Enschedequote:Op maandag 29 januari 2007 22:15 schreef Dichterbijer het volgende:
* DING DONG *
Willen alle passiegers van de Intercity naar Schiphol uitstappen bij de vooooorste uitgang? Dank u!
Ik zat vanochtend om half 11 in de sneltrein van Leeuwarden naar Groningen, gelukkig in een Buffel, maar druk was het gelukkig nietquote:Op maandag 29 januari 2007 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva heeft het weer lekker voor elkaar. Gezien de spots op Somda zijn er maar liefst 2 buffels defect. Dat is bij mijn weten nog nooit voorgekomen. De sneltreinen Lw-Gn van vanmiddag werden gereden door 3 wadjes en een buffel. De andere zat in de stopdienst op Lw-Gn. Maar dat was natuurlijk nog niets vergeleken met mijn post van vanochtend. De inhoud van 2,5 treinen proppen in een trein bestaande uit 4 bakkenen dat in de ochtendspits. Het paste dan ook maar net.
ah, nog iemand die vanuit Ehv teltquote:Op dinsdag 30 januari 2007 04:24 schreef Betse het volgende:
Nou over uurtje maar es beginnen met treinen tellen. Es kijken of het om 5.32 al druk is op eindhoven
quote:Op zondag 28 januari 2007 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er ligt iets lelijks midden tussen de rails
waar dient dat stukje ijzer voor? Ik zie het in Delft ook wel eens liggen.quote:
Volgens mij ligt die er gewoon omdat ze misschien van het weekend ofzo onderhoud gaan plegen, dan ligt er alvast een nieuwe spoorstaaf klaar.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:16 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
waar dient dat stukje ijzer voor? Ik zie het in Delft ook wel eens liggen.
Tussen Hilversum en Naarden-Bussem liggen ze ook. Ook bij Amsterdam Raiquote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:16 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
waar dient dat stukje ijzer voor? Ik zie het in Delft ook wel eens liggen.
dat noemen ze een spoorstaaf en in gebruik rijdt er een trein over. Het gaat hier om een nieuwe spoorstaaf ipv een oude.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:16 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
waar dient dat stukje ijzer voor? Ik zie het in Delft ook wel eens liggen.
Waarom ziet ie er dan zo verroest uit?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 18:04 schreef thatsme het volgende:
[..]
dat noemen ze een spoorstaaf en in gebruik rijdt er een trein over. Het gaat hier om een nieuwe spoorstaaf ipv een oude.
omdat ijzer roest?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 19:39 schreef Milkmannetje het volgende:
[..]
Waarom ziet ie er dan zo verroest uit?
vind ik ook!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:20 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Ik zie op het journaal dat ze begonnen zijn met de Hanze-lijn. Willen ze écht tijdswinst (voor mij) dan moeten ze het spoor doortrekken over de noordoostpolder naar Heerenveen.
vast niet nee.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:27 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
maar dat zal er de komende 20 jaar nog wel niet inzitten15 minuten is het verschil niet waard + waarschijnlijk extra keer overstappen?
als die "koperdieven" nou daar elke keer ff gaan halen?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:46 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
dat is waar, er hoeft maar iets te gebeuren en meteen ligt het treinverkeer naar het noorden een dag platmaar de kosten he.. als dat 'kleine' stukje al 900 miljoen kost, dan moet het spoor over de noordoostpolder sowieso 2,3 keer zoveel (stuk langer, meer water etc) geraamd (werkelijke kosten wss nog een keer zo hoog)
Geen tijd gek!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
je kan vanaf blerick zo ff naar venlo lopen
Overal staat wel zo'n ding ja.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:40 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Even een n00b-vraag: is er op elk treinstation een kaartjesautomaat? Moet morgen in Blerick (bij Venlo) opstappen en heb daar eigenlijk nooit een kaartjesautomaat gezien...
"de ontbrekende schakel"quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:03 schreef Dichterbijer het volgende:
Kaartje van de Hanzelijn: http://www.prorail.nl/NR/(...)0/KaartHanzelijn.pdf
Misschien ook leuk voor de topic OP?
dat wordt dus getrokken materiaal?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:12 schreef knars het volgende:
Netjes hoor, met 160 in een boog om Kampen heen
Perron van Delft is lang zat hoor, dan rijd die machinist niet ver genoeg doorquote:Op dinsdag 30 januari 2007 00:21 schreef Doc__Zenith het volgende:
Eind vorig jaar zijn al die ICK-composities verlengd naar 12 bakken, en dat pakte ook niet altijd even handig uit. Vooral op Delft hing meestal de laatste bak buiten het perron. Maarach, da's Delft en daar moeten ze niet zeuren. Hoevaak ik me 1900 daar niet met +5 heb zien vertrekken doordat iedereen bij de laatste deur wil instappen... Gelukkig is er wel marge t/m Ehv.
Doet me ook denken aan een gevalletje lang geleden in de 3800 te Hdb (Hardenberg) met mat'54 toen de mcn ze ook niet allemaal langs het perron kreeg. De deuren open getrokken (wat ik toen nog niet zelf kon) en eruit spingen... en de knieen open...
![]()
de nachtnettrein van 4:54 uit delft naar rotterdam ook, s'nachts hebben ze wel vaker van die rare fratsen....moest ook een keer s'avonds laat rond 12en naar den haag, die vertrok ook van spoor 2quote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:34 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
de 5.47 richitng rotterdam reed trouwens vaag, hij reed aan de verkeerde kant van het spoor de hele tijd
iddquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:26 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
Perron van Delft is lang zat hoor, dan rijd die machinist niet ver genoeg door
Mwah, volgens het foldertje zou er ook eventueel sprake zijn van Hogesnelheidstreinen, dus ik denk dat ze op ICE'tjes hopen?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat wordt dus getrokken materiaal?![]()
of mag een VIRM ook 160?
Wellicht voor nieuwe diesnten vanuit Amsterdam richting Denemarken en Noord Duitsland. De ontwerpsnelheid zal ook wel zijn als voorzorg zijn voor een verhoging van de maximumsnelheid in de toekomst.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:02 schreef knars het volgende:
[..]
Mwah, volgens het foldertje zou er ook eventueel sprake zijn van Hogesnelheidstreinen, dus ik denk dat ze op ICE'tjes hopen?
tja dan moeten ze toch die lijn naar het noorden eerst eens leggen anders schiet het niet op ehquote:Op woensdag 31 januari 2007 00:15 schreef Fixers het volgende:
[..]
Wellicht voor nieuwe diesnten vanuit Amsterdam richting Denemarken en Noord Duitsland. De ontwerpsnelheid zal ook wel zijn als voorzorg zijn voor een verhoging van de maximumsnelheid in de toekomst.
Leeuwarden Achter de hoven, Heerenveen IJsstadion, Rotterdam Stadion hebben geen automaten, net als Eindhoven Stadion maar dat is geen echt station.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:40 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Even een n00b-vraag: is er op elk treinstation een kaartjesautomaat? Moet morgen in Blerick (bij Venlo) opstappen en heb daar eigenlijk nooit een kaartjesautomaat gezien...
leeuwarden - achter de hoven, dat die nog niet opgedoekt isquote:Op woensdag 31 januari 2007 01:31 schreef MREn het volgende:
[..]
Leeuwarden Achter de hoven, Heerenveen IJsstadion, Rotterdam Stadion hebben geen automaten, net als Eindhoven Stadion maar dat is geen echt station.
Blerick heeft wel automaten.
Stations als Enschede, De Eschmarke, Glanerbrug, Venlo en wat obscure Groningse dorpjes hebben zelfs ook buitenlandse automaten.
IRM is toegelaten voor 160 (en kan dus minimaal 176km/uur), ICRm hebben ze volgens mij de moeite niet meer genomen en gewoon voor 140 toegelaten, maar dat moet ook gewoon 160 kunnen. ICK was destijds zelfs voor 200 km/uur geschikt.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat wordt dus getrokken materiaal?![]()
of mag een VIRM ook 160?
Waarom niet? Als daar mensen in stappen en je tijdstechnisch kan stoppen, waarom niet? Staat zelfs in de Arriva-dienstregeling tegenwoordig.quote:Op woensdag 31 januari 2007 01:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
leeuwarden - achter de hoven, dat die nog niet opgedoekt is
Na een evenement wil je ook graag naar huis, toch? Was ook nog ingangscontrole dit weekend daar.quote:heerenveen ijstadion is logisch, omdat dat evenementen is,
Dat is meer een noodperron, net als Onze Lieve Vrouwe Ter Nood of Stroe.quote:volgens mij heb je ook almere strand nog als station?
tja maar als je naar een evenement gaat ( zo als schaatsenquote:Op woensdag 31 januari 2007 01:46 schreef MREn het volgende:
[..]
Waarom niet? Als daar mensen in stappen en je tijdstechnisch kan stoppen, waarom niet? Staat zelfs in de Arriva-dienstregeling tegenwoordig.
[..]
Na een evenement wil je ook graag naar huis, toch? Was ook nog ingangscontrole dit weekend daar.
[..]
Dat is meer een noodperron, net als Onze Lieve Vrouwe Ter Nood of Stroe.
Koplopers kunnen ook gewoon 160 halen (net als de Railhoppers, maar daarvoor is het al te laat)quote:Op woensdag 31 januari 2007 01:44 schreef MREn het volgende:
[..]
IRM is toegelaten voor 160 (en kan dus minimaal 176km/uur), ICRm hebben ze volgens mij de moeite niet meer genomen en gewoon voor 140 toegelaten, maar dat moet ook gewoon 160 kunnen. ICK was destijds zelfs voor 200 km/uur geschikt.
Met de verbouwing van ICRm was een hoop extra apparatuur onder de bak terecht gekomen (airco, nieuwe omzetter). Daardoor wilde IVW in eerste instantie geen toelating voor 160km/u afgeven, maar werd het 140km/u. Vervolgens heeft NSR aan laten tonen dat de bak bij 160km/u ook stabiel was, zodat ICRm momenteel weer voor 160km/u is toegelaten.quote:Op woensdag 31 januari 2007 01:44 schreef MREn het volgende:
[..]
IRM is toegelaten voor 160 (en kan dus minimaal 176km/uur), ICRm hebben ze volgens mij de moeite niet meer genomen en gewoon voor 140 toegelaten, maar dat moet ook gewoon 160 kunnen. ICK was destijds zelfs voor 200 km/uur geschikt.
Leuk hč!quote:Op woensdag 31 januari 2007 00:19 schreef sander89 het volgende:
Ben is rond gaan kijken op www.prorail.nl en www.movares.nl. Verbaast me hoeveel informatie er op staat, ook dat ze met zoveel projecten bezig zijn. Dus heb me weer goed vermaakt afgelopen uur met alle tekst, filmpjes en foto's![]()
nu de baanvakken nog 160km/h geschikt maken :pquote:Op woensdag 31 januari 2007 10:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Met de verbouwing van ICRm was een hoop extra apparatuur onder de bak terecht gekomen (airco, nieuwe omzetter). Daardoor wilde IVW in eerste instantie geen toelating voor 160km/u afgeven, maar werd het 140km/u. Vervolgens heeft NSR aan laten tonen dat de bak bij 160km/u ook stabiel was, zodat ICRm momenteel weer voor 160km/u is toegelaten.
Ik vind dat persoonlijk tamelijk kansloos, maar laat ze het maar proberen.quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nu de baanvakken nog 160km/h geschikt maken :p
Vooral dat laatste. Het is bij de aanleg eenvoudiger om rekening te houden met hogere snelheiden dan later in de toekomst de boel te moeten aanpassen. Het kost mischien nu extra, maar dat zal minder zijn dan aanpassingen in de toekomst. Goed nadenken scheelt ook dat je niet zo snel van die dure kantelbak treinen nodig hebt.quote:Op woensdag 31 januari 2007 12:22 schreef MREn het volgende:
Daar is niets moeilijks aan. Ik denk zelfs dat de meeste baanvakken waar je 140 kunt, je ook gerust 160 kan (mits je even kijkt naar seinplaatsing en overwegdetectie).
Maar 160 tov 140 zet weinig zoden aan de dijk, en alleen maar op lange trajecten zonder irritante stoptreinen zoals Ehv-Btl, Amf-Zl-Gn/Lw, Amf-Apd en Lls-Aml.
Maar als je toch gaat infraknutselen, doe het dan meteen goed en leg de zaak gewoon op 3 of 15kV en 220 per uur.
idd, maar 3 of 25kV is nu gewoon niet haalbaar, maar je kan idd wel gewoon zorgen dat je rijdraad zo over geschakelt zou kunnen worden?quote:Op woensdag 31 januari 2007 12:30 schreef Fixers het volgende:
[..]
Vooral dat laatste. Het is bij de aanleg eenvoudiger om rekening te houden met hogere snelheiden dan later in de toekomst de boel te moeten aanpassen. Het kost mischien nu extra, maar dat zal minder zijn dan aanpassingen in de toekomst. Goed nadenken scheelt ook dat je niet zo snel van die dure kantelbak treinen nodig hebt.
Ik doelde meer op het ontwerp van het spoor zelf, dat bochten, hellingen en wissels geschikt zijn om met een hoge snelheid overheen te denderen. De bovenleiding zelf wordt toch al standaard zo opgebouwd dat er 25kV op kan? Ik dacht tenminste dat de beperking rond de daadwerkelijke spanning vooral zit in treinen en secundaire infrastructuur (verdeelstations e.d.).quote:Op woensdag 31 januari 2007 13:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
idd, maar 3 of 25kV is nu gewoon niet haalbaar, maar je kan idd wel gewoon zorgen dat je rijdraad zo over geschakelt zou kunnen worden?
Ut-Asd werd toch aangelegd voor 200 km/uur?quote:Op woensdag 31 januari 2007 13:00 schreef ReisT het volgende:
Helmond - Horst-Sevenum (wordt bij testritten 160 gereden)
Boxtel - Eindhoven
Utrecht - Amsterdam
en straks dus de Hanzelijn.
Klopt, maar met de huidge bovenleidingsspanning is dat dus parktisch niet mogelijk. Maar het is dus wel een van die lijnen waar op korte termijn de snelheid verhoogd kan worden naar 160 km/u.quote:Op woensdag 31 januari 2007 13:21 schreef MREn het volgende:
Ut-Asd werd toch aangelegd voor 200 km/uur?
quote:In Nederland onderscheidt men 3 bovenleidingsystemen:
* Systeem B1: het conventionele bovenleidingsysteem voor 1,5 kV
* Systeem B4: een bovenleidingsysteem dat geschikt is voor 1,5 kV en voor 25 kV is voorbereid; wordt o.a. gebruikt op het baanvak Boxtel - Eindhoven en Utrecht - Amsterdam Bijlmer. Ook op veel andere plekken, waar de bovenleiding wordt vernieuwd, wordt B4 gebruikt. Bij 1,5 kV wordt een extra kabel die over de koppen van de bovenleidingmasten gaat, gebruikt als versterkingsleiding. Bij 25 kV wordt deze kabel die in tegenfase met de bovenleiding staat, gebruikt om de elektromagnetische compatibiliteit (EMC) van het 25kV-systeem te verbeteren.
* Systeem B5: dit is alleen geschikt voor 25 kV en wordt bijv. op de Betuweroute toegepast.
Ik heb de 4444 richting Lw geteld (aankomst in Lw was 14.54) en ook die was goed vol. Sommige stukken zelfs mensen zittend op de grond op de balkons.quote:Op woensdag 31 januari 2007 18:36 schreef Remzz het volgende:
De trein van 15.43 uit Leeuwarden naar Zwolle was trouwens de 4444, en dat is niet handig om die tijd als enige treinstel, heel(helft dus eigenlijk) de trein zat stampensvol.
Had gisteren trouwesn voor de eerste keer de overstap van Leeuwarden - Zwolle Zwolle - Almelo gehaalt, trein uit Leeuwarden reed heeel hard door in Zwolle en remde pas op het laatste moment dat scheelde het minuten wat ik nodig had
Weten de conducteurs dat ook?quote:Op woensdag 31 januari 2007 18:48 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik heb de 4444 richting Lw geteld (aankomst in Lw was 14.54) en ook die was goed vol. Sommige stukken zelfs mensen zittend op de grond op de balkons.
Probleem is bij de 4444 dat er 1 bak meer 1e klas is dan andere ICM-4en. Alleen is die ene extra 1e klas bak eigenlijk gewoon geldig met een 2e klas kaartje, maar zijn de stickers die dat aangaven van de ramen gehaald, zodat de reizigers niet weten dat het eigenlijk 2e klas geldig is...
Hehe dat is wel een vereiste, ik kom dat ding nog al eens tegen en gisteren met tellen gemerkt dat eerste klas zitten helemaal niet erg isquote:
Even de trein doorgelopen om te kijken hoe druk het is, en na Meppel weer terug om nogmaals te kijken. Morgen moet ik 6.25 tot 13.27 best lange dag. Vrijdag maar 2,5 uurquote:Op woensdag 31 januari 2007 19:15 schreef Luco het volgende:
Vandaag iemand zien tellen op Groningen-Zwolle... Stond opeens op, bij Hoogeveen, dus ik verbaasd aangezien je daar niet kan overstappen. Kwam ze bij Meppel weer zitten... Ja, ze was vrouwelijk, en nee, ze was verre van knap...
Hoe laat was dat / welke trein ? Misschien kan ik het herleiden tot een teller hier uit Leeuwarden...quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:15 schreef Luco het volgende:
Vandaag iemand zien tellen op Groningen-Zwolle... Stond opeens op, bij Hoogeveen, dus ik verbaasd aangezien je daar niet kan overstappen. Kwam ze bij Meppel weer zitten... Ja, ze was vrouwelijk, en nee, ze was verre van knap...
Dan is het traject Woerden (Gouda?)-Utrecht ook al voor een deel aangepast, daar lopen die versterkingsleidingen ook over de de koppen van de masten.quote:* Systeem B4: een bovenleidingsysteem dat geschikt is voor 1,5 kV en voor 25 kV is voorbereid; wordt o.a. gebruikt op het baanvak Boxtel - Eindhoven en Utrecht - Amsterdam Bijlmer. Ook op veel andere plekken, waar de bovenleiding wordt vernieuwd, wordt B4 gebruikt. Bij 1,5 kV wordt een extra kabel die over de koppen van de bovenleidingmasten gaat, gebruikt als versterkingsleiding. Bij 25 kV wordt deze kabel die in tegenfase met de bovenleiding staat, gebruikt om de elektromagnetische compatibiliteit (EMC) van het 25kV-systeem te verbeteren.
Woerden - Harmelen is ook een paar jaar terug uitgebreid van twee naar vier sporen, in zo'n geval wordt dus gelijk het nieuwe type bovenleiding geplaast.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:31 schreef Bolkesteijn het volgende:Dan is het traject Woerden (Gouda?)-Utrecht ook al voor een deel aangepast, daar lopen die versterkingsleidingen ook over de de koppen van de masten.
Goed punt iddquote:Op woensdag 31 januari 2007 21:08 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Alsof ik zelfs maar gecontroleerd wordt met die jas aan
I k wens jou nogeens een dag DDARretjes toe jongemanquote:Op woensdag 31 januari 2007 21:11 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Goed punt iddBen zelf ook nog nooit gecontroleerd. Je hoort bij NS dus alles is best. 1e klas zitten trouwens ook
![]()
zoow, 174 tariefUNITS in DDARquote:Op woensdag 31 januari 2007 21:21 schreef Zug-Chef het volgende:
ik heb vandaag Zl - Ut - Zl met een DDAR gedaan, zat best goed
Hey daar heb ik ook een mening overquote:Op woensdag 31 januari 2007 21:01 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
De nederlandse spoorwegen zetten de kachels in de treinen uit van 19.55 tot 20.00, dit om ook gehoor te geven aan de actie die morgenavond gehouden wordt.
nee 1e of 2e klas in Ddar dat schiet opquote:Op woensdag 31 januari 2007 21:42 schreef thatsme het volgende:
Een DDAR eerste klas is nog niet zo slecht, probeer eens een buffel ofzo! totaal geen verschil.
Mwoh ach, gewoon ICRm, wel lekker hoor, maar niet echt speciaal ofzo...quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:26 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Ik A'dam- Roosendaal, 1e klas internationaalgeweldig die stoelen.
Was beter in ICR en ICM vind ik, die nieuw stoelen doen zo kil aan.quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:45 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Mwoh ach, gewoon ICRm, wel lekker hoor, maar niet echt speciaal ofzo...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |