De eendenbek was deze keer een stuk minder onplezierig, de laatste keer was in het ziekenhuis voor een varentest...quote:Op maandag 29 januari 2007 12:48 schreef cattie het volgende:
Oh ja, dat is waar ook, er werd wel voor het plaatsen een uitstrijkje gemaakt!
Bij mij ook nog niet, ik zorg gewoon dat ik constant zwanger ben of aan het ontzwangeren.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:57 schreef Noli. het volgende:
Dat uitstrijkje/test zijn bij mij helemaal niet gedaan
quote:Op maandag 29 januari 2007 14:57 schreef Mwanatabu het volgende:
Oeh, uitstrijkjes pimpen
Ik kreeg een oproep, maar ff bellen van de week dat ik helaas () net geworpen heb en nog vol met zog zit.
Dat is alleen om te verhullen dat ik stiekem doodsbang ben voor die eende(n)bek...quote:Op maandag 29 januari 2007 15:00 schreef Stiekemurd het volgende:
[..]
![]()
Je kan ook zo heerlijk uit de hoek komen!
30quote:Op maandag 29 januari 2007 15:10 schreef beefcake het volgende:
Vanaf welke leeftijd krijg je eigenlijk een oproep voor een uitstrijkje?
Ik hoop dat het mee gaat vallen! Meestal zie ik van te voren erg tegen dit soort dingen op en valt het achteraf wel mee. Ik kan wel een nachtje rustig slapen, da's wel een voordeel. Ik prent mezelf in dat het maar 36 uur is en dat het zo voorbij zal zijn. Maar het is niet leuk.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:12 schreef kozakken het volgende:
Ik ga mss nu erg tegen iedereen in hoor, maar ik denk dat het je erg gaat meevallen Cattie.
Loslaten kost moeite. Of dat nu met zo'n cursus is of over een maand of twee wanneer je een nachtje wegmoet.
(Niet flauw bedoeld, maar ik denk echt dat het zo werkt)
Ik gelukkig ook nietquote:Op maandag 29 januari 2007 15:33 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vond het zo ontzettend meevallen na alle verhalen erover. Ik heb er echt niks van gevoeld eigenlijk.
Ik nog 8 jaar, maar ik heb nooit moeite met dat ding. Behalve dus vlak voor de bevalling, maar da's logisch.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:15 schreef beefcake het volgende:
Oh, dan heb ik nog 6 jaar dusDat is mooi, want op zo'n eendenbek zit ik ook niet te wachten
tnx. Duurt hier nog ff dus.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:27 schreef jolene het volgende:
[..]
Ik gelukkig ook niet
Ingrid http://www.rivm.nl/uitstrijkje/
Helemaal mee eens....quote:Op maandag 29 januari 2007 16:34 schreef Stiekemurd het volgende:
Ik heb het vorig jaar al gehad... Maar ja joh, ik vind het goed dat het gedaan wordt. Eigenlijk zou borst onderzoek ook bij 30 moeten gebeuren. Te veel jonge vrouwen die borstkanker krijgen....
En uitstrijkjes vanaf 25... Tien jaar na het eerste seksuele contact schijnt het echt kanker te kunnen worden. En aangezien veel van de nu jonge vrouwen in ieder geval jonger dan 20 waren bij hun eerste keer, is die 30 alweer achterhaald.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:34 schreef Stiekemurd het volgende:
Ik heb het vorig jaar al gehad... Maar ja joh, ik vind het goed dat het gedaan wordt. Eigenlijk zou borst onderzoek ook bij 30 moeten gebeuren. Te veel jonge vrouwen die borstkanker krijgen....
Pilgebruik op zichzelf is ook helemaal geen reden om een uitstrijkje te maken. Het gaat om het seks hebben zonder condoom. Daardoor kun je besmet raken met hpv, een seksueel overdraagbaar virus wat helaas bij 80% van de vrouwen voorkomt en wat de veroorzaker is van verreweg de meeste gevallen van baarmoederhalskanker. Het risico op kanker ontstaat ongeveer 10 jaar na besmetting.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:53 schreef reese.com het volgende:
Mijn huisarts heeft het ondanks de pil nog nooit nodig gevonden om een uitstrijkje te maken. Niet goed, I know maar om haar er nu op te gaan wijzen. Zo fijn is het niet. In het ziekenhuis al wel vaak gepook gehad daar beneden maar de huisarts heeft het gek genoeg nog niet nodig geacht.
.
Bij mij werd dat gewoon met de vingers gedaan, toen had ik echt 100 keer liever zo'n eendebek gehadquote:Op maandag 29 januari 2007 18:13 schreef beefcake het volgende:
Ik heb een keer een eendenbek ingehad en vond het echt een rotdingMaar dat was ook voor een onderzoekje omdat het vrijen zeer deed, dus misschien had het daar meer mee te maken.
Bar
In Duitsland ga je vanaf je achttiende ook geregeld naar de gyneacoloog voor een checkup. Twee studiegenootjes stonden ook echt met hun oren te klapperen dat dat hier niet aan de orde is.quote:Op maandag 29 januari 2007 19:03 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn buitenlandse collega's vinden ons hier in Nederland overigens gestoord dat we niet vaker uitstrijkjes krijgen. In Engeland gebeurt het jaarlijks en ook mijn Amerikaanse en Braziliaanse collega's zijn veel vaker dan eens in de 5 jaar gewend.
Hier hetzelfde. En bedankt hequote:Op maandag 29 januari 2007 15:13 schreef Brighteyes het volgende:
Bij mij kwam hij binnen ergens de 2e week van januari: U wordt dit jaar 30.
En bedankt hè, ik had liever nog een paar maandjes in de ontkenning gebleven.
Maar goed, als het goed is ergens in het jaar dat je 30 wordt dus. Hangt er een beetje vanaf hoe jouw HA dat doet.
Hier nog eentje die over 11 maanden 30 wordt....quote:
Ik heb wel meer verhalen over het zuunige beleid in de Nl "gezondheidszorg"quote:Op maandag 29 januari 2007 19:03 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn buitenlandse collega's vinden ons hier in Nederland overigens gestoord dat we niet vaker uitstrijkjes krijgen. In Engeland gebeurt het jaarlijks en ook mijn Amerikaanse en Braziliaanse collega's zijn veel vaker dan eens in de 5 jaar gewend.
Bedanktquote:Op maandag 29 januari 2007 19:44 schreef poemojn het volgende:
Ik heb het ook nooit gehad.
Owlet/Mwana, helaas.. uitstrijkjes kunnen wel tijdens de bv. Er moet dan wel op het formulier worden aangegeven dat je bv geeft, de kans op een afwijkende uitslag is nl wat groter omdat die cellen door de bv blijkbaar wat onrustiger zijn. Dan kunnen ze daar rekening mee houden.
/edit
Je kunt 't beste na zo'n 6 mnd na de bevalling gaan zo te lezen: http://www.sbbw.nl/?id=37
Voor dat jaarlijkse onderzoek schijnt geen reden te zijn. Vroeger was het hier om de drie jaar, dat schijnt een redelijke periode te zijn. Die cellen worden niet van de een op de andere dag kanker, ze moeten door vijf fases heen en pas in fase vijf (wat echt een paar jáár duurt) is het kanker en gevaarlijk. In de stadia daarvoor kun je het redelijk makkelijk behandelen. Maar ja, kosten he... Toen men besloot dat de eerste oproep van 35 naar 30 moest, hebben ze meteen de interval veranderd.quote:Op maandag 29 januari 2007 19:03 schreef Brighteyes het volgende:
Yups zeer bekendquote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:07 schreef pinquit het volgende:
Hey, sinds ik bevallen ben, voel ik mijn eisprong!![]()
ik heb dan elke maand ineens een nare buikpijn, heel vreemd gevoel, en mn moeder heeft dat ook gekregen na haar 1e zwangerschap, dus ze herkende iets.
toenzei ze; kijk of je over 2 weken ongesteld wordt, en ja hoor! PRECIES 2 weken later komt de rode waterval![]()
![]()
hebben nogmeer mamas dit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |