quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
http://maps.google.nl/?ie=UTF8&z=14&ll=53.316877,6.668959&spn=0.038558,0.079823&om=1
gok ik?
ik stel voor dat ze spoor en de wissels weghalenquote:Op donderdag 25 januari 2007 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
ja. Heb het laatst nog gezien toen ik even de GTW naar hlgh uit wilde proberen.
tis wel grappig, trein komt binnen,quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:22 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vind het wel wat hebben, dat aandoen van beide perrons op Hlg![]()
spoor over de afsluitdijkquote:Op donderdag 25 januari 2007 21:26 schreef Socios het volgende:
Ja, niks weghalen! Het is al zonde genoeg dat die andere sporen niet in gebruik zijn. Er ligt een heel emplacement onder het gras. Ik stel juist voor om alles weer in gebruik te nemen, het baanvak te electrificeren en het spoor optimaal te benutten. Het één en ander is mooi te combineren met de geplande rails over de Afsluitdijk naar Amsterdam.
combinatie trein makenquote:Op donderdag 25 januari 2007 21:29 schreef Peterselieman het volgende:
Niet als je het in combinatie met ophoging van de dijk verdiept aanlegt.
SPURT! met Diesel en Elektrische motorbakquote:Op donderdag 25 januari 2007 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
Hoe stel je je dat voor?
Ja daar dacht ik ook meteen aanquote:Op donderdag 25 januari 2007 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
Dat geluid heeft wel iets metro achtigs.
lijkt me toch wel dat je ze in de VRIJ kan zetten?quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:55 schreef Peterselieman het volgende:
Zou dat kunnen, zo'n GTW moet 2 bakjes, waarvan de tractie per deel traject anders is? Ik denk dat het wel kan, maar of het toegelaten zal worden en/of het helemaal goed zal werken?
VIRM klinkt ook zo ?quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
Dat geluid heeft wel iets metro achtigs.
* Ou-Tannu vind t redelijk t zelfdequote:Op donderdag 25 januari 2007 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is toch weer net even een ander geluid dacht ik, maar het heeft er idd wel iets van ja.
In het oorspronkelijke IRM zit de zelfde tractieinstallatie als in de Railhoppers (met geüpdate software, dat wel). In de nieuwe VIRMs (9500 & 8700) zit een iets gewijzigde installatie die ook wat anders klinkt. Allemaal hebben ze dat typische gejank bij het optrekken.quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is toch weer net even een ander geluid dacht ik, maar het heeft er idd wel iets van ja.
ja, kweet niet wat er bij de koploper dan piept :pquote:Op donderdag 25 januari 2007 22:32 schreef perslucht het volgende:
VIRM trekt van minder snel op he, misschien is dat het enige verschil![]()
Koplopers die dat geluid maken ken ik niet, maar ik weet wel dat een bepaalde serie nog met weerstanden ofzo werkt, de rest met pulsbreedte gebeurenVerder heb ik er ook niet zo'n verstand van.
niets, dat zoemen is van de chopperinstallatiequote:Op donderdag 25 januari 2007 22:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja, kweet niet wat er bij de koploper dan piept :p
Is die niet als een van de eerste gegaan (per spoor)?quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:29 schreef Peterselieman het volgende:
En het stelletje op Vlasakkers dat recent voor die mislukte rampenoefening is gebruikt dat moet er ook nog zijn.
hmm zoemen kan ik het niet noemen maar t zou zo maar kunnen, alleen sommige bakken zoemen dan behoorlijk hard?quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:50 schreef MREn het volgende:
[..]
niets, dat zoemen is van de chopperinstallatie
Klopt, een 3tje heeft 1 aangedreven bak, en een 4tje 2 aangedreven bakken.quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm zoemen kan ik het niet noemen maar t zou zo maar kunnen, alleen sommige bakken zoemen dan behoorlijk hard?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | ---_______<> __________ __________ _______--- |___________| |__________| |__________| |__________| ** ** ** `` `` `` `` `` ICM Drietje ---_______<> __________ _______--- |___________| |__________| |__________| ** ** `` `` `` `` *=Motordraaistel `=Loopdraaistel |
Dat komt omdat in de ICM-1 nog met weerstanden wordt geschakelt.quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm zoemen kan ik het niet noemen maar t zou zo maar kunnen, alleen sommige bakken zoemen dan behoorlijk hard?
PWM en Chopper zitten eigenlijk vrij dicht bij elkaar, beiden zijn een techniek om de stuurstroom te regelenen.quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:50 schreef MREn het volgende:
[..]
niets, dat zoemen is van de chopperinstallatie
Ze zouden de trein toch eerst strippen en dan slopen? Maar het lijkt erop dat alles gelijk hop er met harde hand eruit word gehaald.quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:51 schreef Peterselieman het volgende:
Zoiets?
[afbeelding]
Het doet wel pijn aan mijn ogen om het hier neer te zetten
Voordat het dubbeldeks materieel er is, zijn we toch gauw 2 jaar verder. Was toch handiger geweest om het nog 3 jaar vanaf 2005 in de vaart te houden tot 2008, nieuwe dubbeldekkers en stoptrein materieel en dan pas uit de vaart. Dan had je een mooie overgang, met nog eens extra zitplaatsen.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 09:21 schreef thatsme het volgende:
tja je kan alles weer rijdend krijgen natuurlijk, maar dat zou een hoop geld kosten voor een serie die te klein is om echt levensvatbaar te worden. Ipv meer te inversteren in deze treinen heeft men toch maar gekozen meer dubbeldekkermaterieel aan te schaffen omdat meer zitplaatsen gewenst waren.
Toch nog wat positief nieuws in deze droeve tijden vol foto's van gesloopt materieel.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 01:19 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Btw. heb gehoord dat vanaf mei de eerste ICM-r's gaan rijden.
Maak er maar ICMm vanquote:Op vrijdag 26 januari 2007 01:19 schreef Dichterbijer het volgende:
Btw. heb gehoord dat vanaf mei de eerste ICM-r's gaan rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |