Dit herken ik van vrienden van mij. Die zijn bij de eerste keer hun kindje met 28 weken verloren. Mijn vriendinnetje had HELLP syndroom en heeft echt op het randje gelegen. Zij was heel snel al weer aan een nieuwe zwangerschap toe, hij niet, hij was zo bang voor haar... Dat heeft echt wel een tijdje geduurd. Zij kan er ook heel nuchter over praten terwijl hij nog steeds vol schiet, na 6 jaar. Het heeft zo op hem ingehakt.quote:Op donderdag 25 januari 2007 11:47 schreef Moonah het volgende:
Qua nog een kind.... Ik ben er nog niet over uit. Hoeft ook niet natuurlijk!
Ik vond op zich zwanger zijn geweldig, ook al was het wat gecompliceerd. De bevalling vond ik vreselijk, maar kijk, die hebben we ook overleefd. En het lijkt me heel leuk om 2 kinderen te hebben. Al kan ik me ook wer niet voorstellen dat ik van een tweede net zo veel zou gaan houden als van Thies (jaja, moederliefde vermenigvuldigt zich ipv zich te delen, ik weet het!).
Maar J is nogal standvastig in zijn 'nee'. Hij trekt het niet zegt hij, nog een keer al die spanningen.
Dat heb ik dus vreselijk onderschat he, wat een impact eea op hém heeft gehad...![]()
Misschien denk hij er over een jaar of twee wel heel anders overquote:Op donderdag 25 januari 2007 11:47 schreef Moonah het volgende:
Ik vond op zich zwanger zijn geweldig, ook al was het wat gecompliceerd. De bevalling vond ik vreselijk, maar kijk, die hebben we ook overleefd. En het lijkt me heel leuk om 2 kinderen te hebben. Al kan ik me ook wer niet voorstellen dat ik van een tweede net zo veel zou gaan houden als van Thies (jaja, moederliefde vermenigvuldigt zich ipv zich te delen, ik weet het!).
Maar J is nogal standvastig in zijn 'nee'. Hij trekt het niet zegt hij, nog een keer al die spanningen.
Dat heb ik dus vreselijk onderschat he, wat een impact eea op hém heeft gehad...![]()
quote:Op donderdag 25 januari 2007 11:47 schreef Moonah het volgende:
Ja maar. Je wordt er toch zelf ook labiel van als je je kind zo moet achterlaten?quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:28 schreef Mwanatabu het volgende:
Benen breken...hmmmm....hangt af van de methode...een moker gedempt door versgestreken linnengoed heeft mijn voorkeur, dat begrijp je natuurlijk wel.
En kolven lukt me "gewoon" niet. Verschillende apparaten, manieren en zelfs met die neusspray gedaan ooit. Au au au en dan na 30 minuten 30 millillillilliter.
Zorgverlof zou de WW worden, en volgens mij dat niet eens als ikzelf geen probleem heb maar de beeb.
Dat zou ik graag willen idd...maar mijn laatste werkgever (waar dat dus kan) kan nog steeds niet zeggen of ik er weer aan de slag mag. Van de week hoorde ik dat dat vrij onwaarschijnlijk wordt (paniekaanval nr 1) en dat mijn detacheerder daar ook uit zicht is, dus plaatsing op andere afdelingen gaat dan ook niet lukker (nummertje 2). Nu was ik al bezig naar andere banen te kijken, maar ik ben vroeger net iets te vaak uitgelachen toen ik met mijn oudste met hetzelfde zat om er gerust op te zjin dat dat niet weer gebeurt.quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:31 schreef bixister het volgende:
mwana werk je in de buurt van de opvang vannune
? (heen en weer om te voeden een optie, bedoel ik?)
Nee...quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:46 schreef YPPY het volgende:
Mwanatabu, kun je met de hand kolven? Ik kan ook niet overweg met andere kolven, maar met de hand lukt het wel.
Ja, gelukkig wel! Bloeduitslagen goed. Pijn en koorts helaas nog wel aanwezig. Maar ben op aanwijzing van de dokter maar met een kruikje en een paracetamol op bed gaan liggen. Als het aanblijft dan later misschien verder onderzoek doen. Nu maar gewoon even kop in het zand.quote:Op donderdag 25 januari 2007 13:12 schreef bixister het volgende:
sjak, gaat het? hopelijk heb je inmiddels geruststellend nieuws.
Gadver, ik lees dit nu pas.quote:Op donderdag 25 januari 2007 11:11 schreef sjak het volgende:
Hmmm, net meteen doorgeweest naar het ziekenhuis om bloed te laten priken. Het heeft niets te maken met ongesteldheid, dat is een toevalligheid. De klachten wijzen op een ontsteking van mijn dikke darm. Ik hoor zo de uitslagen en wat er verder moet gaan gebeuren...ben een beetje bang.
Zo werkt het dus ook met Thies en mij.quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:09 schreef linda856763 het volgende:
't Is een gek kind, en ze voelt ons haarfijn aan. Jij chagrijnig, dan ik ook!
Als jij zo gestressed bent ,dan voelt Thies dat, Moonah, en dat kan ook een reden zijn van zijn onrust (als er al sprake is van onrust, ms denk jij dat enkel, maar dat kan ik niet beoordelen).quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:09 schreef Moonah het volgende:
Oeh Mwana...Dat is echt een rotsituatie zeg. Ik hoop dat er zich een oplossing aandient.
Djeez, wat een lame reactie, maar ik weet nu niet wat anders te zeggen.![]()
Sjak, gelukkig is er vooralsnog niets ernstigs aan de hand.
En PV, ben jij er gerust op om het weekend af te wachten?
Ik merk zelf dat ik behoorlijk op mijn tenen en mijn tandvlees loop. Ik laat mezelf gek maken. Eerst dat gedoe over BV, dat het om de 5 uur zou moeten. Nu weer dat Thies niet goed inslaapt. En als klap op de vuurpijl opperde vanmiddag een vriendin dat Thies zich mss wel kon vervelen. Ik voel me zó onzeker nu...
Vanmiddag bij J aangekaart om het slapen eens onder de loupe te nemen. Hij heeft eea even erg goed voor me gerelativeerd. "Eerst moest het voeden in een strakkere structuur, een halve dag later weer niet. Nu is het slapen weer niet goed. Jij ziet de laatste dagen overal een probleem in terwijl het hardstikke goed gaat met Thies." Hm, ja. Is ook wel zo.
Maar ik voel me onzeker en gespannen. Thies zóu toch alleen moeten kunnen inslapen? Waarom jengelt hij zo veel? (Mijn vriendin vond het overigens helemaal niet veel..). En dat voeden, als ik straks werk, dan moet hij 3x een flesje, en hij houdt niet van flesjes. Dus dan is het toch wel fijn als er wat meer tijd tussen de voedingen inzit zodat hij maar 1 flesje hoeft. En zou hij zich écht vervelen? Ik bied hem toch regelmatig een nieuw speeltje aan, we zingen en dansen samen....
Blablablaaaaaahblleeeeggghh.
Ik moet de knop weer zien te vinden om hem om te zetten. Tot vorige week voelde ik me helemaal top en zag ik geen probleem. En Thies voelt natuurlijk ook haarfijn aan dat zijn mama gespannen is.
Zoals je weet is Freek nogal drukquote:Op donderdag 25 januari 2007 19:17 schreef Moonah het volgende:
Ehm, en dan neem ik aan dat het bij jullie dus gewoon ook goed is gekomen?![]()
geliijk heeft ie, en ik kan me ook best voorstellen dat je er onzeker van wordt, maar je had ms niet door dat het juist door steeds te vragen "hoe het moet" je juist onzeker wordt of het in stand houdt.quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:22 schreef Moonah het volgende:
Wederom spijker en kop.
J zegt hetzelfde als jij Milagro. Ik mag van hem ook niet meer lezen op i-net.
Oh, en die adviezen vraag ik niet alleen, ik kríjg het vooral (ongevraagd...).
HIer iig welquote:Op donderdag 25 januari 2007 19:17 schreef Moonah het volgende:
Ehm, en dan neem ik aan dat het bij jullie dus gewoon ook goed is gekomen?![]()
Het gaat ook ged, alleenniet volgens de boekjes.quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:32 schreef snoopy het volgende:
Het gaat waarschijnlijk al gewoon goed.
Niet vaag, líef.quote:Affijn, ben ik vaag? Ik wil je alleen even een hart onder de riem steken![]()
Zegguh, naar mij luisteren, en niet naar Milagro hequote:Op donderdag 25 januari 2007 19:22 schreef Moonah het volgende:
Wederom spijker en kop.
J zegt hetzelfde als jij Milagro. Ik mag van hem ook niet meer lezen op i-net.
Oh, en die adviezen vraag ik niet alleen, ik kríjg het vooral (ongevraagd...).
Och Moonah. Zóóó herkenbaarquote:Op donderdag 25 januari 2007 19:35 schreef Moonah het volgende:
Plus ik zit met een stuk oud zeer van vroeger dat nu ik moeder ben tóch de kop op steekt. Dat wat mij is overkomen als hummeltje mag Thies absoluut niet gebeuren. Dús ben ik nu té geforceerd bezig met het goed willen doen. Ik wist dat dit op de loer zou liggen, maar dat het af en toe zo overheersend aanwezig zou zijn had ik niet verwacht.
quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:41 schreef nebelung het volgende:
Haha ja leah, telefoongesprekken van die tijd:
Goed!
Gaat lekker!
Ja hoor, slaapt goed!
Ook 's nachts, ja hoor!
Drinkt prima, dank je wel!
Ik ga weer verder hoor, de plicht roept.
(lying through my teeth)
Moonah
Die boekjes bestaan ook eenmaal maar omdat er geld verdient moet wordenquote:Op donderdag 25 januari 2007 19:36 schreef Moonah het volgende:
Het gaat ook ged, alleenniet volgens de boekjes.
Dat gevoel, die totale overgave, die armpjes ontspannen wijd over mij heen....quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:08 schreef Leah het volgende:
En dan kijk je erop terug (zoals ik nu) en dan heb je zulke goede herinneringen aan dat kleine hoopje mens dat gewoon lekker op je borst in slaap viel.
quote:Vooral als je kijkt naar een eigenwijze peuter, die alleen maar "Ikke mij" en "Zelluf doen" roept .
* Macka nú naar boven rent om babietje plat te knuffelenquote:Op donderdag 25 januari 2007 23:23 schreef Leah het volgende:
Twee keer met je ogen knipperen, en dan sta je ineens de vierde verjaardag( of de tweede) te vieren.
quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:54 schreef Sugar het volgende:
Goed is dat, he Ingrid? Dat het dan ineens gewoon lekker loopt en dat je voelt dat dat belangrijk en goed is?
Zo'n late avondfles is geen enkel probleem, volgens mij. Geen zorgen daarover, hoor!
Moonah, is de knop al helemaal om?![]()
Liefie, die laatste fles... maak je daar inderdaad geen zorgen om. Vraag anders Marit eens uit Z&W, die is kinderarts (toevallig op mijn CBquote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:45 schreef Ingrid19 het volgende:
Moonah
Hier nog zo een die teveel luistert naar omgeving, aldus mw. En ze heeft wel gelijk.
We krijgen commentaar dat Kim nog een laatste fles krijgt. Dus na avondeten. Dat trek in me heel erg aan. Gevoel dat ik het niet goed doe.
Maar dan zoals zonet, boodschappen doen. Kim kletst lekker en zit constant te lachen. Dan ben ik wel trots op haar! En krijg veel (positieve) aandacht.
Wat een lieve reactie!quote:Op vrijdag 26 januari 2007 17:31 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Liefie, die laatste fles... maak je daar inderdaad geen zorgen om. Vraag anders Marit eens uit Z&W, die is kinderarts (toevallig op mijn CB) en zij gaf heel duidelijk aan dat sommige kinderen dat gewoon echt nog nodig hebben... Tegen dat ze 18 zijn, hebben ze heus geen late avondfles meer
![]()
quote:Op vrijdag 26 januari 2007 17:41 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Wat een lieve reactie!
(wat is Z&W?)
*grinnik* nee, dan grijpen ze weer naar een andere fles.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 17:31 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Tegen dat ze 18 zijn, hebben ze heus geen late avondfles meer![]()
Ja... die wat nu hier op het bureau staatquote:Op vrijdag 26 januari 2007 17:52 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
*grinnik* nee, dan grijpen ze weer naar een andere fles.
Hihi, ik had al zo'n vermoeden.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 17:44 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Z&G bedoelde ik... Zwangerschap & Geboorte... Nummer van AA opzoekt
![]()
Yep!quote:
He, kort vraagje: je valt toch onder de ziektewet maar dan als speciaal geval als je verlof hebt?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:59 schreef linda856763 het volgende:
Volgens mij is zwangerschapsverlof altijd 100% Mwana!
Balen
Verder goede berichten hier!
Mannen kunnen zo ontzettend zielug zijn he als ze au hebbenquote:Ik kwam vandaag thuis, en daar lagen mijn liefjes lamlendig op de bank, een beetje sip te kijken. Ik moest eigenlijk wel een beetje lachen. A. is nog steeds best ziek (vannacht elk uur eruit, spugen spugen spugen) en Eva vond dr niks meer an met haar zieke papa geloof ik. Ik ben zo blij met ze
En Fleur is geen verschrikkelijk ongezond en naar kind geworden? Hoe kan dat? Je houdt je niet aan De Regels!quote:Op vrijdag 26 januari 2007 19:55 schreef chacama het volgende:
Ingrid, heb eerst even gekeken hoe oud jouw grietje is. Nou, troost je...Fleur is 3 jaar en 5,5 maanden. En krijgt en wil nog steeds een avondfles. Het is haar rustmoment en afsluiting van de dag. Dus wat dat betreft heb je nog een paar jaar te gaan. En om nog 'erger' te maken ook 's ochtends drinkt ze nog uit de fles (met een gat in de speen waar een pink in kan) en bij haar boterham tussen de middag lurkt ze hem ook nog steeds leeg. En daar is ze niet de enige in, haar oppasvriendinnetje doet precies hetzelfde. Ik denk altijd maar hoeveel bv-moeders zijn er wel niet die hun kindje tot heel lang nog 's avonds de borst geven.
Dat mag ik niet meer zeggen van mijzelfquote:Mwana...heb jij weer!
bronquote:Tijdens het zwangerschaps- en bevallingsverlof ontvangt u een uitkering ter hoogte van uw salaris
bronquote:Tijdens het zwangerschaps- en bevallingsverlof of het adoptie- of pleegzorgverlof hebt u recht op een uitkering op grond van de Wet arbeid en zorg. Deze uitkering is 100% van uw loon, met een maximum van ¤ 172,48 bruto per dag (inclusief vakantiegeld, bedrag voor 2007. Wie meer dan ongeveer ¤ 3.750 bruto per maand (exclusief vakantiegeld) verdient, krijgt met dit maximum te maken.
Voel me meteen een stuk beter!quote:Op vrijdag 26 januari 2007 19:55 schreef chacama het volgende:
Ingrid, heb eerst even gekeken hoe oud jouw grietje is. Nou, troost je...Fleur is 3 jaar en 5,5 maanden. En krijgt en wil nog steeds een avondfles. Het is haar rustmoment en afsluiting van de dag. Dus wat dat betreft heb je nog een paar jaar te gaan. En om nog 'erger' te maken ook 's ochtends drinkt ze nog uit de fles (met een gat in de speen waar een pink in kan) en bij haar boterham tussen de middag lurkt ze hem ook nog steeds leeg. En daar is ze niet de enige in, haar oppasvriendinnetje doet precies hetzelfde. Ik denk altijd maar hoeveel bv-moeders zijn er wel niet die hun kindje tot heel lang nog 's avonds de borst geven.
Mwana...heb jij weer!
quote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:43 schreef linda856763 het volgende:
Ja, maar dat is ook niet de bedoeling hè Ingrid. Lekker niets aantrekken van wat anderen zeggen
![]()
rechst erin en links er weer uit Ingrid. andere mensen hebben altijd een mening over wat wel of niet beter is, maar het gaat tenslotte om jouw kind. zolang Kim dat flesje nodig heeft of lekker vind (of wat dan ook) geef je het toch gewoon.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:45 schreef Ingrid19 het volgende:
Moonah
Hier nog zo een die teveel luistert naar omgeving, aldus mw. En ze heeft wel gelijk.
We krijgen commentaar dat Kim nog een laatste fles krijgt. Dus na avondeten. Dat trek in me heel erg aan. Gevoel dat ik het niet goed doe.
Ah, dat scheelt.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 21:39 schreef Martineke het volgende:
[..]
rechst erin en links er weer uit Ingrid. andere mensen hebben altijd een mening over wat wel of niet beter is, maar het gaat tenslotte om jouw kind. zolang Kim dat flesje nodig heeft of lekker vind (of wat dan ook) geef je het toch gewoon.
ik vroeg dat laatst (een half jaar geleden is eigenlijk niet laatst) toevallig op het cb wat de gemiddelde leeftijd is dat er geen avondfles meer gegeven word, volgens cb arts is dat rond het 3e jaar. nou, je hebt nog ff hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |