abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48305340
Opa_vertelt:

Renault Laguna GT 1.9dCi (chipped: 160PK/345Nm)

Dude in (volgens hem nog orginele) Corrado:

VW Corrado 1.8 G60 (orgineel: 160PK/225Nm)

Zo reed ik vanmiddag rond 17:30 van werk (Apeldoorn) naar huis (Twello)
en zag in Apeldoorn een best mooie blauw/paarse corrado achter me rijden...

Alhoewel rijden.. Meer pushen eigenlijk. Maarja, we zitten nog gewoon in de bebouwde kom
dus ik laat hem maar een beetje spelen. Gebeurd me trouwens wel vaker dat snellere auto's
zitten te pushen sinds ik onderstaande sticker op mijn achterruit heb geplakt

(gevalletje humor/sarcasme)

Maar dan rij ik de bebouwde kom uit om mijn favoriete "tussendoor-weg" naar Twello te nemen,
nauwelijks verkeer, brede weg, super-overzichtelijk, en een paar echt héérlijke bochten.
Ik zie dat de Corrado mij volgt, en ik begin alvast een beetje voorpret te krijgen.
Een snelle blik op de instrumenten zegt mij dat mijn dieseltje er ook klaar voor is.

Public Enemy's "fight the power" knalt door de speakers en ik reik naar de autoradio om het
volume even wat tandjes lager te zetten. Nu even de motor aanhoren in plaats van Easy E.

De route in blauw geeft trouwens de route aan die we gereden zijn:

We rijden de 'bewoonde wereld' uit, ik ga meteen vól op het gas, en hoor door mijn ietwat geopende
raam dat de Corrado achter mij hetzelfde doet. De paar bochten (die ik door en door ken) neem ik zo
hard ik kan en ik zie de Corrado-rijder steeds kleiner en kleiner worden.

Het enige dat me eigenlijk nog écht bij blijft staan is zijn verbaasde gezicht.
Yeah sucka, Opa heeft nu wel een langzamere auto, maar hij kán het nog wel hoor!

Uiteindelijk is hij dus echt helemaal uit het zicht verdwenen, ben ik aan het eind van mijn
"tussendoor-weggetje", en draai ik de hoofdweg op. Hier rijdt echter gewoon verkeer en houdt
ik me dus ook (voor zover mogelijk) netjes aan de regels. De radio gaat weer een stukje harder,
Ik doe mijn raam open en steek maar een Marlboro op. |Whehehe, another one bites the dust.

Plotsklaps zie ik iets paars/blauws in mijn buitenspiegel.. Het is de Corrado!
Met man en macht is hij mensen aan het inhalen om maar bij me te komen. Al slalommend door het best
wel drukke verkeer en écht hard rijdend probeert hij me in te halen. Ineens en vanuit het niets rijdt hij
naast me en, sportief (of dom?) als ik ben, doe ik mijn duim naar hem omhoog, proberend te zeggen;
Het was leuk, maar nu voorbij. Ik 'won'. Respect2u (or whatever floats your boat).

Maar dan doet hij het domste ooit! Er komen tegenliggers aan en in plaats dan hij van het gas afgaat en
achter me gaat rijden, geeft hij gas bij. Wat een idioot! Op de één of andere manier weet hij
ter nauwernood de tegenligger te ontwijken door de auto die vóór mij rijdt af te snijden om zo een
frontale botsing te voorkomen. Bedenk wel; Op deze weg wordt 80 gereden, hij reed zelf zéker +130.

Maar door die vreemde manouvre én de hoge snelheid verliest hij de macht over het stuur, schiet over
de weg heen, vliegt over 2 sloten, en komt echt een héél stuk verder pas tot stilstand in het weiland.

Ik zet snel de auto aan de kant en zie 2 duizelige tienertjes uit de auto strompelen..

(gsm pic, sclechte kwaliteit)

Gelukkig hadden ze beide geen écht letsel. Tja die gozer had zijn hoofd een beetje kapot,
hij droeg nl. geen gordel en sloeg met zijn hoofd tegen het voorraam. Meisje had niets.

Wat me echter verbaasde, is dat echt NIEMAND van de overige weggebruikers bleef staan,
of stopte om te helpen. Ik bedoel, het wat echt een uiterst heftig uitziend (wel eenzijdig, maar toch)
ongeluk dat daar gebeurde, en toch reden de mensen gewoon door alsof er niets aan de hand was.
Ik kreeg nauwelijks de ruimte om de weg oversteken om bij die gastjes te komen.
Echt onbegrijpelijk, voor hetzelfde geld ligt er iemand te sterven ofzo.

De corrado had fikse schade opgelopen, en omdat ik het toch op de één of andere manier sneu voor
het mannetje vondt, heb ik hem voorgesteld om tegen de politie niets over zijn hoge snelheid op de
hoofdweg te zeggen. Daar was hij op zich wel blij mee, dan viel de schade tenminste toch nog een
beetje mee. Na 112 te hebben gebeld, hem zijn moeder ( ) te hebben laten bellen met mijn gsm,
en gewacht te hebben totdat de politie kwam,ben ik maar weer naar huis gegaan.

Het eerste wat me thuis opviel was de datum op de kalender.. Damn, vrijdag de 13e

[ Bericht 0% gewijzigd door Opa_vertelt op 15-04-2007 13:55:58 (foto van daadwerkelijke corrado toegevoegd.) ]
Nee.
  vrijdag 13 april 2007 @ 21:37:42 #2
106911 daisy_ducky
..............................
pi_48305611
<Knip>

geweldig verhaal.

zo zie maar weer dat die jonge gastjes 9 van de 10x geen inzicht hebben in wat er werkelijk op de weg gebeurd,als dat wel zo zou zijn kreeg je niet van zulke rare fratsen.

Hard rijden kan iedereen,snel rijden is heel wat anders.
pi_48305631
vet!

maar je had ook wel een beetje kunne afremmen en plaats voor hem maken, jij ben hier de volwassene
blleeehhhh
  vrijdag 13 april 2007 @ 21:39:42 #4
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_48305671
Leuk verhaal
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  vrijdag 13 april 2007 @ 21:40:04 #5
117895 matthendriks
Switching reality. And back.
pi_48305685
Ik zou het ook niet pikken als ik eruit gereden word door een Renault...

Maargoed, wat een verhaal zeg. Nog een geluk dat de Corrado niet over de kop ging.
Sole purpose: http://ikwilnaar.fok.nl/
  vrijdag 13 april 2007 @ 21:41:43 #6
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_48305749
tvp
A.F.C. Ajax
  vrijdag 13 april 2007 @ 21:42:31 #7
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_48305779

Altijd leuke topics van opa vertelt.
pi_48305793
Mooi verhaal

En niks fikse domper, gewoon een "anders dan verwachte afloop"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator / Redactie FP vrijdag 13 april 2007 @ 21:43:11 #9
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_48305799
tvp om vannacht na het bierdrinken te lezen
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: &lt;a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://www.twitch.tv/drizzt_dourden&lt;/a&gt;[/b]
pi_48305849
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 21:38 schreef Roffa-el het volgende:
vet!

maar je had ook wel een beetje kunne afremmen en plaats voor hem maken, jij ben hier de volwassene
Geef ik je 100% gelijk in. Had dat ook wel zeker gedaan, maar hij was me al voorbij joh
Nee.
pi_48305930
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 21:42 schreef Hi_flyer het volgende:

Altijd leuke topics van opa vertelt.
Ik maak nogal eens wat mee..
Nee.
pi_48306014
wat een verhaal man.
  vrijdag 13 april 2007 @ 21:52:57 #13
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_48306139
geweldig verhaal
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  vrijdag 13 april 2007 @ 21:53:28 #14
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_48306162
Je kan leuk vertellen. Weinig spelfouten (vondt). Leest lekker weg. Duidelijk taal, geen overbodige zinnen of bij-zinnen. Ik ga akkoord. Geef je voor dit betoog een 7,5.
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
pi_48306343
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 21:53 schreef CrazyTaxi het volgende:
Je kan leuk vertellen. Weinig spelfouten (vondt). Leest lekker weg. Duidelijk taal, geen overbodige zinnen of bij-zinnen. Ik ga akkoord. Geef je voor dit betoog een 7,5.
Spelfouten zijn gemaakt door de vermoeidheid
Nee.
  vrijdag 13 april 2007 @ 21:58:52 #16
132767 lipje
pi_48306362
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 21:53 schreef CrazyTaxi het volgende:
t is zelfs zo netjes dat je over de waarheid van het verhaal zou kunnen gaan twijfelen. Alleen heb ik Opa_Vertelt nog nooit op een leugen kunnen betrappen
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
  vrijdag 13 april 2007 @ 22:02:05 #17
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_48306471
Zonde, dit had ook een donor hart kunnen zijn
Iemand Fien soms gezien?
pi_48306509
250 op die weg is al gehaalt, maar wat een n00bs
pi_48306543
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 22:03 schreef NickB het volgende:
250 op die weg is al gehaalt, maar wat een n00bs
270 ook (niet met een laguna)
Nee.
pi_48306579
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 21:58 schreef lipje het volgende:

[..]

t is zelfs zo netjes dat je over de waarheid van het verhaal zou kunnen gaan twijfelen. Alleen heb ik Opa_Vertelt nog nooit op een leugen kunnen betrappen

Dit is volgens mij ook de eerste gebeurtenis die ik op Fok! zet waar ik er goed van afkom.

/edit
Zit wel 1 klein leugentje in mijn post; De corrado op de bovenste foto is niet de corrado van die gozer.
(had echter geen betere foto, dus moest het maar even zo)

/edit edit
Nu dus wel de juiste foto van de corrado in de startpost

[ Bericht 23% gewijzigd door Opa_vertelt op 15-04-2007 13:57:34 ]
Nee.
  vrijdag 13 april 2007 @ 22:09:35 #21
132767 lipje
pi_48306669
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 22:05 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

Dit is volgens mij ook de eerste gebeurtenis die ik op Fok! zet waar ik er goed van afkom.
Dus heb ik je tot nu toe niet op een leugen kunnen betrappen
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
pi_48306868
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 22:09 schreef lipje het volgende:

[..]

Dus heb ik je tot nu toe niet op een leugen kunnen betrappen
Whehehe

Hier de rest van de foto's:
http://i17.tinypic.com/49h3ujl.jpg
http://i10.tinypic.com/4h2i68j.jpg
http://i11.tinypic.com/30k7giq.jpg

Een video'tje (toen ik de auto al had gedraaid):
klikkerdeklik
Nee.
pi_48307073
tsja, dat krijg je he, als je auto's als speelgoed beschouwd, en verkeersregels als optioneel.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 13 april 2007 @ 22:37:33 #24
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48307609
Als ik dat filmpje zo bejkijk O_v....

die Corrado staat achterstevoren?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48307930
Opa v.s. Corrado 1-0