abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45655339
Ach 'tique, de aarde is een tranendal.

Sterkte.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 25 januari 2007 @ 10:52:05 #52
66825 Reya
Fier Wallon
  donderdag 25 januari 2007 @ 10:53:20 #53
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45655384
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 10:44 schreef problematiQue het volgende:
Het houdt niet op . Is mijn nichtje aan de beterende hand, ligt mijn opa in het ziekenhuis omdat hij ziek werd, moest overgeven, zijn slokdarm scheurde, en nu zijn maaginhoud zich op allemaal plekken in zijn lichaam ophoudt waar het niet hoort.
Oei, sterkte en hopelijk komt je opa er weer overheen.
pi_45655430
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 10:52 schreef Reya het volgende:

[..]

Geniale actie
Ik wacht nog altijd op een door Oversight uitgelokt proefproces mbt discrimineren op bisexualiteit, ik betaal wel mee.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 25 januari 2007 @ 11:02:05 #55
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_45655591
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_45655699
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 21:22 schreef du_ke het volgende:
Het politieke café voor al uw slappe gezever en sterke koffie. Iedereen is welkom vooral Arabica's, Robusta's en Sumatra's

[afbeelding]
Een goede mogen.

Du_ke, bevalt dat apparaat nou?
pi_45655772
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 22:23 schreef Napalm het volgende:
Ga nooit werken voor een klein bedrijf: je moet er harder werken dan voor de overheid en bij een groot bedrijf bij elkaar.
En dat klopt helemaal. Moet je dus ook niet doen.
quote:
Zelfs geen fok-tijd @ work.
Dat wordt een nieuwe baan zoeken, Napalm. Ik mis je hier wel.
pi_45655785
quote:
Morocco Could Be 100th Country to Abolish Death Penalty, association
Rabat, Jan. 23 - Morocco could be the 100th country to abolish capital punishment, said, here Tuesday, spokesman of the international association "Together Against Capital Punishment", Michel Taube.

Speaking at a press conference in preparation for the 3rd World Congress Against the Death Penalty, slated for February 1-3 in Paris, Taube said that Morocco, where no death penalty has taken place since 1994, is the closest country to death penalty abolition.

He voiced hope the North African country "will be the first Arab country to take this courageous decision," notably that the current conditions are mature enough.

Choosing Morocco to hold this press conference in preparation for the World Congress Against Death Penalty is a “political and strategic choice” that supports Moroccan and Arab abolitionists.

The 3rd World Congress Against Death Penalty aspires to promote death penalty abolition in North Africa and Middle East and supports the action of the abolitionists
Allah Al Watan Al Malik
pi_45655874
quote:
ONTWIKKELING:
Analfabetisme hinderpaal voor democratie in Marokko
Abderrahim El Ouali

CASABLANCA, 24 januari (IPS) - Marokko gaat er prat op dat het in zeven jaar tijd de ongeletterdheid onder zijn bevolking met tien procent heeft teruggedrongen. Toch kan nog altijd 68 procent van de stemgerechtigde bevolking niet lezen of schrijven. Critici zeggen dat de ongeletterdheid in Marokko een hindernis vormt voor democratie en ontwikkeling en steeds meer tot een breuk leidt tussen het volk en de elite.

Twee jaar geleden pakte Marokko uit met het overheidsprogramma “mars naar het licht” of in het Arabisch “massariat al nour”. Daarmee wil het Noord-Afrikaanse land tegen 2015, in het kader van de millenniumdoelstellingen, de ongeletterdheid onder zijn bevolking uitroeien. Volgens officiële cijfers is de graad van ongeletterdheid in Marokko vandaag gezakt naar 38 procent op een totaal van 30 miljoen inwoners. In 1960 was dat nog 80 procent, in 1999 48 procent.

Op het eerste gezicht lijken dit indrukwekkende resultaten. Maar volgens Abdessamad Hassan, die de impact van geletterdheid op de democratie en ontwikkeling van het land onderzoekt, zijn de cijfers van de overheid geen goede graadmeter. Hij neemt er de cijfers van de krantenverkoop bij. De ongeveer 700 kranten en magazines in Marokko hebben in totaal een bereik van 300.000 lezers. Te weinig, zegt hij. Maar ook deze cijfers zijn voor discussie vatbaar.

De 68-jarige Hajja Fatima bijvoorbeeld kan dankzij het overheidsprogramma nu lezen en schrijven, maar is gewoon niet geïnteresseerd in wat er in de krant staat. ,,Politici geven niet om wat wij zeggen, dus geef ik niet om wat zij in de kranten zeggen”, is haar mening.

Hoewel 38 procent van de totale bevolking in Marokko ongeletterd is, is nog altijd 68 procent van de stemgerechtigde bevolking analfabeet. Dat wijst erop dat vooral oudere mensen nog niet kunnen lezen en schrijven. ,,Ongeletterdheid is een grote hindernis voor democratie en ontwikkeling”, zegt Hassad.

,,Als meer dan tweederde van de kiezers analfabeet is, kunnen ze geen onderscheid maken tussen de programma’s van de verschillende politieke partijen. Daardoor zijn kiezers gemakkelijk beïnvloedbaar. Dit leidt tot frauduleuze verkiezingen, valse resultaten en valse vertegenwoordigingsorganen.”

De ongeletterdheid leidt ook tot een breuk tussen het volk en de elite, zegt Hassad. ,,Twaalf miljoen Marokkanen zijn analfabeet. Dit betekent dat ze geen toegang hebben tot wat de elite produceert, zoals wetten. De communicatie tussen deze mensen en de politieke klasse beperkt zich tot de verkiezingscampagnes.”

Ook de politici kunnen niet allemaal lezen of schrijven. Volgens de Marokkaanse wet moet elk parlementslid of gemeenteraadslid op zijn minst een diploma lager onderwijs hebben. Na de verkiezingen in 2002 en 2003 bleken veel certificaten van winnende kandidaten te zijn vervalst.

Om de ongeletterdheid uit te roeien, heeft Marokko nog een lange weg te gaan. Volgens Hassad moeten de Marokkanen daarvoor niet wachten op de overheid, maar zelf het initiatief nemen om te leren lezen en schrijven. IPS MDG2 (YD/MC)(EINDE/2007)
http://www.ipsnews.be/news.php?idnews=8467
pi_45656452
quote:
Er is nog een lange weg te gaan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45656824
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 10:44 schreef problematiQue het volgende:
Het houdt niet op . Is mijn nichtje aan de beterende hand, ligt mijn opa in het ziekenhuis omdat hij ziek werd, moest overgeven, zijn slokdarm scheurde, en nu zijn maaginhoud zich op allemaal plekken in zijn lichaam ophoudt waar het niet hoort.
Mooi klote , sterkte!
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45656841
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 11:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Een goede mogen.

Du_ke, bevalt dat apparaat nou?
Man kon er vannacht niet van slapen. Overdosis koffie .
pi_45657096
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 11:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Man kon er vannacht niet van slapen. Overdosis koffie .
Ik herken hier alles uit, maar je was vannacht toch aan het studeren? ....En dan is die drug wel handig
pi_45657226
quote:
Houd ik wel van, de grenzen van de wet opzoeken. Klasse dus.....Het wachten is op verdere aanscherping van de wet...

ik ben benieuwd wie het aandurft om in carnavalsoutfit (als wortel of konijn) dezelfde truc probeert uit te halen...(en erop hameren dat je het uit geloofsovertuiging doet )
  donderdag 25 januari 2007 @ 12:12:50 #66
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_45657665
sigme, ik kan iemand die zo in de politiek is geïntresseerd als jij het absoluut aanraden om animal farm te lenen of te kopen. Een must, zo je wil.
pi_45657685
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 11:52 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik herken hier alles uit, maar je was vannacht toch aan het studeren? ....En dan is die drug wel handig
Klopt maar na kwart over 2 niet meer .
pi_45657712
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klopt maar na kwart over 2 niet meer .
Verlang je al naar het eind van de studie?

Vast ff wenne: drs.ing.Du_Ke
pi_45657782
Ja zie vooral op tegen het schrijven van m'n scriptie maar heb wel zin om echt te gaan werken .
pi_45657800
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:12 schreef problematiQue het volgende:
sigme, ik kan iemand die zo in de politiek is geintreseerd als jij het absoluut aanraden om meteen animal farm te lenen of te kopen. Een must, zo je wil.
Ja, dat weet ik eigenlijk wel hoor. Dat ik dat gelezen hoor te hebben. Eerstvolgende keer bij de bieb, ok? (Dat kan wel even duren).

Ik heb de vliegeraar uit. Wat lees jij nu? Ik ben even met praktisch huiswerk bezig:
pi_45657837
M'n ouders hebben zo biologische groentetas dat levert ook wel regelmatig rare, leuke, lekkere groenten op .
  donderdag 25 januari 2007 @ 12:20:05 #72
158292 problematiQue
pi_45657843
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:18 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik eigenlijk wel hoor. Dat ik dat gelezen hoor te hebben. Eerstvolgende keer bij de bieb, ok? (Dat kan wel even duren).

Ik heb de vliegeraar uit. Wat lees jij nu? Ik ben even met praktisch huiswerk bezig:
[afbeelding]
Ik ben nog bezig in animal farm, wil het vandaag uit hebben zodat ik het naar de bieb kan brengen (hij is al over de datum).
pi_45657915
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:20 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Ik ben nog bezig in animal farm, wil het vandaag uit hebben zodat ik het naar de bieb kan brengen (hij is al over de datum).
Ik leen niet zo heel veel meer, tegenwoordig, maar wat ik leen mag ik 6 weken houden. Dat scheelt.
pi_45657923
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:17 schreef du_ke het volgende:
Ja zie vooral op tegen het schrijven van m'n scriptie maar heb wel zin om echt te gaan werken .
ik vond dat wel leuk hoor.......Ach ja, alles op zijn tijd.....25 jaar is wel leuk om af te studeren.....
pi_45657985
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:22 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

ik vond dat wel leuk hoor.......Ach ja, alles op zijn tijd.....25 jaar is wel leuk om af te studeren.....
En in welke fase zit jij nu? Geen werk, geen studie?
pi_45658599
Zo. Bachelor of Information and Communication Technology.
  donderdag 25 januari 2007 @ 12:48:36 #77
158292 problematiQue
pi_45658608
quote:
US military unveils heat-ray gun

The US military has given the first public display of what it says is a revolutionary heat-ray weapon to repel enemies or disperse hostile crowds.
The weapon - called the Active Denial System - projects an invisible high energy beam that produces a sudden burning feeling, but is harmless.

Military officials believe the gun could be used as a non-lethal way of making enemies surrender their weapons.

Officials said there was wide-ranging military interest in the technology.

"This is a breakthrough technology that's going to give our forces a capability they don't now have," defence official Theodore Barna told Reuters news agency.

"We expect the services to add it to their tool kit. And that could happen as early as 2010."

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6297149.stm
Totdat **opeens** blijkt dat je er huidkanker van kan krijgen ofzo.
pi_45658619
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:48 schreef Autodidact het volgende:
Maar ze norm of zis country is that we Netherlands talken.

Anyway, congratulations, my boy.
  donderdag 25 januari 2007 @ 12:52:15 #79
158292 problematiQue
pi_45658711
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:49 schreef sigme het volgende:
Maar ze norm of zis country is that we Netherlands talken.
That falls the latest time a bit against, find you not?
pi_45658768
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:52 schreef problematiQue het volgende:

[..]

That falls the latest time a bit against, find you not?
I had, latest, a gouvernemental website, that it verdomde the info in Netherlands te verstrekken. I was pissed, but did not make no work from it.
pi_45658795
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:48 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Totdat **opeens** blijkt dat je er huidkanker van kan krijgen ofzo.
Dat ding is zo groot en makkelijk te spotten, gaat niet echt werken. Zelfs een blinde kan dat ding raken met een rpg.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45658809
quote:
Dat klinkt best mooi .
  donderdag 25 januari 2007 @ 12:56:46 #83
158292 problematiQue
pi_45658848
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:54 schreef sigme het volgende:

[..]

I had, latest, a gouvernemental website, that it verdomde the info in Netherlands te verstrekken. I was pissed, but did not make no work from it.
I mean but.

ik bedoel maar
pi_45658880
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat klinkt best mooi .
"computernerd" op je cv zetten volstaat meestal ook wel, maar dit klinkt inderdaad ruiger.
  donderdag 25 januari 2007 @ 12:58:14 #85
158292 problematiQue
pi_45658890
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat ding is zo groot en makkelijk te spotten, gaat niet echt werken. Zelfs een blinde kan dat ding raken met een rpg.
In een echte oorlogssituatie is het natuurlijk veels te onhandig en ondodelijk, maar als een groepje zogeheten voetbalsupporters in een doldwaze bui een winkelstraat loopt te vernielen is waarschijnlijk retehandig.
pi_45658898
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:56 schreef problematiQue het volgende:

[..]

I mean but.

ik bedoel maar
I did not need no translation from that, butje .
  donderdag 25 januari 2007 @ 12:59:42 #87
158292 problematiQue
pi_45658921
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:58 schreef sigme het volgende:

[..]

I did not need no translation from that, butje .
I thought that it maybe too cryptic would be.
pi_45658999
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:57 schreef Autodidact het volgende:

[..]

"computernerd" op je cv zetten volstaat meestal ook wel, maar dit klinkt inderdaad ruiger.
Ik word Master in Environmental and Infrastructure planning. En ik ben al milieukundig ingenieur .
pi_45659013
quote:
Ah is dat de titel die je krijgt na BI. Die krijg ik dus ook.

Gefeliciteerd .
pi_45659099
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 13:02 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ah is dat de titel die je krijgt na BI. Die krijg ik dus ook.

Gefeliciteerd .
Dank je. Hoe lang moet jij nog zitten?
  donderdag 25 januari 2007 @ 13:09:22 #92
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45659165
quote:
En nu, een master of wordt je loonslaaf?
pi_45659241
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 13:09 schreef Reya het volgende:

[..]

En nu, een master of wordt je loonslaaf?
Eerst proberen wat geld te verdienen....misschien later/erbij ook een master.
pi_45659262
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 13:06 schreef Autodidact het volgende:
Dank je. Hoe lang moet jij nog zitten?
Ik vrees nog een jaartje. Vanmiddag wel mijn officieel laatste tentamen maar moet nog wat herkansingen doen enzo.
  donderdag 25 januari 2007 @ 13:15:28 #95
158292 problematiQue
pi_45659337
quote:
In een toelichting laat Van der Staaij weten dat de uitzonderingsregel waar Oversight zich op beroept - levensbeschouwelijke gronden - niet bedoeld is om als clown op paspoort of rijbewijs afgebeeld te worden. Bovendien is het clown-zijn volgens de SGP'er 'natuurlijk geen levensbeschouwing'. Hij verwijt de gemeente Hellevoetsluis dat ze veel te lichtvoetig met de aanvraag zijn omgegaan.

[upd] FOK!ker vindt maas in Wet op de identificatieplicht
Ik vind dat Christendom eigenlijk ook maar een uit de hand gelopen hobby
pi_45659407
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 13:12 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik vrees nog een jaartje. Vanmiddag wel mijn officieel laatste tentamen maar moet nog wat herkansingen doen enzo.
Ai. Heb je nog wel genoeg te doen? Anders een beetje zonde van de tijd hè . Ik ken iemand die een half jaar over twee luttele studiepuntjes gedaan heeft .
pi_45659606
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 13:18 schreef Autodidact het volgende:
Ai. Heb je nog wel genoeg te doen? Anders een beetje zonde van de tijd hè . Ik ken iemand die een half jaar over twee luttele studiepuntjes gedaan heeft .
Ik heb nog wel genoeg te doen ja.

Bij ons krijg je 5 studiepunten EC's of niets. Dus dan gaat het allemaal wat sneller .
pi_45659664
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 13:15 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Ik vind dat Christendom eigenlijk ook maar een uit de hand gelopen hobby
Wat een arrogantie, dus vd Staaij wil bepalen wat wel een geen levensbeschouwing is....ik vraag me af wat zijn criteria zijn. Carnaval is voor sommige mensen (en Limburgers) hun hele leven.
pi_45659725
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 13:24 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik heb nog wel genoeg te doen ja.

Bij ons krijg je 5 studiepunten EC's of niets. Dus dan gaat het allemaal wat sneller .
Oh ja. European Credits of zo. . Je hoeft dus geen scriptie te schrijven?
pi_45659751
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 13:26 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Wat een arrogantie, dus vd Staaij wil bepalen wat wel een geen levensbeschouwing is....ik vraag me af wat zijn criteria zijn.
Enkel wat we hebben afgesproken in de synode van Dordrecht. Zo moeilijk is het niet .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')