quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
http://maps.google.nl/?ie=UTF8&z=14&ll=53.316877,6.668959&spn=0.038558,0.079823&om=1
gok ik?
ik stel voor dat ze spoor en de wissels weghalenquote:Op donderdag 25 januari 2007 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
ja. Heb het laatst nog gezien toen ik even de GTW naar hlgh uit wilde proberen.
tis wel grappig, trein komt binnen,quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:22 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vind het wel wat hebben, dat aandoen van beide perrons op Hlg![]()
spoor over de afsluitdijkquote:Op donderdag 25 januari 2007 21:26 schreef Socios het volgende:
Ja, niks weghalen! Het is al zonde genoeg dat die andere sporen niet in gebruik zijn. Er ligt een heel emplacement onder het gras. Ik stel juist voor om alles weer in gebruik te nemen, het baanvak te electrificeren en het spoor optimaal te benutten. Het één en ander is mooi te combineren met de geplande rails over de Afsluitdijk naar Amsterdam.
combinatie trein makenquote:Op donderdag 25 januari 2007 21:29 schreef Peterselieman het volgende:
Niet als je het in combinatie met ophoging van de dijk verdiept aanlegt.
SPURT! met Diesel en Elektrische motorbakquote:Op donderdag 25 januari 2007 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
Hoe stel je je dat voor?
Ja daar dacht ik ook meteen aanquote:Op donderdag 25 januari 2007 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
Dat geluid heeft wel iets metro achtigs.
lijkt me toch wel dat je ze in de VRIJ kan zetten?quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:55 schreef Peterselieman het volgende:
Zou dat kunnen, zo'n GTW moet 2 bakjes, waarvan de tractie per deel traject anders is? Ik denk dat het wel kan, maar of het toegelaten zal worden en/of het helemaal goed zal werken?
VIRM klinkt ook zo ?quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
Dat geluid heeft wel iets metro achtigs.
* Ou-Tannu vind t redelijk t zelfdequote:Op donderdag 25 januari 2007 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is toch weer net even een ander geluid dacht ik, maar het heeft er idd wel iets van ja.
In het oorspronkelijke IRM zit de zelfde tractieinstallatie als in de Railhoppers (met geüpdate software, dat wel). In de nieuwe VIRMs (9500 & 8700) zit een iets gewijzigde installatie die ook wat anders klinkt. Allemaal hebben ze dat typische gejank bij het optrekken.quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is toch weer net even een ander geluid dacht ik, maar het heeft er idd wel iets van ja.
ja, kweet niet wat er bij de koploper dan piept :pquote:Op donderdag 25 januari 2007 22:32 schreef perslucht het volgende:
VIRM trekt van minder snel op he, misschien is dat het enige verschil![]()
Koplopers die dat geluid maken ken ik niet, maar ik weet wel dat een bepaalde serie nog met weerstanden ofzo werkt, de rest met pulsbreedte gebeurenVerder heb ik er ook niet zo'n verstand van.
niets, dat zoemen is van de chopperinstallatiequote:Op donderdag 25 januari 2007 22:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja, kweet niet wat er bij de koploper dan piept :p
Is die niet als een van de eerste gegaan (per spoor)?quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:29 schreef Peterselieman het volgende:
En het stelletje op Vlasakkers dat recent voor die mislukte rampenoefening is gebruikt dat moet er ook nog zijn.
hmm zoemen kan ik het niet noemen maar t zou zo maar kunnen, alleen sommige bakken zoemen dan behoorlijk hard?quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:50 schreef MREn het volgende:
[..]
niets, dat zoemen is van de chopperinstallatie
Klopt, een 3tje heeft 1 aangedreven bak, en een 4tje 2 aangedreven bakken.quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm zoemen kan ik het niet noemen maar t zou zo maar kunnen, alleen sommige bakken zoemen dan behoorlijk hard?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | ---_______<> __________ __________ _______--- |___________| |__________| |__________| |__________| ** ** ** `` `` `` `` `` ICM Drietje ---_______<> __________ _______--- |___________| |__________| |__________| ** ** `` `` `` `` *=Motordraaistel `=Loopdraaistel |
Dat komt omdat in de ICM-1 nog met weerstanden wordt geschakelt.quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm zoemen kan ik het niet noemen maar t zou zo maar kunnen, alleen sommige bakken zoemen dan behoorlijk hard?
PWM en Chopper zitten eigenlijk vrij dicht bij elkaar, beiden zijn een techniek om de stuurstroom te regelenen.quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:50 schreef MREn het volgende:
[..]
niets, dat zoemen is van de chopperinstallatie
Ze zouden de trein toch eerst strippen en dan slopen? Maar het lijkt erop dat alles gelijk hop er met harde hand eruit word gehaald.quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:51 schreef Peterselieman het volgende:
Zoiets?
[afbeelding]
Het doet wel pijn aan mijn ogen om het hier neer te zetten
Voordat het dubbeldeks materieel er is, zijn we toch gauw 2 jaar verder. Was toch handiger geweest om het nog 3 jaar vanaf 2005 in de vaart te houden tot 2008, nieuwe dubbeldekkers en stoptrein materieel en dan pas uit de vaart. Dan had je een mooie overgang, met nog eens extra zitplaatsen.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 09:21 schreef thatsme het volgende:
tja je kan alles weer rijdend krijgen natuurlijk, maar dat zou een hoop geld kosten voor een serie die te klein is om echt levensvatbaar te worden. Ipv meer te inversteren in deze treinen heeft men toch maar gekozen meer dubbeldekkermaterieel aan te schaffen omdat meer zitplaatsen gewenst waren.
Toch nog wat positief nieuws in deze droeve tijden vol foto's van gesloopt materieel.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 01:19 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Btw. heb gehoord dat vanaf mei de eerste ICM-r's gaan rijden.
Maak er maar ICMm vanquote:Op vrijdag 26 januari 2007 01:19 schreef Dichterbijer het volgende:
Btw. heb gehoord dat vanaf mei de eerste ICM-r's gaan rijden.
Ik denk het wel... mijn stagebedrijf doet bij dit project alleen de technische realisatie en niet de hosting.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:53 schreef Peterselieman het volgende:
Het is wel uniek dat ze het uitzenden via internet. Erg leuk is het zeker. Is er trouwens genoeg capaciteit op de lijn, omdat ik denk dat er wel veel nieuwsgierigen zullen zijn voor deze webcam
zou je dr ook in kunnen komen?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga het morgen toch even proberen denk ik
ja Onnen is maar 2h reizenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Mocht het wel kunnen, dan bel ik je wel, dan kom je maar ff gauw die kant op
Alle stroom gaat via de spoorstaven (of via andere wegen) terug, anders heb je geen gesloten stroomkring en overtreed je een aantal fundamentele natuurwetten. Het probleem zit 'm in de wisselstromen die je maakt met dat hakken. Die zouden, als ze in een bepaald frequentiegebied liggen en groot genoeg zijn, de ATB-stromen kunnen storen.quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:19 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het probleem bij het hakken van de stroom is dat er altijd wat stroom ontstaat dat ontsnapt en dus terug gaat via de rails, en daardoor storing veroorzaakt. Maar die problemen zijn tegenwoordig niet meer aanwezig door filters.
Zal wel pas om 20 uur s'avonds zijn, zoals hierboven gepost is!quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:22 schreef Dichterbijer het volgende:
mms://intromedia.introweb.nl/mprovement
Deze dan maar rechtstreeks in je Media Player ofzo?
Er rijdt volgens mij standaard een trein met ICRm in die dienst, ik zie 'm elke dag wel voorbijkomen.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:50 schreef Fixers het volgende:
Ik had ook al vreemd materiaal. De intercity Den Haag - Arnhem (die om 13:21 uit DH vertrok) werd gereden met een getrokken trein ipv de gebruikelijk irm of koploper. Mij hoor je niet klagen. Die gerenoveerde intercity rijtuigen zijn stukken comfortabeler.
Andere merkwaardigheid was de reistijd verkorting. De ic was vanuit den haag zo vroeg in utrecht dat ik nog net een eerdere aansluiting richting Houten kon halen. Scheelde dus zo'n kwartier en heb nu DH-Htn in 45 minuten gedaan.
Zeker standaard geworden in de nieuwe dienstregeling. Ik was nog geen ICRm tegen gekomen op dit traject. Voorheen werdt de dienst Den Haag-Utrecht gereden met ICM (Enschede & Groningen) en IRM (Arnhem/Nijmegen).quote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er rijdt volgens mij standaard een trein met ICRm in die dienst, ik zie 'm elke dag wel voorbijkomen.
Ja leuk, degene die dit dus geplaatst had, heeft mijn filmpje (dat is deze die op you-tube te zien is) van google video geript, en onder zijn naam daar geupload... De eikelquote:Op donderdag 25 januari 2007 22:40 schreef Peterselieman het volgende:
Virm:
http://youtube.com/watch?v=zN7LBR2ThLw
ik zie ook steeds vaker ICRm delft - venloquote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:22 schreef Fixers het volgende:
[..]
Zeker standaard geworden in de nieuwe dienstregeling. Ik was nog geen ICRm tegen gekomen op dit traject. Voorheen werdt de dienst Den Haag-Utrecht gereden met ICM (Enschede & Groningen) en IRM (Arnhem/Nijmegen).
komt die zeker uit t station?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:39 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
nou in b'post niet... tering wat sta je daar soms lang te wachten
Denk 't niet, veel te ingewikkeld daar een speciale omloop voor te maken, die zullen wel gewoon in de standaard ICM-omloop terecht komen.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
zullen die de eerste tijd wel gecombineert rijden denk ik
denk dat de ICMm stellen wel gezamelijk in de omloop blijven?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 21:03 schreef ReisT het volgende:
Op alle tafeltjes in de stoptrein Zwolle-Utrecht lagen vanmiddag zulke kaartjes:
[afbeelding]
[..]
Denk 't niet, veel te ingewikkeld daar een speciale omloop voor te maken, die zullen wel gewoon in de standaard ICM-omloop terecht komen.
Binnen het SGM: ze hangen bananen en vlavlippen ook aan elkaar.... die combinaties ben ik al een paar keer tegengekomen.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 22:05 schreef ReisT het volgende:
Waarom? Ik zie het nut daar niet van, en er lijkt me technisch gezien ook geen reden ICM niet aan ICMm te kunnen koppelen. Het is niet zo dat de vernieuwd koploper een ander 'product' aanbied zoals bij de Sprinters (alleen treinseries met SGMm erin mogen Sprinter heten).
Ja ok, de ICMm is misschien iets luxueuzer dan ICM, maar de oude en nieuwe VIRM's worden ook gewoon door elkaar gebruikt (zelfs binnen hetzelfde stel!).
Voorlopig worden ook alleen de drietjes gemoderniseerd, de viertjes pas vanaf 2012 ofzo, wil je tot die tijd geen viertjes aan drietjes meer kunnen koppelen?
zelfs de Citypendels worden gewoon gekoppelt :xquote:Op vrijdag 26 januari 2007 22:11 schreef ReisT het volgende:
Nu wel ja, maar aanvankelijk mocht dat dus niet, en werden de oude en nieuwe Sprinters strikt gescheiden van elkaar. De nummers van SGMm werden zelfs verhoogd (van de 2800- naar de 2900-serie) om de series goed uit elkaar te kunnen houden.
De eerste vernieuwde Sprinters reden in 2003, pas in 2006 zijn ze het door elkaar gaan gebruiken.
citypendels zijn wel rustig jaquote:Op vrijdag 26 januari 2007 23:07 schreef ReisT het volgende:
Gelukkig wel, zo'n Citypendel zit tien keer beter dan een SGMm! En lekker rustig, want iedereen wil in dat moderne luxe-ogende (maar dat niet zijnde) stel zitten.
Denk dat alles vernieuwd is, maar voor de rest zal er technisch niet veel veranderen. Er zal veel verandert worden op cosmetisch gebied, maar technisch gebied zal het mee vallen. En daarbij als het eerste stelletje in productie komt, kan je moeilijk met 1 stel gaan rijdenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 22:05 schreef ReisT het volgende:
Waarom? Ik zie het nut daar niet van, en er lijkt me technisch gezien ook geen reden ICM niet aan ICMm te kunnen koppelen. Het is niet zo dat de vernieuwd koploper een ander 'product' aanbied zoals bij de Sprinters (alleen treinseries met SGMm erin mogen Sprinter heten).
Ja ok, de ICMm is misschien iets luxueuzer dan ICM, maar de oude en nieuwe VIRM's worden ook gewoon door elkaar gebruikt (zelfs binnen hetzelfde stel!).
Voorlopig worden ook alleen de drietjes gemoderniseerd, de viertjes pas vanaf 2012 ofzo, wil je tot die tijd geen viertjes aan drietjes meer kunnen koppelen?
De gehele week hebben er nog vier stellen gestaan, en die stonden er gistermiddag ook nog.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet iemand of inmiddels of er morgen nog SM90 op Onnen staat?
Er zal wel een zwaardere statische omzetter onder gaan voor de airco en zo, maar de tractieinstallatie wordt niet gewijzigd voor zover ik weet. De 4011-4050 blijven dus gewoon met weerstanden rijden.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 01:28 schreef Brembo het volgende:
[..]
Denk dat alles vernieuwd is, maar voor de rest zal er technisch niet veel veranderen. Er zal veel verandert worden op cosmetisch gebied, maar technisch gebied zal het mee vallen. En daarbij als het eerste stelletje in productie komt, kan je moeilijk met 1 stel gaan rijden.
oftewel dat blijven nog buiten beentjes :-)quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er zal wel een zwaardere statische omzetter onder gaan voor de airco en zo, maar de tractieinstallatie wordt niet gewijzigd voor zover ik weet. De 4011-4050 blijven dus gewoon met weerstanden rijden.
Mwah, de stellen met chopper hebben dezelfde besturing op de stuurtafel als de weerstandstellen. M.a.w.: een beperkt aantal rijstanden (waarmee de chopperinstallatie dus eigenlijk niet wordt benut). Vandaar dat ze ook compatibel zijn.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
oftewel dat blijven nog buiten beentjes :-)
Ik kom er zo langs, zal es een plaatje schietenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet iemand of inmiddels of er morgen nog SM90 op Onnen staat?
mja, zal wel weinig onderhoud verschil zijn tussen weerstand en chopperen ?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mwah, de stellen met chopper hebben dezelfde besturing op de stuurtafel als de weerstandstellen. M.a.w.: een beperkt aantal rijstanden (waarmee de chopperinstallatie dus eigenlijk niet wordt benut). Vandaar dat ze ook compatibel zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |