4011 en de ?? 4012 ?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:08 schreef Peterselieman het volgende:
ik gok op 2
Ik denk het wel... mijn stagebedrijf doet bij dit project alleen de technische realisatie en niet de hosting.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:53 schreef Peterselieman het volgende:
Het is wel uniek dat ze het uitzenden via internet. Erg leuk is het zeker. Is er trouwens genoeg capaciteit op de lijn, omdat ik denk dat er wel veel nieuwsgierigen zullen zijn voor deze webcam
zou je dr ook in kunnen komen?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga het morgen toch even proberen denk ik
ja Onnen is maar 2h reizenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Mocht het wel kunnen, dan bel ik je wel, dan kom je maar ff gauw die kant op
Alle stroom gaat via de spoorstaven (of via andere wegen) terug, anders heb je geen gesloten stroomkring en overtreed je een aantal fundamentele natuurwetten. Het probleem zit 'm in de wisselstromen die je maakt met dat hakken. Die zouden, als ze in een bepaald frequentiegebied liggen en groot genoeg zijn, de ATB-stromen kunnen storen.quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:19 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het probleem bij het hakken van de stroom is dat er altijd wat stroom ontstaat dat ontsnapt en dus terug gaat via de rails, en daardoor storing veroorzaakt. Maar die problemen zijn tegenwoordig niet meer aanwezig door filters.
Zal wel pas om 20 uur s'avonds zijn, zoals hierboven gepost is!quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:22 schreef Dichterbijer het volgende:
mms://intromedia.introweb.nl/mprovement
Deze dan maar rechtstreeks in je Media Player ofzo?
Er rijdt volgens mij standaard een trein met ICRm in die dienst, ik zie 'm elke dag wel voorbijkomen.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:50 schreef Fixers het volgende:
Ik had ook al vreemd materiaal. De intercity Den Haag - Arnhem (die om 13:21 uit DH vertrok) werd gereden met een getrokken trein ipv de gebruikelijk irm of koploper. Mij hoor je niet klagen. Die gerenoveerde intercity rijtuigen zijn stukken comfortabeler.
Andere merkwaardigheid was de reistijd verkorting. De ic was vanuit den haag zo vroeg in utrecht dat ik nog net een eerdere aansluiting richting Houten kon halen. Scheelde dus zo'n kwartier en heb nu DH-Htn in 45 minuten gedaan.
Zeker standaard geworden in de nieuwe dienstregeling. Ik was nog geen ICRm tegen gekomen op dit traject. Voorheen werdt de dienst Den Haag-Utrecht gereden met ICM (Enschede & Groningen) en IRM (Arnhem/Nijmegen).quote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er rijdt volgens mij standaard een trein met ICRm in die dienst, ik zie 'm elke dag wel voorbijkomen.
Ja leuk, degene die dit dus geplaatst had, heeft mijn filmpje (dat is deze die op you-tube te zien is) van google video geript, en onder zijn naam daar geupload... De eikelquote:Op donderdag 25 januari 2007 22:40 schreef Peterselieman het volgende:
Virm:
http://youtube.com/watch?v=zN7LBR2ThLw
ik zie ook steeds vaker ICRm delft - venloquote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:22 schreef Fixers het volgende:
[..]
Zeker standaard geworden in de nieuwe dienstregeling. Ik was nog geen ICRm tegen gekomen op dit traject. Voorheen werdt de dienst Den Haag-Utrecht gereden met ICM (Enschede & Groningen) en IRM (Arnhem/Nijmegen).
komt die zeker uit t station?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:39 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
nou in b'post niet... tering wat sta je daar soms lang te wachten
Denk 't niet, veel te ingewikkeld daar een speciale omloop voor te maken, die zullen wel gewoon in de standaard ICM-omloop terecht komen.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
zullen die de eerste tijd wel gecombineert rijden denk ik
denk dat de ICMm stellen wel gezamelijk in de omloop blijven?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 21:03 schreef ReisT het volgende:
Op alle tafeltjes in de stoptrein Zwolle-Utrecht lagen vanmiddag zulke kaartjes:
[afbeelding]
[..]
Denk 't niet, veel te ingewikkeld daar een speciale omloop voor te maken, die zullen wel gewoon in de standaard ICM-omloop terecht komen.
Binnen het SGM: ze hangen bananen en vlavlippen ook aan elkaar.... die combinaties ben ik al een paar keer tegengekomen.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 22:05 schreef ReisT het volgende:
Waarom? Ik zie het nut daar niet van, en er lijkt me technisch gezien ook geen reden ICM niet aan ICMm te kunnen koppelen. Het is niet zo dat de vernieuwd koploper een ander 'product' aanbied zoals bij de Sprinters (alleen treinseries met SGMm erin mogen Sprinter heten).
Ja ok, de ICMm is misschien iets luxueuzer dan ICM, maar de oude en nieuwe VIRM's worden ook gewoon door elkaar gebruikt (zelfs binnen hetzelfde stel!).
Voorlopig worden ook alleen de drietjes gemoderniseerd, de viertjes pas vanaf 2012 ofzo, wil je tot die tijd geen viertjes aan drietjes meer kunnen koppelen?
zelfs de Citypendels worden gewoon gekoppelt :xquote:Op vrijdag 26 januari 2007 22:11 schreef ReisT het volgende:
Nu wel ja, maar aanvankelijk mocht dat dus niet, en werden de oude en nieuwe Sprinters strikt gescheiden van elkaar. De nummers van SGMm werden zelfs verhoogd (van de 2800- naar de 2900-serie) om de series goed uit elkaar te kunnen houden.
De eerste vernieuwde Sprinters reden in 2003, pas in 2006 zijn ze het door elkaar gaan gebruiken.
citypendels zijn wel rustig jaquote:Op vrijdag 26 januari 2007 23:07 schreef ReisT het volgende:
Gelukkig wel, zo'n Citypendel zit tien keer beter dan een SGMm! En lekker rustig, want iedereen wil in dat moderne luxe-ogende (maar dat niet zijnde) stel zitten.
Denk dat alles vernieuwd is, maar voor de rest zal er technisch niet veel veranderen. Er zal veel verandert worden op cosmetisch gebied, maar technisch gebied zal het mee vallen. En daarbij als het eerste stelletje in productie komt, kan je moeilijk met 1 stel gaan rijden .quote:Op vrijdag 26 januari 2007 22:05 schreef ReisT het volgende:
Waarom? Ik zie het nut daar niet van, en er lijkt me technisch gezien ook geen reden ICM niet aan ICMm te kunnen koppelen. Het is niet zo dat de vernieuwd koploper een ander 'product' aanbied zoals bij de Sprinters (alleen treinseries met SGMm erin mogen Sprinter heten).
Ja ok, de ICMm is misschien iets luxueuzer dan ICM, maar de oude en nieuwe VIRM's worden ook gewoon door elkaar gebruikt (zelfs binnen hetzelfde stel!).
Voorlopig worden ook alleen de drietjes gemoderniseerd, de viertjes pas vanaf 2012 ofzo, wil je tot die tijd geen viertjes aan drietjes meer kunnen koppelen?
De gehele week hebben er nog vier stellen gestaan, en die stonden er gistermiddag ook nog.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet iemand of inmiddels of er morgen nog SM90 op Onnen staat?
Er zal wel een zwaardere statische omzetter onder gaan voor de airco en zo, maar de tractieinstallatie wordt niet gewijzigd voor zover ik weet. De 4011-4050 blijven dus gewoon met weerstanden rijden.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 01:28 schreef Brembo het volgende:
[..]
Denk dat alles vernieuwd is, maar voor de rest zal er technisch niet veel veranderen. Er zal veel verandert worden op cosmetisch gebied, maar technisch gebied zal het mee vallen. En daarbij als het eerste stelletje in productie komt, kan je moeilijk met 1 stel gaan rijden .
oftewel dat blijven nog buiten beentjes :-)quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er zal wel een zwaardere statische omzetter onder gaan voor de airco en zo, maar de tractieinstallatie wordt niet gewijzigd voor zover ik weet. De 4011-4050 blijven dus gewoon met weerstanden rijden.
Mwah, de stellen met chopper hebben dezelfde besturing op de stuurtafel als de weerstandstellen. M.a.w.: een beperkt aantal rijstanden (waarmee de chopperinstallatie dus eigenlijk niet wordt benut). Vandaar dat ze ook compatibel zijn.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
oftewel dat blijven nog buiten beentjes :-)
Ik kom er zo langs, zal es een plaatje schietenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet iemand of inmiddels of er morgen nog SM90 op Onnen staat?
mja, zal wel weinig onderhoud verschil zijn tussen weerstand en chopperen ?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mwah, de stellen met chopper hebben dezelfde besturing op de stuurtafel als de weerstandstellen. M.a.w.: een beperkt aantal rijstanden (waarmee de chopperinstallatie dus eigenlijk niet wordt benut). Vandaar dat ze ook compatibel zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |