abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 januari 2007 @ 14:37:09 #226
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45756629
quote:
Op zondag 28 januari 2007 14:34 schreef Neuk het volgende:
Volgens mij ben ik de enige op aarde die geen probs heeft met het CB. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik eigenwijs als dikke stront ben en dus alleen de adviezen die mij aanstaan aan neem en andere adviezen het ene oor in laat gaan en het andere weer uit...
heb opzich ook niet echt problemen. Nu heb ik als bijkomstig voordeel dat ze zich niet met haar eet patroon e.d. mogen bemoeien
En idd wat eerder genoemd is onthoud alles maar doe niet overal wat mee.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 28 januari 2007 @ 15:17:32 #227
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_45758177
Ik heb ook geen problemen met het CB maar ik ben één keer goed pissig geworden omdat ze niet eens de moeite namen om op het mapje te kijken of ze een meisje of jongen voor zich hadden en omdat de wvk paniek liep te zaaien over het feit dat Kai nog niet liep terwijl de arts daar vlak daarvoor totaal geen probleem van maakte. Verder filter ik de informatie die ik krijg naar "heel bruikbaar" en "het zal wel maar ik doe het op mijn eigen manier". Het is fijn dat er in Nederland zoiets als een CB bestaat waar je met je vragen en problemen terecht kunt maar ik vind wel dat ze de neuzen van de medewerkers wel eens dezelfde kant op mogen zetten omdat er door de verschillende adviezen vaak meer verwarring of onzekerheid wordt gecreeerd dan er in eerste instantie was.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 28 januari 2007 @ 15:25:39 #228
1762 YPPY
Yppiaans
pi_45758448
Ik vind dat ze ook moeten luisteren naar wat een ouder vertelt. En het inderdaad eens zijn met elkaar.
Anna was de eerste maand te weinig aangekomen. Inderdaad. Ze was week 2 en 3 samen maar 80 gram gegroeid. Toen we dat wisten zijn we mbv een lactatiekundige wat gaan veranderen, met effect (140 gram in een week). Die arts wilde daar niet naar luisteren, alleen maar dat het gemiddelde te laag was. Terwijl het die laatste week juist erg goed ging. Dat vond ik zo erg, niet luisteren, maar gewoon haar eigen verhaal vertellen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_45758587
Ik heb ook geen probleem met mijn consultatiebureau maar dat komt ook omdat het bureau gevestigd is en geleid wordt door mijn huisarts (die ook vroeger mijn schoolarts was) en een verpleegkundige die ik nog van vroeger ken als moeder van een vriendinnetje.
Twee mensen maar en dus geen verschillende meningen. Het enige waarbij we (licht) van mening verschillen is de BV maar dta is meer omdat de arts ook mijn eigen huisarts is en ze van mening is dat het wel eens te veel van mij zou kunnen gaan vergen. Maar toen ik aangaf dat ik geenzins van plan ben om te stoppen na de zes maanden was het verder ook duidelijk en geen probleem meer.
  zondag 28 januari 2007 @ 15:46:13 #230
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45758856
quote:
Op zondag 28 januari 2007 14:34 schreef Neuk het volgende:
Volgens mij ben ik de enige op aarde die geen probs heeft met het CB. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik eigenwijs als dikke stront ben en dus alleen de adviezen die mij aanstaan aan neem en andere adviezen het ene oor in laat gaan en het andere weer uit...
Volgens mij roepen boven jou toch een aantal mensen dat het CB geen problemen geeft.
Lekker douchen!
pi_45759109
Zo te lezen ben je heel wat van plan Owlet dat wordt tot een jaar of 18 verplicht bv?

Ik heb nog te weinig ervaring met dit cb maar het eerste bezoek met Juliette beviel wel goed.
  zondag 28 januari 2007 @ 19:26:47 #232
24188 Belana
kloon van belana
pi_45766972
ik heb ook een prima cb nooit geen klagen gehad hoor. fijne wijkverpleegkundigen, fijne arts, alles best in orde. nog nooit rare vervelende, dubbele adviezen gehad.
stormy waters...
sailin'
  zondag 28 januari 2007 @ 19:33:35 #233
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45767166
quote:
Op zondag 28 januari 2007 15:46 schreef sjak het volgende:

[..]

Volgens mij roepen boven jou toch een aantal mensen dat het CB geen problemen geeft.
Kan. Naast dat ik zo eigenwijs als dikke stront ben lees ik ook selectief
Naah, ik doelde meer op het algemeen in mijn real life. Ik heb zelfs al van verscheidene vriendinnen en kennissen vreemde blikken en vragen gehad over dat ik geen probleem met de opvattingen van het CB heb. Blijkbaar hadden zij dat allemaal wel.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  zondag 28 januari 2007 @ 19:40:23 #234
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45767371
Mama is bijna twee weken geleden gestopt met de minipil om over te gaan stappen op Mirena. En nu heeft mama al anderhalve week pms. Mama eet een heleboel, maar heeft eigenlijk geen eetlust. Mama heeft ook stemmingswisselingen.... mama wordt NUTS!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 29 januari 2007 @ 10:05:36 #235
108648 cattie
lieve moeder
pi_45782641
Ik zie erg op tegen woensdag en donderdag. Dan heb ik een 2 daagse cursus en ben ik dus ook een nacht niet bij Ive... Ik zal hem zo gaan missen! En daarnaast moet hij dus 36 uur lang uit flesjes drinken, ik hoop dat dat lukt, want daar houdt hij niet van, ik moet veel kolven, op papier zou dat moeten kunnen qua ruimte en tijd, maar dat wil helaas niet altijd zeggen dat het in de praktijk ook goed gaat. Kolfkamers zonder koelkast, docenten die pauzes schrappen e.d.. En mijn man moet de nacht in zijn 1tje doen. Gelukkig slaapt Ive de laatste tijd beter, maar echt makkelijk is dat niet.
En ten slotte is het volgens mij een gruwlijk suffe cursus, die wel verplicht is en 2 uur rijden is, zodat ik niet ff snel naar huis kan.
Dat moest ik even kwijt.
pi_45783135
quote:
Op zondag 28 januari 2007 19:40 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Mama is bijna twee weken geleden gestopt met de minipil om over te gaan stappen op Mirena. En nu heeft mama al anderhalve week pms. Mama eet een heleboel, maar heeft eigenlijk geen eetlust. Mama heeft ook stemmingswisselingen.... mama wordt NUTS!
Heb je het spiraaltje al? Heb net 1 bij de apotheek opgehaald.

Cattie sterkte ermee!
  maandag 29 januari 2007 @ 10:34:27 #237
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45783198
quote:
Op maandag 29 januari 2007 10:31 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Heb je het spiraaltje al? Heb net 1 bij de apotheek opgehaald.

Cattie sterkte ermee!
Ik heb hem ook al en uit alle testuitslagen blijkt dat ik hem kan zetten, ik ben namelijk ook 'niet zwanger'. Heb het op aanraden van de HA even getest net. Nu even wachten tot de praktijk klaar is met werkoverleg en dan gauw afspraak maken. Dan eventjes wachten tot het veilig is en dan hoef ik er voorlopig niet meer naar om te kijken.
  maandag 29 januari 2007 @ 10:41:28 #238
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45783323
ik heb de neiging om terug mijn bed in te kruipen... heb het benauwd en last aan mijn borst

En hoe ik eraan kom geen idee, maar vervelend is het wel...

Meiden met bijna spiralaaltjes s6
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Licht Ontvlambaar maandag 29 januari 2007 @ 10:43:38 #239
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_45783364
quote:
Op maandag 29 januari 2007 10:41 schreef _Bar_ het volgende:
ik heb de neiging om terug mijn bed in te kruipen... heb het benauwd en last aan mijn borst

En hoe ik eraan kom geen idee, maar vervelend is het wel...

Meiden met bijna spiralaaltjes s6
Hou je jezelf een beetje in de gaten meis... Als het erger wordt, even bellen met huisarts!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_45783541
Nog even over het CB. Ik ben zo'n moeder die het wel probeert. Asl het CB me iets zegt wat bij Mika minder of meer kan dan probeer ik het wel. Als Mika aan een fles minder niet genoef heeft dan houdt het op. Maar ze hebben het hier altijd nog goed gehad
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 29 januari 2007 @ 11:15:24 #241
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45784037
Oeh Cattie.
Dat lijkt me idd afschuwelijk, zo lang van je lieve kleine Ive weg.
Die cursus is natuurlijk heel erg verplicht ofzo? bah, kun je niet spijbelen? je ziek melden? Nah, heb je natuurlijk allemaal over nagedacht. Maar als het écht niet goed voelt.... niet gaan zou ik zeggen... (al heb ik makkelijk praten ).

Bar, sterkte!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_45784602
Ben net terug van CB. Beetje chaotisch daar (was mijn eerste keer bij dit CB) maar wel aardig en geen vingertje gezien over iets dat of niet zou moeten/mogen. Mevrouwtje was 2 kilo aangespekt, nu 5 kilo, en maakte alerte, gezonde indruk. Twee prikjes en klaar. Over een uur of twee begint het feest dus...

Oh ja, nog tips om dwarse prinsesjes aan de fles te krijgen? Ze weet niet hoe ze die overigens vieze melk eruit krijgt. Geduld? Dacht ik al
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 29 januari 2007 @ 11:45:52 #243
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45784918
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:34 schreef Mwanatabu het volgende:
Geduld? Dacht ik al
Succes ermee!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 29 januari 2007 @ 11:55:39 #244
108648 cattie
lieve moeder
pi_45785182
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:15 schreef Moonah het volgende:
Oeh Cattie.
Dat lijkt me idd afschuwelijk, zo lang van je lieve kleine Ive weg.
Die cursus is natuurlijk heel erg verplicht ofzo? bah, kun je niet spijbelen? je ziek melden? Nah, heb je natuurlijk allemaal over nagedacht. Maar als het écht niet goed voelt.... niet gaan zou ik zeggen... (al heb ik makkelijk praten ).
(..)
Ja, helaas kan ik het echt niet maken om niet te gaan, het is namelijk ook een heel dure cursus. Maar als ik een telefoontje krijg dat het niet zo goed gaat met Ive, ben ik direct weg!

Mwana, je zou misschien nog een ander type speen kunnen gebruiken, misschien dat Nune die fijner vindt.
pi_45785479
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:55 schreef cattie het volgende:

[..]

Ja, helaas kan ik het echt niet maken om niet te gaan, het is namelijk ook een heel dure cursus. Maar als ik een telefoontje krijg dat het niet zo goed gaat met Ive, ben ik direct weg!
Misschien niet geheel moreel verantwoord, maar kun je niet zo'n telefoontje regelen?
quote:
Mwana, je zou misschien nog een ander type speen kunnen gebruiken, misschien dat Nune die fijner vindt.
Doen we!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_45785552
quote:
Op maandag 29 januari 2007 10:34 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Ik heb hem ook al en uit alle testuitslagen blijkt dat ik hem kan zetten, ik ben namelijk ook 'niet zwanger'. Heb het op aanraden van de HA even getest net. Nu even wachten tot de praktijk klaar is met werkoverleg en dan gauw afspraak maken. Dan eventjes wachten tot het veilig is en dan hoef ik er voorlopig niet meer naar om te kijken.
Testuitslagen? Heb ik niks over gehoord. Mij is aangeraden om tijdens de laatste dagen van de ongesteldheid te doen. Dus ff afwachten wanneer dat is.
  maandag 29 januari 2007 @ 12:11:27 #247
108648 cattie
lieve moeder
pi_45785645
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:05 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Misschien niet geheel moreel verantwoord, maar kun je niet zo'n telefoontje regelen?
[..]
(..)
Daar ben ik veel te braaf voor!

Succes met Nune en het drinken uit de fles.

Ingrid, toen ik jaren geleden een mirena liet plaatsen hoefde ik ook geen zwangerschapstest te doen. Bij mij werd hij ook tijdens mijn menstruatie geplaatst.
  maandag 29 januari 2007 @ 12:12:48 #248
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_45785684
(koper)Spiraaltje is bij mij gezet net 1 of 2 dagen na de laatste dag van de menstruatie.
(huisarts hier zet ze om personlijke redenen liever niet tijdens de menstruatie)
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 29 januari 2007 @ 12:33:21 #249
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45786216
@Ingrid: de HA zegt dat je standaard op schimmels en soa's getest wordt. Dit omdat ze je baarmoeder ingaan en dan eventuele bacteriën mee kunnen nemen en dan infecties te veroorzaken.

@Noli: wat zouden die redenen nou zijn hé? Ik wacht wel een weekje tot het veilig is, daarna is het zo'n beetje 5 jaar bijna 100% veilig.
  maandag 29 januari 2007 @ 12:48:55 #250
108648 cattie
lieve moeder
pi_45786649
Oh ja, dat is waar ook, er werd wel voor het plaatsen een uitstrijkje gemaakt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')