Opa_vertelt:
![]()
Renault Laguna GT 1.9dCi (chipped: 160PK/345Nm)
Dude in (volgens hem nog orginele) Corrado:
![]()
VW Corrado 1.8 G60 (orgineel: 160PK/225Nm)
Zo reed ik vanmiddag rond 17:30 van werk (
Apeldoorn) naar huis (
Twello)
en zag in Apeldoorn een best mooie blauw/paarse corrado achter me rijden...
Alhoewel rijden.. Meer pushen eigenlijk. Maarja, we zitten nog gewoon in de bebouwde kom
dus ik laat hem maar een beetje spelen. Gebeurd me trouwens wel vaker dat snellere auto's
zitten te pushen sinds ik onderstaande sticker op mijn achterruit heb geplakt
![]()
![]()
(gevalletje humor/sarcasme)
Maar dan rij ik de bebouwde kom uit om mijn favoriete "tussendoor-weg" naar Twello te nemen,
nauwelijks verkeer, brede weg, super-overzichtelijk, en een paar echt héérlijke bochten.
Ik zie dat de Corrado mij volgt, en ik begin alvast een beetje voorpret te krijgen.
Een snelle blik op de instrumenten zegt mij dat mijn dieseltje er ook klaar voor is.
Public Enemy's "fight the power" knalt door de speakers en ik reik naar de autoradio om het
volume even wat tandjes lager te zetten. Nu even de motor aanhoren in plaats van Easy E.
De route in blauw geeft trouwens de route aan die we gereden zijn:
![]()
We rijden de 'bewoonde wereld' uit,
ik ga meteen vól op het gas, en hoor door mijn ietwat geopende
raam dat de Corrado achter mij hetzelfde doet. De paar bochten (die ik door en door ken) neem ik zo
hard ik kan en ik zie de Corrado-rijder steeds kleiner en kleiner worden.
Het enige dat me eigenlijk nog écht bij blijft staan is zijn verbaasde gezicht.
Yeah sucka, Opa heeft nu wel een langzamere auto, maar hij kán het nog wel hoor!
Uiteindelijk is hij dus echt helemaal uit het zicht verdwenen, ben ik aan het eind van mijn
"tussendoor-weggetje", en draai ik de hoofdweg op. Hier rijdt echter gewoon verkeer en houdt
ik me dus ook (voor zover mogelijk) netjes aan de regels. De radio gaat weer een stukje harder,
Ik doe mijn raam open en steek maar een Marlboro op.
|Whehehe, another one bites the dust.Plotsklaps zie ik iets paars/blauws in mijn buitenspiegel.. Het is de Corrado!
Met man en macht is hij mensen aan het inhalen om maar bij me te komen. Al slalommend door het best
wel drukke verkeer en écht hard rijdend probeert hij me in te halen. Ineens en vanuit het niets rijdt hij
naast me en, sportief (of dom?) als ik ben, doe ik mijn duim naar hem omhoog, proberend te zeggen;
Het was leuk, maar nu voorbij. Ik 'won'. Respect2u (or whatever floats your boat). ![]()
Maar dan doet hij het domste ooit! Er komen tegenliggers aan en in plaats dan hij van het gas afgaat en
achter me gaat rijden, geeft hij gas
bij. Wat een idioot! Op de één of andere manier weet hij
ter nauwernood de tegenligger te ontwijken door de auto die vóór mij rijdt af te snijden om zo een
frontale botsing te voorkomen.
Bedenk wel; Op deze weg wordt 80 gereden, hij reed zelf zéker +130.Maar door die vreemde manouvre én de hoge snelheid verliest hij de macht over het stuur, schiet over
de weg heen, vliegt over 2 sloten, en komt echt een héél stuk verder pas tot stilstand in het weiland.
![]()
Ik zet snel de auto aan de kant en zie 2 duizelige tienertjes uit de auto strompelen..
(gsm pic, sclechte kwaliteit)
![]()
Gelukkig hadden ze beide geen écht letsel. Tja die gozer had zijn hoofd een beetje kapot,
hij droeg nl. geen gordel en sloeg met zijn hoofd tegen het voorraam. Meisje had niets.
Wat me echter verbaasde, is dat echt NIEMAND van de overige weggebruikers bleef staan,
of stopte om te helpen. Ik bedoel, het wat echt een uiterst heftig uitziend (wel eenzijdig, maar toch)
ongeluk dat daar gebeurde, en toch reden de mensen gewoon door alsof er niets aan de hand was.
Ik kreeg nauwelijks de ruimte om de weg oversteken om bij die gastjes te komen.
Echt onbegrijpelijk, voor hetzelfde geld ligt er iemand te sterven ofzo.
De corrado had fikse schade opgelopen, en omdat ik het toch op de één of andere manier sneu voor
het mannetje vondt, heb ik hem voorgesteld om tegen de politie niets over zijn hoge snelheid op de
hoofdweg te zeggen. Daar was hij op zich wel blij mee, dan viel de schade tenminste toch nog een
beetje mee. Na 112 te hebben gebeld, hem zijn moeder (
![]()
) te hebben laten bellen met mijn gsm,
en gewacht te hebben totdat de politie kwam,ben ik maar weer naar huis gegaan.
Het eerste wat me thuis opviel was de datum op de kalender.. Damn, vrijdag de 13e
[ Bericht 0% gewijzigd door Opa_vertelt op 15-04-2007 13:55:58 (foto van daadwerkelijke corrado toegevoegd.) ]