abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 januari 2007 @ 12:17:58 #101
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_45657798
Sjak, heb je al iets gehoord?

PV, goed dat je de huisarts raadpleegt.

Linda, wat je zegt, het is nog veel te vroeg, maar zo herkenbaar dat je er al wel over nadenkt. Ik vond zwanger zijn geweldig en alleen daarom al zou ik een tweede (en derde??) kindje willen. Ik ben nu ook al erg jaloers op vrouwen met zo'n mooie buik! Het bevallen vond ik lang duren en zwaar en kon niet zonder hulp, toch was het heel bijzonder. Niet dat ik heimwee heb ernaar, maar ik vond het wel een ervaring om nog eens mee te willen maken! De 'medische' keus die ik al heb gemaakt is dat ik in ieder geval weer een knip zou willen, stom he! Ik ben van tevoren zo bang geweest voor de pijn van het 'hoofdje dat staat' en inscheuren, met een knip weet je waar je aan toe bent (ook aan de pijn van de hechtingen, maar dat was te doen).

Waar ik erg bang voor ben, is dat je vanaf dag 1 van je zwangerschap dingen moet gaan verdelen. Je kunt niet meer fulltime genieten van zwangerzijn, niet meer zomaar even je bed in kruipen, niet 'stiekem' bevallen want Simon moet dan ergens ondergebracht worden. En dan daarna, als nummer 2 er is, het delen/vermenigvuldigen van de liefde, aandacht, zorgen.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_45659274
sjak, gaat het? hopelijk heb je inmiddels geruststellend nieuws.
  donderdag 25 januari 2007 @ 13:20:34 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45659491
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 11:47 schreef Moonah het volgende:
Qua nog een kind.... Ik ben er nog niet over uit. Hoeft ook niet natuurlijk!
Ik vond op zich zwanger zijn geweldig, ook al was het wat gecompliceerd. De bevalling vond ik vreselijk, maar kijk, die hebben we ook overleefd. En het lijkt me heel leuk om 2 kinderen te hebben. Al kan ik me ook wer niet voorstellen dat ik van een tweede net zo veel zou gaan houden als van Thies (jaja, moederliefde vermenigvuldigt zich ipv zich te delen, ik weet het!).
Maar J is nogal standvastig in zijn 'nee'. Hij trekt het niet zegt hij, nog een keer al die spanningen.
Dat heb ik dus vreselijk onderschat he, wat een impact eea op hém heeft gehad...
Dit herken ik van vrienden van mij. Die zijn bij de eerste keer hun kindje met 28 weken verloren. Mijn vriendinnetje had HELLP syndroom en heeft echt op het randje gelegen. Zij was heel snel al weer aan een nieuwe zwangerschap toe, hij niet, hij was zo bang voor haar... Dat heeft echt wel een tijdje geduurd. Zij kan er ook heel nuchter over praten terwijl hij nog steeds vol schiet, na 6 jaar. Het heeft zo op hem ingehakt.
Daar heb je als 'lijdend voorwerp' gewoon niet zo in de gaten.
  donderdag 25 januari 2007 @ 13:33:03 #104
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45659873
quote:
Ik vond op zich zwanger zijn geweldig, ook al was het wat gecompliceerd. De bevalling vond ik vreselijk, maar kijk, die hebben we ook overleefd. En het lijkt me heel leuk om 2 kinderen te hebben. Al kan ik me ook wer niet voorstellen dat ik van een tweede net zo veel zou gaan houden als van Thies (jaja, moederliefde vermenigvuldigt zich ipv zich te delen, ik weet het!).
Maar J is nogal standvastig in zijn 'nee'. Hij trekt het niet zegt hij, nog een keer al die spanningen.
Dat heb ik dus vreselijk onderschat he, wat een impact eea op hém heeft gehad...
Misschien denk hij er over een jaar of twee wel heel anders over
Mannen doen vaak wat langer over stressverwerking

heb je mijn PM nog gehad? Soms denk ik dat ze niet aankomen nml?!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_45660463
quote:

ik vond zwanger zijn dus juist heel erg niet geweldig, de 1e bevalling was 2 maanden te vroeg, had al tig cm's ontsluiting dus de hele gebeurtenis overviel me, geen tijd gehad om te panieken tijdens, of vooraf, zover was ik nog helemaal niet, had immers officieel nog 2 maanden te gaan

bij de 2e was dat anders, die kwam weliswaar ook te vroeg en ik lag dus al in het ziekenhuid de boel af te remmen, maar toen het toch zover was (met 34 weken) was de pijn te erg, de duur te lang, en was het eerste wat ik zei toen het mannetje eruit was "dit doe ik écht nooooooooooooooit meer"

het enige wat me nu tegenhoudt echter, is behalve geen vaste partner , mijn leeftijd, om op deze leeftijd weer in de luiers te zitten, slapeloze cq gebroken nachten te hebben icm mijn aflatende gezondheid ( al die medicijnen alleen al) gaat dus niet lukken, een zwangerschap normaal doorkomen sowieso al niet, wat al 2 keer gebleken is ondanks de goede afloop.

maar zou ik 36 jaar zijn en hém tegenkomen zou ik zo weer zwichten.
en als ik straks voor de voordeur open doe en er staat een biezen mandje met baby en een briefje dan hou ik het gewoon stiekem

en ja van de tweede houd je net zoveel als de eerste, hoor
en los van, liefde. qua aandacht moet je er eerder voor waken de kleinste niet teveel de oudste te laten ondersneeuwen vanwege hopeloos knuffelklein aanhankelijk afhankelijk naar zwitsal en weeïge poep ruikend bundeltje lief dan andersom, je kleine ventje lijkt ineens zo groot namelijk maar is dat natuurlijk niet
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_45660673
(Ff snel binnenvalt, zonder te lezen.)

Mw was hier. Was een goed en leuk gesprek. Aangezien ik pas 20 maart bij de psych terecht kan, blijf ik bij haar. Ze komt in het vervolg bij mij thuis. Vind ik wel zo makkelijk, aangezien ik anders oppas moet regelen. Was ff wennen om haar hier thuis te hebben. Maar voelde wel goed.

Nu ff blokje om en boodschappen doen.
pi_45660786
Zo, ik wou weer even wat onvrede van me af krijsen:

IK WIL HELEMAAL NIET AL OVER 4 WEKEN AAN HET WERK

En helemaal niet met een arm zielig kotsend kindje dat maximaal elke 2 uur komt en het schompus krijgt van flessemelk (en antiallergene flessemelk is zo ranzig dat ik er zelf ook van moest kokhalzen) En ook niet omdat ik niet kan kolven.

Mijn onvrede uitgedrukt in Toffifee: 15
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 25 januari 2007 @ 14:05:21 #108
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45660900
Mwana . Is er een andere antie-allergene melk die je kunt proberen. En nogmaals . En als het echt niet gaat, probeer dan evt. zorgverlof los te peuteren. Nune moet natuurlijk wel goed kunnen drinken, want anders kan je echt niet aan het werk.

Waarom lukt het kolven niet?
pi_45660915
zal ik je benen breken , Mwana
scheelt zoweer 6 weken, minimaal

jaa, ik mag benen breken
pi_45661270
Nee hè Belana, er is niks mis met 1-tje... Maar ik ben er 4 gewend van thuis, en A. ook.... Ik moet misschien gewoon aan het idee wennen. Of niet.

Fijn Ingrid dat MW éindelijk is geweest.
Mwana
Sjak, al nieuws?
Eva
pi_45661532
Benen breken...hmmmm....hangt af van de methode...een moker gedempt door versgestreken linnengoed heeft mijn voorkeur, dat begrijp je natuurlijk wel.

En kolven lukt me "gewoon" niet. Verschillende apparaten, manieren en zelfs met die neusspray gedaan ooit. Au au au en dan na 30 minuten 30 millillillilliter.
Zorgverlof zou de WW worden, en volgens mij dat niet eens als ikzelf geen probleem heb maar de beeb.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_45661609
mwana werk je in de buurt van de opvang van nune ? (heen en weer om te voeden een optie, bedoel ik?)

[ Bericht 7% gewijzigd door bixister op 25-01-2007 14:37:16 ]
pi_45661813
En met de hand, kun je dat? Werkt voor sommige vrouwen 't best.
  donderdag 25 januari 2007 @ 14:38:39 #114
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45661832
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 14:28 schreef Mwanatabu het volgende:
Benen breken...hmmmm....hangt af van de methode...een moker gedempt door versgestreken linnengoed heeft mijn voorkeur, dat begrijp je natuurlijk wel.

En kolven lukt me "gewoon" niet. Verschillende apparaten, manieren en zelfs met die neusspray gedaan ooit. Au au au en dan na 30 minuten 30 millillillilliter.
Zorgverlof zou de WW worden, en volgens mij dat niet eens als ikzelf geen probleem heb maar de beeb.
Ja maar. Je wordt er toch zelf ook labiel van als je je kind zo moet achterlaten?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 25 januari 2007 @ 14:40:21 #115
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45661881
chaca alle hypoallergene voeding is omdat er geen toegevoegde zoetstoffen bij mogen zoals vanille wat in de meeste normale KV wel zitten.

Mwana ik weet niet goed wat te zeggen dus voor nu een dikke
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_45662051
Mwanatabu, kun je met de hand kolven? Ik kan ook niet overweg met andere kolven, maar met de hand lukt het wel.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_45662133
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 14:31 schreef bixister het volgende:
mwana werk je in de buurt van de opvang van nune ? (heen en weer om te voeden een optie, bedoel ik?)
Dat zou ik graag willen idd...maar mijn laatste werkgever (waar dat dus kan) kan nog steeds niet zeggen of ik er weer aan de slag mag. Van de week hoorde ik dat dat vrij onwaarschijnlijk wordt (paniekaanval nr 1) en dat mijn detacheerder daar ook uit zicht is, dus plaatsing op andere afdelingen gaat dan ook niet lukker (nummertje 2). Nu was ik al bezig naar andere banen te kijken, maar ik ben vroeger net iets te vaak uitgelachen toen ik met mijn oudste met hetzelfde zat om er gerust op te zjin dat dat niet weer gebeurt.
pi_45662285
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 14:46 schreef YPPY het volgende:
Mwanatabu, kun je met de hand kolven? Ik kan ook niet overweg met andere kolven, maar met de hand lukt het wel.
Nee...
pi_45662628
Heb je wel eens gezien hoe dat gaat? Dan is het vast makkelijker om na te doen. Het is ook ergens handig als je een keertje zonder Nune bent. Lastig als je dan ook nog moet solliciteren.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  donderdag 25 januari 2007 @ 15:09:29 #120
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45662715
Thuiswerk een optie?
  donderdag 25 januari 2007 @ 15:18:45 #121
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45662972
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 13:12 schreef bixister het volgende:
sjak, gaat het? hopelijk heb je inmiddels geruststellend nieuws.
Ja, gelukkig wel! Bloeduitslagen goed. Pijn en koorts helaas nog wel aanwezig. Maar ben op aanwijzing van de dokter maar met een kruikje en een paracetamol op bed gaan liggen. Als het aanblijft dan later misschien verder onderzoek doen. Nu maar gewoon even kop in het zand.
Lekker douchen!
  donderdag 25 januari 2007 @ 15:31:01 #122
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45663372
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 11:11 schreef sjak het volgende:
Hmmm, net meteen doorgeweest naar het ziekenhuis om bloed te laten priken. Het heeft niets te maken met ongesteldheid, dat is een toevalligheid. De klachten wijzen op een ontsteking van mijn dikke darm. Ik hoor zo de uitslagen en wat er verder moet gaan gebeuren...ben een beetje bang.
Gadver, ik lees dit nu pas.
Hoop dat je goed kunt rusten nu, want volgens mij ben je ook wel een beetje uitgeblust of niet?
Rustig aan en
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 25 januari 2007 @ 15:39:52 #123
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45663644
Sjak rust maar lekker uit.
pi_45665126
Ben blij iets van je te horen sjak en fijn dat de bloeduitslagen goed waren! Beterschap.
  donderdag 25 januari 2007 @ 16:43:03 #125
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_45665517
Sjak, !
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_45666114
Oh Sjak, wat een schrik!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 25 januari 2007 @ 17:03:24 #127
24188 Belana
kloon van belana
pi_45666240
he sjak.... bterschap meid!
stormy waters...
sailin'
pi_45666430
Sjak, gelukkig dat er geen gekke dingen ontdekt zijn bij jou. Doe maar ff lekker rustig aan!

HA vond dat het nog wel even kan wachten tot maandag. Intussen moet ik rustig aan doen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_45667145
Sjak

PV lekker op het gemakje doen hoor
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_45667602
Sjak, wat een schrik. Heb het zelf gehad, maar dan in mindere mate. Ook iets met darmen, heb er pillen voor. Gelukkig was de bloeduitslag goed.

PV, doe kalm aan!
  donderdag 25 januari 2007 @ 18:26:50 #131
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45668594
Sjak, wat schrikken... Dikke kus, en ik hoop dat het je lukt even gas terug te nemen.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_45669434
Zorg goed voor jezelf Sjak!
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:09:20 #133
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45669884
Oeh Mwana... Dat is echt een rotsituatie zeg. Ik hoop dat er zich een oplossing aandient.
Djeez, wat een lame reactie, maar ik weet nu niet wat anders te zeggen.

Sjak, gelukkig is er vooralsnog niets ernstigs aan de hand.
En PV, ben jij er gerust op om het weekend af te wachten?

Ik merk zelf dat ik behoorlijk op mijn tenen en mijn tandvlees loop. Ik laat mezelf gek maken. Eerst dat gedoe over BV, dat het om de 5 uur zou moeten. Nu weer dat Thies niet goed inslaapt. En als klap op de vuurpijl opperde vanmiddag een vriendin dat Thies zich mss wel kon vervelen. Ik voel me zó onzeker nu...

Vanmiddag bij J aangekaart om het slapen eens onder de loupe te nemen. Hij heeft eea even erg goed voor me gerelativeerd. "Eerst moest het voeden in een strakkere structuur, een halve dag later weer niet. Nu is het slapen weer niet goed. Jij ziet de laatste dagen overal een probleem in terwijl het hardstikke goed gaat met Thies." Hm, ja. Is ook wel zo.

Maar ik voel me onzeker en gespannen. Thies zóu toch alleen moeten kunnen inslapen? Waarom jengelt hij zo veel? (Mijn vriendin vond het overigens helemaal niet veel..). En dat voeden, als ik straks werk, dan moet hij 3x een flesje, en hij houdt niet van flesjes. Dus dan is het toch wel fijn als er wat meer tijd tussen de voedingen inzit zodat hij maar 1 flesje hoeft. En zou hij zich écht vervelen? Ik bied hem toch regelmatig een nieuw speeltje aan, we zingen en dansen samen....
Blablablaaaaaahblleeeeggghh.

Ik moet de knop weer zien te vinden om hem om te zetten. Tot vorige week voelde ik me helemaal top en zag ik geen probleem. En Thies voelt natuurlijk ook haarfijn aan dat zijn mama gespannen is.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_45669914
Sjak, fijn en toch weer niet.

'k Kwam vandaag thuis, en had een beetje een deja vu. A. uitgeput op de bank, Eva in bed, beetje liggen mekkeren. Hij had het helemaal gehad, de hele dag was ze aan het jammeren geweest, wilde niet slapen, niet spelen, niet op de arm. En nu was het: 'hier is je kind, zoek het maar uit'. Deja vu, deja vu, want ik heb dat ook wel eens bij hem gedaan (ga het topic niet opzoeken ). Gelukkig, ik ben heel normaal, want hij (de rust zelve met Eva) heeft het ook.
Oja, dus ik geef haar haar flesje (bij hem wilde ze niet) en maar lachen naar mij, en praten, en leuk doen. Kon ik me zo over opvreten, een maandje geleden. Hele dag mekkeren tegen mij, en lief tegen papa.
't Is een gek kind, en ze voelt ons haarfijn aan. Jij chagrijnig, dan ik ook!
Eva
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:11:46 #135
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45669988
Tot zover mijn hersenspinsels. Moest het even kwijt.

B-M, hoe gaat het inmiddels met werken? Went het al? of staat het je steeds meer tegen?
En PM, hoe loopt dat nu bij jou?
pi_45670046
Moonah, al die goede adviezen... Lekker niets van aantrekken. en nu kom ik er nog met één...
Weet je wat ik niet snap? Waarom zou je nu voor die paar dagen dat je werkt, je hele week omgooien. Je ziet het vanzelf, misschien neemt hij een flesje minder overdag, en dat haalt ie dan 's avonds wel weet bij je in. Als je het nu toch geen probleem vindt, laat het toch lekker zo. Volg je gevoel maar hoor. Ja, ik weet, en dat gevoel zegt elke keer wat anders.
En ik vermoed dat na een paar keer oefenen, Thies best alleen kan slapen. Maar of mama dat al kan?...
Eva
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:13:25 #137
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45670058
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:09 schreef linda856763 het volgende:
't Is een gek kind, en ze voelt ons haarfijn aan. Jij chagrijnig, dan ik ook!
Zo werkt het dus ook met Thies en mij.

Fijn voor je dat je zo enthousiast werd begroet! (Door je dochter dan.... ).
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:15:04 #138
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45670135
Linda, je zegt het heel goed..... Tnx.
Ik moet gewoon mijn gevoel blijven volgen. Waarom laat ik me er dan zo vaak vanaf brengen?
En idd, die twee dagen (2!!!) per week werken.....
En zou mama het al kunnen...? je kent me al goed!
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:15:32 #139
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45670151
Moonah, ik heb het net even opgezocht (ik weet niet uit mijn hoofd hoe oud jullie droppies zijn ).
Maar Thies is pas drie maanden joh . Toen lagen wij nog hele avonden met Freek op de bank . En deed ie slaapjes van max drie kwartier overdag, ook niet zonder hulp trouwens.

Komt goed, probeer niet te krampachtig te zijn in dingen in de structuur te duwen. Voorlopig ben je nog thuis, en je zult zien dat het op een dag ineens allemaal veranderd. Geen zorgen, go with the flow, komt vanzelf goed. Echt.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:17:37 #140
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45670232
Oh Leah, weer opgelucht dat er nog iemand is bij wie het ging zoals het bij ons gaat.
Tnx.

Ehm, en dan neem ik aan dat het bij jullie dus gewoon ook goed is gekomen?
pi_45670352
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:09 schreef Moonah het volgende:
Oeh Mwana... Dat is echt een rotsituatie zeg. Ik hoop dat er zich een oplossing aandient.
Djeez, wat een lame reactie, maar ik weet nu niet wat anders te zeggen.

Sjak, gelukkig is er vooralsnog niets ernstigs aan de hand.
En PV, ben jij er gerust op om het weekend af te wachten?

Ik merk zelf dat ik behoorlijk op mijn tenen en mijn tandvlees loop. Ik laat mezelf gek maken. Eerst dat gedoe over BV, dat het om de 5 uur zou moeten. Nu weer dat Thies niet goed inslaapt. En als klap op de vuurpijl opperde vanmiddag een vriendin dat Thies zich mss wel kon vervelen. Ik voel me zó onzeker nu...

Vanmiddag bij J aangekaart om het slapen eens onder de loupe te nemen. Hij heeft eea even erg goed voor me gerelativeerd. "Eerst moest het voeden in een strakkere structuur, een halve dag later weer niet. Nu is het slapen weer niet goed. Jij ziet de laatste dagen overal een probleem in terwijl het hardstikke goed gaat met Thies." Hm, ja. Is ook wel zo.

Maar ik voel me onzeker en gespannen. Thies zóu toch alleen moeten kunnen inslapen? Waarom jengelt hij zo veel? (Mijn vriendin vond het overigens helemaal niet veel..). En dat voeden, als ik straks werk, dan moet hij 3x een flesje, en hij houdt niet van flesjes. Dus dan is het toch wel fijn als er wat meer tijd tussen de voedingen inzit zodat hij maar 1 flesje hoeft. En zou hij zich écht vervelen? Ik bied hem toch regelmatig een nieuw speeltje aan, we zingen en dansen samen....
Blablablaaaaaahblleeeeggghh.

Ik moet de knop weer zien te vinden om hem om te zetten. Tot vorige week voelde ik me helemaal top en zag ik geen probleem. En Thies voelt natuurlijk ook haarfijn aan dat zijn mama gespannen is.
Als jij zo gestressed bent ,dan voelt Thies dat, Moonah, en dat kan ook een reden zijn van zijn onrust (als er al sprake is van onrust, ms denk jij dat enkel, maar dat kan ik niet beoordelen).

je denkt duidelijk veel te veel na, vraagt m.i. veel te veel en te vaak advies, krijgt van alles te horen, de een zegt dit, de een zegt dat, ergo minder lezen, minder lullen, minder piekeren, meer op JOUW gevoel afgaan, je kind herkent dat, hij heeft 9 maanden in je buikje mogen genieten van jouw hartslag, je emoties die ook onuitgesproken voelbaar zijn.

jij bent een intelligente vrouw, vertrouw daar eens gewoon op, naast je moeder instinct, en luister eens niet zoveel naar hoe anderen het doen, hoe vaak die voeden, hoe lang hun kotertjes slapen, luister nu even enkel naar mij

relax dame, relax, jij doet het goed, en zodra je je dat realiseert, en durft te geloven dus, doet Thies het ook goed
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:22:49 #142
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45670452
Wederom spijker en kop.
J zegt hetzelfde als jij Milagro. Ik mag van hem ook niet meer lezen op i-net.

Oh, en die adviezen vraag ik niet alleen, ik kríjg het vooral (ongevraagd...).
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:23:27 #143
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45670482
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:17 schreef Moonah het volgende:

Zoals je weet is Freek nogal druk , maar ik neem niet aan dat dat komt doordat ie zoveel bij ons op de bank heeft gelegen .
Kwam goed hoor, met een maand of 5 sliep ie door, en in zijn eigen bed. Overdag is het altijd wel een kortslaper gebleven. Hij is pas begonnen met 's nachts spoken toen de nieuwe baby kwam. Wederom zie ik geen verband met het bankhangen in zijn eerste maanden .
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:24:32 #144
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45670525
En wat Milagro zegt dus
pi_45670731
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:22 schreef Moonah het volgende:
Wederom spijker en kop.

geliijk heeft ie, en ik kan me ook best voorstellen dat je er onzeker van wordt, maar je had ms niet door dat het juist door steeds te vragen "hoe het moet" je juist onzeker wordt of het in stand houdt.

ieder kindje is toch anders, iedere moeder is anders, en jij bent voor Thies de beste mama die hij zich kan wensen, dus boeien hoe andere moeders het doen, hun karakter, hun opvattingen , hun kind met zijn of haar eigen specifieke wensen en behoeftes (nee , geen poep).

trek je in godsnaam dus niet al te veel aan van anderen.
mijn schoonzus vroeg mij iedere keer "en praat-ie al?? nou die van mij wel hoor, die konden met 1 week al mama zeggen en die van jou nog steeds niet, nou, ms toch eens naar de huisarts met hem, want....."

oor in oor uit, donder op met je perfecte kinderen ( het zijn allemaal schatten, hoor, mijn nichtjes en neefjes, maar dat vergelijken wat hun moeder steeds deed, dodelijk irritant en ja op een gevoelig moment maakt het je ook onzeker en verdrietig).
pi_45670819
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:17 schreef Moonah het volgende:
HIer iig wel
Ik bedoel eigenlijk: tuurlijk komt het bij jou ook goed. Echt Het gaat waarschijnlijk al gewoon goed.
Affijn, ben ik vaag? Ik wil je alleen even een hart onder de riem steken
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:35:28 #147
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45670961
Nou, ik wil het vooral perfect doen merk ik. Zoals vele moeders geloof ik.
Plus ik zit met een stuk oud zeer van vroeger dat nu ik moeder ben tóch de kop op steekt. Dat wat mij is overkomen als hummeltje mag Thies absoluut niet gebeuren. Dús ben ik nu té geforceerd bezig met het goed willen doen. Ik wist dat dit op de loer zou liggen, maar dat het af en toe zo overheersend aanwezig zou zijn had ik niet verwacht.
Anyway, ik ga mijn kind zo voeden. Hij is wakker geworden op de borst van een bankhangende papa.

Tnx. Spuien en jullie woorden luchten me al een end op.
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:36:35 #148
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45671012
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:32 schreef snoopy het volgende:

Het gaat waarschijnlijk al gewoon goed.
Het gaat ook ged, alleenniet volgens de boekjes.
quote:
Affijn, ben ik vaag? Ik wil je alleen even een hart onder de riem steken
Niet vaag, líef.

*Nu echt weg.
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:36:57 #149
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45671025
IRL had ik al heel snel geleerd om op vragen van de omgeving alleen te antwoorden met "Goed" of "Gaat lekker".

Hèlèmaal geen behoefte aan al dan niet goedbedoelde adviezen Net zo goed als ik gèèn behoefte had aan antieke bevallingsverhalen in de kraamtijd....
Wordt je hartstikke onzeker van, lekker op je eigen gevoel afgaan.
pi_45671088
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:22 schreef Moonah het volgende:
Wederom spijker en kop.

Zegguh, naar mij luisteren, en niet naar Milagro he
Al die adviezen

Jij bent precies de goede moeder voor je Thiesje en hij past bij jou. Geloof ik echt. Dus doe lekker wat je voelt, samen met J.
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:35 schreef Moonah het volgende:

Plus ik zit met een stuk oud zeer van vroeger dat nu ik moeder ben tóch de kop op steekt. Dat wat mij is overkomen als hummeltje mag Thies absoluut niet gebeuren. Dús ben ik nu té geforceerd bezig met het goed willen doen. Ik wist dat dit op de loer zou liggen, maar dat het af en toe zo overheersend aanwezig zou zijn had ik niet verwacht.
Och Moonah. Zóóó herkenbaar Vooral bezig zijn met hoe je het vooral niét wil doen, dat je gewoon vergeet hoe je het wel wil doen.
Eva
pi_45671209
Haha ja leah, telefoongesprekken van die tijd:

Goed!
Gaat lekker!
Ja hoor, slaapt goed!
Ook 's nachts, ja hoor!
Drinkt prima, dank je wel!
Ik ga weer verder hoor, de plicht roept.

(lying through my teeth)

Moonah
Variety is the spice of life
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:46:19 #152
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45671431
Moonah. Tegenover al deze onzekerheden staan ook momenten dat alles op zn plaats valt. Ineens hebben jullie samen een ritme, gebruikjes, regelmaat. Echtwaar! Het komt! En dat gaat dan even goed en hoppakee, weer die onzekerheid. Maar...
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:47:10 #153
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45671464
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:41 schreef nebelung het volgende:
Haha ja leah, telefoongesprekken van die tijd:

Goed!
Gaat lekker!
Ja hoor, slaapt goed!
Ook 's nachts, ja hoor!
Drinkt prima, dank je wel!
Ik ga weer verder hoor, de plicht roept.

(lying through my teeth)

Moonah
.

Tipje voor de nieuwe moeders dus .
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:50:28 #154
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_45671614
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:36 schreef Moonah het volgende:
Het gaat ook ged, alleenniet volgens de boekjes.
Die boekjes bestaan ook eenmaal maar omdat er geld verdient moet worden

Moonah kalm aan en zoals de rest al zegt go with the flow , de perfecte moeder bestaat nu eenmaal lekker niet
pi_45671877
Moonah, geen advies maar alleen een dikke voor jou.
pi_45673592
Andere boekjes zoeken Moonah evt via www.askdrsears.com
Jullie redden het vast wel
  donderdag 25 januari 2007 @ 20:33:25 #157
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45673671
Moonah
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_45675796
Moonah ook een van mij!

Laat ze maar lullen! Je doet het harstikke goed!! En dat ritme dat komt echt vanzelf wel! Ook wij hebben gehad dat Amber alleen bij ons wilde slapen en niet alleen in slaap viel. Maak je er niet druk over meis!! Thies heeft nu nog gewoon geborgenheid nodig bij zijn pappa en mamma, daar voelt hij zich veilig.. Het komt vanzelf op zijn pootjes terecht!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:26:45 #159
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_45676041
Ik wil iedereen die hier een en knuf kan gebruiken, deze ook geven!!
Ik hoop dat alles snel wat beter op ritten komt, en dat er zekerheden komen!
Kom op allemaal! Kanjers!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  donderdag 25 januari 2007 @ 22:58:30 #160
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45681131
Na mijn klaagzang wil ik jullie ook even het positieve nieuws vertellen:
Ik weet weer waar de knop zit.
En ik ben hem aan het omzetten.
Na het voeden heb ik het 'goed gemaakt' met Thies. Ik moet ook gewoon vertrouwen hebben in mijn ventje. Hij is zo super! Heel relaxed, gezellig, vrolijk!
De enige die (wel eens) moeilijk doet is zijn moeder.
We hebben samen meer dan een uur (!!) zitten kletsen, hij hield maar niet op, alsof ook híj me een hart onder de riem wilde steken. En daarna viel hij als een blok in slaap. Mogen jullie raden waar....!

Dames, mijn dank is weer groot! Die peptalk helpt echt!
  donderdag 25 januari 2007 @ 23:08:18 #161
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45681521
En dan kijk je erop terug (zoals ik nu) en dan heb je zulke goede herinneringen aan dat kleine hoopje mens dat gewoon lekker op je borst in slaap viel. Vooral als je kijkt naar een eigenwijze peuter, die alleen maar "Ikke mij" en "Zelluf doen" roept .
  donderdag 25 januari 2007 @ 23:18:00 #162
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45681921
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 23:08 schreef Leah het volgende:
En dan kijk je erop terug (zoals ik nu) en dan heb je zulke goede herinneringen aan dat kleine hoopje mens dat gewoon lekker op je borst in slaap viel.
Dat gevoel, die totale overgave, die armpjes ontspannen wijd over mij heen....
Dat zal ik nooit vergeten! Dat koester ik nú al!
quote:
Vooral als je kijkt naar een eigenwijze peuter, die alleen maar "Ikke mij" en "Zelluf doen" roept .
Pfff, kan me er nog niets bij voorstellen. Vind het nu al zo snel gaan!
  donderdag 25 januari 2007 @ 23:23:44 #163
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45682153
Twee keer met je ogen knipperen, en dan sta je ineens de vierde verjaardag( of de tweede) te vieren .
  † In Memoriam † donderdag 25 januari 2007 @ 23:31:14 #164
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_45682410
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 23:23 schreef Leah het volgende:
Twee keer met je ogen knipperen, en dan sta je ineens de vierde verjaardag( of de tweede) te vieren .
* Macka nú naar boven rent om babietje plat te knuffelen
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 25 januari 2007 @ 23:46:26 #165
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45682933
Doe maar . Ik kijk nog steeds weleens met verbazing naar filmpjes van toen ze baby waren. Ik herken het wel, maar ergens ook weer niet, heel gek.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 09:41:53 #166
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45687571
En dan bedenken dat wíj ook ooit zo klein zijn begonnen!
pi_45688526
Nou, ik ben nooit zo klein geweest als Anna. (na mijn geboorte dan) Toen ze twee maanden was, was ze even zwaar als mijn zusje bij haar geboorte en dat was de kleinste.

Ik roep halve dagen dat het wel handig is dat ze zo weinig groeit. Makkelijk meedragen.
*OUD heilige*
pi_45689638
Ik ben nú al vergeten hoe klein Eva was. En de foto's zijn ook niet zo duidelijk daarin vind ik. Maar ik vind het nu eigenlijk leuker dan in het begin. Zo'n echt mensje, met een willetje en een gebruiksaanwijzing die we wat leren kennen
Eva
pi_45693268
Aaah Moonah, wat doe je jezelf aan? Om de 5 uur voeden ik durf er niet eens aan te denken hier joh.
Als ze zo klein zijn is mijn ervaring dat je vaak kunt proberen te sturen wat je wilt, maar het werkt het lekkers als je meegaat met de stroom en vandaaruit es wat bijstuurt soms dmv vaste rituelen of een paar vaste tijdstippen.
Ga vooral niet aan jezelf twijfelen joh, want als wat iedereen om je heen kwaakt ook niet werkt, dan weet je het helemaal niet meer. Thies is lief, gezond en gelukkig, DUS doe jij het goed!
  vrijdag 26 januari 2007 @ 14:08:02 #170
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45694884
Moonah, gekke griet. Je bent zo'n gevoelsmens. Doe jezelf al die ongein toch niet aan. Jij bent de beste mama die er is voor kleine Thies. En diep van binnen weet je dat donders goed. Je zult hem altijd het beste geven, niet omdat je dat wilt, maar gewoon omdat je niet anders kunt .

En als je straks gaat werken en Thies pakt de fles minder goed...geeft dat niet zo heel erg. Hij haalt het dan echt wel dubbel en dwars bij jou in. En dan kun jij ook nog eens extra genieten weer.

Volg je gevoel (zonder twijfel) en geniet van alle grote en kleine momenten.

zie hoe druk ik bezig ben met de boekhouding
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:12:10 #171
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45697066
Moonah Wat kun je onzeker zijn he. Zeker als je ervaringsdeskundige bent hoe het niet moet. Ik PM je even.

Lieve reacties allemaal hierboven. Het gaat gelukkig weer wat beter, de pijn is er nog wel maar niet zo hevig, de koorts is gezakt. Ik was gisteren wel enorm geschrokken. Ineens moest ik met spoed naar het ziekenhuis om met spoed bloed te laten prikken En dat voor een angsthaas als ik met dokters enz (als het om mezelf gaat dan )
Dutchie, ik denk dat je wel gelijk hebt. Ik moet het maar eens wat rustiger aan gaan doen. Moeilijk voor zo'n druk mensje als ik, maar wel beter. Ik heb gisteren ook gelijk weer een boek uit de kast gepakt. De zevensprong, leuk om weer eens zo'n spannend kinderboek te lezen en net wilde ik "iets" gaan doen, koken, strijken ofzo maar ik besloot dat de badkamer, de boodschappen en de was genoeg zijn geweest voor nu. Koken kan straks ook wel en die strijk wacht wel op me. Ik blijf gewoon lekker thuis met Jetske.

[ Bericht 74% gewijzigd door sjak op 26-01-2007 15:17:47 ]
Lekker douchen!
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:39:55 #172
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45698037
Goedzo Sjak...luisteren naar je lichaam en jezelf. Tien punten
pi_45699487
Ik weet niet wat me overkomt: Nune ligt al de hele middag braaf in bed te tukken.
AFKLOPKLOPKLOPPERDEKLOPRAM
Hopen dat het vannacht niet bal wordt dan (ging deze nacht ook goeoeoeoed nl)
pi_45699630
Thies is een schatje, je doet het zeker goed Moonah. Volg je gevoel.

Fijn dat het beter gaat sjak en idd rustig aan doen.
*OUD heilige*
  vrijdag 26 januari 2007 @ 16:45:45 #175
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_45700347
Lotte ligt ook lekker naast me te slapen, in de box

hahaha maar dat heeft er ook mee te maken dat wij een lastige trap hebben en ik die niet iedere keer met haar op en af wil.
's nachts slaapt ze gelukkig erg goed in haar eigen bed, waar ze ook wakker in wordt gelegd.

Zo en nu over mama, ik ben moe, heb mijn eerste week part time werken erop zitten. Pff valt niet mee om vroeg op te moeten staan, te moeten fietsen (auw bilbotten, had ik die dan?). Lastige klas (lastiger) dus daar mag ook nog een hoop in gebeuren.
Maar wel blij dat ik al drie dagen heb gewerkt! En dat ik even in een andere omgeving dan thuis ben geweest.
Nu geukkig lang weekend... Dat heb ik wel verdiend.

Oh en ik heb mijn eerste menstruatie weer gehad. tjee het is nog nooit zo duidelijk geweest dat ik ongesteld moest worden, wat was ik sjacho
Dat hebben we ook weer gehad!

Iedereen sterkte met ziek zijn/niet lekker in zijn/haar vel zitten.
Die griep is niet leuk, mijn ouders zijn er geod ziek van geweest...
pi_45700350
Moonah

Hier nog zo een die teveel luistert naar omgeving, aldus mw. En ze heeft wel gelijk.
We krijgen commentaar dat Kim nog een laatste fles krijgt. Dus na avondeten. Dat trek in me heel erg aan. Gevoel dat ik het niet goed doe.

Maar dan zoals zonet, boodschappen doen. Kim kletst lekker en zit constant te lachen. Dan ben ik wel trots op haar! En krijg veel (positieve) aandacht.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 16:54:02 #177
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_45700645
Goed is dat, he Ingrid? Dat het dan ineens gewoon lekker loopt en dat je voelt dat dat belangrijk en goed is?
Zo'n late avondfles is geen enkel probleem, volgens mij. Geen zorgen daarover, hoor!

Moonah, is de knop al helemaal om?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_45701388
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 16:54 schreef Sugar het volgende:
Goed is dat, he Ingrid? Dat het dan ineens gewoon lekker loopt en dat je voelt dat dat belangrijk en goed is?
Zo'n late avondfles is geen enkel probleem, volgens mij. Geen zorgen daarover, hoor!

Echt wel. De ha vond het ook verstandig dat we langskwamen.

Morgen komt mijn oom, die haar voor de 1e keer ziet. (hij heeft een erge bloedziekte en prostaatkanker, en wilde graag langskomen, voordat het niet meer kan, uit Doorn)
Zit te denken wat ik het beste kan zeggen tegen hem.

En Kim gaat morgen bij mijn ouders logeren. En dan gaan we zondag met zn allen naar Ballorig.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 26 januari 2007 @ 17:31:14 #179
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_45701499
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 16:45 schreef Ingrid19 het volgende:
Moonah

Hier nog zo een die teveel luistert naar omgeving, aldus mw. En ze heeft wel gelijk.
We krijgen commentaar dat Kim nog een laatste fles krijgt. Dus na avondeten. Dat trek in me heel erg aan. Gevoel dat ik het niet goed doe.

Maar dan zoals zonet, boodschappen doen. Kim kletst lekker en zit constant te lachen. Dan ben ik wel trots op haar! En krijg veel (positieve) aandacht.
Liefie, die laatste fles... maak je daar inderdaad geen zorgen om. Vraag anders Marit eens uit Z&W, die is kinderarts (toevallig op mijn CB ) en zij gaf heel duidelijk aan dat sommige kinderen dat gewoon echt nog nodig hebben... Tegen dat ze 18 zijn, hebben ze heus geen late avondfles meer

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjeen op 26-01-2007 17:33:45 (Wijn is fijn, maar je wordt er zo slordig van :\')) ]
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_45701820
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 17:31 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Liefie, die laatste fles... maak je daar inderdaad geen zorgen om. Vraag anders Marit eens uit Z&W, die is kinderarts (toevallig op mijn CB ) en zij gaf heel duidelijk aan dat sommige kinderen dat gewoon echt nog nodig hebben... Tegen dat ze 18 zijn, hebben ze heus geen late avondfles meer
Wat een lieve reactie!
(wat is Z&W?)
  Licht Ontvlambaar vrijdag 26 januari 2007 @ 17:44:57 #181
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_45701928
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 17:41 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Wat een lieve reactie!
(wat is Z&W?)
Z&G bedoelde ik... Zwangerschap & Geboorte... Nummer van AA opzoekt
  vrijdag 26 januari 2007 @ 17:52:27 #182
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45702173
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 17:31 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Tegen dat ze 18 zijn, hebben ze heus geen late avondfles meer
*grinnik* nee, dan grijpen ze weer naar een andere fles.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 26 januari 2007 @ 17:55:40 #183
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_45702270
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 17:52 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

*grinnik* nee, dan grijpen ze weer naar een andere fles.
Ja... die wat nu hier op het bureau staat
pi_45702275
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 17:44 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Z&G bedoelde ik... Zwangerschap & Geboorte... Nummer van AA opzoekt
Hihi, ik had al zo'n vermoeden.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:06:07 #185
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45702580
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 16:54 schreef Sugar het volgende:
Yep!
Ik zit vandaag weer helemaal lekker in mijn (nog niet zo strakke) vel!
Ik la me toch zeker nie gêk moaken...

Ook de anderen nog bedankt voor de lieve reacties. Voelt goed!
pi_45703576
Ja hoor, krijg ik ein-de-lijk uitbetaald door het UWV, is het het verkeerde bedrag. Daar hebben ze dan 12 weken de tijd voor gehad.
Of snap ik iets niet? Heb je omdat zwangerschapsverlof onder de ziektewet valt toch niet recht op 100% zoals mij gezegd was?
Uiteraard komt zo'n brief pas op vrijdag aan, zodat je maandag pas weer zo'n callcenterkoe kunt vragen hoe het zit
pi_45704116
Volgens mij is zwangerschapsverlof altijd 100% Mwana!
Balen
Verder goede berichten hier!

Ik kwam vandaag thuis, en daar lagen mijn liefjes lamlendig op de bank, een beetje sip te kijken. Ik moest eigenlijk wel een beetje lachen . A. is nog steeds best ziek (vannacht elk uur eruit, spugen spugen spugen) en Eva vond dr niks meer an met haar zieke papa geloof ik. Ik ben zo blij met ze
Eva
pi_45704205
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:59 schreef linda856763 het volgende:
Volgens mij is zwangerschapsverlof altijd 100% Mwana!
Balen
Verder goede berichten hier!
He, kort vraagje: je valt toch onder de ziektewet maar dan als speciaal geval als je verlof hebt?
quote:
Ik kwam vandaag thuis, en daar lagen mijn liefjes lamlendig op de bank, een beetje sip te kijken. Ik moest eigenlijk wel een beetje lachen . A. is nog steeds best ziek (vannacht elk uur eruit, spugen spugen spugen) en Eva vond dr niks meer an met haar zieke papa geloof ik. Ik ben zo blij met ze
Mannen kunnen zo ontzettend zielug zijn he als ze au hebben
  vrijdag 26 januari 2007 @ 19:55:21 #189
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45705718
Ingrid, heb eerst even gekeken hoe oud jouw grietje is. Nou, troost je...Fleur is 3 jaar en 5,5 maanden. En krijgt en wil nog steeds een avondfles. Het is haar rustmoment en afsluiting van de dag. Dus wat dat betreft heb je nog een paar jaar te gaan. En om nog 'erger' te maken ook 's ochtends drinkt ze nog uit de fles (met een gat in de speen waar een pink in kan) en bij haar boterham tussen de middag lurkt ze hem ook nog steeds leeg. En daar is ze niet de enige in, haar oppasvriendinnetje doet precies hetzelfde. Ik denk altijd maar hoeveel bv-moeders zijn er wel niet die hun kindje tot heel lang nog 's avonds de borst geven.

Mwana...heb jij weer!
pi_45706763
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 19:55 schreef chacama het volgende:
Ingrid, heb eerst even gekeken hoe oud jouw grietje is. Nou, troost je...Fleur is 3 jaar en 5,5 maanden. En krijgt en wil nog steeds een avondfles. Het is haar rustmoment en afsluiting van de dag. Dus wat dat betreft heb je nog een paar jaar te gaan. En om nog 'erger' te maken ook 's ochtends drinkt ze nog uit de fles (met een gat in de speen waar een pink in kan) en bij haar boterham tussen de middag lurkt ze hem ook nog steeds leeg. En daar is ze niet de enige in, haar oppasvriendinnetje doet precies hetzelfde. Ik denk altijd maar hoeveel bv-moeders zijn er wel niet die hun kindje tot heel lang nog 's avonds de borst geven.
En Fleur is geen verschrikkelijk ongezond en naar kind geworden? Hoe kan dat? Je houdt je niet aan De Regels!
Maw: als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan. Werkt het? Kind blij! Doel bereikt
quote:
Mwana...heb jij weer!
Dat mag ik niet meer zeggen van mijzelf
pi_45706831
Mwana:
quote:
Tijdens het zwangerschaps- en bevallingsverlof ontvangt u een uitkering ter hoogte van uw salaris
bron
quote:
Tijdens het zwangerschaps- en bevallingsverlof of het adoptie- of pleegzorgverlof hebt u recht op een uitkering op grond van de Wet arbeid en zorg. Deze uitkering is 100% van uw loon, met een maximum van ¤ 172,48 bruto per dag (inclusief vakantiegeld, bedrag voor 2007. Wie meer dan ongeveer ¤ 3.750 bruto per maand (exclusief vakantiegeld) verdient, krijgt met dit maximum te maken.
bron

edit: o, dat vroeg je niet eens precies. Nou, ja, volg de links, en daar staat nog veel meer!
Eva
pi_45707100
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 19:55 schreef chacama het volgende:

Mwana...heb jij weer!
Voel me meteen een stuk beter!
pi_45707220
Ja, maar dat is ook niet de bedoeling hè Ingrid . Lekker niets aantrekken van wat anderen zeggen
Eva
  vrijdag 26 januari 2007 @ 20:58:08 #194
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45707708
ja, Mwana ik snap het ook niet. Ik doe het niet volgens de boekjes (die zijn het immers ook allemaal met elkaar eens) en toch heb ik een echte (lieve) peuter en een lachende baby.

Ah, ik weet het. Fleur en Maud zijn natuurlijk de uitzondering die de regels bevestigen

en nu gaat deze mama naar bed, want Maud weet nog niet wat klok kijken is, dus mag ik ook niet verwachten dat ze dat doet.
pi_45708341
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 20:43 schreef linda856763 het volgende:
Ja, maar dat is ook niet de bedoeling hè Ingrid . Lekker niets aantrekken van wat anderen zeggen

En toch is dat soms wel moeilijk.
pi_45708884
Ik weet het. Volgens mij hebben we daar allemaal problemen mee, om ons eigen plan te trekken, en ons niets van al dat commentaar/adviezen en alles aan te trekken.
Eva
  vrijdag 26 januari 2007 @ 21:39:13 #197
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_45709103
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 16:45 schreef Ingrid19 het volgende:
Moonah

rechst erin en links er weer uit Ingrid. andere mensen hebben altijd een mening over wat wel of niet beter is, maar het gaat tenslotte om jouw kind. zolang Kim dat flesje nodig heeft of lekker vind (of wat dan ook) geef je het toch gewoon.

ik vroeg dat laatst (een half jaar geleden is eigenlijk niet laatst) toevallig op het cb wat de gemiddelde leeftijd is dat er geen avondfles meer gegeven word, volgens cb arts is dat rond het 3e jaar. nou, je hebt nog ff hoor
pi_45709131
Vlak na de bevalling van Tristan heb ik hier voor het laatst op het forum gepost. Ik ben zo ontzettend druk, niet alleen met de kleine maar vooral met allemaal dingen die ineens tegelijk op mijn pad komen waardoor ik alles net kan bijhouden en vandaag had ik het een beetje gehad.
Toen ik hier las raakte ik ineens helemaal ontroerd want ik zie vrouwen die begrijpen hoe het is net moeder te zijn. Het gaat eigenlijk allemaal super hoor, met mij en de kleine want hij groeit als kool en ik ben bijna weer op mijn oude gewicht maar soms is het best zwaar vind ik en er is niemand die dat ziet.
Vooral de tips van andere mensen (of tips soms lijkt het net of je in een strafkamp beland bent) zijn zooooooooo heerlijk herkenbaar!
Ik heb geloof ik mijn geloof in het geloof verloren.
pi_45710949
Mjammetje
Welcome back!?
Eva
pi_45714274
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 21:39 schreef Martineke het volgende:

[..]

rechst erin en links er weer uit Ingrid. andere mensen hebben altijd een mening over wat wel of niet beter is, maar het gaat tenslotte om jouw kind. zolang Kim dat flesje nodig heeft of lekker vind (of wat dan ook) geef je het toch gewoon.

ik vroeg dat laatst (een half jaar geleden is eigenlijk niet laatst) toevallig op het cb wat de gemiddelde leeftijd is dat er geen avondfles meer gegeven word, volgens cb arts is dat rond het 3e jaar. nou, je hebt nog ff hoor
Ah, dat scheelt.

2 feb naar cb voor bmr en meningokokken prikken. (als ik het goed heb onthouden) zal het dan eens vragen. Als ik lees wat ze allemaal op een dag moet eten, nou dat lukt nooit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')