abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:17:02 #1
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_45595647
quote:
Een woordvoerder van de Amsterdamse Assoenna-moskee aan de Frederik Hendrikstraat heeft voor de microfoon van universiteitsblad Folia laten weten dat iemand die de islam beledigt, gedood mag worden. Folia toog naar de moskee om een reactie te vragen over de show van cabaretier Ewout Jansen. In een klein onderdeel van die show, die wordt opgevoerd in cabaretzaaltjes in het hele land, maakt Jansen enkele grappen over moslims.

Die moslimgrappen komen hem vaak op negatieve reacties te staan uit de zaal, variërend van gescheld tot bestorming van het podium. Volgens een zegsman van de moskee mag de cabaretier (en rechtenstudent) Jansen geslagen worden of dood gemaakt. Dat mag namelijk van de Islam, zo beweert de woordvoerder. ''De Islam zegt je mag de Islam niet beledigen. Een moslim die hoort dat de Islam wordt beledigd, moet ingrijpen. En als het beledigen blijft doorgaan of de rechter niet ingrijpt, wat moet je dan?'' Eerder zei de woordvoerder dat een moslim die radicaal is de belediger eventueel kan dood maken. Iets dat hij ook goedkeurde.

De woordvoerder verklaarde overigens spontaan ook nog dat Theo van Gogh ''gewaarschuwd'' was voor het lot hem te wachten stond. ''Hij heeft verschillende briefjes en bedreigingen gehad, maar hij trok zich er niets van aan.''

Op de site van Folia is een deel van het interview te beluisteren (in mp3). Aan het woord is de tolk, een man die zich voorstelt als de heer Kabli. Hij spreekt in het bijzijn van enkele bestuursleden. De imam van de moskee, Mohammed Bouljhaf, was ook bij het interview aanwezig maar vertrok halverwege het gesprek.

Morgen brengt universiteitsblad Folia een uitgebreide reportage uit over cabaretier Ewout Jansen, die wel vaker bedreigd wordt.
'A'damse moskee keurt doden cabaretier goed'
ben benieuwd wat er nu gedaan wordt.
het is natuurlijk al weer een tijdje geleden dat Theo vermoord is en dan verwaterd het totdat die cabaretier ook echt word vermoord.
het ene bericht na het andere dat het overgrote deel van de moslims niet wil integreren en ons lastig valt met hun middeleeuwse leefgewoonten en geloof.

als we nu eens een simpele regel opstellen dat we elke figuur dat langer in nederland is dan 5 jaar en het Nederlands onvoldoende beheerst, crimineel is of was, iets tegen homo's heeft en tegen vrijheid van meningsuiting het land uit trappen dan word het vast weer gezellig hier.
ik ben lief :)
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:18:22 #2
8369 speknek
Another day another slay
pi_45595676
Is hun geloof. Moet je respect voor hebben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:19:02 #3
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_45595698
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_45595786
Gezellig!!
Forum admin jump: webicon maximum 100 kB, geen 500kB
pi_45595907
Achterlijke mensen heb je overal.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:26:47 #6
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_45595925
Die Imam in een luchtdicht verpakt UPS pakket per express het land uit, en die moskee 6 maanden dicht....nééééééxt
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:26:55 #7
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_45595931
Als zij het mogen mogen, mogen wij het ook.
Ik stoor mij aan moslims dus je mag ze prikken met een lang mes.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_45595983
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:26 schreef beelz het volgende:
Als zij het mogen mogen, mogen wij het ook.
Ik stoor mij aan moslims dus je mag ze prikken met een lang mes.
Jij hebt geen geloofsboek waaruit je denkt te kunnen halen dat dat mag
Jij hebt wel een wetboek, waarin staat dat dat niet mag
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:29:13 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45596004
Ta zou zeggen sluiten die moskee. Maar vanuit een erkende religie mag je helaas alles zeggen en doen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:30:48 #10
44649 beelz
pi_45596052
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:28 schreef djenneke het volgende:

[..]

Jij hebt geen geloofsboek waaruit je denkt te kunnen halen dat dat mag
Jij hebt wel een wetboek, waarin staat dat dat niet mag
En dat wetboek geldt ook voor dat tuig dus als zij zich er niet aan hoeven te houden hoef ik het ook niet.
Besef Regulier!
pi_45596088
Wat een mooie uitspraak van die imam... daar moet je echt respect voor hebben... want anders ga je dood...

dinsdag 23 januari 2007 @ 14:32:07 #12
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_45596099
Ik stoor mij ook aan moslims en de islam, maar ik kom uit een superieure cultuur dus ik prik ze niet dood.
Lekkeâh bèdehand. Nâh je zin?
pi_45596173
Restecp.
Ik ben geen Chinees, ik ben Joods.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:34:38 #14
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_45596182
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:32 schreef Haaglander het volgende:
Ik stoor mij ook aan moslims en de islam, maar ik kom uit een superieure cultuur dus ik prik ze niet dood.
[14.gif]
pi_45596741
Dit ruikt gewoon naar een rotte grap van die studentenvereniging. Zo dom zijn moslims nou ook weer niet en vooral woordvoerders niet die weten hoe ze ongelovigen voor moeten liegen.
pi_45596940
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:30 schreef beelz het volgende:

[..]

En dat wetboek geldt ook voor dat tuig dus als zij zich er niet aan hoeven te houden hoef ik het ook niet.
Nee, dat wetboek geldt ook voor dat tuig, en als ze zich er niet aan houden, moeten ze worden gestraft. Net als jij, als jij je er niet aan houdt.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:59:15 #17
44649 beelz
pi_45597001
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:57 schreef djenneke het volgende:

[..]

Nee, dat wetboek geldt ook voor dat tuig, en als ze zich er niet aan houden, moeten ze worden gestraft. Net als jij, als jij je er niet aan houdt.
Rot op met je politiek correcte gelul. Je weet net zo goed als ik dat dat tuig niet gestraft wordt en dat neus Cohen met een pakje thee en kaakjes bij de vriendelijke bebaarde man op bezoek gaat om er even over te praten.
Besef Regulier!
pi_45597121
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:59 schreef beelz het volgende:

[..]

Rot op met je politiek correcte gelul. Je weet net zo goed als ik dat dat tuig niet gestraft wordt en dat neus Cohen met een pakje thee en kaakjes bij de vriendelijke bebaarde man op bezoek gaat om er even over te praten.
Dat is geen politiek correct gelul. Dat is zoals het zou moeten zijn. Of het ook zo is, is een ander verhaal. Dat jij liever een anarchistische staat tegemoet wilt zien is jouw probleem.

[ Bericht 0% gewijzigd door djenneke op 23-01-2007 15:10:34 ]
  dinsdag 23 januari 2007 @ 15:07:06 #19
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45597253
quote:

[..]

Rot op met je politiek correcte gelul. Je weet net zo goed als ik dat dat tuig niet gestraft wordt
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=AU0025&u_ljn=AU0025
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_45597276
quote:
Ik vrees inderdaad dat we weer zo'n soort 'maatregel' gaan krijgen ja. Een betere ingreep zou zijn om het oproepen tot moord, cq het goedkeuren daarvan harder aan te pakken, door middel van celstraffen.
pi_45597384
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:07 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ik vrees inderdaad dat we weer zo'n soort 'maatregel' gaan krijgen ja. Een betere ingreep zou zijn om het oproepen tot moord, cq het goedkeuren daarvan harder aan te pakken, door middel van celstraffen.
Ik denk niet dat dat zal helpen. Uitzetting misschien wel.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 15:12:13 #22
44649 beelz
pi_45597405
quote:
Een moord waarvan iedereen weet dat hij het heeft gedaan is wel wat anders dan oproepen tot moord. Oproepen tot moord is al strafbaar en hij krijgt een pakje pickwick van Cohen.
Besef Regulier!
pi_45597432
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:07 schreef dVTB het volgende:

[..]

Haatzaaierij over het algemeen moet gewoon aangepakt worden. Er is namelijk een veel groter en breder probleem in Nederland, bevolkingsgroepen die elkaar demoniseren en als het kwaad afschilderen dat moet aangepakt worden. Dit moet ook via internet gebeuren.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 23 januari 2007 @ 15:12:57 #24
3542 Gia
User under construction
pi_45597436
Nou, dan mag Theo Maassen ook wel dekking zoeken. Hij gebruikt een hoofddoekje om zijn snikkel mee af te vegen na de daad. Bijna alle cabaretiers hebben wel moslimgrappen. En Christengrappen, Jodengrappen enz... Dus die mogen allemaal afgemaakt worden?
pi_45597499
De moslims uit dit topic schijnen één ding niet te begrijpen. Namelijk dat ze wonen in Nederland, dat we hier wetten hebben en dat de Sharia NIET boven de wet staat. Dus ook al staat er in de Sharia (cq Koran) dat je mensen mag doden die de islam beledigen, dan nog mag dat niet in Nederland, omdat we hier andere wetten hebben.
pi_45597603
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:12 schreef beelz het volgende:

[..]

Een moord waarvan iedereen weet dat hij het heeft gedaan is wel wat anders dan oproepen tot moord. Oproepen tot moord is al strafbaar en hij krijgt een pakje pickwick van Cohen.
iemand een langdurige ongeneeslijke ziekte toewensen is anders geen oproepen tot moord hoor, eerder het tegendeel
pleased to meet you
pi_45597662
quote:
Een woordvoerder van de Amsterdamse Assoenna-moskee aan de Frederik Hendrikstraat heeft voor de microfoon van universiteitsblad Folia laten weten dat iemand die de islam beledigt, gedood mag worden.]
Hoe komt deze man toch aan zulke denkbeelden? Mutant, misschien dat jij dat kunt vertellen?
eeeh
pi_45597667
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:14 schreef dVTB het volgende:
De moslims uit dit topic schijnen één ding niet te begrijpen.
Waar? Zie je spoken ofzo? Overal moslims booeeeh!
Allah Al Watan Al Malik
pi_45597668
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:12 schreef Mutant01 het volgende:

Haatzaaierij over het algemeen moet gewoon aangepakt worden. Er is namelijk een veel groter en breder probleem in Nederland, bevolkingsgroepen die elkaar demoniseren en als het kwaad afschilderen dat moet aangepakt worden. Dit moet ook via internet gebeuren.
Ik weiger hier te accepteren dat je uitlatingen van extremistische moslims min of meer gelijkstelt aan 'demonisering' (modewoord van dit decennium) van bevolkingsgroepen. Extremistische moslims gaan namelijk echt wel een paar stappen verder dan anderen. Ik heb nog nooit een Christen horen oproepen tot het vermoorden van mensen die het Christendom beledigen.

En hoezeer ik ook snap dat jij niet wilt worden aangekeken voor uitspraken van extremisten, het zijn toch steeds weer de moslims ZELF die hun eigen imago schade toebrengen. Het wordt tijd voor meer zelfreinigend en zelfcorrigerend vermogen onder moslims, in plaats van het af te wentelen op andere bevolkingsgroepen.
pi_45597713
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:17 schreef moussie het volgende:

[..]

iemand een langdurige ongeneeslijke ziekte toewensen is anders geen oproepen tot moord hoor, eerder het tegendeel
Maar het hoort niet. Als iemand jou dood wenst hier in dit forum word ie ook gebanned, toch een teken dat zoiets maatschappelijk neit geaccepteerd word, en zo hoort het ook. Als die baardmans dit heeft gezegd, moet ie maar gebanned worden van de maatschappij, permanent.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_45597729
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:19 schreef Mutant01 het volgende:
Ik had duidelijker moeten schrijven. Ik bedoelde de moslims uit het nieuwsbericht. Dus de woordvoerders van die moskee. Maar ik stel vast dat jij wegwimpelen, uitlachen en het probleem verschuiven weer eens belangrijker vindt dan je 'collega-moslims' te veroordelen.
pi_45597747
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:19 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ik weiger hier te accepteren dat je uitlatingen van extremistische moslims min of meer gelijkstelt aan 'demonisering' (modewoord van dit decennium) van bevolkingsgroepen. Extremistische moslims gaan namelijk echt wel een paar stappen verder dan anderen. Ik heb nog nooit een Christen horen oproepen tot het vermoorden van mensen die het Christendom beledigen.

En hoezeer ik ook snap dat jij niet wilt worden aangekeken voor uitspraken van extremisten, het zijn toch steeds weer de moslims ZELF die hun eigen imago schade toebrengen. Het wordt tijd voor meer zelfreinigend en zelfcorrigerend vermogen onder moslims, in plaats van het af te wentelen op andere bevolkingsgroepen.
Blaat, het is weer je reinste gelul eromheen. Wat probeer je te bereiken met dit soort posts vraag ik me af, want ze bieden geen enkele oplossing. Het alleen gejank van de hoogste plank, boehoe moslims boehoe moslims, verder kom je niet.

Zie mijn signature voor een concreet voorbeeld vanuit een andere bevolkingsgroep. Ben je tevreden?
Allah Al Watan Al Malik
pi_45597779
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:21 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ik had duidelijker moeten schrijven. Ik bedoelde de moslims uit het nieuwsbericht. Dus de woordvoerders van die moskee. Maar ik stel vast dat jij wegwimpelen, uitlachen en het probleem verschuiven weer eens belangrijker vindt dan je 'collega-moslims' te veroordelen.
Duidelijker moeten schrijven. Het staat er gewoon VERKEERD, maar wacht snel alle schuld op alle moslims geven daar ben je goed in.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45597809
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Duidelijker moeten schrijven. Het staat er gewoon VERKEERD, maar wacht snel alle schuld op alle moslims geven daar ben je goed in.
Droog je tranen.
eeeh
pi_45597818
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:23 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Droog je tranen.
Ze zijn niet te stoppen.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 23 januari 2007 @ 15:23:50 #36
151582 A_L_N_F
pi_45597824
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

moslims voegen niks toe aan een samenleving.
uit de islam komt niks dan ellende voort, altijd geweld, haat, oorlog, sadisme, etc.

het is gewoon een feit dat moslims de grootste negatieve bijdrage hebben geleverd aan de westerse samenleving in de laatse honderd jaar.
zelfs hitler en het nazi tijdperk was nog beter te doen dan het islamitische facisme.
pi_45597848
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:23 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

uit de islam komt niks dan ellende voort, altijd geweld, haat, oorlog, sadisme, etc.

het is gewoon een feit dat moslims de grootste negatieve bijdrage hebben geleverd aan de westerse samenleving in de laatse honderd jaar.
zelfs hitler en het nazi tijdperk was nog beter te doen dan het islamitische facisme.
dvtb heeft zelfreinigend vermogen, ik wacht met smart af wat hij hierop heeft te zeggen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45597858
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ze zijn niet te stoppen.
Helaas. Maar ik vroeg net ook al; hoe komt zo`n man toch aan zulke denkbeelden? Lijkt me dat jij gezien je achtergrond daar wel antwoord op zou kunnen geven.
eeeh
pi_45597909
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:24 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Helaas. Maar ik vroeg net ook al; hoe komt zo`n man toch aan zulke denkbeelden? Lijkt me dat jij gezien je achtergrond daar wel antwoord op zou kunnen geven.
Gezien mijn achtergrond? Je denkt werkelijk dat ik ooit dat soort mensen mee heb gemaakt? Ik ken die gast niet, noch zijn moskee, noch zijn aanhangers, noch zijn denkbeelden. Ow wacht die ken ik nu dan wel maar, ik zie niet in hoe mijn achtergrond daarin zou moeten passen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45597922
quote:

[..]

Dat zou ik maar niet tegen een Jood gaan roepen.
pi_45597945
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:26 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat zou ik maar niet tegen een Jood gaan roepen.
Niet te kritisch he. Dan val je hem af, en word je gezien als dhimmi.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45598027
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Gezien mijn achtergrond? Je denkt werkelijk dat ik ooit dat soort mensen mee heb gemaakt? Ik ken die gast niet, noch zijn moskee, noch zijn aanhangers, noch zijn denkbeelden. Ow wacht die ken ik nu dan wel maar, ik zie niet in hoe mijn achtergrond daarin zou moeten passen.
Ik was even bang dat je een poging zou gaan doen
pi_45598043
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niet te kritisch he. Dan val je hem af, en word je gezien als dhimmi.
Ik een dhimmi, hij een zemmel, hebben we allebei wat.
pi_45598060
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Allah Al Watan Al Malik
pi_45598088
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus je hebt eigenlijk geen flauw idee hoe het nou zou komen dat iemand er zulke denkbeelden op na houdt? Zou de kern van het probleem een theologische basis kunnen hebben denk je?
eeeh
pi_45598124
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ben je christelijk dan?
eeeh
pi_45598156
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:30 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Dus je hebt eigenlijk geen flauw idee hoe het nou zou komen dat iemand er zulke denkbeelden op na houdt? Zou de kern van het probleem een theologische basis kunnen hebben denk je?
Nee.

Dat zou kunnen, in combinatie met labiele persoonlijkheid wellicht.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45598372
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:32 schreef Mutant01 het volgende:
Dat zou kunnen, in combinatie met labiele persoonlijkheid wellicht.
Okee. Maar als het een theologische basis heeft dan is dat zeker een fundamenteel probleem, die, zoals uit dit voorbeeld maar weer eens blijkt, wel degelijk zijn uitwerking heeft op de maatschappij. Dan moet dat probleem toch ook bij de kern aangepakt worden lijkt mij zo? Enig idee hoe men dat het beste kan doen? Of hoe dat uberhaupt gedaan kan worden?
eeeh
  dinsdag 23 januari 2007 @ 15:38:43 #49
3542 Gia
User under construction
pi_45598447
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

dvtb heeft zelfreinigend vermogen, ik wacht met smart af wat hij hierop heeft te zeggen.
ALNF roept niet op tot het doden van moslims. Hij constateert alleen maar een feit.
pi_45598516
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:36 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Okee. Maar als het een theologische basis heeft dan is dat zeker een fundamenteel probleem, die, zoals uit dit voorbeeld maar weer eens blijkt, wel degelijk zijn uitwerking heeft op de maatschappij. Dan moet dat probleem toch ook bij de kern aangepakt worden lijkt mij zo? Enig idee hoe men dat het beste kan doen? Of hoe dat uberhaupt gedaan kan worden?
Omdat een geloofsboek mogelijk extremisme in de hand zou kunnen werken, wil jij heel de religie aanpakken? Begrijp ik dat goed?
pi_45598614
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:31 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Ben je christelijk dan?
Katholiek, alleen interesseert het me verder geen ruk. De laaste keer dat ik in een kerk was, was tijdens een doopceremonie, ik en een maat waren de sacristie ingeslopen en hebben alle beschuiten met muisjes gepikt en opgepeuzeld. Lekker man.
pi_45598630
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:21 schreef Mutant01 het volgende:
Blaat, het is weer je reinste gelul eromheen. Wat probeer je te bereiken met dit soort posts vraag ik me af, want ze bieden geen enkele oplossing. Het alleen gejank van de hoogste plank, boehoe moslims boehoe moslims, verder kom je niet.

Zie mijn signature voor een concreet voorbeeld vanuit een andere bevolkingsgroep. Ben je tevreden?
Wil je nu werkelijk een uitspraak van een anonieme christen-fundi gaan vergelijken met de uitspraak van de woordvoerder van een moskee; nota bene een officiële 'instantie' / locatie voor moslims...

Nee, laten we ervan uitgaan dat jouw methode, het probleem verschuiven naar ALLE bevolkingsgroepen, de juiste weg is voor een oplossing. Ik scheer niet alle moslims over één kam zoals jij suggereert. Ik stel alleen vast dat extremistische geluiden, oproepen tot moord, haatzaaierij en dergelijke vrijwel exclusief aan bepaalde moslims zijn voorbehouden. En de reden daarvan is ook nog overduidelijk: ze vinden de Sharia belangrijker dan de Nederlandse wet. DAT is het probleem.
pi_45598642
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:36 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Okee. Maar als het een theologische basis heeft dan is dat zeker een fundamenteel probleem, die, zoals uit dit voorbeeld maar weer eens blijkt, wel degelijk zijn uitwerking heeft op de maatschappij. Dan moet dat probleem toch ook bij de kern aangepakt worden lijkt mij zo?
Die theologische basis kan je er misschien in vinden als je een labiele persoonlijkheid hebt, of gewoon nooit enige vorm van studie hebt gehad. Het probleem is dat de huidige imams bijv geen "imam" diploma oid hoeven te halen om te prediken. Dat is de kern van het probleem, een aantal islamitische landen hebben gewoon een oplossing daarvoor bedacht. Imamopleidingen, die gecontroleert worden door de staat. Zo weer je ALLE labiele persoonlijkheden en tevens ook alle buitenlandse invloeden. Probleem is dan in een keer opgelost, nooit meer haatzaaiers, nooit meer imams die over politiek praten, gewoon geestelijken waar je bij kan komen als je problemen hebt.

Zo waren er in Marokko juist aanslagen voorkomen door de imams zelf, een aantal mensen vertelden aan de imam dat ze van plan waren om aanslagen te plegen. De imam wees hen erop dat dat in strijd was met de Islam, maar kon ze niet zover krijgen om van die aanslagen af te zien. Daarop ging hij naar de autoriteiten en melde over de terroristen. Die werden opgepakt en voila... Dat is slechts een van de vele voordelen die een "imam-opleiding" bied, zo vind ik dat ze verplicht moeten worden om in de Nederlandse taal de prediken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45598722
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:43 schreef dVTB het volgende:

[..]

Wil je nu werkelijk een uitspraak van een anonieme christen-fundi gaan vergelijken met de uitspraak van de woordvoerder van een moskee; nota bene een officiële 'instantie' / locatie voor moslims...

Nee, laten we ervan uitgaan dat jouw methode, het probleem verschuiven naar ALLE bevolkingsgroepen, de juiste weg is voor een oplossing. Ik scheer niet alle moslims over één kam zoals jij suggereert. Ik stel alleen vast dat extremistische geluiden, oproepen tot moord, haatzaaierij en dergelijke vrijwel exclusief aan bepaalde moslims zijn voorbehouden. En de reden daarvan is ook nog overduidelijk: ze vinden de Sharia belangrijker dan de Nederlandse wet. DAT is het probleem.
Nee sorry, je bent typsich een persoon die weigert de problemen binnen een bepaalde bevolkingsgroep te vergelijken met de problemen binnen een andere bevolkingsgroep (die vaak ook hevig zijn en waarbij het ook vaak een selecte groep betreft, bijvoorbeeld extreem-rechts/links), dit omdat dat je beeld zou veranderen. Het zou namelijk betekenen dat dit soort problemen niet exclusief binnen de moslimgemeenschap voorkomt, en dat weiger je te accepteren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45598972
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:22 schreef Mutant01 het volgende:
Hou noch alsjeblieft eens een keertje op om mij uitspraken in de schoenen te schuiven die ik niet doe.
quote:

Moslims voegen niks toe aan een samenleving. Uit de islam komt niks dan ellende voort, altijd geweld, haat, oorlog, sadisme, etc.

Het is gewoon een feit dat moslims de grootste negatieve bijdrage hebben geleverd aan de westerse samenleving in de laatste honderd jaar. Zelfs hitler en het nazi tijdperk was nog beter te doen dan het islamitische facisme.
Waarom vind je het nodig om de huidige moslim-problematiek te vergelijken met een compleet ander issue als de Tweede Wereldoorlog? Ik zie het nut daarvan niet in. Je kijkt gewoon naar de problemen die Nederland NU kent en daarvan is moslim-extremisme er eentje.

Gelukkig blijft moslim-fundamentalisme hier beperkt tot incidenten, maar er zijn ook delen in de wereld waar (uit naam van de islam) ravages en slachtpartijen worden aangericht die WO II-achtige trekjes hebben. Tja, je begint er tenslotte zelf over. De ideologie heeft namelijk wel wat overeenkomsten. Hitler wilde af van Joden, van gehandicapten, homo's etc. Moslimextremisten willen af van niet-gelovigen, homo's, joden, mensen die de islam beledigen. Geweld werd/wordt niet geschuwd.

Er zijn zeker moslims die een positieve bijdrage leveren aan onze samenleving, maar helaas zijn er ook extremisten wiens 'bijdrage' averechts werkt. Dat tuig moet je hard aanpakken, in plaats van het probleem te verleggen of weg te wimpelen.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:01:10 #56
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_45599264
Ook hier maar, haastige bashers:
quote:
Bezoeker brengt Amsterdamse moskee in problemen

Uitgegeven: 23 januari 2007 15:42

AMSTERDAM - Een bezoeker van de Assoenna-moskee in het Amsterdamse stadsdeel Westerpark heeft het gebedshuis dinsdag in grote problemen gebracht.

De man had tegen het universiteitsblad Folia gezegd dat studentencabaretier Ewout Jansen mocht worden "doodgemaakt" naar aanleiding van zijn grappen over moslims. Volgens Folia was de man de tolk van de moskee.

In een allerijl gearrangeerd gesprek tussen het moskeebestuur en wethouder Ahmed Aboutaleb bleek dat het hier om een bezoeker ging, liet een woordvoerder van de gemeente Amsterdam weten.

"De moskee neemt honderd procent afstand van de uitspraken van die man. Ze vinden het verschrikkelijk dat ze hiermee in verband worden gebracht." De man is niet meer welkom in de moskee, aldus de zegsman.
V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_45599270
sprak gisteravond nog een turk uit turkije (ja eentje die hier komt voor vakantie dus)
Prima kerel en die kon dan ook niet begrijpen waarom zoveel van zijn landgenoten de wilskracht en de moed niet hebben om het geluk in eigen land te creeren. Etc

http://www.folia.nl/NR/rd(...)ewmoskeeassoena2.mp3
pi_45599463
Werkelijkwaar WEER zum kotsen !! : "Morgen brengt universiteitsblad Folia een uitgebreide reportage uit over cabaretier Ewout Jansen, die wel vaker bedreigd wordt."
pi_45599495
Wie is eigenlijk Ewout Jansen ? ik ken verder die hele gast niet.
pi_45599588
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:46 schreef Mutant01 het volgende:
Nee sorry, je bent typsich een persoon die weigert de problemen binnen een bepaalde bevolkingsgroep te vergelijken met de problemen binnen een andere bevolkingsgroep (die vaak ook hevig zijn en waarbij het ook vaak een selecte groep betreft, bijvoorbeeld extreem-rechts/links), dit omdat dat je beeld zou veranderen. Het zou namelijk betekenen dat dit soort problemen niet exclusief binnen de moslimgemeenschap voorkomt, en dat weiger je te accepteren.
Als jij op dit forum ergens een bericht kunt vinden waarin ik rechts-extremisme of christen-fundamentalisme goedpraat, geef ik je onmiddellijk gelijk. Tot die tijd betitel ik jouw aantijgingen als fabels. Jij wilt mij allerlei opvattingen in de schoenen schuiven en probeert mij neer te zetten als iemand die zich alleen opwindt over moslim-problematiek en net doet alsof er binnen andere bevolkingsgroepen geen problemen bestaan. Ik herken mij niet in dat beeld en neem daar nadrukkelijk afstand van.

Tegelijkertijd stel ik wel vast dat jij bij voorkeur de problemen meteen projecteert op andere bevolkingsgroepen. Dat een caberetier met de dood wordt bedreigd, is een rechtstreeks gevolg van het gegeven dat moslim-fundamentalisten met de Sharia/koran in de hand beweren dat mensen die de islam beledigen, dood mogen. Jij wilt de aandacht daarvan afleiden. Sterker nog: in jouw gedrag op dit forum zie ik elke keer weer hetzelfde struisvogel-gedrag. Je durft het beestje niet bij de naam te noemen, je verlegt de aandacht liever.

Theo van Gogh is door een moslimextremist vermoord, Hirsi Ali is met de dood bedreigt, Geert Wilders loopt al jaren beveiligd rond. Een caberetier die wat grappen maakt, moet ook al uitkijken. Allemaal rechtstreekse gevolgen van moslim-fundamentalisme. Veroordeel dat nou eens ondubbelzinnig, in plaats van steeds die 'ja maar anderen... ' mentaliteit.
pi_45599652
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:07 schreef Hathor het volgende:
Wie is eigenlijk Ewout Jansen ? ik ken verder die hele gast niet.
Cabaretier van het jaar, een top gast ! heerlijke humor hij werd al vergeleken met JJ vd Wal en anderen. doe anders ff google.....
pi_45599675
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:01 schreef Verbal het volgende:
Gelukkig maar, dat de moskee dit soort uitlatingen niet steunt. Al is daarmee het probleem natuurlijk nog niet van de kaart. Het probleem is namelijk dat er in dit land mensen rondlopen die vinden dat het terecht is om iemand te vermoorden die kritiek heeft op de islam.
pi_45599927
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:12 schreef dVTB het volgende:

[..]

Gelukkig maar, dat de moskee dit soort uitlatingen niet steunt. Al is daarmee het probleem natuurlijk nog niet van de kaart. Het probleem is namelijk dat er in dit land mensen rondlopen die vinden dat het terecht is om iemand te vermoorden die kritiek heeft op de islam.
Ja, er lopen hier ook mensen rond die vinden dat je een voetbaltrainer mag vermoorden om een verkeerde wissel, mensen die het licht uit je ogen slaan omdat je ze in het verkeer hebt gesneden en mensen die vinden dat een ander dood moet omdat ie z'n moeder heeft beledigd. Welkom in de echte wereld.
pi_45599985
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:18 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, er lopen hier ook mensen rond die vinden dat je een voetbaltrainer mag vermoorden om een verkeerde wissel, mensen die het licht uit je ogen slaan omdat je ze in het verkeer hebt gesneden en mensen die vinden dat een ander dood moet omdat ie z'n moeder heeft beledigd. Welkom in de echte wereld.
"Struisvogel-politiek", je mag het niet hebben over andere bevolkingsgroepen, want dan ben je realist en dan probeer je de schuld op hen af te schuiven enzo! Je moet het altijd hebben over de exclusiviteit van dit probleem onder de moslims!
Allah Al Watan Al Malik
pi_45600203
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:18 schreef gelly het volgende:
Heb je dan ergens gelezen dat ik dergelijk gedrag goedkeur of dat ik net doe alsof het niet bestaat? Heb je ergens gelezen dat ik vind dat we zulke dingen niet hoeven te bestraffen?

En als je deze vragen hebt beantwoord: wat verandert het bovenstaande aan de problematiek van moslim-fundi's die de Sharia boven de Nederlandse wet stellen en daar soms zelfs naar handelen?
pi_45600343
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:26 schreef dVTB het volgende:
En als je deze vragen hebt beantwoord: wat verandert het bovenstaande aan de problematiek van moslim-fundi's die de Sharia boven de Nederlandse wet stellen en daar soms zelfs naar handelen?
Waarom de problemen een voor een oplossen, als je ze in een keer kan oplossen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_45600344
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:20 schreef Mutant01 het volgende:

"Struisvogel-politiek", je mag het niet hebben over andere bevolkingsgroepen, want dan ben je realist en dan probeer je de schuld op hen af te schuiven enzo! Je moet het altijd hebben over de exclusiviteit van dit probleem onder de moslims!
Zie, je BLIJFT het gewoon doen. Het zit kennelijk helemaal ingebakken in je reactie-patroon. Ik heb nieuws voor je: dit topic gaat niet over andere bevolkingsgroepen, maar over moslim-fundi's die een caberetier willen vermoorden vanwege een paar grappen. Of moeten we anders ook nog even de Mohammed-cartoons in Denemarken in de herinnering brengen? Zelfde verschijnsel.

*Had* je het maar eens een keertje over moslims. Dan kwamen we misschien nog iets verder. Nu is het een volstrekt zinloze discussie. Ik hamer op corrigerend en zelfreinigend vermogen onder moslims (zoals de moskee uit dit topic GELUKKIG laat zien), jij praat alleen maar over andere bevolkingsgroepen.
pi_45600365
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:29 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom de problemen een voor een oplossen, als je ze in een keer kan oplossen?
Zeg maar welke oplossing je voorstaat, dan.
pi_45600398
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:26 schreef dVTB het volgende:

[..]

Weinig, maar ik vraag me af waarom steeds die sharia om de hoek komt kijken. Of iemand nou op basis van een geloofsboek of z'n eigen debiele wereldbeeld mensen geweld wil aandoen, wat is het verschil ? Toch omschrijven we de ene als "moslim" en de ander als "willekeurige idioot". We kunnen prima onderscheid maken als we zelf niet tot de groep willen behoren, maar bij groepen waar we zelf toch geen deel vanuit maken is het toch wel makkelijk om te generaliseren...
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:32:30 #70
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_45600431
Iemand die elke keer beweert dat alle moslims geitenneukers en verkrachters zijn, is niet bezig met cabaret maar met opstoken, haatzaaien en wil een burgeroorlog ontketenen.

Degene die Ewout Jansen een pijnlijke bestraffing geeft, draag ik dan ook een warm hart toe, net zoals ik de ultranationalist die Mink ombracht bij mij op enige sympathie rekenen. Waarom? Omdat deze mensen niet kritiek leveren("het bloed van de Turk is smerig") of aan satire doen (elke moslim is een (dier-) verkrachter), maar aan opruiing, haatzaaien en aanzetten tot geweld.
We zijn het toch immers eens dat het beter was geweest dat Hitler vroegtijdig geliquideerd was, of niet?
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_45600433
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:29 schreef dVTB het volgende:

[..]

Zie, je BLIJFT het gewoon doen. Het zit kennelijk helemaal ingebakken in je reactie-patroon. Ik heb nieuws voor je: dit topic gaat niet over andere bevolkingsgroepen, maar over moslim-fundi's die een caberetier willen vermoorden vanwege een paar grappen. Of moeten we anders ook nog even de Mohammed-cartoons in Denemarken in de herinnering brengen? Zelfde verschijnsel.

*Had* je het maar eens een keertje over moslims. Dan kwamen we misschien nog iets verder. Nu is het een volstrekt zinloze discussie. Ik hamer op corrigerend en zelfreinigend vermogen onder moslims (zoals de moskee uit dit topic GELUKKIG laat zien), jij praat alleen maar over andere bevolkingsgroepen.
Het is een probleem dat voorkomt onder alle bevolkingsgroepen, dus als je een snuggere henkie bent draag je een oplossing voor dat dit onder alle bevolkingsgroepen oplost. Alle is niet andere, nee, alle is ALLE. Al je constante gehuil over dat ik "andere bevolkingsgroepen er bij zou betrekken en daar de aandacht op zou vestigen" is gewoon bullshit, aangezien ik het heb over ALLE bevolkingsgroepen en daar valt OOK de moslimgemeenschap onder. Misschien wordt het eens tijd om die hersentjes eens te gebruiken en te lezen wat er daadwerkelijk staat, jij bent hier degene die het probleem probeert te minimaliseren. Dat ben IK niet.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:34:55 #72
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45600519
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:32 schreef Super7fighter het volgende:
Iemand die elke keer beweert dat alle moslims geitenneukers en verkrachters zijn, is niet bezig met cabaret maar met opstoken, haatzaaien en wil een burgeroorlog ontketenen.

Degene die Ewout Jansen een pijnlijke bestraffing geeft, draag ik dan ook een warm hart toe, net zoals ik de ultranationalist die Mink ombracht bij mij op enige sympathie rekenen. Waarom? Omdat deze mensen niet kritiek leveren("het bloed van de Turk is smerig") of aan satire doen (elke moslim is een (dier-) verkrachter), maar aan opruiing, haatzaaien en aanzetten tot geweld.
We zijn het toch immers eens dat het beter was geweest dat Hitler vroegtijdig geliquideerd was, of niet?
Iemand doden om zijn daden zoals Hitler is wat anders dan iemand doden om zijn woorden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_45600537
quote:

Dan nog hanteren we hier de strafrechterlijke weg, in Turkije ook trouwens. Mensen vermoorden om simpelweg een mening of uitspraak, ga dan eens bij jezelf na hoeveel mens je zelf bent... Het zijn maar woorden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2007 16:35:52 ]
pi_45600624
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Weinig, maar ik vraag me af waarom steeds die sharia om de hoek komt kijken. Of iemand nou op basis van een geloofsboek of z'n eigen debiele wereldbeeld mensen geweld wil aandoen, wat is het verschil ? Toch omschrijven we de ene als "moslim" en de ander als "willekeurige idioot". We kunnen prima onderscheid maken als we zelf niet tot de groep willen behoren, maar bij groepen waar we zelf toch geen deel vanuit maken is het toch wel makkelijk om te generaliseren...
Inderdaad, als er de zoveelste familiedrama gebeurd is er ook weinig sprake van "zelfreinigend" vermogen moet ik zeggen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45600698
Ow wat een heerlijke kansloze reakties weer. Er is er zelfs een die oproept tot burgeroorlog en sommigen gaan er gewoon op in......

amazing.....
pi_45600914
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:31 schreef gelly het volgende:

Waarom de Sharia om de hoek komt kijken? Omdat dat WETGEVING is waarin EXPLICIET wordt aangegeven dat je mensen mag vermoorden die de islam beledigen. De willekeurige idioten waarover jij spreekt, moet je ook aanpakken, maar wat je hier bij moslim-fundi's ziet is dat je een duidelijke groep mensen KUNT onderscheiden. Je praat niet over toevallilge overeenkomsten tussen een groepje idioten, maar over een duidelijk te onderscheiden groep mensen die er dezelfde extremistische opvattingen op nahoudt, geïnspireerd door hetzelfde wetboek. Dat is NIET generaliseren zoals jij suggereert, maar dat is een probleem benoemen. Generaliseren is zeggen dat alle moslims slecht zijn. Dat hoor je mij niet zeggen.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:52:47 #77
126836 Super7fighter
pi_45601207
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:35 schreef gelly het volgende:

[..]

Dan nog hanteren we hier de strafrechterlijke weg, in Turkije ook trouwens. Mensen vermoorden om simpelweg een mening of uitspraak, ga dan eens bij jezelf na hoeveel mens je zelf bent... Het zijn maar woorden.
Kijk, zoals Ewout Jansen al zegt. In de kleedkamers (of de voetbalkantine, werkvloer etc) worden keiharde "moslimgrapjes" gemaakt. De mensen worden als 't ware aangezet om zo'n negatieve houding aan te nemen. Dat zie je ook terug bij de shows. Zeg je iets over moslims met een link naar verkrachtingen en geiten, dan lacht het publiek zich dubbel. De veelal Nederlandse bezoekers vinden dat prachtig en nemen die dingen mee om ze op een andere plaats uit te proberen in het bijzijn van moslims/moslimjongreren Nu boeit het mij niet veel, als het in een of andere stoffige cabaretzaal gebeurt, maar als een (lichtgeraakte) jongere zo hard geconfronteerd wordt dat met dat hij een verkrachter of geitenneuker zou zijn, dan rest maar een ding voor hem of haar: de kogel of de vuistslag.
Deze jongeren hebben niets aan het strafrecht. We zagen het bij van Gogh. Die beledigde moslims dag in dag uit door ze verkrachters en geitenneukers te noemen. Toen was echter Mohammed B. het OM, rechter en tevens de beul. Nu moet ik zeggen dat ik moord niet goedkeur en er niet achter sta, want je zegt het zelf, men heeft de vrijheid om te zeggen wat hij wil, maar ik moet toch zeggen: er ging toch echt een zucht van verlichting door me heen, toen ik hoorde dat hij vermoord was. En de euforie was compleet toen ik las dat Theo van Gogh op zijn knieen smeekte en om genade vroeg om zijn leven te sparen. Let wel: in de duistere dieptes van mijn gedachtes.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_45601287
quote:

Degene die Ewout Jansen een pijnlijke bestraffing geeft, draag ik dan ook een warm hart toe, net zoals ik de ultranationalist die Mink ombracht bij mij op enige sympathie rekenen. Waarom? Omdat deze mensen niet kritiek leveren("het bloed van de Turk is smerig") of aan satire doen (elke moslim is een (dier-) verkrachter), maar aan opruiing, haatzaaien en aanzetten tot geweld. We zijn het toch immers eens dat het beter was geweest dat Hitler vroegtijdig geliquideerd was, of niet?
Ik wil graag een bron. Beweert Ewout Jansen dat alle moslims geitenneukers en verkrachters zijn? En als dat al zo is, waarom vind JIJ het dan nodig om zijn beledigingen op te blazen tot een burgeroorlog? Want dat doe je namelijk. Sterker nog: je moedigt het zelfs aan dat hij een 'pijnlijke bestraffing' geeft.

De (zieke) denkbeelden van Hitler vergelijken met de grappen van een caberetier is zo lachwekkend en krankzinnig dat ik er niet eens meer op reageer. Het toont maar één ding aan: extremistische moslims hebben geen enkel gevoel voor humor. Fundamentalisten als jij zie ik liever vandaag dan morgen uit Nederland vertrekken, dat mag je gerust weten.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 17:00:09 #79
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45601464
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:39 schreef salutem het volgende:
Ow wat een heerlijke kansloze reakties weer. Er is er zelfs een die oproept tot burgeroorlog en sommigen gaan er gewoon op in......

amazing.....
Je zou haast denken dat sommigen wensen dat het nog waar is ook, zodat dat hun 'acties kan goedkeuren'.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_45601642
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:52 schreef Super7fighter het volgende:
Kijk, zoals Ewout Jansen al zegt. In de kleedkamers (of de voetbalkantine, werkvloer etc) worden keiharde "moslimgrapjes" gemaakt. De mensen worden als 't ware aangezet om zo'n negatieve houding aan te nemen. Dat zie je ook terug bij de shows. Zeg je iets over moslims met een link naar verkrachtingen en geiten, dan lacht het publiek zich dubbel. De veelal Nederlandse bezoekers vinden dat prachtig en nemen die dingen mee om ze op een andere plaats uit te proberen in het bijzijn van moslims/moslimjongreren Nu boeit het mij niet veel, als het in een of andere stoffige cabaretzaal gebeurt, maar als een (lichtgeraakte) jongere zo hard geconfronteerd wordt dat met dat hij een verkrachter of geitenneuker zou zijn, dan rest maar een ding voor hem of haar: de kogel of de vuistslag.
Deze jongeren hebben niets aan het strafrecht. We zagen het bij van Gogh. Die beledigde moslims dag in dag uit door ze verkrachters en geitenneukers te noemen. Toen was echter Mohammed B. het OM, rechter en tevens de beul. Nu moet ik zeggen dat ik moord niet goedkeur en er niet achter sta, want je zegt het zelf, men heeft de vrijheid om te zeggen wat hij wil, maar ik moet toch zeggen: er ging toch echt een zucht van verlichting door me heen, toen ik hoorde dat hij vermoord was. En de euforie was compleet toen ik las dat Theo van Gogh op zijn knieen smeekte en om genade vroeg om zijn leven te sparen. Let wel: in de duistere dieptes van mijn gedachtes.
Gefeliciteerd. Ik ben nu ruim tweeënhalf jaar op Fok actief, maar zoiets walgelijks en bizars als het bovenstaande heb ik hier nog nooit gelezen. Een welgemeend advies: verlaat onmiddellijk Nederland en vestig je in een land waar de Sharia als wet geldt. De manief waarop jij in het leven staat, staat ZO verschrikkelijk haaks op de Nederlandse samenleving dat je je hier nooit op je gemak zult gaan voelen. Ga fijn in Iran wonen ofzo.

Het is werkelijk te verbijsterend voor woorden wat je neerschrijft. Een jongere die krijgt te horen dat hij een verkrachter of geitenneuker is, zou maar één optie meer hebben: de kogel of de vuistslag (dat zijn er trouwens twee, maar dat terzijde). Volgens mij zeg je alleen voor de vorm dat je het niet goedkeurt dat Mohammed B Van Gogh heeft vermoord. De rest van je zinnen is namelijk doorspekt van trots en bewondering voor zijn daad. Je spreekt zelfs van euforie. Iemand die een gevoel van euforie ervaart nadat een mens om zijn mening is vermoord, heeft voor mij als mens gefaald.

Overigens zijn fundamentalisten als jij (want ik reken je na deze uitlatingen zonder meer tot die club) net zo schuldig aan opruiing en haatzaaien als Van Gogh was. In bepaalde moskeeën worden preken gehouden die alleen maar zijn gericht op het haten van de Westerse samenleving en op intolerantie. Zelf de meest gruwelijke dingen over andere mensen zeggen, maar omgekeerd helemaal niks kunnen verdragen. Ronduit walgelijk en hypocriet vind ik het.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 17:07:12 #81
126836 Super7fighter
pi_45601699
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:55 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ik wil graag een bron. Beweert Ewout Jansen dat alle moslims geitenneukers en verkrachters zijn? En als dat al zo is, waarom vind JIJ het dan nodig om zijn beledigingen op te blazen tot een burgeroorlog? Want dat doe je namelijk. Sterker nog: je moedigt het zelfs aan dat hij een 'pijnlijke bestraffing' geeft.

De (zieke) denkbeelden van Hitler vergelijken met de grappen van een caberetier is zo lachwekkend en krankzinnig dat ik er niet eens meer op reageer. Het toont maar één ding aan: extremistische moslims hebben geen enkel gevoel voor humor. Fundamentalisten als jij zie ik liever vandaag dan morgen uit Nederland vertrekken, dat mag je gerust weten.
Het plezier was niet minder geweest als Theo aan kanker was overleden of onder de trein was gekomen.
Let wel: in de dieper duisternis ergens in een hoekje in me.
Rationeel gezien is doodsverwensing geen optie.
Sterker nog: het boeit me niet zo veel wat moslimhaters te zeggen hebben. Hun eindstation is de hel en de oprechte moslims in de hemel hebben de mogelijkheid om deze 'mensen' meer brandhout toe te dienen, zodat ze beter branden.
Ik licht voornamelijk de psyche uit van een jongere die potentieel Eqout Jansen iets kan aandoen. Daag je een wesp ook uit, dan kan die steken. Verwond je een beer dan is die nog gevaarlijker. Ik keek er bijv. niet van op toen Theo werd vermoord. Je zag het al aankomen...
pi_45601897
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:07 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Het plezier was niet minder geweest als Theo aan kanker was overleden of onder de trein was gekomen.
Sterker nog: het boeit me niet zo veel wat moslimhaters te zeggen hebben. Hun eindstation is de hel en de oprechte moslims in de hemel hebben de mogelijkheid om deze 'mensen' meer brandhout toe te dienen, zodat ze beter branden.
Ik licht voornamelijk de psyche uit van een jongere die potentieel Eqout Jansen iets kan aandoen. Daag je een wesp ook uit, dan kan die steken. Verwond je een beer dan is die nog gevaarlijker. Ik keek er bijv. niet van op toen Theo werd vermoord. Je zag het al aankomen...
Wat religieuze indoctrinatie met je kunt doen in een notendop. En dan nog verbaasd zijn dat de beeldvorming rond islamietjes niet helemaal naar wens is. Flikker toch op.
eeeh
pi_45601907
Reactie van de cabaretier en moskee, voor camera!

http://www.campus.tv/index.php?action=showmovie&movieid=419
  dinsdag 23 januari 2007 @ 17:17:13 #84
151582 A_L_N_F
pi_45602048
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:07 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Ik licht voornamelijk de psyche uit van een jongere die potentieel Eqout Jansen iets kan aandoen. Daag je een wesp geit ook uit, dan kan die steken achteruit trappen. Verwond je een beer dan is die nog gevaarlijker. Ik keek er bijv. niet van op toen Theo werd vermoord. Je zag het al aankomen...
geweldig, iemand die hoopt dat anderen kapot gaan maar wel denkt dat hij in de hemel komt....
pi_45602166
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:52 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Zoek hulp kerel, met dit soort reacties help je je geloofsgenoten echt niet.
pi_45602269
ik kan hier ondertussen echt niet meer tegen. en dan vinden ze het gek dat de meeste mensen het niet zo met "ze" hebben.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 17:24:08 #87
126836 Super7fighter
pi_45602271
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:12 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Wat religieuze indoctrinatie met je kunt doen in een notendop. En dan nog verbaasd zijn dat de beeldvorming rond islamietjes niet helemaal naar wens is. Flikker toch op.
Welke indoctrinatie?
Naar de moskee ga ik niet vaak, want die is te "gematigd" . Alleen maar geouwehoer hoe je met niet-moslims moet samenleven, ook al beledigen ze je tot op het bot, met wat ze satire en cabaret noemen. Nee, de passiviteit van oude gastarbeiders is voorbij. Nederlandse moslimjongeren maken deel uit van deze samenleving. Die willen hetzelfde respect en integriteit als anderen. Val je een leeuw aan, dan slaat hij terug. Dat zou de mentaliteit van Nederlandse moslimjongeren moeten zijn. Ze zijn er immers om te blijven.
pi_45602336
wtf zijn dit trouwens voor smerige uitingen in dit topic, dat kan echt niet door de spreekwoordelijke beugel hoor
  dinsdag 23 januari 2007 @ 17:25:54 #89
126836 Super7fighter
pi_45602337
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:21 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Zoek hulp kerel, met dit soort reacties help je je geloofsgenoten echt niet.
Ik doorgrond de psyche van een (lichtgeraakte) jongere. Ik dacht dat jullie dat nu wel doorhadden.
Zelf heb ik niks met geweld, behalve uit zelfverdediging van leven, bezittingen of eer.
pi_45602368
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:24 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Welke indoctrinatie?
Naar de moskee ga ik niet vaak, want die is te "gematigd" . Alleen maar geouwehoer hoe je met niet-moslims moet samenleven, ook al beledigen ze je tot op het bot, met wat ze satire en cabaret noemen. Nee, de passiviteit van oude gastarbeiders is voorbij. Nederlandse moslimjongeren maken deel uit van deze samenleving. Die willen hetzelfde respect en integriteit als anderen. Val je een leeuw aan, dan slaat hij terug. Dat zou de mentaliteit van Nederlandse moslimjongeren moeten zijn. Ze zijn er immers om te blijven.
de meesten maken helemaal geen deel uit van de samenleving, dat is juist het probleem...
pi_45602370
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:24 schreef Repeat het volgende:
ik kan hier ondertussen echt niet meer tegen. en dan vinden ze het gek dat de meeste mensen het niet zo met "ze" hebben.
Je hebt het ook niet zo op motorrijders omdat Hell's Angels wat geprikkeld op kritiek kunnen reageren ?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 17:29:59 #92
151582 A_L_N_F
pi_45602460
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:26 schreef gelly het volgende:

[..]

Je hebt het ook niet zo op motorrijders omdat Hell's Angels wat geprikkeld op kritiek kunnen reageren ?
ooit een motorrijder positieve opmerkingen horen maken over hells angels?
pi_45602495
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:24 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Welke indoctrinatie?
Dat je voor jezelf opkomt is prijzenswaardig, dat zou iedere jongere moeten doen, maar dan wel op basis van intelligentie en dialoog. Woorden zijn krachtiger dan het zwaard. Verder hoef je moslimbashers helemaal niet serieus te nemen, evenals geloofsfanatici. Negeer ze gewoon.
pi_45602512
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:26 schreef gelly het volgende:

[..]

kopje thee anders?
pi_45602563
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:29 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

ooit een motorrijder positieve opmerkingen horen maken over hells angels?
Ja, in de zin van dat ze op mooie motoren rijden. Ik denk ook niet dat de gemiddelde moslim achter extremisme of geweld staat, ze zijn er zelf ook de dupe van.

Verwacht jij van motorrijders dat ze zich openlijk distanciëren van Hell's Angels ? Constant moet zeggen "ik hou van motorrijden maar moet niks van Hell's Angels hebben" ? Of vind je dat wel vanzelfsprekend ?
pi_45602583
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:31 schreef Repeat het volgende:

[..]

kopje thee anders?
Probeers eens een keer meer dan 1 zin te schrijven, kom je gelijk een stuk intelligenter over.
  † In Memoriam † dinsdag 23 januari 2007 @ 17:34:41 #97
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_45602589
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:01 schreef Verbal het volgende:
[..]

V.
Gewoon een willekeurig iemand dus.

Maar ja "willekeurig persoon" bekt niet zo lekker als "Amsterdamse moskee".

Zelfs in de update kan R@b het niet opbrengen het correct te rectificeren.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 17:37:41 #98
151582 A_L_N_F
pi_45602691
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:34 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Gewoon een willekeurig iemand dus.

Maar ja "willekeurig persoon" bekt niet zo lekker als "Amsterdamse moskee".

Zelfs in de update kan R@b het niet opbrengen het correct te rectificeren.
vindt je het niet opmerkelijk dat opeens zomaar een bezoeker dit heeft gezegd?
juist nu het een rel begint te worden?
pi_45602797
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:34 schreef gelly het volgende:

[..]

Probeers eens een keer meer dan 1 zin te schrijven, kom je gelijk een stuk intelligenter over.
whehe ^^.
  † In Memoriam † dinsdag 23 januari 2007 @ 17:47:41 #100
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_45603056
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:37 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

vindt je het niet opmerkelijk dat opeens zomaar een bezoeker dit heeft gezegd?
juist nu het een rel begint te worden?
Hmmm de keuze dat of de Telegraaf de zaak weer staat op te kloppen of de gemeente Amsterdam staat te liegen..
  dinsdag 23 januari 2007 @ 17:52:32 #101
151582 A_L_N_F
pi_45603235
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:47 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Hmmm de keuze dat of de Telegraaf de zaak weer staat op te kloppen of de gemeente Amsterdam staat te liegen..
de telegraaf heeft het van folia...http://www.folia.nl/

dus folia belt op voor een interview, moskee regelt een interview met imam + tolk en die imam gaat gigantisch over de schreef (zoals gewoonlijk).

het beland groot in het nieuws en nu is het opeens een bezoeker die het heeft gezegd

hoe groot is de kans dat een bezoeker met een tolk langskomt op precies de dag dat er een stel studenten komt interviewen
pi_45603290
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:47 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

de gemeente amsterdam is lekker betrouwbaar op het gebied van allochtonen die willen ook alles gladstrijken.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 17:58:04 #103
166007 HL_Dog43
Knowledge is free
pi_45603436
Dit soort mensen mar je de marteldood geven wat mij betreft.
Maar ajb.. ben zo slim om niet elke moslim over 1 kam te scheren.

Debielen uitspraken zoals meneertje Wilders met zijn tsunami van moslims.
ISLAMOFOBIA IS THE NEW NAZISM
pi_45603547
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:33 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, in de zin van dat ze op mooie motoren rijden. Ik denk ook niet dat de gemiddelde moslim achter extremisme of geweld staat, ze zijn er zelf ook de dupe van.
De laatste paar dagen blijkt maar weer dat de gemiddelde moslim zo facistisch als de pest is.
Super7fighter heeft het over euforie wanneer hij spreekt over de moord op van Gogh, hij zegt zelfs de moordenaar van deze cabaratier een warm hart toe te dragen. Dat heeft niks met het "voor jezelf opkomen" te maken zoals jij dat zo lief noemt, dat is gewoon puur facistisch geweld.
Ik dacht altijd dat Super7fighter ook redelijk gematigd was... blijkbaar heb ik me daar erg in vergist.
Steeds meer gematigde moslim blijken toch niet zo gematigd te zijn. (De schuld ligt uiteraard bij ons, we geven ze geen kansen en beledigen ze alleen maar)
  † In Memoriam † dinsdag 23 januari 2007 @ 18:05:06 #105
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_45603675
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:52 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

de telegraaf heeft het van folia...http://www.folia.nl/

dus folia belt op voor een interview, moskee regelt een interview met imam + tolk en die imam gaat gigantisch over de schreef (zoals gewoonlijk).

het beland groot in het nieuws en nu is het opeens een bezoeker die het heeft gezegd

hoe groot is de kans dat een bezoeker met een tolk langskomt op precies de dag dat er een stel studenten komt interviewen
Zo duidelijk is dat bericht niet. "In een poging een reactie te verkrijgen vanuit de moslimgemeenschap toog Folia naar moskee Assoenna in Westerpark. Een woordvoerder van de moskee verklaarde aldaar..."

Maar als hij een woordvoerder van die moskee is/ was zou dat gemakkelijk te verifieren moeten zijn, door bijv. de Telegraaf.

Niet dat de hooivorkenmeute daar in geinteresseerd is, maar toch.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:07:39 #106
8369 speknek
Another day another slay
pi_45603758
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:01 schreef Refragmental het volgende:
Ik dacht altijd dat Super7fighter ook redelijk gematigd was...
Super7fighter is een troll, net zoals meer fokmoslims. Alhoewel ik er niet aan twijfel dat er een kern van eerlijkheid in z'n fascistische trekken zit, is hij absoluut nooit gematigd geweest.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_45603864
Redeneren als een kind van vier maar de macht hebben tot het doden, mên wat is die islam toch vaak kortzichtig en redeneert het als een kind van 4 die net kan praten. Zo gevaarlijk
pi_45603876
Wat een idioot.
pi_45603914
Het gaat toch maar om 1 persoon? De TT suggereert alsof het er velen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')