abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 januari 2007 @ 11:42:04 #201
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45751578
En zonder moeite ook nog dat afvallen, stel ik ga meer bewegen dan zit ik binnen een mum van tijd onder de 80 en ga ik richting de 70 Ik wil tot 70 KG gaan en niet richting de 60. 70 kg is voor mij een ideaal gewicht en dan zal het bestaan ook vanzelf lichter zijn. Vergeleken met de zomer van 2006 is het al 9 kg lichter. 9 pakken suiker!!!!

Dat overgewicht heeft me nooit bevallen maar wie bevalt dat wel? Vindt het niet bij me passen als ik met een dikke kop op de foto sta

Heb een mooie theorie over problemen met je meedragen. Hoe zwaarder de problemen des te lichter het is als de problemen oplossen. Heb je 1000 KG problemen met je meegesleept en zijn die problemen weg dan voelt dat aan als verlichting van 1000 kg en is het leven nog mooier dan iemand die nooit problemen gekend heeft.

Net zoals met overgewicht, ook daar merk je het wanneer je 10 kg afvalt dat het lichter lopen en bewegen is.

Verlichting kan toch alleen plaats vinden als je te maken hebt met zwaarte of niet? En dan is verlichting natuurlijk een groot woord maar nu ik minder geestelijke problemen draag op deze mooie zondag lijkt het echt een openbaring te zijn. Laatste 2 dagen gaat het beter en vandaag gaat het goed, geen zware gedachtes.

En dan zijn die zware gedachtes vaak gedachtes zonder betekenis. Als ik met een zwaar hoofd rond loop dan is het niet eens dat ik me druk maak ergens over, het zijn puur en alleen zware warrige gedachtes die het dan zwaar maken om de dag door te komen.

En soms is het dan echt alsof er geen einde aan de dag komt
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zondag 28 januari 2007 @ 11:53:13 #202
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45751797
quote:
Op zondag 28 januari 2007 11:42 schreef Dromenvanger het volgende:

Verlichting kan toch alleen plaats vinden als je te maken hebt met zwaarte of niet? En dan is verlichting natuurlijk een groot woord maar nu ik minder geestelijke problemen draag op deze mooie zondag lijkt het echt een openbaring te zijn. Laatste 2 dagen gaat het beter en vandaag gaat het goed, geen zware gedachtes.
zo heb ik het nooit bekeken, maar ergens klinkt dat best logisch ja. De uitdrukking is toch ook altijd 'problemen met je mee torsen/dragen, en als een probleem opgelost is: ' dat is een pak van mijn hart' enzo
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  zondag 28 januari 2007 @ 11:59:42 #203
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45751928
quote:
Op zondag 28 januari 2007 11:53 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

zo heb ik het nooit bekeken, maar ergens klinkt dat best logisch ja. De uitdrukking is toch ook altijd 'problemen met je mee torsen/dragen, en als een probleem opgelost is: ' dat is een pak van mijn hart' enzo
Yep

Stel je hebt je hele leven een rugtas met je meegedragen vol stenen en daarna is die rugtas niet meer aanwezig, vanzelf loop je makkelijker en vanzelf ga je meer kracht krijgen om andere zaken op te pakken. Je hoeft je niet meer te richten op die rugtas vol stenen en kunt iets anders optillen.

Dus wie weet hebben problemen wel zin om meer te kunnen tillen in je bestaan. Heb je alles al eens gehad van ellende dan is het daarna de beurt aan andere uitdagingen en dan til je op een gegeven moment alles op dat je maar kunt indenken.

Tenzij je in problemen blijft hangen, een hardnekkig probleem als een trauma kan het hele leven aanwezig blijven, dat je een rugtas met je meedraagt die nooit af gedaan wordt, dan heeft een probleem geen nut. Problemen zijn toch gemaakt om van te leren en om om te lossen? De wetenschap teert ook op problemen en vraagstukken waar nog geen antwoord op is.

Verwerking van problemen is wel okey, problemen ontleden en verwerken zodat ze oplossen.

Dat afvallen van mij komt overigens doordat ik geen anti depressiva meer inneem. De kilo's lijken wel eraf te vliegen.

Vandaag lijkt het een probleemloos bestaan te zijn voor mij, alsnog moet er hard gewerkt worden richting de toekomst om inhoud te geven aan mijn leven, ik kan niet in een leeg bestaan functioneren dus ik zal op zoek moeten gaan naar activiteiten.

En zeker niet alleen werken maar ook activiteiten in de vrije tijd.

Dan is fokken natuurlijk een activiteit maar soms weet ik dus echt niets meer uit het toetsenbord te rammen, dan wil ik een nieuw topic openen ergens en dan komt er niets meer uit.

Nu zou ik wel willen sporten en hardlopen, even de schoenen aantrekken en de outfit aantrekken en gewoon 1 uur rennen met verstand op nul Wie weet in de lente als ik de outfit bij elkaar heb gekocht.

Sporten is 1 ding natuurlijk, daarnaast moet nog meer erbij komen. Werken, sporten, fokken en het leven ziet er meteen interessanter uit. Vrijwilligerswerk is ook goed, heb ik niets op tegen, zolang het maar in mijn straatje past.

Nu zit ik hier dus en denk ik van, wat zal ik gaan doen. En dan komt vanzelf naar voren dat ik hier blijf hangen Omdat ik geen echte activiteiten heb die ik vast beoefen. Stel ik ga iedere dag 2 uur rennen of 1 uur rennen, dan is dat weer 1 of 2 uur uit de 16 uur dat ik wakker ben. 1/8 deel van de dag besteedt

In principe wil ik dus een vast schema hanteren om tijd te besteden. 2 uur internet, 2 uur rennen, 6 uur werken en dan kun je nog film kijken en lezen en zo wil ik het in de toekomst dus aanpakken. Tijd beter besteden dus
  zondag 28 januari 2007 @ 12:16:16 #204
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45752307
quote:
Op zondag 28 januari 2007 11:59 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Yep

Stel je hebt je hele leven een rugtas met je meegedragen vol stenen en daarna is die rugtas niet meer aanwezig, vanzelf loop je makkelijker en vanzelf ga je meer kracht krijgen om andere zaken op te pakken. Je hoeft je niet meer te richten op die rugtas vol stenen en kunt iets anders optillen.

Dus wie weet hebben problemen wel zin om meer te kunnen tillen in je bestaan. Heb je alles al eens gehad van ellende dan is het daarna de beurt aan andere uitdagingen en dan til je op een gegeven moment alles op dat je maar kunt indenken.

meer kracht krijgen ja, en de positieve dingen op juiste waarde weten te schatten, hoe ongelukkiger een mens is geweest, hoe intenser die persoon geluk kan ervaren. Da's mijn theorie iig als ik me weer eens afvraag waarom enzo
quote:
.......
En zeker niet alleen werken maar ook activiteiten in de vrije tijd.

Dan is fokken natuurlijk een activiteit maar soms weet ik dus echt niets meer uit het toetsenbord te rammen, dan wil ik een nieuw topic openen ergens en dan komt er niets meer uit.

Nu zou ik wel willen sporten en hardlopen, even de schoenen aantrekken en de outfit aantrekken en gewoon 1 uur rennen met verstand op nul Wie weet in de lente als ik de outfit bij elkaar heb gekocht.

Sporten is 1 ding natuurlijk, daarnaast moet nog meer erbij komen. Werken, sporten, fokken en het leven ziet er meteen interessanter uit. Vrijwilligerswerk is ook goed, heb ik niets op tegen, zolang het maar in mijn straatje past.

Nu zit ik hier dus en denk ik van, wat zal ik gaan doen. En dan komt vanzelf naar voren dat ik hier blijf hangen Omdat ik geen echte activiteiten heb die ik vast beoefen. Stel ik ga iedere dag 2 uur rennen of 1 uur rennen, dan is dat weer 1 of 2 uur uit de 16 uur dat ik wakker ben. 1/8 deel van de dag besteedt

In principe wil ik dus een vast schema hanteren om tijd te besteden. 2 uur internet, 2 uur rennen, 6 uur werken en dan kun je nog film kijken en lezen en zo wil ik het in de toekomst dus aanpakken. Tijd beter besteden dus
vaste schema's kunnen heel nuttig en effectief zijn En helpen houvast te geven bij het indelen van je dag. Time management
Misschien kun je ook voor jezelf een PvA (zo noem ik dat zelf altijd, een Plan van Aanpak ') ) maken om te bereiken wat je wilt gaan doen. Dus eerst een doelstelling formuleren en dan een stappenplan bedenken hoe je daar komen kunt
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  zondag 28 januari 2007 @ 12:19:14 #205
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45752386
Ik stond net even buiten en ik had dus weer zo'n ervaring dat ik helemaal niets met me meedraag. Een leeg hoofd en een gewichtloos lichaam. En dan waait het en dan voelt dat aan als aangename leegte en stilte.

In mijn hoofd is het vaak zoveel lawaai zonder geluid dat ik gebukt ga door de gedachtes zonder inhoud, en dan is het worstelen om ook maar buiten te zitten, dan is simpelweg buiten zitten niet eens te doen omdat ik tijdens het simpele buiten zitten te maken hebt met een orkaan in mijn hoofd.

En dan is het dus echt super om eens stilte te ervaren in mijn denken en bewustzijn, dat het even windstil is en dat alleen de wind waait buiten in de natuur. Dan kan ik even opgelucht adem halen en zeggen dat het leven mooi is.

Het leven is dus ook mooi, zelfs zonder inhoud is het mooi, alleen al de stilte van het moment kan voor mij een verademing zijn omdat ik zo vaak die rumour heb en die chaos in mijn hele denken.

Dus dan sta ik buiten in de wind en dan geniet ik alleen even van het moment van ontspanning Dat maakt voor mij het leven dus al de moeite waard. Een moment van ontspanning meemaken. Geen drukke manie met grote praatjes over alles aankunnen maar eens heel stil en simpel genieten van de rust van het moment

Over die grote praatjes die ik wel eens kan uitslaan, wie weet heeft dat ook wel te maken ermee dat problemen oplossen, als ik maanden lang problemen heb om rust te ervaren en er komt een moment dat het minder hectisch is, dan ga ik vanzelf denken dat ik zaken kan oppakken en dan is het dus ook mogelijk dat ik doorschiet in mijn zelfvertrouwen.

Maanden lang niets kunnen oppakken omdat het hoofd vol zit en dan een moment dat het hoofd leeg is om vervolgens te beweren dat je bijna Goddelijk bent. Het verschil tussen een leven vol problemen tussen de oren van chaos en onrust en daarna verlichting om zodoende meer te zien van het mooie en dan richting de manie schieten.

Nu gebeurt me dat niet Heb me voorgenomen om in 2007 stabieler door het leven te gaan, ondanks de slechte start maar zo slecht is deze start niet vergeleken met 2001. 2001 stond voor veel meer ellende omdat ik toen de hele dag op de bank lag en niet eens naar buiten ging.

Dus ik ben aan de betere hand

Over 10 jaar gaat het nog beter en dan ben ik over 10 jaar niet eens 40.

Tijd genoeg zal ik maar denken, en dan meteen de toekomst omarmen en beweren dat alles mogelijk is. En dan bedoel ik met alles hetgeen dat ik aankan. Niet alles in de zin van alles alles Alles in de zin van mijn kunnen dus. En niet alles in de zin van wat niet mogelijk is. Alles zoals vroeger niet meer waarbij ik alles dacht terwijl alles niet kan omdat er te weinig tijd is voor alles
  zondag 28 januari 2007 @ 12:26:41 #206
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45752583
quote:
Op zondag 28 januari 2007 12:16 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

meer kracht krijgen ja, en de positieve dingen op juiste waarde weten te schatten, hoe ongelukkiger een mens is geweest, hoe intenser die persoon geluk kan ervaren. Da's mijn theorie iig als ik me weer eens afvraag waarom enzo
De situatie juist inschatten inderdaad Zoals ik in een manie niet doe. In een manie overschat ik sowieso mezelf en ook onderschat ik hoe moeilijk het kan zijn om iets te bereiken. Ik denk in een manie dat ieder mens top niveau kan halen op alle gebieden terwijl talent nodig is en sowieso inspanning. Je kunt niet alles bereiken op alle gebieden omdat je maar 16 uur per dag wakker bent en omdat je ook rust nodig hebt.

In een manie komt bij mij alles binnen van mogelijkheden en dan zie ik alle mogelijkheden en dan ga ik stuiteren en wil ik het liefst alles tegelijk doen.

En dan in een depressie juist helemaal niets doen, maar dat kan liggen aan het feit dat je na de depressie juist zoveel kracht lijkt te hebben, kom ik vanzelf weer uit op die rugtas met stenen. Die rugtas met stenen is weg als de depressie voorbij is, vanzelf ga je alles onderschatten of juist overschatten omdat je gewoon Goddelijke krachten lijkt te hebben vanwege het verschil. -100 en +100. Als je altijd op 0 leeft dan ga je vanzelf rustiger leven. Als je van -100 naar 0 gaat dan heb je sowieso +100 verdiend en dan voelt het aan alsof je dus echt kunt vliegen.

De verschillen dus ook. Wat jij aankaart over ongelukkig voelen en gelukkig voelen.

Iemand die nooit gebukt is gegaan door ellende die weet het verschil niet en die zal ook niet snel manisch worden. Je zult eerst winst moeten boeken om manisch te worden maar dan is het geen winst maar verlies omdat een manie verliezen is omdat je na een manie toch weer depressief wordt omdat je jezelf hebt opgebrand helemaal.
quote:
vaste schema's kunnen heel nuttig en effectief zijn En helpen houvast te geven bij het indelen van je dag. Time management
Misschien kun je ook voor jezelf een PvA (zo noem ik dat zelf altijd, een Plan van Aanpak ') ) maken om te bereiken wat je wilt gaan doen. Dus eerst een doelstelling formuleren en dan een stappenplan bedenken hoe je daar komen kunt
Ook dit met mate weer, ik kan nu een heel schema gaan opstellen tot in de details en dan is het niet meer leuk om te doen. Als ik manisch ga doen en ik ga tot in de details alles uitstippelen dan is het ook weer overdreven gedrag en dan is het vanzelf zo dat ik me niet eraan doe houden.

Doelstelling is actiever leven met meer activiteiten. Doelstelling is op vaste tijden opstaan met een doel. Doelstelling is een leuke baan en omscholing. Geen administratieve baan waar ik de hele dag gegevens moet invoeren uit een papieren stapel want daar word ik gestoord van.

Doelstelling is met mate opbouwen. 1 ding tegelijk en het eerste is sporten. Het sporten zal vanzelf voor een beter gevoel zorgen en voor een gezonder hoofd omdat het opruimt tijdens het sporten. Sporten is leeg maken van zooi in het hoofd. Afreageren

Sporten is stap 1.

En vanuit sporten ga ik straks verder

Het begint met 1 iets en daarna komt nummer 2. En zo kom je in een ketting-reactie terecht. Studie en werk komt ook helemaal goed omdat ik in staat ben tot concentreren en afronden van werk en studie. Alleen door het stuiteren is het mis gegaan. Als je vanuit de depressie in de manie blijft gaan dan bouw je niets op, dan kun je jaren lang stuiteren van het een naar het ander en dan blijf je je hele leven op die manier vergooien.

Daarom dus ook mijn beslissing om het zonder anti depressiva te doen. Omdat ik van dat spul zo manisch wordt als een bezeten koe
  zondag 28 januari 2007 @ 12:42:26 #207
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45753021
Deze topic gaat overigens in de bookmarks als reminder in geval dat ik straks weer vergeet hoe ik het moet aanpakken als ik weer alle kanten opga. Ook in depressie kan ik dus alle kanten opgaan omdat ik tijdens een depressie constant op zoek ben naar een oplossing van de problemen. En zeker ook vanwege de drukke gedachtes in het hoofd, die gedachtes zorgen al voor stuiteren en dan is het rennen zonder bewegen, hollen in het hoofd. Niet in staat zijn om de gedachtes te laten liggen ook. Gedachtes die een eigen leven leiden. Geen controle op gedachtes.

Ik zat net even buiten en ik kon dus echt stil zitten, en dan bedoel ik met stil zitten dat het ook in mijn hoofd stil zit. Ik weet weer hoe het voelt om even rustig te zitten en dan rook ik die sigaret dus alsnog even op en geniet ik van het moment van rust zoals ik net dus buiten stond maar nu ga ik lekker erbij zitten.

Tijdens zo'n depressie zoek ik dus in alle hoeken en gaten naar een manier om eruit te komen, ik zit gevangen in gedachtes en ik zit dus echt op slot en dan voelt het dus ook aan alsof ik in een gevangenis zit van gedachtes. Mijn hoofd is dan een gevangenis en binnen die gevangenis is constant verkeer gaande zonder echt nut.

Dat wat ik aankaarte van 1 stap tegelijk is het beste inzicht tot nu toe, ik heb tijden gefocussed om het hele probleem tegelijk op te pakken en dan denk ik aan werken en studeren en sporten en hobby's en dan kijk ik dus naar het totaal plaatje en dan kom ik op de proppen omdat het niet in 1 keer juist is te doen.

Het begint met stap 1 en daarna komt stap 2 en vervolgens kom je in galop en op die manier gaat het leven zichzelf leiden zonder dat je constant moeite moet doen om zelfs maar je bed uit te komen. Het leven in galop en het leven dat vanzelf gaat waarbij ik dus lekker in de rit ga zitten van de achtbaan die het leven heet.

En dan een veilige achtbaan als het ff kan, geen achtbaan die in een looping uit de baan schiet. Een looping vind ik niet erg maar dan wil ik wel goed door de baan vliegen als het ff kan. Zonder te ontsporen wat me afgelopen jaren keer op keer gebeurt is.

Maar nogmaals het leer-proces. Ik leer van iedere crash en zo is een volgende crash steeds minder waarschijnlijk omdat ik de achtbaan zelf aan het bouwen ben.

Rust in de kop

Het begint met rust in de kop en vanuit rust ga ik verder. De achtbaan in de efteling gaat ook vanuit rust en stilstand tot beweging komen, dus sowieso zal ik eerst rustig moeten zijn. Als ik constant in beweging ben met mezelf voorbij rennen dan is iets oppakken sowieso niet te doen omdat je dan foute beslissingen gaat nemen en je gaat dan iets ondernemen om vervolgens iets niet af te ronden.

Ik wil dus iets afronden als ik iets onderneem En dat gaat me straks lukken als ik nog meer rust weet in te lassen in mijn eigen rit. Een rit zonder depressie en manie maar wel vol met actie en avontuur.

Dat is mijn doel Een spannende maar veilige rit
  zondag 28 januari 2007 @ 12:59:49 #208
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45753435
Weer even buiten gezeten en er zit nog 1 gedachte in mijn hoofd, een gedachte zonder inhoud maar wel een gedachte met energie of iets anders. Een zeurende gedachte die maar blijft rondspoken. Een gedachte die energie opslokt dus ook. Een leeg hoofd is een prettig hoofd omdat bij een leeg hoofd geen energie opgeslokt wordt door gedachtes die zuigen als een troll.

Die ene gedachte die kan ik wel aan 100 gedachtes van die aard zorgen ervoor dat ik niet in staat ben tot helder denken en helder functioneren. Ik zie geen mogelijkheden door die gedachtes dus, het zijn alleen die zuigende gedachtes en dan is het vanzelf moeilijk om te komen tot een helder perspectief. Jezelf juist van waarde inschatten is dan moeilijk, zelfvertrouwen daalt omdat je op een gegeven moment niet eens meer weet wie je bent omdat die gedachtes de macht over het stuur overnemen.

Tis toch als eerste belangrijk dat je weet wie je bent of niet? Zoals nu het geval is, ik weet mezelf beter in te schatten wat voor mens ik ben, en dan ben ik dus een relaxt mens Rustig van aard. Geen constant spraakwater ( alleen hier om even voor mezelf in kaart te brengen waar het probleem nu ligt)

Het probleem ligt bij gedachtes zonder inhoud die energie wegnemen, gedachtes die in het hoofd zitten maar ook buiten het hoofd. Alsof ook de omgeving buiten het hoofd ermee te maken heeft, energie vloeit weg en balans ontbreekt.

Er zitten nog wat gedachtes her en der maar die ga ik vandaag analyseren, de gedachte aanvoelen en de gedachte meemaken die me dwars zit. Zoals ik in het verleden vanaf 2000 ook gedaan heb. Het moment dat ik bewust ben van de gedachte wanneer het aantal gedachtes afneemt is het moment om eens heel bewust die gedachtes op te merken, tot me nemen en verwerken en wegwerken.

Zo zit het dus in elkaar. Gedachtes zonder inhoud maar wel gedachtes die energie weghalen. Geen gedachtes over hoe zwaar het leven is en geen gedachtes hoe klote het is maar gedachtes zonder woorden en beelden.

Ik wil dus even uitleggen hoe die gedachtes zijn nu. Helderheid is dan weg. En laat mij nu helderheid erg hoog in het vaandel hebben staan. Helderheid staat voor leegte in het hoofd. En nogmaals is een leeg hoofd het meest prettige hoofd.

Zelf denken en niet dat het hoofd denkt. Zelf bepalen wat je denkt. En dat is het beste in een leeg hoofd te krijgen. Een leeg hoofd kent genoeg ruimte voor verse frisse en juiste gedachtes.

Oftwel, een helder hoofd

Heldere momenten genoeg gehad afgelopen jaren, maar die heldere momenten die bleven niet constant aanwezig en het is mijn doel om constant helder te zijn. Geen terugval zodat die gedachtes terug keren en dat ik weer van voren af aan moet beginnen.

Daarom sporten erbij, sporten leegt het hoofd ook. Wie weet kan ik boven de helderheid zonder sporten een helderheid krijgen die zo helder is dat het bestaan makkelijk is.

Lekker licht in de kop, geen zware zuigende gedachtes en werken en studeren gaat vanzelf. Dan gaat alles vanzelf

Nu genoeg helderheid, heeft wel geholpen want door schrijven verwerk ik gedachtes. Tijdens het schrijven van dit bericht heb ik de gedachte gevoeld die me tegenzit, de gedachte pak ik dus zeker ook aan door het op te schrijven. De gedachte heeft een hekel aan mensen die schrijven Schrijven is vijand nummer 1 tegen ongewenste gedachtes

Of het alleen met chemie te maken heeft vraag ik me overigens af. Volgens mij gaat het niet alleen om de chemie in de hersens die gedachtes oproepen. Want ik merk vaak genoeg dat ik die gedachtes zelf kan afbreken, ik ben toch niet in staat tot de chemie aanpassen in de hersens of wel soms?

Of kan ik met actief tegendenken chemie aanpassen?

[ Bericht 7% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 28-01-2007 13:05:30 ]
  zondag 28 januari 2007 @ 13:06:16 #209
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45753616
Genoeg nu

Ik ga naar buiten met muziek zitten verder analyseren van mezelf, ik ben mijn eigen psycholoog. Alleen een andere psycholoog omdat ik niet alleen in mezelf kan kijken maar ook zelf kan aanvoelen. Geen enkele dokter kan aanvoelen hoe het voelt om gedachtes te hebben die het leven zuur maken
  zondag 28 januari 2007 @ 13:21:47 #210
34156 Mirage
Smile !!!
pi_45754084

goeiemorgen

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_45754150
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 23:10 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Je gaat me toch niet vertellen dat je van MIJ moe bent geworden?
Die joypad van je heeft me heel braaf en gelukkig gehouden anders. Je had geen kind aan me
Ik zal komende nacht heeeerlijk slapen.
en hoe heb je geslapen?
trouwens waren jullie weer op tijd thuis....
Nee hoor niet moe van jullie het was Gezellie!

Koninginne bij fefeliciteerd voordat ik het vergeet!

voor de zoessie
  zondag 28 januari 2007 @ 13:23:52 #212
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45754153
Even aangeven hoe snel het hier kan gaan van wisseling in de stemming. Ik kan spontaan in een trip terecht komen omdat ik bij het verdwijnen van de gedachtes alles 1000 keer heftiger lijk mee te maken. Ik noem het even trip en geen psychose omdat psychose voor mij een te negatieve naklank heeft en psychose heb ik al jaren niet meer gehad.

Het is een trip. Dan zit ik buiten met UB40 op de mp3 speler met het nummer " red red wine" en dan kan ik helemaal verdrinken in de muziek. Ik maak de muziek meer mee omdat die 100 gedachtes weg zijn. ook de omgeving maak ik weer mee ineens.

Alsof ik in een trip zit en dat trippen mis ik dus als ik depressief ben. Het leven als trip en dan hoef ik alleen maar muziek te hebben en dan kan ik helemaal verdwijnen van planet earth. Ik hoef niet op vakantie om een trip mee te maken, een reis thuis kan ook en dan kan ik constant thuis zijn en trippen in volle glorie.

Alles meemaken en genieten van hetgeen ik meemaak. Alsof alles tot leven komt op dat moment, alsof de straat meer levendig is, een auto rijdt voorbij en zijn er 100 gedachtes dan is het slechts een auto, zijn de gedachtes weg dan is het dynamiek.

De beleving, het huis van binnen meemaken, het huis is anders en leeft en zo leeft alles meer omdat ik tot leven kom door verdwijning van die gedachtes die alles tegen houden in mijn besef. Die gedachtes zorgen er dus voor dat ik niet meemaak wat om me heen gebeurt, en dan is het een voordeel meteen dat die gedachtes vaker komen omdat ik nu meer weet te genieten wanneer ze weg zijn.

Doordat ik vaker verdoofd ben door gedachtes is het eens zoveel genieten wanneer ik alles meemaak, dan kan ik genieten van het minste of gerinste.

UB40 met red red wine bijvoorbeeld, alsof de muziek tot leven komt in mijn hoofd. Alsof de muziek mij tot leven brengt ook. Muziek

Straks Bob Marley luisteren

Het is net dat verschil tussen levendig zijn en dood zijn. Die gedachtes staan in mijn geval voor dood zijn omdat ik niets meemaak zoals ik het wil meemaken. Ik voel mezelf meer tot leven komen en dan heeft het schrijven dus zeker geholpen maar ook het doorzetten. Als ik te maken heb met die gedachtes die zorgen voor een depressief gevoel dan is het enige dat me te doen staat doorgaan en hopen op een goede afloop. De rit uitzitten en dan is het een slechte rit, zo zie ik het dus ook als verschillende ritten.

Ik sta nu op het punt om een wilde rit te maken in mijn beleving maar ik ga de rem erop gooien en dat is ook een kwestie van inzicht, ik kan nu zonder rem verder gaan en dan ben ik over een paar dagen zo manisch als die bezeten koe. Het manische zit nu al op de loer te wachten en wilt bezit nemen over de rit. Ik kan nu de remmen los gooien maar ik kijk uit dus, ik wil niet weer nachten wakker liggen omdat ik niet moe wordt zodat ik weer uitgeput raak en weer richting depressie ga.

Nachten wakker liggen zoals in 2006 het geval was. Amper slapen en dan is het gevolg dat je met je bek op de grond valt.

Dus ik ga doseren, ik ga zeker in de rit zitten om de trip mee te maken maar ik ga nu zelf indelen hoe heavy het gaat zijn.

Heb wel zin erin Ik voel aan mijn water dat er wat staat te gebeuren Het is een gevoel en voorgevoel dat ik straks dus in een versnelling ga komen. Maanden lang traag en straks weer snel. Maar nu dus met rem

En zo ga ik nu even boven luchten en frisse lucht naar binnen laten komen en de mp3 speler erbij nemen waar meer muziek op staat

Ik ga nu een rit zelf maken, ik ga inhoud geven aan de trip. Dit is het moment om bewuster om te gaan ermee
  zondag 28 januari 2007 @ 13:23:58 #213
34156 Mirage
Smile !!!
pi_45754157
quote:
Op zondag 28 januari 2007 13:06 schreef Dromenvanger het volgende:
Genoeg nu

Ik ga naar buiten met muziek zitten verder analyseren van mezelf, ik ben mijn eigen psycholoog. Alleen een andere psycholoog omdat ik niet alleen in mezelf kan kijken maar ook zelf kan aanvoelen. Geen enkele dokter kan aanvoelen hoe het voelt om gedachtes te hebben die het leven zuur maken
Ik denk dat je hier precies aansnijdt wat soms/vaak het probleem kan zijn tussen hulpverlener en client.

de hulpverlener kan met geen mogelijkheid daadwerkelijk door de ogen van de client kijken, hoe erg ze ook hun best doen.
De client zal altijd de gedachte kunnen blijven houden "maar jij ziet niet wat ik zie".

moelijk hoor, en knap dat je jezelf bekijkt van bovenaf.

DV
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 28 januari 2007 @ 13:24:28 #214
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45754177
quote:
Op zondag 28 januari 2007 13:21 schreef Mirage het volgende:

goeiemorgen

Goede morgen

Ahnee het is al middag

De tijd vliegt voorbij weer
  zondag 28 januari 2007 @ 13:31:24 #215
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45754428
quote:
Op zondag 28 januari 2007 13:23 schreef Mirage het volgende:

[..]

Ik denk dat je hier precies aansnijdt wat soms/vaak het probleem kan zijn tussen hulpverlener en client.

de hulpverlener kan met geen mogelijkheid daadwerkelijk door de ogen van de client kijken, hoe erg ze ook hun best doen.
De client zal altijd de gedachte kunnen blijven houden "maar jij ziet niet wat ik zie".

moelijk hoor, en knap dat je jezelf bekijkt van bovenaf.

DV
Ze begrijpen inderdaad vaak niet hoe de client is, ze weten vaak niet eens met wie ze te maken hebben. Dan gebruiken ze wel allerlei modellen maar dat zegt totaal niets. Zo heb ik dus ook een boek liggen hier die ik vorige week geleend hebt over die intelligentie en persoonlijkheids testen die ik dus ook al 2 keer heb moeten doen.

De auteur van dat boek zegt ook dat het totaal niets zegt over de mens die gemeten wordt. De mens gemeten heet het boek dus. De auteur heeft het over karakter en persoonlijkheids trekjes die je in geen mogelijkheid met testen in kaart kunt brengen. Bij intelligentie testen wordt net gedaan alsof de mens een statisch iets is terwijl een mens dynamiek in zich heeft zitten. Mensen veranderen van minuut op minuut en in zo'n test wordt uitgegaan alsof een mens het hele leven hetzelfde is.

Over mezelf van bovenaf bekijken, dat is dus nodig om mezelf in het juiste perspectief te krijgen. Ik wil weten wat voor vlees ik in de kuip heb als ik met mezelf te maken heb. Ik wil weten wat ik aan mezelf heb zodat ik juist kan functioneren. Het begint toch bij een juiste beoordeling van jezelf om zodoende sterker in het leven te staan?

Identiteits-crisis heb je dus ook. Je eigen identiteit weten is een van het meest belangrijke dat bestaat, of valt dat mee? Ik bedoel, je plekje weten hier en weten hoe je moet handelen en weten waar je voor staat in het leven zodat je het juiste beweert en doet en zodat je niet een valse manier van handelen hebt, dat je echt bent dus, dan bedoel ik met echt dat je Ja zegt als je Ja wilt zeggen en dat je niet nee zegt als je ja bedoeld.. Zo heb je mensen die nooit weten wie ze nu zijn, ben je dan geen zwerver in het leven? Zelfs al heb je een dak boven je hoofd?

Ik ga vandaag actief bezig zijn om mijn eigen identiteit vast te stellen maar volgens mij is een identiteit ook niet statisch van aard. In mijn geval is het vaak zo dat ik per dag anders denk en andere principes hanteer. Ik ben niet iedere dag hetzelfde van aard, en dan is het geen persoonlijkheidsstoornis maar gewoon het feit dat ik verander gedurende de tijd en zelfs gedurende de dag.

Als ze mij in kaart willen brengen dan geef ik ze het te doen

Ze kunnen me morgen in kaart brengen door me 10 uur te testen op alle mogelijke vlakken, ze kunnen komen met een conclusie over mij als persoon. En de dag erna vul ik bij iedere vraag wat anders in

Even naar buiten weer. Ik zit graag buiten om verder te denken over hoe het nu zit allemaal. Ik wil eens weten wie ik ben, maar volgens mij ben ik al snel variabel

Niet instabiel maar variabel. Instabiel ben ik geweest en dat heeft te maken met stemmingswisselingen.

Ik ben geen constante waarbij je altijd weet wat je aan me hebt.
  zondag 28 januari 2007 @ 13:37:56 #216
34156 Mirage
Smile !!!
pi_45754609
Je weet er wel wat van te maken Dromenvanger.

In jouw omgeving is het nooit saai

@nokwanda, je had gisteravond een beetje last van je buik.
Is dat weer in orde na een nachtje slaap ?
Sir Winston Churchill
  zondag 28 januari 2007 @ 13:51:31 #217
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45754999
Zomaar een gedachte kan al voor de slappe lach zorgen, ik hou me weer bezig met de wereld om me heen. Dan denk ik aan Bin Laden met zijn lange zwarte baard en dat de halve wereld op zoek is naar hem en dan schiet ik spontaan in de lach. Die hele situatie van opzoeken van Bin Laden. Hoe Bush constant bezig is over terrorisme. Dan kan ik een lach-kick krijgen van die hele situatie omdat de wereld te zot voor woorden is.

Dat heb ik dus gemist afgelopen tijd, ik heb niet kunnen lachen omdat ik in mijn eigen kleine wereldje leefde door dat denken.

Nu zie ik weer dat er veel gebeurt en dan kijk ik dus ook op een andere manier naar alles, interesse in de wereld begint weer terug te komen.

Tis dus echt niet altijd lachen met mij Mirage, ik kan heel ego-centrisch zijn waarbij ik alleen maar aan mezelf denk en dan hecht ik totaal geen waarde aan andere mensen en de hele wereld kan me dan gestolen worden. Maar dat heeft puur te maken met die gedachtes dus, die gedachtes zorgen dat ik op mezelf ben aangewezen omdat ik de hele dag te maken heb met wat in mijn hoofd gebeurt, vanzelf interesseert me niets meer omdat ik geen focus over hou om me te richten op wat anders.

Ik verlies de humor in het leven, ik zie het allemaal niet zitten en het is de moeite niet waard door dat denken. Het is de hele dag opgescheept zitten met mijn hoofd en dan ben je jezelf tot last maar het is dan je hoofd dat tot last is.

Nu heb ik zin om in onzin een topic te openen over de wereld, eens op zoek gaan naar gebeurtenissen in de wereld. En zo gebeurt er altijd wat. De wereld staat nooit stil, daarom vind ik het leven de moeite nog waard, omdat er altijd wat te beleven is.

Dat ene topic over wat tussen de oren zit ga je zien was dus geopend in een klote stemming, om de dag toch dragelijker te maken ga ik op zoek naar iets, en dan zoek ik het niet in de wereld maar daarbuiten. Dat topic staat dus voor een dromenvanger die het niet ziet zitten, en als dromenvanger het niet ziet zitten dan zoekt dromenvanger zingeving. Dromenvanger interesseert zich op dat moment nergens voor omdat hij geen concentratie over houdt en dan is het zoeken naar wat anders.

Vreemde theoriën laat ik zien wanneer ik in chaos zit Bij heldere toestand hou ik me dus veel meer bezig met wat in de wereld gebeurt. En zo gebeurt er altijd wat, je moet er maar net bij stil staan.
  zondag 28 januari 2007 @ 13:52:47 #218
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45755049
Vrachtwagenchauffeur 40 uur achter het stuur

Uitgegeven: 27 januari 2007 20:24

DRIEBERGEN - Een 40-jarige vrachtwagenchauffeur uit Rotterdam is zaterdag door de politie van de weg gehaald omdat hij met een slok op achter het stuur zat. Ook bleek de chauffeur veertig uur bijna onafgebroken te hebben gereden. Dat meldde de politie zaterdag.

Een agent van de Verkeerspolitie reed rond 04.00 uur op de A16 ter hoogte van Hendrik-Ido-Ambacht toen hij voor zich een vrachtwagen over de weg zag slingeren. Bij controle van de chauffeur bleek direct dat er alcohol in spel was.

Ademanalyse

De Rotterdammer werd aangehouden en een ademanalyse op het bureau wees uit hij bijna vier keer de maximaal toegestane hoeveelheid alcohol in zijn bloed had.

Uit het onderzoek naar de rij- en rusttijden bleek verder dat de chauffeur veertig uur bijna onafgebroken achter het stuur had gezeten. Het rijbewijs van de chauffeur werd ingenomen.

Een bericht als deze vind ik trouwens geen humor hebben. Maar dat gedoe van Bin Laden dus wel Alleen al hoe Bin Laden eruit ziet. Alsof het een cartoon is die rond loopt. Alsof het leven een cartoon is.
  zondag 28 januari 2007 @ 13:55:02 #219
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45755113
Nog 6,000 aanslagen en ik heb 1 miljoen op whatpulse staan. 1 miljoen aanslagen geproduceerd.

Waarom betalen ze me geen 0,01 cent per aanslag?

1 miljoen aanslagen

Zo ben ik dus toch productief, ik werk dan wel niet op kantoor maar alsnog verwerk ik genoeg teksten.

Ik wil betaald krijgen

Zelfs al is het de grootste onzin of slaat het nergens op of is het de meest depressieve taal. Ik wil 0,01 cent per aanslag krijgen. Zo moet iedereen 0,01 cent per aanslag krijgen. Dan zorgen ze maar dat ze meer geld drukken

Dat beetje inflatie maakt ook niet uit.
  zondag 28 januari 2007 @ 13:57:51 #220
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45755209
Hoe is het trouwens met Oversight nu Mirage? Is hij nu bezig met andere plannen om de wet onderuit te halen?

zondag 28 januari 2007 @ 14:00:52 #221
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45755316
Sfeer, hoe is de sfeer?

De sfeer is uitmuntend

Ik zit in de twilight zone Eindelijk leef ik weer tussen 2 werelden in. Kan het even niet uitleggen wat voor sfeer het is en wat voor wereld het is, ik weet wel dat ik wat meer contact verlies met de wereld en alsnog ben ik van de partij.

Is af en toe prettig dus

Even weg van de wereld en niet zo aanwezig zijn op aarde, en dan vanuit die andere wereld wel actief zijn in deze wereld. Alsof je van afstand bezig bent. Ik voel nu dus ook afstand in mezelf, alsof ik uit mezelf getreden ben een beetje.

Een uittreding misschien?

Ik voel alsof ik niet meer in mijn lichaam aanwezig ben en ook niet meer in mijn hoofd maar dat ik erbuiten sta als het ware.

Alsof ik mezelf aanstuur terwijl mijn echte wezen elders is

Straks ga ik even naar Kreta met dit wezen en laat ik dromenvanger gewoon doorfokken
  zondag 28 januari 2007 @ 14:18:02 #222
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45755946
En ik ben weer ingetreden

Ik was echt even weg uit mezelf, ik voelde gewoon hoe ik afstand nam van mijn lichaam, mijn lichaam bleef achter en het andere ging een andere wereld in. Nu ben ik weer terug

Ik ga dat straks nog eens proberen, zelf oproepen want ik voelde me net echt wel relaxed

Alsof het een wereld was met andere energie en beleving, dus dan ga ik het opwekken nog eens. Een tripje maken zonder drugs

Ik ben nu dus aan het concentreren om mijn geest te laten uittreden weer, en het werkt dus ook. Mijn geest laat ik naar boven gaan en dan lijkt het net alsof mijn lichaam alleen achter blijft. Waar de geest heengaat is een apart verhaal, die is dus wel nog aanwezig in de kamer maar maar zit niet meer vast aan mijn lichaam en dat voelt even als bevrijding aan.

Op commando uittreden, en dan is de vraag wat de voordelen zijn ervan. En dan zeg ik dat het een compleet ander gevoel is. Het voelen zit niet meer in je hoofd maar is ergens anders. Om me heen ook wel maar ook ver van me af.

Alsof ik nu afstand heb.

Is dit gevaarlijk om te simuleren

Niet dat ik straks niet meer terug kom en dat straks mijn geest ergens in Tokyo is

Het is ook even paniek als het gebeurt, paniek omdat het anders aanvoelt om te leven. En angst dat de controle weg gaat. Maar ik weet hoe het is om zonder controle te leven dus dat simuleren van uittreden maakt niet uit.

Straks ga ik met mijn geest in mijn hond zitten en ga ik praten als hond. Ga ik op tv als pratende boomer talk shows geven

Ik zit even in een versnelling dus. Experimenteren ermee maar niet doorschieten want dan ben ik weg van het venster. Als ik nu niet oppas dan verlies ik alles uit het oog maar dat gebeurt niet omdat ik in the jungle heb moeten leven.

Ik ga hiermee verder experimenteren dus. Het kwam nogmaals net spontaan opzetten en het voelde alsof ik een compleet andere wereld inging. Ik bleef wel met enige houvast aanwezig maar zou ik die houvast niet hebben dan zou ik weg zijn van aarde. En waarheen leidt die weg?

Het hiernamaals? Een andere dimensie?

Nu even met beide benen op de grond anders ga ik echt verdwalen

Even gronden en aarden

Wel zometeen even de juiste muziek opzetten om verder te gaan ermee. Ben nieuwsgierig hoe ver ik het kan laten gaan met controle. Ik wil zo ver mogelijk gaan maar ik wil de dikke tenen op aarde houden.

Vandaag dus experiment numero uno

Uittreden op commando. Beleving van een ander gevoel. En krijgen van een ander bewustzijn En tussendoor gewoon bezig zijn met normale zaken.

[ Bericht 8% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 28-01-2007 14:26:47 ]
  zondag 28 januari 2007 @ 14:40:22 #223
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45756749
Urban Cookie Collective - The key, the secret

En dromenvanger gaat weer sneller en sneller

Ik ben weer aanwezig

Ik zat even buiten en keek naar de brug over de vijver en dacht opeens van, waarom ga ik niet op die brug staan zonder dat ik ernaar toe ga lopen. Het voelde zo aan alsof ik me kon bewegen zonder te bewegen.

Ik wil op die brug staan zonder dat ik me verroer en ik sta op die brug!!!!

Ik liet net buiten weer de geest opstijgen Ik heb de geest weten samen te vatten volgens mij, al die bergen chaos zorgt ervoor dat ik ga samenvatten. Ik maak mijn geest compacter op momenten dat ik gedachtes heb die ik niet wil. Wie weet is het daarom zo dat ik boven mezelf weet te komen met de geest.

Ik beeldde me net buiten in dat ik de geest als een raket liet lanceren dus. En toen keek ik naar de brug over de vijver en toen leek het alsof ik zomaar op die brug kon staan. Ik wilde op die brug komen te staan en het scheelde volgens mij niet veel of ik stond op die brug. Wie weet dat de geest mij daarheen wilde tillen, de geest vervoert het lichaam. In een fractie van een seconde.

Stel je voor ik kijk via google earth naar Las Vegas vanuit Nederland en ik wil midden in Las Vegas staan, en door het te willen sta je er dan ook

Geen auto meer nodig Weg met het vliegtuig

Ik ga snelheid invoeren, ik ga eens heel snel zijn nu. Sneller dan snel. Dat is dus een reden waarom ik wil hardlopen, snel rennen en sneller rennen dan snel. En wie weet zorgt het hardlopen wel ervoor dat ik met focus ook sneller ga zijn.

Snel van conclusie trekking, ik zie wat gebeuren en ik handel meteen ala seconde. De muziek sneller naar binnen laten komen. Dat er geen tijd zit tussen het opvangen van muziek en het moment dat de muziek draait.

Sneller zaken opmerken Ook het denken sneller opmerken zodat ik nog sneller die gedachtes weet te analyseren en dus ook af te breken.

Ik ben niet manisch nu

Ik heb totale controle

Zou ik geen controle hebben dan zou ik constant stuiteren maar ik ben statisch een beetje. Ik sta stil en ga alsnog snel

Heb nu zin om met stokken te vechten Snelle vechtsport waarbij je direct moet handelen

Even verder omdat ik nu op dreef ben en dit kan dus zorgen dat ik de komende 24 maanden in een beter vaarwater terecht kom dus ik ga even verder als jullie het niet erg vinden This means something this is important zullen we maar zeggen In ieder geval zorgt het voor een opheldering en dat was hard nodig want het was dark inside of me.

Ik heb het idee dat de omgeving stil staat op dit moment, als ik buiten ben is het stilstand op en top, als ik door de omgeving loop dan lijkt het te zijn alsof ik door een stilstaand iets loop. Alsof ik een afstandsbediening heb en daarmee alles stil heb gezet.

Het lijkt alsof de realiteit ( de omgeving dus) even stil staat ondanks dat het waait en dan heb ik het idee dat ik kan switchen van omgeving. Dat ik met mijn denken en bewustzijn zomaar iets anders naar voren kan roepen. Het voelt aan alsof ik nu controle heb op de omgeving als het ware.

En dat heeft vanzelf te maken dat het denken stil staat, maar ook buiten het denken lijkt het stil te staan nu. Dan heb ik nu de neiging om in te beelden dat ik ergens in een drukke stad sta en dan geloof ik dus ook dat het mogelijk is om dat voor elkaar te krijgen omdat het stil staat en vanzelf is het zo dat het bij stilstand makkelijker te veranderen is.

Als iets beweegt dan kun je niet switchen zo snel, bij beweging moet je meegaan met de huidige film die afspeeld, nu lijkt de film stil te staan nogmaals en lijkt het net alsof ik zelf iets anders kan toevoegen of weg kan gaan uit deze film.

De bewegingen binnen de ruimte lijken ook anders te zijn, als ik met de armen de muis bedien lijkt het een andere beweging te zijn en ook de rest van de bewegingen lijken anders te zijn. Alsof de beweging meer beweging is omdat de rest stil staat.

Begrijpen jullie er nog wat van

Het gaat om een andere realiteit die ik nu meemaak, alsof ik niet afhankelijk ben om mee te gaan en dat ik dus zelf kan beslissen om een andere kant op te gaan. Als de film die de realiteit heet altijd van links naar rechts gaat dan is het nu zo dat het helemaal geen kant opgaat en dat ik dus naar links kan gaan of naar boven of onder inplaats van altijd maar naar rechts te gaan omdat de film naar rechts gaat.

Minder afhankelijkheid en meer vrijheid ook wel, het voelt alsof ik meer vrijheid heb in mijn keuzes en alsof ik nu zelf kan beslissen wat ik doe zonder dat ik het doe omdat ik het doe omdat het moet.

Wie weet nog steeds afstand genomen van? Dat ik afstand heb genomen van mezelf en dus ook van de film? Dat ik uit de film gestapt ben als het ware?

Ook het matrix idee dan maar ( ondanks dat ik die film niet als heilig zie) in the matrix zetten ze ook de omgeving stil en zie je ze rondlopen door een stilstaande omgeving. Een moment van helder besef is het ook. Alsof ik nu aanwezig ben terwijl het systeem stil staat een beetje. Het systeem waar ik aan vast gekoppeld ben mijn hele leven. Wie weet heb ik mezelf wel unplugged als het ware. En dat voelt dus geweldig

Johnny Cash - I've been everywhere

Ik ben dus niet te hard van stapel aan het lopen, dat ik het zo uitleg dat is even omdat het staat voor een prettige ervaring. En dan schrijf ik het maar even hier op om te kijken of iemand ook zo'n ervaring gekend heeft.

Er komt nu een zwarte kat aanlopen buiten

Straks krijg ik een deja vus

Ik ga eens uitzoeken of ik nog meer kan uittreden en dan zie ik uittreden als unpluggen want ik zit met mijn geest dus volgens mij echt vast aan de omgeving en realiteit. Mijn bewustzijn vangt sowieso de realiteit op anders zou ik de realiteit niet om me heen hebben.

Dus ik ga verder met escape pogingen wagen nu. Proberen om nog meer die geest naar boven te knallen als een vuurpijl. Wie weet ben ik wel beter af zonder geest die gekoppeld is aan alles

Ik ben vrij Ik voel me dus vrijer en losser en ik heb niet het idee dat ik een onderdeel vorm van alles en dat het onderdeel dat ik ben een vast iets is dat erbij hoort omdat het erbij hoort.

Ik bedoel dus, ik heb niet het idee dat ik eraan vast geplakt zit of erin gemonteerd ben of wat dan ook. Maar dit is misschien niet te volgen. Ik besef me nu dat ik los sta van alles, als ik nu naar buiten loop of naar de stad ga dan heb ik nu het idee dat het daadwerkelijk mijn eigen keuze is en dat ik niet als een automaat bezig ben zonder dat ik achter mijn beslissingen sta.

Bewuster van mijn eigen inbreng dus ook. Als ik nu links doe en ik wil rechts dan doe ik rechts. Ik ga niet naar links omdat links erin zit, ik kan nu kiezen om naar rechts of naar links te gaan omdat ik tegenwerk een beetje. Ik ga niet blindelings verder zonder inbreng. En dit is nog maar het begin volgens mij, mijn hele woordgebruik en taalgebruik kan anders nog.

Verzetten tegen het automatisme is het ook wel. Verzetten tegen onbewuste handelingen. Wie weet is aanwezig zijn in deze realiteit ook wel onbewust bezig zijn. Dat je bij opperste bewustheid heel ergens anders bent. Of het is juist andersom het geval, dat je te bewust bent van deze realiteit en te weinig bewust van een betere wereld.

Dat de realiteit te dominant aanwezig is. En dan heeft de realiteit ook energie in zich zitten omdat de kosmos energie in zich heeft zitten.

Wie weet dringt deze realiteit zichzelf wel erg op, en dat je daarom juist afstand moet nemen van om zo een beter gevoel te krijgen.

Ik leg het in deze post verder uit dus.

De realiteit met vakantie-landen is niet zo heel slecht en er zitten mooie kanten aan het verhaal, maar het gaat om de beleving op andere gebieden. Ik ben niet compleet anti realiteit ingesteld omdat ik vaak genoeg kan lachen bij wat ik zie, maar het gaat me om de veelzijdigheid van alles. En natuurlijk de gedachtes en het gevoel die lijken vast te zitten terwijl je er helemaal niet om vraagt.

Nu kijk ik de straat in tegenover me en denk ik van, wat ligt er achter die straat, waarom gaat die straat niet verder richting wat anders.

En nu genoeg weer.

Ben even niet in staat tot beter uitleggen maar ik weet wel dat ik me sinds vandaag ineens een stuk vrijer voel. En dat heb ik vorig jaar ook gehad maar toen schoot ik dus door tot ongezonde proporties en het was ook niet helder en bewust bezig zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 28-01-2007 15:19:42 ]
  zondag 28 januari 2007 @ 15:17:42 #224
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_45758183
hehe mijn lieve dinnentje gaat morgen voor het eerst 3 maanden uit huis wonen voor stage... ze had het er even zwaar mee

hoest hier?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  zondag 28 januari 2007 @ 15:21:09 #225
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45758312
Stage in het buitenland?

Met mij gaat het stukken beter. Ik heb het idee dat ik controle heb maar ik heb andere controle. Heb het idee dat ik totale controle heb op mijn denken op dit moment. En ook totale controle op mijn bewegingen. Het is een moment van aanwezigheid op een ander niveau.

Bewuster van mezelf. Door gebrek aan gedachtes en dan is dat een zege dat gebrek want gedachtes heb je 0 komma 0 aan.
  zondag 28 januari 2007 @ 15:25:42 #226
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_45758450
quote:
Op zondag 28 januari 2007 15:21 schreef Dromenvanger het volgende:
Stage in het buitenland?

Met mij gaat het stukken beter. Ik heb het idee dat ik controle heb maar ik heb andere controle. Heb het idee dat ik totale controle heb op mijn denken op dit moment. En ook totale controle op mijn bewegingen. Het is een moment van aanwezigheid op een ander niveau.

Bewuster van mezelf. Door gebrek aan gedachtes en dan is dat een zege dat gebrek want gedachtes heb je 0 komma 0 aan.
gewoon in baarn
stay frosty
  zondag 28 januari 2007 @ 15:45:06 #227
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45758818
quote:
Op zondag 28 januari 2007 15:25 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

gewoon in baarn
Wat voor studie doet ze precies? Even nieuwsgierig weer hier

Even over mijn belevingen verder, het is concentratie en focus dat meespeelt, ik heb gedachtes weten te concentreren en daarom is het ook zo dat ik zo alert ben op een andere manier. Ik zat even buiten en het leek op een gegeven moment zo te zijn dat ik met die focus en concentratie via mijn ogen de realiteit kon open breken. Het plaatje op mijn netvlies van de tuin leek ik open te kunnen scheuren als een stuk papier. Alsof ik een gat kon maken of een grote scheur in de omgeving om daarna het behang eraf te gaan trekken.

Vreemd kan het klinken maar zo voelt het op dat moment. Ik sta strak van concentratie en via de concentratie kijk ik naar de omgeving en dan lijkt het alsof ik met mijn focus en ogen kan kapot maken van wat ik zie.

Niet dat ik zo graag alles kapot doe maken, maar even de hele omgeving slopen lijkt me niet mis om eens te doen. En dan nieuwsgierigheid vooral, wat krijg ik te zien als ik de omgeving sloop, wat gebeurt er als ik een gat sla in de omgeving en wat zie ik als ik het behang eraf trek dat staat voor de omgeving. Is daarachter niets te zien of is daarachter iets anders te krijgen?

Nu staat trancemaster op

Muziek om nog meer concentratie van te krijgen, alleen is de muziek niet snel genoeg en zijn de geluiden niet zoals ik ze wil. Ik wil geluiden horen die me meeslepen richting een dieper gevoel. Ik wil muziek met hypnotiserende werking
  zondag 28 januari 2007 @ 15:47:59 #228
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_45758930
HBOV ( HBO Verpleegkunde)
stay frosty
  zondag 28 januari 2007 @ 15:49:03 #229
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45758971
Ik ben dus geconcentreerd weer En nu is het zo'n concentratie dat ik weer dwars door alles heen lijk te kunnen kijken, als ik nu kijk dan kijk ik recht vooruit. Strak vooruit. Wie weet sta ik wel strak door natuurlijk bezig te zijn met focus

Biertje zometeen

Even vieren dat het beter gaat. En dan ga ik daarna weer proberen om behang af te trekken van de realiteit.

Ben wel benieuwd wat er achter de realiteit is Dus dan trek ik even behang af

Heb het idee dat er wat achter zit en om daarachter te komen zal ik dus echt iets moeten slopen, ik moet een gat maken en dan steek ik mijn hoofd door dat gat en zeg ik

Als er straks mijn hoofd in jou huis tevoorschijn komt dan weet je dat ik even fout aan het slopen was

Alsnog zal ik even zwaaien als ik toevallig bij iemand in huis terecht kom.

Ik sloop dus even de muren van de omgeving en dan loop ik daarna even die deur in. Wie weet is het daatbuiten wel veel beter vertoeven Kan ik daar voortaan gaan wonen en bouw ik daar een huis. Bouw ik een huis buiten de realiteit omdat het hier toch al krap wonen is.

[ Bericht 13% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 28-01-2007 15:54:50 ]
  zondag 28 januari 2007 @ 15:49:29 #230
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45758989
quote:
Op zondag 28 januari 2007 15:47 schreef BarraCupraCuda het volgende:
HBOV ( HBO Verpleegkunde)
Een verzorgster dus Ik bedoel ,de verzorgende sector Ziekenhuis of ander soort verzorging? EHBO of wat anders of moet dat nog bekend worden later?

Dan zit jij zeker gebakken of niet soms De hele dag verpleegd worden

Hoe heet het waar mensen belanden die met de trauma helicopter naar het ziekenhuis worden gebracht? Ben ff de naam kwijt van dat onderdeel van het ziekenhuis. Niet EHBO maar echt de plek waar het om leven en dood draait.
  zondag 28 januari 2007 @ 16:01:00 #231
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_45759459
ziekenhuis
en ja ik zit zeker gebakken
stay frosty
  zondag 28 januari 2007 @ 16:05:51 #232
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45759624
Welke provincie ligt Baarn eigenlijk? Mijn topografie is niet dat je zegt denderend te noemen.

Biertje erbij gepakt
pi_45759938
hoi

slaapkop 1ste klas is weer wakker
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  zondag 28 januari 2007 @ 16:11:47 #234
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_45759951
bij amersfoort
stay frosty
  zondag 28 januari 2007 @ 16:17:54 #235
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45760254
Tot 16:00 slapen heb ik de laatste 8 jaar niet meer gedaan Sara

Toen ik tot 0600 uitging met veel alcohol hield ik het wel eens tot 16:00 vol in bed. Als ik nu wakker wordt dan sta ik op omdat ik het niet uithou om in bed te liggen zomaar.
  zondag 28 januari 2007 @ 16:18:45 #236
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45760312
quote:
Op zondag 28 januari 2007 16:11 schreef BarraCupraCuda het volgende:
bij amersfoort
Amersfoort Hoeveel inwoners kent die stad?

Kan het ook ff opzoeken natuurlijk Scheelt jou weer een hoop ellende met intikken
  zondag 28 januari 2007 @ 16:40:08 #237
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45761452
Ik ben dus echt weer van het ene op het andere moment uit de depressie gekomen, excuse me dat ik het weer doe aanhalen maar het is dus zo'n geweldig gevoel wanneer je uit een depressie bent. Het leven lacht je weer toe en dan is het vanzelf zo dat ik zelf ook kan lachen en genieten en vol goede moed verder ga.

Nu is het zonder anti depressiva dat ik deze depressie overleefd heb dus nu is het stabieler herstellen van

Het bestaan is zo mooi na een dip

Alsof de vlinders en de vogels en de vredesduiven gaan vliegen in mezelf. Het is nog niet optimaal maar ik ga richting optimale stemming komende tijd.

Dus als ik verliefd overkom dan is dat verliefdheid over het bestaan. Ik begin weer verliefd te worden op het bestaan. Zomaar het in leven zijn en kunnen genieten van alles

Klinkt hippy achtig zeker maar genieten is voor mij dus belangrijk. Als ik niet eens kan genieten in het leven wat houdt mijn leven dan nog in?

En dan het voordeel van de depressie, ik weet het weer te waarderen en nu waardeer ik het nog meer dan de vorige 5 depressies

Alsof ik na iedere depressie een stap verder ga in waarderen van het kleine en het mooie. Alsof er steeds meer waardering komt voor het in leven zijn

En nu stop ik

Straks lijk ik nog een puber die voor het eerst verliefd is

Maar dan verliefd op het leven

Kan even niet uitleggen waar ik nu precies verliefd op ben, alleen al het feit dat ik aanwezig ben is al genoeg Dat ik dingen kan doen in het heden en richting de toekomst. Of simpelweg niets doen Helemaal niets doen, helemaal geen actie en alsnog genieten van de actie van het niets doen.

Zet me nu in een lege kamer en ik ben nog steeds gelukkig. Daarom juist ook de betrekkelijkheid van het materialisme. Ik hoef geen dure auto, ik hoef niet eens een auto. Ik ga lopen

Sommige mensen worden gelukkig van spullen, in mijn geval is het zo dat ik gelukkig wordt van een gelukkig gevoel. Gelukkig worden van spullen is denk ik ook in zekere mate nep geluk. Je wordt gelukkig van object X maar het achterliggende geluk ken je niet.

Even over die depressies, ik denk nu echt dat er een tijd gaat komen waarbij ik vrij ben van depressies. Als ik beweer dat depressies handig kunnen zijn om te genieten van het leven dan wilt dat niet zeggen dat ik ieder jaar een nieuwe wil krijgen.

Ik zit de depressies uit en ik wacht netjes af totdat de laatste voorbij is. Ooit moet er toch een tijd komen dat het eindelijk eens recht toe rechtaan gaat zonder terug val of niet soms?

Eerste depressie duurde langer dan 1 jaar. De tweede duurde minder dan 1 jaar. En de laatste duurde ongeveer 1 1/2 maand.

Van een depressie van 1 1/2 jaar richting een depressie van 1 1/2 maand. Straks 1 1/2 week en daarna 1 1/2 dag om vervolgens alleen nog maar 1 1/2 seconde over te houden

Dan ben ik een terminator die de depressie verslagen heeft.

En dan heeft het doorgaan alsnog zin gehad
pi_45761566
ik heb iets ontdekt

ik droom het beste/mooiste in de nacht van dinsdag op woensdag
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  zondag 28 januari 2007 @ 16:45:55 #239
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45761674
Zou best kunnen Sara, je bent als mens geboren op een bepaalde tijd in een bepaalde maand in een bepaald jaar en gebeurtenissen volgen elkaar vaak logisch op. Er zit als het ware een bepaald schema in als je het mij vraagt.

En wie weet heeft het wel met de stand van de maan te maken.

Of wat anders. Alles kan.

Ik weet van mezelf dat ik in de zomer actiever wordt. Dus dat is in mijn geval een kwestie van het schema. De zomer waar de dagen lekker lang duren en dromenvanger gaat sneller functioneren. Maar deze zomer ga ik remmen.

Ik zie mezelf nu al nachten overslaan maar dat ga ik niet doen als het ff kan. Ik wil mijn 8 uur slaap deze zomer iedere nacht bewaren. Anders krijg ik weer te maken met opbranden.

Ik zit dus in een versnelling op dit moment, een stroomversnelling en dat merk ik al aan hoe snel ik beweeg en hoe ik de tijd meemaak. Vorige zomer leek ik afstand te kunnen afleggen zonder dat ik besef had van tijd. Ik bewoog meters en het leek zo snel te gaan dat ik niet bewoog.

Ik bewoog me wel maar het ging zo snel in mijn beleving dat het amper tijd kostte. Dat heb ik nu dus weer.

16:51.

Dat zijn 2 uur vergeleken met de laatste keer op de klok kijken en het lijken amper 10 minuten te zijn geweest. Vergelijk ik dit met dagen die eeuwen lijken omdat het niet vooruit te branden is allemaal, dan lijkt het te vliegen allemaal.

En dan kies ik voor dit Ik heb geen behoefte aan dagen die eeuwen lijken te zijn, ik wil dat de dag snel voorbij gaat want dat staat voor snelheid en zo zijn er genoeg dagen.

[ Bericht 20% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 28-01-2007 16:53:25 ]
  zondag 28 januari 2007 @ 17:02:37 #240
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45762367
Vandaag staat dus echt in het teken van paranormale activiteit hier

Eerst die uittreding en nu zit ik buiten te denken hoe ik in deze zomer ga leven en door het naar voren kijken richting de zomer zie ik mezelf lopen ergens met papieren in de handen. Ik zie mezelf in de omgeving buiten geprojecteerd zijn en als ik echt verder oefen zie ik volgens mij alles nog duidelijker naar voren komen, zo duidelijk dat ik kan lezen wat op die papieren staat die ik in de handen had net. Wie weet niet eens zo'n gek idee om het verder te trainen maar het is spontaan als het gebeurt altijd. Ook die uittreding was spontaan, ik kan natuurlijk gaan oefenen maar daar ben ik te lui voor. Het gebeurt als het gebeurt. Hoewel ik dat uittreden net wel zelf aan het doen was door te trainen, af en toe trainen kan geen kwaad Als ik in de toekomst zou kunnen kijken, stel het is mogelijk, waarom zou ik dat niet gaan trainen? Gezien het feit dat het allemaal vast staat in de film is het niet eens zo'n gekke gedachte dat je beelden kunt opvragen die nog moeten plaats vinden. Hoewel dat weer tegenstrijdig is met wat ik beweerde over zelf invloed hebben, wat is je eigen invloed als het vast staat? Of heeft het ook te maken met handelingen in het heden? Kies je nu voor afslag A dan kom je in de toekomst bij de Q te staan en niet bij de F. Kies ik nu voor afslag C dan kom ik ook weer elders uit.

Stel nou ik zag mezelf dus echt zoals ik in de toekomst ben, dat ik in de toekomst dus echt daar loop met exact dezelfde bewegingen, dan is het de film vooruit kijken, kijken en zien wat nog moet gebeuren. Stel nou je kunt de lotto bekijken Zomaar een gedachte. Die beelden leken dus zo echt te zijn dat je het bijna kunt aanraken en ze spelen zich ongeveer 15 meter van me af plaats.

Ik zag mezelf net even bij een kopierapparaat staan dus, ik zag mezelf kopieren en rondlopen daar

En dan is dat dus alsof ik een film aan het bekijken ben. Ik zag de beelden dus duidelijk, ik legde even in een impuls de focus richting de toekomst en ik zie beelden uit de toekomst. Zonder echt te trainen maar spontaan.

[ Bericht 19% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 28-01-2007 17:08:09 ]
pi_45762777
quote:
Op zondag 28 januari 2007 13:37 schreef Mirage het volgende:

Dat wisselt al weken.
Zal wel komen door alle rare dingen die ik soms door elkaar heen eet de laatste tijd.
Ben daardoor overigens wel al twee kilo aangekomen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_45762937
quote:
Op zondag 28 januari 2007 13:37 schreef Mirage het volgende:

Zoessie dr kookkunsten?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  zondag 28 januari 2007 @ 17:21:30 #243
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45763054
Helpt Yakult niet?

Ik drink iedere dag 1 kleintje yakult. Sommigen beweren dat het niet helpt maar een tijd geleden op tv had je schaatsers die over het middel spraken zonder dat het reclame was zoals normale reclame is. Eerder een documentaire was het dan reclame.

Geloofwaardig dus ook. Niet zomaar 1 thee-lepel dreft volstaat voor de hele vaat reclame.
pi_45763206
quote:
Op zondag 28 januari 2007 17:18 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Zoessie dr kookkunsten?
Denk het niet. Heb er heeeerlijk van gegeten.
Was alleen vergeten mijn groene jurk aan te trekken (als kliko)
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_45763242
quote:
Op zondag 28 januari 2007 17:21 schreef Dromenvanger het volgende:
Helpt Yakult niet?

Ik drink iedere dag 1 kleintje yakult. Sommigen beweren dat het niet helpt maar een tijd geleden op tv had je schaatsers die over het middel spraken zonder dat het reclame was zoals normale reclame is. Eerder een documentaire was het dan reclame.

Geloofwaardig dus ook. Niet zomaar 1 thee-lepel dreft volstaat voor de hele vaat reclame.
Die ranzige zooi mot ik nie
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 28 januari 2007 @ 17:33:27 #246
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_45763541
quote:
Op zondag 28 januari 2007 17:21 schreef Dromenvanger het volgende:
Helpt Yakult niet?

ik geloof gewoon in gezond eten met mate en veel sporten
stay frosty
  zondag 28 januari 2007 @ 17:35:33 #247
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45763610
quote:
Op zondag 28 januari 2007 17:25 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Die ranzige zooi mot ik nie
Ik drink het nu voorlopig wel even omdat ik niet de meest gezonde leefgewoonte heb, zou ik zoals Barra zeg iedere dag sporten en exact zijn met voedsel eten op een gezonde manier dan is het middel niet nodig.

Maar nu even wel als extra basis. Lichamelijk gezien gaat het niet slecht maar het kan beter, ik voel me fit maar lang niet fit genoeg.

Lichamelijk kan ik beter op mezelf passen maar zo ga je vanzelf minder aandacht schenken aan je lichaam als je geestelijk een wrak bent.
  zondag 28 januari 2007 @ 17:36:14 #248
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45763637
quote:
Op zondag 28 januari 2007 17:33 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

ik geloof gewoon in gezond eten met mate en veel sporten
Dat is ook het beste om te doen Barra

Maar ik zit even in een ander ritme dus ik gebruik het even als hulp middel nu. Even de makkelijke manier kiezen als het niet anders loopt op dit moment.

Zou ik iedere dag sporten en echt op groente en fruit letten dan is het niet meer nodig omdat je dan natuurlijk alles krijgt wat nodig is en dan wordt je vanzelf op een natuurlijke basis sterker qua lichamelijke gezondheid.
  zondag 28 januari 2007 @ 17:40:49 #249
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45763791
Heb even mijn sig aangepast

Lady in red staat op van Eric Clapton Mooi nummer
pi_45764080
Ik eet ook wel veel goeie dingen. Heb ook een voorkeur voor gezond eten eigenlijk. Ben geen echte snoeper. Wel hartigheden en lekker eten.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')