NS dus alles is best. 1e klas zitten trouwens ook
I k wens jou nogeens een dag DDARretjes toe jongeman
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_45863697
ik heb vandaag Zl - Ut - Zl met een DDAR gedaan, zat best goed
pi_45863928
Ik A'dam- Roosendaal, 1e klas internationaal geweldig die stoelen.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45864423
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:21 schreef Zug-Chef het volgende:
ik heb vandaag Zl - Ut - Zl met een DDAR gedaan, zat best goed
zoow, 174 tariefUNITS in DDAR

Zaterdag was ik van plan om er 84 in een Wadje te maken, maar na 61 was het wel best
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:42:12 #196
86072 thatsme
and That's you!
pi_45864618
Een DDAR eerste klas is nog niet zo slecht, probeer eens een buffel ofzo! totaal geen verschil.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_45864657
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:01 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
De nederlandse spoorwegen zetten de kachels in de treinen uit van 19.55 tot 20.00, dit om ook gehoor te geven aan de actie die morgenavond gehouden wordt.
Hey daar heb ik ook een mening over

één van de zeldzame keren dat ik met op OHIH explicieter uitdruk dan hier
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_45864681
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:42 schreef thatsme het volgende:
Een DDAR eerste klas is nog niet zo slecht, probeer eens een buffel ofzo! totaal geen verschil.
nee 1e of 2e klas in Ddar dat schiet op
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_45864782
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:26 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Ik A'dam- Roosendaal, 1e klas internationaal geweldig die stoelen.
Mwoh ach, gewoon ICRm, wel lekker hoor, maar niet echt speciaal ofzo...
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:47:53 #200
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45864890
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:45 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Mwoh ach, gewoon ICRm, wel lekker hoor, maar niet echt speciaal ofzo...
Was beter in ICR en ICM vind ik, die nieuw stoelen doen zo kil aan.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_45864910
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:45 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Mwoh ach, gewoon ICRm, wel lekker hoor, maar niet echt speciaal ofzo...
Nouwww ICRm is nou juist WEL het mat waar het verschil tuseen A en B het grootst is, lijkt me. Kan zo gauw ff niks anders bedenken iig (naah plan V okee dan). En dan te bedenken dat de 2e klas ICRm nog steeds te verkiezen is boven de 1e klas in DH2, DM90, Plan T, en DDAR
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:48:58 #202
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45864935
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:42 schreef thatsme het volgende:
Een DDAR eerste klas is nog niet zo slecht, probeer eens een buffel ofzo! totaal geen verschil.
Jawel, daar heb je meer been ruimte, een stukje tussen de stoelen tegenover je om je voet op te zetten en een armsteun in het midden, wat toch prettiger is als je de krant leest.
Bovendien is het toch een stuk rustiger, ook al zit er alleen een deurtje tussen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:50:17 #203
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45864991
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nouwww ICRm is nou juist WEL het mat waar het verschil tuseen A en B het grootst is, lijkt me. Kan zo gauw ff niks anders bedenken iig (naah plan V okee dan).
ICM !
(1e klas in plan V is trouwens heerlijk, als ik lam ben lekker armsteunen omhoog en lekker de hele bank gebruiken, jammer dat ie net iets te kort is...)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_45865048
ICM hmmmm ik wacht graag op ICMm
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:51:45 #205
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45865056
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:26 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Ik A'dam- Roosendaal, 1e klas internationaal geweldig die stoelen.
Haalt het niet bij de IC's uit de 140 en de ICE's...
hoewel ik in de 140 vrijwel enkel in het barrijtuig reis, niet zelden (:+) zonder Warsteiner.
Trouwens, die barrijtuigen zijn tegenwoordig rookvrij zag ik vorige maand ofzo.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_45865135
Goed bewoord inderdaad. Al is het natuurlijk altijd beter dan 2e klas...
pi_45865158
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:51 schreef MREn het volgende:

[..]

Haalt het niet bij de IC's uit de 140 en de ICE's...
hoewel ik in de 140 vrijwel enkel in het barrijtuig reis, niet zelden (:+) zonder Warsteiner.
Trouwens, die barrijtuigen zijn tegenwoordig rookvrij zag ik vorige maand ofzo.
daar stond ik dan weer even niet ingeplanned
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45865192
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:51 schreef MREn het volgende:
Haalt het niet bij de IC's uit de 140 en de ICE's...
hoewel ik in de 140 vrijwel enkel in het barrijtuig reis, niet zelden (:+) zonder Warsteiner.
NIET zelden zonder Warsteiner?

Nee, idd, NOOIT zonder Warsteiner
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_45865227
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:53 schreef Zug-Chef het volgende:
Goed bewoord inderdaad. Al is het natuurlijk altijd beter dan 2e klas...
Schooiers als jij mogen ook met een 2e klas kaartje het barrijtuig in
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:56:12 #210
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45865284
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

NIET zelden zonder Warsteiner?

Nee, idd, NOOIT zonder Warsteiner
understements zijn leuk

tomatensoep en worsten zijn trouwens wel lekker, volgende keer ga ik lasagne maar eens proberen die op de nieuwe menukaart staat
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:56:36 #211
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45865302
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Schooiers als jij mogen ook met een 2e klas kaartje het barrijtuig in
iedereen mag dat

zitten ook regelmatig van die onscheschoren ossies te tanken.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_45865349
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 18:58 schreef Fixers het volgende:

[..]

Weten de conducteurs dat ook?
Maar Zug-Chef, om even op deze vraag terug te komen
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45865433
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:56 schreef MREn het volgende:
tomatensoep en worsten zijn trouwens wel lekker, volgende keer ga ik lasagne maar eens proberen die op de nieuwe menukaart staat
Ik neem vaak/meestal/bijna altijd de Nürnberger Würstchen met Kartoffelsalat van 6,70 euro Ook goed binnen te houden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_45865485
En de bijzondere en minder bijzondere foto's van afgelopen week:


VIRM passeert Dordrecht Zuid vlak na zonsopkomst op 25-01-2007


Thalys 4343 is bestickerd met Kuifje materiaal vanwege de geboorte van Herge 100 jaar geleden


De Blerick Shuttle is weer eens flink te laat en passeert hier een zielig alleenstaande boom vlakbij Horst-Sevenum


Plan U wordt gereed gemaakt in Zwolle voor een Sloveens vervoerbedrijf op 30-01-2007


Het vorig jaar overgekomen oud TEE treinstel staat nog altijd op het werkplaatsterrein van NedTrain Zwolle


Een korte onderhoudsbeurt kregen de Veolia wadlopers 3110 en 3117 tevens in Zwolle


ACTS staat klaar voor vertrek met de dagelijkse Leeuwarden Shuttle op 31-01-2007
  woensdag 31 januari 2007 @ 22:01:03 #215
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45865500
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 18:50 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Welke bak is dat dan?
Dat is trouwens de mA bak, dus de bak met motordraaistel die ook in de gewone ICM-IV 2e klas is.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_45865536
Dude..

De Thalys is afgelopen weken VAAK omgeleid via Den Bosch... dan ga je toch ff ni Culemborg bij de brug staan of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_45865600
Ik dacht trouwens dat de TEE een 4baks stel was? Ben ik een schele hond of hebben ze er een extra tussenbak bij gezet?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_45865623
Mja moet ik wel toevallig op dat moment op die plek van het land zijn En dan ook nog zon, en nog omgeleide Thalys en dan ook nog de 4343....
pi_45865634
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik dacht trouwens dat de TEE een 4baks stel was? Ben ik een schele hond of hebben ze er een extra tussenbak bij gezet?
Gevoel had ik ook al...
pi_45865725
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:57 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

Maar Zug-Chef, om even op deze vraag terug te komen
Ik heb het gisteren gemeld bij de standplaats Leeuwarden. Of ze er vervolgens nog wat mee gedaan hebben... ik vraag het me af.

Wel zei ik gister tegen een HC dat het hier nog lekker rustig was (toen ik dus ook in de 4444 zat)... Hij wist het dus wel, maar vond het zo ook wel best.
pi_45866237
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:04 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Gevoel had ik ook al...
We hebben gelijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 31 januari 2007 @ 22:23:42 #222
164283 Luco
Buongiorno!
pi_45866393
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 19:25 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Hoe laat was dat / welke trein ? Misschien kan ik het herleiden tot een teller hier uit Leeuwarden...
Trein van 14.02 vanuit Groningen, naar Schiphol. 2 maal koplopers uit 40xx serie
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  woensdag 31 januari 2007 @ 22:28:24 #223
164283 Luco
Buongiorno!
pi_45866586
Vandaag trouwens VI-IRM op Groningen zien staan. Reed leeg weg.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_45867066
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:50 schreef MREn het volgende:

[..]

ICM !
(1e klas in plan V is trouwens heerlijk, als ik lam ben lekker armsteunen omhoog en lekker de hele bank gebruiken, jammer dat ie net iets te kort is...)
Vind alle treinen wel prima zitten in 1e klas . Vandaag van Ah -> Ams -> Ldn -> Ut -> Bd -> Ut -> Ede-Wageningen , en daar nog de stoptrein . Machinist deed het licht maar uit omdat de conductrice last had van het licht, 20 min in het donker gezeten . Die twee zitten daar geloof ik 40 min te wachten voordat ze weer terug mogen...
pi_45867740
Eerste klas Plan V
pi_45868277
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:56 schreef perslucht het volgende:
Eerste klas Plan V
Zit prima hoor, ik heb me hele teldienst 1e klas gezeten . Maar moet zeggen dat spoor tussen Leiden en Woerden, dat is niet V-IRM waardig gewoon een city pendel treintje .
pi_45870031
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

We hebben gelijk
is het nu dan ee vTEE ?
of eenTEEV?
  donderdag 1 februari 2007 @ 02:19:49 #228
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45872375
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 23:10 schreef Brembo het volgende:

[..]

Zit prima hoor, ik heb me hele teldienst 1e klas gezeten . Maar moet zeggen dat spoor tussen Leiden en Woerden, dat is niet V-IRM waardig gewoon een city pendel treintje .
Qua reizigers mag het wel IRM hebben hoor. Het grootste probleem is echter dat de infra niet erg geschikt is voor het wat zware IRM. NSR heeft gewoon zijn poot stijf gehouden (met mat. inzet DRGL'07) en ProRail heeft inzet IRM niet verboden. Dus nu vrolijk tot 8 bakken IRM er over in de spits. Ben benieuwd hoelang de baan het houdt, bovenleiding houdt iig niet van IRM (notoire bovenleiding naar beneden halers overigens) en daarom mag vanaf vandaag op bepaalde stukken ook niet meer met stroomafnemers op worden gereden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 1 februari 2007 @ 02:22:59 #229
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45872404
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:28 schreef Luco het volgende:
Vandaag trouwens VI-IRM op Groningen zien staan. Reed leeg weg.
Dat komt er zelfs elke dag

Zondag nog een uitwisselingsslagje met een IRM-VI gezien, van Lw naar Gn, uiteraard via Mp. Leuk om dat ding een paar minuten voor de reguliere IC te gooien zodat velen (op het toch wel redelijk volle perron van Hr) zich af begonnen te vragen of de trein vergeten was te stoppen.

Gelukkig kwam niet veel later een riante ICM-III aan kakken (geheel volgens omloop trouwens), waarbij velen zich op de balkons staande mochten houden tot aan Zl...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 1 februari 2007 @ 07:52:54 #230
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_45873775
Zo, lange dagjes zeg........
  donderdag 1 februari 2007 @ 08:00:44 #231
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45873823
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 20:18 schreef ReisT het volgende:

[..]

Woerden - Harmelen is ook een paar jaar terug uitgebreid van twee naar vier sporen, in zo'n geval wordt dus gelijk het nieuwe type bovenleiding geplaast.
Dat baanvak is in stappen geheel herbouwd, vandaar de nieuwe bovenleiding. Op Amsterdam - Utrecht het zelfde.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 1 februari 2007 @ 09:45:09 #232
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_45874986
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik dacht trouwens dat de TEE een 4baks stel was? Ben ik een schele hond of hebben ze er een extra tussenbak bij gezet?
Er klopt wel meer niet aan: wel twee stuurstanden, maar geen motorrijtuig...
pi_45875852
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 02:19 schreef MREn het volgende:

[..]

Qua reizigers mag het wel IRM hebben hoor. Het grootste probleem is echter dat de infra niet erg geschikt is voor het wat zware IRM. NSR heeft gewoon zijn poot stijf gehouden (met mat. inzet DRGL'07) en ProRail heeft inzet IRM niet verboden. Dus nu vrolijk tot 8 bakken IRM er over in de spits. Ben benieuwd hoelang de baan het houdt, bovenleiding houdt iig niet van IRM (notoire bovenleiding naar beneden halers overigens) en daarom mag vanaf vandaag op bepaalde stukken ook niet meer met stroomafnemers op worden gereden.
Ik stel voor een uitwisselingsactie met Zw-Nm, hier VIRM en daar mat'64 .
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 februari 2007 @ 13:27:01 #234
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45880495
Ik zie dat er in mijn afwezigheid lekker doorgepost is

Inmiddels zijn er 16 GTW'tjes op dienst bij Arriva. Het gaat de goede kant op. Nu de rest nog
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45881172
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 09:45 schreef ReisT het volgende:

[..]

Er klopt wel meer niet aan: wel twee stuurstanden, maar geen motorrijtuig...
uit 1 van de stuurstanden wouden ze een nieuw motorrijtuig constueren,

draaistellen van een Plan U schijnen prima geschikt te zijn
  donderdag 1 februari 2007 @ 13:51:37 #236
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45881199
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 09:45 schreef ReisT het volgende:

[..]

Er klopt wel meer niet aan: wel twee stuurstanden, maar geen motorrijtuig...
De motorrijtuigen zijn door de Canadezen gesloopt jaren geleden en vervangen door FA7-locs of zo. De motorrijtuigen voldeden toch niet helemaal in het Canadese klimaat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45881225
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 13:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

De motorrijtuigen zijn door de Canadezen gesloopt jaren geleden en vervangen door FA7-locs of zo. De motorrijtuigen voldeden toch niet helemaal in het Canadese klimaat.
nee, Werkspoor kon geen onderdelen meer leveren :-)
  donderdag 1 februari 2007 @ 13:55:16 #238
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45881320
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 13:52 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nee, Werkspoor kon geen onderdelen meer leveren :-)
Nogal wiedes, Werkspoor bestond niet meer!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45881354
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 13:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nogal wiedes, Werkspoor bestond niet meer!
Daarom
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 februari 2007 @ 14:06:44 #240
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45881716
Het is volgens mij een tig jaren project als het ooit al af komt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45882381
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 14:06 schreef Peterselieman het volgende:
Het is volgens mij een tig jaren project als het ooit al af komt
tja, als de rest van het treintje nog rijvaardig is tegen die tijd xD
pi_45882469
Zo, alweer thuis. Relaxte dag, weer hele tijd 1e klas gezeten. Dat is wel super hoor als er mensen moeten staan in zo'n hondenkop en ik dan 1e klas mag
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  donderdag 1 februari 2007 @ 14:39:31 #243
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45882796
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 14:28 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Zo, alweer thuis. Relaxte dag, weer hele tijd 1e klas gezeten. Dat is wel super hoor als er mensen moeten staan in zo'n hondenkop en ik dan 1e klas mag
Foei, er rijden al bijna elf jaar geen Hondekoppen meer. Beetje inleven in je werk hoor!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45882855
nou die dingen dan, je snapt het, vandaag ook begint een andere teller te ratelen met allemaal vaktermen, ik dacht echt van 'wtf zeg je daar'
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45883316
Plan T / V
pi_45884492
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 14:41 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
nou die dingen dan, je snapt het, vandaag ook begint een andere teller te ratelen met allemaal vaktermen, ik dacht echt van 'wtf zeg je daar'
Oh dat was Zug-Chef
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_45884949
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh dat was Zug-Chef
vraag me af hoevaak ik bij toeval al in de zelfde trein gezeten heb met andere FOK! PTA TNP lurkers :p
  donderdag 1 februari 2007 @ 15:41:36 #248
137628 Tellorian
Niet zo'n beetje mezelf!
pi_45884989
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:40 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

vraag me af hoevaak ik bij toeval al in de zelfde trein gezeten heb met andere FOK! PTA TNP lurkers :p
Als ik moet werken reis ik altijd vanaf Heerhugowaard naar Alkmaar...
En vanaf m'n stage kijk ik uit op het station van Heerhugowaard...

Hoorde ik net dus zo ineens keihard getoeter, rijdt er zo'n IRM langs het gebouw op standje heel langzaam. Zag ik net nog 'n paar kerels bij het station weer op het perron klimmen, mongolen..

[ Bericht 26% gewijzigd door Tellorian op 01-02-2007 15:52:32 ]
pi_45889720
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:41 schreef Tellorian het volgende:

[..]

Als ik moet werken reis ik altijd vanaf Heerhugowaard naar Alkmaar...
En vanaf m'n stage kijk ik uit op het station van Heerhugowaard...

Hoorde ik net dus zo ineens keihard getoeter, rijdt er zo'n IRM langs het gebouw op standje heel langzaam. Zag ik net nog 'n paar kerels bij het station weer op het perron klimmen, mongolen..
aka over het spoor lopen? afsnijden enzo?
pi_45892257
Van mij mogen zulke gasten gewoon platgereden worden, mongolen >.>
pi_45895285
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 19:13 schreef Wadloper het volgende:
Van mij mogen zulke gasten gewoon platgereden worden, mongolen >.>
Ik heb van de week nog een machinist gesproken die door precies zo'n geintje zijn dienst niet heeft kunnen afmaken...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_45895363
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb van de week nog een machinist gesproken die door precies zo'n geintje zijn dienst niet heeft kunnen afmaken...
lijkt me iig geen prettig aanzicht als je trein besmeurt is met lichaamsdelen
pi_45895519
ehmm dit ging dus OOK om een wannabee. "ff machinistje laten schrikken, moet je doen, da's lachen", dat slag schorem
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_45895756
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
ehmm dit ging dus OOK om een wannabee. "ff machinistje laten schrikken, moet je doen, da's lachen", dat slag schorem
Die mogen van mij gecastreerd worden met twee grote stenen. Duidelijk een overvloed aan testosteron.
pi_45895771
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
ehmm dit ging dus OOK om een wannabee. "ff machinistje laten schrikken, moet je doen, da's lachen", dat slag schorem
ophangen boven een ongebruikt zijspoor!
pi_45896154
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 20:44 schreef Fixers het volgende:
Die mogen van mij gecastreerd worden met twee grote stenen. Duidelijk een overvloed aan testosteron.
Ik denk dat een doorsnee wisselsteller in dit geval gepaster is
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_45896247
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik denk dat een doorsnee wisselsteller in dit geval gepaster is
hmm die van de RandstadRail?
pi_45896307
nee die gaat niet goed dicht
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_45896364
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
nee die gaat niet goed dicht
of open?
pi_45896404
Maakt niet uit, hij maakt de KLABATSCHJ beweging niet echt optimaal
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_45897371
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Maakt niet uit, hij maakt de KLABATSCHJ beweging niet echt optimaal
dan maar op de maaslijn tussen de wissel, :p
heeft VEOLIA een reden om niet op tijd te rijden
pi_45897638
vandaag weer geteld

4 uur 1e klas zitten in ICRm is ook geen straf (Dordrecht - venlo en venlo - den haag)
bier
pi_45897829
Geen ICK?

ICK is de BOM jonge
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_45897882
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen ICK?

ICK is de BOM jonge
haha nou als ik mog kiezen wist ik het wel
bier
  donderdag 1 februari 2007 @ 23:12:53 #265
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45901913
Ivm overgang op nieuwe it-troep zijn de plaatjes in de OP even defect.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 1 februari 2007 @ 23:19:53 #266
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45902241
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 21:25 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dan maar op de maaslijn tussen de wissel, :p
heeft VEOLIA een reden om niet op tijd te rijden
Dat gaan ze morgen weer doen, aangezien er werkzaamheden zijn tussen Blerick en Tegelen, alleen staat nog nergens aangekondigd
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_45902407
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen ICK?

ICK is de BOM jonge
Citypendel en dan de 1e klas zoeken .

Maar vandaag een flinke ronde gehad, Ah -> Zp -> Rsd -> Nm -> Den Bosch -> Ah , wel sommige stukjes met een stoptrein . Leuk gesprek gehad met een ex-machinist was ook een teller . En voor de rest lekker zitten 1e klas .

Een conducteur bij de brug bij ravenstein (maas, enkelsporig), toen ik nog klein was lag die brug er al, en nu ligt ie er nog... En in die tijd is er geen flikker verbeterd aan dat ding . Andere conducteur, ach Leiden - Utrecht is de hele tijd zo...
pi_45903556
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen ICK?

ICK is de BOM jonge
Die ICRm had trouwens een kapot stuurrijtuig.
want op de terugweg vanuit venlo stond de loc voor het stuurrijtuig
bier
  donderdag 1 februari 2007 @ 23:58:30 #269
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45903769
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 23:52 schreef italiaan1987 het volgende:

[..]

Die ICRm had trouwens een kapot stuurrijtuig.
want op de terugweg vanuit venlo stond de loc voor het stuurrijtuig
Dat si standaard in de 1900-serie omdat er wel eens personeel op kan zitten van een standplaats die geen instructie heeft gehad op de BDs, daarom wordt voor de zekerheid de loc omgelopen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_45903899
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 23:58 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat si standaard in de 1900-serie omdat er wel eens personeel op kan zitten van een standplaats die geen instructie heeft gehad op de BDs, daarom wordt voor de zekerheid de loc omgelopen.
Ik hoorde vandaag trouwens dat een machinist overal beter zit in de 1e klas , behalve dan de loc .
  vrijdag 2 februari 2007 @ 08:06:54 #271
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45907574
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 00:02 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ik hoorde vandaag trouwens dat een machinist overal beter zit in de 1e klas , behalve dan de loc .
De loc schudt een beetje...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45909626
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 23:58 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat si standaard in de 1900-serie omdat er wel eens personeel op kan zitten van een standplaats die geen instructie heeft gehad op de BDs, daarom wordt voor de zekerheid de loc omgelopen.
Dan is zijn die stuurstandrijtuigen ook een vrij nutteloze investering zeg.... Hoelang hebben ze die nu al? Lijkt me dat er tijd genoeg is geweest om personeel te trainen?
  vrijdag 2 februari 2007 @ 10:34:22 #273
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45909870
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 10:22 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dan is zijn die stuurstandrijtuigen ook een vrij nutteloze investering zeg.... Hoelang hebben ze die nu al? Lijkt me dat er tijd genoeg is geweest om personeel te trainen?
Die BDs'en rijden pas sinds half december in de 1900. Personeel moet dus nog opgeleid worden denk ik!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45910549
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 23:19 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat gaan ze morgen weer doen, aangezien er werkzaamheden zijn tussen Blerick en Tegelen, alleen staat nog nergens aangekondigd
hebben ze tenminste een andere reden om te klagen dat ze niet op tijd kunnen rijden he :-)
pi_45912094
Mensen, wat is dit? Hij glom nog zo... Zag ik bij Utrecht.

pi_45912100
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 10:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Die BDs'en rijden pas sinds half december in de 1900. Personeel moet dus nog opgeleid worden denk ik!
Gewoon een bordje L voor op bijplakken .
pi_45912234
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 11:52 schreef Milkmannetje het volgende:
Mensen, wat is dit? Hij glom nog zo... Zag ik bij Utrecht.

[afbeelding]
Dat is ICRm
pi_45912474
Weet er iemand al iets over het vernieuwen van Alphen aan den Rijn - Woerden?
Volgens mij gaan ze het (net als vorig jaar) weer in de voorjaarsvakantie doen, op de NS site is er alleen nog niks over te vinden. Het is al over 2 weken!

Nu wordt het als het goed is WEL allemaal vervangen, ipv alleen het ballast en het spoor tussen Alphen en Zwammerdam. Nu nog ff een spoor ernaast en we zijn klaar
  vrijdag 2 februari 2007 @ 12:55:47 #279
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45913897
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 12:06 schreef perslucht het volgende:
Nu nog ff een spoor ernaast en we zijn klaar
Yeah right!

Heb je al op de ProRail site gekeken? Daar wil nog wel eens wat meer staan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45914951
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 11:57 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Dat is ICRm
Yep

jammer dat ik daar nog nooit mee heb mogen reizen wel met ICR :/
  vrijdag 2 februari 2007 @ 14:29:51 #281
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45916713
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 13:31 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Yep

jammer dat ik daar nog nooit mee heb mogen reizen wel met ICR :/
't Wordt voor jou toch wel een keer tijd om de wijde wereld in te trekken hoor! D'r rijden ruim 200 ICRm-rijtuigen rond, dus dat moet lukken!!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45916760
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 14:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

't Wordt voor jou toch wel een keer tijd om de wijde wereld in te trekken hoor! D'r rijden ruim 200 ICRm-rijtuigen rond, dus dat moet lukken!!
in de vakantie weer!

dan ga ik kijken als het haalbaar is om mn spoorkaart verder te vervullen

[ Bericht 15% gewijzigd door Ou-Tannu op 02-02-2007 15:36:27 ]
  vrijdag 2 februari 2007 @ 16:59:57 #283
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45921058
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 14:31 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

in de vakantie weer!

dan ga ik kijken als het haalbaar is om mn spoorkaart verder te vervullen
Goed plan, jammer dat er niet zoveel excursies meer zijn waarmee je op bijzondere plaatsen komt (Maasvlakte bijvoorbeeld).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45922202
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 16:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Goed plan, jammer dat er niet zoveel excursies meer zijn waarmee je op bijzondere plaatsen komt (Maasvlakte bijvoorbeeld).
mja

Wou je mee on tour dan?
pi_45922276
Vanmiddag de GTW genomen naar Roodeschool.



GTW 238 / 236 te Roodeschool



Leeg display, moet nog worden ingeregeld voor deze lijn



Knopjes......



Cabine....



Dat was even raar kijken...... riemen??



Hee, nog een knopje!

Filmpjes:

http://www.youtube.com/watch?v=VLTAF0cQCZ8

http://www.youtube.com/watch?v=X2lLb1ZQ_ns

Schaamteloze cross-post vanaf Somda:
quote:
Laatste nieuws omtrent de inzet van GTW in het noorden:

De lijn Gn-Rd wordt versneld voorzien van GTW's. Het testbedrijf dat maandag is gestart met de treinen 30530 en 30549 is dermate succesvol gebleken dat de nieuwe treinen die de komende weken arriveren worden ingezet op deze lijn. De maand mei was eerder aangestipt als startdatum maar dat is vervroegd.

De treinen 30530 en 30549 blijven in ieder geval vanaf heden structureel rijden met GTW's. Het enige probleem wat Arriva heeft zijn de display's en de automatische omroep. Deze is enkel nog ingeregeld voor de lijnen Groningen - Nieuweschans en Groningen - Leeuwarden. Het inregelen zal binnenkort gebeuren.


[ Bericht 5% gewijzigd door vw_caddy op 02-02-2007 19:52:45 ]
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_45922553
leuke plaatjes
  vrijdag 2 februari 2007 @ 18:37:48 #287
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45922712
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 18:01 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mja

Wou je mee on tour dan?
Ik zit elke werkdag al in de trein, dus helaas. Ook heb ik mijn spoorkaart na 14 jaar treinen vorig jaar eindelijk compleet gemaakt met het traject Sauwerd - Roodeschool, sorry.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45922816
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 18:37 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik zit elke werkdag al in de trein, dus helaas. Ook heb ik mijn spoorkaart na 14 jaar treinen vorig jaar eindelijk compleet gemaakt met het traject Sauwerd - Roodeschool, sorry.
Bitch
  vrijdag 2 februari 2007 @ 19:00:07 #289
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_45923039
Mmm..... veel geteld, maar ben ik nou de enige met constant van die heen- en weer dienstjes in stoptreinen?
pi_45923141
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 19:00 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Mmm..... veel geteld, maar ben ik nou de enige met constant van die heen- en weer dienstjes in stoptreinen?
Nopes ik had gisteren ook iemand gesproken die telde, had in 3 dagen, 10 keer Zwolle - Enschede gedaan
pi_45923882
Twee filmpjes gemaakt vanmiddag in de GTW naar Roodeschool:

http://www.youtube.com/watch?v=VLTAF0cQCZ8

http://www.youtube.com/watch?v=X2lLb1ZQ_ns
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_45924010
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 19:05 schreef Remzz het volgende:

[..]

Nopes ik had gisteren ook iemand gesproken die telde, had in 3 dagen, 10 keer Zwolle - Enschede gedaan
Afgelopen dagen wel vaak dezelfde teller op dat traject gezien

[ Bericht 1% gewijzigd door thats-me op 02-02-2007 20:25:28 ]
  vrijdag 2 februari 2007 @ 20:21:32 #293
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_45924474
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 18:05 schreef vw_caddy het volgende:

[afbeelding]

Dat was even raar kijken...... riemen??
Zijn die niet gewoon bedoeld om je fiets mee vast te zetten?
pi_45924647
Iedere klapstoel heeft er 1, zoveel fietsen verwachten ze nou ook weer niet.

Zit Alex trouwens al in de sollicitatieprocedure bij Arriva?
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_45925876
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 20:21 schreef ReisT het volgende:

[..]

Zijn die niet gewoon bedoeld om je fiets mee vast te zetten?
nee dat je niet van je stoel wordt geslingert op t spoor joh :p
  vrijdag 2 februari 2007 @ 23:03:28 #296
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_45929698
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 21:13 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nee dat je niet van je stoel wordt geslingert op t spoor joh :p
zinnig ja, op hoofdzakelijk enkelspoors trajecten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_45930605
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

zinnig ja, op hoofdzakelijk enkelspoors trajecten
op leeuwarden - sneek ( stavoren ) wordt je goed geschud hoor
pi_45931071
over geschud worden gesproken...leiden - utrecht
bier
pi_45933320
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 19:05 schreef Remzz het volgende:

[..]

Nopes ik had gisteren ook iemand gesproken die telde, had in 3 dagen, 10 keer Zwolle - Enschede gedaan
3x de City Night Line . De zwiterse en duitse conducteur zien me weer aankomen . Vandaag ook, spreek eerst de nederlandse conductrice he, huh . Kost je 139 euro...
Ik ben van de NS mevrouw , en ik moet deze trein tellen... Nee, gebeurt niet, komen er 2 conducteurs van de NS erbij, hmzz ja staat wel op zijn papier... Tijdje denken, bla bla ok. Stap maar in, zoek maar een plek...
Zoals gewoonlijk heeft de 319 geen barrijtuig, dat is al de 2e keer zonder . Dus loop naar achter komt er een duitse chef naar me toe, was machst du? Bla bla, oftewel je mag niet mee naar de trein, NL conductrice fluit, nou ja blijf maar aan boord.

Het verbaast me dat die zwiters/duitsers geen woord engels willen spreken . Echt die lui zijn zo fucking koppig als de pest lijkt het wel... Maar ja het is een uur relaxen .
pi_45936123
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 23:58 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat si standaard in de 1900-serie omdat er wel eens personeel op kan zitten van een standplaats die geen instructie heeft gehad op de BDs, daarom wordt voor de zekerheid de loc omgelopen.
Ik heb dit al vaker gezien afgelopen weken in Eindhoven. En vaak waren de lampen ook nog eens uit van dat ding. Dus ik denk dat die toch gewoon kapot is. Maargoed ik kan het mis hebben
pi_45936504
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 00:51 schreef Brembo het volgende:

[..]

3x de City Night Line . De zwiterse en duitse conducteur zien me weer aankomen . Vandaag ook, spreek eerst de nederlandse conductrice he, huh . Kost je 139 euro...
Ik ben van de NS mevrouw , en ik moet deze trein tellen... Nee, gebeurt niet, komen er 2 conducteurs van de NS erbij, hmzz ja staat wel op zijn papier... Tijdje denken, bla bla ok. Stap maar in, zoek maar een plek...
Zoals gewoonlijk heeft de 319 geen barrijtuig, dat is al de 2e keer zonder . Dus loop naar achter komt er een duitse chef naar me toe, was machst du? Bla bla, oftewel je mag niet mee naar de trein, NL conductrice fluit, nou ja blijf maar aan boord.

Het verbaast me dat die zwiters/duitsers geen woord engels willen spreken . Echt die lui zijn zo fucking koppig als de pest lijkt het wel... Maar ja het is een uur relaxen .
WTF, heel nederland heeft te horen gekregen van tellen in de trein. Ik neem aan dat het personeel toch ook een memo'tje krijgt. En die van samenwerkende maatschappijen op de NSI treinen ook. Moeten ze die wel lezen natuurlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')