abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45864910
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:45 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Mwoh ach, gewoon ICRm, wel lekker hoor, maar niet echt speciaal ofzo...
Nouwww ICRm is nou juist WEL het mat waar het verschil tuseen A en B het grootst is, lijkt me. Kan zo gauw ff niks anders bedenken iig (naah plan V okee dan). En dan te bedenken dat de 2e klas ICRm nog steeds te verkiezen is boven de 1e klas in DH2, DM90, Plan T, en DDAR
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:48:58 #202
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45864935
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:42 schreef thatsme het volgende:
Een DDAR eerste klas is nog niet zo slecht, probeer eens een buffel ofzo! totaal geen verschil.
Jawel, daar heb je meer been ruimte, een stukje tussen de stoelen tegenover je om je voet op te zetten en een armsteun in het midden, wat toch prettiger is als je de krant leest.
Bovendien is het toch een stuk rustiger, ook al zit er alleen een deurtje tussen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:50:17 #203
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45864991
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nouwww ICRm is nou juist WEL het mat waar het verschil tuseen A en B het grootst is, lijkt me. Kan zo gauw ff niks anders bedenken iig (naah plan V okee dan).
ICM !
(1e klas in plan V is trouwens heerlijk, als ik lam ben lekker armsteunen omhoog en lekker de hele bank gebruiken, jammer dat ie net iets te kort is...)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_45865048
ICM hmmmm ik wacht graag op ICMm
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:51:45 #205
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45865056
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:26 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Ik A'dam- Roosendaal, 1e klas internationaal geweldig die stoelen.
Haalt het niet bij de IC's uit de 140 en de ICE's...
hoewel ik in de 140 vrijwel enkel in het barrijtuig reis, niet zelden (:+) zonder Warsteiner.
Trouwens, die barrijtuigen zijn tegenwoordig rookvrij zag ik vorige maand ofzo.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_45865135
Goed bewoord inderdaad. Al is het natuurlijk altijd beter dan 2e klas...
pi_45865158
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:51 schreef MREn het volgende:

[..]

Haalt het niet bij de IC's uit de 140 en de ICE's...
hoewel ik in de 140 vrijwel enkel in het barrijtuig reis, niet zelden (:+) zonder Warsteiner.
Trouwens, die barrijtuigen zijn tegenwoordig rookvrij zag ik vorige maand ofzo.
daar stond ik dan weer even niet ingeplanned
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45865192
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:51 schreef MREn het volgende:
Haalt het niet bij de IC's uit de 140 en de ICE's...
hoewel ik in de 140 vrijwel enkel in het barrijtuig reis, niet zelden (:+) zonder Warsteiner.
NIET zelden zonder Warsteiner?

Nee, idd, NOOIT zonder Warsteiner
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_45865227
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:53 schreef Zug-Chef het volgende:
Goed bewoord inderdaad. Al is het natuurlijk altijd beter dan 2e klas...
Schooiers als jij mogen ook met een 2e klas kaartje het barrijtuig in
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:56:12 #210
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45865284
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

NIET zelden zonder Warsteiner?

Nee, idd, NOOIT zonder Warsteiner
understements zijn leuk

tomatensoep en worsten zijn trouwens wel lekker, volgende keer ga ik lasagne maar eens proberen die op de nieuwe menukaart staat
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:56:36 #211
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45865302
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Schooiers als jij mogen ook met een 2e klas kaartje het barrijtuig in
iedereen mag dat

zitten ook regelmatig van die onscheschoren ossies te tanken.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_45865349
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 18:58 schreef Fixers het volgende:

[..]

Weten de conducteurs dat ook?
Maar Zug-Chef, om even op deze vraag terug te komen
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45865433
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:56 schreef MREn het volgende:
tomatensoep en worsten zijn trouwens wel lekker, volgende keer ga ik lasagne maar eens proberen die op de nieuwe menukaart staat
Ik neem vaak/meestal/bijna altijd de Nürnberger Würstchen met Kartoffelsalat van 6,70 euro Ook goed binnen te houden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_45865485
En de bijzondere en minder bijzondere foto's van afgelopen week:


VIRM passeert Dordrecht Zuid vlak na zonsopkomst op 25-01-2007


Thalys 4343 is bestickerd met Kuifje materiaal vanwege de geboorte van Herge 100 jaar geleden


De Blerick Shuttle is weer eens flink te laat en passeert hier een zielig alleenstaande boom vlakbij Horst-Sevenum


Plan U wordt gereed gemaakt in Zwolle voor een Sloveens vervoerbedrijf op 30-01-2007


Het vorig jaar overgekomen oud TEE treinstel staat nog altijd op het werkplaatsterrein van NedTrain Zwolle


Een korte onderhoudsbeurt kregen de Veolia wadlopers 3110 en 3117 tevens in Zwolle


ACTS staat klaar voor vertrek met de dagelijkse Leeuwarden Shuttle op 31-01-2007
  woensdag 31 januari 2007 @ 22:01:03 #215
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45865500
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 18:50 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Welke bak is dat dan?
Dat is trouwens de mA bak, dus de bak met motordraaistel die ook in de gewone ICM-IV 2e klas is.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_45865536
Dude..

De Thalys is afgelopen weken VAAK omgeleid via Den Bosch... dan ga je toch ff ni Culemborg bij de brug staan of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_45865600
Ik dacht trouwens dat de TEE een 4baks stel was? Ben ik een schele hond of hebben ze er een extra tussenbak bij gezet?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_45865623
Mja moet ik wel toevallig op dat moment op die plek van het land zijn En dan ook nog zon, en nog omgeleide Thalys en dan ook nog de 4343....
pi_45865634
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik dacht trouwens dat de TEE een 4baks stel was? Ben ik een schele hond of hebben ze er een extra tussenbak bij gezet?
Gevoel had ik ook al...
pi_45865725
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:57 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

Maar Zug-Chef, om even op deze vraag terug te komen
Ik heb het gisteren gemeld bij de standplaats Leeuwarden. Of ze er vervolgens nog wat mee gedaan hebben... ik vraag het me af.

Wel zei ik gister tegen een HC dat het hier nog lekker rustig was (toen ik dus ook in de 4444 zat)... Hij wist het dus wel, maar vond het zo ook wel best.
pi_45866237
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:04 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Gevoel had ik ook al...
We hebben gelijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 31 januari 2007 @ 22:23:42 #222
164283 Luco
Buongiorno!
pi_45866393
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 19:25 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Hoe laat was dat / welke trein ? Misschien kan ik het herleiden tot een teller hier uit Leeuwarden...
Trein van 14.02 vanuit Groningen, naar Schiphol. 2 maal koplopers uit 40xx serie
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  woensdag 31 januari 2007 @ 22:28:24 #223
164283 Luco
Buongiorno!
pi_45866586
Vandaag trouwens VI-IRM op Groningen zien staan. Reed leeg weg.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_45867066
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:50 schreef MREn het volgende:

[..]

ICM !
(1e klas in plan V is trouwens heerlijk, als ik lam ben lekker armsteunen omhoog en lekker de hele bank gebruiken, jammer dat ie net iets te kort is...)
Vind alle treinen wel prima zitten in 1e klas . Vandaag van Ah -> Ams -> Ldn -> Ut -> Bd -> Ut -> Ede-Wageningen , en daar nog de stoptrein . Machinist deed het licht maar uit omdat de conductrice last had van het licht, 20 min in het donker gezeten . Die twee zitten daar geloof ik 40 min te wachten voordat ze weer terug mogen...
pi_45867740
Eerste klas Plan V
pi_45868277
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:56 schreef perslucht het volgende:
Eerste klas Plan V
Zit prima hoor, ik heb me hele teldienst 1e klas gezeten . Maar moet zeggen dat spoor tussen Leiden en Woerden, dat is niet V-IRM waardig gewoon een city pendel treintje .
pi_45870031
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

We hebben gelijk
is het nu dan ee vTEE ?
of eenTEEV?
  donderdag 1 februari 2007 @ 02:19:49 #228
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45872375
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 23:10 schreef Brembo het volgende:

[..]

Zit prima hoor, ik heb me hele teldienst 1e klas gezeten . Maar moet zeggen dat spoor tussen Leiden en Woerden, dat is niet V-IRM waardig gewoon een city pendel treintje .
Qua reizigers mag het wel IRM hebben hoor. Het grootste probleem is echter dat de infra niet erg geschikt is voor het wat zware IRM. NSR heeft gewoon zijn poot stijf gehouden (met mat. inzet DRGL'07) en ProRail heeft inzet IRM niet verboden. Dus nu vrolijk tot 8 bakken IRM er over in de spits. Ben benieuwd hoelang de baan het houdt, bovenleiding houdt iig niet van IRM (notoire bovenleiding naar beneden halers overigens) en daarom mag vanaf vandaag op bepaalde stukken ook niet meer met stroomafnemers op worden gereden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 1 februari 2007 @ 02:22:59 #229
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45872404
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:28 schreef Luco het volgende:
Vandaag trouwens VI-IRM op Groningen zien staan. Reed leeg weg.
Dat komt er zelfs elke dag

Zondag nog een uitwisselingsslagje met een IRM-VI gezien, van Lw naar Gn, uiteraard via Mp. Leuk om dat ding een paar minuten voor de reguliere IC te gooien zodat velen (op het toch wel redelijk volle perron van Hr) zich af begonnen te vragen of de trein vergeten was te stoppen.

Gelukkig kwam niet veel later een riante ICM-III aan kakken (geheel volgens omloop trouwens), waarbij velen zich op de balkons staande mochten houden tot aan Zl...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 1 februari 2007 @ 07:52:54 #230
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_45873775
Zo, lange dagjes zeg........
  donderdag 1 februari 2007 @ 08:00:44 #231
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45873823
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 20:18 schreef ReisT het volgende:

[..]

Woerden - Harmelen is ook een paar jaar terug uitgebreid van twee naar vier sporen, in zo'n geval wordt dus gelijk het nieuwe type bovenleiding geplaast.
Dat baanvak is in stappen geheel herbouwd, vandaar de nieuwe bovenleiding. Op Amsterdam - Utrecht het zelfde.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 1 februari 2007 @ 09:45:09 #232
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_45874986
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik dacht trouwens dat de TEE een 4baks stel was? Ben ik een schele hond of hebben ze er een extra tussenbak bij gezet?
Er klopt wel meer niet aan: wel twee stuurstanden, maar geen motorrijtuig...
pi_45875852
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 02:19 schreef MREn het volgende:

[..]

Qua reizigers mag het wel IRM hebben hoor. Het grootste probleem is echter dat de infra niet erg geschikt is voor het wat zware IRM. NSR heeft gewoon zijn poot stijf gehouden (met mat. inzet DRGL'07) en ProRail heeft inzet IRM niet verboden. Dus nu vrolijk tot 8 bakken IRM er over in de spits. Ben benieuwd hoelang de baan het houdt, bovenleiding houdt iig niet van IRM (notoire bovenleiding naar beneden halers overigens) en daarom mag vanaf vandaag op bepaalde stukken ook niet meer met stroomafnemers op worden gereden.
Ik stel voor een uitwisselingsactie met Zw-Nm, hier VIRM en daar mat'64 .
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 februari 2007 @ 13:27:01 #234
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45880495
Ik zie dat er in mijn afwezigheid lekker doorgepost is

Inmiddels zijn er 16 GTW'tjes op dienst bij Arriva. Het gaat de goede kant op. Nu de rest nog
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45881172
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 09:45 schreef ReisT het volgende:

[..]

Er klopt wel meer niet aan: wel twee stuurstanden, maar geen motorrijtuig...
uit 1 van de stuurstanden wouden ze een nieuw motorrijtuig constueren,

draaistellen van een Plan U schijnen prima geschikt te zijn
  donderdag 1 februari 2007 @ 13:51:37 #236
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45881199
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 09:45 schreef ReisT het volgende:

[..]

Er klopt wel meer niet aan: wel twee stuurstanden, maar geen motorrijtuig...
De motorrijtuigen zijn door de Canadezen gesloopt jaren geleden en vervangen door FA7-locs of zo. De motorrijtuigen voldeden toch niet helemaal in het Canadese klimaat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45881225
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 13:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

De motorrijtuigen zijn door de Canadezen gesloopt jaren geleden en vervangen door FA7-locs of zo. De motorrijtuigen voldeden toch niet helemaal in het Canadese klimaat.
nee, Werkspoor kon geen onderdelen meer leveren :-)
  donderdag 1 februari 2007 @ 13:55:16 #238
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45881320
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 13:52 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nee, Werkspoor kon geen onderdelen meer leveren :-)
Nogal wiedes, Werkspoor bestond niet meer!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45881354
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 13:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nogal wiedes, Werkspoor bestond niet meer!
Daarom
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 februari 2007 @ 14:06:44 #240
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45881716
Het is volgens mij een tig jaren project als het ooit al af komt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45882381
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 14:06 schreef Peterselieman het volgende:
Het is volgens mij een tig jaren project als het ooit al af komt
tja, als de rest van het treintje nog rijvaardig is tegen die tijd xD
pi_45882469
Zo, alweer thuis. Relaxte dag, weer hele tijd 1e klas gezeten. Dat is wel super hoor als er mensen moeten staan in zo'n hondenkop en ik dan 1e klas mag
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  donderdag 1 februari 2007 @ 14:39:31 #243
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45882796
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 14:28 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Zo, alweer thuis. Relaxte dag, weer hele tijd 1e klas gezeten. Dat is wel super hoor als er mensen moeten staan in zo'n hondenkop en ik dan 1e klas mag
Foei, er rijden al bijna elf jaar geen Hondekoppen meer. Beetje inleven in je werk hoor!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45882855
nou die dingen dan, je snapt het, vandaag ook begint een andere teller te ratelen met allemaal vaktermen, ik dacht echt van 'wtf zeg je daar'
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45883316
Plan T / V
pi_45884492
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 14:41 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
nou die dingen dan, je snapt het, vandaag ook begint een andere teller te ratelen met allemaal vaktermen, ik dacht echt van 'wtf zeg je daar'
Oh dat was Zug-Chef
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_45884949
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh dat was Zug-Chef
vraag me af hoevaak ik bij toeval al in de zelfde trein gezeten heb met andere FOK! PTA TNP lurkers :p
  donderdag 1 februari 2007 @ 15:41:36 #248
137628 Tellorian
Niet zo'n beetje mezelf!
pi_45884989
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:40 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

vraag me af hoevaak ik bij toeval al in de zelfde trein gezeten heb met andere FOK! PTA TNP lurkers :p
Als ik moet werken reis ik altijd vanaf Heerhugowaard naar Alkmaar...
En vanaf m'n stage kijk ik uit op het station van Heerhugowaard...

Hoorde ik net dus zo ineens keihard getoeter, rijdt er zo'n IRM langs het gebouw op standje heel langzaam. Zag ik net nog 'n paar kerels bij het station weer op het perron klimmen, mongolen..

[ Bericht 26% gewijzigd door Tellorian op 01-02-2007 15:52:32 ]
pi_45889720
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:41 schreef Tellorian het volgende:

[..]

Als ik moet werken reis ik altijd vanaf Heerhugowaard naar Alkmaar...
En vanaf m'n stage kijk ik uit op het station van Heerhugowaard...

Hoorde ik net dus zo ineens keihard getoeter, rijdt er zo'n IRM langs het gebouw op standje heel langzaam. Zag ik net nog 'n paar kerels bij het station weer op het perron klimmen, mongolen..
aka over het spoor lopen? afsnijden enzo?
pi_45892257
Van mij mogen zulke gasten gewoon platgereden worden, mongolen >.>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')