abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 januari 2007 @ 06:55:18 #201
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45719220
Hier op het cb zijn ze het niet met elkáár eens. De ene arts adviseerde om de laatste voeding eruit te gooien. Maar toen ik dat trots voor elkaar had gekregen zei de andere arts dat het nog helemaal niet nodig is....
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 08:27:55 #202
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45719458
Ingrid volg je gevoel en dat van Kim. Veel kindjes redden die norm niet. Fleur leefde(t) sommige dagen ook zo ongeveer op lucht, lijkt het.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 09:00:01 #203
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_45719584
Ingrid zo ging ons laatste gesprek op het cb (ook bmr en meningokokken gekregen);

CB; Hoe gaat het met eten?
S; Goed, hij eet lekker veel.
CB; Hoeveel flessen krijgt hij nog?
S; 2, één als ontbijt en één als late fles
CB; die late fles mag er wel af nu
S; laten we dat maar níet doen
CB; maar die moet u nu echt weglaten hoor
S; dat doen we dus niet
CB; maar die late fles hoeft nu écht niet meer hoor
S; voorlopig krijgt hij die nog gewoon
CB; Eet hij die nog gewoon op dan?
...
waar is die smiley met die hamer op zijn hoofd?

O, en van de prikken kon hij 'pas' na 5 tot 10 dagen last krijgen, Tobias was de volgende dag al niet helemaal lekker van de prikken. Niet te veel van aantrekken dus. En als ze overdag niet zoveel eet zou ik al helemaal de late fles niet weghalen!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_45720814
quote:
Jaah, dat toontje he: je mag van alles van dat CB. Zo mag je om de 4 uur gaan voeden, en mag je die nachtvoedingen eruit gooien, want die heeft hij/zij nu niet meer nodig mevrouw. Terwijl ze tegelijk adviseren kindje niet onnodig door te laten huilen en dat het onbegonnen werk is nachtvoedingen weg te bezuinigen voordat het kindje dat zelf aangeeft (<- dáár is die hamersmiley )
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 27 januari 2007 @ 11:13:41 #205
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45720884
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 09:00 schreef Saffier het volgende:
Ingrid zo ging ons laatste gesprek op het cb (ook bmr en meningokokken gekregen);

CB; Hoe gaat het met eten?
S; Goed, hij eet lekker veel.
CB; Hoeveel flessen krijgt hij nog?
S; 2, één als ontbijt en één als late fles
S; laten we dat maar níet doen
CB; maar die moet u nu echt weglaten hoor
S; dat doen we dus niet
CB; maar die late fles hoeft nu écht niet meer hoor
S; voorlopig krijgt hij die nog gewoon
CB; Eet hij die nog gewoon op dan?
...
waar is die smiley met die hamer op zijn hoofd?

O, en van de prikken kon hij 'pas' na 5 tot 10 dagen last krijgen, Tobias was de volgende dag al niet helemaal lekker van de prikken. Niet te veel van aantrekken dus. En als ze overdag niet zoveel eet zou ik al helemaal de late fles niet weghalen!
Precies de reden waarom Fleur dus haar fles nog krijgt. Als ze 's avonds goed heeft gegeten laat ze hem nog weleens voor de helft staan, maar anders gaat ie inderdaad leeg.

Oh en je weet toch dat uit een flesdrinken slecht is....ja niet goed voor de tandjes..he. Nou die vijf minuten die fleur de fles drinkt, weegt niet op tegen de uren dat ze d'r speen in heeft 's nachts. Sorry CB, maar mijn grietje krijgt dus ook nog gewoon een avondfles.

waarbij ik wel moet opmerken dat ik een fijne wkv heb. Die niet zo dwingend is als de arts.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 11:38:01 #206
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_45721238
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 11:13 schreef chacama het volgende:

[..]

Precies de reden waarom Fleur dus haar fles nog krijgt. Als ze 's avonds goed heeft gegeten laat ze hem nog weleens voor de helft staan, maar anders gaat ie inderdaad leeg.

Oh en je weet toch dat uit een flesdrinken slecht is....ja niet goed voor de tandjes..he. Nou die vijf minuten die fleur de fles drinkt, weegt niet op tegen de uren dat ze d'r speen in heeft 's nachts. Sorry CB, maar mijn grietje krijgt dus ook nog gewoon een avondfles.

waarbij ik wel moet opmerken dat ik een fijne wkv heb. Die niet zo dwingend is als de arts.
Hier precies hetzelfde hoor. Kai is nu 2 jaar en 4 maanden en krijgt ook gewoon nog een fles voor het slapen gaan. Hij eet overdag amper dus ik vind die fles een mooie aanvulling. Ik zeg het niet eens op het CB, net als dat ik zijn speen niet meeneem. Als ze het niet weten kunnen ze er ook niet over zeuren. Ik heb helemaal geen behoefte om mezelf tegenover een wvk en arts (die tegenstrijdige adviezen geven) te verantwoorden.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_45722076
Dank jullie wel!

Djeez en ik hebben besloten om niet te veel aan te trekken van het cb. Gelukkig hebben we nu wel een leuke cbarts. Zijn we nog niet vaak geweest, sinds we hier wonen. Dat scheelt ook wel. En Djeez is dan lekker vrij, dus die kan mooi mee!

Ik hoop dat Kim geen last rijgt ade prikken, of dan een paar dagen later. Ik ben de volgende dag jarig. Maar dan nog, pech hoor. Scheelt wel dat de visite sneller weg is...
pi_45722754
Amber krijgt ook nog gewoon een late fles hoor. De ene keer gaat ie wel leeg, de andere keer niet.
Daarnaast moet ze natuurlijk aan de 500 ml zuivel komen en aangezien ze geen kaas mag komt ze met 1 fles niet aan de 500 ml...

En ik vind het totaal niet boeiend wat het cb zegt. Die gaan altijd uit van standaard kinderen.. maar geen enkel kind is hetzelfde... Dus gewoon lekker laten lullen!

Amber heeft geen last gehad van de prikken trouwens..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 13:00:44 #209
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45723106
Pfff, wat fijn om te lezen dat er nog een hoop peuters een papfles krijgen 's avonds. Dacht al dat wij de enigen waren die ons niet aan 'de regels' hielden.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_45723550
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:00 schreef dutchie het volgende:
Pfff, wat fijn om te lezen dat er nog een hoop peuters een papfles krijgen 's avonds. Dacht al dat wij de enigen waren die ons niet aan 'de regels' hielden.
Lucht wel op he?

Onze lieve buuf kwam net langs, hoe het met me/ons gaat. Ff gekletst. Toch wel leuk als je het goed met je buren kunt vinden.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 15:03:35 #211
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45726033
Mwa, niets aantreken van het CB vind ik ook zo weer wat. Ze geven soms best goede adviezen. Als ik er weer heen moet heb ik gewoon mijn lijstje met vragen en daar krijg ik dan gewoon antwoord op. Ik heb niet vaak het idee dat ze me lopen te pushen. De dingen waarvan ik dat wel vind die overweeg ik. Ben ik het ermee eens dan doe ik het, zo niet, nou ja, jammer dan. Maar ik overweeg het wel. Dus om nou te zeggen dat het helemaal niets is daar dat vind ik echt te ver gaan. Ik vind het een goede instantie die er mede voor zorgt dat het hartstikke goed gaat met de nederlandse kinderen.
Lekker douchen!
  zaterdag 27 januari 2007 @ 15:13:06 #212
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_45726235
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:00 schreef dutchie het volgende:
Regels bestaan er regels Zoë had ze niet bij haar of kun je ze downen ofzo
pi_45726250
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 15:03 schreef sjak het volgende:
Mwa, niets aantreken van het CB vind ik ook zo weer wat. Ze geven soms best goede adviezen. Als ik er weer heen moet heb ik gewoon mijn lijstje met vragen en daar krijg ik dan gewoon antwoord op. Ik heb niet vaak het idee dat ze me lopen te pushen. De dingen waarvan ik dat wel vind die overweeg ik. Ben ik het ermee eens dan doe ik het, zo niet, nou ja, jammer dan. Maar ik overweeg het wel. Dus om nou te zeggen dat het helemaal niets is daar dat vind ik echt te ver gaan. Ik vind het een goede instantie die er mede voor zorgt dat het hartstikke goed gaat met de nederlandse kinderen.
Dat is ook zeker waar, maar het verschilt echt enorm per bureau. Het ene heeft een borstvoedingscertificaat en trekt de neus op bij het woord "fles", het volgende gooit je bijkans dood met monsters poedermelk en het derde laat je voeden hoe je wilt maar zeurt weer over de tijdstippen en staart zich dood op wanneer een kind dit of dat moet kunnen. Je moet als ouder zelf toch wel vaak stevig in je schoenen staan en denken: "en ík vind dat het goed gaat, ze krijgt gewoon die avondfles nog" e.d.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_45726260
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 15:13 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Regels bestaan er regels Zoë had ze niet bij haar of kun je ze downen ofzo
Ja, heb jij geen handleiding gekregen dan?
  zaterdag 27 januari 2007 @ 15:59:03 #215
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45727272
Als ouder moet je sowieso stevig in je schoenen staan. Is het niet het CB wat vreemde adviezen geeft dan zijn het wel kennissen, vrienden, buren, zussen, ouders of collega's die het beter weten. (en soms tref je dat soort betweters ook aan op fora ) Ik vind alleen dat we moeten oppassen om het CB zo af te zeiken. Niet iedereen staat zo sterk in zijn schoenen om dat te kunnen relativeren.
Lekker douchen!
  zaterdag 27 januari 2007 @ 16:52:11 #216
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45728572
Ga even voor mezelf juichen

Boekhouding is af . Morgen het huis op orde krijgen en dan even lekker genieten van mijn laatste weekje niet werken. Volgende week dinsdag ga ik weer aan de bak...voor halve dagen

klopt Sjak. het cb is er ook om te zien hoe het met de kinderen gaat en dat wel heel belangrijk. Of je alle adviezen moet volgen is aan een ieder. Daarom zijn het ook adviezen....die helaas zo af en toe een beetje te dwingend overkomen.
pi_45728689
Van sommige mensen bij het cb wil ik best veel aannemen. Van anderen (zoals de arts van de eerste keer) niks. Die begon binnen vijf minuten al over bijvoeding, iemand anders gaf me gelukkig het nr. van de lactatiekundige. Anna heeft haar wel een mooie trap gegeven, kwam goed uit.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_45728815
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 15:59 schreef sjak het volgende:
Ik vind alleen dat we moeten oppassen om het CB zo af te zeiken. Niet iedereen staat zo sterk in zijn schoenen om dat te kunnen relativeren.
Andersom vind ik dat eigenlijk nog wel belangrijker.
Ik kwam bij de arts op CB die me er op wees dat ik toch echt naar om de 3 uur voeden moest gaan en het moest gaan rekken met kwartiertjes. Dat heb ik een week gedaan en ik had een strontvervelend kind toen dacht ik echt bekijk het maar, ik bedenk het zelf wel!
De volgende keer bij het CB kwam ik bij de wijkverpleegster en ze vroeg om de hoeveel uur hij kwam.
Ik dacht dus ik ga nu echt niet zeggen dat hij soms nog om de 3 uur komt want anders krijg ik weer die preek dus ik zei; hij komt om de 4 uur. Waarop ze zei: je mag hem gerust vaker aanleggen hoor
Ik heb geloof ik mijn geloof in het geloof verloren.
pi_45729640
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 16:56 schreef YPPY het volgende:
. Anna heeft haar wel een mooie trap gegeven, kwam goed uit.

Bij de oude cb konden we niks goed doen. Bij de huidige wel. Deze arts is ook veeeel leuker. Staart zich niet blind op regeltjes enzo. Dus ben benieuwd wat ze vrijdag zegt.
En natuurlijk hoe lang en zwaar Kimster is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ingrid19 op 27-01-2007 20:24:16 ]
  zaterdag 27 januari 2007 @ 19:28:52 #220
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45733095
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 17:00 schreef mjammetje het volgende:

[..]

Andersom vind ik dat eigenlijk nog wel belangrijker.
Ik kwam bij de arts op CB die me er op wees dat ik toch echt naar om de 3 uur voeden moest gaan en het moest gaan rekken met kwartiertjes. Dat heb ik een week gedaan en ik had een strontvervelend kind toen dacht ik echt bekijk het maar, ik bedenk het zelf wel!
De volgende keer bij het CB kwam ik bij de wijkverpleegster en ze vroeg om de hoeveel uur hij kwam.
Ik dacht dus ik ga nu echt niet zeggen dat hij soms nog om de 3 uur komt want anders krijg ik weer die preek dus ik zei; hij komt om de 4 uur. Waarop ze zei: je mag hem gerust vaker aanleggen hoor
Hoe bedoel je dat je het andersom belangrijker vindt? Ik kan me niets voorstellen bij een CB die moet gaan relativeren. Die zien jouw kind niet elke dag. Ik schreef ook ergens dat je uiteraard zelf goed moet bedenken of je de adviezen ter harte wil nemen. Wat ik alleen wil zeggen hier is dat we gewoon echt moeten oppassen om het CB helemaal de grond in te trappen, dat is niet voor iedereen goed.
Lekker douchen!
pi_45736264
Dat ben ik wel met je eens sjak. Je moet niet bij voorbaat roepen dat het niks is. Soms is het handiger toch hun advies op te volgen. Het ligt ook aan jezelf, of je 'in staat bent' afwegingen te maken op grond van genoeg kennis/onderzoek. Ik weet niet hoe ik het moet noemen, maar bij voorbaat al roepen dat het niks is, en het altijd anders doen, is ook niet goed. Dat moet je wel ergens op baseren. De wvken bij ons zijn tot nu toe erg fijn. De ene heeft me er zelfs toe kunnen bewegen met rust en regelmaat te beginnen. Bij haar had ik ook het idee dat ze naar me luisterde en het niet meteen op drong. Meer zo van "lees dit maar eens door en kijk wat er bij je past".
Ik vind het wel vervelend dat elke afspraak met iemand anders was.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_45736640
Het CB geeft ook wel goede adviezen hoor. Maar als er in het dossier van Amber staat dat ze KMA heeft en de kinderarts gaat zeggen dat ze wel yoghurt mag, dan heb ik zoiets van je lult maar een end weg, maar naar jou luister ik niet..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_45739002
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:28 schreef sjak het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat je het andersom belangrijker vindt? Ik kan me niets voorstellen bij een CB die moet gaan relativeren. Die zien jouw kind niet elke dag. Ik schreef ook ergens dat je uiteraard zelf goed moet bedenken of je de adviezen ter harte wil nemen. Wat ik alleen wil zeggen hier is dat we gewoon echt moeten oppassen om het CB helemaal de grond in te trappen, dat is niet voor iedereen goed.
Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat ik het zo apart vind dat de een zich strikt aan bepaalde regels houd terwijl de ander meer gelooft in het gezonde verstand.
Het is nogal verwarrend als je voor het eerst moeder bent als je dan verschillende adviezen krijgt van een deskundige want daar trek je je zoiezo iets van aan, wat je er mee doet is weer iets anders.
Ik heb geloof ik mijn geloof in het geloof verloren.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 22:17:21 #224
103793 kozakken
Living the life
pi_45739122
Maar naast adviezen van deskundigen zijn er ook nog de adviezen van partners, boeken, vriendinnen, opa's en oma's, andere ouders die je spreekt, fokkers en ga zo maar door.
En iedereen heeft een andere mening.

Daarnaast heeft iedereen dan ook nog eens zijn eigen ervaringen waarmee je dus je eigen advies insteekt. (Heb je veel ervaring met KMA, dan zal je eerder op die gevaren wijzen. Heb je ervaring met slaapproblemen dan is die insteek meer aanwezig)

Ik blijf onzeker over heel veel dingen. Maar je groeit wel steeds meer toe naar iets 'eigens'. Maar dat heeft tijd nodig en soms ook gewoon je gezonde verstand. Daarnaast vind ik consulteren op een CB niet slecht en vaak ook prettig. Zodra het maar niet omslaat in een 'dwingend advies'
  zondag 28 januari 2007 @ 14:34:01 #225
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45756509
Volgens mij ben ik de enige op aarde die geen probs heeft met het CB. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik eigenwijs als dikke stront ben en dus alleen de adviezen die mij aanstaan aan neem en andere adviezen het ene oor in laat gaan en het andere weer uit...
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  zondag 28 januari 2007 @ 14:37:09 #226
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45756629
quote:
Op zondag 28 januari 2007 14:34 schreef Neuk het volgende:
Volgens mij ben ik de enige op aarde die geen probs heeft met het CB. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik eigenwijs als dikke stront ben en dus alleen de adviezen die mij aanstaan aan neem en andere adviezen het ene oor in laat gaan en het andere weer uit...
heb opzich ook niet echt problemen. Nu heb ik als bijkomstig voordeel dat ze zich niet met haar eet patroon e.d. mogen bemoeien
En idd wat eerder genoemd is onthoud alles maar doe niet overal wat mee.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 28 januari 2007 @ 15:17:32 #227
3142 m@x
pi_45758177
Ik heb ook geen problemen met het CB maar ik ben één keer goed pissig geworden omdat ze niet eens de moeite namen om op het mapje te kijken of ze een meisje of jongen voor zich hadden en omdat de wvk paniek liep te zaaien over het feit dat Kai nog niet liep terwijl de arts daar vlak daarvoor totaal geen probleem van maakte. Verder filter ik de informatie die ik krijg naar "heel bruikbaar" en "het zal wel maar ik doe het op mijn eigen manier". Het is fijn dat er in Nederland zoiets als een CB bestaat waar je met je vragen en problemen terecht kunt maar ik vind wel dat ze de neuzen van de medewerkers wel eens dezelfde kant op mogen zetten omdat er door de verschillende adviezen vaak meer verwarring of onzekerheid wordt gecreeerd dan er in eerste instantie was.
  zondag 28 januari 2007 @ 15:25:39 #228
1762 YPPY
Yppiaans
pi_45758448
Ik vind dat ze ook moeten luisteren naar wat een ouder vertelt. En het inderdaad eens zijn met elkaar.
Anna was de eerste maand te weinig aangekomen. Inderdaad. Ze was week 2 en 3 samen maar 80 gram gegroeid. Toen we dat wisten zijn we mbv een lactatiekundige wat gaan veranderen, met effect (140 gram in een week). Die arts wilde daar niet naar luisteren, alleen maar dat het gemiddelde te laag was. Terwijl het die laatste week juist erg goed ging. Dat vond ik zo erg, niet luisteren, maar gewoon haar eigen verhaal vertellen.
*OUD heilige*
pi_45758587
Ik heb ook geen probleem met mijn consultatiebureau maar dat komt ook omdat het bureau gevestigd is en geleid wordt door mijn huisarts (die ook vroeger mijn schoolarts was) en een verpleegkundige die ik nog van vroeger ken als moeder van een vriendinnetje.
Twee mensen maar en dus geen verschillende meningen. Het enige waarbij we (licht) van mening verschillen is de BV maar dta is meer omdat de arts ook mijn eigen huisarts is en ze van mening is dat het wel eens te veel van mij zou kunnen gaan vergen. Maar toen ik aangaf dat ik geenzins van plan ben om te stoppen na de zes maanden was het verder ook duidelijk en geen probleem meer.
  zondag 28 januari 2007 @ 15:46:13 #230
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45758856
quote:
Op zondag 28 januari 2007 14:34 schreef Neuk het volgende:
Volgens mij roepen boven jou toch een aantal mensen dat het CB geen problemen geeft.
Lekker douchen!
pi_45759109
Zo te lezen ben je heel wat van plan Owlet dat wordt tot een jaar of 18 verplicht bv?

Ik heb nog te weinig ervaring met dit cb maar het eerste bezoek met Juliette beviel wel goed.
  zondag 28 januari 2007 @ 19:26:47 #232
24188 Belana
kloon van belana
pi_45766972
ik heb ook een prima cb nooit geen klagen gehad hoor. fijne wijkverpleegkundigen, fijne arts, alles best in orde. nog nooit rare vervelende, dubbele adviezen gehad.
stormy waters...
sailin'
  zondag 28 januari 2007 @ 19:33:35 #233
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45767166
quote:
Op zondag 28 januari 2007 15:46 schreef sjak het volgende:

[..]

Volgens mij roepen boven jou toch een aantal mensen dat het CB geen problemen geeft.
Kan. Naast dat ik zo eigenwijs als dikke stront ben lees ik ook selectief
Naah, ik doelde meer op het algemeen in mijn real life. Ik heb zelfs al van verscheidene vriendinnen en kennissen vreemde blikken en vragen gehad over dat ik geen probleem met de opvattingen van het CB heb. Blijkbaar hadden zij dat allemaal wel.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  zondag 28 januari 2007 @ 19:40:23 #234
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45767371
Mama is bijna twee weken geleden gestopt met de minipil om over te gaan stappen op Mirena. En nu heeft mama al anderhalve week pms. Mama eet een heleboel, maar heeft eigenlijk geen eetlust. Mama heeft ook stemmingswisselingen.... mama wordt NUTS!
  maandag 29 januari 2007 @ 10:05:36 #235
108648 cattie
lieve moeder
pi_45782641
Ik zie erg op tegen woensdag en donderdag. Dan heb ik een 2 daagse cursus en ben ik dus ook een nacht niet bij Ive... Ik zal hem zo gaan missen! En daarnaast moet hij dus 36 uur lang uit flesjes drinken, ik hoop dat dat lukt, want daar houdt hij niet van, ik moet veel kolven, op papier zou dat moeten kunnen qua ruimte en tijd, maar dat wil helaas niet altijd zeggen dat het in de praktijk ook goed gaat. Kolfkamers zonder koelkast, docenten die pauzes schrappen e.d.. En mijn man moet de nacht in zijn 1tje doen. Gelukkig slaapt Ive de laatste tijd beter, maar echt makkelijk is dat niet.
En ten slotte is het volgens mij een gruwlijk suffe cursus, die wel verplicht is en 2 uur rijden is, zodat ik niet ff snel naar huis kan.
Dat moest ik even kwijt.
pi_45783135
quote:
Op zondag 28 januari 2007 19:40 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Mama is bijna twee weken geleden gestopt met de minipil om over te gaan stappen op Mirena. En nu heeft mama al anderhalve week pms. Mama eet een heleboel, maar heeft eigenlijk geen eetlust. Mama heeft ook stemmingswisselingen.... mama wordt NUTS!
Heb je het spiraaltje al? Heb net 1 bij de apotheek opgehaald.

Cattie sterkte ermee!
  maandag 29 januari 2007 @ 10:34:27 #237
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45783198
quote:
Op maandag 29 januari 2007 10:31 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Heb je het spiraaltje al? Heb net 1 bij de apotheek opgehaald.

Cattie sterkte ermee!
Ik heb hem ook al en uit alle testuitslagen blijkt dat ik hem kan zetten, ik ben namelijk ook 'niet zwanger'. Heb het op aanraden van de HA even getest net. Nu even wachten tot de praktijk klaar is met werkoverleg en dan gauw afspraak maken. Dan eventjes wachten tot het veilig is en dan hoef ik er voorlopig niet meer naar om te kijken.
  maandag 29 januari 2007 @ 10:41:28 #238
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45783323
ik heb de neiging om terug mijn bed in te kruipen... heb het benauwd en last aan mijn borst

En hoe ik eraan kom geen idee, maar vervelend is het wel...

Meiden met bijna spiralaaltjes s6
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Licht Ontvlambaar maandag 29 januari 2007 @ 10:43:38 #239
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_45783364
quote:
Op maandag 29 januari 2007 10:41 schreef _Bar_ het volgende:
ik heb de neiging om terug mijn bed in te kruipen... heb het benauwd en last aan mijn borst

En hoe ik eraan kom geen idee, maar vervelend is het wel...

Meiden met bijna spiralaaltjes s6
Hou je jezelf een beetje in de gaten meis... Als het erger wordt, even bellen met huisarts!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_45783541
Nog even over het CB. Ik ben zo'n moeder die het wel probeert. Asl het CB me iets zegt wat bij Mika minder of meer kan dan probeer ik het wel. Als Mika aan een fles minder niet genoef heeft dan houdt het op. Maar ze hebben het hier altijd nog goed gehad
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 29 januari 2007 @ 11:15:24 #241
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45784037
Oeh Cattie.
Dat lijkt me idd afschuwelijk, zo lang van je lieve kleine Ive weg.
Die cursus is natuurlijk heel erg verplicht ofzo? bah, kun je niet spijbelen? je ziek melden? Nah, heb je natuurlijk allemaal over nagedacht. Maar als het écht niet goed voelt.... niet gaan zou ik zeggen... (al heb ik makkelijk praten ).

Bar, sterkte!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_45784602
Ben net terug van CB. Beetje chaotisch daar (was mijn eerste keer bij dit CB) maar wel aardig en geen vingertje gezien over iets dat of niet zou moeten/mogen. Mevrouwtje was 2 kilo aangespekt, nu 5 kilo, en maakte alerte, gezonde indruk. Twee prikjes en klaar. Over een uur of twee begint het feest dus...

Oh ja, nog tips om dwarse prinsesjes aan de fles te krijgen? Ze weet niet hoe ze die overigens vieze melk eruit krijgt. Geduld? Dacht ik al
  maandag 29 januari 2007 @ 11:45:52 #243
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45784918
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:34 schreef Mwanatabu het volgende:
Geduld? Dacht ik al
Succes ermee!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 29 januari 2007 @ 11:55:39 #244
108648 cattie
lieve moeder
pi_45785182
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:15 schreef Moonah het volgende:
Oeh Cattie.
Dat lijkt me idd afschuwelijk, zo lang van je lieve kleine Ive weg.
Die cursus is natuurlijk heel erg verplicht ofzo? bah, kun je niet spijbelen? je ziek melden? Nah, heb je natuurlijk allemaal over nagedacht. Maar als het écht niet goed voelt.... niet gaan zou ik zeggen... (al heb ik makkelijk praten ).
(..)
Ja, helaas kan ik het echt niet maken om niet te gaan, het is namelijk ook een heel dure cursus. Maar als ik een telefoontje krijg dat het niet zo goed gaat met Ive, ben ik direct weg!

Mwana, je zou misschien nog een ander type speen kunnen gebruiken, misschien dat Nune die fijner vindt.
pi_45785479
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:55 schreef cattie het volgende:

[..]

Ja, helaas kan ik het echt niet maken om niet te gaan, het is namelijk ook een heel dure cursus. Maar als ik een telefoontje krijg dat het niet zo goed gaat met Ive, ben ik direct weg!
Misschien niet geheel moreel verantwoord, maar kun je niet zo'n telefoontje regelen?
quote:
Mwana, je zou misschien nog een ander type speen kunnen gebruiken, misschien dat Nune die fijner vindt.
Doen we!
pi_45785552
quote:
Op maandag 29 januari 2007 10:34 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Ik heb hem ook al en uit alle testuitslagen blijkt dat ik hem kan zetten, ik ben namelijk ook 'niet zwanger'. Heb het op aanraden van de HA even getest net. Nu even wachten tot de praktijk klaar is met werkoverleg en dan gauw afspraak maken. Dan eventjes wachten tot het veilig is en dan hoef ik er voorlopig niet meer naar om te kijken.
Testuitslagen? Heb ik niks over gehoord. Mij is aangeraden om tijdens de laatste dagen van de ongesteldheid te doen. Dus ff afwachten wanneer dat is.
  maandag 29 januari 2007 @ 12:11:27 #247
108648 cattie
lieve moeder
pi_45785645
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:05 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Misschien niet geheel moreel verantwoord, maar kun je niet zo'n telefoontje regelen?
[..]
(..)
Daar ben ik veel te braaf voor!

Succes met Nune en het drinken uit de fles.

Ingrid, toen ik jaren geleden een mirena liet plaatsen hoefde ik ook geen zwangerschapstest te doen. Bij mij werd hij ook tijdens mijn menstruatie geplaatst.
  maandag 29 januari 2007 @ 12:12:48 #248
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_45785684
(koper)Spiraaltje is bij mij gezet net 1 of 2 dagen na de laatste dag van de menstruatie.
(huisarts hier zet ze om personlijke redenen liever niet tijdens de menstruatie)
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 29 januari 2007 @ 12:33:21 #249
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45786216
@Ingrid: de HA zegt dat je standaard op schimmels en soa's getest wordt. Dit omdat ze je baarmoeder ingaan en dan eventuele bacteriën mee kunnen nemen en dan infecties te veroorzaken.

@Noli: wat zouden die redenen nou zijn hé? Ik wacht wel een weekje tot het veilig is, daarna is het zo'n beetje 5 jaar bijna 100% veilig.
  maandag 29 januari 2007 @ 12:48:55 #250
108648 cattie
lieve moeder
pi_45786649
Oh ja, dat is waar ook, er werd wel voor het plaatsen een uitstrijkje gemaakt!
  maandag 29 januari 2007 @ 13:22:30 #251
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45787691
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:48 schreef cattie het volgende:
Oh ja, dat is waar ook, er werd wel voor het plaatsen een uitstrijkje gemaakt!
De eendenbek was deze keer een stuk minder onplezierig, de laatste keer was in het ziekenhuis voor een varentest...
  maandag 29 januari 2007 @ 13:57:57 #252
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_45788705
Dat uitstrijkje/test zijn bij mij helemaal niet gedaan
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 29 januari 2007 @ 14:12:38 #253
103793 kozakken
Living the life
pi_45789129
Ik ga mss nu erg tegen iedereen in hoor, maar ik denk dat het je erg gaat meevallen Cattie.
Loslaten kost moeite. Of dat nu met zo'n cursus is of over een maand of twee wanneer je een nachtje wegmoet.
(Niet flauw bedoeld, maar ik denk echt dat het zo werkt)
  maandag 29 januari 2007 @ 14:14:23 #254
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45789172
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:57 schreef Noli. het volgende:
Dat uitstrijkje/test zijn bij mij helemaal niet gedaan
Bij mij ook nog niet, ik zorg gewoon dat ik constant zwanger ben of aan het ontzwangeren.
  maandag 29 januari 2007 @ 14:42:44 #255
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45790058
uitstrijkjes ff kijken hoor, ik denk dat ik er al een stuk of 12 keer gehad heb, als het niet al meer is ook...
pi_45790542
Oeh, uitstrijkjes pimpen
Ik kreeg een oproep, maar ff bellen van de week dat ik helaas ( ) net geworpen heb en nog vol met zog zit.
pi_45790644
quote:
Op maandag 29 januari 2007 14:57 schreef Mwanatabu het volgende:
Oeh, uitstrijkjes pimpen
Ik kreeg een oproep, maar ff bellen van de week dat ik helaas ( ) net geworpen heb en nog vol met zog zit.
Je kan ook zo heerlijk uit de hoek komen!
pi_45790989
Vanaf welke leeftijd krijg je eigenlijk een oproep voor een uitstrijkje?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_45791041
quote:
Op maandag 29 januari 2007 15:00 schreef Stiekemurd het volgende:

[..]

Je kan ook zo heerlijk uit de hoek komen!
Dat is alleen om te verhullen dat ik stiekem doodsbang ben voor die eende(n)bek...
pi_45791051
quote:
Op maandag 29 januari 2007 15:10 schreef beefcake het volgende:
Vanaf welke leeftijd krijg je eigenlijk een oproep voor een uitstrijkje?
30
Rub it in...
  maandag 29 januari 2007 @ 15:13:05 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45791092
Bij mij kwam hij binnen ergens de 2e week van januari: U wordt dit jaar 30.
En bedankt hè, ik had liever nog een paar maandjes in de ontkenning gebleven.

Maar goed, als het goed is ergens in het jaar dat je 30 wordt dus. Hangt er een beetje vanaf hoe jouw HA dat doet.
  † In Memoriam † maandag 29 januari 2007 @ 15:14:45 #262
81992 Githa
pi_45791148
Ohw ohw ohw, ik wordt dit jaar óók 30
pi_45791175
Oh, dan heb ik nog 6 jaar dus Dat is mooi, want op zo'n eendenbek zit ik ook niet te wachten
  maandag 29 januari 2007 @ 15:20:29 #264
108648 cattie
lieve moeder
pi_45791349
quote:
Op maandag 29 januari 2007 14:12 schreef kozakken het volgende:
Ik ga mss nu erg tegen iedereen in hoor, maar ik denk dat het je erg gaat meevallen Cattie.
Loslaten kost moeite. Of dat nu met zo'n cursus is of over een maand of twee wanneer je een nachtje wegmoet.
(Niet flauw bedoeld, maar ik denk echt dat het zo werkt)
Ik hoop dat het mee gaat vallen! Meestal zie ik van te voren erg tegen dit soort dingen op en valt het achteraf wel mee. Ik kan wel een nachtje rustig slapen, da's wel een voordeel. Ik prent mezelf in dat het maar 36 uur is en dat het zo voorbij zal zijn. Maar het is niet leuk.
Dat loslaten is toch best wel moeilijk, merk ik nu al.
  maandag 29 januari 2007 @ 15:31:28 #265
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45791669
hier heb ik er niet zo een grote hekel aan en ben eigenlijk blij dat ik geregeld een uitstrijkje krijg...
Eigenlijk sinds ik aan de pil zit krijg ik geregeld een uitstrijkje...
En omdat ik nogal overgevoelig ben voor schimmels ook een uitstrijkje
En omdat het hier in de fam zit word ik vaker gecontroleerd
En omdat ik nu met een vreselijke bacterie zie (die ook alweer bijna over is ) uitstrijkje
Ow en toen ik zwanger was....
  maandag 29 januari 2007 @ 15:33:48 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45791741
Ik vond het zo ontzettend meevallen na alle verhalen erover. Ik heb er echt niks van gevoeld eigenlijk.
pi_45793627
Wat is een uitstrijkje eik? Slijm afnemen ofzo?
pi_45793700
quote:
Op maandag 29 januari 2007 15:33 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vond het zo ontzettend meevallen na alle verhalen erover. Ik heb er echt niks van gevoeld eigenlijk.
Ik gelukkig ook niet

Ingrid http://www.rivm.nl/uitstrijkje/
  maandag 29 januari 2007 @ 16:29:58 #269
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45793774
quote:
Op maandag 29 januari 2007 15:15 schreef beefcake het volgende:
Oh, dan heb ik nog 6 jaar dus Dat is mooi, want op zo'n eendenbek zit ik ook niet te wachten
Ik nog 8 jaar, maar ik heb nooit moeite met dat ding. Behalve dus vlak voor de bevalling, maar da's logisch.
pi_45793929
Ik heb het vorig jaar al gehad... Maar ja joh, ik vind het goed dat het gedaan wordt. Eigenlijk zou borst onderzoek ook bij 30 moeten gebeuren. Te veel jonge vrouwen die borstkanker krijgen....
pi_45794028
quote:
Op maandag 29 januari 2007 16:27 schreef jolene het volgende:

[..]

Ik gelukkig ook niet

Ingrid http://www.rivm.nl/uitstrijkje/
tnx. Duurt hier nog ff dus.
  maandag 29 januari 2007 @ 16:42:14 #272
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45794176
Helemaal mee eens stiekemurd.

Hier eerst in ontkenning gezeten, maar uiteindelijk met het plaatsen van mirena toch om uitstrijkje gevraagd. Het zal allemaal wel goed zijn, maar het idee dat het op kanker wordt gecontroleerd, maakt me wel een beetje onzeker. Is niet logisch, maar gevoel.

Bar nog een dikke kus .

Cattie ik moest ook bijna een etmaal zonder Maud, maar heb het anders opgelost. Ik slaap de avond van te voren bij de oppas en vertrek dan om 5 uur 's ochtends naar het hoge Noorden. Anders had ik ze de avond van te voren gebracht, want mijn meissie om 5 uur 's ochtends naar de oppas brengen vond ik niet zo'n strak plan.
  maandag 29 januari 2007 @ 16:52:41 #273
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45794530
Mijn HA zegt dus dat het standaard is dat ze een uitstrijkje maken omdat, wat ik al eerder zei, er anders kans is dat er bacteriën in de baarmoeder terecht komen.
pi_45794567
Mijn huisarts heeft het ondanks de pil nog nooit nodig gevonden om een uitstrijkje te maken. Niet goed, I know maar om haar er nu op te gaan wijzen. Zo fijn is het niet. In het ziekenhuis al wel vaak gepook gehad daar beneden maar de huisarts heeft het gek genoeg nog niet nodig geacht.
.

[ Bericht 19% gewijzigd door reese.com op 29-01-2007 17:23:45 ]
Syllables govern the world
  maandag 29 januari 2007 @ 17:21:59 #275
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_45795541
quote:
Op maandag 29 januari 2007 16:34 schreef Stiekemurd het volgende:
Ik heb het vorig jaar al gehad... Maar ja joh, ik vind het goed dat het gedaan wordt. Eigenlijk zou borst onderzoek ook bij 30 moeten gebeuren. Te veel jonge vrouwen die borstkanker krijgen....
Helemaal mee eens.... en hoe jonger vaak de vrouw hoe fataler, helaas.

Ik heb ook Mirena gehad (2x) prima anticonceptiemiddel, zou het zo weer doen als ik niet meer zwanger wil worden. Bij mij bleef de ongi ook bijna altijd uit... leuke bijkomstigheid.

Uitstrijkje... hmm volgens mij ben ik in 2008 weer aan de beurt.
Make love, not war ☮
pi_45796894
quote:
Op maandag 29 januari 2007 16:34 schreef Stiekemurd het volgende:
En uitstrijkjes vanaf 25... Tien jaar na het eerste seksuele contact schijnt het echt kanker te kunnen worden. En aangezien veel van de nu jonge vrouwen in ieder geval jonger dan 20 waren bij hun eerste keer, is die 30 alweer achterhaald.
quote:
Op maandag 29 januari 2007 16:53 schreef reese.com het volgende:
Mijn huisarts heeft het ondanks de pil nog nooit nodig gevonden om een uitstrijkje te maken. Niet goed, I know maar om haar er nu op te gaan wijzen. Zo fijn is het niet. In het ziekenhuis al wel vaak gepook gehad daar beneden maar de huisarts heeft het gek genoeg nog niet nodig geacht.
.
Pilgebruik op zichzelf is ook helemaal geen reden om een uitstrijkje te maken. Het gaat om het seks hebben zonder condoom. Daardoor kun je besmet raken met hpv, een seksueel overdraagbaar virus wat helaas bij 80% van de vrouwen voorkomt en wat de veroorzaker is van verreweg de meeste gevallen van baarmoederhalskanker. Het risico op kanker ontstaat ongeveer 10 jaar na besmetting.

Je huisarts heeft dus op zich gelijk, het blijkt dat pilgebruik echt geen hoger risico oplevert. Gepook hier is er ook genoeg geweest in verband met schimmelinfecties, wat weer kan leiden tot afwijkende cellen, die weer kunnen uitgroeien tot kanker. Gelukkig nog nooit echt iets gehad.
  maandag 29 januari 2007 @ 18:04:10 #277
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45796985
ik vind het nog steeds niet echt iets vervelends... vooral niet omdat hier de eendenbek gewoon warm gemaakt word, dus je niet koud in je krijgt.

Hier overgens nog steeds niet super, moet kalm aan doen dus dat doe ik dan maar
pi_45797273
Ik heb een keer een eendenbek ingehad en vond het echt een rotding Maar dat was ook voor een onderzoekje omdat het vrijen zeer deed, dus misschien had het daar meer mee te maken.

Bar
  maandag 29 januari 2007 @ 19:00:02 #279
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_45798939
quote:
Op maandag 29 januari 2007 18:13 schreef beefcake het volgende:
Ik heb een keer een eendenbek ingehad en vond het echt een rotding Maar dat was ook voor een onderzoekje omdat het vrijen zeer deed, dus misschien had het daar meer mee te maken.

Bar
Bij mij werd dat gewoon met de vingers gedaan, toen had ik echt 100 keer liever zo'n eendebek gehad
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 29 januari 2007 @ 19:03:56 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45799097
Mijn buitenlandse collega's vinden ons hier in Nederland overigens gestoord dat we niet vaker uitstrijkjes krijgen. In Engeland gebeurt het jaarlijks en ook mijn Amerikaanse en Braziliaanse collega's zijn veel vaker dan eens in de 5 jaar gewend.
pi_45799317
Ik heb nog nooit een uitstrijkje gehad, maar goed, ik ben 23 en in mijn familie komt tot nu toe nog geen baarmoederhalskanker voor. Mijn moeder heeft wel een tijd wat onrustige cellen gehad, maar dat is weer gaan liggen volgens mij!

Hier gaat alles momenteel niet zo lekker. Veel ziekte in de familie (kanker), Sara's oortjes, die helaas toch niet lijken op te knappen, een verhuizing (niet van mij, maar wel een weekend gesleept) enz enz, ben inmiddels doodmoe.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_45799495
Hee Fuente, je bent maar drie maandjes jonger dan ik
Heel veel sterkte met alles, klinkt naar
  maandag 29 januari 2007 @ 19:17:27 #283
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45799672
Goed dat jullie het zeggen, ik moet er even een afspraak voor maken.
Cattie, gek is dat he. Maar wat je zegt, dan slaap je ook een keer een nachtje lekker. Gewoon naar huis bellen als je dat nodig vindt en even doorzetten, het is maar 1 nachtje

Sterkte met alles Fuente!
Lekker douchen!
  maandag 29 januari 2007 @ 19:20:18 #284
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_45799799
quote:
Op maandag 29 januari 2007 19:03 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn buitenlandse collega's vinden ons hier in Nederland overigens gestoord dat we niet vaker uitstrijkjes krijgen. In Engeland gebeurt het jaarlijks en ook mijn Amerikaanse en Braziliaanse collega's zijn veel vaker dan eens in de 5 jaar gewend.
In Duitsland ga je vanaf je achttiende ook geregeld naar de gyneacoloog voor een checkup. Twee studiegenootjes stonden ook echt met hun oren te klapperen dat dat hier niet aan de orde is.
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
pi_45800190
Ik begrijp dat het niet zo veel zin heeft om een uitstrijkje te maken als je nog Bv geeft?
Want mijn moeder heeft toen ze begin twintig was een conisatie gehad ivm onrustige cellen en het lijkt me geen slecht plan om zelf ook geregeld te laten checken.
pi_45800677
Ik heb het ook nooit gehad.

Owlet/Mwana, helaas.. uitstrijkjes kunnen wel tijdens de bv. Er moet dan wel op het formulier worden aangegeven dat je bv geeft, de kans op een afwijkende uitslag is nl wat groter omdat die cellen door de bv blijkbaar wat onrustiger zijn. Dan kunnen ze daar rekening mee houden.

/edit
Je kunt 't beste na zo'n 6 mnd na de bevalling gaan zo te lezen: http://www.sbbw.nl/?id=37

[ Bericht 10% gewijzigd door poemojn op 29-01-2007 19:54:31 ]
  Milf maandag 29 januari 2007 @ 20:08:13 #287
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_45801562
quote:
Op maandag 29 januari 2007 15:13 schreef Brighteyes het volgende:
Bij mij kwam hij binnen ergens de 2e week van januari: U wordt dit jaar 30.
En bedankt hè, ik had liever nog een paar maandjes in de ontkenning gebleven.

Maar goed, als het goed is ergens in het jaar dat je 30 wordt dus. Hangt er een beetje vanaf hoe jouw HA dat doet.
Hier hetzelfde. En bedankt he . !

Nu maar melden dat het nog niet hoeft aangezien ik net een kindje heb gekregen. .
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 29 januari 2007 @ 20:28:00 #288
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45802414
quote:
Op maandag 29 januari 2007 15:12 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

30
Rub it in...
O dat is pas over 2 jaar. Ze hebben vast een foutje gemaakt.
pi_45802595
3, toch?
pi_45803069
quote:
Op maandag 29 januari 2007 20:08 schreef nikky het volgende:

[..]

Hier hetzelfde. En bedankt he . !
Hier nog eentje die over 11 maanden 30 wordt....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_45803094
quote:
Ik heb wel meer verhalen over het zuunige beleid in de Nl "gezondheidszorg"
Maar dat uistrijkje kan dus gewoon nu, dus dat moeten we dan maar koesteren
  maandag 29 januari 2007 @ 21:03:48 #292
3142 m@x
pi_45803959
Ik heb mijn oproep destijds weggegooid. Ik had net een nieuwe huisarts en durfde niet bij hem langs te gaan voor een uitstrijkje, vond het zo genant
pi_45804045
quote:
Op maandag 29 januari 2007 19:44 schreef poemojn het volgende:
Ik heb het ook nooit gehad.

Owlet/Mwana, helaas.. uitstrijkjes kunnen wel tijdens de bv. Er moet dan wel op het formulier worden aangegeven dat je bv geeft, de kans op een afwijkende uitslag is nl wat groter omdat die cellen door de bv blijkbaar wat onrustiger zijn. Dan kunnen ze daar rekening mee houden.

/edit
Je kunt 't beste na zo'n 6 mnd na de bevalling gaan zo te lezen: http://www.sbbw.nl/?id=37
Bedankt Ik vind het niet zo helaas, liever wat vaker controleren dan later met de gebakken peren zitten.
En na drie kwartier in de beugels te hebben gelegen tijdens het hechten maakt die ene eendenbek me ook weinig meer uit
  maandag 29 januari 2007 @ 21:56:32 #294
24188 Belana
kloon van belana
pi_45806482
Ik moet morgen. Nog nooit gehad, maar maak me er niet echt druk om. 5 jaar geleden kwam het er niet van, dus ik wil nu zeker gaan.
stormy waters...
sailin'
pi_45815391
Gelukkig heb ik nog even dan. Na de bevalling en het hechten kan het me niet veel meer schelen. Zo pijnlijk kan het nooit zijn. Wel een raar idee dat de huisarts een uurtje later misschien koffie zit te drinken met m'n schoonmoeder.
*OUD heilige*
pi_45815801
quote:
Voor dat jaarlijkse onderzoek schijnt geen reden te zijn. Vroeger was het hier om de drie jaar, dat schijnt een redelijke periode te zijn. Die cellen worden niet van de een op de andere dag kanker, ze moeten door vijf fases heen en pas in fase vijf (wat echt een paar jáár duurt) is het kanker en gevaarlijk. In de stadia daarvoor kun je het redelijk makkelijk behandelen. Maar ja, kosten he... Toen men besloot dat de eerste oproep van 35 naar 30 moest, hebben ze meteen de interval veranderd.

Je mag overigens altijd zélf een afspraak maken.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 14:07:52 #297
56471 pinquit
oh my lama!
pi_45822619
Hey, sinds ik bevallen ben, voel ik mijn eisprong!

ik heb dan elke maand ineens een nare buikpijn, heel vreemd gevoel, en mn moeder heeft dat ook gekregen na haar 1e zwangerschap, dus ze herkende iets.

toenzei ze; kijk of je over 2 weken ongesteld wordt, en ja hoor! PRECIES 2 weken later komt de rode waterval

hebben nogmeer mamas dit?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 30 januari 2007 @ 14:18:48 #298
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_45822923
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:07 schreef pinquit het volgende:
Hey, sinds ik bevallen ben, voel ik mijn eisprong!

ik heb dan elke maand ineens een nare buikpijn, heel vreemd gevoel, en mn moeder heeft dat ook gekregen na haar 1e zwangerschap, dus ze herkende iets.

toenzei ze; kijk of je over 2 weken ongesteld wordt, en ja hoor! PRECIES 2 weken later komt de rode waterval

hebben nogmeer mamas dit?
Yups zeer bekend
pi_45823194
Hier ook pinquit! Heel vervelende buikpijn idd, ik voel letterlijk de eierstokken aan de zijkant van mn buik kloppen, weet ook altijd welke er op springen staat.

En mijn huisarts vond dat ik over 6 maandjes maar eens kennis mocht komen maken met meneer Eendenbek. Dan ben ik al 3 maanden 30, dus dan zal ik wel over die ontkenning heen zijn. En uiteraard zie ik er geen dag ouder uit dan 19
pi_45823318
pinquit, dat voelde ik ook al voor ik zwanger werd. maar ik heb wel meer last van algehele opgeblazenheid rond eisprong én menstruatie. of ik ben me er meer bewust van, dat kan ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')