ben benieuwd wat er nu gedaan wordt.quote:Een woordvoerder van de Amsterdamse Assoenna-moskee aan de Frederik Hendrikstraat heeft voor de microfoon van universiteitsblad Folia laten weten dat iemand die de islam beledigt, gedood mag worden. Folia toog naar de moskee om een reactie te vragen over de show van cabaretier Ewout Jansen. In een klein onderdeel van die show, die wordt opgevoerd in cabaretzaaltjes in het hele land, maakt Jansen enkele grappen over moslims.
Die moslimgrappen komen hem vaak op negatieve reacties te staan uit de zaal, variërend van gescheld tot bestorming van het podium. Volgens een zegsman van de moskee mag de cabaretier (en rechtenstudent) Jansen geslagen worden of dood gemaakt. Dat mag namelijk van de Islam, zo beweert de woordvoerder. ''De Islam zegt je mag de Islam niet beledigen. Een moslim die hoort dat de Islam wordt beledigd, moet ingrijpen. En als het beledigen blijft doorgaan of de rechter niet ingrijpt, wat moet je dan?'' Eerder zei de woordvoerder dat een moslim die radicaal is de belediger eventueel kan dood maken. Iets dat hij ook goedkeurde.
De woordvoerder verklaarde overigens spontaan ook nog dat Theo van Gogh ''gewaarschuwd'' was voor het lot hem te wachten stond. ''Hij heeft verschillende briefjes en bedreigingen gehad, maar hij trok zich er niets van aan.''
Op de site van Folia is een deel van het interview te beluisteren (in mp3). Aan het woord is de tolk, een man die zich voorstelt als de heer Kabli. Hij spreekt in het bijzijn van enkele bestuursleden. De imam van de moskee, Mohammed Bouljhaf, was ook bij het interview aanwezig maar vertrok halverwege het gesprek.
Morgen brengt universiteitsblad Folia een uitgebreide reportage uit over cabaretier Ewout Jansen, die wel vaker bedreigd wordt.
'A'damse moskee keurt doden cabaretier goed'
Jij hebt geen geloofsboek waaruit je denkt te kunnen halen dat dat magquote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:26 schreef beelz het volgende:
Als zij het mogen mogen, mogen wij het ook.
Ik stoor mij aan moslims dus je mag ze prikken met een lang mes.
En dat wetboek geldt ook voor dat tuig dus als zij zich er niet aan hoeven te houden hoef ik het ook niet.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:28 schreef djenneke het volgende:
[..]
Jij hebt geen geloofsboek waaruit je denkt te kunnen halen dat dat mag![]()
Jij hebt wel een wetboek, waarin staat dat dat niet mag![]()
[14.gif]quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:32 schreef Haaglander het volgende:
Ik stoor mij ook aan moslims en de islam, maar ik kom uit een superieure cultuur dus ik prik ze niet dood.
Nee, dat wetboek geldt ook voor dat tuig, en als ze zich er niet aan houden, moeten ze worden gestraft. Net als jij, als jij je er niet aan houdt.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:30 schreef beelz het volgende:
[..]
En dat wetboek geldt ook voor dat tuig dus als zij zich er niet aan hoeven te houden hoef ik het ook niet.
Rot op met je politiek correcte gelul. Je weet net zo goed als ik dat dat tuig niet gestraft wordt en dat neus Cohen met een pakje thee en kaakjes bij de vriendelijke bebaarde man op bezoek gaat om er even over te praten.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:57 schreef djenneke het volgende:
[..]
Nee, dat wetboek geldt ook voor dat tuig, en als ze zich er niet aan houden, moeten ze worden gestraft. Net als jij, als jij je er niet aan houdt.![]()
Dat is geen politiek correct gelul. Dat is zoals het zou moeten zijn. Of het ook zo is, is een ander verhaal. Dat jij liever een anarchistische staat tegemoet wilt zien is jouw probleem.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:59 schreef beelz het volgende:
[..]
Rot op met je politiek correcte gelul. Je weet net zo goed als ik dat dat tuig niet gestraft wordt en dat neus Cohen met een pakje thee en kaakjes bij de vriendelijke bebaarde man op bezoek gaat om er even over te praten.
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=AU0025&u_ljn=AU0025quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:59 schreef beelz het volgende:
[..]
Rot op met je politiek correcte gelul. Je weet net zo goed als ik dat dat tuig niet gestraft wordt
Ik vrees inderdaad dat we weer zo'n soort 'maatregel' gaan krijgen ja. Een betere ingreep zou zijn om het oproepen tot moord, cq het goedkeuren daarvan harder aan te pakken, door middel van celstraffen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:59 schreef beelz het volgende:
Rot op met je politiek correcte gelul. Je weet net zo goed als ik dat dat tuig niet gestraft wordt en dat neus Cohen met een pakje thee en kaakjes bij de vriendelijke bebaarde man op bezoek gaat om er even over te praten.
Ik denk niet dat dat zal helpen. Uitzetting misschien wel.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:07 schreef dVTB het volgende:
[..]
Ik vrees inderdaad dat we weer zo'n soort 'maatregel' gaan krijgen ja. Een betere ingreep zou zijn om het oproepen tot moord, cq het goedkeuren daarvan harder aan te pakken, door middel van celstraffen.
Een moord waarvan iedereen weet dat hij het heeft gedaan is wel wat anders dan oproepen tot moord. Oproepen tot moord is al strafbaar en hij krijgt een pakje pickwick van Cohen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:07 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=AU0025&u_ljn=AU0025
Haatzaaierij over het algemeen moet gewoon aangepakt worden. Er is namelijk een veel groter en breder probleem in Nederland, bevolkingsgroepen die elkaar demoniseren en als het kwaad afschilderen dat moet aangepakt worden. Dit moet ook via internet gebeuren.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:07 schreef dVTB het volgende:
[..]
Ik vrees inderdaad dat we weer zo'n soort 'maatregel' gaan krijgen ja. Een betere ingreep zou zijn om het oproepen tot moord, cq het goedkeuren daarvan harder aan te pakken, door middel van celstraffen.
iemand een langdurige ongeneeslijke ziekte toewensen is anders geen oproepen tot moord hoor, eerder het tegendeelquote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:12 schreef beelz het volgende:
[..]
Een moord waarvan iedereen weet dat hij het heeft gedaan is wel wat anders dan oproepen tot moord. Oproepen tot moord is al strafbaar en hij krijgt een pakje pickwick van Cohen.
Hoe komt deze man toch aan zulke denkbeelden? Mutant, misschien dat jij dat kunt vertellen?quote:Een woordvoerder van de Amsterdamse Assoenna-moskee aan de Frederik Hendrikstraat heeft voor de microfoon van universiteitsblad Folia laten weten dat iemand die de islam beledigt, gedood mag worden.]
Waar? Zie je spoken ofzo? Overal moslims booeeeh!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:14 schreef dVTB het volgende:
De moslims uit dit topic schijnen één ding niet te begrijpen.
Ik weiger hier te accepteren dat je uitlatingen van extremistische moslims min of meer gelijkstelt aan 'demonisering' (modewoord van dit decennium) van bevolkingsgroepen. Extremistische moslims gaan namelijk echt wel een paar stappen verder dan anderen. Ik heb nog nooit een Christen horen oproepen tot het vermoorden van mensen die het Christendom beledigen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:12 schreef Mutant01 het volgende:
Haatzaaierij over het algemeen moet gewoon aangepakt worden. Er is namelijk een veel groter en breder probleem in Nederland, bevolkingsgroepen die elkaar demoniseren en als het kwaad afschilderen dat moet aangepakt worden. Dit moet ook via internet gebeuren.
Maar het hoort niet. Als iemand jou dood wenst hier in dit forum word ie ook gebanned, toch een teken dat zoiets maatschappelijk neit geaccepteerd word, en zo hoort het ook. Als die baardmans dit heeft gezegd, moet ie maar gebanned worden van de maatschappij, permanent.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:17 schreef moussie het volgende:
[..]
iemand een langdurige ongeneeslijke ziekte toewensen is anders geen oproepen tot moord hoor, eerder het tegendeel
Ik had duidelijker moeten schrijven. Ik bedoelde de moslims uit het nieuwsbericht. Dus de woordvoerders van die moskee. Maar ik stel vast dat jij wegwimpelen, uitlachen en het probleem verschuiven weer eens belangrijker vindt dan je 'collega-moslims' te veroordelen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:19 schreef Mutant01 het volgende:
Waar? Zie je spoken ofzo? Overal moslims booeeeh!![]()
Blaat, het is weer je reinste gelul eromheen. Wat probeer je te bereiken met dit soort posts vraag ik me af, want ze bieden geen enkele oplossing. Het alleen gejank van de hoogste plank, boehoe moslims boehoe moslims, verder kom je niet.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:19 schreef dVTB het volgende:
[..]
Ik weiger hier te accepteren dat je uitlatingen van extremistische moslims min of meer gelijkstelt aan 'demonisering' (modewoord van dit decennium) van bevolkingsgroepen. Extremistische moslims gaan namelijk echt wel een paar stappen verder dan anderen. Ik heb nog nooit een Christen horen oproepen tot het vermoorden van mensen die het Christendom beledigen.
En hoezeer ik ook snap dat jij niet wilt worden aangekeken voor uitspraken van extremisten, het zijn toch steeds weer de moslims ZELF die hun eigen imago schade toebrengen. Het wordt tijd voor meer zelfreinigend en zelfcorrigerend vermogen onder moslims, in plaats van het af te wentelen op andere bevolkingsgroepen.
Duidelijker moeten schrijven. Het staat er gewoon VERKEERD, maar wacht snel alle schuld op alle moslims geven daar ben je goed in.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:21 schreef dVTB het volgende:
[..]
Ik had duidelijker moeten schrijven. Ik bedoelde de moslims uit het nieuwsbericht. Dus de woordvoerders van die moskee. Maar ik stel vast dat jij wegwimpelen, uitlachen en het probleem verschuiven weer eens belangrijker vindt dan je 'collega-moslims' te veroordelen.
Droog je tranen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Duidelijker moeten schrijven. Het staat er gewoon VERKEERD, maar wacht snel alle schuld op alle moslims geven daar ben je goed in.
moslims voegen niks toe aan een samenleving.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waar? Zie je spoken ofzo? Overal moslims booeeeh!![]()
dvtb heeft zelfreinigend vermogen, ik wacht met smart af wat hij hierop heeft te zeggen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:23 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
moslims voegen niks toe aan een samenleving.
uit de islam komt niks dan ellende voort, altijd geweld, haat, oorlog, sadisme, etc.
het is gewoon een feit dat moslims de grootste negatieve bijdrage hebben geleverd aan de westerse samenleving in de laatse honderd jaar.
zelfs hitler en het nazi tijdperk was nog beter te doen dan het islamitische facisme.![]()
Helaas. Maar ik vroeg net ook al; hoe komt zo`n man toch aan zulke denkbeelden? Lijkt me dat jij gezien je achtergrond daar wel antwoord op zou kunnen geven.quote:
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:24 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Helaas. Maar ik vroeg net ook al; hoe komt zo`n man toch aan zulke denkbeelden? Lijkt me dat jij gezien je achtergrond daar wel antwoord op zou kunnen geven.
Dat zou ik maar niet tegen een Jood gaan roepen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:23 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
moslims voegen niks toe aan een samenleving.
uit de islam komt niks dan ellende voort, altijd geweld, haat, oorlog, sadisme, etc.
het is gewoon een feit dat moslims de grootste negatieve bijdrage hebben geleverd aan de westerse samenleving in de laatse honderd jaar.
zelfs hitler en het nazi tijdperk was nog beter te doen dan het islamitische facisme.![]()
Niet te kritisch he. Dan val je hem af, en word je gezien als dhimmi.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat zou ik maar niet tegen een Jood gaan roepen.![]()
Ik was even bang dat je een poging zou gaan doenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]Gezien mijn achtergrond? Je denkt werkelijk dat ik ooit dat soort mensen mee heb gemaakt? Ik ken die gast niet, noch zijn moskee, noch zijn aanhangers, noch zijn denkbeelden. Ow wacht die ken ik nu dan wel maar, ik zie niet in hoe mijn achtergrond daarin zou moeten passen.
Ik een dhimmi, hij een zemmel, hebben we allebei wat.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet te kritisch he. Dan val je hem af, en word je gezien als dhimmi.
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik een dhimmi, hij een zemmel, hebben we allebei wat.![]()
Dus je hebt eigenlijk geen flauw idee hoe het nou zou komen dat iemand er zulke denkbeelden op na houdt? Zou de kern van het probleem een theologische basis kunnen hebben denk je?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]Gezien mijn achtergrond? Je denkt werkelijk dat ik ooit dat soort mensen mee heb gemaakt? Ik ken die gast niet, noch zijn moskee, noch zijn aanhangers, noch zijn denkbeelden. Ow wacht die ken ik nu dan wel maar, ik zie niet in hoe mijn achtergrond daarin zou moeten passen.
Ben je christelijk dan?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik een dhimmi, hij een zemmel, hebben we allebei wat.![]()
Nee.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:30 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Dus je hebt eigenlijk geen flauw idee hoe het nou zou komen dat iemand er zulke denkbeelden op na houdt? Zou de kern van het probleem een theologische basis kunnen hebben denk je?
Okee. Maar als het een theologische basis heeft dan is dat zeker een fundamenteel probleem, die, zoals uit dit voorbeeld maar weer eens blijkt, wel degelijk zijn uitwerking heeft op de maatschappij. Dan moet dat probleem toch ook bij de kern aangepakt worden lijkt mij zo? Enig idee hoe men dat het beste kan doen? Of hoe dat uberhaupt gedaan kan worden?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:32 schreef Mutant01 het volgende:
Dat zou kunnen, in combinatie met labiele persoonlijkheid wellicht.
ALNF roept niet op tot het doden van moslims. Hij constateert alleen maar een feit.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
dvtb heeft zelfreinigend vermogen, ik wacht met smart af wat hij hierop heeft te zeggen.
Omdat een geloofsboek mogelijk extremisme in de hand zou kunnen werken, wil jij heel de religie aanpakken? Begrijp ik dat goed?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:36 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Okee. Maar als het een theologische basis heeft dan is dat zeker een fundamenteel probleem, die, zoals uit dit voorbeeld maar weer eens blijkt, wel degelijk zijn uitwerking heeft op de maatschappij. Dan moet dat probleem toch ook bij de kern aangepakt worden lijkt mij zo? Enig idee hoe men dat het beste kan doen? Of hoe dat uberhaupt gedaan kan worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |