abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 januari 2007 @ 13:08:15 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45693047
ik gok op 2
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45693220
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:08 schreef Peterselieman het volgende:
ik gok op 2
4011 en de ?? 4012 ?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 januari 2007 @ 13:19:52 #253
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45693378
ja. De 4013 zat deze week nog gewoon op dienst.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45693600
zullen die de eerste tijd wel gecombineert rijden denk ik
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 januari 2007 @ 13:40:26 #255
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45694067
ik zou liever een ICM gecombineerd met een ICMm willen zien
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45694415
Vanavond vanaf 21.00 uur kan je live het plaatsen van een tunnel sectie zien bij Hilversum Centraal.

http://www.stationstunnelhilversum.nl/

Mijn stagebedrijf is verantwoordelijk voor de webcams en staat daar met de DV6... erg cool
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 januari 2007 @ 13:53:35 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45694467
Het is wel uniek dat ze het uitzenden via internet. Erg leuk is het zeker. Is er trouwens genoeg capaciteit op de lijn, omdat ik denk dat er wel veel nieuwsgierigen zullen zijn voor deze webcam
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45694516
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:53 schreef Peterselieman het volgende:
Het is wel uniek dat ze het uitzenden via internet. Erg leuk is het zeker. Is er trouwens genoeg capaciteit op de lijn, omdat ik denk dat er wel veel nieuwsgierigen zullen zijn voor deze webcam
Ik denk het wel... mijn stagebedrijf doet bij dit project alleen de technische realisatie en niet de hosting.

Btw. aparte topic openen ergens of lekker hier
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 26 januari 2007 @ 14:21:37 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_45695283
Weet iemand of inmiddels of er morgen nog SM90 op Onnen staat?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 januari 2007 @ 14:23:24 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45695357
ik ben momenteel wel in Groningen, maar heb geen tijd meer om te kijken vandaag. Helaas. Misschien dat ze het op OHIH weten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 26 januari 2007 @ 15:04:39 #261
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_45696827
Ik ga het morgen toch even proberen denk ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_45697856
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga het morgen toch even proberen denk ik
zou je dr ook in kunnen komen?
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 26 januari 2007 @ 15:37:29 #263
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_45697935
nee dat lijkt me niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_45697988
fuck

ff gezellig zitten met een blikbier als laatste afscheid
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 26 januari 2007 @ 15:39:21 #265
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_45698012
Mocht het wel kunnen, dan bel ik je wel, dan kom je maar ff gauw die kant op
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_45698043
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Mocht het wel kunnen, dan bel ik je wel, dan kom je maar ff gauw die kant op
ja Onnen is maar 2h reizen
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:53:27 #267
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45698511
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 23:19 schreef Brembo het volgende:

[..]

Het probleem bij het hakken van de stroom is dat er altijd wat stroom ontstaat dat ontsnapt en dus terug gaat via de rails, en daardoor storing veroorzaakt. Maar die problemen zijn tegenwoordig niet meer aanwezig door filters.
Alle stroom gaat via de spoorstaven (of via andere wegen) terug, anders heb je geen gesloten stroomkring en overtreed je een aantal fundamentele natuurwetten. Het probleem zit 'm in de wisselstromen die je maakt met dat hakken. Die zouden, als ze in een bepaald frequentiegebied liggen en groot genoeg zijn, de ATB-stromen kunnen storen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45699127
Webcam bij de te bouwen spoortunnel is nu live
http://www.stationstunnelhilversum.nl/
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 26 januari 2007 @ 16:13:55 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_45699212
Ik voldoe met Boter en Suiker aan alle systeemvereisten, maar ik zie niks, sorry
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_45699520
mms://intromedia.introweb.nl/mprovement
Deze dan maar rechtstreeks in je Media Player ofzo?
pi_45700166
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 16:22 schreef Dichterbijer het volgende:
mms://intromedia.introweb.nl/mprovement
Deze dan maar rechtstreeks in je Media Player ofzo?
Zal wel pas om 20 uur s'avonds zijn, zoals hierboven gepost is!

Wat de NS toch aan het doen is, ik snap het echt niet... Nu rijdt er opeens ICM en DDAR op Zw-Nm... Of zullen ze kijken wat het beste capaciteit met de minimaalste inzet is...
pi_45700517
Ik had ook al vreemd materiaal. De intercity Den Haag - Arnhem (die om 13:21 uit DH vertrok) werd gereden met een getrokken trein ipv de gebruikelijk irm of koploper. Mij hoor je niet klagen. Die gerenoveerde intercity rijtuigen zijn stukken comfortabeler.

Andere merkwaardigheid was de reistijd verkorting. De ic was vanuit den haag zo vroeg in utrecht dat ik nog net een eerdere aansluiting richting Houten kon halen. Scheelde dus zo'n kwartier en heb nu DH-Htn in 45 minuten gedaan.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:18:09 #273
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45702957
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 16:50 schreef Fixers het volgende:
Ik had ook al vreemd materiaal. De intercity Den Haag - Arnhem (die om 13:21 uit DH vertrok) werd gereden met een getrokken trein ipv de gebruikelijk irm of koploper. Mij hoor je niet klagen. Die gerenoveerde intercity rijtuigen zijn stukken comfortabeler.

Andere merkwaardigheid was de reistijd verkorting. De ic was vanuit den haag zo vroeg in utrecht dat ik nog net een eerdere aansluiting richting Houten kon halen. Scheelde dus zo'n kwartier en heb nu DH-Htn in 45 minuten gedaan.
Er rijdt volgens mij standaard een trein met ICRm in die dienst, ik zie 'm elke dag wel voorbijkomen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45703101
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er rijdt volgens mij standaard een trein met ICRm in die dienst, ik zie 'm elke dag wel voorbijkomen.
Zeker standaard geworden in de nieuwe dienstregeling. Ik was nog geen ICRm tegen gekomen op dit traject. Voorheen werdt de dienst Den Haag-Utrecht gereden met ICM (Enschede & Groningen) en IRM (Arnhem/Nijmegen).
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:29:23 #275
148385 Wadloper
Noorderling
pi_45703276
quote:
Ja leuk, degene die dit dus geplaatst had, heeft mijn filmpje (dat is deze die op you-tube te zien is) van google video geript, en onder zijn naam daar geupload... De eikel
pi_45704649
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:22 schreef Fixers het volgende:

[..]

Zeker standaard geworden in de nieuwe dienstregeling. Ik was nog geen ICRm tegen gekomen op dit traject. Voorheen werdt de dienst Den Haag-Utrecht gereden met ICM (Enschede & Groningen) en IRM (Arnhem/Nijmegen).
ik zie ook steeds vaker ICRm delft - venlo
bier
pi_45705441
http://www.youtube.com/watch?v=VZvm5H4F-aA
de kerel in dit filmpje is letterlijk en figuurlijk ziek
no reason to live but i like it that way
pi_45706464
Dat filmpje heb ik pas 30 keer gezien
pi_45707087
hmm ik hoor net dat bij een overweg er slechts 20 SEC zit tussen het eerste signaal en de neus van de trein op de overweg?

en dat pas na 8 SEC de slagbomen dalen?
pi_45707129
nou in b'post niet... tering wat sta je daar soms lang te wachten
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45707379
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 20:39 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
nou in b'post niet... tering wat sta je daar soms lang te wachten
komt die zeker uit t station?
pi_45707527
jup, beide kanten even erg
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 21:03:04 #283
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_45707860
Op alle tafeltjes in de stoptrein Zwolle-Utrecht lagen vanmiddag zulke kaartjes:
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
zullen die de eerste tijd wel gecombineert rijden denk ik
Denk 't niet, veel te ingewikkeld daar een speciale omloop voor te maken, die zullen wel gewoon in de standaard ICM-omloop terecht komen.
pi_45709628
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 21:03 schreef ReisT het volgende:
Op alle tafeltjes in de stoptrein Zwolle-Utrecht lagen vanmiddag zulke kaartjes:
[afbeelding]
[..]

Denk 't niet, veel te ingewikkeld daar een speciale omloop voor te maken, die zullen wel gewoon in de standaard ICM-omloop terecht komen.
denk dat de ICMm stellen wel gezamelijk in de omloop blijven?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 22:05:01 #285
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_45709987
Waarom? Ik zie het nut daar niet van, en er lijkt me technisch gezien ook geen reden ICM niet aan ICMm te kunnen koppelen. Het is niet zo dat de vernieuwd koploper een ander 'product' aanbied zoals bij de Sprinters (alleen treinseries met SGMm erin mogen Sprinter heten).

Ja ok, de ICMm is misschien iets luxueuzer dan ICM, maar de oude en nieuwe VIRM's worden ook gewoon door elkaar gebruikt (zelfs binnen hetzelfde stel!).

Voorlopig worden ook alleen de drietjes gemoderniseerd, de viertjes pas vanaf 2012 ofzo, wil je tot die tijd geen viertjes aan drietjes meer kunnen koppelen?
pi_45710068
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 22:05 schreef ReisT het volgende:
Waarom? Ik zie het nut daar niet van, en er lijkt me technisch gezien ook geen reden ICM niet aan ICMm te kunnen koppelen. Het is niet zo dat de vernieuwd koploper een ander 'product' aanbied zoals bij de Sprinters (alleen treinseries met SGMm erin mogen Sprinter heten).

Ja ok, de ICMm is misschien iets luxueuzer dan ICM, maar de oude en nieuwe VIRM's worden ook gewoon door elkaar gebruikt (zelfs binnen hetzelfde stel!).

Voorlopig worden ook alleen de drietjes gemoderniseerd, de viertjes pas vanaf 2012 ofzo, wil je tot die tijd geen viertjes aan drietjes meer kunnen koppelen?
Binnen het SGM: ze hangen bananen en vlavlippen ook aan elkaar.... die combinaties ben ik al een paar keer tegengekomen.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 22:11:38 #287
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_45710236
Nu wel ja, maar aanvankelijk mocht dat dus niet, en werden de oude en nieuwe Sprinters strikt gescheiden van elkaar. De nummers van SGMm werden zelfs verhoogd (van de 2800- naar de 2900-serie) om de series goed uit elkaar te kunnen houden.

De eerste vernieuwde Sprinters reden in 2003, pas in 2006 zijn ze het door elkaar gaan gebruiken.
pi_45711129
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 22:11 schreef ReisT het volgende:
Nu wel ja, maar aanvankelijk mocht dat dus niet, en werden de oude en nieuwe Sprinters strikt gescheiden van elkaar. De nummers van SGMm werden zelfs verhoogd (van de 2800- naar de 2900-serie) om de series goed uit elkaar te kunnen houden.

De eerste vernieuwde Sprinters reden in 2003, pas in 2006 zijn ze het door elkaar gaan gebruiken.
zelfs de Citypendels worden gewoon gekoppelt :x
  vrijdag 26 januari 2007 @ 23:07:14 #289
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_45712217
Gelukkig wel, zo'n Citypendel zit tien keer beter dan een SGMm! En lekker rustig, want iedereen wil in dat moderne luxe-ogende (maar dat niet zijnde) stel zitten.
pi_45712721
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 23:07 schreef ReisT het volgende:
Gelukkig wel, zo'n Citypendel zit tien keer beter dan een SGMm! En lekker rustig, want iedereen wil in dat moderne luxe-ogende (maar dat niet zijnde) stel zitten.
citypendels zijn wel rustig ja
pi_45716446
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 22:05 schreef ReisT het volgende:
Waarom? Ik zie het nut daar niet van, en er lijkt me technisch gezien ook geen reden ICM niet aan ICMm te kunnen koppelen. Het is niet zo dat de vernieuwd koploper een ander 'product' aanbied zoals bij de Sprinters (alleen treinseries met SGMm erin mogen Sprinter heten).

Ja ok, de ICMm is misschien iets luxueuzer dan ICM, maar de oude en nieuwe VIRM's worden ook gewoon door elkaar gebruikt (zelfs binnen hetzelfde stel!).

Voorlopig worden ook alleen de drietjes gemoderniseerd, de viertjes pas vanaf 2012 ofzo, wil je tot die tijd geen viertjes aan drietjes meer kunnen koppelen?
Denk dat alles vernieuwd is, maar voor de rest zal er technisch niet veel veranderen. Er zal veel verandert worden op cosmetisch gebied, maar technisch gebied zal het mee vallen. En daarbij als het eerste stelletje in productie komt, kan je moeilijk met 1 stel gaan rijden .
pi_45719269
In eerste instantie worden de 4011-4050 gereviseerd, omdat die nog geen chopperinstallatie hebben, en wat andere dingen die de 4051-4097 en de ICM-IV serie hebben. Deze info kreeg ik van een machinist van NSR
pi_45719830
Zo... ze zijn druk bezig op Hilversum Centraal.
Diep gat al daar, tevens word een overgang even verderop ook al flink aangepakt.
pi_45720058
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 14:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet iemand of inmiddels of er morgen nog SM90 op Onnen staat?
De gehele week hebben er nog vier stellen gestaan, en die stonden er gistermiddag ook nog.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 10:42:02 #295
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45720402
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 01:28 schreef Brembo het volgende:

[..]

Denk dat alles vernieuwd is, maar voor de rest zal er technisch niet veel veranderen. Er zal veel verandert worden op cosmetisch gebied, maar technisch gebied zal het mee vallen. En daarbij als het eerste stelletje in productie komt, kan je moeilijk met 1 stel gaan rijden .
Er zal wel een zwaardere statische omzetter onder gaan voor de airco en zo, maar de tractieinstallatie wordt niet gewijzigd voor zover ik weet. De 4011-4050 blijven dus gewoon met weerstanden rijden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45721131
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 10:42 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er zal wel een zwaardere statische omzetter onder gaan voor de airco en zo, maar de tractieinstallatie wordt niet gewijzigd voor zover ik weet. De 4011-4050 blijven dus gewoon met weerstanden rijden.
oftewel dat blijven nog buiten beentjes :-)
  zaterdag 27 januari 2007 @ 11:39:52 #297
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45721277
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 11:31 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

oftewel dat blijven nog buiten beentjes :-)
Mwah, de stellen met chopper hebben dezelfde besturing op de stuurtafel als de weerstandstellen. M.a.w.: een beperkt aantal rijstanden (waarmee de chopperinstallatie dus eigenlijk niet wordt benut). Vandaar dat ze ook compatibel zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45724539
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 14:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet iemand of inmiddels of er morgen nog SM90 op Onnen staat?
Ik kom er zo langs, zal es een plaatje schieten
Ik masturbeer graag moeilijke woorden in mijn zinnen, ook als ik niet weet wat ze betekenen.
Come on FC!
pi_45724596
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 11:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Mwah, de stellen met chopper hebben dezelfde besturing op de stuurtafel als de weerstandstellen. M.a.w.: een beperkt aantal rijstanden (waarmee de chopperinstallatie dus eigenlijk niet wordt benut). Vandaar dat ze ook compatibel zijn.
mja, zal wel weinig onderhoud verschil zijn tussen weerstand en chopperen ?
pi_45726283
Momenteel rijden ze het brugdeel op zijn plek in Hilversum.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')