Waarom ?? Mijn ziektekosten zijn evenveel (of misschien minder) dan die van een steuntrekker.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:05 schreef sizzler het volgende:
Nee, alleen als je meer verdient moet je meer betalen.
Het was ook ironisch bedoeld.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:14 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Waarom ?? Mijn ziektekosten zijn evenveel (of misschien minder) dan die van een steuntrekker.
Da's nou precies het soort verkapte jaloezie waardoor ik hier nog eens wegga.
Een roker spekt wel weer de staatskas.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:29 schreef michez het volgende:
Maar ondertussen draait wel een niet roker op voor de behaldeling van een roker die mede door het roken kanker heeft gekregen!
Maar ondertussen betaalt diezelfde roker zich blauw aan accijnsen om dat te compenseren.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:29 schreef michez het volgende:
Maar ondertussen draait wel een niet roker op voor de behaldeling van een roker die mede door het roken kanker heeft gekregen!
Ik ken mensen die echt ongezond veel verdienen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:49 schreef ikke_ook het volgende:
Waarom hoeft iemand die ongezond leeft niet meer premie te betalen, en iemand die veel verdient wel eigenlijk
Ik niet, ze zullen er wel voor werken en of iets goeds gedaan hebbenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik ken mensen die echt ongezond veel verdienen.
We willen alles in geld uitdrukken.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:52 schreef optifree het volgende:
Het grappig is dat ongezonde mensen die lekker vroeg dood gaan, vaak minder zorg nodig hebben dan mensen die gezond leven en hen leven rekken...
Hellaas kan ik zo niet meer vinden waar ik het gelezen heb, het was een onderzoek....dus als mensen het zich ook kunnen heugen?
Het om je heen hebben van iemand die zijn hele leven depressief is omdat hij perse gezond moet leven daar wordt je pas vrolijk van.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:00 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
We willen alles in geld uitdrukken.
Het verlies van iemand die ongezond heeft geleefd is niet in geld uit te drukken.
Je hebt vet nodig om te levenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:04 schreef ikke_ook het volgende:
De enige manier om dit te doen is een vet-accijns invoeren... mensen meer belasting laten betalen voor ongezond eten....
Alleen dan zit je nog met de mensen die wel gezond eten, maar verder wel ongezond leven...
Ja, maar als je niet elke dag patat eet ga je niet dood.quote:
"Gezond leven" is overigens al iets om een discussie over te voeren.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het om je heen hebben van iemand die zijn hele leven depressief is omdat hij perse gezond moet leven daar wordt je pas vrolijk van.
Volgens mij is er niet veel mis met patat. Het zout en de saus maakt het ongezond. Tevens niet teveel laten bruinen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:15 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Ja, maar als je niet elke dag patat eet ga je niet dood.
Gewoon accijns op patat etc. En groenten en fruit goedkoper maken.
Lastig te controleren.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:34 schreef Hexagon het volgende:
Mwa misschien zit er wat in om meer premie te laten betalen dor mensen die adviezen van artsen in de wind slaan
Sport op zichzelf is gezond. Dat sommige mensen dan van alles breken tja dat hoort erbijquote:Op woensdag 24 januari 2007 07:50 schreef michez het volgende:
Sport, hartstikke gezond zou je denken, maar de blessures die sport veroorzaakt kosten de verzekeraars ook kapitalen. Dan maar ook extra hoge accijns/belastingen op sporten leggen???
Vergeet de ziekmeldingen bij bedrijfen niet. Dat kost de maatschappij ook kapitalen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 07:50 schreef michez het volgende:
Sport, hartstikke gezond zou je denken, maar de blessures die sport veroorzaakt kosten de verzekeraars ook kapitalen. Dan maar ook extra hoge accijns/belastingen op sporten leggen???
En ik zal het onthouden en eeuwig gaan leven.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:15 schreef ub40_bboy het volgende:
Ja, maar als je niet elke dag patat eet ga je niet dood.
Het gaat niet om hoe je het beoordeeld, maar of je het zou willen/moeten doen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:58 schreef Lucille het volgende:
Waar leg je de grens? Iemand die twee keer per week een frietje haalt bij Bram Ladage, iemand die wel 2 ons groente en 2 stuks fruit per dag eet, maar niet aan sport doet? Is iemand die 5 sigaretten per dag rookt, maar wel goed eet en sport ongezonder dan een niet-roker die schilder is en dus bedrijfsmatig dampen inademt die op latere leeftijd longkanker geeft? Ofwel, hoe wil je controleren wanneer iemand ongezond leeft en waar ligt de grens tussen gezond en ongezond leven?
Deze en andere levensmiddelen zijn niet ongezond, wat ongezond is, is eenzijdig en veel eten.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:08 schreef A_L_N_F het volgende:
ik vind dat ze indirect het beste dat kunnen heffen.
voer een fat-tax in.
dus chips, spek, varkensvlees, pizza, etc worden allemaal duurder en diezelfde fat-tax word gebruikt om de prijs van gezonde produkten te verlagen.
Op naar een communistisch systeem, iedereen krijgt wekelijks een voedselpakket en daarmee is de kous af.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Deze en andere levensmiddelen zijn niet ongezond, wat ongezond is, is eenzijdig en veel eten.
Tja, zoals het groentepakket van de Ecologische winkel.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Op naar een communistisch systeem, iedereen krijgt wekelijks een voedselpakket en daarmee is de kous af.![]()
Ik weet nu al dat ik ooit een hartaanval ga krijgen van de dagelijkse ergernis die ik heb aan alle randdebielen die maar meningen en gedachtes die me geen zier interesseren aan me blijven opdringen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:56 schreef michez het volgende:
Moeten mensen met een ongezonde levensstijl meer zorgpremie betalen????
![]()
Daarom zeg ik toch ook dat gezond eten goedkoper moet worden en ongezond eten duurder. Dan kunnen 'arme' mensen makkelijker gezond voer kopen dan ongezond voer.quote:Op donderdag 25 januari 2007 07:45 schreef michez het volgende:
Maar daarmee tref je vooral de onderste laag van de samenleving die toch al weinig hebben mee in de buidel. Is dat wel fair? Uiteindelijk zijn de mensen met een ongezonde levensstijl toch goedkoper??
Tegenwoordig gaat dat invriezen van groente op een dusdanige manier dat het ongeveer even gezond is als vers. Ook ingeblikte groenten zijn gewoon best gezond. Vers is lekkerder, dat wel.quote:Op donderdag 25 januari 2007 07:57 schreef FJD het volgende:
Pest is dat gezond eten eigenlijk per definitie duurder is.
Verse groenten en fruit zijn veel gezonder dan ingevroren maar door de beperkte houdbaar moeten deze producten veel sneller in de winkel liggen waardoor de kosten omhoog gaan en de verkoopprijs ook. De enige partij die vervolgens die prijzen naar beneden kan gooien is de overheid, die kan er subsidies op gaan geven maar een overheid die subsidies gaat geven daar ben ik allesbehalve happig op.
Heb je hier een bron voor? Gewoon uit interessequote:Op donderdag 25 januari 2007 08:13 schreef Gia het volgende:
Tegenwoordig gaat dat invriezen van groente op een dusdanige manier dat het ongeveer even gezond is als vers. Ook ingeblikte groenten zijn gewoon best gezond. Vers is lekkerder, dat wel.
Het is allemaal ongezond maar dat is niet erg, het gaat puur en alleen om de mate waarin je dingen inneemt. Een dag in de week of in de twee weken patat eten is geen geweldig ongezonde bezigheid, eet je het iedere dag dan heb je een probleem. Moet de overheid dan ook de personen gaan straffen die het met mate eten?quote:Als de overheid zaken als snacks (frituur), sterke drank en rookgerei een stuk duurder maakt, dan kan dat extra geld gebruikt worden om eventueel subsidie te geven voor bedrijven die gezonde producten maken, zoals olijfolie, wat ook al zo duur is.
Google even op: Blikgroente net zo gezond. Dan krijg je als resultaat o.a. een link naar de consumentenbond. Krijg die niet geplaatst.quote:Op donderdag 25 januari 2007 08:19 schreef FJD het volgende:
[..]
Heb je hier een bron voor? Gewoon uit interesseIk was/ben altijd in de veronderstelling geweest dat er veel vitamines e.d. verloren gaan door het oppotten, invriezen en langer houdbaar maken van dergelijke producten.
Mensen die maar één keer per week ongezond eten, worden uiteraard minder gestraft dan mensen die dat elke dag doen. Die ene keer dat je dan iets duurder uit bent, is dan toch niet zo erg!!quote:Het is allemaal ongezond maar dat is niet erg, het gaat puur en alleen om de mate waarin je dingen inneemt. Een dag in de week of in de twee weken patat eten is geen geweldig ongezonde bezigheid, eet je het iedere dag dan heb je een probleem. Moet de overheid dan ook de personen gaan straffen die het met mate eten?
Dan kom je automatisch weer op voorlichting uit maar ja ik vraag me af hoeveel mensen niet weten dat dat ongezond zou zijn. Lastig lastig
quote:Op donderdag 25 januari 2007 08:19 schreef FJD het volgende:
[..]
Heb je hier een bron voor? Gewoon uit interesseIk was/ben altijd in de veronderstelling geweest dat er veel vitamines e.d. verloren gaan door het oppotten, invriezen en langer houdbaar maken van dergelijke producten.
http://www.voedingscentru(...)s+verse+groenten.htmquote:Veelgestelde vragen over gezond eten
Zijn groenten uit blik en diepvries even gezond als verse groenten?
Diepvriesgroente bevat evenveel vitamines als verse groente. Pot- en blikgroente bevatten iets minder vitamines dan verse groente, maar zijn nog steeds een prima alternatief. Dat diepvriesgroente evenveel vitamines bevat als verse groente komt door de manier van verwerken. Groente die wordt ingevroren, gaat direct van het veld naar de fabriek. Daar wordt de groente direct verwerkt en diepgevroren.
Als je patat 20cent duurder maakt dan kun je gezonde producten niet 20 cent goedkoper maken om de volgende redenen:quote:Op donderdag 25 januari 2007 08:25 schreef Gia het volgende:
Ik zou het dus helemaal niet erg vinden als een patatje met 20 cent duurder werd, als die 20 cent gebruikt zouden worden om gezonde producten in de winkel goedkoper te maken.
Mensen straffen omdat ze werkenquote:Op donderdag 25 januari 2007 08:40 schreef jogy het volgende:
Stress is de oorzaak van 80% van de klachten tegenwoordig, dus mensen die te veel werken zouden gewoon meer premie moeten betalen omdat ze vaker last hebben van stress dan de steuntrekkende medemens.
Dit meen je toch niet serieus?quote:Op donderdag 25 januari 2007 08:51 schreef sigme het volgende:
Kunnen we niet gewoon een streefdatum nemen: iedereen wordt geacht zeg eens 70 jaar te worden. Wie eerder dood gaat moet compenseren door extra erfenisbelasting (eventueel bijbetalen door erfgenamen, met rekenmodel voor genoten opleiding, gebruikte zorg, afgedragen inkomstenbelasting), en vanaf 70 jaar neemt het recht op AOW, pensioen, zorg etc geleidelijk af. Op je 80ste heb je geen recht meer op door de gemeenschap betaalde zorg etc, verdere kosten komen voor rekening van familie. Nette bejaarden die hun familie niet willen belasten mogen op een vlot de Noordzee op.
Denk jequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je moet 't zien als een uitdaging.quote:Onhaalbaar, onpraktisch & onethisch en dan vergeet ik vast nog een zooi benamingen.
Met de moderne boekhoudprogramma's kan de overheid veel meer dan ze nu doet bijhouden wat de kosten/baten per burger zijn, in het kader van maatwerk kan zich dat best vertalen in een meer persoonlijke toesnijding van sociale rechten op ieder burger. Kan zo in een verkiezingsprogramma, lijkt me. Eerlijkheid, meetbaarheid, eigen verantwoordelijkheid, alles kan je erin proppen. Sober doch humaan wegen wij krenten. Wie zich te duur maakt moet dat zelf weten, maar niet op kosten van anderen.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Kon het al niet echt gelovenquote:
Nee, die twee moet je apart zien, kostensplitsing, het inzichtelijk en transparant maken van de geldstromen binnen de zorg.quote:
Ze mogen van mij gezond voedsel een stuk goedkoper maken maar ik vind het belachelijk om belasting te heffen op vet. Ik vraag me serieus af hoe je je dat voorstelt.quote:Op donderdag 25 januari 2007 07:17 schreef Gia het volgende:
Ben het wel eens met iemand die zei dat ze de 'vette hap' duurder moeten maken en gezond voer goedkoper. Nu is alles wat goed voor je is, gewoon veel duurder dan een vergelijkbaar minder goed product. Kijk alleen maar eens naar Becel Pro Activ. Knetterduur omdat het goed voor je is. De Light-versie is echter ook heel gezond en veel goedkoper. Om maar een voorbeeld te noemen.
Onder vette hap versta ik dus alles wat je in de frituur douwt.
Vlees e.d. kan vet zijn, maar als je je daar in matigt is dat al voldoende.
Gaat mij dus echt om te vet eten.
Overigens mogen sigaretten en sterke drank ook veel duurder worden.
Plantaardige vetten zijn vrij onstabiele ketens, die kunnen uiteenvallen tot kleinere schadelijkere ketens. Dit proces kan alleen plaatsvinden bij regelmatige verhitting. Thuis kan plantaardig vet dus weinig kwaad, maar in de snackbar staan de friteuses de hele dag aan, en kan het dus wel schadelijke gevolgen voor de gezondheid hebbenquote:Op donderdag 25 januari 2007 10:51 schreef McNasty het volgende:
[..]
-Lijkt het je niet een veel beter idee om snackbars te stimuleren om plantaardige olie te gebruiken om te frituren in plaats van structureel iedereen (gezond of niet) te straffen als ze een keer een kroket eten.
-Vet eten is gewoon niet ongezond! Het gaat erom dat bepaalde mensen er veel te veel van eten. Als je te veel water drinkt ga je ook dood, moeten we nu ook watertax gaan heffen?
Er zijn nog maar heel weinig snackbars die in dierlijk vet frituren, net zoals er steeds meer snackbars zijn die met vloeibaar vet werken. De regels daarin worden al steeds strenger.quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:44 schreef michez het volgende:
[..]
Plantaardige vetten zijn vrij onstabiele ketens, die kunnen uiteenvallen tot kleinere schadelijkere ketens. Dit proces kan alleen plaatsvinden bij regelmatige verhitting. Thuis kan plantaardig vet dus weinig kwaad, maar in de snackbar staan de friteuses de hele dag aan, en kan het dus wel schadelijke gevolgen voor de gezondheid hebben
Wat mij betreft wel als ik om die reden meer premie moet dokken.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:56 schreef michez het volgende:
Moeten mensen met een ongezonde levensstijl meer zorgpremie betalen????
![]()
Ongezonde mensen blijken uiteindelijk goedkoper te zijn dan gezond levende mensenquote:Op donderdag 25 januari 2007 19:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel als ik om die reden meer premie moet dokken.
Als we de AOW leeftijd omhoog trekken heeft dat hetzelfde effect, namelijk dat gezond leven weer goedkoper wordt.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Er moet gewoon meer gerookt worden, steek op, vreet op, en sterf met je 60ste, dan kan de hoogopgeleide en gezond levende elite van een veilig pensioen genieten waar de kettingrokende bolle schommels voor betaald heeft.
http://verzekering.rubriek.nl/verzekeringen/lage_premie.aspquote:Tips voor een lagere premieBetalen per jaar is goedkoper dan betalen per maand Let op met het bepalen van de duur van de verzekering. Een dag langer of korter kan soms invloed hebben op de premie. Probeer op gewicht te blijven. Als u binnen bepaalde marges valt blijft de premie ook binnen de perken. Rokers betalen veel hogere premie dan niet-rokers. Geef op tijd door als u bijvoorbeeld gestopt bent met roken, veel bent afgevallen, ander werk bent gaan doen, minder bent gaan werken. Dit kan invloed hebben op de premie. Geef eerlijke antwoorden bij het invullen van het aanvraagformulier. Als achteraf blijkt dat u niet eerlijk bent geweest, b.v. over roken, dan brengt dat de uitkering in gevaar. Misschien komt u in aanmerking voor het rijkeluistarief. Dit tarief (tot 30% goedkoper) is bij sommige maatschappijen te verkrijgen als u een vermogen hebt van 250000 Euro of gedurende de looptijd een jaarinkomen van 50000 Euro hebt gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |