tja dan moeten ze toch die lijn naar het noorden eerst eens leggen anders schiet het niet op ehquote:Op woensdag 31 januari 2007 00:15 schreef Fixers het volgende:
[..]
Wellicht voor nieuwe diesnten vanuit Amsterdam richting Denemarken en Noord Duitsland. De ontwerpsnelheid zal ook wel zijn als voorzorg zijn voor een verhoging van de maximumsnelheid in de toekomst.
Leeuwarden Achter de hoven, Heerenveen IJsstadion, Rotterdam Stadion hebben geen automaten, net als Eindhoven Stadion maar dat is geen echt station.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:40 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Even een n00b-vraag: is er op elk treinstation een kaartjesautomaat? Moet morgen in Blerick (bij Venlo) opstappen en heb daar eigenlijk nooit een kaartjesautomaat gezien...
leeuwarden - achter de hoven, dat die nog niet opgedoekt isquote:Op woensdag 31 januari 2007 01:31 schreef MREn het volgende:
[..]
Leeuwarden Achter de hoven, Heerenveen IJsstadion, Rotterdam Stadion hebben geen automaten, net als Eindhoven Stadion maar dat is geen echt station.
Blerick heeft wel automaten.
Stations als Enschede, De Eschmarke, Glanerbrug, Venlo en wat obscure Groningse dorpjes hebben zelfs ook buitenlandse automaten.
IRM is toegelaten voor 160 (en kan dus minimaal 176km/uur), ICRm hebben ze volgens mij de moeite niet meer genomen en gewoon voor 140 toegelaten, maar dat moet ook gewoon 160 kunnen. ICK was destijds zelfs voor 200 km/uur geschikt.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat wordt dus getrokken materiaal?![]()
of mag een VIRM ook 160?
Waarom niet? Als daar mensen in stappen en je tijdstechnisch kan stoppen, waarom niet? Staat zelfs in de Arriva-dienstregeling tegenwoordig.quote:Op woensdag 31 januari 2007 01:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
leeuwarden - achter de hoven, dat die nog niet opgedoekt is
Na een evenement wil je ook graag naar huis, toch? Was ook nog ingangscontrole dit weekend daar.quote:heerenveen ijstadion is logisch, omdat dat evenementen is,
Dat is meer een noodperron, net als Onze Lieve Vrouwe Ter Nood of Stroe.quote:volgens mij heb je ook almere strand nog als station?
tja maar als je naar een evenement gaat ( zo als schaatsenquote:Op woensdag 31 januari 2007 01:46 schreef MREn het volgende:
[..]
Waarom niet? Als daar mensen in stappen en je tijdstechnisch kan stoppen, waarom niet? Staat zelfs in de Arriva-dienstregeling tegenwoordig.
[..]
Na een evenement wil je ook graag naar huis, toch? Was ook nog ingangscontrole dit weekend daar.
[..]
Dat is meer een noodperron, net als Onze Lieve Vrouwe Ter Nood of Stroe.
Koplopers kunnen ook gewoon 160 halen (net als de Railhoppers, maar daarvoor is het al te laat)quote:Op woensdag 31 januari 2007 01:44 schreef MREn het volgende:
[..]
IRM is toegelaten voor 160 (en kan dus minimaal 176km/uur), ICRm hebben ze volgens mij de moeite niet meer genomen en gewoon voor 140 toegelaten, maar dat moet ook gewoon 160 kunnen. ICK was destijds zelfs voor 200 km/uur geschikt.
Met de verbouwing van ICRm was een hoop extra apparatuur onder de bak terecht gekomen (airco, nieuwe omzetter). Daardoor wilde IVW in eerste instantie geen toelating voor 160km/u afgeven, maar werd het 140km/u. Vervolgens heeft NSR aan laten tonen dat de bak bij 160km/u ook stabiel was, zodat ICRm momenteel weer voor 160km/u is toegelaten.quote:Op woensdag 31 januari 2007 01:44 schreef MREn het volgende:
[..]
IRM is toegelaten voor 160 (en kan dus minimaal 176km/uur), ICRm hebben ze volgens mij de moeite niet meer genomen en gewoon voor 140 toegelaten, maar dat moet ook gewoon 160 kunnen. ICK was destijds zelfs voor 200 km/uur geschikt.
Leuk hè!quote:Op woensdag 31 januari 2007 00:19 schreef sander89 het volgende:
Ben is rond gaan kijken op www.prorail.nl en www.movares.nl. Verbaast me hoeveel informatie er op staat, ook dat ze met zoveel projecten bezig zijn. Dus heb me weer goed vermaakt afgelopen uur met alle tekst, filmpjes en foto's![]()
nu de baanvakken nog 160km/h geschikt maken :pquote:Op woensdag 31 januari 2007 10:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Met de verbouwing van ICRm was een hoop extra apparatuur onder de bak terecht gekomen (airco, nieuwe omzetter). Daardoor wilde IVW in eerste instantie geen toelating voor 160km/u afgeven, maar werd het 140km/u. Vervolgens heeft NSR aan laten tonen dat de bak bij 160km/u ook stabiel was, zodat ICRm momenteel weer voor 160km/u is toegelaten.
Ik vind dat persoonlijk tamelijk kansloos, maar laat ze het maar proberen.quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nu de baanvakken nog 160km/h geschikt maken :p
Vooral dat laatste. Het is bij de aanleg eenvoudiger om rekening te houden met hogere snelheiden dan later in de toekomst de boel te moeten aanpassen. Het kost mischien nu extra, maar dat zal minder zijn dan aanpassingen in de toekomst. Goed nadenken scheelt ook dat je niet zo snel van die dure kantelbak treinen nodig hebt.quote:Op woensdag 31 januari 2007 12:22 schreef MREn het volgende:
Daar is niets moeilijks aan. Ik denk zelfs dat de meeste baanvakken waar je 140 kunt, je ook gerust 160 kan (mits je even kijkt naar seinplaatsing en overwegdetectie).
Maar 160 tov 140 zet weinig zoden aan de dijk, en alleen maar op lange trajecten zonder irritante stoptreinen zoals Ehv-Btl, Amf-Zl-Gn/Lw, Amf-Apd en Lls-Aml.
Maar als je toch gaat infraknutselen, doe het dan meteen goed en leg de zaak gewoon op 3 of 15kV en 220 per uur.
idd, maar 3 of 25kV is nu gewoon niet haalbaar, maar je kan idd wel gewoon zorgen dat je rijdraad zo over geschakelt zou kunnen worden?quote:Op woensdag 31 januari 2007 12:30 schreef Fixers het volgende:
[..]
Vooral dat laatste. Het is bij de aanleg eenvoudiger om rekening te houden met hogere snelheiden dan later in de toekomst de boel te moeten aanpassen. Het kost mischien nu extra, maar dat zal minder zijn dan aanpassingen in de toekomst. Goed nadenken scheelt ook dat je niet zo snel van die dure kantelbak treinen nodig hebt.
Ik doelde meer op het ontwerp van het spoor zelf, dat bochten, hellingen en wissels geschikt zijn om met een hoge snelheid overheen te denderen. De bovenleiding zelf wordt toch al standaard zo opgebouwd dat er 25kV op kan? Ik dacht tenminste dat de beperking rond de daadwerkelijke spanning vooral zit in treinen en secundaire infrastructuur (verdeelstations e.d.).quote:Op woensdag 31 januari 2007 13:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
idd, maar 3 of 25kV is nu gewoon niet haalbaar, maar je kan idd wel gewoon zorgen dat je rijdraad zo over geschakelt zou kunnen worden?
Ut-Asd werd toch aangelegd voor 200 km/uur?quote:Op woensdag 31 januari 2007 13:00 schreef ReisT het volgende:
Helmond - Horst-Sevenum (wordt bij testritten 160 gereden)
Boxtel - Eindhoven
Utrecht - Amsterdam
en straks dus de Hanzelijn.
Klopt, maar met de huidge bovenleidingsspanning is dat dus parktisch niet mogelijk. Maar het is dus wel een van die lijnen waar op korte termijn de snelheid verhoogd kan worden naar 160 km/u.quote:Op woensdag 31 januari 2007 13:21 schreef MREn het volgende:
Ut-Asd werd toch aangelegd voor 200 km/uur?
quote:In Nederland onderscheidt men 3 bovenleidingsystemen:
* Systeem B1: het conventionele bovenleidingsysteem voor 1,5 kV
* Systeem B4: een bovenleidingsysteem dat geschikt is voor 1,5 kV en voor 25 kV is voorbereid; wordt o.a. gebruikt op het baanvak Boxtel - Eindhoven en Utrecht - Amsterdam Bijlmer. Ook op veel andere plekken, waar de bovenleiding wordt vernieuwd, wordt B4 gebruikt. Bij 1,5 kV wordt een extra kabel die over de koppen van de bovenleidingmasten gaat, gebruikt als versterkingsleiding. Bij 25 kV wordt deze kabel die in tegenfase met de bovenleiding staat, gebruikt om de elektromagnetische compatibiliteit (EMC) van het 25kV-systeem te verbeteren.
* Systeem B5: dit is alleen geschikt voor 25 kV en wordt bijv. op de Betuweroute toegepast.
Ik heb de 4444 richting Lw geteld (aankomst in Lw was 14.54) en ook die was goed vol. Sommige stukken zelfs mensen zittend op de grond op de balkons.quote:Op woensdag 31 januari 2007 18:36 schreef Remzz het volgende:
De trein van 15.43 uit Leeuwarden naar Zwolle was trouwens de 4444, en dat is niet handig om die tijd als enige treinstel, heel(helft dus eigenlijk) de trein zat stampensvol.
Had gisteren trouwesn voor de eerste keer de overstap van Leeuwarden - Zwolle Zwolle - Almelo gehaalt, trein uit Leeuwarden reed heeel hard door in Zwolle en remde pas op het laatste moment dat scheelde het minuten wat ik nodig had
Weten de conducteurs dat ook?quote:Op woensdag 31 januari 2007 18:48 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik heb de 4444 richting Lw geteld (aankomst in Lw was 14.54) en ook die was goed vol. Sommige stukken zelfs mensen zittend op de grond op de balkons.
Probleem is bij de 4444 dat er 1 bak meer 1e klas is dan andere ICM-4en. Alleen is die ene extra 1e klas bak eigenlijk gewoon geldig met een 2e klas kaartje, maar zijn de stickers die dat aangaven van de ramen gehaald, zodat de reizigers niet weten dat het eigenlijk 2e klas geldig is...
Hehe dat is wel een vereiste, ik kom dat ding nog al eens tegen en gisteren met tellen gemerkt dat eerste klas zitten helemaal niet erg isquote:
Even de trein doorgelopen om te kijken hoe druk het is, en na Meppel weer terug om nogmaals te kijken. Morgen moet ik 6.25 tot 13.27 best lange dag. Vrijdag maar 2,5 uurquote:Op woensdag 31 januari 2007 19:15 schreef Luco het volgende:
Vandaag iemand zien tellen op Groningen-Zwolle... Stond opeens op, bij Hoogeveen, dus ik verbaasd aangezien je daar niet kan overstappen. Kwam ze bij Meppel weer zitten... Ja, ze was vrouwelijk, en nee, ze was verre van knap...
Hoe laat was dat / welke trein ? Misschien kan ik het herleiden tot een teller hier uit Leeuwarden...quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:15 schreef Luco het volgende:
Vandaag iemand zien tellen op Groningen-Zwolle... Stond opeens op, bij Hoogeveen, dus ik verbaasd aangezien je daar niet kan overstappen. Kwam ze bij Meppel weer zitten... Ja, ze was vrouwelijk, en nee, ze was verre van knap...
Dan is het traject Woerden (Gouda?)-Utrecht ook al voor een deel aangepast, daar lopen die versterkingsleidingen ook over de de koppen van de masten.quote:* Systeem B4: een bovenleidingsysteem dat geschikt is voor 1,5 kV en voor 25 kV is voorbereid; wordt o.a. gebruikt op het baanvak Boxtel - Eindhoven en Utrecht - Amsterdam Bijlmer. Ook op veel andere plekken, waar de bovenleiding wordt vernieuwd, wordt B4 gebruikt. Bij 1,5 kV wordt een extra kabel die over de koppen van de bovenleidingmasten gaat, gebruikt als versterkingsleiding. Bij 25 kV wordt deze kabel die in tegenfase met de bovenleiding staat, gebruikt om de elektromagnetische compatibiliteit (EMC) van het 25kV-systeem te verbeteren.
Woerden - Harmelen is ook een paar jaar terug uitgebreid van twee naar vier sporen, in zo'n geval wordt dus gelijk het nieuwe type bovenleiding geplaast.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:31 schreef Bolkesteijn het volgende:Dan is het traject Woerden (Gouda?)-Utrecht ook al voor een deel aangepast, daar lopen die versterkingsleidingen ook over de de koppen van de masten.
Goed punt iddquote:Op woensdag 31 januari 2007 21:08 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Alsof ik zelfs maar gecontroleerd wordt met die jas aan
I k wens jou nogeens een dag DDARretjes toe jongemanquote:Op woensdag 31 januari 2007 21:11 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Goed punt iddBen zelf ook nog nooit gecontroleerd. Je hoort bij NS dus alles is best. 1e klas zitten trouwens ook
![]()
zoow, 174 tariefUNITS in DDARquote:Op woensdag 31 januari 2007 21:21 schreef Zug-Chef het volgende:
ik heb vandaag Zl - Ut - Zl met een DDAR gedaan, zat best goed
Hey daar heb ik ook een mening overquote:Op woensdag 31 januari 2007 21:01 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
De nederlandse spoorwegen zetten de kachels in de treinen uit van 19.55 tot 20.00, dit om ook gehoor te geven aan de actie die morgenavond gehouden wordt.
nee 1e of 2e klas in Ddar dat schiet opquote:Op woensdag 31 januari 2007 21:42 schreef thatsme het volgende:
Een DDAR eerste klas is nog niet zo slecht, probeer eens een buffel ofzo! totaal geen verschil.
Mwoh ach, gewoon ICRm, wel lekker hoor, maar niet echt speciaal ofzo...quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:26 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Ik A'dam- Roosendaal, 1e klas internationaalgeweldig die stoelen.
Was beter in ICR en ICM vind ik, die nieuw stoelen doen zo kil aan.quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:45 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Mwoh ach, gewoon ICRm, wel lekker hoor, maar niet echt speciaal ofzo...
Nouwww ICRm is nou juist WEL het mat waar het verschil tuseen A en B het grootst is, lijkt me. Kan zo gauw ff niks anders bedenken iig (naah plan V okee dan). En dan te bedenken dat de 2e klas ICRm nog steeds te verkiezen is boven de 1e klas in DH2, DM90, Plan T, en DDARquote:Op woensdag 31 januari 2007 21:45 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Mwoh ach, gewoon ICRm, wel lekker hoor, maar niet echt speciaal ofzo...
Jawel, daar heb je meer been ruimte, een stukje tussen de stoelen tegenover je om je voet op te zetten en een armsteun in het midden, wat toch prettiger is als je de krant leest.quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:42 schreef thatsme het volgende:
Een DDAR eerste klas is nog niet zo slecht, probeer eens een buffel ofzo! totaal geen verschil.
ICM !quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nouwww ICRm is nou juist WEL het mat waar het verschil tuseen A en B het grootst is, lijkt me. Kan zo gauw ff niks anders bedenken iig (naah plan V okee dan).
Haalt het niet bij de IC's uit de 140 en de ICE's...quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:26 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Ik A'dam- Roosendaal, 1e klas internationaalgeweldig die stoelen.
daar stond ik dan weer even niet ingeplannedquote:Op woensdag 31 januari 2007 21:51 schreef MREn het volgende:
[..]
Haalt het niet bij de IC's uit de 140 en de ICE's...
hoewel ik in de 140 vrijwel enkel in het barrijtuig reis, niet zelden (:+) zonder Warsteiner.
Trouwens, die barrijtuigen zijn tegenwoordig rookvrij zag ik vorige maand ofzo.
NIET zelden zonder Warsteiner?quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:51 schreef MREn het volgende:
Haalt het niet bij de IC's uit de 140 en de ICE's...
hoewel ik in de 140 vrijwel enkel in het barrijtuig reis, niet zelden (:+) zonder Warsteiner.
Schooiers als jij mogen ook met een 2e klas kaartje het barrijtuig inquote:Op woensdag 31 januari 2007 21:53 schreef Zug-Chef het volgende:
Goed bewoord inderdaad. Al is het natuurlijk altijd beter dan 2e klas...
understements zijn leukquote:Op woensdag 31 januari 2007 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NIET zelden zonder Warsteiner?
Nee, idd, NOOIT zonder Warsteiner
iedereen mag datquote:Op woensdag 31 januari 2007 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Schooiers als jij mogen ook met een 2e klas kaartje het barrijtuig in
Maar Zug-Chef, om even op deze vraag terug te komenquote:
Ik neem vaak/meestal/bijna altijd de Nürnberger Würstchen met Kartoffelsalat van 6,70 euroquote:Op woensdag 31 januari 2007 21:56 schreef MREn het volgende:
tomatensoep en worsten zijn trouwens wel lekker, volgende keer ga ik lasagne maar eens proberen die op de nieuwe menukaart staat
Dat is trouwens de mA bak, dus de bak met motordraaistel die ook in de gewone ICM-IV 2e klas is.quote:Op woensdag 31 januari 2007 18:50 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Welke bak is dat dan?
Gevoel had ik ook al...quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik dacht trouwens dat de TEE een 4baks stel was? Ben ik een schele hond of hebben ze er een extra tussenbak bij gezet?
Ik heb het gisteren gemeld bij de standplaats Leeuwarden. Of ze er vervolgens nog wat mee gedaan hebben... ik vraag het me af.quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:57 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
Maar Zug-Chef, om even op deze vraag terug te komen
Trein van 14.02 vanuit Groningen, naar Schiphol. 2 maal koplopers uit 40xx seriequote:Op woensdag 31 januari 2007 19:25 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Hoe laat was dat / welke trein ? Misschien kan ik het herleiden tot een teller hier uit Leeuwarden...
Vind alle treinen wel prima zitten in 1e klasquote:Op woensdag 31 januari 2007 21:50 schreef MREn het volgende:
[..]
ICM !
(1e klas in plan V is trouwens heerlijk, als ik lam ben lekker armsteunen omhoog en lekker de hele bank gebruiken, jammer dat ie net iets te kort is...)
Zit prima hoor, ik heb me hele teldienst 1e klas gezetenquote:
Qua reizigers mag het wel IRM hebben hoor. Het grootste probleem is echter dat de infra niet erg geschikt is voor het wat zware IRM. NSR heeft gewoon zijn poot stijf gehouden (met mat. inzet DRGL'07) en ProRail heeft inzet IRM niet verboden. Dus nu vrolijk tot 8 bakken IRM er over in de spits. Ben benieuwd hoelang de baan het houdt, bovenleiding houdt iig niet van IRM (notoire bovenleiding naar beneden halers overigens) en daarom mag vanaf vandaag op bepaalde stukken ook niet meer met stroomafnemers op worden gereden.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:10 schreef Brembo het volgende:
[..]
Zit prima hoor, ik heb me hele teldienst 1e klas gezeten. Maar moet zeggen dat spoor tussen Leiden en Woerden, dat is niet V-IRM waardig gewoon een city pendel treintje
.
Dat komt er zelfs elke dagquote:Op woensdag 31 januari 2007 22:28 schreef Luco het volgende:
Vandaag trouwens VI-IRM op Groningen zien staan. Reed leeg weg.
Dat baanvak is in stappen geheel herbouwd, vandaar de nieuwe bovenleiding. Op Amsterdam - Utrecht het zelfde.quote:Op woensdag 31 januari 2007 20:18 schreef ReisT het volgende:
[..]
Woerden - Harmelen is ook een paar jaar terug uitgebreid van twee naar vier sporen, in zo'n geval wordt dus gelijk het nieuwe type bovenleiding geplaast.
Er klopt wel meer niet aan: wel twee stuurstanden, maar geen motorrijtuig...quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik dacht trouwens dat de TEE een 4baks stel was? Ben ik een schele hond of hebben ze er een extra tussenbak bij gezet?
Ik stel voor een uitwisselingsactie met Zw-Nm, hier VIRM en daar mat'64quote:Op donderdag 1 februari 2007 02:19 schreef MREn het volgende:
[..]
Qua reizigers mag het wel IRM hebben hoor. Het grootste probleem is echter dat de infra niet erg geschikt is voor het wat zware IRM. NSR heeft gewoon zijn poot stijf gehouden (met mat. inzet DRGL'07) en ProRail heeft inzet IRM niet verboden. Dus nu vrolijk tot 8 bakken IRM er over in de spits. Ben benieuwd hoelang de baan het houdt, bovenleiding houdt iig niet van IRM (notoire bovenleiding naar beneden halers overigens) en daarom mag vanaf vandaag op bepaalde stukken ook niet meer met stroomafnemers op worden gereden.
uit 1 van de stuurstanden wouden ze een nieuw motorrijtuig constueren,quote:Op donderdag 1 februari 2007 09:45 schreef ReisT het volgende:
[..]
Er klopt wel meer niet aan: wel twee stuurstanden, maar geen motorrijtuig...
De motorrijtuigen zijn door de Canadezen gesloopt jaren geleden en vervangen door FA7-locs of zo. De motorrijtuigen voldeden toch niet helemaal in het Canadese klimaat.quote:Op donderdag 1 februari 2007 09:45 schreef ReisT het volgende:
[..]
Er klopt wel meer niet aan: wel twee stuurstanden, maar geen motorrijtuig...
nee, Werkspoor kon geen onderdelen meer leveren :-)quote:Op donderdag 1 februari 2007 13:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
De motorrijtuigen zijn door de Canadezen gesloopt jaren geleden en vervangen door FA7-locs of zo. De motorrijtuigen voldeden toch niet helemaal in het Canadese klimaat.
Nogal wiedes, Werkspoor bestond niet meer!quote:Op donderdag 1 februari 2007 13:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nee, Werkspoor kon geen onderdelen meer leveren :-)
Daaromquote:Op donderdag 1 februari 2007 13:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nogal wiedes, Werkspoor bestond niet meer!
tja, als de rest van het treintje nog rijvaardig is tegen die tijd xDquote:Op donderdag 1 februari 2007 14:06 schreef Peterselieman het volgende:
Het is volgens mij een tig jaren project als het ooit al af komt
Foei, er rijden al bijna elf jaar geen Hondekoppen meer. Beetje inleven in je werk hoor!quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:28 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Zo, alweer thuis. Relaxte dag, weer hele tijd 1e klas gezeten. Dat is wel super hoor als er mensen moeten staan in zo'n hondenkop en ik dan 1e klas mag
Oh dat was Zug-Chefquote:Op donderdag 1 februari 2007 14:41 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
nou die dingen dan, je snapt het, vandaag ook begint een andere teller te ratelen met allemaal vaktermen, ik dacht echt van 'wtf zeg je daar'
vraag me af hoevaak ik bij toeval al in de zelfde trein gezeten heb met andere FOK! PTA TNP lurkers :pquote:
Als ik moet werken reis ik altijd vanaf Heerhugowaard naar Alkmaar...quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vraag me af hoevaak ik bij toeval al in de zelfde trein gezeten heb met andere FOK! PTA TNP lurkers :p
aka over het spoor lopen? afsnijden enzo?quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:41 schreef Tellorian het volgende:
[..]
Als ik moet werken reis ik altijd vanaf Heerhugowaard naar Alkmaar...
En vanaf m'n stage kijk ik uit op het station van Heerhugowaard...
Hoorde ik net dus zo ineens keihard getoeter, rijdt er zo'n IRM langs het gebouw op standje heel langzaam. Zag ik net nog 'n paar kerels bij het station weer op het perron klimmen, mongolen..
Ik heb van de week nog een machinist gesproken die door precies zo'n geintje zijn dienst niet heeft kunnen afmaken...quote:Op donderdag 1 februari 2007 19:13 schreef Wadloper het volgende:
Van mij mogen zulke gasten gewoon platgereden worden, mongolen >.>
lijkt me iig geen prettig aanzicht als je trein besmeurt is met lichaamsdelenquote:Op donderdag 1 februari 2007 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb van de week nog een machinist gesproken die door precies zo'n geintje zijn dienst niet heeft kunnen afmaken...
Die mogen van mij gecastreerd worden met twee grote stenen. Duidelijk een overvloed aan testosteron.quote:Op donderdag 1 februari 2007 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
ehmm dit ging dus OOK om een wannabee. "ff machinistje laten schrikken, moet je doen, da's lachen", dat slag schorem
ophangen boven een ongebruikt zijspoor!quote:Op donderdag 1 februari 2007 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
ehmm dit ging dus OOK om een wannabee. "ff machinistje laten schrikken, moet je doen, da's lachen", dat slag schorem
Ik denk dat een doorsnee wisselsteller in dit geval gepaster isquote:Op donderdag 1 februari 2007 20:44 schreef Fixers het volgende:
Die mogen van mij gecastreerd worden met twee grote stenen. Duidelijk een overvloed aan testosteron.
hmm die van de RandstadRail?quote:Op donderdag 1 februari 2007 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik denk dat een doorsnee wisselsteller in dit geval gepaster is
dan maar op de maaslijn tussen de wissel, :pquote:Op donderdag 1 februari 2007 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Maakt niet uit, hij maakt de KLABATSCHJ beweging niet echt optimaal
Dat gaan ze morgen weer doen, aangezien er werkzaamheden zijn tussen Blerick en Tegelen, alleen staat nog nergens aangekondigdquote:Op donderdag 1 februari 2007 21:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan maar op de maaslijn tussen de wissel, :p
heeft VEOLIA een reden om niet op tijd te rijden
Citypendel en dan de 1e klas zoekenquote:
Die ICRm had trouwens een kapot stuurrijtuig.quote:
Dat si standaard in de 1900-serie omdat er wel eens personeel op kan zitten van een standplaats die geen instructie heeft gehad op de BDs, daarom wordt voor de zekerheid de loc omgelopen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 23:52 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
Die ICRm had trouwens een kapot stuurrijtuig.
want op de terugweg vanuit venlo stond de loc voor het stuurrijtuig
Ik hoorde vandaag trouwens dat een machinist overal beter zit in de 1e klas , behalve dan de locquote:Op donderdag 1 februari 2007 23:58 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat si standaard in de 1900-serie omdat er wel eens personeel op kan zitten van een standplaats die geen instructie heeft gehad op de BDs, daarom wordt voor de zekerheid de loc omgelopen.
De loc schudt een beetje...quote:Op vrijdag 2 februari 2007 00:02 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik hoorde vandaag trouwens dat een machinist overal beter zit in de 1e klas , behalve dan de loc.
Dan is zijn die stuurstandrijtuigen ook een vrij nutteloze investering zeg.... Hoelang hebben ze die nu al? Lijkt me dat er tijd genoeg is geweest om personeel te trainen?quote:Op donderdag 1 februari 2007 23:58 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat si standaard in de 1900-serie omdat er wel eens personeel op kan zitten van een standplaats die geen instructie heeft gehad op de BDs, daarom wordt voor de zekerheid de loc omgelopen.
Die BDs'en rijden pas sinds half december in de 1900. Personeel moet dus nog opgeleid worden denk ik!quote:Op vrijdag 2 februari 2007 10:22 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dan is zijn die stuurstandrijtuigen ook een vrij nutteloze investering zeg.... Hoelang hebben ze die nu al? Lijkt me dat er tijd genoeg is geweest om personeel te trainen?
hebben ze tenminste een andere reden om te klagen dat ze niet op tijd kunnen rijden he :-)quote:Op donderdag 1 februari 2007 23:19 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat gaan ze morgen weer doen, aangezien er werkzaamheden zijn tussen Blerick en Tegelen, alleen staat nog nergens aangekondigd
Gewoon een bordje L voor op bijplakkenquote:Op vrijdag 2 februari 2007 10:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die BDs'en rijden pas sinds half december in de 1900. Personeel moet dus nog opgeleid worden denk ik!
Dat is ICRmquote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:52 schreef Milkmannetje het volgende:
Mensen, wat is dit? Hij glom nog zo... Zag ik bij Utrecht.
[afbeelding]
Yeah right!quote:Op vrijdag 2 februari 2007 12:06 schreef perslucht het volgende:
Nu nog ff een spoor ernaast en we zijn klaar![]()
't Wordt voor jou toch wel een keer tijd om de wijde wereld in te trekken hoor! D'r rijden ruim 200 ICRm-rijtuigen rond, dus dat moet lukken!!quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Yep![]()
jammer dat ik daar nog nooit mee heb mogen reizenwel met ICR :/
in de vakantie weer!quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Wordt voor jou toch wel een keer tijd om de wijde wereld in te trekken hoor! D'r rijden ruim 200 ICRm-rijtuigen rond, dus dat moet lukken!!
Goed plan, jammer dat er niet zoveel excursies meer zijn waarmee je op bijzondere plaatsen komt (Maasvlakte bijvoorbeeld).quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
in de vakantie weer!
dan ga ik kijken als het haalbaar is om mn spoorkaart verder te vervullen
mjaquote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Goed plan, jammer dat er niet zoveel excursies meer zijn waarmee je op bijzondere plaatsen komt (Maasvlakte bijvoorbeeld).
quote:Laatste nieuws omtrent de inzet van GTW in het noorden:
De lijn Gn-Rd wordt versneld voorzien van GTW's. Het testbedrijf dat maandag is gestart met de treinen 30530 en 30549 is dermate succesvol gebleken dat de nieuwe treinen die de komende weken arriveren worden ingezet op deze lijn. De maand mei was eerder aangestipt als startdatum maar dat is vervroegd.
De treinen 30530 en 30549 blijven in ieder geval vanaf heden structureel rijden met GTW's. Het enige probleem wat Arriva heeft zijn de display's en de automatische omroep. Deze is enkel nog ingeregeld voor de lijnen Groningen - Nieuweschans en Groningen - Leeuwarden. Het inregelen zal binnenkort gebeuren.
Ik zit elke werkdag al in de trein, dus helaas. Ook heb ik mijn spoorkaart na 14 jaar treinen vorig jaar eindelijk compleet gemaakt met het traject Sauwerd - Roodeschool, sorry.quote:
Bitchquote:Op vrijdag 2 februari 2007 18:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zit elke werkdag al in de trein, dus helaas. Ook heb ik mijn spoorkaart na 14 jaar treinen vorig jaar eindelijk compleet gemaakt met het traject Sauwerd - Roodeschool, sorry.
Nopes ik had gisteren ook iemand gesproken die telde, had in 3 dagen, 10 keer Zwolle - Enschede gedaanquote:Op vrijdag 2 februari 2007 19:00 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Mmm..... veel geteld, maar ben ik nou de enige met constant van die heen- en weer dienstjes in stoptreinen?
Afgelopen dagen wel vaak dezelfde teller op dat traject gezienquote:Op vrijdag 2 februari 2007 19:05 schreef Remzz het volgende:
[..]
Nopes ik had gisteren ook iemand gesproken die telde, had in 3 dagen, 10 keer Zwolle - Enschede gedaan
Zijn die niet gewoon bedoeld om je fiets mee vast te zetten?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 18:05 schreef vw_caddy het volgende:
[afbeelding]
Dat was even raar kijken...... riemen??
nee dat je niet van je stoel wordt geslingert op t spoor joh :pquote:Op vrijdag 2 februari 2007 20:21 schreef ReisT het volgende:
[..]
Zijn die niet gewoon bedoeld om je fiets mee vast te zetten?
zinnig ja, op hoofdzakelijk enkelspoors trajectenquote:Op vrijdag 2 februari 2007 21:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nee dat je niet van je stoel wordt geslingert op t spoor joh :p
op leeuwarden - sneek ( stavoren ) wordt je goed geschud hoorquote:Op vrijdag 2 februari 2007 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
zinnig ja, op hoofdzakelijk enkelspoors trajecten
3x de City Night Linequote:Op vrijdag 2 februari 2007 19:05 schreef Remzz het volgende:
[..]
Nopes ik had gisteren ook iemand gesproken die telde, had in 3 dagen, 10 keer Zwolle - Enschede gedaan
Ik heb dit al vaker gezien afgelopen weken in Eindhoven. En vaak waren de lampen ook nog eens uit van dat ding. Dus ik denk dat die toch gewoon kapot is. Maargoed ik kan het mis hebbenquote:Op donderdag 1 februari 2007 23:58 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat si standaard in de 1900-serie omdat er wel eens personeel op kan zitten van een standplaats die geen instructie heeft gehad op de BDs, daarom wordt voor de zekerheid de loc omgelopen.
WTF, heel nederland heeft te horen gekregen van tellen in de trein. Ik neem aan dat het personeel toch ook een memo'tje krijgt. En die van samenwerkende maatschappijen op de NSI treinen ook. Moeten ze die wel lezen natuurlijkquote:Op zaterdag 3 februari 2007 00:51 schreef Brembo het volgende:
[..]
3x de City Night Line. De zwiterse en duitse conducteur zien me weer aankomen
. Vandaag ook, spreek eerst de nederlandse conductrice he, huh
. Kost je 139 euro...
Ik ben van de NS mevrouw , en ik moet deze trein tellen... Nee, gebeurt niet, komen er 2 conducteurs van de NS erbij, hmzz ja staat wel op zijn papier... Tijdje denken, bla bla ok. Stap maar in, zoek maar een plek...
Zoals gewoonlijk heeft de 319 geen barrijtuig, dat is al de 2e keer zonder. Dus loop naar achter komt er een duitse chef naar me toe, was machst du? Bla bla, oftewel je mag niet mee naar de trein, NL conductrice fluit, nou ja blijf maar aan boord.
Het verbaast me dat die zwiters/duitsers geen woord engels willen spreken. Echt die lui zijn zo fucking koppig als de pest lijkt het wel... Maar ja het is een uur relaxen
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |