Asmooh | woensdag 24 januari 2007 @ 16:03 |
Lang lang lang geleden had ik een opel astra F MET gratis roest. Toen verkocht ik mijn opel astra F en kocht ik een hele mooie lieve schattige rode opel Calibra in het rood ![]() anyway nu ruim 3 maanden, bijna 4 maanden later ben ik nogsteeds ZEER tevreden over mijn calibra. Zo tevreden dat ik er beetje mee ben gaan klooien. Zo ben ik bezig geweest met mijn carpc. Maar daar wou ik het scherm niet, ik heb het scherm naar beneden verplaatst waar radio gat zit. Maar dan is er wat met "straling" dat ik moe gaan oplossen heb ik gemerkt. Krijg je van die strepen over het scherm enzow.. anyway dat moet ik nog even fixxen. heb een simpele versterker gekocht Moet alles nog eventjes mooi aansluiten ook heb ik LED verlichting aangeschaft ![]() Mooi rood ![]() Omdat ik momenteel druk bezig ben met werken en druk bezig ben met andere dingen dan mn auto staan de plannen eventjes op "halt". MAAR Ik ken voor 500 euro een compleet goed motorblok, vernsllingsbak, schokbrekers enz enz kopen, en voor 400 laten inbouwen. Natuurlijk wil ik dit heel graag, maar ik heb ook nog wat anders duur op de planning staan (huis). Dus tjah, dat gaat natuurlijk voor. Ik ga proberen heel rustig motorblok en alles te kopen. Motorblok laten verbouwen, compleet schoonmaken enz enz enz. Daarna een F28 bak in bouwen, en als alles af en klaar is en schoon is (glimmen) mag het terug de auto in. Maar reken er niet op dat dat gebeurd voor de zomer (al zou ik het wel graag willen) Tot die tijd ga ik de binnenkant doen ![]() Belangrijkste voor mij tot September 2007: - Huis + Verbouwing (buitenland) - Nieuwe DSLR Camera + lenzen - Auto verbouwing Wat heb ik? Ik heb: Opel Calibra 2.0NE 8v 116PK 5 bak Dit gaat worden: Opel Calibra 2.0XE 16v 200PK 6bak Geschatte kosten: 950 euro. Kleur: Rood Gaat worden: Rood met zwart ![]() (plaatje is hoe hij gaat worden) Geschatte kosten: 900 euro Bodykit: standaard Gaat worden: nog niet uit Audio: Zat niks in Gaat worden: CarPC project Geschatte kosten: 500 euro Velgen: Standaard 15" Gaat worden: 17" chrome (koop ze niet in nederland) dus ga een exclusief model nemen ![]() Geschatte kosten: 1700 euro Anyway, erg leuk autotje, zeer tevreden over. Tot nu toe geen problemen mee. Vind hem erg snel ![]() Er zouden niet zo heel erg veel updates komen, maar dacht ik maak hem alvast eventjes aan ![]() Liefste NORMAAL reageren Al weet ik dat dat op FOK erg lastig is. [ Bericht 1% gewijzigd door Asmooh op 24-01-2007 16:09:13 ] | |
MikeyMan | woensdag 24 januari 2007 @ 16:23 |
Dat fotootje lijkt me een seat? | |
Asmooh | woensdag 24 januari 2007 @ 16:26 |
quote:klopt, het gaat alleen om de kleur die ik wil ![]() niet om de auto ![]() | |
asdqert | woensdag 24 januari 2007 @ 16:42 |
woho, stoer! lijkt me ongelofelijk vet om ooit nog ns zoiets te doen met een opzich niet bijzonder mooie wagen, maar je moet er maar het geld voor hebben na tuurlijk. ![]() ohja, tevens SPOILERik ben benieuwd! | |
RealZeus | woensdag 24 januari 2007 @ 21:35 |
Heb jij je telefoon in de buurt van je scherm liggen? Zo ja,leg die dan aan de kant want telefoons willen ook nog wel eens voor interfentie op beeldschermen zorgen. | |
Asmooh | woensdag 24 januari 2007 @ 21:45 |
quote:nope dat is juist het rare er van. mn telefoon ligt er juist heel ver vandaan. | |
OnlineGokker | woensdag 24 januari 2007 @ 21:51 |
Moet je ook geen andere remschijven als je straks 200pk wil ![]() | |
Asmooh | woensdag 24 januari 2007 @ 21:57 |
quote:in preciepe niet ![]() maar ik ga ze wel nemen ![]() remmen is belangrijker dan gas geven ![]() | |
OnlineGokker | woensdag 24 januari 2007 @ 22:33 |
Ik hoop dat je ook een goed alarm hebt aangezien je hebt een geliefde wagen hebt om te strippen ![]() | |
Asmooh | woensdag 24 januari 2007 @ 22:36 |
quote:yup die heb ik gelukkig wel ![]() | |
PNG | woensdag 24 januari 2007 @ 23:07 |
>Dit gaat worden: >Opel Calibra >2.0XE 16v 200PK >6bak >Geschatte kosten: 950 euro. Ik wens je succes. F28 bak (uit een 4x4 cali C20LET turbo) doet 2e hands vrij veel geld, echt veel heb je der niet aan eigenlijk achter een C20XE, loeizware bak overigens. 200 Pk zit je ook niet zomaar aan atmosferisch. Tuurlijk zal der een rollenbank zijn die lekker positief is. Maar je praat al snel over een euro of 5000 met bronzen klepgeleiders, throttlebodies, etc. En nee dan hebben we het niet over de tankdopsticker, SFI vervanger of je K&N filter of je chipje. Dit is een C20XE met TBs en 200 pk+ http://www.rennslalomcup.de/store/videos/000175.wmv Maar vergis je daar echt niet in. | |
Asmooh | woensdag 24 januari 2007 @ 23:38 |
quote:hmmz, bedankt voor je tip iig ![]() maar 150pk naar 200 moet toch niet zn heel probleem zijn? chipmod: 170pk | |
PNG | woensdag 24 januari 2007 @ 23:48 |
Dat is het wel, en je kunt wel 8000 toeren gaan draaien, maar dan gaat het stuk standaard. Bovendien is het stiekem een echt hogetoerenblok en hij moet het ook van zijn koppel hebben. Vandaar ook dat ze nog steeds groep N3 in de rally domineren. Bijzondere Lotus ontworpen kop motor is het stiekem. Tot 2000 rpm doet het standaard NIKS. En pas bij 3500/4000 komt plots de BWAAAP. Maar als je die kenveldenextreem gaat verleggen alleen met je chip, dan rij je het behalve stuk, doet het onderin echt helemaal niets meer. De kitkar Astra's bv lopen NIET stationair. Je zit niet zomaar op 200 pk atmosferisch, duurste wat er is atmosferische Pks, en directste ook. Denk aan je chip eerder aan 162 pk ofzo. Bovendien moet je nog kabelboom, etc etc hebben, is wat anders dan een carpjuterd een blokswap. Op je C20NE nu ligt een F16. Je mag heel blij zijn als je voor 1000 euro een standaard fatsoenlijke C20XE + F20 in je auto krijgt. Dan reken ik al nul arbeidsloon. En wie gaat die swap doen ? [ Bericht 4% gewijzigd door PNG op 24-01-2007 23:56:18 ] | |
ThaFreak | woensdag 24 januari 2007 @ 23:57 |
quote:openluchtfiler 10pk complete uitlaat 20pk ![]() ![]() | |
CrossRado | donderdag 25 januari 2007 @ 13:53 |
quote:ga er nou maar vanuit dat je die 170pk ook niet haalt met een alleen een chip. Ik wou mijn corrado 2.0 16v beetje motorisch tunen. standaard 136pk, met chip zou dr 25 bij komen, nou bij lange na niet hoor had maar 10pkp winst. Verdere aanpassingen die er dan nog bij moesten komen om op mijn gewenste 200+pk te komen ging zoveel geld kosten dat we het toch maar niet deden ![]() | |
CiQNiZ | donderdag 25 januari 2007 @ 14:49 |
Begin beter met een C20LET jongen... Net zo gauw stuk met tunen als een C20XE, maar standaard wel al die 200PK (turbo). C20XE met 200PK? meest reele oplossing is idd om TB's te nemen. Dat gaat een hoop geld kosten. Ik kan mij Xedrah nog wel herinneren. Super mooie Kadett met C20XE en TB's/DTA met iets meer dan 200PK. Ding ging super hard. Harder dan een C20LET met 204PK. Maar je moet er wel iets voor over hebben. Op het Opel-Forum is er nu iemand bezig om MV6 motoren in te bouwen bij Astra's enzo (incl. RDW, dus ook op kenteken laten zetten). Ik wou ook mijn Calibra (4x4 Turbo) daar om laten bouwen (MV6 met standaard 211PK en dan andere nokkenassen, TB's, DTA, enz. tot 300-350PK, andere 4x4 -die uit Zwitserland ![]() Ik wou een hele lange tijd een unieke auto zoals ik hierboven neergezet heb, maar ik kan veel leukere auto's kopen van dat geld (uiteraard is mijn budget hoger, maar voor alleen tunen had ik het budget uiteraard wat lager ingesteld). Ik wil echt niet af van de Calibra want ik heb er een band mee (call me crazy) maar ik blijf er mee bezig. Echt. Over +/- 6 maanden komt het beest ter vervanging van de Calibra... Ik wijs in geen enkele richting of geen hints, maar het gaat ECHT een beest worden ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 25 januari 2007 @ 16:02 |
quote:Waarom post je dit dan ![]() | |
CiQNiZ | donderdag 25 januari 2007 @ 16:36 |
quote:Omdat ik gek ben op opscheppen ![]() Waarom reageer je dan? ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 25 januari 2007 @ 16:37 |
quote:Omdat ik gek ben op happen ![]() maar euh, wordt het een M5? ![]() | |
Asmooh | donderdag 25 januari 2007 @ 17:55 |
quote:ik kan voort 500 een blok, bak, schokbrekers enz enz enz kopen tjah je moet ergens je conacten hebben ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 25 januari 2007 @ 18:00 |
quote:Komen die onderdelen uit Oost-Europa toevallig? ![]() | |
spectrumanalyser | donderdag 25 januari 2007 @ 18:07 |
ik ben ook benieuwd wie de swap gaat doen. | |
Asmooh | donderdag 25 januari 2007 @ 18:28 |
quote:nope ![]() | |
Asmooh | donderdag 25 januari 2007 @ 18:28 |
quote:mn garage ![]() kost 400 euro | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 25 januari 2007 @ 19:03 |
quote:en welke onderdelen heb je precies voor die 500 euro? | |
Asmooh | donderdag 25 januari 2007 @ 19:10 |
quote:motorblok C20XE, +/- 76.000 KM Versnellingsbak Schokbreekers. Alle bekabeling enz enz enz aandrijfassen | |
CiQNiZ | donderdag 25 januari 2007 @ 20:44 |
quote:400 is een normale prijs. Kan goedkoper, maar als het goed gedaan zal worden is het een leuke prijs. 500 Euro voor dat alles is best goedkoop, zeker als je kijkt naar de KM-stand. Ik hoop niet voor je dat ze 176.000 bedoelen of 276.000 maar dat "vergeten" zijn te vermelden. Voor de rest zou ik het blok goed na lopen. Is het al gedemonteerd?? Veel C20XE's tikken, het kan geen kwaad, maar je hebt ze ook zonder getik. Het kan best zijn dat 76.000 (als het echt zo is) niet veel is, maar als er alleen mee geblazen is is het natuurlijk niet echt een superkoop. Lekke koppakking zit in een klein hoekje. Zeker met dit blok. Goed warm rijden voordat je het gas intrapt is meer dan alleen aanbevolen. F28 zou er wel oppassen hoor, maar heeft totaal geen zin, komt ook zoveel meer bij kijken, je moet die 1e versnellingssensor uitschakelen, zorgen dat ie maar 2 wielen zal aandrijven, tja, dat kost ook wat. Een F20 hoort gewoon bij de C20XE en dat gaat wel goed komen. Een F16 of zelfs F13 past er ook wel op, maar het is dan altijd afwachten wanneer je bak het zal vergeven (for the record, nu heb je een F16 op je C20NE). Je kan met een beetje moeite op de 170PK komen, maar dan moet je een FSI vervanger plaatsen, inlaat spruitstuk verwarming verwijderen/uitschakelen (wie verzint zoiets?), andere nokkenassen, open uitlaat, kat-vervanger, chip (als laatste) en voortaan 98 tanken. Dat zijn heel wat modificaties (ook al zijn ze basic). Het is maar 20PK extra. Ook al ken ik mensen die er misschien in totaal 5PK (bankmeting) winst mee hebben gehaald met C20XE met al deze aanpassingen (met en zonder open luchtfilter getest: geen verschil). Het is een moeilijk spel motorisch tunen. Als je er echt om geeft ga je een beetje sparen (als je het geld nu niet hebt) en na deze ombouw en aanpassingen meteen TB's monteren. Dan heb je iets wat nog niet veel genoemd wordt bij de doorsnee tuners, maar je hebt wel het vetste geluid wat er maar bestaat ![]() ![]() Registreer je ff op het Opel-Forum (indien je dat nog niet gedaan hebt) want er zitten er daar echt wel een paar die weten waar ze het over hebben. En volgens mij heet die gast van die MV6 ombouw daar rallyastra, moet je kunnen vinden. Hij weet er ook wel wat vanaf en heeft een mooie ombouw recent gedaan (met zijn eigen Astra). Hij kan je Calibra ook RDW klaar maken, zodat je je 16V ook op kenteken heb staan (als je dat wilt natuurlijk). Verder vind ik het wel tof dat je nog steeds je Calibra hebt ![]() ![]() ![]() | |
PNG | donderdag 25 januari 2007 @ 23:03 |
Is helemaal geen gewone prijs. C20XE + aanbouw goeie doet rond de 600 tot 1000 euro. C20NE doet rond de 200. Een echt goeie met 'maar' 76.000 doet 1000. En je moet niet op opelforum zijn, je moet op AGC zijn, en Marcel met MV6 is door de keuring, die was vandaag. | |
CiQNiZ | donderdag 25 januari 2007 @ 23:15 |
quote:Voor de ombouw zelf ex blok is 400 ok. Tja, of het een goed blok is valt over te twisten idd. Ik zou het niet geloven. Maar goed. AGC, Opel-Forum, we zijn het er in ieder geval over eens dat het niet Fok! is ![]() Alhoewel ik het best grappig vind om hier het topic te volgen ![]() | |
PNG | donderdag 25 januari 2007 @ 23:16 |
Bovendien, 76.000 km moet je eens delen door 13 jaar voor een M2.8 of 15 jaar voor een M2.5. Dan eens per week gaan uitrekenen, als er eens per 2 weken keertje 100 km heen en terug mee is gereden. Dan zit je op 1 km per dag. Rare stand. | |
CiQNiZ | donderdag 25 januari 2007 @ 23:17 |
quote:Na revisie willen ze wel eens voor het gemak het blok weer op 0 zetten. Merken ze toch niet ![]() | |
PNG | donderdag 25 januari 2007 @ 23:17 |
quote:Ok, verkeerd begrepen. Magoed, de kosten lopen al op. De 200 Pk en F28 hebben we nog niet meegeteld. En ook niet alssie niet loopt meteen. | |
CiQNiZ | donderdag 25 januari 2007 @ 23:20 |
quote:Die F28 is ook te hoog gegrepen. Als hij geen vervanger zou vinden (en moet de F28 met blok kopen) zou ie beter die F28 kunnen verkopen. Heeft hij al gelijk een mooie buffer om dingen te betalen waar hij nu geen rekening mee houdt. Zoals wat jij zegt, als het blok na inbouw niet loopt, om wat dan ook. Dan kan hij voorlopig met zijn F16 rondcrossen. En als hij dan weer wat geld heeft voor een F20 kijken, of dat van de centjes van de F28 meteen doen voor/tijdens inbouw/ombouw. | |
MikeyMan | vrijdag 26 januari 2007 @ 00:08 |
Vind 400 euro voor ombouw eigenlijk nog erg tegenvallen... Vervangen ze bij mij nieteens een distributieriem voor ![]() | |
PNG | vrijdag 26 januari 2007 @ 00:48 |
Ja maar goed, ze gaan uit van 1 dag, en dat het goed gaat. Praktijk is heel anders. Droom 200 Pk F28 spuiten voor 900 euro topique. | |
CiQNiZ | vrijdag 26 januari 2007 @ 08:55 |
quote:Op zich is een blok vervangen (bij een Opel) nog niet eens zo heel moeilijk. Het kan ook echt wel in een dag gedaan worden. Als je de materialen en plaats hebt plus een berg ervaring is er geen reet aan. Toch, zoals PNG al herhaaldelijk zegt, is het altijd oppassen. Je weet met een gedemonteerd blok niet direct wat je in huis haalt. Je hebt het hoogstwaarschijnlijk niet horen lopen en hij gaat er zo in. Daarnaast hoeft maar net de motronic of kabelboom er niet op te passen en je hebt een probleem. Maarja, uiteraard hoop ik dat voor TS alles goed gaat, maar een beetje waarschuwen mag best natuurlijk ![]() | |
Asmooh | zaterdag 27 januari 2007 @ 01:51 |
das waar ![]() maja vandaag begonne met mn eerste speakers (had had kut geluid) heb nu 2x JBL CS3196 70/210watt RMS. geluid op planning staat: nog 2x 2 versterkers er bij halen, 4 kanaals, 300watt per channel. waarvan: 1 voor de subwoofers 1 voor de voorspeakers en mn huidige is voor de hoedeplank speakers ![]() 1 nadeel is, mn carpc super zacht en het klinkt gewoon hard. versterker staat ook al op zn zachts best raar ![]() de kist ga ik zelf bouwen / ontwerpen op basis van de opel calibra standaard hoedeplank (hoe hij bij mij is iig) loopt rond af zeg maar zo gaat de subwoofer kast ook worden. en de speakers (hoedeplank speakers) komen ook in die kist ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door Asmooh op 27-01-2007 16:59:37 ] | |
Asmooh | maandag 29 januari 2007 @ 20:36 |
en beginne met bouwen van mn subwoofer kast ontwerp ![]() Het contcept, ff checken of alles paste ![]() orginele hoedeplank deze vorm krijgt de woofer straks ook ff laten drogen ![]() [ Bericht 25% gewijzigd door Asmooh op 29-01-2007 21:14:54 ] | |
c20xe | maandag 29 januari 2007 @ 20:48 |
Beste is gewoon een rotte astra/calibra kopen voor weinig.. En dan praten we over 400-600 euro. Je moet wel even zoeken, maar ze zijn er wel.. Weet je ook hoe het blok loopt. (btw, ik had een compleet goed lopend blok voor 300¤) Je moet alleen niet overhaast wat kopen.. En blokje van Xedra had iets meer als 200 pk ![]() Enne, opel forum word steeds commercieeler dus niks meer aan.. | |
CiQNiZ | maandag 29 januari 2007 @ 22:49 |
quote:Ik wou niet meteen opscheppen... Maar wist dat het wel wat in die richting zat ja ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Opel-Forum tja... Er zitten echt nog wel mensen die er verstand van hebben... Het voordeel is dat het erg toegankelijk is... Maar je hebt wel gelijk. | |
Asmooh | dinsdag 30 januari 2007 @ 19:30 |
moederbord alvast vastschoeven dubbele schoeven en netwerkkaart er in en testen of de antenne goed zit van een afstandje nog niet vastgemaakt voeding er achter [ Bericht 23% gewijzigd door Asmooh op 30-01-2007 20:08:45 ] | |
Maikalo | woensdag 31 januari 2007 @ 12:41 |
Waarom geen 2.5DTM blok in de calibra doen ![]() ![]() ![]() | |
Pumatje | maandag 5 februari 2007 @ 10:40 |
Je steekt LOEIveel moeite in een swap wat allemaal om prestaties draait. en dan Loeiveel moeite in je audio/pc/keuken/badkamer inbouw wat hem zoveel kilos zwaarder maakt ( een calibra weegt al gruwelijk veel ) druist volledig tegen elkaar in imo. Ik heb verder geen enkel verstand van Opel motorblokken, maar een 200pk sterk C20XE blok lijkt me meer waard dan 400 euro... en weet niet wat zij gaan doen met die swap, maar 500 euro vragen hiervoor vind ik erg veel ( enige vergelijkingsmateriaal is honda waar je in 1 dag een blok swapt met huis tuin en keuken materiaal ) Misschien zit het bij opel allemaal wel anders hoor ![]() verder heel veel succes ermee. enne waar laat jij je hele auto spuiten en voorbereiden voor 900 euro? | |
CiQNiZ | maandag 5 februari 2007 @ 16:11 |
quote:Even puur om op je verhaal in te gaan van vermogen vs. gewicht. 100PK verschil tov het vorige motorblok en wat zal het zijn, max. 150kg zwaarder (no way!! maar stel...) dat weegt echt niet tegen elkaar op hoor!!! Dat druist absoluut niet tegen elkaar in. Wanabe tuning/styling basher gelul lijkt het wel! Doe het dan goed. Misschien wel extra vermogen juist omdat er extra apparatuur inkomt?? Raar om juist daar wat van te zeggen... Wat betreft de kosten zal ik verder niet over in discussie gaan, of TS heeft erg goede vrienden en veel geluk, of hij gaat goed opgelicht worden... Vreemd (in de zin van wel erg goedkoop) is het zeker... | |
Pumatje | maandag 5 februari 2007 @ 16:40 |
als je duizend euro wilt uitgeven voor meer vermogen wil je toch serieus iets aan je prestaties gaan doen, blijf dan anders rondkarren in de meer benzine en verbruiksvoordelige situatie die je nu hebt. want ook al is 100 pk heel wat, ik vind het ( ik dan ) niet logisch om je auto vol te gaan stoppen met ledjes, lichtjes, pc's , beeldschermen en zware versterkers met subs en dan komt er vast nog een supertollflexe 2f2f bodykit op.. tjah, het is not my way.. maargoed. Kan natuurlijk wel. 150 kilo zijn 2 personen.. je rijd dan voortaan voor altijd met 2 ( denkbeeldig gezien ) personen in je auto.. ik vind het nogal wat, maargoed honda's zijn ook wat meer gefixeerd op gewicht dan opels... ( koppel issue ) volg dit wel hoor, tvp ![]() | |
MikeyMan | maandag 5 februari 2007 @ 16:41 |
Tsjah... jij gaat uit van 150 kilo... Daar kom je natuurlijk nooit aan... Ik zou ook best wat pk's erbij willen hebben in mijn auto... Zelfs een originele bodykit zou er misschien nog wel op kunnen, maar dat zegt niet dat ik minder gadgets in m'n auto wil hebben... | |
IJsmuts | donderdag 8 februari 2007 @ 19:42 |
ik volg de hele reeks al ![]() ![]() | |
CiQNiZ | donderdag 8 februari 2007 @ 20:44 |
quote:idem ![]() | |
existenz | donderdag 8 februari 2007 @ 22:29 |
Nu nog een autoalarm, want anders ben je dat schermpje zo kwijt ![]() | |
Fugie | zaterdag 10 februari 2007 @ 20:37 |
op marktplaats staat een schadevectra met 2.0gt blok erin te koop, miss wel leuk ![]() | |
CiQNiZ | zaterdag 10 februari 2007 @ 23:49 |
quote:GT is een C20NE, oftewel 2.0i-8v, oftewel EXACT hetzelfde blok als in zijn Calibra nu ![]() | |
PNG | zondag 11 februari 2007 @ 00:34 |
GT heeft 3 stuuromslagen, gewone 5, GT zegt iets over bekleding en nou dat. Brb. Er zijn zelfs 1.4GTs. | |
Gurb | donderdag 15 februari 2007 @ 13:51 |
[TK] 7" CAR LCD, P3 667![]() ![]() | |
MikeyMan | donderdag 15 februari 2007 @ 14:31 |
quote: ![]() | |
Maikalo | donderdag 15 februari 2007 @ 22:27 |
Dus dit heeft ook een dood gestorven? | |
existenz | donderdag 15 februari 2007 @ 22:42 |
quote:De slopel heeft de geest gegeven ![]() | |
Pumatje | donderdag 15 februari 2007 @ 22:43 |
quote:en waar heb jij het over? | |
Monstarr | zaterdag 17 februari 2007 @ 00:49 |
ben ook wel benieuwd eigenlijk wat de bedoeling is. ambitieuze plannen allemaal. | |
1299 | zaterdag 17 februari 2007 @ 01:06 |
Gewicht is wel zo belangrijk. Gewicht besparen heeft een positieve uitwerking op zoveel factoren: Acceleratie Belasting van de remmen Brandstofvebruik Slijtage van allerei delen vd ophanging Betere wegligging enz Ik vind het persoonlijk ook bezopen om als doestelling een snelle wagen te hebben (relatief goedkope auto opwaarderen met perfomance onderdelen om duurdere tegenhangers te overtreffen) en er dan vervolgens vele kilo's aan entertainment crap in te mikken. Koop dan voor dat geld een oude M3 ofzo.. ![]() | |
DeeCruise | zaterdag 17 februari 2007 @ 01:24 |
Zonde....Lees enorm veel info (kloppende ook nog!) m.b.t. het blok ombouw-gebeuren, maar ts slaat alle raad de wind in. Ik heb zo'n voorgevoel dat dit topic (net als de plannen) een roemloze dood gaat sterven | |
Asmooh | donderdag 29 maart 2007 @ 14:07 |
sorry mensen, zit in hongarije... heb t ff druk | |
fathank | donderdag 29 maart 2007 @ 16:58 |
quote:Een goede oude m3 moet je wel goed zoeken helaas. Ondertussen flink aan het sparen voor m'n droomauto, een E30 M3 ![]() | |
Maikalo | donderdag 29 maart 2007 @ 19:04 |
quote:Dan heb ik niks gezegd ![]() | |
Berto | maandag 16 april 2007 @ 09:48 |
quote: ![]() [TK] Opel Calibra 2.0i, 155XXX KM, SB, CD, ER, ES, LM, rood ![]() | |
jitzzzze | maandag 16 april 2007 @ 10:00 |
Wat een sneu en karig einde ![]() | |
j0rrit | maandag 16 april 2007 @ 10:03 |
quote:Dorpels en spatschermen, viel te verwachten. ![]() ![]() | |
jitzzzze | maandag 16 april 2007 @ 10:22 |
quote:Je kon er inderdaad op wachten ![]() | |
MikeyMan | maandag 16 april 2007 @ 10:30 |
Ben benieuwd wat de nieuwe auto wordt ![]() | |
j0rrit | maandag 16 april 2007 @ 10:55 |
Misschien komt binnenkort deze Corrado wel op de markt..? ![]() | |
Asmooh | maandag 16 april 2007 @ 11:39 |
quote:Toyota Celica 2.0 GTi http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=7490&cache=no (coupe GTi is net zo snel) | |
MikeyMan | maandag 16 april 2007 @ 11:41 |
quote:Ah, das altijd beter dan een Opel ![]() Maareh... GTi? Model van voor 94 dus? Met klapkoplampen en 3s-ge motor? ![]() Pics, specs etc? ![]() | |
Asmooh | maandag 16 april 2007 @ 11:43 |
quote:met de koplampen enzo ja. ik hem m met heeeel veel kilometer gekocht maar een zeer unieke kleur. Blok vervangen + hele intereur. (gewoon dezelfde dr weer in) Uitlaat is van de week vervangen. Nieuwe einddemper van de week. Verder nog ff kijken wat ik dr aan ga doen | |
MikeyMan | maandag 16 april 2007 @ 11:43 |
Wat noem je heel veel? Carina van de club rijdt met dezelfde motor al 350k km... ![]() | |
Asmooh | maandag 16 april 2007 @ 11:45 |
quote:398k en hij begint erg traag te worden. Af en toe haperen met goed snel optrekken bougies zijn al vervangen, ,middendemper dr uit no response | |
MikeyMan | maandag 16 april 2007 @ 12:45 |
Mjah... Je koopt wel weer een risicootje, moet ik zeggen... 4 ton is opzich natuurlijk wachten totdat het ding ermee ophoudt... Ergens is het blok gewoon op... | |
Asmooh | maandag 16 april 2007 @ 12:47 |
quote:yup, daarom een nieuw blok. plus bak en kabelboom | |
MikeyMan | maandag 16 april 2007 @ 12:52 |
Dude... Waarom geef je niet gewoon iets meer geld uit aan een auto ipv een kutauto te kopen en dan een vermogen te spenderen aan een nieuw blok etc... ![]() | |
j0rrit | maandag 16 april 2007 @ 12:55 |
quote:Ja, plus dat het blok niet het enige is dat slijt. Alle bussen van de ophanging, wiellagers etc etc. Dat slijt ook allemaal. Een auto met 4 ton op de teller. ![]() | |
DonJames | maandag 16 april 2007 @ 12:56 |
Laat me raden: Ook voor deze auto heb je het plan een gepimpte/getunede vast-en-de vuurius auto te maken, maar komt het er uiteindelijk weer op neer dat je veel geld uitgeeft aan autostyle-rommel, zonder de echte problemen eerst aan te pakken, en de auto uiteindelijk weer met dik verlies te koop zet? Of ga je het nu na de 440, Astra en Calibra toch anders aanpakken? No offence, maar ook hier heb ik weer weinig hoop dat het uiteindelijk tot een fraai eindresultaat komt. Dat zei ik bij de Calibra ook al Prove me wrong.. | |
Asmooh | maandag 16 april 2007 @ 13:05 |
quote:als je had gelezen wist je dat ik geen plannen heb voor deze auto enz enz. ik vervang allen iets als het nodig is, anders niet | |
Asmooh | maandag 16 april 2007 @ 13:06 |
quote:bedenk wat nieuws. en al zei ik 1 ton of 2 of 3 enz dan liep je ook te zeiken kut user | |
Asmooh | maandag 16 april 2007 @ 13:07 |
quote:en kut? hij rijdt, heeft APK enz. lekker boeie? | |
MikeyMan | maandag 16 april 2007 @ 13:35 |
quote:Apk zegt geen fuck... Je koopt een auto die het niet goed doet, en vervolgens ga je een hoop geld uitgeven om hem wel goed te maken... Koop dan gewoon voor minder een betere auto... Dit gaat nergens over... Begrijp me niet verkeerd; het restaureren van klassiekers en zelfs het -motorisch- tunen van auto's vind ik prima... Maar je hebt nu al tot drie keer toe een vreselijke miskoop gedaan, en je lijkt er helemaal niks van te leren... | |
j0rrit | maandag 16 april 2007 @ 13:37 |
quote:Nee hoor, met 2 ton gaf ik je nog een kans. ![]() Pauper. ![]() | |
MikeyMan | maandag 16 april 2007 @ 13:39 |
quote:Met drie ton kan het ook nog... Maar kijk dan wel vantevoren wat je koopt... ![]() | |
Asmooh | maandag 16 april 2007 @ 13:41 |
lekker belangrijk, ga iemand anders afzeiken ofzo of ga een leven zoeken anyway, ik kreeg net een telefoontje over een bedrijf dat 2 blokken heeft liggen, alle 2 turbo, inc 4X4, bak, computer, kabelboom enz enz, met 132k voor 1440 of een met 78k voor 1990 dus wss haal ik die van 1440 [ Bericht 63% gewijzigd door Asmooh op 16-04-2007 13:48:28 ] | |
MikeyMan | maandag 16 april 2007 @ 14:08 |
quote:Tuurlijk, lekker eigenwijs doen, hoop geld uitgeven, en volgend jaar weer een auto die uit elkaar dondert... ![]() | |
Asmooh | maandag 16 april 2007 @ 14:32 |
quote:je moet toch iets doen met geld? | |
MikeyMan | maandag 16 april 2007 @ 15:50 |
quote:Dat ben ik met je eens... En het is ook leuk om dat geld in een auto te stoppen, als ie er beter van wordt... Maar waar jij mee bezig bent is pure kapitaalvernietiging... Als je de voorgaande en deze keer wat beter had opgelet had je ondertussen een veel betere auto gehad, en ook waarschijnlijk helemaal naar je smaak... | |
-Muse- | maandag 16 april 2007 @ 15:58 |
Je vraagt er zelf om Asmooh, jij houd dit topic steeds in leven en je laat elke keer weer zien dat je absoluut niet weet waar je mee bezig bent. Vind je het gek dat je dan wat commentaar kan verwachten? En de users hierboven zeiken jou niet af, maar ze sommen alleen wat punten op waarbij je volledig de mist in gegaan bent. | |
-Muse- | maandag 16 april 2007 @ 16:00 |
quote:... 1440 euri voor een (goed?) Turbo blok met bak computer en volledig 4x4 systeem? Snel binnen halen die handel! | |
MikeyMan | maandag 16 april 2007 @ 16:09 |
quote:Yepz... Inderdaad... Voor een losse 3sgte zou het al een erg mooie prijs zijn... | |
Pumatje | maandag 16 april 2007 @ 17:43 |
geloof er nieeeeeets van. | |
RealZeus | maandag 16 april 2007 @ 20:19 |
quote:Mwoah, ik moet zeggen dat ik je gedachtengang ook niet helemaal kan volgen. Het is wel een Toyota, dus die is hardstikke betrouwbaar, maar als hij gaat haperen is het linke soep en kun je je afvragen of het niet verstandiger was geweest om die 1400 euro samen met het aanschafbedrag te steken in een Celica met wat minder kilometers. Maar in ieder geval verstandig dat je nu een Japanner hebt, die zijn sneller en betrouwbaarder dan een Duitser. En voor dat geld heb je meestal ook meer luxe. | |
Sloper | maandag 16 april 2007 @ 20:48 |
Die auto's van de gast ![]() ![]() ![]() | |
WhiteAssNigga | maandag 16 april 2007 @ 22:14 |
quote:Vind ik persoonlijk een beetje een overdreven opmerking. Sinds wanneer zijn duitse wagens niet meer betrouwbaar dan? Mijn ouders hebben nog nooit in andere auto's dan BMW, Volkswagen of Audi gereden, en nog nooit noemenswaardige problemen gehad. Mijn eerste auto was een VW Polo, zo betrouwbaar als het maar kan. Op dit moment heb ik een Audi A3. Deze heb ik inmiddels ook alweer ruim een jaar, en hij is gewoon super. Nou heeft ie me ook de nodige centen gekost in de aanschaf, maar dan heb je ook wat... Het is gewoon zaak om in beginsel een fatsoenlijke auto met een fatsoenlijke km-stand en dito staat van onderhoud te kopen. Een toyota met 4 ton op de klok lijkt me niet betrouwbaarder dan bijvoorbeeld een passat met dezelfde km-stand... In ieder geval wens ik Asmooh veel succes met zn 4de aankoop, ik hoop voor hem dat ie nu wel een goede keuze heeft gemaakt. | |
MikeyMan | maandag 16 april 2007 @ 22:55 |
quote:Bij vier ton zal het niet veel meer uitmaken nee... Vraag is wat er in de tussentijd is voorgevallen... | |
jitzzzze | dinsdag 17 april 2007 @ 09:34 |
TS is echt een amateur | |
rival | dinsdag 17 april 2007 @ 09:40 |
quote:ja en dan ben je ook 10000 kwijt ![]() | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 10:23 |
quote:en jij bent een loser, who gives a fuck? | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 10:23 |
quote:boeie? | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 10:25 |
quote:als ik echt kieskeurig ging doen dan had ik met al t geld van alle andere keren nog geen goede auto hoor. | |
jitzzzze | dinsdag 17 april 2007 @ 10:26 |
quote:Voel je je nu aangevallen? ![]() Ja, ik vind je een amateur. Je koopt 3 kut auto's op rij, en zojuist heb je een vierde gekocht. Jij leert echt niets van je fouten. | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 10:27 |
quote:ik zie het als afzeiken. En vooral in de zin van, hun doen niks verkeerd. Hun hebben geen fouten gemaakt en klooi liever ipv gelijk een goede nieuwe auto kopen; dan vind ik het saai.. | |
bleiblei | dinsdag 17 april 2007 @ 10:28 |
quote:Damn ![]() Je bent en blijft gouden handel voor auto-oplichters ![]() En maar op Fokkers schelden dat ze je afzeiken ![]() | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 10:31 |
quote:op fok zeiken ze iedereen af, of het nou om je huis gaat, een fiets, een auto, computer, camera, vriendin.. maakt niks uit FOK = GEEN STIJL afzeiken van iedereen en alles om dr zelf beter van te worden | |
j0rrit | dinsdag 17 april 2007 @ 10:32 |
quote: | |
jitzzzze | dinsdag 17 april 2007 @ 10:32 |
quote:Zo kan je het ook uitleggen. Je kan het ook zien als opbouwende kritiek, dat je ervan leert en de volgende keer een fatsoenlijke auto koopt. | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 10:36 |
quote:kom op man... voor 3/4k heb je een technisch prima auto... | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 10:36 |
quote:wat is volgens fok fatsoenlijk? een auto die je niet mag tunen, gezindsbak? enz enz? Want als je je auto tuned, bodykit er op zet, enz enz enz dan zeiken ze je ook af? Dus eigenlijk moet je een auto kopen die andere goede vinden , ipv welke je zelf goed vind? | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 10:37 |
quote:oooohh maar bij dat bedrag zit ik nog lang niet wat ik nu totaal heb uitgegeven aan autos. | |
jitzzzze | dinsdag 17 april 2007 @ 10:38 |
quote:Dat wordt helemaal nergens gezegd. Wat er gezegd wordt is dat het zonde van je geld is om een auto met 4 ton op de teller te kopen en die vervolgens motorisch te gaan vernieuwen. | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 10:39 |
quote:een auto die rijdt en niet doorgerot is zou al een keer een goed begin zijn... | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 10:41 |
quote:dat klopt, maar fok is niet alleen hier. Als je verder op fok gaat kijken worden mensen die besluiten hun auto te verbouwen hoe hun het mooi vinden, kleur, bodykit, velgen, spoiler totaal afgezeken. Dus wat is voor de fokker dan wel goed? een auto die standaard uit de fabriek komt en dan mag je er nietsz mee doen? | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 10:41 |
quote:daar geloof ik geen reet van... en al zeker niet als je dalijk 2k hebt uitgegeven om dit ding aan het rijden te houden... | |
jitzzzze | dinsdag 17 april 2007 @ 10:46 |
quote:Je doelt op het topic Stratenmakers Ferrari's? Of bedoel je KeessieK met z'n Ibiza? In het stratenmakers-topic wordt inderdaad iedereen afgezeken; niet meer dan logisch, want het topic is dan ook bedoeld om mislukte/zeer lelijke getunede auto's te plaatsen. In KeessieK z'n topic zie ik voornamelijk positieve reacties. Een enkeling vind het niets en laat dat blijken. Maar dat blijf je altijd houden. Wen er maar aan; je kan nooit iedereen te vriend houden. En in je eigen topic probeerd iedereen je te vertellen dat je geld aan het weggooien bent, en jij vat dat op als afzeiken. | |
j0rrit | dinsdag 17 april 2007 @ 10:46 |
quote:In dit topic werd die auto volledig gebashed, totdat hij terug kwam van de spuiter. Toen vond iedereen hem toch wel mooi geworden opzich. Zo kan het dus ook. ![]() | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 10:46 |
quote:ttjah, anyway het model dat ik nu heb kwam ik nergens anders tegen marktplaats; tussen de 900 en de 5000 euro, los van TEAB en NOTK (daar heb ik nog niet gekeken) is dit model van celica nergens te krijgen. Alleen de standaard celica series zijn te krijgen waarom denk je dat ik PERSEE deze wil? anders had ik dr ook een kenne krijgen voor iets meer met veel minder kilometer | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 10:50 |
nou, waarom perse deze? | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 10:51 |
quote:ik zei ook alle autos TOT NU TOE | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 10:51 |
quote:cabrio model. http://www.tccn.nl/02-led(...)100/001/IMG_8911.JPG http://www.tccn.nl/02-led(...)100/001/IMG_8909.JPG http://www.tccn.nl/02-led(...)100/001/IMG_8907.JPG http://www.tccn.nl/02-led(...)100/001/IMG_8905.JPG http://www.tccn.nl/02-led(...)100/001/IMG_8906.JPG ik heb deze auto, met hardtop er aan gelast ipv er af kan halen. Vergeleken via papieren met de softtop versie en alles klopt. achterbank kan je niet neer halen omdat er een plaat achter zit, waar normaal de softtop zit ed [ Bericht 36% gewijzigd door Asmooh op 17-04-2007 10:57:21 ] | |
-Muse- | dinsdag 17 april 2007 @ 10:52 |
quote:Negatief kritiek is evengoed positief... Je kan er zelf voor kiezen om kritiek als zeiken te zien, daarmee heb je alleen jezelf. En op Fok! zijn al heel wat projecten geweest die door veel mensen gevolgd werden! | |
Rev- | dinsdag 17 april 2007 @ 11:42 |
je hebt dus een cabrio gekocht, maar dan eentje waarvan het dak zit vast gelast zodat je dus eigenlijk een gewone auto hebt gekocht? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 17 april 2007 @ 11:53 |
quote: ![]() | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 11:55 |
quote:lees eens het verschil of zoek eens het verschil op tussen een toyota celica normale (europa) versie en deze versie. eerste dat je opvalt is het dak. dan zul je je domme lach smilies weghalen. of niet, je bent een fokker dus een loser, een sukkel, een nerd, een klojo dus zoek maar niks op en blijf fijn lachen | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 11:55 |
quote:ha..ha..ha | |
jitzzzze | dinsdag 17 april 2007 @ 11:56 |
quote:Maar jij bent toch ook een fokker? ![]() | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 12:01 |
quote:ik zie mezelf niet als een "fokker" of "tweaker" enz. Plus ik ga niet in topics een sarcasm smilie posten zonder enige tekst dr bij oid. dat bedoel ik op fokkers. Of allemaal smilies met iets dat totaal nergens op slaat. reageer dan gewoon niet | |
-Muse- | dinsdag 17 april 2007 @ 12:12 |
quote:Misschien een idee voor jou om te stoppen met reageren? Waarom zou je hier uberhaubt nog willen posten, tussen al die nerdjes, kut fokkers, loser en weetikwat ![]() En zoals een user eerder al zei... je hebt dus een Cabrio met een vastgelast dak omdat.....? Snap ik het niet, of snap jij het nou niet? | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 12:21 |
quote:Omdat? dat moet je mij ook niet vragen, het is een amerikaanse auto, import. Een toyota celica heeft een aardig lang schuin aflopend dak, met daarachter klein beetje achterklep. Een cabrio (hard of soft) heeft het dak veel schuiner aflopen en een grotere achterklep omdat daar normaal de softtop in zit. Nou, wat krijg je als je een auto heb met hardtop die alleen hardtop heeft, geen softtop niks. Dan hou je het orginele cabrio model, met schuin aflopend dak, met grote klep enz enz. Om zeker te weten wou ik eventjes mijn achterstoelen weg klappen maar dat kan dus niet. De achterbank stoelen zitten vast gemaakt en je kan ze ook niet inklappen. Na klooien kon ik beetje kijken wat er achter zat. en daar zat gewoon een ijzere plaat, in kleur gespoten alsof hij er hoord. Bij de normale versies heb je dat allemaal niet. autoweek enz kent deze versie ook niet, alleen de normale europe versie, of de convertible. Waarschijnlijk staat dat convertible ergens voor. Want ondanks dat ik een normaal dak heb is hij overal gelijk aan de convertible. De cabrio dus. | |
jitzzzze | dinsdag 17 april 2007 @ 12:27 |
quote:Natuurlijk hoor je er zelf niet bij, wat stom van mij om dat te denken ![]() | |
rival | dinsdag 17 april 2007 @ 12:29 |
quote:en dan nu mijjn vraag, waarom? waarom wil je een cabrio model met hardtop? zodat je een grotere achterklep heb als ik et allemaal goed lees? | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 12:33 |
quote:geen idee, dat heeft hij nu. maar dat zou inderdaad de reden kunnen zijn ja. Want door de softtop ben je 75% kofferbak ruimte kwijt. Misschien heeft iemand het er uit gesloopt en dr een "dak" op gezet? Alleen wil ik hem uiteindelijk weer terug naar het orginele model, cabrio dus | |
jitzzzze | dinsdag 17 april 2007 @ 12:36 |
Nou nog even een stomme vraag/constatering: - Je koopt een cabrio met een vastgelaste hard-top. - Met 4 ton op de teller. - Je wilt de motor vervangen, en de hard-top voor een soft-top Is het dan niet beter om direct eentje te kopen met minder km's en een soft-top? | |
rival | dinsdag 17 april 2007 @ 12:36 |
quote:owww.... ik dacht dat jij deze had gekocht omdat je een cabrio met dichtgelast dak wilde. maar deze kon je gewoon voor een leuke prijs op de kop tikken en je gaat nu zelf klussen om er weer een cabrio van te maken, dat is leuk werk man! wij hebben net een bmwtje helemaal kaalgestript die gaan we helemaal opnieuw opbouwen, nieuw blok, interieur, nieuwe verflaag..... aan auto's knutselen is echt 1 van de leukere dingen om te doen ![]() | |
rival | dinsdag 17 april 2007 @ 12:37 |
quote:hangt er vanaf wat hij nu betaald heeft. als hij nu minder kwijt is oet ie het goed, het werk zelf moet je niet zien als een probleem. ik neem aan dat ook asmooh dit met plezier doet. | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 12:37 |
quote:daar heb ik naar gekeken maar niet gevonden tot ik deze tegen kwam en ook de enige die ik kon vinden. Ze zijn dr wel maar dat is tot 89 model, en die ligt snel op de 4000+ euro. Dit model is erg lastig te vinden | |
jitzzzze | dinsdag 17 april 2007 @ 12:38 |
quote:Ja, oke. Maar even puur financieel gezien is het toch vreselijk onhandig? | |
jitzzzze | dinsdag 17 april 2007 @ 12:39 |
quote:Of wil je voor een dubbeltje op de eerste rang zitten? | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 12:40 |
quote:juist ![]() ik kon deze voor erg leuke prijs krijgen, en vooral omdat het zn exclusief model is. En ik zocht op internet voor een met minder kilometer, maar nergens een gevonden. en ik wil hem dan helemaal opbouwen ja. Softtop kost 650 euro inc btw enz. Alleen de rubbers en het frame nog, want die hebben ze dr ook uitgehaald ![]() | |
j0rrit | dinsdag 17 april 2007 @ 12:40 |
En wanneer krijgen wij foto's te zien dan? ![]() | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 12:41 |
quote:nee, het 89 model vind ik erg lelijk. Dit model vind ik super mooi, maar zo goed als geen cabrio voor te krijgen. Dus daarom ben ik heel blij met het model dat ik nu heb | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 12:41 |
quote:maak van de week wel fotos | |
rival | dinsdag 17 april 2007 @ 12:42 |
quote:het gaat toch niet allean om het financiele. het gaat ook om het klussen en je eigen autootje maken. niet gewoon kopoen en rijden, dit is veel leuker. en puur financieel kan het hardstikke goed uitkomen, of juist niet. dat weet je niet van te voren. misschien regelt hiju een softtop wel voor een prikkie (voor de bmw waar we mee bezig zijn had iemand een blok gevonden voor een paar honderd euro, hadden we dan de 320 moeten verkopen en een 325 moeten kopen ipv alleen het blok?) | |
jitzzzze | dinsdag 17 april 2007 @ 12:42 |
quote:Aha. dat klinkt goed. | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 12:42 |
quote:misschien, misschien niet. Zoeken naar een auto die bijna niet, zo goed als niet te krijgen is is nog lastiger ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 17 april 2007 @ 12:43 |
quote:Daar zit wel iets in. | |
jitzzzze | dinsdag 17 april 2007 @ 12:44 |
quote:Klopt, is helemaal waar. | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 12:44 |
quote:Softtop wil ik niet heel goedkoop, 650 kost de softtop helemaal nieuw. Dat is het enige waar ik niet op bezuinig ![]() ombouw terug naar cabrio :p | |
rival | dinsdag 17 april 2007 @ 12:45 |
quote:als je 2e hands een degelijke top kan vinden moet je die nemen. als je maar niet bezuinigt op de dingen als de rubbers enzo, die wel allemaal lekker nieuw ![]() | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 12:49 |
quote:mja ik dacht meer aan: NIet bezuinigen op terug naar cabrio, enz en rubbers, top enz nieuw en gewoon goedkopere speakertjes, leder bekleding ff laten wachten, niet teveel geklooi en getune aan t motorblok enz dat komt later wel weer. desnoods zet ik het orginele blok er weer in, met minder KM en goedkoop dattie wat soepeler is ![]() | |
2NutZ | dinsdag 17 april 2007 @ 12:49 |
hoe duur was ie? geimporteerd? is idd een model die je niet veel ziet hier.. meer in duitsland. Heb zelf ook een celica... zeer goeie auto's al is bijna 400K wel veel voor een auto. Als ie er net zo goed uitziet of als dat em is op die foto's heb je wel mazzel denk ik. Btw je ziet heel vaak complete blokken die er wel in passen voor rond de 500-900eu met iets van 200k erop.. mss nog te doen. | |
-Muse- | dinsdag 17 april 2007 @ 12:57 |
Je gaat er dus wel weer aa cabrio van maken, oke, dat had ik even gemist. Wat ik ervan begreep, was dat je een cabrio met vastgelast dak wou hebben. Dat zou onlogisch zijn omdat deze ook een stuk zwaarder zijn dan de coupe's. Maargoed, het is een stuk duidelijker nu, ik wens je veel succes met je project! | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 12:58 |
700 euro voor een originele toyota-kap? Zou ik heel erg goedkoop vinden... | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 12:58 |
quote:het is niet die van de foto hoor. mijne is blauw, zeer mooie kleur blauw. ik heb hem in nederland kunnen kopen na lang zoeken een gevonden. Ik heb geen foto van de orginele die ik heb komt nog wel. de lak is nog goed, paar krasjes enzo maar dat ga ik nog wel wegwerken. voor 750 kon ik dr een krijgen met 250k etc. Vond ik wat veel, terwijl MR2 blokken erg veel zijn te krijgen. Ik heb nog geen open dak he! moet nog gedaan worden, maar heb wel het goede model dus ik ga hier wss erg veel mee klooien | |
-Muse- | dinsdag 17 april 2007 @ 12:59 |
btw, dit wordt dus een Celica GT-FOUR Cabrio? First of its kind? ![]() | |
rival | dinsdag 17 april 2007 @ 12:59 |
quote:bekleding, speakers, nutteloos ![]() ![]() nee maar serieus, dingen als speakers en bekleding komen bij mij op de allerlaatste plaats getune aan blok moet je nooit laten, is toch heerlijk voor zo een blokkie dat hij eindelijk eensgoed kan doen wat hij wilt, lekker pk's uitpoepen! ![]() | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 12:59 |
quote:ik vroeg wat alleen de softtop koste. Geen rubbers, frame enz. 650 inc btw dus aardig netjes ![]() | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 13:01 |
quote:eerder een toyota convertible http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=7490&cache=no | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 13:03 |
quote:nou zou ik je wat vertellen? ik wil de orginele toyota celica leder stoelen er in. Dat maakt deze auto nog raarder, hele auto is van binnen van leder. Deshboard, deuren enz enz enz. Maar ik heb dood normalke stoffe stoelen? alsof de luxe dingen zijn verkocht in de auto en de standaard dingen zijn neer gezet ;p tuning aan motorblok komt later wel, eerst auto beetje standaard krijgen en daarna dak en dan pas verder kijken :p | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 13:04 |
quote:Een nieuwe, bij de toyota dealer? Of bij een bekleder? Ga zo even voor je kjiken in de EPC, maar mijn gok is dat een toyota-kap dik over de 1000 gaat... | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 13:05 |
quote:Ik zou eerst eens ff kijken of je dat blok weer een beetje aan het rijden kunt krijgen... Alstie al bagger loopt, zal dat alleen nog maar erger worden... | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 13:08 |
quote:nee niet bij de toyota dealer, maar bij gewoon een cabrio kap dealer | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 13:09 |
quote:dat klopt, daarom hoop ik als ik nieuw blok plaats dat hij dan weer een beetje goed loopt. loopt hij dan weer soepel dan laat ik het motorblok een tijdje met rust | |
-Muse- | dinsdag 17 april 2007 @ 13:10 |
quote:Je kon voor 1440 euro toch een turboblok kopen met kabelboom, ecu en 4x4 systeem? | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 13:11 |
quote:ja,maar eerst uitzoeken of dat past/werkt/kan bij opel wel, maar bij toyota? geen idee | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 13:13 |
dit is btw bij andere zaak zonder turbo Goedemiddag Alexander, Jazeker: 243.000km voor euro 750,- 179.000km 950,- 141.000km 1100,- 97.0000km 1250,- Deze prijzen zijn zonder versnellingsbak maar meestal met draadboom, inruil oude motor niet nodig. Let op: er zijn veel verschillende draafbomen mogelijk. Indien nummer niet exakt gelijk is, draadboom overzetten. Verzending is mogelijk tegen meerprijs. | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 13:16 |
quote:Probeer www.cartoyotaparts.com eens... Handigst is het om gewoon weer een 3s-ge te plaatsen... Let er wel op dat het de 158pk variant is, want de 175pk variant heeft een duidelijk andere kabelboom... 4age blacktop is trouwens ook wel geinig ![]() | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 13:18 |
quote:Als je opel rotzooi in je toyota knutselt, kom ik je persoonlijk platrijden ![]() | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 13:18 |
quote:lijst boven kreeg ik van toyotaparts | |
2NutZ | dinsdag 17 april 2007 @ 13:20 |
quote:Blauw is wel mooi ja, zeker die kleur die ik denk dat jij bedoeld. Model is ook mooi, alleen ben ik zelf T20 fan ![]() Kga dit zeker volgen, hopen dat dit beter uitpakt man! succes! | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 13:25 |
btw is dit wat? hoeveel werk is die zuigveer? 4AFE zuigerveer 3e cilinder zit vast . De motor verbruikt wat olie , op zich loopt de motor nog wel netjes en heeft ook niet veel gelopen 107000 km . Motor heeft niet op gas gelopen. | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 13:43 |
quote:Tsjah... Das leuk, maar dan moet je dus wel veel meer gaan aanpassen... Handigst lijkt mij iig om voor een 3s* te gaan... | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 13:44 |
oke, thx ![]() | |
Mr_Moon | dinsdag 17 april 2007 @ 13:56 |
Een cabrio met een vastgelaste hardtop? ![]() Welke mongool last zijn hardtop vast op de wagen? ![]() Weet je zeker dat je niet toevallig een coupe model hebt (nooit geleverd in NL, we hebben hier alleen de Liftback gehad): ![]() ![]() en de ons dus bekende liftback: ![]() Foto's, en ik blijf dit topic volgen... ![]() | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 14:04 |
Tsjah, opzich leek mij dat ook... Maar waarom kan de bank dan niet omlaag? | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 14:04 |
quote:hij lijkt dr wel heel erg op. ALLEEN! Heeft de liftback ook een ijzere plaat achterin? en de stoelen vast gezet? Zoja, dan is het een liftrback zonee, dan eerder model | |
Mr_Moon | dinsdag 17 april 2007 @ 14:07 |
Ik lees net dat je dus een amerikaanse import hebt, dus heb je zeker de coupe versie (die daar meer verkocht is dan de liftback) en geen dichtgelaste cabrio dus dit terug opbouwen naar cabrio kan je vergeten... en je 400.000 km's? weet je zeker dat dan geen mijlen zijn? (dan zouden het dus 640.000 km's zijn). Toyota's zijn technisch geweldige auto's, maar eentje die 6 ton heeft gelopen? | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 14:08 |
Ook daarvoor zou ik even in de EPC moeten duiken... Lijkt me trouwens dat het wel vrij makkelijk te zien is of het zooitje ooit een cabrio geweest is, ivm bevestigingspunten van de kap in de kofferbak... | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 14:09 |
quote:Das inderdaad ook nog wat ja... Grote kans... En hij zich maar afvragen waarom het zo lang duurt voordat ie 120 rijdt... ![]() | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 14:09 |
ff gezocht liftback Introductie december 1985 einde januari 1990 convertible Introductie mei 1991 einde maart 1994 hij LIJKT op de liftback usa versie bouwjaren kloppen alleen niet en PKS ook niet | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 14:10 |
Tis sowieso geen liftback dan he... Óf een Coupé óf een ex-convertible... Als je het chassisnummer hebt (desnoods via PM) kan ik kijken wat het nou echt is... Wat is het kenteken? | |
Mr_Moon | dinsdag 17 april 2007 @ 14:12 |
quote:Je begrijpt me niet helemaal, denk ik: Liftback (geleverd in NL): ![]() 3 deurs, dus inklapbare achterbank, geen plaat achter de achterbank. Coupe (niet geleverd in NL): ![]() 2 deurs, klassieke kofferbak (de achterruit scharniert niet mee), plaat achter de achterbank, achterbank klapt niet neer. Je hebt dus waarschijnlijk een coupe. | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 14:14 |
quote:Weet je zeker dat die achterbank niet omlaag kan dan? Oveirgens; erg mooie lijn! | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 14:26 |
yup net gekeken en kan inderdaad niet omlaag. Coupe lijkt er inderdaad erg veel op ja. Net eventjes auto weze inspecteren en dr zitten wel een paar rare ophangingen in. En het lijkt alsof het er beetje tegenaan is gelast, ipv dat het standaard is. Ik heb heb helaas geen mini usb hier liggen dus ik kan de fotos helaas niet uploaden. Maar stel het is een coupe, dan zouje dr alsnog een cabrio van kunnen maken als het goed is? Want kwa model is hij nogsteeds het zelfde of begrijp ik het nu verkeerd? | |
-Muse- | dinsdag 17 april 2007 @ 14:28 |
Nee, je mist dan wat frame verstevigingen, of je moet er een hoop extra tijd insteken. Zonder die verstevigingen komt hij niet door de RDW. (na conversie moet hij opnieuw gekeurd worden) | |
rival | dinsdag 17 april 2007 @ 14:30 |
quote:nee man dat kan absoluut niet. als je het dak eruit haalt zakt je auto in elkaar! elke auto zou in elkaar zakken zonder dak vandaar dat ze cabrio's extra stijf moeten maken. | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 14:34 |
quote:Onmogelijk is het zeker niet... Lastig en nutteloos wel... ![]() | |
rival | dinsdag 17 april 2007 @ 14:37 |
quote:nee niet onmogelijk. want je kan em zelf ook stijf genoeg krijgen idd (nee sorry asmooh, viagra in de tank helpt ook niet ![]() ![]() | |
Mr_Moon | dinsdag 17 april 2007 @ 14:38 |
Zo eentje huren bij de plaatselijke boels:![]() 5 minuutjes, en hop.... cabrio ![]() | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 14:44 |
oke, dan ga ik iig uitzoeken waar de verstevigingen enz moeten. weet iemand een site om je chassisnummmer te checken? Ik denk dr overna, want dit model is erg lastig te krijgen vooral in cabrio ed | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 14:47 |
Coupé is bijzonderder... Daarnaast; hij is het sowieso niet waard om te gaan verstevigen... Tenzij je echt tien ruggen stuk wilt slaan... Cabrio's rijden er nog wel wat van rond... Site om chassisnummer te checken is er niet, maar ik kan wel in het toyota-programma kijken voor je... | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 14:50 |
Ik begrijp dat een een Coupe hebt, geen liftback, want de Coupe was de basis van een cabrio. Als het dak eraf gaat, moet de onderzijde versterkt worden, anders buigt hij door. | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 14:51 |
quote:als je voor mij een email heb.. | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 14:52 |
quote:Ja, maar niet alleen de onderkant... Waarschijnlijk de carrosserie ook op verschillende punten... In iedergeval niet iets om zelf te knutselen als je er geen verstand van hebt... | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 14:54 |
quote:Stuur maar een PM met fok... Envelopje rechts bovenin m'n posts... Ben wel vanmiddag pas thuis, dus nog wel ff geduld ![]() | |
j0rrit | dinsdag 17 april 2007 @ 14:58 |
Bij TopGear haalden ze toch ook gewoon het dak eraf? Kan best dus, gewoon doen! ![]() Wel foto's maken dan hè? ![]() | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 15:00 |
oke, thx iig. en anders tja, dan moet ik wat anders gaan bedenken met de auto :p vond cabrio wel mooi namelijk. | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 15:01 |
Ga nou eens even goed naar de lijn van die auto kijken... Schitterend ding zo joh... En specialer dan een cabrio... Ik zou het wel weten... | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 15:02 |
quote:tuurlijk het is een mooie auto! alleen tjah kweni hehe cabrio is leuk in de zomer | |
Gurb | dinsdag 17 april 2007 @ 15:11 |
quote:Je kan het ook laten doen door de brandweer, gewoon ter beschikking stellen bij een oefening. ![]() | |
Mr_Moon | dinsdag 17 april 2007 @ 15:12 |
quote:Inderdaad, de Coupe is een prachtig model (mooier dan de Liftback i.m.o.) en exclusiever dan de hier wel geleverde Cabrio. Als je het serieus wil aanpakken, zoek je er een goede (schade) celica erbij (model liftback dus) en bouw je alles over, want serieus; 4 ton (of misschien wel meer als 6, als het mijlen zijn) dan is niet alleen het blok op, maar ook de rest. Zoniet, verkoop hem door aan een liefhebber, voor een unieke celica zijn zeker wel gegadigden te vinden en spaar door totdat je een mooie cabrio kan kopen. | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 15:18 |
das ook weer zo ![]() ik denk rustig overna wat ik dr mee wil doen ![]() | |
Mr_Moon | dinsdag 17 april 2007 @ 15:21 |
quote: ![]() | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 15:22 |
anyway wat is dit? http://www.yoppl.com/17-04-07_1427.jpg http://www.yoppl.com/17-04-07_1431.jpg | |
Mr_Moon | dinsdag 17 april 2007 @ 15:27 |
quote:Is dat de steun in je kofferbak? Lijkt mij eerder een steun voor de binnenbekleding van je koffer (zo'n plastic plaat) dan een steun voor een cabriokap, die zijn heus wel wat steviger uitgevoerd). Zit dit aan beide zijden? (kan namelijk ook een kriksteun zijn, waarachter je de krik opbergt) Je hebt hopelijk ook foto's gemaakt van de hele auto, ik denk dat de discussie een stuk gemakkelijker maakt. | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 15:29 |
quote:nee moet ik nog doen, maar heb op deze pc geen paint oid voor nrplaat verbergen dus moet eerst heen n weer kopieren | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 15:37 |
http://www.yoppl.com/17-04-07_1534.jpg http://www.yoppl.com/17-04-07_1535.jpg | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 15:37 |
quote: | |
Mr_Moon | dinsdag 17 april 2007 @ 15:38 |
Verrek, inderdaad een T18 coupe. mooi zo laten.. | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 15:41 |
Vrij duidelijk dat dat geen vastgelaste hardtop is, maar een coupé... Nog gekeken naar miles/km's?? Begin hem eerst eens een goede poetsbeurt te geven, denk dat ie dat wel verdiend heeft, na zoveel kilometers... | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 15:42 |
quote:Toyota kennende is het inderdaad een kriksteun... | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 15:43 |
quote:ik heb m gepoetst van de week maja | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 15:44 |
quote:Ik zeg ook; een goede poetsbeurt (Maguiars klei, paint stripper en dan techwax erop...) | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 15:46 |
quote:jah mss binnekort als ik de auto hou even de lak bijwerken enzwO | |
PritStift | dinsdag 17 april 2007 @ 15:47 |
quote:idd meguiars ruleert! ![]() | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 15:49 |
quote:Inderdaad... Sinds gisteren glimt m'n 13 jaar oude barrel weer als een natte kut in de maneschijn... ![]() | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 15:49 |
kreeg tehoren dat hij ook t orginele motorblok heeft liggen Hallo Alexander, Jazeker, je kunt kiezen uit: 164.000km voor euro 375,- 126.000km voor euro 450,- 80.000 km voor euro 575,- Ik ben ervan uitgegaan dat het een motor moet zijn voor een auto met katalysator. Is dat niet zo, laat het dan even weten. nou is het standaard blok niet al te snel; maar mss maakt het mn auto soepel wat ken je btw aan tuning aan het standaard motorblok doen? ST-i 1.6 | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 15:51 |
quote:Hier klopt iets niet... Voor wat voor motor was die vorige prijsopgave? Als het een 2.0gti is geweest, heeft er een 3s-ge ingezeten... En dan kan ik me de vorige prijzen wel voorstellen... Maar 575 voor een 3sge met 80000 op de teller lijkt me erg vreemd... En die 3sge is vlot zat hoor... Als er U9 op je kentekenbewijs staat, moet er een KAT op... | |
PritStift | dinsdag 17 april 2007 @ 15:54 |
niet veel voor een blokken met vrij weinig km's.. maar stomme vraag (ben newbie) maar geen Opel tuning meer? toyota tuning ? ![]() | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 15:54 |
quote:Naja het is een 1.6 ST-i standaard Maar aangezien ik niet meer wist hoe en wat ben ik van 2.0 uitgegaan. Het is dus een 1.6 ST-i motorblokken die ik net plakte" zijn dus ook 1.6 STi | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 15:55 |
quote:klopt, ff topic volmaken | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 15:56 |
quote:Je maakt er wel een zooitje van hier he? ![]() goed, 1.6 heeft dus een 4a-fe, uit m'n hoofd... Nog altijd rond de 110pk, dus voor vlot cruisen ruim voldoende... | |
Mr_Moon | dinsdag 17 april 2007 @ 15:56 |
quote:Een 1.6 is dat niet het 4A-FE blok? | |
Mr_Moon | dinsdag 17 april 2007 @ 15:57 |
quote:Oeps, zie net je reactie... | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 15:57 |
quote:Waarschijnlijk ja... Vind ik nog een nette prijs, 575 voor een motortje met 80k erop... Zou wel kunnen dat de ECU van de amerikaanse versie -ivm emissie- anders is... Dus dan wel de ecu van de nederlandse motor pakken... | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 15:58 |
oke, een 4A-FE blok dus maar kan ik daar nog wat mee doen? of is het echt een kut blok :p dit zijn de gene die ik kan gebruiken voor mijn auto, zonder KAT Hallo Alexander, Dan zijn de genoemde motoren niet te gebruiken. Wat er wel in past: 145.000km voor euro 350,- 110.000km voor euro 450,- | |
Mr_Moon | dinsdag 17 april 2007 @ 16:00 |
quote: ![]() Toyota maakt geen kutblokken! | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 16:02 |
quote:sorry, maar wat kan ik dan nog doen met dit blok om hem zeg maar iets sneller te krijgen? op internet stond dat je er echt niets mee kan doen? Klopt dat? | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 16:03 |
quote:Probeer eens wat duidelijker te typen joh... Staat er U9 op je kentekenbewijs? Dan moet er een KAT op... De eerste lijst was mét kat en de tweede zonder? | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 16:04 |
quote:Kan een snellere nokkenas in... Maar daar win je niet veel mee... 2.0 kan er ook in, maar kost een heleboel aanpassingen... Daarnaast is die 1.6 ook opzich al vrij vlot... Wat is je kenteken btw? | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 16:08 |
quote:ene?? Ander vliegwiegwiel? lichter? grotere injectoren? Andere nokkenas? Eventueel onderblok? bedoel tis een toyota, zou vast wel iets mee te doen zijn toch? uitboren naar 1.8? Chipmod? | |
Mr_Moon | dinsdag 17 april 2007 @ 16:08 |
quote:Als je geld hebt is er van alles mee te doen. Dus van een simpel luchtfiltertje (25 euro) tot een complete swap (2000 + euro). | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 16:09 |
quote:heb je in PM ontvangen | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 16:15 |
quote: | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 16:22 |
quote:kan een 4AGE blok zelf ook? Want die zie ik ergens goedkoop liggen, of moet ik dan weer teveel aanpassen? | |
Mr_Moon | dinsdag 17 april 2007 @ 16:22 |
Zoals ik zei, koop een Celica Liftback (een 2 liter GTI, als je dat wilt) en bouw alles over. Deze bijv., of deze. | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 16:24 |
quote:Je zit dan sowieso aan een andere ECU... Bak zal wel goed gaan verder... Mooie blokkies hoor... Wat noem je goedkoop? Red-top of blacktop? | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 16:24 |
quote:Das waarschijnlijk het slimst... | |
CybErvee | dinsdag 17 april 2007 @ 16:26 |
Zou je een aansluitschema kunnen posten van dat schermpje ? Ik heb iets dergelijks echter zonder bekabeling ![]() ![]() | |
zBus | dinsdag 17 april 2007 @ 16:28 |
koop dan een 4age en las er ff andere motor steunen in ![]() | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 16:29 |
quote:300 euro, blacktop kilometer weet ik nog niet;, ik heb gemailt er voor | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 16:30 |
quote:Wegblijven bij dat ding... Dat kan gewoon geen goede motor zijn ![]() | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 16:30 |
quote:oke ![]() | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 16:30 |
quote:Als het goed is is er maar 1 steun anders... | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 16:32 |
quote:in dat geval moet je die van 50 kopen. zo laag ga ik niet met het hele efi systeem erbij. 150 en je mag hem hebben met alles erop en eraan. blok is uit mr2 MK1 bouwjaar.???? geen idee. blok is gedeckt en kop gevlakt. als je hem op zijn lazer gaat geven moeten er vroeg of laat nieuwe bigend lagers in. grtz Thomas reactie | |
Mr_Moon | dinsdag 17 april 2007 @ 16:35 |
quote:Ja, zo'n "blacktop" heb ik ook in m'n toyota: zwart van de lekkende motorolie ![]() | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 16:38 |
quote:hoeveel pk is dat blok? en wat moet er allemaal veranderd worden? 150euro met alles dr op en dr aan, is leuk om te hebben | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 16:40 |
quote:Geloof me nou; je koopt troep... Die 20v blacktops gaan voor meer dan 1000 over de toonbank... | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 16:46 |
quote:dit is een 16v? | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 16:49 |
quote:Naja, still... Veelste goedkoop... | |
Mr_Moon | dinsdag 17 april 2007 @ 16:51 |
quote:Dus geen blacktop, en dat bedoelde ik met mijn opmerking: blacktop slaat op de kleur van het kleppendeksel (4A-GE 20 klepper had een zwart kleppendeksel), en dat zal bij het blokje wat jij op het oog hebt wel zwart (=black) zien van de lekkende motorolie. | |
Metro2005 | dinsdag 17 april 2007 @ 16:52 |
quote:Ik koop ook regelmatig auto's, al is het maar om wat te klussen te hebben. Als ik ze zat ben verpats ik ze weer. Ja aan de ene kant zonde van het geld, aan de andere kant, lekker belangrijk. Als ik dat leuk vind om te doen doe ik dat. En jij bent net zo bezig als ik volgens mij ![]() ![]() Niet alles in je leven is rationeel toch ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Mr_Moon | dinsdag 17 april 2007 @ 16:54 |
quote:als hij uit een MR2 MK1 komt is het ook al een blok van 17 jaar oud (of meer), dus zal de prijs wel kloppen, maar dan swap je dus een blok in je auto wat nog ouder is dan de auto zelf ![]() | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 17:02 |
Sorry ik las verkeerd 4AGE 16v Bigport ![]() [ Bericht 39% gewijzigd door Asmooh op 17-04-2007 17:09:40 ] | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 17:25 |
Mjah, goed... Tis sowieso een motor van rond 1990... Zou zelf liever zeker weten dat het goed gaat... Snap het sowieso niet; de calibra moet de deur uit omdat er werk aan zit, en nu wil je helemaal de hele wereld op z'n kop zetten voor deze celica... Wat ik zou doen: - andere 4a-fe halen, en erin zetten, met EU ECU... - Koppeling en drukgroep vernieuwen - Onderstel en remmen vernieuwen En dan eens een keertje verderkijken naar de rest... | |
Mr_Moon | dinsdag 17 april 2007 @ 17:28 |
quote:Dat is dus een eerste generatie 4AGE (te herkennen aan de kleur van het kleppendeksel, zie hier) Dus een blok van voor 1988! ![]() Hoeveel heeft dit blok gelopen? ![]() Je denkt echt dat je een fatsoenlijk motorblok kan kopen voor 150 euro? ![]() Een nieuwe distributieriem met spanrollen kost al bijna 100 euro! ![]() Geloof me, je hebt een hele aparte auto gekocht, ga nu niet proberen deze te pimpen met enkele tientjes... Zet hem ergens op stalling en probeer hem in een zo origineel mogelijk staat te brengen. En wil je het goed doen, dan gaat je dat geld kosten (tel op enkele duizenden euros) | |
RealZeus | dinsdag 17 april 2007 @ 17:30 |
En houd je er wel rekening mee dat het krijgen van onderdelen wel eens lastig kan worden? Een vriend van mij heeft een Honda Civic gehad, een simpele 1.5 coupe en dat was ook een Amerikaanse impot en dat was best lastig om aan onderdelen te komen. Alleen al de ophangrubbers van de uitlaat waren anders. Ben je er nou al achter of je een mijlenteller of een kilometerteller hebt? | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 17:32 |
quote:Das bij toyota gelukkig geen probleem... Alles na 1980 is over het algemeen redelijk vlot te krijgen... De prijs is dan een ander verhaal... Overigens; de plaat achter de achterbank is inderdaad standaard... Zeker weten dat je VIN klopt trouwens, asmooh? | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 17:33 |
quote:Couldn't agree with you more... ![]() | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 17:46 |
quote:dat weet ik wel, maar het standaard motorblok is zooooooo langzaam dus daarom keek ik naar een ander blok want de 4AFE loopt al op zn max kwa vermogen | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 17:48 |
quote:Dat blok is helemaal niet zo vreselijk langzaam... Loopt ook dik 200... En nogmaals, zie boven; zorg eerst voor een fatsoenlijke basis... Daarnaast; koste wat kost een sneller -maar eveneens bagger- blok erin leggen is not-done... | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 17:48 |
quote:yup die staat op mn kenteken.. | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 17:49 |
quote:Kijk eens in je auto dan... Denk dat dit het nederlandse registratienummer is... | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 17:50 |
quote:200KM/H ja, geen 200PK Mijn cali reed 220+ dus ja het is traag | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 17:51 |
quote:Nee, minder snel... Totaal irrelevante cijfers... | |
Mr_Moon | dinsdag 17 april 2007 @ 17:54 |
quote:Die in je auto nu ligt waarschijnlijk wel ja, die is tot op de draad versleten, dus zoals eerder gezegd zoek een goeie 4AFE (rond de ton, dan is een toyota net ingereden), vervangen alle pakkingen, alle riemen, nieuwe bougies, nieuwe kabels, nieuwe filters en je hebt een mooi blok. Ben bang dat je ook je koppeling moet vervangen. (En zoals al aangegeven, vergeet de ophanging en remmen niet) Ken je eigenlijk de onderhoudsgeschiedenis van de auto? | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 17:54 |
anyway het probleem is dat ik het blok + auto veel en veel sneller wil, de auto zelf vind ik prima. Misschien lak bijwerken, bodykit oid maar niks raars. Motorblok vind ik belangrijkste, ik kocht een toyota omdat ik dacht dat ik dr veel mee kon doen en van alles voor te krijgen was. Zodat ik hem zonder problemen sneller kreeg dan mn cali (2 liter, 112PK) omdat hij standaard al rond de 100 had dacht ik met een 1.6 is dat leuk, misschien kijken of ik hem naar 150 kan doen zonder gedoe. Maar helaas, dus ben ik verder gaan kijken en kwam ik de 4AGE tegen die wel op 124pk loopt standaard; en zonder problemen op 150+ te krijgen is. Vandaar dat ik er aan dacht | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 17:57 |
Tsjah, als je het zo belangrijk vind, waarom koop je deze dan? Daarnaast; als jij die 1.6 helemaal goed hebt, evt met een net luchtfiltertje en een goede uitlaat erachter, rij je hem met die calibra 2.0 echt niet zomaar los... Tzijn echt geen gekke blokkies hoor... | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 18:00 |
quote:nee oke. naja ik ga rustig nadenken en ik laat jullie wel weten wat ik heb gekozen. I Love speed, so i love new motor. anyway: tot hoever kan je een blok maximaal vergroten? uitboren dus | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 18:05 |
Je hebt echt totaal geen idee waar je het over hebt he? Nogmaals; tis geen brommer... Je kunt niet zomaar met je vijltje aan de gang om er 50 pk uit te halen... Hoever je kunt gaan hangt helemaal af van de dikte van de cilinderwanden... Maar dan heb je dus ook andere zuigers; nokkenas, krukas, injectoren, ecu etc nodig... Niet te doen dus... Overigens; http://www.tolken.co.za/twincamforum/viewtopic.php?t=11638&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=dave+repsold Daarnaast... Die calibra was ook al traag... Rij ik met m'n standaard carina al het snot voor de ogen ![]() | |
Mr_Moon | dinsdag 17 april 2007 @ 18:05 |
quote:Zoals ik al zei, dit blok is geheel op, dus je kent het potentieel van een standaard 1.6 celica blok niet... ![]() quote: ![]() ![]() quote:Is ook zo, maar niet voor een paar tientjes (naar mijn weten is dat voor een Opel ook niet zo... ...auto's kosten nu eenmaal geld... ![]() quote:"zonder gedoe" is geen enkel auto sneller te krijgen ![]() quote:Alleen niet het blok dat jij op ogen had... ![]() | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 18:14 |
quote:'raar want ik heb aardig zitten zoeken en lezen over de 4AGE tuning en ik lees aardig veel dat mensen echt veel doen met het motorblok. En dat hij behoorlijk op te fokken is. Overal waar ik zoek over 4AFE tuning staat, neem een 4AGE blok. Waarom is dat? Verder zijn er ook 3SGE blokken te koop; uit MR2 alleen die passen niet in de celica want die rijn RWD ipv FWD/ De 4AGE is weer wel FWD maar stel ik vind een motorblok 4AGE Dus tis beetje een wel / niet kwestie. Dit ging niet om zo goedkoop mogelijk blok krijgen. Het ging mij dr om dat ik een blok heb waarvan ik weet dat hij hoge vermogens aankan. Desnoods moet ik inderdaad van alles er aan veranderen en stuff. Dan weet ik in ieder geval dat ik het motorblok op 150+ pk kan krijgen Zonder dat hij na 100km volgas kapot is | |
Mr_Moon | dinsdag 17 april 2007 @ 18:16 |
Ik denk dat de vraag is: hoeveel wil je besteden aan een "nieuw" blok? | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 18:18 |
quote:topic had ik al gelezen. Misschien geen 50Pk maar het helpt wel mee | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 18:20 |
Ja, 4age kan hoge vermogens aan... Maar dan heb je sowieso een latere generatie en minder kilometers nodig... En geloof me; voor een goed blok ben je dan gewoon minstens 500 euro kwijt... Let wel; minstens... Ga je hem dan in goede staat brengen (zie post van mr_moon), ben je weer zo'n beetje datzelfde kwijt... Nog even afgezien van de aanpassingen aan de ECU... 3s-ge kan ook... Is gewoon geleverd in de celica, maar dan heb je ook een andere bak en ECU nodig... Reken daarvoor op ongeveer 1000 voor een setje... http://www.brusmotors.com/page.php is wél een goed bedrijf... | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 18:21 |
quote:En; waarom wil je nu ineens wel alles overhoop halen, en moest de calibra daarvoor de deur uit...? | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 18:21 |
quote:ligt er aan, als ik een goedkoop blok vind als basis dan heb ik nog geen budget. Ik begin langzaam het blok te slopen, uit elkaar te halen en alles er aan te vervangen. tot ik uiteindelijk een heel snel en vlot motorblok heb daar gaat het mij zeg maar om. Bedoeling is dat ik er uiteindelijk een "race" monster van maak | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 18:23 |
quote:Ja, dan moet je een goed 4a-ge blok kopen... Kun je iig je bak behouden voorlopig... Maar de vraag is hoeveel daar nog van over is... | |
Mr_Moon | dinsdag 17 april 2007 @ 18:35 |
quote:Tuurlijk heb je wel een budget, mag dat blok 500 euro of 1000 euro kosten? Ga je een blok swappen, vergeet dan niet dat de remmen, ophanging e.d. ook aangepast moeten worden (heeft zo'n 1.6 schijven rondom of trommels achter?) ![]() ![]() | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 18:47 |
quote:mss mss niet dat kijk ik wel. trommels achter als ik autoweek moet geloven. Als je het blok niet tuned kan hij het perfect aan met de standaard remmen ed. 124pk dus, op een MR2 0 - 100 in 8,4s Top: 200km/h maar mijn auto is standaard 25kilo zwaarder. dus 195km/h en 9s van 0 - 100? Zodra het blok echt dik wordt getuned dan zet ik inderdaad andere remmen er op enz | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 19:04 |
quote:Zou ik iig mee gerustgesteld zijn... ![]() | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 19:05 |
quote:Ja, en dan word je nog aan alle kanten voorbijgereden als het er echt om gaat... 9 of 11s maakt erg weinig uit... Ding zal inderdaad trommels hebben achter... | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 19:07 |
quote:juist dus moet hij sneller dat ik een beetje mee kan in het verkeer. Zelf dacht ik aan zn 7,x. Dat maakt me wel weer aardig snel, niet het snelste maar het is een begin | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 19:08 |
quote:Echt... Doe jezelf -en ons toyotaliefhebbers- een plezier en koop een andere auto... Je gedachtengang ontgaat me echt volledig... ![]() Tenzij je er inderdaad een 3sge/4age inhangt natuurlijk... En het gewoon netjes en met respect voor het model doet... | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 17 april 2007 @ 19:11 |
NEEE niet zo'n mooie Celica pimpen ![]() 4A-GE in zo'n celica is in mijn ogen niet echt een geweldige upgrade, bovendien wijst de praktijk uit dat het best kostbaar is om 150+ pk betrouwbaar uit zo'n 1e gen blok te halen. (Black, Silvertop of een GZE is een heel ander verhaal) Ga dan voor een 3S(-G(T)E), die is in dit type ook leverbaar geweest, dus redelijk makkelijk te swappen en beter te "toejnen" | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 19:13 |
quote:Dat was het punt dus... Kost een hoop geld... Maar met een Blacktop/silvertop lijkt het mij best een mooie... Blijft het iig een 1.6 ![]() quote:Denk dat die beide conversies niet veel goedkoper uit gaan komen... | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 19:18 |
quote:ik ga inderdaad een 4AGE motorblok halen. En ik heb zeker respect voor het model, maar dat zou niet betekenen dat ik, niet hier en daar wat aanpassingen kan gaan doen. | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 19:26 |
quote:Nou wat ik heb gelezen is dat uit dit blok juist aardig wat pks uit te krijgen al. Want dit blok wordt vaak turbo op geschoeft, wat misschien nog een leuke upgrade is voor later misschien maar dat moet ik nog eventjes kijken wat de kosten er voor zijn. Eigenlijk wordt het een zo goed als nieuw motorblok. Want uiteindelijk zet je er nieuw onderblok op, misschien nieuwe kop, nieuwe zuigers enz enz enz. Dan kan je het bijna niet meer vergelijken met een oud blok uit firsth gen, puur omdat er zoveel aan veranderd is. Desnoods paar motorblok verstevigingen er op hier en daar. Er is genoeg te tunen aan een motorblok, als je de tijd er voor heb. Los van tunen wil ik het motorblok ook stylen, in de zin van. Het motorblok wil ik zilver / blauw style hebben. Spagetti spuitstuk er op, turbo / supercharger later indien wat iederen zegt ook werkelijk kan. De buitenkant van de auto wil ik inderaad zo veel mogelijk standaard laten, alleen een dubbele uitlaat achter "jap style" en misschien de lampen voor? maar weet ik nog niet. Later wil ik alle bekabeling opnieuw gaan leggen voor speakersz/woofers ED. Motor staat nu eventjes op 1 Hoeveel pk ik er werkelijk uit kan krijgen weet ik niet. Ik ga in ieder geval proberen hem te vergroten naar een 1700cc En er uiteindelijk 150pk of meer uit te krijgen. Niet dat het mijn auto "onwijs" snel maakt, want het is nogsteeds heel langzaam. En ik haal ook geen 6 of 5 seconden met de sprint, maar voor mijn gevoel heb ik dan een hele mooie auto waar ik met al mn gevoel en liefde geld in gestopt heb. Om hem goed, mooi en vooral snel te krijgen. En misschien kan ik er nog wel meer mee doen. Ander onderblok, kop ed. Dat merk ik dan wel. Een ding is zeker, zodra dit blok klaar en af is is het een zo goed als nieuw motorblok | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 19:28 |
Ohjee... Het begint weer... ![]() | |
j0rrit | dinsdag 17 april 2007 @ 19:38 |
quote: ![]() Mooi topic. Net Turquaz52. ![]() | |
Mattytrix | dinsdag 17 april 2007 @ 19:41 |
was te verwachten he haha ![]() Als het je alleen maar om snelheid gaat, koop dan ook een snelle auto!. Een Corsa met Calibra blok erin is ook rap en dan hoef je nog niet eens te tunen ook. En waarom denkt iedereen dat al dat "opvoeren" zo goed is voor je motor?, die word veel meer belast hoor. EDIT : En dan hebben we het nog niet eens over de kosten aan brandstof ![]() | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 19:45 |
quote:Precies... | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 19:45 |
quote:omdat dat leuk is als hij snel is? en omdat je niet de trage jan wil zijn in het verkeer? | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 19:46 |
quote:Das dus bullshit... In het verkeer ga je normaalgesproken nooit sneller dan iets van 20s naar 100... Als je dat al haalt... | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 19:48 |
quote:hier in limburg wel hoor? desnoods rondje duitsland! | |
Mattytrix | dinsdag 17 april 2007 @ 19:48 |
quote:Nee goed daar heb je een punt, maar wat moeten die mensen dan met hun Polo 1.2 wagentjes, en die arme fiat panda 1000's. Ze zijn niet snel maar ze komen er daarom wel om. En je kan als je snel wil ook wel gewoon een snellere blok nemen, dan hoef je vaak nog niks te tunen ook, en vaak past het ook nog gewoon. Alleen soms de motorsteunen aanpassen en je bakt er zo een andere motor in, ruimte is er vaak wel voor in de motorruimte. | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 19:52 |
i know | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 19:52 |
ff nieuw topic | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 19:53 |
topic naar nieuwe deel: "Jap Style" Toyota Celica T18 Coupé (american edition) | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 19:53 |
![]() |