Jaah, dat toontje he: je mag van alles van dat CB. Zo mag je om de 4 uur gaan voeden, en mag je die nachtvoedingen eruit gooien, want die heeft hij/zij nu niet meer nodig mevrouw. Terwijl ze tegelijk adviseren kindje niet onnodig door te laten huilen en dat het onbegonnen werk is nachtvoedingen weg te bezuinigen voordat het kindje dat zelf aangeeftquote:CB; die late fles mag er wel af nu
Precies de reden waarom Fleur dus haar fles nog krijgt. Als ze 's avonds goed heeft gegeten laat ze hem nog weleens voor de helft staan, maar anders gaat ie inderdaad leeg.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 09:00 schreef Saffier het volgende:
Ingrid zo ging ons laatste gesprek op het cb (ook bmr en meningokokken gekregen);
CB; Hoe gaat het met eten?
S; Goed, hij eet lekker veel.
CB; Hoeveel flessen krijgt hij nog?
S; 2, één als ontbijt en één als late fles
CB; die late fles mag er wel af nu
S; laten we dat maar níet doen
CB; maar die moet u nu echt weglaten hoor
S; dat doen we dus niet
CB; maar die late fles hoeft nu écht niet meer hoor
S; voorlopig krijgt hij die nog gewoon
CB; Eet hij die nog gewoon op dan?
...
waar is die smiley met die hamer op zijn hoofd?
O, en van de prikken kon hij 'pas' na 5 tot 10 dagen last krijgen, Tobias was de volgende dag al niet helemaal lekker van de prikken. Niet te veel van aantrekken dus. En als ze overdag niet zoveel eet zou ik al helemaal de late fles niet weghalen!
Hier precies hetzelfde hoor. Kai is nu 2 jaar en 4 maanden en krijgt ook gewoon nog een fles voor het slapen gaan. Hij eet overdag amper dus ik vind die fles een mooie aanvulling. Ik zeg het niet eens op het CB, net als dat ik zijn speen niet meeneem. Als ze het niet weten kunnen ze er ook niet over zeuren. Ik heb helemaal geen behoefte om mezelf tegenover een wvk en arts (die tegenstrijdige adviezen geven) te verantwoorden.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:13 schreef chacama het volgende:
[..]
Precies de reden waarom Fleur dus haar fles nog krijgt. Als ze 's avonds goed heeft gegeten laat ze hem nog weleens voor de helft staan, maar anders gaat ie inderdaad leeg.
Oh en je weet toch dat uit een flesdrinken slecht is....ja niet goed voor de tandjes..he. Nou die vijf minuten die fleur de fles drinkt, weegt niet op tegen de uren dat ze d'r speen in heeft 's nachts. Sorry CB, maar mijn grietje krijgt dus ook nog gewoon een avondfles.![]()
waarbij ik wel moet opmerken dat ik een fijne wkv heb. Die niet zo dwingend is als de arts.
Lucht wel op he?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:00 schreef dutchie het volgende:
Pfff, wat fijn om te lezen dat er nog een hoop peuters een papfles krijgen 's avonds. Dacht al dat wij de enigen waren die ons niet aan 'de regels' hielden.
Regels bestaan er regelsquote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:00 schreef dutchie het volgende:
Pfff, wat fijn om te lezen dat er nog een hoop peuters een papfles krijgen 's avonds. Dacht al dat wij de enigen waren die ons niet aan 'de regels' hielden.
Dat is ook zeker waar, maar het verschilt echt enorm per bureau. Het ene heeft een borstvoedingscertificaat en trekt de neus op bij het woord "fles", het volgende gooit je bijkans dood met monsters poedermelk en het derde laat je voeden hoe je wilt maar zeurt weer over de tijdstippen en staart zich dood op wanneer een kind dit of dat moet kunnen. Je moet als ouder zelf toch wel vaak stevig in je schoenen staan en denken: "en ík vind dat het goed gaat, ze krijgt gewoon die avondfles nog" e.d.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 15:03 schreef sjak het volgende:
Mwa, niets aantreken van het CB vind ik ook zo weer wat. Ze geven soms best goede adviezen. Als ik er weer heen moet heb ik gewoon mijn lijstje met vragen en daar krijg ik dan gewoon antwoord op. Ik heb niet vaak het idee dat ze me lopen te pushen. De dingen waarvan ik dat wel vind die overweeg ik. Ben ik het ermee eens dan doe ik het, zo niet, nou ja, jammer dan. Maar ik overweeg het wel. Dus om nou te zeggen dat het helemaal niets is daar dat vind ik echt te ver gaan. Ik vind het een goede instantie die er mede voor zorgt dat het hartstikke goed gaat met de nederlandse kinderen.
Ja, heb jij geen handleiding gekregen dan?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 15:13 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Regels bestaan er regelsZoë had ze niet bij haar of kun je ze downen ofzo
![]()
Andersom vind ik dat eigenlijk nog wel belangrijker.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 15:59 schreef sjak het volgende:
Ik vind alleen dat we moeten oppassen om het CB zo af te zeiken. Niet iedereen staat zo sterk in zijn schoenen om dat te kunnen relativeren.
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:56 schreef YPPY het volgende:
. Anna heeft haar wel een mooie trap gegeven, kwam goed uit.
Hoe bedoel je dat je het andersom belangrijker vindt? Ik kan me niets voorstellen bij een CB die moet gaan relativeren. Die zien jouw kind niet elke dag. Ik schreef ook ergens dat je uiteraard zelf goed moet bedenken of je de adviezen ter harte wil nemen. Wat ik alleen wil zeggen hier is dat we gewoon echt moeten oppassen om het CB helemaal de grond in te trappen, dat is niet voor iedereen goed.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:00 schreef mjammetje het volgende:
[..]
Andersom vind ik dat eigenlijk nog wel belangrijker.
Ik kwam bij de arts op CB die me er op wees dat ik toch echt naar om de 3 uur voeden moest gaan en het moest gaan rekken met kwartiertjes. Dat heb ik een week gedaan en ik had een strontvervelend kind toen dacht ik echt bekijk het maar, ik bedenk het zelf wel!
De volgende keer bij het CB kwam ik bij de wijkverpleegster en ze vroeg om de hoeveel uur hij kwam.
Ik dacht dus ik ga nu echt niet zeggen dat hij soms nog om de 3 uur komt want anders krijg ik weer die preek dus ik zei; hij komt om de 4 uur. Waarop ze zei: je mag hem gerust vaker aanleggen hoor![]()
Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat ik het zo apart vind dat de een zich strikt aan bepaalde regels houd terwijl de ander meer gelooft in het gezonde verstand.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:28 schreef sjak het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat je het andersom belangrijker vindt? Ik kan me niets voorstellen bij een CB die moet gaan relativeren. Die zien jouw kind niet elke dag. Ik schreef ook ergens dat je uiteraard zelf goed moet bedenken of je de adviezen ter harte wil nemen. Wat ik alleen wil zeggen hier is dat we gewoon echt moeten oppassen om het CB helemaal de grond in te trappen, dat is niet voor iedereen goed.
heb opzich ook niet echt problemen. Nu heb ik als bijkomstig voordeel dat ze zich niet met haar eet patroon e.d. mogen bemoeienquote:Op zondag 28 januari 2007 14:34 schreef Neuk het volgende:
Volgens mij ben ik de enige op aarde die geen probs heeft met het CB. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik eigenwijs als dikke stront ben en dus alleen de adviezen die mij aanstaan aan neem en andere adviezen het ene oor in laat gaan en het andere weer uit...
quote:Op zondag 28 januari 2007 14:34 schreef Neuk het volgende:
Volgens mij ben ik de enige op aarde die geen probs heeft met het CB. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik eigenwijs als dikke stront ben en dus alleen de adviezen die mij aanstaan aan neem en andere adviezen het ene oor in laat gaan en het andere weer uit...
Kan. Naast dat ik zo eigenwijs als dikke stront ben lees ik ook selectiefquote:Op zondag 28 januari 2007 15:46 schreef sjak het volgende:
[..]
Volgens mij roepen boven jou toch een aantal mensen dat het CB geen problemen geeft.
Heb je het spiraaltje al? Heb net 1 bij de apotheek opgehaald.quote:Op zondag 28 januari 2007 19:40 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Mama is bijna twee weken geleden gestopt met de minipil om over te gaan stappen op Mirena. En nu heeft mama al anderhalve week pms. Mama eet een heleboel, maar heeft eigenlijk geen eetlust. Mama heeft ook stemmingswisselingen.... mama wordt NUTS!![]()
![]()
Ik heb hem ook al en uit alle testuitslagen blijkt dat ik hem kan zetten, ik ben namelijk ook 'niet zwanger'. Heb het op aanraden van de HA even getest net. Nu even wachten tot de praktijk klaar is met werkoverleg en dan gauw afspraak maken. Dan eventjes wachten tot het veilig is en dan hoef ik er voorlopig niet meer naar om te kijken.quote:Op maandag 29 januari 2007 10:31 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Heb je het spiraaltje al? Heb net 1 bij de apotheek opgehaald.
Cattie sterkte ermee!
Hou je jezelf een beetje in de gaten meis... Als het erger wordt, even bellen met huisarts!quote:Op maandag 29 januari 2007 10:41 schreef _Bar_ het volgende:
ik heb de neiging om terug mijn bed in te kruipen... heb het benauwd en last aan mijn borst
En hoe ik eraan kom geen idee, maar vervelend is het wel...
Meiden met bijna spiralaaltjes s6
Ja, helaas kan ik het echt niet maken om niet te gaan, het is namelijk ook een heel dure cursus. Maar als ik een telefoontje krijg dat het niet zo goed gaat met Ive, ben ik direct weg!quote:Op maandag 29 januari 2007 11:15 schreef Moonah het volgende:
Oeh Cattie.
Dat lijkt me idd afschuwelijk, zo lang van je lieve kleine Ive weg.
Die cursus is natuurlijk heel erg verplicht ofzo? bah, kun je niet spijbelen? je ziek melden? Nah, heb je natuurlijk allemaal over nagedacht. Maar als het écht niet goed voelt.... niet gaan zou ik zeggen... (al heb ik makkelijk praten).
(..)
Misschien niet geheel moreel verantwoord, maar kun je niet zo'n telefoontje regelen?quote:Op maandag 29 januari 2007 11:55 schreef cattie het volgende:
[..]
Ja, helaas kan ik het echt niet maken om niet te gaan, het is namelijk ook een heel dure cursus. Maar als ik een telefoontje krijg dat het niet zo goed gaat met Ive, ben ik direct weg!
Doen we!quote:Mwana, je zou misschien nog een ander type speen kunnen gebruiken, misschien dat Nune die fijner vindt.
Testuitslagen? Heb ik niks over gehoord. Mij is aangeraden om tijdens de laatste dagen van de ongesteldheid te doen. Dus ff afwachten wanneer dat is.quote:Op maandag 29 januari 2007 10:34 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Ik heb hem ook al en uit alle testuitslagen blijkt dat ik hem kan zetten, ik ben namelijk ook 'niet zwanger'. Heb het op aanraden van de HA even getest net. Nu even wachten tot de praktijk klaar is met werkoverleg en dan gauw afspraak maken. Dan eventjes wachten tot het veilig is en dan hoef ik er voorlopig niet meer naar om te kijken.![]()
quote:Op maandag 29 januari 2007 12:05 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Misschien niet geheel moreel verantwoord, maar kun je niet zo'n telefoontje regelen?
[..]
(..)
De eendenbek was deze keer een stuk minder onplezierig, de laatste keer was in het ziekenhuis voor een varentest...quote:Op maandag 29 januari 2007 12:48 schreef cattie het volgende:
Oh ja, dat is waar ook, er werd wel voor het plaatsen een uitstrijkje gemaakt!
Bij mij ook nog niet, ik zorg gewoon dat ik constant zwanger ben of aan het ontzwangeren.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:57 schreef Noli. het volgende:
Dat uitstrijkje/test zijn bij mij helemaal niet gedaan
quote:Op maandag 29 januari 2007 14:57 schreef Mwanatabu het volgende:
Oeh, uitstrijkjes pimpen
Ik kreeg een oproep, maar ff bellen van de week dat ik helaas () net geworpen heb en nog vol met zog zit.
Dat is alleen om te verhullen dat ik stiekem doodsbang ben voor die eende(n)bek...quote:Op maandag 29 januari 2007 15:00 schreef Stiekemurd het volgende:
[..]
![]()
Je kan ook zo heerlijk uit de hoek komen!
30quote:Op maandag 29 januari 2007 15:10 schreef beefcake het volgende:
Vanaf welke leeftijd krijg je eigenlijk een oproep voor een uitstrijkje?
Ik hoop dat het mee gaat vallen! Meestal zie ik van te voren erg tegen dit soort dingen op en valt het achteraf wel mee. Ik kan wel een nachtje rustig slapen, da's wel een voordeel. Ik prent mezelf in dat het maar 36 uur is en dat het zo voorbij zal zijn. Maar het is niet leuk.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:12 schreef kozakken het volgende:
Ik ga mss nu erg tegen iedereen in hoor, maar ik denk dat het je erg gaat meevallen Cattie.
Loslaten kost moeite. Of dat nu met zo'n cursus is of over een maand of twee wanneer je een nachtje wegmoet.
(Niet flauw bedoeld, maar ik denk echt dat het zo werkt)
Ik gelukkig ook nietquote:Op maandag 29 januari 2007 15:33 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vond het zo ontzettend meevallen na alle verhalen erover. Ik heb er echt niks van gevoeld eigenlijk.
Ik nog 8 jaar, maar ik heb nooit moeite met dat ding. Behalve dus vlak voor de bevalling, maar da's logisch.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:15 schreef beefcake het volgende:
Oh, dan heb ik nog 6 jaar dusDat is mooi, want op zo'n eendenbek zit ik ook niet te wachten
tnx. Duurt hier nog ff dus.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:27 schreef jolene het volgende:
[..]
Ik gelukkig ook niet
Ingrid http://www.rivm.nl/uitstrijkje/
Helemaal mee eens....quote:Op maandag 29 januari 2007 16:34 schreef Stiekemurd het volgende:
Ik heb het vorig jaar al gehad... Maar ja joh, ik vind het goed dat het gedaan wordt. Eigenlijk zou borst onderzoek ook bij 30 moeten gebeuren. Te veel jonge vrouwen die borstkanker krijgen....
En uitstrijkjes vanaf 25... Tien jaar na het eerste seksuele contact schijnt het echt kanker te kunnen worden. En aangezien veel van de nu jonge vrouwen in ieder geval jonger dan 20 waren bij hun eerste keer, is die 30 alweer achterhaald.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:34 schreef Stiekemurd het volgende:
Ik heb het vorig jaar al gehad... Maar ja joh, ik vind het goed dat het gedaan wordt. Eigenlijk zou borst onderzoek ook bij 30 moeten gebeuren. Te veel jonge vrouwen die borstkanker krijgen....
Pilgebruik op zichzelf is ook helemaal geen reden om een uitstrijkje te maken. Het gaat om het seks hebben zonder condoom. Daardoor kun je besmet raken met hpv, een seksueel overdraagbaar virus wat helaas bij 80% van de vrouwen voorkomt en wat de veroorzaker is van verreweg de meeste gevallen van baarmoederhalskanker. Het risico op kanker ontstaat ongeveer 10 jaar na besmetting.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:53 schreef reese.com het volgende:
Mijn huisarts heeft het ondanks de pil nog nooit nodig gevonden om een uitstrijkje te maken. Niet goed, I know maar om haar er nu op te gaan wijzen. Zo fijn is het niet. In het ziekenhuis al wel vaak gepook gehad daar beneden maar de huisarts heeft het gek genoeg nog niet nodig geacht.
.
Bij mij werd dat gewoon met de vingers gedaan, toen had ik echt 100 keer liever zo'n eendebek gehadquote:Op maandag 29 januari 2007 18:13 schreef beefcake het volgende:
Ik heb een keer een eendenbek ingehad en vond het echt een rotdingMaar dat was ook voor een onderzoekje omdat het vrijen zeer deed, dus misschien had het daar meer mee te maken.
Bar
In Duitsland ga je vanaf je achttiende ook geregeld naar de gyneacoloog voor een checkup. Twee studiegenootjes stonden ook echt met hun oren te klapperen dat dat hier niet aan de orde is.quote:Op maandag 29 januari 2007 19:03 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn buitenlandse collega's vinden ons hier in Nederland overigens gestoord dat we niet vaker uitstrijkjes krijgen. In Engeland gebeurt het jaarlijks en ook mijn Amerikaanse en Braziliaanse collega's zijn veel vaker dan eens in de 5 jaar gewend.
Hier hetzelfde. En bedankt hequote:Op maandag 29 januari 2007 15:13 schreef Brighteyes het volgende:
Bij mij kwam hij binnen ergens de 2e week van januari: U wordt dit jaar 30.
En bedankt hè, ik had liever nog een paar maandjes in de ontkenning gebleven.
Maar goed, als het goed is ergens in het jaar dat je 30 wordt dus. Hangt er een beetje vanaf hoe jouw HA dat doet.
Hier nog eentje die over 11 maanden 30 wordt....quote:
Ik heb wel meer verhalen over het zuunige beleid in de Nl "gezondheidszorg"quote:Op maandag 29 januari 2007 19:03 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn buitenlandse collega's vinden ons hier in Nederland overigens gestoord dat we niet vaker uitstrijkjes krijgen. In Engeland gebeurt het jaarlijks en ook mijn Amerikaanse en Braziliaanse collega's zijn veel vaker dan eens in de 5 jaar gewend.
Bedanktquote:Op maandag 29 januari 2007 19:44 schreef poemojn het volgende:
Ik heb het ook nooit gehad.
Owlet/Mwana, helaas.. uitstrijkjes kunnen wel tijdens de bv. Er moet dan wel op het formulier worden aangegeven dat je bv geeft, de kans op een afwijkende uitslag is nl wat groter omdat die cellen door de bv blijkbaar wat onrustiger zijn. Dan kunnen ze daar rekening mee houden.
/edit
Je kunt 't beste na zo'n 6 mnd na de bevalling gaan zo te lezen: http://www.sbbw.nl/?id=37
Voor dat jaarlijkse onderzoek schijnt geen reden te zijn. Vroeger was het hier om de drie jaar, dat schijnt een redelijke periode te zijn. Die cellen worden niet van de een op de andere dag kanker, ze moeten door vijf fases heen en pas in fase vijf (wat echt een paar jáár duurt) is het kanker en gevaarlijk. In de stadia daarvoor kun je het redelijk makkelijk behandelen. Maar ja, kosten he... Toen men besloot dat de eerste oproep van 35 naar 30 moest, hebben ze meteen de interval veranderd.quote:Op maandag 29 januari 2007 19:03 schreef Brighteyes het volgende:
Yups zeer bekendquote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:07 schreef pinquit het volgende:
Hey, sinds ik bevallen ben, voel ik mijn eisprong!![]()
ik heb dan elke maand ineens een nare buikpijn, heel vreemd gevoel, en mn moeder heeft dat ook gekregen na haar 1e zwangerschap, dus ze herkende iets.
toenzei ze; kijk of je over 2 weken ongesteld wordt, en ja hoor! PRECIES 2 weken later komt de rode waterval![]()
![]()
hebben nogmeer mamas dit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |