abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 januari 2007 @ 21:04:31 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45803995
zoiets is uitzonderlijk op het traject Lw-Gn, maar voor mij was het geen probleem, omdat ik een zitplaats had
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45804687
Trein 1739 stond half aan het perron. en half in de wissels. Te almelo, doordat de trein 10/15 min vertraging had. En op 2A de stopttrein naar apeldoorn klaar stond.

  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 januari 2007 @ 21:31:43 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45805401
Ziet er lekker knullig uit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45805836

22 december op Amersfoort.
pi_45806060
heheh heb ik wel eens in utrecht gehad, best klote als je er dan daar uit moet
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 januari 2007 @ 21:58:56 #106
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45806587
Pas op het afstapje
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45807283
* DING DONG *
Willen alle passiegers van de Intercity naar Schiphol uitstappen bij de vooooorste uitgang? Dank u!
pi_45807618
quote:
Op maandag 29 januari 2007 22:15 schreef Dichterbijer het volgende:
* DING DONG *
Willen alle passiegers van de Intercity naar Schiphol uitstappen bij de vooooorste uitgang? Dank u!
Enschede
Als je tenministe mijn bericht bedoelt, en niet je eigen

[ Bericht 15% gewijzigd door thats-me op 29-01-2007 22:32:38 ]
  maandag 29 januari 2007 @ 22:39:42 #109
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_45808306
In België en Duitsland is het best normaal dat er vrijwel geen perron ligt. Een tijdje terug in de Euregio rond gekeken. Stoppen we opeens bij wat rode gravel met een schraal bordje "Liers".
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 januari 2007 @ 23:36:22 #110
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45810713
Anders waren die stations al lang weggeweest als ze ze hadden moeten upgraden naar echt volledige stations.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45812196
Eind vorig jaar zijn al die ICK-composities verlengd naar 12 bakken, en dat pakte ook niet altijd even handig uit. Vooral op Delft hing meestal de laatste bak buiten het perron. Maarach, da's Delft en daar moeten ze niet zeuren. Hoevaak ik me 1900 daar niet met +5 heb zien vertrekken doordat iedereen bij de laatste deur wil instappen... Gelukkig is er wel marge t/m Ehv.

Doet me ook denken aan een gevalletje lang geleden in de 3800 te Hdb (Hardenberg) met mat'54 toen de mcn ze ook niet allemaal langs het perron kreeg. De deuren open getrokken (wat ik toen nog niet zelf kon ) en eruit spingen... en de knieen open...
pi_45813624
quote:
Op maandag 29 januari 2007 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva heeft het weer lekker voor elkaar. Gezien de spots op Somda zijn er maar liefst 2 buffels defect. Dat is bij mijn weten nog nooit voorgekomen. De sneltreinen Lw-Gn van vanmiddag werden gereden door 3 wadjes en een buffel. De andere zat in de stopdienst op Lw-Gn. Maar dat was natuurlijk nog niets vergeleken met mijn post van vanochtend. De inhoud van 2,5 treinen proppen in een trein bestaande uit 4 bakken en dat in de ochtendspits. Het paste dan ook maar net.
Ik zat vanochtend om half 11 in de sneltrein van Leeuwarden naar Groningen, gelukkig in een Buffel, maar druk was het gelukkig niet
pi_45814877
Nou over uurtje maar es beginnen met treinen tellen. Es kijken of het om 5.32 al druk is op eindhoven
  dinsdag 30 januari 2007 @ 06:34:48 #114
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45815028
Gebeurde zelfs op Ehv nog wel dat een trein met de laatste bak buiten het perron hing, terwijl ze toch echt lang genoeg waren.
*zucht...* was nog in de tijd van de K4's en mn wekelijkse ritjes Ehv-Bd.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_45818099
Zoals ik het hoor: die goede oude tijd
  dinsdag 30 januari 2007 @ 11:05:44 #116
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45818148
K4 is wel " vroeger" ja!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45818289
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 04:24 schreef Betse het volgende:
Nou over uurtje maar es beginnen met treinen tellen. Es kijken of het om 5.32 al druk is op eindhoven
ah, nog iemand die vanuit Ehv telt
ik begin vrijdag, ook om 05.32
pi_45822365
Weten jullie of er nog nieuw materiaal komt tussen lelystad en hoofddorp...

Dit is echt een drama vandaag gingen de deuren niet meer open

Gr,
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
pi_45822469
Zo weer terug van het tellen, er reed bar weinig op tijd vandaag
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45824833
Ja daar had ik ook 'last' van. Al mijn teltreinen waren eigenlijk telaat. op 1 of 2 na. Mooi 8tje gemaakt van eindhoven-roosendaal-denbosch-eindhoven-denbosch-nijmegen -arnhem-utrecht-geldermalsen-utrecht-eindhoven
pi_45825481
Ik had vandaag 1 trein +10, de rest was pünktlich
  dinsdag 30 januari 2007 @ 17:14:45 #122
86072 thatsme
and That's you!
pi_45828891
quote:
Op zondag 28 januari 2007 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



Er ligt iets lelijks midden tussen de rails
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_45828946
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 17:14 schreef thatsme het volgende:

[..]

[afbeelding]
waar dient dat stukje ijzer voor? Ik zie het in Delft ook wel eens liggen.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 17:31:30 #124
136283 knars
Teethgrinder
pi_45829380
als het goed is, nergens voor. Dat is toch gewoon oude rails die ze na het vervangen nog niet hebben afgevoerd? Tussen Amstel en Breukelen zie je het ook nogal vaak.
pi_45829401
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 17:16 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

waar dient dat stukje ijzer voor? Ik zie het in Delft ook wel eens liggen.
Volgens mij ligt die er gewoon omdat ze misschien van het weekend ofzo onderhoud gaan plegen, dan ligt er alvast een nieuwe spoorstaaf klaar.
pi_45829473
de 5.47 richitng rotterdam reed trouwens vaag, hij reed aan de verkeerde kant van het spoor de hele tijd
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45829930
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 17:16 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

waar dient dat stukje ijzer voor? Ik zie het in Delft ook wel eens liggen.
Tussen Hilversum en Naarden-Bussem liggen ze ook. Ook bij Amsterdam Rai
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 18:04:34 #128
86072 thatsme
and That's you!
pi_45830259
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 17:16 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

waar dient dat stukje ijzer voor? Ik zie het in Delft ook wel eens liggen.
dat noemen ze een spoorstaaf en in gebruik rijdt er een trein over. Het gaat hier om een nieuwe spoorstaaf ipv een oude.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_45833768
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:04 schreef thatsme het volgende:

[..]

dat noemen ze een spoorstaaf en in gebruik rijdt er een trein over. Het gaat hier om een nieuwe spoorstaaf ipv een oude.
Waarom ziet ie er dan zo verroest uit?
pi_45835144
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 19:39 schreef Milkmannetje het volgende:

[..]

Waarom ziet ie er dan zo verroest uit?
omdat ijzer roest?

in gebruikzijnde spoorstaven roesten ook, alleen door dat de trein er elke keer overheen rijd slijt het er net zo hard weer af
pi_45835496
Ik zie op het journaal dat ze begonnen zijn met de Hanze-lijn. Willen ze écht tijdswinst (voor mij ) dan moeten ze het spoor doortrekken over de noordoostpolder naar Heerenveen.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45835701
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 20:20 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Ik zie op het journaal dat ze begonnen zijn met de Hanze-lijn. Willen ze écht tijdswinst (voor mij ) dan moeten ze het spoor doortrekken over de noordoostpolder naar Heerenveen.
vind ik ook!
pi_45835819
maar dat zal er de komende 20 jaar nog wel niet inzitten 15 minuten is het verschil niet waard + waarschijnlijk extra keer overstappen?
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45836177
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 20:27 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
maar dat zal er de komende 20 jaar nog wel niet inzitten 15 minuten is het verschil niet waard + waarschijnlijk extra keer overstappen?
vast niet nee.

hoewel? als er vaak genoeg aan de noordkan van zwolle ( richting meppel ) iets foutgaat?

dat is namelijk de enige koppeling naar het noorden...
pi_45836565
dat is waar, er hoeft maar iets te gebeuren en meteen ligt het treinverkeer naar het noorden een dag plat maar de kosten he.. als dat 'kleine' stukje al 900 miljoen kost, dan moet het spoor over de noordoostpolder sowieso 2,3 keer zoveel (stuk langer, meer water etc) geraamd (werkelijke kosten wss nog een keer zo hoog)
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 20:47:33 #136
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45836605
De Hanzelijn is natuurlijk goed nieuws voor de diverse ingenieursbureaus!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45836814
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 20:46 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
dat is waar, er hoeft maar iets te gebeuren en meteen ligt het treinverkeer naar het noorden een dag plat maar de kosten he.. als dat 'kleine' stukje al 900 miljoen kost, dan moet het spoor over de noordoostpolder sowieso 2,3 keer zoveel (stuk langer, meer water etc) geraamd (werkelijke kosten wss nog een keer zo hoog)
als die "koperdieven" nou daar elke keer ff gaan halen?

en je zou ook vanaf Kampen kunnen splitten ipv vanaf lelystad,

gewoon eerst dubbelsporing neer gooien, met optie dat je later nog kan verdubbelen
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:40:15 #138
151176 Alberto_Vermicelli
Ook wel: Meneer Spaghetti
pi_45838632
Even een n00b-vraag: is er op elk treinstation een kaartjesautomaat? Moet morgen in Blerick (bij Venlo) opstappen en heb daar eigenlijk nooit een kaartjesautomaat gezien...
"Ik heb begrepen dat mijn DNA voor 99 procent overeenkomt met dat van Bokito. Maar voor die ene procent ben ik wel heel erg dankbaar" - Frans Timmermans, Staatssecretaris van Europese Zaken, 2007
pi_45839008
je kan vanaf blerick zo ff naar venlo lopen
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:51:00 #140
151176 Alberto_Vermicelli
Ook wel: Meneer Spaghetti
pi_45839090
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
je kan vanaf blerick zo ff naar venlo lopen
Geen tijd gek!
"Ik heb begrepen dat mijn DNA voor 99 procent overeenkomt met dat van Bokito. Maar voor die ene procent ben ik wel heel erg dankbaar" - Frans Timmermans, Staatssecretaris van Europese Zaken, 2007
pi_45839170
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:51 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:

[..]

Geen tijd gek!
moet je eerder van huis gaan :w
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:59:25 #142
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_45839422
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:40 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Even een n00b-vraag: is er op elk treinstation een kaartjesautomaat? Moet morgen in Blerick (bij Venlo) opstappen en heb daar eigenlijk nooit een kaartjesautomaat gezien...
Overal staat wel zo'n ding ja.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_45839580
Kaartje van de Hanzelijn: http://www.prorail.nl/NR/(...)0/KaartHanzelijn.pdf

Misschien ook leuk voor de topic OP?
pi_45839772
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:03 schreef Dichterbijer het volgende:
Kaartje van de Hanzelijn: http://www.prorail.nl/NR/(...)0/KaartHanzelijn.pdf

Misschien ook leuk voor de topic OP?
"de ontbrekende schakel"

RIGHT!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:12:00 #145
136283 knars
Teethgrinder
pi_45839860
Netjes hoor, met 160 in een boog om Kampen heen
pi_45840027
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:12 schreef knars het volgende:
Netjes hoor, met 160 in een boog om Kampen heen
dat wordt dus getrokken materiaal?
of mag een VIRM ook 160?
pi_45840442
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 00:21 schreef Doc__Zenith het volgende:
Eind vorig jaar zijn al die ICK-composities verlengd naar 12 bakken, en dat pakte ook niet altijd even handig uit. Vooral op Delft hing meestal de laatste bak buiten het perron. Maarach, da's Delft en daar moeten ze niet zeuren. Hoevaak ik me 1900 daar niet met +5 heb zien vertrekken doordat iedereen bij de laatste deur wil instappen... Gelukkig is er wel marge t/m Ehv.

Doet me ook denken aan een gevalletje lang geleden in de 3800 te Hdb (Hardenberg) met mat'54 toen de mcn ze ook niet allemaal langs het perron kreeg. De deuren open getrokken (wat ik toen nog niet zelf kon ) en eruit spingen... en de knieen open...
Perron van Delft is lang zat hoor, dan rijd die machinist niet ver genoeg door
bier
pi_45840575
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 17:34 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
de 5.47 richitng rotterdam reed trouwens vaag, hij reed aan de verkeerde kant van het spoor de hele tijd
de nachtnettrein van 4:54 uit delft naar rotterdam ook, s'nachts hebben ze wel vaker van die rare fratsen....moest ook een keer s'avonds laat rond 12en naar den haag, die vertrok ook van spoor 2
bier
pi_45841730
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:26 schreef italiaan1987 het volgende:

[..]

Perron van Delft is lang zat hoor, dan rijd die machinist niet ver genoeg door
idd
  dinsdag 30 januari 2007 @ 23:02:38 #150
136283 knars
Teethgrinder
pi_45842033
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:16 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dat wordt dus getrokken materiaal?
of mag een VIRM ook 160?
Mwah, volgens het foldertje zou er ook eventueel sprake zijn van Hogesnelheidstreinen, dus ik denk dat ze op ICE'tjes hopen?
pi_45844224
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 23:02 schreef knars het volgende:

[..]

Mwah, volgens het foldertje zou er ook eventueel sprake zijn van Hogesnelheidstreinen, dus ik denk dat ze op ICE'tjes hopen?
Wellicht voor nieuwe diesnten vanuit Amsterdam richting Denemarken en Noord Duitsland. De ontwerpsnelheid zal ook wel zijn als voorzorg zijn voor een verhoging van de maximumsnelheid in de toekomst.
pi_45844290
Ben is rond gaan kijken op www.prorail.nl en www.movares.nl. Verbaast me hoeveel informatie er op staat, ook dat ze met zoveel projecten bezig zijn. Dus heb me weer goed vermaakt afgelopen uur met alle tekst, filmpjes en foto's
............................
pi_45845544
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 00:15 schreef Fixers het volgende:

[..]

Wellicht voor nieuwe diesnten vanuit Amsterdam richting Denemarken en Noord Duitsland. De ontwerpsnelheid zal ook wel zijn als voorzorg zijn voor een verhoging van de maximumsnelheid in de toekomst.
tja dan moeten ze toch die lijn naar het noorden eerst eens leggen anders schiet het niet op eh
  woensdag 31 januari 2007 @ 01:31:45 #154
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45845659
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:40 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Even een n00b-vraag: is er op elk treinstation een kaartjesautomaat? Moet morgen in Blerick (bij Venlo) opstappen en heb daar eigenlijk nooit een kaartjesautomaat gezien...
Leeuwarden Achter de hoven, Heerenveen IJsstadion, Rotterdam Stadion hebben geen automaten, net als Eindhoven Stadion maar dat is geen echt station.
Blerick heeft wel automaten.
Stations als Enschede, De Eschmarke, Glanerbrug, Venlo en wat obscure Groningse dorpjes hebben zelfs ook buitenlandse automaten.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_45845794
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 01:31 schreef MREn het volgende:

[..]

Leeuwarden Achter de hoven, Heerenveen IJsstadion, Rotterdam Stadion hebben geen automaten, net als Eindhoven Stadion maar dat is geen echt station.
Blerick heeft wel automaten.
Stations als Enschede, De Eschmarke, Glanerbrug, Venlo en wat obscure Groningse dorpjes hebben zelfs ook buitenlandse automaten.
leeuwarden - achter de hoven, dat die nog niet opgedoekt is
heerenveen ijstadion is logisch, omdat dat evenementen is,

volgens mij heb je ook almere strand nog als station?
  woensdag 31 januari 2007 @ 01:44:30 #156
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45845853
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:16 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dat wordt dus getrokken materiaal?
of mag een VIRM ook 160?
IRM is toegelaten voor 160 (en kan dus minimaal 176km/uur), ICRm hebben ze volgens mij de moeite niet meer genomen en gewoon voor 140 toegelaten, maar dat moet ook gewoon 160 kunnen. ICK was destijds zelfs voor 200 km/uur geschikt.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 31 januari 2007 @ 01:46:32 #157
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45845868
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 01:40 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

leeuwarden - achter de hoven, dat die nog niet opgedoekt is
Waarom niet? Als daar mensen in stappen en je tijdstechnisch kan stoppen, waarom niet? Staat zelfs in de Arriva-dienstregeling tegenwoordig.
quote:
heerenveen ijstadion is logisch, omdat dat evenementen is,
Na een evenement wil je ook graag naar huis, toch? Was ook nog ingangscontrole dit weekend daar.
quote:
volgens mij heb je ook almere strand nog als station?
Dat is meer een noodperron, net als Onze Lieve Vrouwe Ter Nood of Stroe.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_45845949
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 01:46 schreef MREn het volgende:

[..]

Waarom niet? Als daar mensen in stappen en je tijdstechnisch kan stoppen, waarom niet? Staat zelfs in de Arriva-dienstregeling tegenwoordig.
[..]

Na een evenement wil je ook graag naar huis, toch? Was ook nog ingangscontrole dit weekend daar.
[..]

Dat is meer een noodperron, net als Onze Lieve Vrouwe Ter Nood of Stroe.
tja maar als je naar een evenement gaat ( zo als schaatsen ) dan koop je toch wel een retour dacht ik?
zal wel niet uit kunnen voor die paar keer dat er een trein stopt om een automaatje te planten

en almere strand is idd niet veel meer dan een nood perron.. maar het is er wel 1
  woensdag 31 januari 2007 @ 10:01:06 #159
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_45848902
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 01:44 schreef MREn het volgende:

[..]

IRM is toegelaten voor 160 (en kan dus minimaal 176km/uur), ICRm hebben ze volgens mij de moeite niet meer genomen en gewoon voor 140 toegelaten, maar dat moet ook gewoon 160 kunnen. ICK was destijds zelfs voor 200 km/uur geschikt.
Koplopers kunnen ook gewoon 160 halen (net als de Railhoppers, maar daarvoor is het al te laat)
  woensdag 31 januari 2007 @ 10:29:58 #160
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45849447
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 01:44 schreef MREn het volgende:

[..]

IRM is toegelaten voor 160 (en kan dus minimaal 176km/uur), ICRm hebben ze volgens mij de moeite niet meer genomen en gewoon voor 140 toegelaten, maar dat moet ook gewoon 160 kunnen. ICK was destijds zelfs voor 200 km/uur geschikt.
Met de verbouwing van ICRm was een hoop extra apparatuur onder de bak terecht gekomen (airco, nieuwe omzetter). Daardoor wilde IVW in eerste instantie geen toelating voor 160km/u afgeven, maar werd het 140km/u. Vervolgens heeft NSR aan laten tonen dat de bak bij 160km/u ook stabiel was, zodat ICRm momenteel weer voor 160km/u is toegelaten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 31 januari 2007 @ 10:32:05 #161
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45849503
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 00:19 schreef sander89 het volgende:
Ben is rond gaan kijken op www.prorail.nl en www.movares.nl. Verbaast me hoeveel informatie er op staat, ook dat ze met zoveel projecten bezig zijn. Dus heb me weer goed vermaakt afgelopen uur met alle tekst, filmpjes en foto's
Leuk hč! Er zijn niet zoveel ingenieursbureaus die zich met spoorse zaken bezig houden volgens mij, dus dan zit Movares al snel ergens in.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45850805
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 10:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Met de verbouwing van ICRm was een hoop extra apparatuur onder de bak terecht gekomen (airco, nieuwe omzetter). Daardoor wilde IVW in eerste instantie geen toelating voor 160km/u afgeven, maar werd het 140km/u. Vervolgens heeft NSR aan laten tonen dat de bak bij 160km/u ook stabiel was, zodat ICRm momenteel weer voor 160km/u is toegelaten.
nu de baanvakken nog 160km/h geschikt maken :p
  woensdag 31 januari 2007 @ 11:40:43 #163
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45851345
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:22 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nu de baanvakken nog 160km/h geschikt maken :p
Ik vind dat persoonlijk tamelijk kansloos, maar laat ze het maar proberen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:22:16 #164
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45852475
Daar is niets moeilijks aan. Ik denk zelfs dat de meeste baanvakken waar je 140 kunt, je ook gerust 160 kan (mits je even kijkt naar seinplaatsing en overwegdetectie).
Maar 160 tov 140 zet weinig zoden aan de dijk, en alleen maar op lange trajecten zonder irritante stoptreinen zoals Ehv-Btl, Amf-Zl-Gn/Lw, Amf-Apd en Lls-Aml.
Maar als je toch gaat infraknutselen, doe het dan meteen goed en leg de zaak gewoon op 3 of 15kV en 220 per uur.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_45852714
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:22 schreef MREn het volgende:
Daar is niets moeilijks aan. Ik denk zelfs dat de meeste baanvakken waar je 140 kunt, je ook gerust 160 kan (mits je even kijkt naar seinplaatsing en overwegdetectie).
Maar 160 tov 140 zet weinig zoden aan de dijk, en alleen maar op lange trajecten zonder irritante stoptreinen zoals Ehv-Btl, Amf-Zl-Gn/Lw, Amf-Apd en Lls-Aml.
Maar als je toch gaat infraknutselen, doe het dan meteen goed en leg de zaak gewoon op 3 of 15kV en 220 per uur.
Vooral dat laatste. Het is bij de aanleg eenvoudiger om rekening te houden met hogere snelheiden dan later in de toekomst de boel te moeten aanpassen. Het kost mischien nu extra, maar dat zal minder zijn dan aanpassingen in de toekomst. Goed nadenken scheelt ook dat je niet zo snel van die dure kantelbak treinen nodig hebt.
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:00:40 #166
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_45853522
Er zijn anders al best veel baanvakken geschikt voor 160 km/u, daar hoeft alleen de ATB aangepast en je kan er 160 rijden:
Weesp - Lelystad
Schiphol - Den Haag (hier rijdt de Thalys al 160, die heeft hiervoor een aagepast ATB systeem)
Helmond - Horst-Sevenum (wordt bij testritten 160 gereden)
Boxtel - Eindhoven
Utrecht - Amsterdam
en straks dus de Hanzelijn.
pi_45853758
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:30 schreef Fixers het volgende:

[..]

Vooral dat laatste. Het is bij de aanleg eenvoudiger om rekening te houden met hogere snelheiden dan later in de toekomst de boel te moeten aanpassen. Het kost mischien nu extra, maar dat zal minder zijn dan aanpassingen in de toekomst. Goed nadenken scheelt ook dat je niet zo snel van die dure kantelbak treinen nodig hebt.
idd, maar 3 of 25kV is nu gewoon niet haalbaar, maar je kan idd wel gewoon zorgen dat je rijdraad zo over geschakelt zou kunnen worden?
pi_45853900
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 13:09 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

idd, maar 3 of 25kV is nu gewoon niet haalbaar, maar je kan idd wel gewoon zorgen dat je rijdraad zo over geschakelt zou kunnen worden?
Ik doelde meer op het ontwerp van het spoor zelf, dat bochten, hellingen en wissels geschikt zijn om met een hoge snelheid overheen te denderen. De bovenleiding zelf wordt toch al standaard zo opgebouwd dat er 25kV op kan? Ik dacht tenminste dat de beperking rond de daadwerkelijke spanning vooral zit in treinen en secundaire infrastructuur (verdeelstations e.d.).
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:21:59 #169
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45854112
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 13:00 schreef ReisT het volgende:

Helmond - Horst-Sevenum (wordt bij testritten 160 gereden)
Boxtel - Eindhoven
Utrecht - Amsterdam
en straks dus de Hanzelijn.
Ut-Asd werd toch aangelegd voor 200 km/uur?
Helmond-Sevenum wordt ook wel wat sneller gereden bij testritten, nml toegelaten snelheid +10%. IRM heeft er dus ooit 176 gereden (met overwegbewaking enzo).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:28:06 #170
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45854281
Nieuwe bovenleiding heet "25kV-voorbereid", dus met wat kleine aanpassingen kun je er 25kV op zetten. Maar de onderstations kun je niet ombouwen. Materieel is er ook nog maar weinig dat op 25kV gaat rijden. En voor allerlei klotelijntjes is 25kV eigenlijk overbodige luxe. Het wordt vast nog leuker.

Asd-Ut is inderdaad gebouwd voor 200km/u. Hier zit ATB en ERTMS volgens mij.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:32:09 #171
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_45854391
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 13:21 schreef MREn het volgende:

Ut-Asd werd toch aangelegd voor 200 km/uur?
Klopt, maar met de huidge bovenleidingsspanning is dat dus parktisch niet mogelijk. Maar het is dus wel een van die lijnen waar op korte termijn de snelheid verhoogd kan worden naar 160 km/u.

Wat betreft de bovenleiding: sinds de jaren '90 is alle nieuw aangebrachte bovenleiding alvast geschikt gemaakt voor 25.000 kV. Zie Wikipedia:
quote:
In Nederland onderscheidt men 3 bovenleidingsystemen:

* Systeem B1: het conventionele bovenleidingsysteem voor 1,5 kV
* Systeem B4: een bovenleidingsysteem dat geschikt is voor 1,5 kV en voor 25 kV is voorbereid; wordt o.a. gebruikt op het baanvak Boxtel - Eindhoven en Utrecht - Amsterdam Bijlmer. Ook op veel andere plekken, waar de bovenleiding wordt vernieuwd, wordt B4 gebruikt. Bij 1,5 kV wordt een extra kabel die over de koppen van de bovenleidingmasten gaat, gebruikt als versterkingsleiding. Bij 25 kV wordt deze kabel die in tegenfase met de bovenleiding staat, gebruikt om de elektromagnetische compatibiliteit (EMC) van het 25kV-systeem te verbeteren.
* Systeem B5: dit is alleen geschikt voor 25 kV en wordt bijv. op de Betuweroute toegepast.
pi_45857599
De trein van 15.43 uit Leeuwarden naar Zwolle was trouwens de 4444, en dat is niet handig om die tijd als enige treinstel, heel(helft dus eigenlijk ) de trein zat stampensvol.

Had gisteren trouwesn voor de eerste keer de overstap van Leeuwarden - Zwolle Zwolle - Almelo gehaalt, trein uit Leeuwarden reed heeel hard door in Zwolle en remde pas op het laatste moment dat scheelde het minuten wat ik nodig had
pi_45857988
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 18:36 schreef Remzz het volgende:
De trein van 15.43 uit Leeuwarden naar Zwolle was trouwens de 4444, en dat is niet handig om die tijd als enige treinstel, heel(helft dus eigenlijk ) de trein zat stampensvol.

Had gisteren trouwesn voor de eerste keer de overstap van Leeuwarden - Zwolle Zwolle - Almelo gehaalt, trein uit Leeuwarden reed heeel hard door in Zwolle en remde pas op het laatste moment dat scheelde het minuten wat ik nodig had
Ik heb de 4444 richting Lw geteld (aankomst in Lw was 14.54) en ook die was goed vol. Sommige stukken zelfs mensen zittend op de grond op de balkons.

Probleem is bij de 4444 dat er 1 bak meer 1e klas is dan andere ICM-4en. Alleen is die ene extra 1e klas bak eigenlijk gewoon geldig met een 2e klas kaartje, maar zijn de stickers die dat aangaven van de ramen gehaald, zodat de reizigers niet weten dat het eigenlijk 2e klas geldig is...
pi_45858031
Welke bak is dat dan?
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45858217
Die codes weet ik zo niet, maar de 4444 heeft aan beide koppen een 2e klas bak, en in het midden zitten dus 2 1e klas bakken. 1 bak is de originele 1e klas bak, dus met 3 coupes 6 zitters. De andere 1e klas bak heeft in zn geheel alleen maar stoelen en een gangpad in het midden. En die bak is / was dus gedeklasseerd.
pi_45858326
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 18:48 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ik heb de 4444 richting Lw geteld (aankomst in Lw was 14.54) en ook die was goed vol. Sommige stukken zelfs mensen zittend op de grond op de balkons.

Probleem is bij de 4444 dat er 1 bak meer 1e klas is dan andere ICM-4en. Alleen is die ene extra 1e klas bak eigenlijk gewoon geldig met een 2e klas kaartje, maar zijn de stickers die dat aangaven van de ramen gehaald, zodat de reizigers niet weten dat het eigenlijk 2e klas geldig is...
Weten de conducteurs dat ook?
pi_45858407
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 18:58 schreef Fixers het volgende:

[..]

Weten de conducteurs dat ook?
Hehe dat is wel een vereiste, ik kom dat ding nog al eens tegen en gisteren met tellen gemerkt dat eerste klas zitten helemaal niet erg is
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45858572
Dat wist ik idd niet, en volgensmij de rest van de trein ook niet veel stonden er in het gangpad.
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:15:09 #179
164283 Luco
Buongiorno!
pi_45858976
Vandaag iemand zien tellen op Groningen-Zwolle... Stond opeens op, bij Hoogeveen, dus ik verbaasd aangezien je daar niet kan overstappen. Kwam ze bij Meppel weer zitten... Ja, ze was vrouwelijk, en nee, ze was verre van knap...
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_45859129
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 19:15 schreef Luco het volgende:
Vandaag iemand zien tellen op Groningen-Zwolle... Stond opeens op, bij Hoogeveen, dus ik verbaasd aangezien je daar niet kan overstappen. Kwam ze bij Meppel weer zitten... Ja, ze was vrouwelijk, en nee, ze was verre van knap...
Even de trein doorgelopen om te kijken hoe druk het is, en na Meppel weer terug om nogmaals te kijken. Morgen moet ik 6.25 tot 13.27 best lange dag. Vrijdag maar 2,5 uur
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45859359
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 19:15 schreef Luco het volgende:
Vandaag iemand zien tellen op Groningen-Zwolle... Stond opeens op, bij Hoogeveen, dus ik verbaasd aangezien je daar niet kan overstappen. Kwam ze bij Meppel weer zitten... Ja, ze was vrouwelijk, en nee, ze was verre van knap...
Hoe laat was dat / welke trein ? Misschien kan ik het herleiden tot een teller hier uit Leeuwarden...
pi_45859589
quote:
* Systeem B4: een bovenleidingsysteem dat geschikt is voor 1,5 kV en voor 25 kV is voorbereid; wordt o.a. gebruikt op het baanvak Boxtel - Eindhoven en Utrecht - Amsterdam Bijlmer. Ook op veel andere plekken, waar de bovenleiding wordt vernieuwd, wordt B4 gebruikt. Bij 1,5 kV wordt een extra kabel die over de koppen van de bovenleidingmasten gaat, gebruikt als versterkingsleiding. Bij 25 kV wordt deze kabel die in tegenfase met de bovenleiding staat, gebruikt om de elektromagnetische compatibiliteit (EMC) van het 25kV-systeem te verbeteren.
Dan is het traject Woerden (Gouda?)-Utrecht ook al voor een deel aangepast, daar lopen die versterkingsleidingen ook over de de koppen van de masten.
pi_45861149
Zo, mijn werk in Den Bosch zit erop.

En daarmee ook mijn dagelijkse 96 km slagje

En al was het gewoon ontzettend ehmm hoe zeg je dat... KUT MET PEREN... Het was wel DIE klus die het spoorvirus in mij weer helemaal wakker gemaakt heeft wat o.a. geleid heeft tot Rondje Nederland en dat soort dingen

Dat wou ik ff kwijt gewoon
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:18:22 #184
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_45861269
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 19:31 schreef Bolkesteijn het volgende:Dan is het traject Woerden (Gouda?)-Utrecht ook al voor een deel aangepast, daar lopen die versterkingsleidingen ook over de de koppen van de masten.
Woerden - Harmelen is ook een paar jaar terug uitgebreid van twee naar vier sporen, in zo'n geval wordt dus gelijk het nieuwe type bovenleiding geplaast.
pi_45862877
De nederlandse spoorwegen zetten de kachels in de treinen uit van 19.55 tot 20.00, dit om ook gehoor te geven aan de actie die morgenavond gehouden wordt.


Gelukkig mag ik 's morgens tellen
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45862895
Ik ben morgen vrij maar ga wel de trein in... Zie wel waar ik uitkom
pi_45863023
Ik mag de 6.25 nemen als eerste: dat is alweer de belgische relaxt, jammer dat ik er nu maar half uur inzit, sowieso alleen tot roosendaal. Fijn is dat ik met mn dagkaart van R'dam terug naar Delft moet en dus de rest van de dag dat ding ook kan gebruiken k moet morgen nl weg.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45863097
Oh maar dat mag niet hoor
pi_45863115
ik stiefel er na werk nog ff wat kilometertjes in

In Nijkerk schijnt nog een interessant bordje te vinden te zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_45863126
Alsof ik zelfs maar gecontroleerd wordt met die jas aan
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45863258
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:08 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Alsof ik zelfs maar gecontroleerd wordt met die jas aan
Goed punt idd Ben zelf ook nog nooit gecontroleerd. Je hoort bij NS dus alles is best. 1e klas zitten trouwens ook
pi_45863600
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:11 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Goed punt idd Ben zelf ook nog nooit gecontroleerd. Je hoort bij NS dus alles is best. 1e klas zitten trouwens ook
I k wens jou nogeens een dag DDARretjes toe jongeman
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_45863697
ik heb vandaag Zl - Ut - Zl met een DDAR gedaan, zat best goed
pi_45863928
Ik A'dam- Roosendaal, 1e klas internationaal geweldig die stoelen.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45864423
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:21 schreef Zug-Chef het volgende:
ik heb vandaag Zl - Ut - Zl met een DDAR gedaan, zat best goed
zoow, 174 tariefUNITS in DDAR

Zaterdag was ik van plan om er 84 in een Wadje te maken, maar na 61 was het wel best
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:42:12 #196
86072 thatsme
and That's you!
pi_45864618
Een DDAR eerste klas is nog niet zo slecht, probeer eens een buffel ofzo! totaal geen verschil.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_45864657
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:01 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
De nederlandse spoorwegen zetten de kachels in de treinen uit van 19.55 tot 20.00, dit om ook gehoor te geven aan de actie die morgenavond gehouden wordt.
Hey daar heb ik ook een mening over

één van de zeldzame keren dat ik met op OHIH explicieter uitdruk dan hier
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_45864681
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:42 schreef thatsme het volgende:
Een DDAR eerste klas is nog niet zo slecht, probeer eens een buffel ofzo! totaal geen verschil.
nee 1e of 2e klas in Ddar dat schiet op
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_45864782
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:26 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Ik A'dam- Roosendaal, 1e klas internationaal geweldig die stoelen.
Mwoh ach, gewoon ICRm, wel lekker hoor, maar niet echt speciaal ofzo...
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:47:53 #200
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45864890
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:45 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Mwoh ach, gewoon ICRm, wel lekker hoor, maar niet echt speciaal ofzo...
Was beter in ICR en ICM vind ik, die nieuw stoelen doen zo kil aan.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')