abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45673914
Die seinen op de noordelijke lijntjes zijn ook niet helemaal crashproof.Ik reed vanmiddag over de N46 en kruiste het spoor dmv een viaduct.Ik keek naar rechts en zag langs het spoor een sein dat op groen stond.Als daar een trein had gereden was het een knal geworden.Ik zag namelijk,ondanks het groene sein, een tegentrein aankomen. En ja,dat is enkelspoor.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 januari 2007 @ 20:39:44 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45673960
ter hoogte van welke plaats was dat precies?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 januari 2007 @ 20:44:37 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45674178
Als het op de lijn naar delfzijl tussen bedum en stedum is, dan is het vreemd. Daar zou het niet mogen gebeuren. Bij Harlingen Haven heb ik het laatst ook gezien, maar dat was geen probleem, omdat dat het eindpunt van de lijn is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45674240
ja tussen harlingen en harlingen haven kom je nooit geen 2 treinen tegen

ook zo scheel dat harlingen 2 sporig is?
pi_45674603
In Harlingen is een heel emplacement!
pi_45674612
quote:
Ik zie net dat ik dat niet gezegd had,tussen Bedum en Stedum inderdaad.Het sein staat aan de Bedum kan van de N46 en stond op groen,terwijl vanuit Bedum een trein kwam.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 januari 2007 @ 20:54:52 #208
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45674617
Heel Harlingen is niet meer dubbelsporig. Het goederenspoor is al niet meer op het hoofdspoor aangesloten. Het station heeft nog wel 2 sporen. Dit komt voort uit het feit dat er vroeger 3 diensten waren op Lw-Hlg/Hlgh. Hierbij reed de ene trein wel door naar de haven en de ander niet. Mochten er meerdere treinen naar de haven doorrijden, dan vond de kruising op Hlg plaats. Tegenwoordig rijden zijn er maar 2 diensten op deze lijn en rijden alle treinen door naar de haven. Hoe is dit bereikt? Heel erg simpel. NoordNed wilde wel meer treinen naar de haven laten rijden, maar hadden daar geen extra geld voor over. De kering in de haven was namelijk nogal lang met meer dan 20 minuten. Een mcn kwam met het idee om sneller te rijden op Lw-Hlgh en aldus geschiedde. Daarom kunnen ze nu met 2 diensten toe en rijden alle treinen door naar de haven. Nog wel leuk om te vermelden is dat de baanvaksnelheid tussen Franeker en Dronrijp of Deinum 100 km/h is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45674963
Wel grappig, maar ze gebruiken ook werkelijk bijde sporen he
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 januari 2007 @ 21:07:27 #210
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45675168
ja. Heb het laatst nog gezien toen ik even de GTW naar hlgh uit wilde proberen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45675687
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
ja. Heb het laatst nog gezien toen ik even de GTW naar hlgh uit wilde proberen.
ik stel voor dat ze spoor en de wissels weghalen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 januari 2007 @ 21:22:08 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45675834
Ik vind het wel wat hebben, dat aandoen van beide perrons op Hlg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45675905
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:22 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vind het wel wat hebben, dat aandoen van beide perrons op Hlg
tis wel grappig, trein komt binnen,

jeugt stapt in, en rijd via mee naar haven, blijft zitten rijd terug naar harlingen,

ouderen stappen in en rijd naar leeuwarden

en op lw - Harhaven heb ik ook spurt getest :p
pi_45676015
Ja, niks weghalen! Het is al zonde genoeg dat die andere sporen niet in gebruik zijn. Er ligt een heel emplacement onder het gras. Ik stel juist voor om alles weer in gebruik te nemen, het baanvak te electrificeren en het spoor optimaal te benutten. Het één en ander is mooi te combineren met de geplande rails over de Afsluitdijk naar Amsterdam.
pi_45676105
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:26 schreef Socios het volgende:
Ja, niks weghalen! Het is al zonde genoeg dat die andere sporen niet in gebruik zijn. Er ligt een heel emplacement onder het gras. Ik stel juist voor om alles weer in gebruik te nemen, het baanvak te electrificeren en het spoor optimaal te benutten. Het één en ander is mooi te combineren met de geplande rails over de Afsluitdijk naar Amsterdam.
spoor over de afsluitdijk dan heb je bij de minste storm al een geknapte bovenleiding
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 januari 2007 @ 21:29:41 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45676191
Niet als je het in combinatie met ophoging van de dijk verdiept aanlegt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45676204
Ja, dat is zo stom. Iedereen heen en weer naar de haven, slaat nergens op... En op de terugweg gaat men NIET weer heen en weer naar de haven om vervolgens op Centraal Station uit te stappen, echt inconsequent...

Ikzelf kom sowieso pas vlak voor dat de trein naar Leeuwarden vertrekt op het station. Mocht ik toch wat eerder zijn of de trein heeft wat vertraging, dan wacht ik demonstratief op perron 2.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 januari 2007 @ 21:31:20 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45676282
Grapjas
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45676531
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:29 schreef Peterselieman het volgende:
Niet als je het in combinatie met ophoging van de dijk verdiept aanlegt.
combinatie trein maken
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 januari 2007 @ 21:38:09 #220
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45676684
Hoe stel je je dat voor?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45677289
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
Hoe stel je je dat voor?
SPURT! met Diesel en Elektrische motorbak
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 januari 2007 @ 21:55:46 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45677572
Zou dat kunnen, zo'n GTW moet 2 bakjes, waarvan de tractie per deel traject anders is? Ik denk dat het wel kan, maar of het toegelaten zal worden en/of het helemaal goed zal werken?
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:56:04 #223
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_45677589
Voor de liefhebbers:



En nog een filmpje van de Railhopper in beter tijden:
http://youtube.com/watch?v=yP-m6itSrso
Apart geluid ma(a)k(t)en die dingen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 januari 2007 @ 22:05:27 #224
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45678173
Dat geluid heeft wel iets metro achtigs.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45678258
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
Dat geluid heeft wel iets metro achtigs.
Ja daar dacht ik ook meteen aan
pi_45678498
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:55 schreef Peterselieman het volgende:
Zou dat kunnen, zo'n GTW moet 2 bakjes, waarvan de tractie per deel traject anders is? Ik denk dat het wel kan, maar of het toegelaten zal worden en/of het helemaal goed zal werken?
lijkt me toch wel dat je ze in de VRIJ kan zetten?

op elektrishe baanvak rijd je met je elektrishe motorwagen, oh geen bovenleiding, Dieselmotor aanslingeren en verder scheuren
pi_45678759
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
Dat geluid heeft wel iets metro achtigs.
VIRM klinkt ook zo ?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 januari 2007 @ 22:16:35 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45678843
Dat is toch weer net even een ander geluid dacht ik, maar het heeft er idd wel iets van ja.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45678953
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is toch weer net even een ander geluid dacht ik, maar het heeft er idd wel iets van ja.
* Ou-Tannu vind t redelijk t zelfde

sommige Koplopers trekken ook zo heerlijk PIEPEND op tegenwoordig
pi_45679859
VIRM trekt van minder snel op he, misschien is dat het enige verschil

Koplopers die dat geluid maken ken ik niet, maar ik weet wel dat een bepaalde serie nog met weerstanden ofzo werkt, de rest met pulsbreedte gebeuren Verder heb ik er ook niet zo'n verstand van.
  donderdag 25 januari 2007 @ 22:35:16 #231
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45680021
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is toch weer net even een ander geluid dacht ik, maar het heeft er idd wel iets van ja.
In het oorspronkelijke IRM zit de zelfde tractieinstallatie als in de Railhoppers (met geüpdate software, dat wel). In de nieuwe VIRMs (9500 & 8700) zit een iets gewijzigde installatie die ook wat anders klinkt. Allemaal hebben ze dat typische gejank bij het optrekken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45680226
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:32 schreef perslucht het volgende:
VIRM trekt van minder snel op he, misschien is dat het enige verschil

Koplopers die dat geluid maken ken ik niet, maar ik weet wel dat een bepaalde serie nog met weerstanden ofzo werkt, de rest met pulsbreedte gebeuren Verder heb ik er ook niet zo'n verstand van.
ja, kweet niet wat er bij de koploper dan piept :p
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 januari 2007 @ 22:40:05 #233
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45680305
Koploper:
http://youtube.com/watch?v=45a8Pd8qUFg

Virm:
http://youtube.com/watch?v=zN7LBR2ThLw

Nog een leuk VIRM filmpje
http://youtube.com/watch?v=p-5vQqUX__M

Buffel:
http://youtube.com/watch?v=SU7K9NsG4CU

Wadloper:
http://youtube.com/watch?v=uwphf8NQ7l4
Let op de frontlichten aan de achterkant! Dit is filmpje komt zo te zien uit Blerick.

De laatste:
http://youtube.com/watch?v=-4AuMUDO1Ho
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45680407
kijk ik na het nieuws ff :p
  donderdag 25 januari 2007 @ 22:50:40 #235
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45680783
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:38 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ja, kweet niet wat er bij de koploper dan piept :p
niets, dat zoemen is van de chopperinstallatie
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 25 januari 2007 @ 22:51:55 #236
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45680845
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:29 schreef Peterselieman het volgende:
En het stelletje op Vlasakkers dat recent voor die mislukte rampenoefening is gebruikt dat moet er ook nog zijn.
Is die niet als een van de eerste gegaan (per spoor)?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_45680941
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:50 schreef MREn het volgende:

[..]

niets, dat zoemen is van de chopperinstallatie
hmm zoemen kan ik het niet noemen maar t zou zo maar kunnen, alleen sommige bakken zoemen dan behoorlijk hard?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 januari 2007 @ 22:57:25 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45681085
heb geen flauw idee van welke SM'90 stellen nog leven. Wel weet ik dat de 2102, 03 en 07 al ter ziele zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45681523
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:53 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hmm zoemen kan ik het niet noemen maar t zou zo maar kunnen, alleen sommige bakken zoemen dan behoorlijk hard?
Klopt, een 3tje heeft 1 aangedreven bak, en een 4tje 2 aangedreven bakken.

Eens kijken of dat mooi kan 'tekenen' voor je :)

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
ICM Viertje

---_______<>   __________   __________   _______---
|___________| |__________| |__________| |__________|
**        **  **        `` ``        `` ``        ``


ICM Drietje

---_______<>   __________   _______---
|___________| |__________| |__________|
**        **  ``        `` ``        ``


*=Motordraaistel
`=Loopdraaistel


Dat piepgeluid komt dus uit de aangedreven bakken lijkt mij :) Dit heb je bij de meeste anderen treinstellen ook. Daar zijn ook maar een paar motordraaistellen ;)
  donderdag 25 januari 2007 @ 23:10:33 #240
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45681612
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:53 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hmm zoemen kan ik het niet noemen maar t zou zo maar kunnen, alleen sommige bakken zoemen dan behoorlijk hard?
Dat komt omdat in de ICM-1 nog met weerstanden wordt geschakelt.
En omdat niet onder iedere bak motoren zitten; die zitten alleen in de draaistellen onder de kopbak die het verste veg zit van de 1e klas. En bij ICM-IV ook nog een motordraaistel onder de mB-bak, dus de middenbak zonder 1e klas, ook hier weer het motordraaistel aan de kant van de kopbak.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_45681974
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 22:50 schreef MREn het volgende:

[..]

niets, dat zoemen is van de chopperinstallatie
PWM en Chopper zitten eigenlijk vrij dicht bij elkaar, beiden zijn een techniek om de stuurstroom te regelenen.

PWM is eigenlijk stuurstroom in hele kleine stukjes hakken en dan kan je het beter regelen, je kan dus beter de snelheid regelen. Chopper doet eigenlijk het zelfde, het hakt de stroom. Het probleem bij het hakken van de stroom is dat er altijd wat stroom ontstaat dat ontsnapt en dus terug gaat via de rails, en daardoor storing veroorzaakt. Maar die problemen zijn tegenwoordig niet meer aanwezig door filters.

Daarnaast moet je bij het optrekken rekening houden met de massa van het treinstel en het aantal aangedreven assen. Ik denk dat VIRM langzamer opgang komt omdat de massa gewoon echt veel meer is.

Vandaag DD-AR (de zonder loc versie) als IC Den Haag - Ah, en ik dacht maar weer eens, hoe zo koploper reviseren . Dit heeft toch wel meer prioriteit, wat ziet het er gewoon niet uit! .
pi_45683204
Leren we toch weer van elkaar
pi_45685008
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 18:51 schreef Peterselieman het volgende:
Zoiets?

[afbeelding]

Het doet wel pijn aan mijn ogen om het hier neer te zetten
Ze zouden de trein toch eerst strippen en dan slopen? Maar het lijkt erop dat alles gelijk hop er met harde hand eruit word gehaald.

Nouja, ik denk dat deze stellen achteraf gezien met een flinke update misschien wel gelijk hadden kunnen worden getrokken met de VIRM. Temminste dat zegt mijn simpele ziel.

Nu is het wachten op versterking in 2008

Btw. heb gehoord dat vanaf mei de eerste ICM-r's gaan rijden.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 09:21:34 #244
86072 thatsme
and That's you!
pi_45687226
tja je kan alles weer rijdend krijgen natuurlijk, maar dat zou een hoop geld kosten voor een serie die te klein is om echt levensvatbaar te worden. Ipv meer te inversteren in deze treinen heeft men toch maar gekozen meer dubbeldekkermaterieel aan te schaffen omdat meer zitplaatsen gewenst waren.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_45690439
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 09:21 schreef thatsme het volgende:
tja je kan alles weer rijdend krijgen natuurlijk, maar dat zou een hoop geld kosten voor een serie die te klein is om echt levensvatbaar te worden. Ipv meer te inversteren in deze treinen heeft men toch maar gekozen meer dubbeldekkermaterieel aan te schaffen omdat meer zitplaatsen gewenst waren.
Voordat het dubbeldeks materieel er is, zijn we toch gauw 2 jaar verder. Was toch handiger geweest om het nog 3 jaar vanaf 2005 in de vaart te houden tot 2008, nieuwe dubbeldekkers en stoptrein materieel en dan pas uit de vaart. Dan had je een mooie overgang, met nog eens extra zitplaatsen.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:02:51 #246
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_45691099
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 01:19 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]
Btw. heb gehoord dat vanaf mei de eerste ICM-r's gaan rijden.
Toch nog wat positief nieuws in deze droeve tijden vol foto's van gesloopt materieel.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 januari 2007 @ 12:16:55 #247
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45691545
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 01:19 schreef Dichterbijer het volgende:
Btw. heb gehoord dat vanaf mei de eerste ICM-r's gaan rijden.
Maak er maar ICMm van

Dinsdag was ik even naar Leeuwarden geweest om even te spotten. Toen ik vanuit Groningen onder weg was, werd er bij een van de stations omgeroepen dat de Sneltrein naar Groningen over 5 minuten zou vertrekken. Dit zou een mededeling voor Buitenpost geweest moeten zijn, ware het niet dat het in een plaats te horen was waar geen sneltrein stopt, namelijk Zuidhorn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45692419
Vanaf Mei... hoeveel ICMm stellen zijn er dan al?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 januari 2007 @ 12:51:02 #249
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45692558
Op dit moment is er maar eentje. Een tweede is momenteel in revisie. De hal waar de revisie plaats zal vinden is namelijk nog niet helemaal klaar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45692801
wel 1 ICMm in mei op de rails ?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 januari 2007 @ 13:08:15 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45693047
ik gok op 2
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45693220
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:08 schreef Peterselieman het volgende:
ik gok op 2
4011 en de ?? 4012 ?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 januari 2007 @ 13:19:52 #253
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45693378
ja. De 4013 zat deze week nog gewoon op dienst.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45693600
zullen die de eerste tijd wel gecombineert rijden denk ik
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 januari 2007 @ 13:40:26 #255
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45694067
ik zou liever een ICM gecombineerd met een ICMm willen zien
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45694415
Vanavond vanaf 21.00 uur kan je live het plaatsen van een tunnel sectie zien bij Hilversum Centraal.

http://www.stationstunnelhilversum.nl/

Mijn stagebedrijf is verantwoordelijk voor de webcams en staat daar met de DV6... erg cool
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 januari 2007 @ 13:53:35 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45694467
Het is wel uniek dat ze het uitzenden via internet. Erg leuk is het zeker. Is er trouwens genoeg capaciteit op de lijn, omdat ik denk dat er wel veel nieuwsgierigen zullen zijn voor deze webcam
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45694516
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:53 schreef Peterselieman het volgende:
Het is wel uniek dat ze het uitzenden via internet. Erg leuk is het zeker. Is er trouwens genoeg capaciteit op de lijn, omdat ik denk dat er wel veel nieuwsgierigen zullen zijn voor deze webcam
Ik denk het wel... mijn stagebedrijf doet bij dit project alleen de technische realisatie en niet de hosting.

Btw. aparte topic openen ergens of lekker hier
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:21:37 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_45695283
Weet iemand of inmiddels of er morgen nog SM90 op Onnen staat?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 januari 2007 @ 14:23:24 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45695357
ik ben momenteel wel in Groningen, maar heb geen tijd meer om te kijken vandaag. Helaas. Misschien dat ze het op OHIH weten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:04:39 #261
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_45696827
Ik ga het morgen toch even proberen denk ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_45697856
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga het morgen toch even proberen denk ik
zou je dr ook in kunnen komen?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:37:29 #263
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_45697935
nee dat lijkt me niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_45697988
fuck

ff gezellig zitten met een blikbier als laatste afscheid
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:39:21 #265
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_45698012
Mocht het wel kunnen, dan bel ik je wel, dan kom je maar ff gauw die kant op
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_45698043
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Mocht het wel kunnen, dan bel ik je wel, dan kom je maar ff gauw die kant op
ja Onnen is maar 2h reizen
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:53:27 #267
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45698511
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 23:19 schreef Brembo het volgende:

[..]

Het probleem bij het hakken van de stroom is dat er altijd wat stroom ontstaat dat ontsnapt en dus terug gaat via de rails, en daardoor storing veroorzaakt. Maar die problemen zijn tegenwoordig niet meer aanwezig door filters.
Alle stroom gaat via de spoorstaven (of via andere wegen) terug, anders heb je geen gesloten stroomkring en overtreed je een aantal fundamentele natuurwetten. Het probleem zit 'm in de wisselstromen die je maakt met dat hakken. Die zouden, als ze in een bepaald frequentiegebied liggen en groot genoeg zijn, de ATB-stromen kunnen storen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45699127
Webcam bij de te bouwen spoortunnel is nu live
http://www.stationstunnelhilversum.nl/
  vrijdag 26 januari 2007 @ 16:13:55 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_45699212
Ik voldoe met Boter en Suiker aan alle systeemvereisten, maar ik zie niks, sorry
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_45699520
mms://intromedia.introweb.nl/mprovement
Deze dan maar rechtstreeks in je Media Player ofzo?
pi_45700166
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 16:22 schreef Dichterbijer het volgende:
mms://intromedia.introweb.nl/mprovement
Deze dan maar rechtstreeks in je Media Player ofzo?
Zal wel pas om 20 uur s'avonds zijn, zoals hierboven gepost is!

Wat de NS toch aan het doen is, ik snap het echt niet... Nu rijdt er opeens ICM en DDAR op Zw-Nm... Of zullen ze kijken wat het beste capaciteit met de minimaalste inzet is...
pi_45700517
Ik had ook al vreemd materiaal. De intercity Den Haag - Arnhem (die om 13:21 uit DH vertrok) werd gereden met een getrokken trein ipv de gebruikelijk irm of koploper. Mij hoor je niet klagen. Die gerenoveerde intercity rijtuigen zijn stukken comfortabeler.

Andere merkwaardigheid was de reistijd verkorting. De ic was vanuit den haag zo vroeg in utrecht dat ik nog net een eerdere aansluiting richting Houten kon halen. Scheelde dus zo'n kwartier en heb nu DH-Htn in 45 minuten gedaan.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:18:09 #273
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45702957
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 16:50 schreef Fixers het volgende:
Ik had ook al vreemd materiaal. De intercity Den Haag - Arnhem (die om 13:21 uit DH vertrok) werd gereden met een getrokken trein ipv de gebruikelijk irm of koploper. Mij hoor je niet klagen. Die gerenoveerde intercity rijtuigen zijn stukken comfortabeler.

Andere merkwaardigheid was de reistijd verkorting. De ic was vanuit den haag zo vroeg in utrecht dat ik nog net een eerdere aansluiting richting Houten kon halen. Scheelde dus zo'n kwartier en heb nu DH-Htn in 45 minuten gedaan.
Er rijdt volgens mij standaard een trein met ICRm in die dienst, ik zie 'm elke dag wel voorbijkomen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45703101
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er rijdt volgens mij standaard een trein met ICRm in die dienst, ik zie 'm elke dag wel voorbijkomen.
Zeker standaard geworden in de nieuwe dienstregeling. Ik was nog geen ICRm tegen gekomen op dit traject. Voorheen werdt de dienst Den Haag-Utrecht gereden met ICM (Enschede & Groningen) en IRM (Arnhem/Nijmegen).
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:29:23 #275
148385 Wadloper
Noorderling
pi_45703276
quote:
Ja leuk, degene die dit dus geplaatst had, heeft mijn filmpje (dat is deze die op you-tube te zien is) van google video geript, en onder zijn naam daar geupload... De eikel
pi_45704649
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:22 schreef Fixers het volgende:

[..]

Zeker standaard geworden in de nieuwe dienstregeling. Ik was nog geen ICRm tegen gekomen op dit traject. Voorheen werdt de dienst Den Haag-Utrecht gereden met ICM (Enschede & Groningen) en IRM (Arnhem/Nijmegen).
ik zie ook steeds vaker ICRm delft - venlo
bier
pi_45705441
http://www.youtube.com/watch?v=VZvm5H4F-aA
de kerel in dit filmpje is letterlijk en figuurlijk ziek
no reason to live but i like it that way
pi_45706464
Dat filmpje heb ik pas 30 keer gezien
pi_45707087
hmm ik hoor net dat bij een overweg er slechts 20 SEC zit tussen het eerste signaal en de neus van de trein op de overweg?

en dat pas na 8 SEC de slagbomen dalen?
pi_45707129
nou in b'post niet... tering wat sta je daar soms lang te wachten
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45707379
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 20:39 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
nou in b'post niet... tering wat sta je daar soms lang te wachten
komt die zeker uit t station?
pi_45707527
jup, beide kanten even erg
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 21:03:04 #283
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_45707860
Op alle tafeltjes in de stoptrein Zwolle-Utrecht lagen vanmiddag zulke kaartjes:
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
zullen die de eerste tijd wel gecombineert rijden denk ik
Denk 't niet, veel te ingewikkeld daar een speciale omloop voor te maken, die zullen wel gewoon in de standaard ICM-omloop terecht komen.
pi_45709628
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 21:03 schreef ReisT het volgende:
Op alle tafeltjes in de stoptrein Zwolle-Utrecht lagen vanmiddag zulke kaartjes:
[afbeelding]
[..]

Denk 't niet, veel te ingewikkeld daar een speciale omloop voor te maken, die zullen wel gewoon in de standaard ICM-omloop terecht komen.
denk dat de ICMm stellen wel gezamelijk in de omloop blijven?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 22:05:01 #285
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_45709987
Waarom? Ik zie het nut daar niet van, en er lijkt me technisch gezien ook geen reden ICM niet aan ICMm te kunnen koppelen. Het is niet zo dat de vernieuwd koploper een ander 'product' aanbied zoals bij de Sprinters (alleen treinseries met SGMm erin mogen Sprinter heten).

Ja ok, de ICMm is misschien iets luxueuzer dan ICM, maar de oude en nieuwe VIRM's worden ook gewoon door elkaar gebruikt (zelfs binnen hetzelfde stel!).

Voorlopig worden ook alleen de drietjes gemoderniseerd, de viertjes pas vanaf 2012 ofzo, wil je tot die tijd geen viertjes aan drietjes meer kunnen koppelen?
pi_45710068
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 22:05 schreef ReisT het volgende:
Waarom? Ik zie het nut daar niet van, en er lijkt me technisch gezien ook geen reden ICM niet aan ICMm te kunnen koppelen. Het is niet zo dat de vernieuwd koploper een ander 'product' aanbied zoals bij de Sprinters (alleen treinseries met SGMm erin mogen Sprinter heten).

Ja ok, de ICMm is misschien iets luxueuzer dan ICM, maar de oude en nieuwe VIRM's worden ook gewoon door elkaar gebruikt (zelfs binnen hetzelfde stel!).

Voorlopig worden ook alleen de drietjes gemoderniseerd, de viertjes pas vanaf 2012 ofzo, wil je tot die tijd geen viertjes aan drietjes meer kunnen koppelen?
Binnen het SGM: ze hangen bananen en vlavlippen ook aan elkaar.... die combinaties ben ik al een paar keer tegengekomen.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 22:11:38 #287
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_45710236
Nu wel ja, maar aanvankelijk mocht dat dus niet, en werden de oude en nieuwe Sprinters strikt gescheiden van elkaar. De nummers van SGMm werden zelfs verhoogd (van de 2800- naar de 2900-serie) om de series goed uit elkaar te kunnen houden.

De eerste vernieuwde Sprinters reden in 2003, pas in 2006 zijn ze het door elkaar gaan gebruiken.
pi_45711129
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 22:11 schreef ReisT het volgende:
Nu wel ja, maar aanvankelijk mocht dat dus niet, en werden de oude en nieuwe Sprinters strikt gescheiden van elkaar. De nummers van SGMm werden zelfs verhoogd (van de 2800- naar de 2900-serie) om de series goed uit elkaar te kunnen houden.

De eerste vernieuwde Sprinters reden in 2003, pas in 2006 zijn ze het door elkaar gaan gebruiken.
zelfs de Citypendels worden gewoon gekoppelt :x
  vrijdag 26 januari 2007 @ 23:07:14 #289
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_45712217
Gelukkig wel, zo'n Citypendel zit tien keer beter dan een SGMm! En lekker rustig, want iedereen wil in dat moderne luxe-ogende (maar dat niet zijnde) stel zitten.
pi_45712721
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 23:07 schreef ReisT het volgende:
Gelukkig wel, zo'n Citypendel zit tien keer beter dan een SGMm! En lekker rustig, want iedereen wil in dat moderne luxe-ogende (maar dat niet zijnde) stel zitten.
citypendels zijn wel rustig ja
pi_45716446
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 22:05 schreef ReisT het volgende:
Waarom? Ik zie het nut daar niet van, en er lijkt me technisch gezien ook geen reden ICM niet aan ICMm te kunnen koppelen. Het is niet zo dat de vernieuwd koploper een ander 'product' aanbied zoals bij de Sprinters (alleen treinseries met SGMm erin mogen Sprinter heten).

Ja ok, de ICMm is misschien iets luxueuzer dan ICM, maar de oude en nieuwe VIRM's worden ook gewoon door elkaar gebruikt (zelfs binnen hetzelfde stel!).

Voorlopig worden ook alleen de drietjes gemoderniseerd, de viertjes pas vanaf 2012 ofzo, wil je tot die tijd geen viertjes aan drietjes meer kunnen koppelen?
Denk dat alles vernieuwd is, maar voor de rest zal er technisch niet veel veranderen. Er zal veel verandert worden op cosmetisch gebied, maar technisch gebied zal het mee vallen. En daarbij als het eerste stelletje in productie komt, kan je moeilijk met 1 stel gaan rijden .
pi_45719269
In eerste instantie worden de 4011-4050 gereviseerd, omdat die nog geen chopperinstallatie hebben, en wat andere dingen die de 4051-4097 en de ICM-IV serie hebben. Deze info kreeg ik van een machinist van NSR
pi_45719830
Zo... ze zijn druk bezig op Hilversum Centraal.
Diep gat al daar, tevens word een overgang even verderop ook al flink aangepakt.
pi_45720058
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 14:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet iemand of inmiddels of er morgen nog SM90 op Onnen staat?
De gehele week hebben er nog vier stellen gestaan, en die stonden er gistermiddag ook nog.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 10:42:02 #295
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45720402
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 01:28 schreef Brembo het volgende:

[..]

Denk dat alles vernieuwd is, maar voor de rest zal er technisch niet veel veranderen. Er zal veel verandert worden op cosmetisch gebied, maar technisch gebied zal het mee vallen. En daarbij als het eerste stelletje in productie komt, kan je moeilijk met 1 stel gaan rijden .
Er zal wel een zwaardere statische omzetter onder gaan voor de airco en zo, maar de tractieinstallatie wordt niet gewijzigd voor zover ik weet. De 4011-4050 blijven dus gewoon met weerstanden rijden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45721131
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 10:42 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er zal wel een zwaardere statische omzetter onder gaan voor de airco en zo, maar de tractieinstallatie wordt niet gewijzigd voor zover ik weet. De 4011-4050 blijven dus gewoon met weerstanden rijden.
oftewel dat blijven nog buiten beentjes :-)
  zaterdag 27 januari 2007 @ 11:39:52 #297
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45721277
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 11:31 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

oftewel dat blijven nog buiten beentjes :-)
Mwah, de stellen met chopper hebben dezelfde besturing op de stuurtafel als de weerstandstellen. M.a.w.: een beperkt aantal rijstanden (waarmee de chopperinstallatie dus eigenlijk niet wordt benut). Vandaar dat ze ook compatibel zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45724539
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 14:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet iemand of inmiddels of er morgen nog SM90 op Onnen staat?
Ik kom er zo langs, zal es een plaatje schieten
Ik masturbeer graag moeilijke woorden in mijn zinnen, ook als ik niet weet wat ze betekenen.
Come on FC!
pi_45724596
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 11:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Mwah, de stellen met chopper hebben dezelfde besturing op de stuurtafel als de weerstandstellen. M.a.w.: een beperkt aantal rijstanden (waarmee de chopperinstallatie dus eigenlijk niet wordt benut). Vandaar dat ze ook compatibel zijn.
mja, zal wel weinig onderhoud verschil zijn tussen weerstand en chopperen ?
pi_45726283
Momenteel rijden ze het brugdeel op zijn plek in Hilversum.
pi_45727686
vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')