abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:17:02 #1
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_45595647
quote:
Een woordvoerder van de Amsterdamse Assoenna-moskee aan de Frederik Hendrikstraat heeft voor de microfoon van universiteitsblad Folia laten weten dat iemand die de islam beledigt, gedood mag worden. Folia toog naar de moskee om een reactie te vragen over de show van cabaretier Ewout Jansen. In een klein onderdeel van die show, die wordt opgevoerd in cabaretzaaltjes in het hele land, maakt Jansen enkele grappen over moslims.

Die moslimgrappen komen hem vaak op negatieve reacties te staan uit de zaal, variërend van gescheld tot bestorming van het podium. Volgens een zegsman van de moskee mag de cabaretier (en rechtenstudent) Jansen geslagen worden of dood gemaakt. Dat mag namelijk van de Islam, zo beweert de woordvoerder. ''De Islam zegt je mag de Islam niet beledigen. Een moslim die hoort dat de Islam wordt beledigd, moet ingrijpen. En als het beledigen blijft doorgaan of de rechter niet ingrijpt, wat moet je dan?'' Eerder zei de woordvoerder dat een moslim die radicaal is de belediger eventueel kan dood maken. Iets dat hij ook goedkeurde.

De woordvoerder verklaarde overigens spontaan ook nog dat Theo van Gogh ''gewaarschuwd'' was voor het lot hem te wachten stond. ''Hij heeft verschillende briefjes en bedreigingen gehad, maar hij trok zich er niets van aan.''

Op de site van Folia is een deel van het interview te beluisteren (in mp3). Aan het woord is de tolk, een man die zich voorstelt als de heer Kabli. Hij spreekt in het bijzijn van enkele bestuursleden. De imam van de moskee, Mohammed Bouljhaf, was ook bij het interview aanwezig maar vertrok halverwege het gesprek.

Morgen brengt universiteitsblad Folia een uitgebreide reportage uit over cabaretier Ewout Jansen, die wel vaker bedreigd wordt.
'A'damse moskee keurt doden cabaretier goed'
ben benieuwd wat er nu gedaan wordt.
het is natuurlijk al weer een tijdje geleden dat Theo vermoord is en dan verwaterd het totdat die cabaretier ook echt word vermoord.
het ene bericht na het andere dat het overgrote deel van de moslims niet wil integreren en ons lastig valt met hun middeleeuwse leefgewoonten en geloof.

als we nu eens een simpele regel opstellen dat we elke figuur dat langer in nederland is dan 5 jaar en het Nederlands onvoldoende beheerst, crimineel is of was, iets tegen homo's heeft en tegen vrijheid van meningsuiting het land uit trappen dan word het vast weer gezellig hier.
ik ben lief :)
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:18:22 #2
8369 speknek
Another day another slay
pi_45595676
Is hun geloof. Moet je respect voor hebben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:19:02 #3
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_45595698
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_45595786
Gezellig!!
Forum admin jump: webicon maximum 100 kB, geen 500kB
pi_45595907
Achterlijke mensen heb je overal.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:26:47 #6
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_45595925
Die Imam in een luchtdicht verpakt UPS pakket per express het land uit, en die moskee 6 maanden dicht....nééééééxt
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:26:55 #7
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_45595931
Als zij het mogen mogen, mogen wij het ook.
Ik stoor mij aan moslims dus je mag ze prikken met een lang mes.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_45595983
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:26 schreef beelz het volgende:
Als zij het mogen mogen, mogen wij het ook.
Ik stoor mij aan moslims dus je mag ze prikken met een lang mes.
Jij hebt geen geloofsboek waaruit je denkt te kunnen halen dat dat mag
Jij hebt wel een wetboek, waarin staat dat dat niet mag
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:29:13 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45596004
Ta zou zeggen sluiten die moskee. Maar vanuit een erkende religie mag je helaas alles zeggen en doen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:30:48 #10
44649 beelz
pi_45596052
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:28 schreef djenneke het volgende:

[..]

Jij hebt geen geloofsboek waaruit je denkt te kunnen halen dat dat mag
Jij hebt wel een wetboek, waarin staat dat dat niet mag
En dat wetboek geldt ook voor dat tuig dus als zij zich er niet aan hoeven te houden hoef ik het ook niet.
Besef Regulier!
pi_45596088
Wat een mooie uitspraak van die imam... daar moet je echt respect voor hebben... want anders ga je dood...

dinsdag 23 januari 2007 @ 14:32:07 #12
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_45596099
Ik stoor mij ook aan moslims en de islam, maar ik kom uit een superieure cultuur dus ik prik ze niet dood.
Lekkeâh bèdehand. Nâh je zin?
pi_45596173
Restecp.
Ik ben geen Chinees, ik ben Joods.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:34:38 #14
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_45596182
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:32 schreef Haaglander het volgende:
Ik stoor mij ook aan moslims en de islam, maar ik kom uit een superieure cultuur dus ik prik ze niet dood.
[14.gif]
pi_45596741
Dit ruikt gewoon naar een rotte grap van die studentenvereniging. Zo dom zijn moslims nou ook weer niet en vooral woordvoerders niet die weten hoe ze ongelovigen voor moeten liegen.
pi_45596940
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:30 schreef beelz het volgende:

[..]

En dat wetboek geldt ook voor dat tuig dus als zij zich er niet aan hoeven te houden hoef ik het ook niet.
Nee, dat wetboek geldt ook voor dat tuig, en als ze zich er niet aan houden, moeten ze worden gestraft. Net als jij, als jij je er niet aan houdt.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:59:15 #17
44649 beelz
pi_45597001
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:57 schreef djenneke het volgende:

[..]

Nee, dat wetboek geldt ook voor dat tuig, en als ze zich er niet aan houden, moeten ze worden gestraft. Net als jij, als jij je er niet aan houdt.
Rot op met je politiek correcte gelul. Je weet net zo goed als ik dat dat tuig niet gestraft wordt en dat neus Cohen met een pakje thee en kaakjes bij de vriendelijke bebaarde man op bezoek gaat om er even over te praten.
Besef Regulier!
pi_45597121
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:59 schreef beelz het volgende:

[..]

Rot op met je politiek correcte gelul. Je weet net zo goed als ik dat dat tuig niet gestraft wordt en dat neus Cohen met een pakje thee en kaakjes bij de vriendelijke bebaarde man op bezoek gaat om er even over te praten.
Dat is geen politiek correct gelul. Dat is zoals het zou moeten zijn. Of het ook zo is, is een ander verhaal. Dat jij liever een anarchistische staat tegemoet wilt zien is jouw probleem.

[ Bericht 0% gewijzigd door djenneke op 23-01-2007 15:10:34 ]
  dinsdag 23 januari 2007 @ 15:07:06 #19
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45597253
quote:

[..]

Rot op met je politiek correcte gelul. Je weet net zo goed als ik dat dat tuig niet gestraft wordt
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=AU0025&u_ljn=AU0025
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_45597276
quote:
Ik vrees inderdaad dat we weer zo'n soort 'maatregel' gaan krijgen ja. Een betere ingreep zou zijn om het oproepen tot moord, cq het goedkeuren daarvan harder aan te pakken, door middel van celstraffen.
pi_45597384
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:07 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ik vrees inderdaad dat we weer zo'n soort 'maatregel' gaan krijgen ja. Een betere ingreep zou zijn om het oproepen tot moord, cq het goedkeuren daarvan harder aan te pakken, door middel van celstraffen.
Ik denk niet dat dat zal helpen. Uitzetting misschien wel.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 15:12:13 #22
44649 beelz
pi_45597405
quote:
Een moord waarvan iedereen weet dat hij het heeft gedaan is wel wat anders dan oproepen tot moord. Oproepen tot moord is al strafbaar en hij krijgt een pakje pickwick van Cohen.
Besef Regulier!
pi_45597432
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:07 schreef dVTB het volgende:

[..]

Haatzaaierij over het algemeen moet gewoon aangepakt worden. Er is namelijk een veel groter en breder probleem in Nederland, bevolkingsgroepen die elkaar demoniseren en als het kwaad afschilderen dat moet aangepakt worden. Dit moet ook via internet gebeuren.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 23 januari 2007 @ 15:12:57 #24
3542 Gia
User under construction
pi_45597436
Nou, dan mag Theo Maassen ook wel dekking zoeken. Hij gebruikt een hoofddoekje om zijn snikkel mee af te vegen na de daad. Bijna alle cabaretiers hebben wel moslimgrappen. En Christengrappen, Jodengrappen enz... Dus die mogen allemaal afgemaakt worden?
pi_45597499
De moslims uit dit topic schijnen één ding niet te begrijpen. Namelijk dat ze wonen in Nederland, dat we hier wetten hebben en dat de Sharia NIET boven de wet staat. Dus ook al staat er in de Sharia (cq Koran) dat je mensen mag doden die de islam beledigen, dan nog mag dat niet in Nederland, omdat we hier andere wetten hebben.
pi_45597603
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:12 schreef beelz het volgende:

[..]

Een moord waarvan iedereen weet dat hij het heeft gedaan is wel wat anders dan oproepen tot moord. Oproepen tot moord is al strafbaar en hij krijgt een pakje pickwick van Cohen.
iemand een langdurige ongeneeslijke ziekte toewensen is anders geen oproepen tot moord hoor, eerder het tegendeel
pleased to meet you
pi_45597662
quote:
Een woordvoerder van de Amsterdamse Assoenna-moskee aan de Frederik Hendrikstraat heeft voor de microfoon van universiteitsblad Folia laten weten dat iemand die de islam beledigt, gedood mag worden.]
Hoe komt deze man toch aan zulke denkbeelden? Mutant, misschien dat jij dat kunt vertellen?
eeeh
pi_45597667
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:14 schreef dVTB het volgende:
De moslims uit dit topic schijnen één ding niet te begrijpen.
Waar? Zie je spoken ofzo? Overal moslims booeeeh!
Allah Al Watan Al Malik
pi_45597668
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:12 schreef Mutant01 het volgende:

Haatzaaierij over het algemeen moet gewoon aangepakt worden. Er is namelijk een veel groter en breder probleem in Nederland, bevolkingsgroepen die elkaar demoniseren en als het kwaad afschilderen dat moet aangepakt worden. Dit moet ook via internet gebeuren.
Ik weiger hier te accepteren dat je uitlatingen van extremistische moslims min of meer gelijkstelt aan 'demonisering' (modewoord van dit decennium) van bevolkingsgroepen. Extremistische moslims gaan namelijk echt wel een paar stappen verder dan anderen. Ik heb nog nooit een Christen horen oproepen tot het vermoorden van mensen die het Christendom beledigen.

En hoezeer ik ook snap dat jij niet wilt worden aangekeken voor uitspraken van extremisten, het zijn toch steeds weer de moslims ZELF die hun eigen imago schade toebrengen. Het wordt tijd voor meer zelfreinigend en zelfcorrigerend vermogen onder moslims, in plaats van het af te wentelen op andere bevolkingsgroepen.
pi_45597713
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:17 schreef moussie het volgende:

[..]

iemand een langdurige ongeneeslijke ziekte toewensen is anders geen oproepen tot moord hoor, eerder het tegendeel
Maar het hoort niet. Als iemand jou dood wenst hier in dit forum word ie ook gebanned, toch een teken dat zoiets maatschappelijk neit geaccepteerd word, en zo hoort het ook. Als die baardmans dit heeft gezegd, moet ie maar gebanned worden van de maatschappij, permanent.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_45597729
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:19 schreef Mutant01 het volgende:
Ik had duidelijker moeten schrijven. Ik bedoelde de moslims uit het nieuwsbericht. Dus de woordvoerders van die moskee. Maar ik stel vast dat jij wegwimpelen, uitlachen en het probleem verschuiven weer eens belangrijker vindt dan je 'collega-moslims' te veroordelen.
pi_45597747
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:19 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ik weiger hier te accepteren dat je uitlatingen van extremistische moslims min of meer gelijkstelt aan 'demonisering' (modewoord van dit decennium) van bevolkingsgroepen. Extremistische moslims gaan namelijk echt wel een paar stappen verder dan anderen. Ik heb nog nooit een Christen horen oproepen tot het vermoorden van mensen die het Christendom beledigen.

En hoezeer ik ook snap dat jij niet wilt worden aangekeken voor uitspraken van extremisten, het zijn toch steeds weer de moslims ZELF die hun eigen imago schade toebrengen. Het wordt tijd voor meer zelfreinigend en zelfcorrigerend vermogen onder moslims, in plaats van het af te wentelen op andere bevolkingsgroepen.
Blaat, het is weer je reinste gelul eromheen. Wat probeer je te bereiken met dit soort posts vraag ik me af, want ze bieden geen enkele oplossing. Het alleen gejank van de hoogste plank, boehoe moslims boehoe moslims, verder kom je niet.

Zie mijn signature voor een concreet voorbeeld vanuit een andere bevolkingsgroep. Ben je tevreden?
Allah Al Watan Al Malik
pi_45597779
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:21 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ik had duidelijker moeten schrijven. Ik bedoelde de moslims uit het nieuwsbericht. Dus de woordvoerders van die moskee. Maar ik stel vast dat jij wegwimpelen, uitlachen en het probleem verschuiven weer eens belangrijker vindt dan je 'collega-moslims' te veroordelen.
Duidelijker moeten schrijven. Het staat er gewoon VERKEERD, maar wacht snel alle schuld op alle moslims geven daar ben je goed in.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45597809
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Duidelijker moeten schrijven. Het staat er gewoon VERKEERD, maar wacht snel alle schuld op alle moslims geven daar ben je goed in.
Droog je tranen.
eeeh
pi_45597818
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:23 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Droog je tranen.
Ze zijn niet te stoppen.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 23 januari 2007 @ 15:23:50 #36
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_45597824
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

moslims voegen niks toe aan een samenleving.
uit de islam komt niks dan ellende voort, altijd geweld, haat, oorlog, sadisme, etc.

het is gewoon een feit dat moslims de grootste negatieve bijdrage hebben geleverd aan de westerse samenleving in de laatse honderd jaar.
zelfs hitler en het nazi tijdperk was nog beter te doen dan het islamitische facisme.
ik ben lief :)
pi_45597848
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:23 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

uit de islam komt niks dan ellende voort, altijd geweld, haat, oorlog, sadisme, etc.

het is gewoon een feit dat moslims de grootste negatieve bijdrage hebben geleverd aan de westerse samenleving in de laatse honderd jaar.
zelfs hitler en het nazi tijdperk was nog beter te doen dan het islamitische facisme.
dvtb heeft zelfreinigend vermogen, ik wacht met smart af wat hij hierop heeft te zeggen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45597858
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ze zijn niet te stoppen.
Helaas. Maar ik vroeg net ook al; hoe komt zo`n man toch aan zulke denkbeelden? Lijkt me dat jij gezien je achtergrond daar wel antwoord op zou kunnen geven.
eeeh
pi_45597909
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:24 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Helaas. Maar ik vroeg net ook al; hoe komt zo`n man toch aan zulke denkbeelden? Lijkt me dat jij gezien je achtergrond daar wel antwoord op zou kunnen geven.
Gezien mijn achtergrond? Je denkt werkelijk dat ik ooit dat soort mensen mee heb gemaakt? Ik ken die gast niet, noch zijn moskee, noch zijn aanhangers, noch zijn denkbeelden. Ow wacht die ken ik nu dan wel maar, ik zie niet in hoe mijn achtergrond daarin zou moeten passen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45597922
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:23 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

Dat zou ik maar niet tegen een Jood gaan roepen.
pi_45597945
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:26 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat zou ik maar niet tegen een Jood gaan roepen.
Niet te kritisch he. Dan val je hem af, en word je gezien als dhimmi.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45598027
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Gezien mijn achtergrond? Je denkt werkelijk dat ik ooit dat soort mensen mee heb gemaakt? Ik ken die gast niet, noch zijn moskee, noch zijn aanhangers, noch zijn denkbeelden. Ow wacht die ken ik nu dan wel maar, ik zie niet in hoe mijn achtergrond daarin zou moeten passen.
Ik was even bang dat je een poging zou gaan doen
pi_45598043
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niet te kritisch he. Dan val je hem af, en word je gezien als dhimmi.
Ik een dhimmi, hij een zemmel, hebben we allebei wat.
pi_45598060
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Allah Al Watan Al Malik
pi_45598088
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus je hebt eigenlijk geen flauw idee hoe het nou zou komen dat iemand er zulke denkbeelden op na houdt? Zou de kern van het probleem een theologische basis kunnen hebben denk je?
eeeh
pi_45598124
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ben je christelijk dan?
eeeh
pi_45598156
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:30 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Dus je hebt eigenlijk geen flauw idee hoe het nou zou komen dat iemand er zulke denkbeelden op na houdt? Zou de kern van het probleem een theologische basis kunnen hebben denk je?
Nee.

Dat zou kunnen, in combinatie met labiele persoonlijkheid wellicht.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45598372
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:32 schreef Mutant01 het volgende:
Dat zou kunnen, in combinatie met labiele persoonlijkheid wellicht.
Okee. Maar als het een theologische basis heeft dan is dat zeker een fundamenteel probleem, die, zoals uit dit voorbeeld maar weer eens blijkt, wel degelijk zijn uitwerking heeft op de maatschappij. Dan moet dat probleem toch ook bij de kern aangepakt worden lijkt mij zo? Enig idee hoe men dat het beste kan doen? Of hoe dat uberhaupt gedaan kan worden?
eeeh
  dinsdag 23 januari 2007 @ 15:38:43 #49
3542 Gia
User under construction
pi_45598447
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

dvtb heeft zelfreinigend vermogen, ik wacht met smart af wat hij hierop heeft te zeggen.
ALNF roept niet op tot het doden van moslims. Hij constateert alleen maar een feit.
pi_45598516
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:36 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Okee. Maar als het een theologische basis heeft dan is dat zeker een fundamenteel probleem, die, zoals uit dit voorbeeld maar weer eens blijkt, wel degelijk zijn uitwerking heeft op de maatschappij. Dan moet dat probleem toch ook bij de kern aangepakt worden lijkt mij zo? Enig idee hoe men dat het beste kan doen? Of hoe dat uberhaupt gedaan kan worden?
Omdat een geloofsboek mogelijk extremisme in de hand zou kunnen werken, wil jij heel de religie aanpakken? Begrijp ik dat goed?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')