Urban Cookie Collective - The key, the secret
En dromenvanger gaat weer sneller en sneller
Ik ben weer aanwezig
![]()
Ik zat even buiten en keek naar de brug over de vijver en dacht opeens van, waarom ga ik niet op die brug staan zonder dat ik ernaar toe ga lopen. Het voelde zo aan alsof ik me kon bewegen zonder te bewegen.
Ik wil op die brug staan zonder dat ik me verroer en ik sta op die brug!!!!
Ik liet net buiten weer de geest opstijgen
![]()
Ik heb de geest weten samen te vatten volgens mij, al die bergen chaos zorgt ervoor dat ik ga samenvatten. Ik maak mijn geest compacter op momenten dat ik gedachtes heb die ik niet wil. Wie weet is het daarom zo dat ik boven mezelf weet te komen met de geest.
Ik beeldde me net buiten in dat ik de geest als een raket liet lanceren dus. En toen keek ik naar de brug over de vijver en toen leek het alsof ik zomaar op die brug kon staan. Ik wilde op die brug komen te staan en het scheelde volgens mij niet veel of ik stond op die brug. Wie weet dat de geest mij daarheen wilde tillen, de geest vervoert het lichaam. In een fractie van een seconde.
Stel je voor ik kijk via google earth naar Las Vegas vanuit Nederland en ik wil midden in Las Vegas staan, en door het te willen sta je er dan ook
![]()
Geen auto meer nodig
![]()
Weg met het vliegtuig
![]()
Ik ga snelheid invoeren, ik ga eens heel snel zijn nu. Sneller dan snel. Dat is dus een reden waarom ik wil hardlopen, snel rennen en sneller rennen dan snel. En wie weet zorgt het hardlopen wel ervoor dat ik met focus ook sneller ga zijn.
Snel van conclusie trekking, ik zie wat gebeuren en ik handel meteen ala seconde. De muziek sneller naar binnen laten komen. Dat er geen tijd zit tussen het opvangen van muziek en het moment dat de muziek draait.
Sneller zaken opmerken
![]()
Ook het denken sneller opmerken zodat ik nog sneller die gedachtes weet te analyseren en dus ook af te breken.
Ik ben niet manisch nu
Ik heb totale controle
![]()
Zou ik geen controle hebben dan zou ik constant stuiteren maar ik ben statisch een beetje. Ik sta stil en ga alsnog snel
![]()
Heb nu zin om met stokken te vechten
![]()
Snelle vechtsport waarbij je direct moet handelen
![]()
Even verder omdat ik nu op dreef ben en dit kan dus zorgen dat ik de komende 24 maanden in een beter vaarwater terecht kom dus ik ga even verder als jullie het niet erg vinden
![]()
This means something this is important zullen we maar zeggen
![]()
In ieder geval zorgt het voor een opheldering en dat was hard nodig want het was dark inside of me.
Ik heb het idee dat de omgeving stil staat op dit moment, als ik buiten ben is het stilstand op en top, als ik door de omgeving loop dan lijkt het te zijn alsof ik door een stilstaand iets loop. Alsof ik een afstandsbediening heb en daarmee alles stil heb gezet.
Het lijkt alsof de realiteit ( de omgeving dus) even stil staat ondanks dat het waait en dan heb ik het idee dat ik kan switchen van omgeving. Dat ik met mijn denken en bewustzijn zomaar iets anders naar voren kan roepen. Het voelt aan alsof ik nu controle heb op de omgeving als het ware.
En dat heeft vanzelf te maken dat het denken stil staat, maar ook buiten het denken lijkt het stil te staan nu. Dan heb ik nu de neiging om in te beelden dat ik ergens in een drukke stad sta en dan geloof ik dus ook dat het mogelijk is om dat voor elkaar te krijgen omdat het stil staat en vanzelf is het zo dat het bij stilstand makkelijker te veranderen is.
Als iets beweegt dan kun je niet switchen zo snel, bij beweging moet je meegaan met de huidige film die afspeeld, nu lijkt de film stil te staan nogmaals en lijkt het net alsof ik zelf iets anders kan toevoegen of weg kan gaan uit deze film.
De bewegingen binnen de ruimte lijken ook anders te zijn, als ik met de armen de muis bedien lijkt het een andere beweging te zijn en ook de rest van de bewegingen lijken anders te zijn. Alsof de beweging meer beweging is omdat de rest stil staat.
Begrijpen jullie er nog wat van
![]()
Het gaat om een andere realiteit die ik nu meemaak, alsof ik niet afhankelijk ben om mee te gaan en dat ik dus zelf kan beslissen om een andere kant op te gaan. Als de film die de realiteit heet altijd van links naar rechts gaat dan is het nu zo dat het helemaal geen kant opgaat en dat ik dus naar links kan gaan of naar boven of onder inplaats van altijd maar naar rechts te gaan omdat de film naar rechts gaat.
Minder afhankelijkheid en meer vrijheid ook wel, het voelt alsof ik meer vrijheid heb in mijn keuzes en alsof ik nu zelf kan beslissen wat ik doe zonder dat ik het doe omdat ik het doe omdat het moet.
Wie weet nog steeds afstand genomen van? Dat ik afstand heb genomen van mezelf en dus ook van de film? Dat ik uit de film gestapt ben als het ware?
Ook het matrix idee dan maar ( ondanks dat ik die film niet als heilig zie) in the matrix zetten ze ook de omgeving stil en zie je ze rondlopen door een stilstaande omgeving. Een moment van helder besef is het ook. Alsof ik nu aanwezig ben terwijl het systeem stil staat een beetje. Het systeem waar ik aan vast gekoppeld ben mijn hele leven. Wie weet heb ik mezelf wel unplugged als het ware. En dat voelt dus geweldig
![]()
Johnny Cash - I've been everywhere
Ik ben dus niet te hard van stapel aan het lopen, dat ik het zo uitleg dat is even omdat het staat voor een prettige ervaring. En dan schrijf ik het maar even hier op om te kijken of iemand ook zo'n ervaring gekend heeft.
Er komt nu een zwarte kat aanlopen buiten
Straks krijg ik een deja vus
![]()
Ik ga eens uitzoeken of ik nog meer kan uittreden en dan zie ik uittreden als unpluggen want ik zit met mijn geest dus volgens mij echt vast aan de omgeving en realiteit. Mijn bewustzijn vangt sowieso de realiteit op anders zou ik de realiteit niet om me heen hebben.
Dus ik ga verder met escape pogingen wagen nu. Proberen om nog meer die geest naar boven te knallen als een vuurpijl. Wie weet ben ik wel beter af zonder geest die gekoppeld is aan alles
Ik ben vrij
![]()
Ik voel me dus vrijer en losser en ik heb niet het idee dat ik een onderdeel vorm van alles en dat het onderdeel dat ik ben een vast iets is dat erbij hoort omdat het erbij hoort.
Ik bedoel dus, ik heb niet het idee dat ik eraan vast geplakt zit of erin gemonteerd ben of wat dan ook. Maar dit is misschien niet te volgen. Ik besef me nu dat ik los sta van alles, als ik nu naar buiten loop of naar de stad ga dan heb ik nu het idee dat het daadwerkelijk mijn eigen keuze is en dat ik niet als een automaat bezig ben zonder dat ik achter mijn beslissingen sta.
Bewuster van mijn eigen inbreng dus ook. Als ik nu links doe en ik wil rechts dan doe ik rechts. Ik ga niet naar links omdat links erin zit, ik kan nu kiezen om naar rechts of naar links te gaan omdat ik tegenwerk een beetje. Ik ga niet blindelings verder zonder inbreng. En dit is nog maar het begin volgens mij, mijn hele woordgebruik en taalgebruik kan anders nog.
Verzetten tegen het automatisme is het ook wel. Verzetten tegen onbewuste handelingen. Wie weet is aanwezig zijn in deze realiteit ook wel onbewust bezig zijn. Dat je bij opperste bewustheid heel ergens anders bent. Of het is juist andersom het geval, dat je te bewust bent van deze realiteit en te weinig bewust van een betere wereld.
Dat de realiteit te dominant aanwezig is. En dan heeft de realiteit ook energie in zich zitten omdat de kosmos energie in zich heeft zitten.
Wie weet dringt deze realiteit zichzelf wel erg op, en dat je daarom juist afstand moet nemen van om zo een beter gevoel te krijgen.
Ik leg het in deze post verder uit dus.
De realiteit met vakantie-landen is niet zo heel slecht en er zitten mooie kanten aan het verhaal, maar het gaat om de beleving op andere gebieden. Ik ben niet compleet anti realiteit ingesteld omdat ik vaak genoeg kan lachen bij wat ik zie, maar het gaat me om de veelzijdigheid van alles. En natuurlijk de gedachtes en het gevoel die lijken vast te zitten terwijl je er helemaal niet om vraagt.
Nu kijk ik de straat in tegenover me en denk ik van, wat ligt er achter die straat, waarom gaat die straat niet verder richting wat anders.
En nu genoeg weer.
Ben even niet in staat tot beter uitleggen maar ik weet wel dat ik me sinds vandaag ineens een stuk vrijer voel. En dat heb ik vorig jaar ook gehad maar toen schoot ik dus door tot ongezonde proporties en het was ook niet helder en bewust bezig zijn.
[ Bericht 4% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 28-01-2007 15:19:42 ]