klopt, het gaat alleen om de kleur die ik wilquote:Op woensdag 24 januari 2007 16:23 schreef MikeyMan het volgende:
Dat fotootje lijkt me een seat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik ben benieuwd!
nope dat is juist het rare er van.quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:35 schreef RealZeus het volgende:
Heb jij je telefoon in de buurt van je scherm liggen?
Zo ja,leg die dan aan de kant want telefoons willen ook nog wel eens voor interfentie op beeldschermen zorgen.
in preciepe nietquote:Op woensdag 24 januari 2007 21:51 schreef OnlineGokker het volgende:
Moet je ook geen andere remschijven als je straks 200pk wil
yup die heb ik gelukkig welquote:Op woensdag 24 januari 2007 22:33 schreef OnlineGokker het volgende:
Ik hoop dat je ook een goed alarm hebt aangezien je hebt een geliefde wagen hebt om te strippen
hmmz, bedankt voor je tip iigquote:Op woensdag 24 januari 2007 23:07 schreef PNG het volgende:
>Dit gaat worden:
>Opel Calibra
>2.0XE 16v 200PK
>6bak
>Geschatte kosten: 950 euro.
Ik wens je succes. F28 bak (uit een 4x4 cali C20LET turbo) doet 2e hands vrij veel geld, echt veel heb je der niet aan eigenlijk achter een C20XE, loeizware bak overigens. 200 Pk zit je ook niet zomaar aan atmosferisch. Tuurlijk zal der een rollenbank zijn die lekker positief is. Maar je praat al snel over een euro of 5000 met bronzen klepgeleiders, throttlebodies, etc. En nee dan hebben we het niet over de tankdopsticker, SFI vervanger of je K&N filter of je chipje.
Dit is een C20XE met TBs en 200 pk+
http://www.rennslalomcup.de/store/videos/000175.wmv
Maar vergis je daar echt niet in.
openluchtfiler 10pkquote:
ga er nou maar vanuit dat je die 170pk ook niet haalt met een alleen een chip. Ik wou mijn corrado 2.0 16v beetje motorisch tunen. standaard 136pk, met chip zou dr 25 bij komen, nou bij lange na niet hoor had maar 10pkp winst.quote:Op woensdag 24 januari 2007 23:38 schreef Asmooh het volgende:
[..]
hmmz, bedankt voor je tip iig
maar 150pk naar 200 moet toch niet zn heel probleem zijn?
chipmod: 170pk
Waarom post je dit danquote:Op donderdag 25 januari 2007 14:49 schreef CiQNiZ het volgende:
Over +/- 6 maanden komt het beest ter vervanging van de Calibra... Ik wijs in geen enkele richting of geen hints, maar het gaat ECHT een beest wordenMisschien post ik het wel lekker nooit op Fok!
![]()
Omdat ik gek ben op happenquote:Op donderdag 25 januari 2007 16:36 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Omdat ik gek ben op opscheppen
Waarom reageer je dan?
ik kan voort 500 een blok, bak, schokbrekers enz enz enz kopenquote:Op woensdag 24 januari 2007 23:48 schreef PNG het volgende:
Bovendien moet je nog kabelboom, etc etc hebben, is wat anders dan een carpjuterd een blokswap. Op je C20NE nu ligt een F16. Je mag heel blij zijn als je voor 1000 euro een standaard fatsoenlijke C20XE + F20 in je auto krijgt. Dan reken ik al nul arbeidsloon.
En wie gaat die swap doen ?
Komen die onderdelen uit Oost-Europa toevallig?quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:55 schreef Asmooh het volgende:
[..]
ik kan voort 500 een blok, bak, schokbrekers enz enz enz kopen
tjah je moet ergens je conacten hebben
nopequote:Op donderdag 25 januari 2007 18:00 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Komen die onderdelen uit Oost-Europa toevallig?![]()
mn garagequote:Op donderdag 25 januari 2007 18:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik ben ook benieuwd wie de swap gaat doen.
motorblok C20XE, +/- 76.000 KMquote:Op donderdag 25 januari 2007 19:03 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
en welke onderdelen heb je precies voor die 500 euro?
400 is een normale prijs. Kan goedkoper, maar als het goed gedaan zal worden is het een leuke prijs.quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:10 schreef Asmooh het volgende:
[..]
motorblok C20XE, +/- 76.000 KM
Versnellingsbak
Schokbreekers.
Alle bekabeling enz enz enz
aandrijfassen
Voor de ombouw zelf ex blok is 400 ok.quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:03 schreef PNG het volgende:
Is helemaal geen gewone prijs. C20XE + aanbouw goeie doet rond de 600 tot 1000 euro.
C20NE doet rond de 200.
Een echt goeie met 'maar' 76.000 doet 1000.
En je moet niet op opelforum zijn, je moet op AGC zijn, en Marcel met MV6 is door de keuring, die was vandaag.
Na revisie willen ze wel eens voor het gemak het blok weer op 0 zetten. Merken ze toch nietquote:Op donderdag 25 januari 2007 23:16 schreef PNG het volgende:
Bovendien, 76.000 km moet je eens delen door 13 jaar voor een M2.8 of 15 jaar voor een M2.5. Dan eens per week gaan uitrekenen, als er eens per 2 weken keertje 100 km heen en terug mee is gereden.
Dan zit je op 1 km per dag. Rare stand.
Ok, verkeerd begrepen. Magoed, de kosten lopen al op. De 200 Pk en F28 hebben we nog niet meegeteld.quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:15 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Voor de ombouw zelf ex blok is 400 ok.
Die F28 is ook te hoog gegrepen. Als hij geen vervanger zou vinden (en moet de F28 met blok kopen) zou ie beter die F28 kunnen verkopen. Heeft hij al gelijk een mooie buffer om dingen te betalen waar hij nu geen rekening mee houdt. Zoals wat jij zegt, als het blok na inbouw niet loopt, om wat dan ook. Dan kan hij voorlopig met zijn F16 rondcrossen. En als hij dan weer wat geld heeft voor een F20 kijken, of dat van de centjes van de F28 meteen doen voor/tijdens inbouw/ombouw.quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:17 schreef PNG het volgende:
[..]
Ok, verkeerd begrepen. Magoed, de kosten lopen al op. De 200 Pk en F28 hebben we nog niet meegeteld.
En ook niet alssie niet loopt meteen.
Op zich is een blok vervangen (bij een Opel) nog niet eens zo heel moeilijk. Het kan ook echt wel in een dag gedaan worden. Als je de materialen en plaats hebt plus een berg ervaring is er geen reet aan. Toch, zoals PNG al herhaaldelijk zegt, is het altijd oppassen. Je weet met een gedemonteerd blok niet direct wat je in huis haalt. Je hebt het hoogstwaarschijnlijk niet horen lopen en hij gaat er zo in. Daarnaast hoeft maar net de motronic of kabelboom er niet op te passen en je hebt een probleem.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 00:08 schreef MikeyMan het volgende:
Vind 400 euro voor ombouw eigenlijk nog erg tegenvallen... Vervangen ze bij mij nieteens een distributieriem voor
Ik wou niet meteen opscheppen... Maar wist dat het wel wat in die richting zat jaquote:Op maandag 29 januari 2007 20:48 schreef c20xe het volgende:
En blokje van Xedra had iets meer als 200 pkTel der nog maar 40 bij op, bij dat blok is echt alles aangepast..
Even puur om op je verhaal in te gaan van vermogen vs. gewicht.quote:Op maandag 5 februari 2007 10:40 schreef Pumatje het volgende:
Je steekt LOEIveel moeite in een swap wat allemaal om prestaties draait.
en dan Loeiveel moeite in je audio/pc/keuken/badkamer inbouw wat hem zoveel kilos zwaarder maakt ( een calibra weegt al gruwelijk veel )
druist volledig tegen elkaar in imo.
Ik heb verder geen enkel verstand van Opel motorblokken, maar een 200pk sterk C20XE blok lijkt me meer waard dan 400 euro...
en weet niet wat zij gaan doen met die swap, maar 500 euro vragen hiervoor vind ik erg veel ( enige vergelijkingsmateriaal is honda waar je in 1 dag een blok swapt met huis tuin en keuken materiaal ) Misschien zit het bij opel allemaal wel anders hoor![]()
verder heel veel succes ermee.
enne waar laat jij je hele auto spuiten en voorbereiden voor 900 euro?
idemquote:Op donderdag 8 februari 2007 19:42 schreef IJsmuts het volgende:
ik volg de hele reeks alwil de opel nu ook af zien
![]()
GT is een C20NE, oftewel 2.0i-8v, oftewel EXACT hetzelfde blok als in zijn Calibra nuquote:Op zaterdag 10 februari 2007 20:37 schreef Fugie het volgende:
op marktplaats staat een schadevectra met 2.0gt blok erin te koop, miss wel leuk
De slopel heeft de geest gegevenquote:Op donderdag 15 februari 2007 22:27 schreef Maikalo het volgende:
Dus dit heeft ook een dood gestorven?
en waar heb jij het over?quote:Op donderdag 15 februari 2007 22:27 schreef Maikalo het volgende:
Dus dit heeft ook een dood gestorven?
Een goede oude m3 moet je wel goed zoeken helaas. Ondertussen flink aan het sparen voor m'n droomauto, een E30 M3quote:Op zaterdag 17 februari 2007 01:06 schreef 1299 het volgende:
Gewicht is wel zo belangrijk. Gewicht besparen heeft een positieve uitwerking op zoveel factoren:
Acceleratie
Belasting van de remmen
Brandstofvebruik
Slijtage van allerei delen vd ophanging
Betere wegligging
enz
Ik vind het persoonlijk ook bezopen om als doestelling een snelle wagen te hebben (relatief goedkope auto opwaarderen met perfomance onderdelen om duurdere tegenhangers te overtreffen) en er dan vervolgens vele kilo's aan entertainment crap in te mikken.
Koop dan voor dat geld een oude M3 ofzo..![]()
Dan heb ik niks gezegdquote:Op donderdag 29 maart 2007 14:07 schreef Asmooh het volgende:
sorry mensen, zit in hongarije... heb t ff druk
quote:Op zaterdag 17 februari 2007 01:24 schreef DeeCruise het volgende:
Zonde....Lees enorm veel info (kloppende ook nog!) m.b.t. het blok ombouw-gebeuren, maar ts slaat alle raad de wind in. Ik heb zo'n voorgevoel dat dit topic (net als de plannen) een roemloze dood gaat sterven
Je kon er inderdaad op wachtenquote:Op maandag 16 april 2007 10:03 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Dorpels en spatschermen, viel te verwachten.Opel.
Toyota Celica 2.0 GTiquote:
Ah, das altijd beter dan een Opelquote:
met de koplampen enzo ja.quote:Op maandag 16 april 2007 11:41 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Ah, das altijd beter dan een Opel
Maareh...
GTi? Model van voor 94 dus? Met klapkoplampen en 3s-ge motor?
Pics, specs etc?
398kquote:Op maandag 16 april 2007 11:43 schreef MikeyMan het volgende:
Wat noem je heel veel?
Carina van de club rijdt met dezelfde motor al 350k km...
yup, daarom een nieuw blok. plus bak en kabelboomquote:Op maandag 16 april 2007 12:45 schreef MikeyMan het volgende:
Mjah... Je koopt wel weer een risicootje, moet ik zeggen...
4 ton is opzich natuurlijk wachten totdat het ding ermee ophoudt...
Ergens is het blok gewoon op...
Ja, plus dat het blok niet het enige is dat slijt. Alle bussen van de ophanging, wiellagers etc etc. Dat slijt ook allemaal.quote:Op maandag 16 april 2007 12:52 schreef MikeyMan het volgende:
Dude...
Waarom geef je niet gewoon iets meer geld uit aan een auto ipv een kutauto te kopen en dan een vermogen te spenderen aan een nieuw blok etc...
als je had gelezen wist je dat ik geen plannen heb voor deze auto enz enz.quote:Op maandag 16 april 2007 12:56 schreef DonJames het volgende:
Laat me raden: Ook voor deze auto heb je het plan een gepimpte/getunede vast-en-de vuurius auto te maken, maar komt het er uiteindelijk weer op neer dat je veel geld uitgeeft aan autostyle-rommel, zonder de echte problemen eerst aan te pakken, en de auto uiteindelijk weer met dik verlies te koop zet? Of ga je het nu na de 440, Astra en Calibra toch anders aanpakken?
No offence, maar ook hier heb ik weer weinig hoop dat het uiteindelijk tot een fraai eindresultaat komt. Dat zei ik bij de Calibra ook al Prove me wrong..
bedenk wat nieuws.quote:Op maandag 16 april 2007 12:55 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Ja, plus dat het blok niet het enige is dat slijt. Alle bussen van de ophanging, wiellagers etc etc. Dat slijt ook allemaal.
Een auto met 4 ton op de teller.Hij was gratis hopelijk?
en kut? hij rijdt, heeft APK enz.quote:Op maandag 16 april 2007 12:52 schreef MikeyMan het volgende:
Dude...
Waarom geef je niet gewoon iets meer geld uit aan een auto ipv een kutauto te kopen en dan een vermogen te spenderen aan een nieuw blok etc...
Apk zegt geen fuck...quote:Op maandag 16 april 2007 13:07 schreef Asmooh het volgende:
[..]
en kut? hij rijdt, heeft APK enz.
lekker boeie?
Nee hoor, met 2 ton gaf ik je nog een kans.quote:Op maandag 16 april 2007 13:06 schreef Asmooh het volgende:
[..]
bedenk wat nieuws.
en al zei ik 1 ton of 2 of 3 enz dan liep je ook te zeiken
kut user
Met drie ton kan het ook nog... Maar kijk dan wel vantevoren wat je koopt...quote:Op maandag 16 april 2007 13:37 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Nee hoor, met 2 ton gaf ik je nog een kans.
Pauper.
Tuurlijk, lekker eigenwijs doen, hoop geld uitgeven, en volgend jaar weer een auto die uit elkaar dondert...quote:Op maandag 16 april 2007 13:41 schreef Asmooh het volgende:
lekker belangrijk, ga iemand anders afzeiken ofzo of ga een leven zoeken
anyway, ik kreeg net een telefoontje over een bedrijf dat 2 blokken heeft liggen, alle 2 turbo, inc 4X4, bak, computer, kabelboom enz enz, met 132k voor 1440 of een met 78k voor 1990
dus wss haal ik die van 1440
je moet toch iets doen met geld?quote:Op maandag 16 april 2007 14:08 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Tuurlijk, lekker eigenwijs doen, hoop geld uitgeven, en volgend jaar weer een auto die uit elkaar dondert...
Dat ben ik met je eens...quote:
... 1440 euri voor een (goed?) Turbo blok met bak computer en volledig 4x4 systeem? Snel binnen halen die handel!quote:Op maandag 16 april 2007 13:41 schreef Asmooh het volgende:
lekker belangrijk, ga iemand anders afzeiken ofzo of ga een leven zoeken
anyway, ik kreeg net een telefoontje over een bedrijf dat 2 blokken heeft liggen, alle 2 turbo, inc 4X4, bak, computer, kabelboom enz enz, met 132k voor 1440 of een met 78k voor 1990
dus wss haal ik die van 1440
Yepz... Inderdaad... Voor een losse 3sgte zou het al een erg mooie prijs zijn...quote:Op maandag 16 april 2007 16:00 schreef -Muse- het volgende:
[..]
... 1440 euri voor een (goed?) Turbo blok met bak computer en volledig 4x4 systeem? Snel binnen halen die handel!
Mwoah, ik moet zeggen dat ik je gedachtengang ook niet helemaal kan volgen. Het is wel een Toyota, dus die is hardstikke betrouwbaar, maar als hij gaat haperen is het linke soep en kun je je afvragen of het niet verstandiger was geweest om die 1400 euro samen met het aanschafbedrag te steken in een Celica met wat minder kilometers.quote:Op maandag 16 april 2007 13:06 schreef Asmooh het volgende:
[..]
bedenk wat nieuws.
en al zei ik 1 ton of 2 of 3 enz dan liep je ook te zeiken
kut user
Vind ik persoonlijk een beetje een overdreven opmerking. Sinds wanneer zijn duitse wagens niet meer betrouwbaar dan? Mijn ouders hebben nog nooit in andere auto's dan BMW, Volkswagen of Audi gereden, en nog nooit noemenswaardige problemen gehad. Mijn eerste auto was een VW Polo, zo betrouwbaar als het maar kan. Op dit moment heb ik een Audi A3. Deze heb ik inmiddels ook alweer ruim een jaar, en hij is gewoon super. Nou heeft ie me ook de nodige centen gekost in de aanschaf, maar dan heb je ook wat...quote:Op maandag 16 april 2007 20:19 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Mwoah, ik moet zeggen dat ik je gedachtengang ook niet helemaal kan volgen. Het is wel een Toyota, dus die is hardstikke betrouwbaar, maar als hij gaat haperen is het linke soep en kun je je afvragen of het niet verstandiger was geweest om die 1400 euro samen met het aanschafbedrag te steken in een Celica met wat minder kilometers.
Maar in ieder geval verstandig dat je nu een Japanner hebt, die zijn sneller en betrouwbaarder dan een Duitser. En voor dat geld heb je meestal ook meer luxe.
Bij vier ton zal het niet veel meer uitmaken nee...quote:Op maandag 16 april 2007 22:14 schreef WhiteAssNigga het volgende:
[..]
Het is gewoon zaak om in beginsel een fatsoenlijke auto met een fatsoenlijke km-stand en dito staat van onderhoud te kopen. Een toyota met 4 ton op de klok lijkt me niet betrouwbaarder dan bijvoorbeeld een passat met dezelfde km-stand...
In ieder geval wens ik Asmooh veel succes met zn 4de aankoop, ik hoop voor hem dat ie nu wel een goede keuze heeft gemaakt.
ja en dan ben je ook 10000 kwijtquote:Op donderdag 29 maart 2007 16:58 schreef fathank het volgende:
[..]
Een goede oude m3 moet je wel goed zoeken helaas. Ondertussen flink aan het sparen voor m'n droomauto, een E30 M3![]()
en jij bent een loser, who gives a fuck?quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:34 schreef jitzzzze het volgende:
TS is echt een amateur
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |